Sve o SPF zaštiti

Posted by Dear Skin at 15:22
Sve o zločestom suncu....



Sve smo dobro upoznate o štetnom djelovanju sunčevih zraka na našu kožu, međutim, danas želim skrenuti pažnju na neke detalje koje mnoge žene nisu upoznate.
Prvo, razlikujemo tri vrste zraka :

UVA- Aging, najzločestije zrake koje duboko prodiru u tkivo i uzrokuju nepopravljive štete: starenje , alergije, melasmu, pjege i rak.  Njihove posljedice ne osjećate odmah, tj. koža ne crveni kao kad vas opale UVB zrake i što je najgore, zrače jednakim intezitetom cijele godine, bez obzira da li je sunčan dan.



UVB- Burning, e to su zrake koje vas "opale" pa koža pocrveni i izgori .




UVC zrake- s njima se toliko (još) ne moramo zamarati jer ne dopiru do površine Zemlje ( za sad )

Dakle, moramo se štiti kako god znamo i umijemo. Najbolji način je ne izlaganje suncu ali to je zaista ne moguće, pa nam preostaju kremice, šeširi, naočale i slično.

Kada kupujete kremu s SPF oznakom, obratite pažnju na to da ozneke na primjer 50+  ili 30+ se odnose na UVB zaštitu a nama je bitna ako ne i bitnija UVA zaštita zar ne?

Malo proizvođača označavaju na svojim proizvodima kolika im je UVA zaštita, to sam primjetila jedino kod Bioderme i La Roche Posay brendova.
Na primjer Bioderma SPOT  ima oznaku SPF 50+/ UVA 35 što je odlično, i čini mi se najjača UA zaštita kod nas
Ako krema nema UVA oznaku, računa se da  UVA iznosi jednu trećinu UVB oznake.
Na primjer ako je krema SPF 30 onda joj je UVB 30 a UVA 10, što i nije neka zaštita.

Korištenje SPF kreme

Iskreno, ja poludim kad mi cure kažu da imaju puder ili BB kremu sa spf-om i da je to dovoljna zaštita.
Da bi se zaštitili tim oznakama koje pišu na proizvodima, morate stavljati na lice i vrat jednu jušnu žlicu proizvoda. Najbolje uzeti neki tester od 1,5 ili 2 ml pa vidjeti kolika je količina u njima. Tu količinu trebate staviti na lice da bi bile pravilno zaštičene.
Stavljate li toliko pudera ili BB kreme na lice? Naravno da ne, jer bi to bilo stvarno too much.
Zato je potrebna dobra zaštitna podloga.

Vrste i moja top lista SPF preparata

Kako je moja koža jako mješovita a također i promjenjiva, tako tokom godine koristim razne kreme ili fluide.
Najdraža zimska SPF krema je Avene SPF 50 emulzija jer je hidratantna a ne masti mi lice

Ljeti je grozan problem, najviše iz razloga što se abnormalno znojim u licu i sve mi curi s face uključujući i maskaru:)
Tada biram uglavnom fluide i što lakše strukture namijenjene masnoj koži. Već tri ljeta najdraža mazalica mi je Eucerin sun fluid

super mi je i Avene ili Lrp za masnu kožu ali mi na kraju ljeta jako dehidriraju lice, njih preporučujem za baš jako masnu kožu.

Imam ja još puno toga napisati na ovu temu ali o tome ćemo drugi put...a sad me zanima, da li se štitite od UV zraka i koji su vaši favoriti meu proizvodima?

61 komentari:

  1. Odlican post! I zahvaljujuci tebi, upoznala sam i zavoljela takodjer Avene i Eucerin :) Odlicni proizvodi :))) Coco

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Coco:)

      Drago mi je da si zadovoljna, dobru spf kremicu je zaista teško naći i ja sam presretna kada ne moram više tražiti.
      Čestitam na savjesnosti i zaštiti od UV zraka!

      Izbriši
  2. Tokom proljeća/ljeta puno više povedem računa nego tokom ostatka godine no s godinama mislim da ću početi posvečivati pažnju tokom čitave godine :D.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Potpis!

      Još jedan odličan post!

      Izbriši
    2. anaviglam,tako većina nas radi, ali kako sam i napisala, nažalost UVA zrake jednakim intezitetom djeluju na našu kožu čitavu godinu. Ali ja znam da ti stavljaš uvijek kvalitetne preparate koje imaaju zaštitu:)

      Izbriši
  3. Jesi probala od Bioderme neku sa SPF-om? Da li se brzo upije ili je masnjikava?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I zaboravila san napisat, super post :D ali slabo koristin SPF zaštite, više liti, nego priko godine. Nažalost.

      Izbriši
    2. Hvala Maya:)
      Od Bioderme sam probala apsolutno sve, ova SPOT nije da nije masnjikava ali upije se i puder dobro sjedne na nju. Ali i tokom dana se brzo zasjajim ali to riješim nekim dobrim matirajućim puderom.

      Izbriši
    3. E, bitno mi je da puder dobro sjedne na nju. Ja se baš ne sjajim, osim liti, pa bi mogla sutra pogledat tu kremu, ako uspijem. Hvala! ;)
      Jel postoje kakve okoloočne sa spf-om? Imaš neku preporuku za hiperpigmentaciju oko očiju?

      Izbriši
    4. Puder super sjedne na nju ali svakako prvo zatraži tester.
      Što se tiće okoloočnih s spf-om, prije sam ih kupovala ali sam skužila da me jako peku i suze mi oči od spf-a. Stoga koristim svoju uobičajenu okoloočnu kremu pa kad mažem lice spf-om malo potegnem oko očiju. Ova Bioderma SPOT je upravo namijenjena protiv hiperpigmentacija a probaj tražitii tester Ducray Melascreen kreme. Nosi stalno kvalitetne sunčane naočale i gledaj da koristiš barem ljeti mineralna sjenila ili korektore koji također odbijaju UV zrake

      Izbriši
    5. Ducray sam neki dan gledala u ljekarni,ali naravno nije bilo testera. Nesto u vec pronaci. Hvala na Savjetima! :)

      Izbriši
    6. Moja draga prijteljica Marijana iz Zadraju jako hvali i kaže da joj je odlična a također ju muče hiperpigmentacije

      Izbriši
    7. Bila danas u Farmacii i nema Spot, da navodno dobivaju kako krene "sezona" tamo kad zatopli, na proliće :/
      dobila san testere okoloočnih od Bioderme i Aloedermal, pa ćemo vidit oće mi šta valjat, nemaju spf u sebi, ali se nadan da će bit ok.

      Izbriši
    8. Ahhh, mislila sam da su se u ljekarnama malo educirali, tako je bilo prije 10godina kada sam spf kreme morala kupovati ljeti za cijlu godinu.

      Aloedermal okoloočna je meni bila dobra i čini mi se da čak ima 20 ml za rzliku od uobičajenih 15.
      iodermina sensibio eye odlična za mlađu kožu i osjetljive oči

      Izbriši
    9. Ima 30 ml :D šta je za duplo više nego inače i oko 150 kn je. To se isplati, ako se pokaže dobra.
      Jutros sam je stavila, malo je gušće teksture nego kreme na koje san navikla i brzo se upila. Testirat ću je do kraja, zanima me oće li mi smanjiti tamne krugove oko očiju, kako stoji iza nje.
      Sensibio sam čitala da je lagana, tako da mi vjerojatno neće biti od velike koristi.

      Izbriši
    10. Draga Maya, nažalost ali ni jedna krema na ovom svijetu neće smanjiti tamne krugove ali o tome ću pisati, što okoloočna krema može a što ne .
      Tester je izdašan pa dobro istestiraj i pripazi jer sadrži mliječnu kiselinu i retinol pa nije baš pogodna za dan radi hiperpigmentacijskih mrlja, može ih izazvati u doticaju s suncem.

      Izbriši
    11. I ja mislin da neće, iako moran priznat da dok sam testirala Ren okoloočnu da sam primijetila poboljšanje na području podočnjaka, ali stvar je u tome (šta i sama kažeš) ništa to ne može baš "pomoć" jer daje efekat dok se koristi, čim se prestane, ka da se nije nikad ni koristila.

      Evo javljam da je od danas prestajem koristiti Aloedermal okoloočnu, počele su se nazirati milije. :/ Super.. idemo dalje.

      Izbriši
    12. Ren okoloočnu nisam probala, morat ću u poohod na testere:))
      Uf, ako odAloedermala dobijaš milije onda tebi treba zaista neka lagana kremica:(

      Izbriši
    13. Obavezno nabavi, nadam se da će ti dat.. ah da, sad sam se sitila tvojih taktika, tako da ne sumnjam ;)
      Inače, Ren okoloočna ti je gelasta, pa čisto da znaš.

      Da i mene je iznenadlo, s obzirom da su Aloedermal u biti prirodni. Meni bi tribala neka lagana, ali opet efikasna.. poludit ću, da mi je nać HG proizvod za lice spasila bi se.

      Izbriši
    14. Hvala ti na informacijam, hmmm, gelasta kažeš?
      Nisam baš sretna s takvim kremicama..
      što se tiće HG proizvoda, ja u svojoj dugogodišnjoj kozmetičkoj karijeri još nisam našla:))

      Izbriši
  4. Gledam da koristim kreme sa zastitnim faktorom ali to je uglavnom SPF 15, znaci moram malo da pojacam :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bolje spf 15 nego ništa, ali svakako gledaj da pojačaš, jer od spf 15 dobijaš uva zaštitu samo 5

      Izbriši
  5. Odličan i poučan post. :) Uvijek koristim kreme sa zaštitnim faktorom, ali nisam vjerna niti jednoj. Mogla bih probati ovu od Avene-a.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Blogette, bit će o ovoj temi još puno.
      Svaka čast na korištenju, eto nekako sam došla do zaključka koliko god znamo o zračenju sunca, još uvijek ne znamo sve

      Izbriši
  6. ja sam se nadala prijedlogu neke mineralne kreme... (treba mi da se slaže s puderom :zubo: )
    zapela mi je za oko SVR ultra max, ali ne nalazim baš neke recenzije...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Gazdarice, ja ne volim baš mineralne kreme jer mi jako začepljuju pore i skoro sve su jako bijele. Gledam u tester te SVR ultra max ali ona ti nije mineralna, vidim da ima kemijske filtere ali odgovara na sve pudere jer nema avebenzone bar koliko ja vidim. Ček, samo da uzmem neko povećalce, jako su sitna slova na testerčiću...

      Izbriši
    2. ja sam ovdje vidjela da je mineralna http://www.mojaljekarna.hr/za-odrasle/1074-svr-sun-ultra-max-krema-spf-50.html
      ali paše mi i samo da nema avobenzone :p samo da može pod puder.

      Izbriši
    3. Edit: evo iščitala sve astojke, ta krema ti sadrži Ethylmethoxycinnamate- kemijska uv zaštita, ima i titanium dioxid, znači kombinacija i jednog i drugog:)

      Izbriši
    4. a daj mi reci što se tiče avene, može li ona pod mineralni puder? da ne kompliciram...
      i sry što gnjavim.. ali totalno sam luda od tih krema :/

      Izbriši
    5. Ova moja može, iako sam čula da su i oni počeli ubacivati avebenzone, to ti je najbolje provjeriti kad kupuješ kremu, pogledaj u sastojke i ako ne sadrži slijedeće nazive: avobenzon se jos moze naci pod nazivima:
      1-(4-methoxyphenyl)-3-(4-tert-butylphenyl)propane-1,
      3-dione,
      Butyl methoxy dibenzoylmethane,
      BMDBM,
      Parsol 1789,
      Eusolex 9020

      onda je ok i može pod sve pudere

      Izbriši
  7. Je li Avene SPF 50 emulzija bila dobra za nekoga sa suhom, dehidriranom kožom? Kakva je po pitanju razmazivanja i upijanja?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, pod uvjetom da dodaš koju kap hidratantnog seruma na suhe dijelove. Može i bez seruma ali ako ti je koža jako suha, moraš joj dati hrane i vlage dodatno.
      Razmazuje se fantastično, upijanje, pa negdje cca 5 do 10 minuta na mojoj koži

      Izbriši
  8. Odličan post, počet ću printati tvoje postove !

    OdgovoriIzbriši
  9. Gdje samo nađe ovu mašnu na leđima? Bolno je gledati :-D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :D

      moram priznati da ovako nisam izgorila jedno 25 godina:))

      Izbriši
  10. Molim te možeš li mi reći ima li Ducray taj avobenzon.. po ovom mi se čini da nema ali ne znam kamo svrstati taj buthyl metoxicinemmate...tnx

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ducray nema aveobenzon, umjesto njega sadrži drugi sastojak
      octyl methoxycinnamate kojise još zove Octinoxate,
      EMC,
      OMC,
      Ethylmethoxycinnamate,
      Escalol 557,
      2-ethylhexyl-paramethoxycinnamate,
      Parsol MCX

      Prema tome slobodno se kombinira s skoro svim puderima.

      Izbriši
    2. Hvala puno na odgovoru!
      Obožavam ovakav tip bloga gdje možeš puno toga saznati i naučiti!
      makoro

      Izbriši
  11. Srećom, uz forum, blogove i sl. sam, nadam se na vrijeme, postala svjesna UV zaštite. Doduše znalo mi se desiti kad je tmurno i oblačno da stavim kremu bez spf-a, pa bi se tješila da mi je preko bb krema/puder sa spf-om. To meni valjda neki kliker u glavi projicira da ako nema sunca da nema UV zraka :tućipoguzi: Inače su mi sve kreme spf50 i 1 spf 15. Bez spf-a sam uglavnom kad ne izlazim iz kuće...valjda me neće preko zidova prokleto sunce?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost, činjenica je da UVA zrake zrače jednakim intezitetom cijele godine, čak i kad je tmurno i oblačno:(

      Izbriši
  12. dear skin,super blog,i postovi.bi li mi mogla preporučiti kremu sa spf-om,po mogućnosti bioderminu,vidim da će imati nekakav popust 20% pa bih to iskoristila.Dosad nisam koristila nikakvu kremu sa zaštitnim faktorom(nije dobro znam,ali mlada sam,učim još :)) Znam da si pisala i da je bitno da se puder i krema slažu,pa ako mi možeš pomoći(koristim revlonov CS i maybelline affinitone24h ponekad).Imam problematičnu kožu pa mi je bitno da je krema nekomedogena...hvala unaprijed,i hvala na ovako super blogu,puno sam naučila ovdje,pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  13. Draga marinche, Bioderma ima zaista odličnih i pouzdanih krema.
    Moje prijateljice s problematičnom kožom jako hvale Bioderma Photoderm AKN fluid spf 30 ili 40, no on sadrži avebenzon pa nije pogodan ispod Revlona CS koji ima mineralnu zaštitu, Maybeline je bolji izbor, ja ti mogu preporučiti i SVR Lysalpha Krema SPF 50, također za masnu i problematičnu kožu a može ispod oba pudera.
    Svakako bi bilo dobro prije kupovine isprobati testere

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala puno,i na brzom odgovoru.svakako ću uzeti testere!

      Izbriši
  14. lani kad sam kupovala kremu bila sam zbunjena,jer je na nekim bilo označeno UVA a na nekima UVB. ja sam uzela niveinu koja štiti od obe vrste zraka sa spf 30. ostalo mi je jako malo kreme na dnu boce jer sam bila bolesna cijeli 7 mj. tako da se nisam bila ni kupala a to malo kreme je ostalo

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moram priznati da sam ja vidjela označeni UVA samo kod Bioderme i Lrp i kod nijednog drugog proizvođača

      Izbriši
  15. Odlican post! Bas si me zainteresovala, sad idem da trazim ostale SPF postove :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da sam te zainteresirala :)

      Izbriši
  16. Tek sam sada pročitala post i yay, koristimo istu Avene kremu (već mi je pri kraju, moram po novu). Prošle godine sam jedno vrijeme koristila njihovu Mineral Cream i nije mi baš sjela, ne mogu se sjetiti zašto. Iskreno, zimi kad je onaj tmurni mrkli mrak ne koristim toliko visoku zaštitu, ali zato moj Eucerin ima 25 za što mislim da je dovoljno za taj dio godine. Ali čim sunce počme sjati već u 7 ujutro, vadim 50icu. :)
    Ja sam inače tip koji voli i njeguje svoju aristokratsku bijela-sam-kao-duh put i ljeti na more idem samo zbog klinca, ali uvijek sam u debelom hladu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svaka čast, ti odlično paziš na svoju kožu. Mineralna Avene ni meni nije sjela iako je odlična zaštita, posebno za djecu :)

      Izbriši
    2. Da, nju smo klinjo i ja dijelili :)
      Istina, pazim na kožu, a ona opet tako nezahvalna... Bar se nadam da će se rezultati vidjeti kad budem imala 60 i kusur :D

      Izbriši
    3. Kako misliš nezahvalna? Što se tiče bora, vjerujem da ćeš ih dugo dugo odgoditi :)

      Izbriši
  17. hej, čitam ponovo tvoj blog ispočetka ko neki frik, ali to me baš opušta :) i sad gledam ovaj eucerin fluid matirajući spf 50 koji si hvalila da ga kupim za zalihu, i čitam sastav: on ima i avobenzon i oktinoxate, a oni se inače poništavaju, zar ne? kako to? jesam nešto krivo skontala?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Haj imenjakinje, postoji puno krema koje sadrže i jedan i drugi sastojak i u principu su to najjače kreme što se tiče zaštite. One koje ih imaju u sebi, proizvođač je ubacio stabilizatore pa se oni ne poništavaju međusobno.
      Treba paziti samo kad se koriste dva različita preparata s spf zaštitom.

      Izbriši
  18. Preko ljeta koristim francusku Ives Rocher djecju sa zastitnim faktorom 50 i izbjegavam stavljati puder..a ako ga stavljam uvijek je izbor MAC puder sa zastitnim faktorom 15....Preko zime, proljeca i jeseni na lice stavljam Clinique dnevnu kremu superdefense SPF 25 a ako stavljam puder to je isto ovaj od MAC kozmetike sa zastitom 15...Sad kad sam zadnji put kupovala Clinique kremu (jer sam potrosila staru) prodavacica (ovdje u Stockholmu) mi je nudila jednu drugu isto Clin.kremu ali sa zastitom 40 jer ona smatra da mi je zastita 25 premala...No ja ju nisam poslusala (pitanje je dal sam trebala) jer mi ova krema koju koristim vec dugo odlicno odgovara....Inace, ovdje u Stockholmu su valjda kreme sa zastitnim faktorima obavezan proizvod u torbici svake zene...Iako je Svedska zemlja koja ima jako malo suncanih dana u godini (mislim da nema niti 60 za razliku od Hrvatske koja ima oko cca 230) ovdje se zene cim se sunce pojavi obavezno stite...Moram priznati da sam i ja na neki nacin dolaskom ovdje stekla tu naviku jer sve te svedjanke imaju predivan ten i jako malo ih se moze vidjeti naboranih i to tek u podmakloj dobi.....U svakom slucaju lajkam post i mislim da su zene u Hrvatskoj premalo osvjestene koliko su u biti kreme sa zastitnim faktorima dobre i korisne...:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eto, ovu informaciju nisam ni znala. Za razliku od Amerikanki koje preferiraju pregoreni look i zato su sve naborane i suhe ko smokve :)
      Bravo za Šveđanke, eto i ja ovdje na svom blogu pokušavam rastumačiti koliko je sunce opasno i da je zapravo neprijatelj naše kože.
      Nažalost, činjenica je i ta da UV zračenje nema previše veze s brojem sunčanih dana i s suncem, ono je jednako opasno i na sjeveru i na jugu.
      U Švedskoj su se žene osvjestile, lagano će tako valjda i kod nas :)

      Izbriši
  19. Ja koristim Ducray Melascreen Sun Cream Spf 50+ i mnogo sam zadovoljna, naročito zbog toga da se može bez problema kombinirati sa puderima

    OdgovoriIzbriši