Kako se odnosite prema kozmetici

Posted by Dear Skin at 01:55



Ovaj post neće govoriti o prirodnoj vs sintetskoj kozmetici, neće govoriti o testiranju na životinjama ili
o štetnim sastojcima.

Ovaj post će govoriti o Vašem  ponašanju s kozmetikom .

1. Primjetila sam u bližoj okolini kako žene ne paze na rokove kozmetike.

Koriste jednu maskaru godinu dana, kremu čak tri godine i slično.
Koliko pazite na rokove?
Skoro svaki proizvođač označava rok upotrebe neotvorenog proizvoda, na slici je primjer proizvoda koji ima označeni datum proizvodnje i datum do kada proizvod ima rok upotrebe.


Datumi su obično naznačeni na kutiji proizvoda ili na rubu tube, poklopca, dna ili sa strane.
Dakle, to je datum do kada proizvod traje NEOTVOREN.

Kada jednom otvorite proizvod, na njemu će te naći simbol koji označava koliko mjeseci proizvođač garantira njegovu upotrebu od otvaranja. Takav znak ozačava se ovako:


Dakle, proizvod s ovakvim simbolom upotrebljiv je 12 mjeseci od otvaranja. Naravno, ovisno o proizvođaču, broj mjeseci u simbolu može biti i manji.

Tako je s proizvođačima koji označavaju datume nama jasnima, ali što je s onim kozmetičkim kućama koje svoje proizvode ne označavaju nama razumljivim oznakama i koje mi obični laici ne znamo pročitati?

Tako npr. renomirana kuća Nuxe nema jasno označen datum već oznake u koje mi nismo upućene.
Stoga sam išla istraživati i evo kako Nuxe označava svoje proizvode:

Na primjeru A209KO21, A-predstavlja internu oznaku, 2 je dan proizvodnje, 09 je godina proizvodnje 2009, a K je mjesec proizvodnje po rednom broju u abecedi ( bez hrvatskog znakovlja ), dakle 10. mjesec. Svi proizvodi imaju rok upotrebe 3 godine od datuma proizvodnje.

Što znači, da tester koji sam nedavno dobila u ljekarni, a nosi navedenu oznaku više ne vrijedi i rok mu je prošao u 10. mjesecu 2012 !

Također, dugo me je mučio Vichy i njihove oznake,( tek sam nedavno primjetila da su počeli pisati "normalne" datume), još uvijek će te kupiti njihove proizvode s "čudnim" oznakama.

Na primjer, tester koji držim u ruci ima oznaku 54JN334, što ta oznaka nama laicima znači?

Saznala sam da je tako većinom kod Francuske kozmetike, imamo slovo i broj.

slovo J je trajanje do 2015 godina
broj 334 je redni broj dana u godini
što bi značilo da krema vrijedi do 11 mjeseca 2015 godine neotvorena.

Uf, baš su zakomplicirali i super da su počeli pisati nama razumljive datume.


Što je s prirodnom i home made kozmetikom?

Puno žena se upušta u razne kućne pripravke a da pri tom ne zna ništa o sastojcima.

Tada nastanu problemi:osipi, utikarije, crvenila, nadražena koža.

Ni same ne znamo kako će nam koža reagirati na određene sastojke,ono što jednoj odgovara, ne znači da će i nama , stoga pozorno čitajte, informirajte se prije svakog upuštanja u kućne pripravke.
Naravno, ovdje ne mislim na pilinge s šećerom i kavom ili svježe ploške krastavca na licu, već mislim kada žene počnu kupovati razna ulja i supstance a da pri tom ne znaju ništa o njima.

Navest ću za primjer gospinu travu, gospina trava je vrlo ljekovita biljka i rješava mnoge kožne probleme ali da li znate da je fototoksična i da u doticaju s UV zrakama izaziva crvenilo i opekotine?
Čak se ne preporuča na sunce i ako ju uzimamo oralnim putem.

Moja susjeda uredno svake godine stavlja gospinu travu u maslinovo ulje i time maže sebe i djecu kako bi bolje pocrnile, mogu samo reći : jadna ta djeca jer zbog tako neodgovornih roditelja mogu imati problema s kožom u starijoj dobi jer koža pamti SVE.

Ovo je bio samo jedan primjer, takvih ulja i pripravaka ima još puno, stoga pazite koja ulja i u koju namjenu kupujete, koji su rokovi takvih pripravaka ,
Nisu sva ulja ista i kupujte ih od renomiranih proizvođača.

Neke kuće koje prodaju prirodnu kozmetiku imaju rok uporabe na primjer 6 mjeseci.
Ta brojka nije bez veze, krema koju koristite duže od tog roka ne samo da ne djeluje već može biti štetna !

Kod preparativne kozmetike apsolutno ne mislim daje to marketinški trik kako bi se kupovala nova krema .


Što je s dekorativnom kozmetikom??

S obzirom da smo sklone šminku jako gomilati, kako se odnosite prema njezinom roku upotrebe?

Svi znamo koliko neki kozmetički proizvod traje, ako netko ne zna, rado ću nabrojati.

I sama ne bacam sjenilo ili ruž  nakon šest mjeseci ali moram nažalost primjetiti kao se bakterije talože u proizvodu i svakom slijedećom upotrebom riskiramo neku infekciju.

Ja se trudim potrošiti proizvod u roku ali često kod make up-a mi to ne uspijeva , zato često dezinficiram svoj make up.

Iako postoje razni sprejevi za dezinfekciju, ja napravim svoje primjerke:

Za dezinfekciju ruževa, pudera u kamenu, olovka za oči i usne, palete i slično, koristim sprej koji napravim s alokoholom i vodom u omjeru 50:50 i time pošpricam jednom tjedno svoj make up.

Za dezinfekciju sjenila radije upotrijebim Octenisept ili neki dezificijens koji smije ulaziti u  sluznice.

Moram priznati i da nedam da mi itko umače prste u moje proizvode, vadim ih špatulicom i ne dijelim make up s drugim osobama.

Kreme za sunčanje:

iako o ovoj neiscrpnoj temi planiram napisati još jedan post, moram ispričati jednu anegdotu iz ljekarne gdje mi je starija magistra pričala kako ona već pet ljeta koristi jednu kremu za sunčanje s spf 15 i da joj je dobra ????
Ovo je takva nebuloza da sam morala podijeliti s Vama. Krema za sunčanje se posebno mora potrošiti u roku a ako ste odgovorni prema svojoj koži to ne treba predstavljati problem jer znamo da je zaštita od sunca alfa i omega zdravlja.
Dakle, s ljetovanja se sigurno ne možete vratiti s polupotrošenom kremom za sunčanje:)

Kako se Vi odnosite prema kozmetici i pazite li na rokove uporabe?






112 komentari:

  1. Odlican post! Hvala :) Pazim kad je rijec o kremama ali maskare, sjenila, rumenila koristim dok ne potrosim:D i ako ne potrosim stoji negdje u ladici kao uspomena hehe, zao mi baciti:/ al znam..nije to bas pametno:) laku noc...:) Petra

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :D

      Baš si me nasmijala lijepo prije spavanja :)

      I ja čuvam jedno sjenilo 5 godina koje mi je uspomena i poklon ali ga ne koristim.

      I meni je žao baciti, trudim se barem pratiti miris i teksturu na make up-u, ali često ga zamjenjujem novim :)

      Noć Petra :)

      Izbriši
  2. Potrosim u roku sve osim rumenila i sjenila.Jako volim rumenila, no uspijevam se ograniciti na 4-5 dok kod sjajila to bas nije slucaj. :P Najcesce ih kupujem iako ih imam previse (jos mi mama govori sto ce mi slicne nijanse, a nisu nimalo slicne :D)-tu se trudim kada uvidim da uskoro istice, trositi samo to sjajilo.Preparativu isto potrosim, osim sto imam neke stvari vec 2-3 godine u ormaru i zaboravim da ih imam (ugl, kreme za ljeto sa sljokicama, sprej poslije suncanja i takve gluposti)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Funkcioniraš slično kao ja. Ponekad radim inventuru i nađem neke proizvode na koje sam skroz zaboravila, provjerim rok ako je u redu a ne mislim koristiti onda poklonim nekome a ako je otišao rok bacim ili iskoristim, na primjer pilingiram stopala, perem veš i slično :D

      Izbriši
  3. Ne znam jel to fakat novo pravila koje je netko jako pametan uveo ili su ljudi samo nesporetno protumačili, no ova "magistra" mi tako uvijek upikne i oko i uho da nemrem živit :D E pa ja nebum za par godina bila magistra, nego magistrica! Mali offtopic :Đ
    Nego, dekorativa stoji o-la-la, ali maskare ne, one se ili potroše brzo ili bace unutar 6 mjeseci. Preparative ne gomilam, na svu sreću, pa se nje isto riješim brže nego što bi se pokvarila. Inače sve redovito čistim i dezinficiram 70% etanolom pa se ne brinem o infekcijama, dosad nisam imala problema, a i sve bacam na najmanji znak pokvarenosti, tipa miris, tekstura itd. I nisam znala za ova slova francuskih brendova :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Joj, naslušam se ja takvih gluposti od strane "stručnih " ljudi da je ovo samo jedan primjer :-(
      Maskare su posebno leglo bakterija i stvarno ih se treba rješavati, s druge strane znam cure koje ih koriste preko godine dana ??

      A ovo s oznakama me toliko živciralo da sam slala mailove dok mi nisu objasnili kako da znam koji je rok upotrebe, nadam se da će se uvesti neki zakon u označavanju proizvoda normalnim datumima :)

      Izbriši
  4. Kod preparative apsolutno sve uspijem potrošiti u godini dana, većinu proizvoda i u manjem periodu od par mjeseci. Također se rješavam stvari koje mi ne odgovaraju. Iskreno moram priznati da baš i nemam taj sentimentalni moment da nešto čuvam za uspomenu jer ono što mi ne koristi više doživljavam kao predmete koji mi nepotrebno zauzimaju prostor, koji bi se pak trebao otvoriti nekim novim i boljim proizvodima. Ovo je jedan moment racionalizacije dodatne potrošnje i kupnje :-D
    Dekorative koju koristim nemam puno, više samo basic stvari i novijeg je vijeka, pudere obično potrošim u godini dana, u kamenu malo dulje traje. Moram priznati da mene fasciniraju žene koje prežive sa jednom maskarom godinu dana jer mi nije jasno kako im se ne osuši i ne trusi, kako nanose maskaru suhu ko barut!? Čim vidim da se maskara osušila i da se ne nanosi lijepo, bacam ju i uzimam novu. Sad neke se brzo osuše, neke pak traju po par mjeseci.
    Kreme s faktorom svakog proljeća i ljeta kupujem nove, ako mi nešto pri dnu ostane s plaže, to s apetitom zafrndaljim u smeće :-D Jer se ionako kuhalo pod suncem i upitno je kakav je zapravo faktor u ostatku proizvoda. A i ambalaža nakon mora bude masnjikava, izobličena i ne baš lijepa pa nije ni za suvenir :-D
    Isto tako moram priznati da mi se par puta dogodilo da su se proizvodi pokvarili i prje isteka roka (izdvojilo se ulje ili faze, promijenio se miris, nastala neka neugodna reakcija koje prije nije bilo) a nisu bili na visokim temperaturama ni dugo otvoreni, možda mjesec dva. Tad uvijek jaučem kako su mi prodali škart proizvod koji je sigurno podivljao pod onim jakim svjetlima drogerija i parfumerija :-D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Joj da,sad si me sjetila svih onih naranđastih tuba s plaže kako se lijepo sunčaju i kuhaju na suncu i totalno izobliče . Mogu misliti kakav je proizvod unutra ali ima ljudi koji to lijepo pospreme za iduće ljetovanje :D

      Istina je,ima žena koje koriste kremu za lice par godina, maskaru po godinu dana, svakodnevno razgovaram s takvima i njima u "čast" sam i napisala ovaj post kako bi pripazile što stavljaju na lice jer sve što unesemo na kožu, za 2 minute je u našem krvotoku :)

      Moram priznati da i meni maskara jako dugo traje i zadnja koja mi se osušila jako brzo je Chanel-ova i zato ih više ne kupujem, ipak bez obzira koliko mi maskara bila mokra i razrađena, za 3-4 mjeseca mijenjam novom :)

      Izbriši
  5. ja imam jedno pitanje, kako se dezinficira sjenilo, sjajilo, ruž i sl dekorativa?
    ja to nikad ne dezinficiram, koristim samo ja i bacam kad istekne rok... ali često čujem da ljudi dezinficiraju, samo nikako da razumijem kako...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Evo link s Šminkerice gdje je super objašnjeno, s tim da ja ne špricam čistim alkoholom već napravim mješavinu pola alkohola pola voda

      http://www.sminkerica.com/kozmetika/kako-dezinficirati-make-up/

      Izbriši
    2. evo pročitala post. sad mi je napokon sve jasno. puno hvala!

      Izbriši
    3. Dr.Oz je pokazao jednom kako se šminka lagano prebrise baby higijenskom maramicom.Od tada činim to povremeno.Sminkamo se nakon obroka u npr. restoranu a usta su ipak puna bakterija koje ostanu na stiku.

      Izbriši
  6. Preparativu i tekuće pudere ne gomilam uopće, već kupim i potrošim, eventualno imam još jedno na čekanju. Kreme za sunčanje ne koristim iduće ljeto nikako. Što se tiče ulja gospine trave, nikad neću zaboraviti kako smo se kao djeca i mi time mazali :/ Za sjenila, rumenila se ne bojim da će im proći rok trajanja. Mislim, Dior paleta sjenila ima oznaku 6mj. Yeah, right.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod mene je problem što je moja ljubav preparativa i nju jako gomilam ali pazim da potrošim ili proslijedim sve u roku.

      Istina, bašsam nedavno kupila Dior mono sjenilo i kad sam vidjela 6 mjeseci od otvaranja, mrak mi je pao na oči. Ajde da mi je jedino, možda bih ga i potrošila u roku :)

      Izbriši
  7. Odličan post! :D
    Pazim isto na rok, ako mi krema ne odgovara kroz 1-2 miseca, proslijedin je dalje kome bi možda bolje odgovarala. Šta se tiče maskara i tuševa to minjam svaka 3 - 4 miseca. Dok sjenila i rumenila dosta kasnije.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bravo !

      Srećom, ne koristim tuševe ali definitivno su isto što i maskara i mora se često mijenjati

      Izbriši
  8. Jako volim tvoje postove, em što uvijek kažeš pametne stvari, em što uvijek saznam nešto korisno. Nije da nisam znala ovo sa rokom trajanja i bakterijama, ali da ti budem iskrena, ja na to ne pazim jer gotovo sve proizvode potrošim u roku od dva do najviše 5 mjeseci. Ovisna sam o kozmetici i zaista ono što kupin intenzivno trošim tako da se ne može dogoditi da mi nešto stoji godinama. :) I jučer je bilo društvo kod mene i svi su primjetili kako imam jako puno kozmetike i počeli me ubjeđivati kako mi ne treba toliko. I primjetila sam kako zaista, ali zbilja zaista to ide na živce, pogotovo kad cure kažu imam samo jednu kremu i maskaru.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Mirna:)

      Znam da puno žena zna i pazi na higijenu i rokove, međutim u zadnje vrijeme se puno susrećem s raznim slučajevima koji su me potaknuli da napišem ovaj post.
      Samo se nadam da će ga pročitati :)

      Ja sam također ovisnica o kozmetici ali sve skrivam u komodama i ormarima jer mislim da bi me svatko tko dođe kod mene mogao prijaviti da imam parfumeriju :D

      Izbriši
  9. Pre svega koji procenat alkohola koristis? Kada si rekla za SPF odmah sam pogledala svoju kremu koju imam preko godinu dana, a pise 12m u kutijici, malo je reci da sam je frljeknula u kantu. Takodje nikada nisam imala pojma da to 12m u kutijici oznacava neki rok trajanja, uvek me je bunilo, tako da hvala! :) A ovo za ulja i tamnjenje koze...moja drugarica se, skoro religiozno, maze orahovim uljem i onda se, bukvalno, przi na Suncu! Dodje mi posle garava, a ja je gledam i uvek je prepadam rakom koze i slicnim, ali ona se ne da uplasiti! Sto se tice kozmetike, ja retko bacam svoju dekorativu, znam samo jednom da sam izbacila senke od pre par godina kada su me svrbele oci i to je to, naravno maskare ne racunam, uredno ih bacama nakon 3-3,5 meseca. :) Odlican informativan post, definitivno bi ga, sve mi opsednute kozmetikom, trebale primiti k znanju!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja koristim alkohol kupljen u ljekarni, mislim da je 70 %-tni.

      To s simbolima je dosta zbunjujuće i drago mi je da ti je post razjasnio neke nedoumice.

      A što se tiče tvoje drugarice, mogu samo reći da će se jednog dana lupati po glavi koliko je bila neodgovorna.
      I sama gledam svakakve gluposti u okolini a posebno na plaži kada žene mažu razne kućne pripravke ne bi li bolje potamnile a sunce je dana toliko opasno..

      Izbriši
    2. Uopste ne razumem tu opsesiju 'tamnjenja'! Ok je ako neko malo dobije tena, od jednostavnog setanja i ne namernog izlaganja Suncu, ali kada neko ima nameru da postane garav, da mu se koza zbarusi i posle ljuspa kao zmija koja menja kozu...bljak!

      Izbriši
    3. Zaista ni ja ne razumijem. I nikad neću razumjeti zašto žene silno žele biti kontra od onog što im je priroda dala.
      Danas je na cijeni aristokratski bijela put, pregoreni izgled je odavno out :)

      Izbriši
  10. Znala sam da ova kantica s poklopcem označava rok trajanja proizvoda od otvaranja i baš pazim na to što se tiče preparative. Iskreno, ne želim riskirati s raznim maskama , pilinzima i kremama za lice, drže mi je da je sve potrošeno u roku, a ako nije prosljedim baki da maže pete, LOL :)
    Veću glupost od ove magistre nisam doživjela, da njoj krema s spf faktorom traje 5 godina?! Ja kreme s spf faktorom, pogotovo kada se sunčam, potrošim tako brzo da mi trebaju čak dvije samo za lice jer sam stalno na plaži! Kome to traje 5 godina?!?
    Što se tiče dekorative, priznajem da sam tu zakazala. Pudere i maskare potrošim jako brzo, čak i brže od označenog roka, ali zato sam totalno zakazala sa ruževima i sjenilima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori

    1. Eh draga moja, ti si s mora pa si često na plaži i odgovorna si i paziš na zaštitu.
      Nažalost, ovdje na sjeveru , ljudi kupuju kreme za sunčanje kada idu na godišnji na dva tjedna. Mažu se škrto i vrate s potrošenom jednom trećinom kreme.
      I tada im je žao to baciti pa čuvaju za iduće ljetovanje i tako im krema koja bi trebala biti alfa i omega ne samo na ljetovanju traje pet godina !!!

      Izbriši
    2. Istina, ja se stvarno kupam svaki dan, makar i samo 20 min ako ne stignem drugačije. Ali ni jedna krema ne bi smjela tako otvorena stajati 5 godina, pogotovo jer ima spf u sebi...

      Izbriši
  11. Ja pazim na rok rajanja. Mada preparativu ionako potrosim do roka. A dekorativu i ako drzim duze od roka ne preterujem. Imam spisak na koji upisujem sve kada sam kupila i kad je proizvedeno i do kad traje i onda samo precesljam spisak i bacim sta je proslo. Lakse nego da sve uzimam u ruke i proveravam pojedinacno. MAda secam se da sam citala kod nekog post kako su poslali raznu sminku kojoj je prosao rok u laboratoriju i videlisu da se zapravo i nisu namnozile bakterije, posto je koriscena normalno (ne prljavim rukama i slicno), osim u valjda sundjercicu za puder, to je bilo leglo zaraze. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo mi je super sa spiskom :)

      Ja doduše pišem na kutijice proizvoda datume kada sam nešto otvorila ali onda moram čuvati ambalaže. Ovo je puno bolje i počet ću i ja to primjenjivati.
      Hvala :)

      Izbriši
  12. Super post! Ja preparativu koristim u roku, ako slučajno istekne, bacim ili eventualno potrošim za mazanje stopala. :) Jedino što me brine su upravo kreme za sunčanje jer sam prošle godine nakupovala i ostale su mi 2 neotvorene i 2 polupotrošene, uvijek me brine da li je ok to iskoristiti sljedećeg ljeta. Moram priznati da često ne provjeravam datum proizvodnje, imam povjerenja prema prodavačima, što mi vjerojatno nije pametno. Dekorativu sam prije gomilala, više ne. Poklonila sam ili prodala apsolutno sve što ne koristim redovito i sada je moja kolekcija manja, ali trošim ju i zadovoljna sam time. Kako sam velik zaljubljenik u kozmetiku često kupujem nove stvari, ali pazim da kupim ono što ću trošiti, a ako se slučajno ispostavi da mi samo stoji, odmah proslijedim jer me smeta. Svejedno se tu nađe proizvoda koje duže ne koristim i vjerjatno im je istekao rok trajanja, a neki su jednostavno nepotrošivi, pa ih onda dezinficiram alkoholom s vremena na vrijeme. Maskare mi traju duže od 3 mjeseca, vjerojatno zato što istovremeno koristim nekoliko (tu se još nisam dicsiplinirala :D ).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Ira:)

      Provjeri datume na ovim neotvorenim kremama, ako su ok naravno da ih možeš ove godine iskoristiti. Što se tiče polupotrošenih krema, ja se ne bih s njima mazala ali opet sve ovisi kako si ih čuvala, da li je sadržaj kontaminiran jer u takvim kremama se posebno nakupljaju bakterije.

      Blago tebi što si se discilinirala, ja moram prestati čitati blogove jer mi kolekcije samo rastu a kozmetika se tako sporo troši...

      Izbriši
  13. Ja priznajem da sam samo kriva u vezi maskara :$ kupim ja novu, obicno da isprobam neku novu koja je dosla i stavim nju al mi ona stara ima bolju cetkicu i njom preko pocesljam trepavice :$ Znam, znam, kriva sam.... Ali opet ne traje to cesljanje istom maskarom godinama :D Ove preparate za suncanje mijenjam, ne volim dva ljeta zaredom koristiti isto, no way! Kreme potrosim pa ne stoje, sjenila sam tek pocela da kupujem i koristim :D Pudere u kamenu i bronzere potrosim u roku, ali imam ono jedno Burjois rumenilo, ne znam jel se ono uopste trosi :D nije mi jasno :D Ko da ga uvijek ima isto :D Ali eto njega imam oko 8 mjeseci, koliko im je inace rok trajanja?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vidiš, i kod mene je problem jer često čuvam stare maskare radi četkica.
      Ja ih operem u micelarnoj i tako čiste koristim za raščešljavanje trepavica nakon drugih maskara.

      U pravu si, Bourjois rumenilo je zaista nepotrošivo, vjerojatno jer je pečeno pa sporo odlazi, ja ih baš i ne volim pa nemam ni jedno ali baš ću se raspitati koliki im je rok.

      Izbriši
  14. Preparativu ne gomilam i imam jednu kremu za dan ako neću vani, jednu sa spf-om ako hoću, jedan serum i jednu noćnu i jednu okoloočnu tako da stignem sve potrošiti i ranije. a ako se desi da mi nešto ne odgovara za lice mažem ruke ili noge ili stopala, ili čizme zimi... što se toga tiče baš pogledam deklaraciju. za kreme koje su u teglicama koristim one male plastične kašikice za kafu što su skroz ravne pa ih nakon upotrebe bacim (ljenguza iz mene progovara hehehe) a za one u tubi/sa pumpicom/kapaljkom etc ne koristim.
    sa druge strane, make up... maskara imam mnogo i potraju mi 6-7-8 mjeseci, ali nakon korištenja ih čvrsto zatvorim i ne uvlačim-izvlačim četkicu milijardu puta (kad vidim da to neko radi dođe mi da ga zadavim), zna mi se desiti da neku maskaru ne stavim po mjesec i više.. što se tiče praškastih/kompaktnih proizvoda tipa sjenila, rumenila ili kompaktnih pudera, ne vjerujem baš u te priče o kvarenju... redovno ih dezinfikujem naravno i koristim čiste tj. dezinfikovane kistove koje posprejam rastvorom anti-bakterijskog sredstva i vode prije korištenja. nije sad da mislim da se ne mogu pokvariti ali komotno se mogu koristiti 3-4 godine, bar iz mog iskustva - samo ih je bitno dezinfikovati i koristiti čiste kistove! tečni i kremasti proizvodi stvarno se moraju potrošiti unutar roka, eventualno mjesec-dva produženo. žao mi je samo što pudere/bb kreme ne prave u manjoj mililitraži :/ npr da se ima kupit 15ml i 30ml.. jer ja trenutno u upotrebi imam 12 pudera i svi mi trebaju zaista i ne sjećam se kad sam potrošila puder do kraja, uvijek malo ostane, pogotovo onih koji nisu za svaki dan. uvijek ih bacim nakon godinu, možda premašim mjesec-dva...
    eh, najbolji savjet koji ja mogu dati je KOZMETIKU NIKAKO NE DRŽATI U KUPATILU!!! iz prostog razloga jer se tu tuširamo, para od vode stvara vlažnost, a od grijanja ili vremena napolju se taj vazduh ugrije. a svi znamo da se bakterije najbrže razmnožavaju na vlažnom i toplom. dakle, NE DRŽITE KOZMETIKU U KUPATILU!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svaka čast Betmenka !!

      Kod tebe je problem što se baviš šminkanjem i naravno da moraš imati puno kozmetike kako bi mogla posao obavljati kako treba.
      S obzirom da znam koliko si stručna definitivno sam sigurna da je tvoja kozmetika kao apoteka: čista, uredna i dezinficirana.

      Hvala ti na savjetima, definitivno se slažem za kupaonicu, ja u njoj držim samo osnovno za pranje tijela i lica. Voljela bih da profesionalka poput tebe napiše jedan post o higijeni kozmetike jer bi mnogim djevojkama bio od velike koristi.

      Izbriši
  15. jako pazim na rokove trajanja kozmetike jer sam sklona kojekakvim alergijskim reakcijama koje izlaze na mojim kapcima i to uopste nije lepo ni za videti a ni za osetiti. bas sam se pre jedno mesec dana zeznula i stavila gel liner koji mi stoji otvoren vec dve godine i skoro tri nedelje sam imala takve bolove, oticanje, peckanje, perutanje i svrab donjih kapaka. sutradan sam zafrljacila liner i sad trazim novi.
    na maskare posebno obracam paznju, cak i napisem kad sam pocela da ih koristim kako bih je na tri meseca zamenila.
    a proizvode pri kupovini obavezno proveravam da li su upackani jer necu na sebe da mazem bilo sta sto je neko dirao prljavim rukama.
    a sto se krema za suncanje tice-svako leto nova bocica je u upotrebi!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jako mi je žao Anibani što si imala takve probleme. Nažalost, svi se jednom moramo opeči na nekoj grešci kako ju ne bi više ponavljale.
      Puno žena ima osjetljive oči i kod takvih proizvoda treba posebno paziti i ne dijeliti s drugima.

      Izbriši
  16. Odlican post, ni ja nisam znala za onaj znak i 12m i sad sam se uplasila za svoje kreme za lice sa spfom i jedva cekam da dodjem kuci i da ih proverim... Bas informativan post i mislim da bi ih trebali mnooooogiii procitati, a tebi hvala :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Ana:))

      Drago mi je da ti je post bio koristan:)

      Izbriši
  17. Vrh post! Puno korisnih informacija :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Zmaj:))

      Iako smo sve više-manje informirane i savjesne, mislim da ovakvih postova nikad dosta :)

      Izbriši
  18. držim se rokova kad je riječ o preparativnoj kozmetici jer mi je koža osjetljiva pa ne bih neželjene reakcije na koži. ako proizvod nije promijenio miris i teksturu nakon što mu prođe rok, koristit ću ga za mazanje peta i tako ga iskoristiti.
    nosim leće i maskare bacam strogo nakon 3 mjeseca jer ne bih htjela riskirati neku upalu. zato se trudim ne imati po nekoliko otvorenih maskara odjednom što je ponekad teško jer bih uvijek nešto novo isrobavala :D

    ova magistrica je stvarno fenomen, prvo očekivati da uopće još postoje faktori u toj kremi, a i kako joj krema potraje toliko dugo?! Dragi i ja (točnije ja, njega ganjam k'o vrag grešnu dušu da se maže) smo prošle godine u nešto više od 2 tjedna mora potrošili 5 krema za sunčanje (+2 kreme za lice). Prije sam znala ako mi je ostalo malo kreme sa SPF ne baciti ju, pa bih se mazala s njom u 4. mjesecu za gradsko sunce (tad još sunce nije tako jako, a obično bih ju otvorila nekad sredinom kolovoza, pa sam računala da nisu baš SVI filteri nestali). zadnjih godina taman potrošim kremu zadnji dan pa nisam više u dilemi ostaviti ili baciti proizvod :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam ni sumnjala u tvoju savjesnost draga:)

      Joj, moj se također ne voli mazati i također ga moram naganjati pa bježi od mene i krema po plaži :D

      A magistrica je fenomen, imam ja još bisera koje sam "naučila" u ljekarnama a da ne kažem i kod dermatologa :D

      Izbriši
  19. Nije sad da ne marim za rokove ali nisam ni opsjednuta sa njima. Davno sam nekad procitala neke strucne clanke koje govore o tome da tu veliku igru igraju marketinski trikovi. Da su namjerno skraceni datumi trajanja kozmetike, da bi ljudi cesce kupovali stvari i bacali ono sto jos uvijek itekako valja. I kada prodje rok (koji dan, koji mjesec) to ne znaci da je proizvod stetan i totalno neupotrijebljiv, vec da je smanjeno djelovanje. E sad, ko ce ga znati. Srecom, davno sam kod sebe uvela disciplinu da ne gomilam kozmetiku i eto, jos se dobro drzim. Tako da, sve se potrosi za koji mjesec i onda kupujem nove stvari :) Maskaru imam UVIJEK samo jednu! Zavisno od maskare, sigurno je potrosim unutar 4-5 mj i kupujem novu. Jedino me rok trajanja brine kod prirodne kozmetike pa je i ne kupujem bas. Tu me uvijek hvata neki strah i onda zavolim konzervanse :D Ako mi neki proizvod nije super, onda mazes ruke, noge, stopala. Sve u svemu, nikad nikakvih problema nisam imala a i kad kupujem stvari, vjerujem proizvodjacima da nece plasirati nesto cemu je prosao rok. Nekad pogledam odmah, nekad malo kasnije i nikad se nisam neprijatno iznenadila. I da, jako je bitno pratiti da li se tekstura promijenila, miris i da li je doslo do nezeljenih pojava na kozi. Ako je sve normalno i kao prije, bez brige! Coco

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam da si vrlo disciplinirana, za razliku od mene i ne gomilaš stvari. Naravno, ne moraš brinuti da li ti je nešto staro ili ne.
      Što se tiće prirodne kozmetike ona ima jako kratak rok i zato se moramo dobro informirati što kupujemo i kako se takva kozmetika čuva.

      Ne vjerujem da je kod preparativne kozmetike marketinški trik u igri, ipak svaka krema ima neke djelatne tvari koje s određenim vremenom propadaju i onda mi često žene govore kako im nešto ne djeluje a koriste kremu preko godinu dana od isteka ?!
      Kod dekorativne također pazim da su svojstva kao i prvog dana iako puno toga podijelim što mislim da će mi stajati :)

      Izbriši
    2. Eh...preko trnja do zvijezda :D Nije bilo lako odreci se opsesivno kompulzivne kupovine ali sam uspjela. Najvise mi je pomoglo sto sam otisla sa jednog jako dobrog kozmetickog foruma, koji me je stalno navodio na kupovinu :D Tamo sam otisla ono, 100%, a kod drugih, smanjila za pola. I onda: nema vise kupovanja dok se ne potrosi! Ne bi vjerovala da nisam cijelu godinu imala potrebe da ista novo kupim! Jer sam imala i zaliha...neotvorenih stvari. Uzas. I eto, nakon 2 godine, odlicno mi ide, kupim kad potrosim ili kad vidim da nije to to. I sve sam svela na 1 stvar, eventualno 2-3. I to kod preparativne kozmetike! I slazem se sa tobom da kod nje manje vazi ta teorija zavjere oko marketinga, vec vise oko dekorativne kozmetike. Meni zaista nije jasno kako se nesto moze pokvariti ako je u cvrstom, suhom stanju? Rumenila u kamenu, sjenila za oci i tako to? Ako znas za one popularne Oriflame kuglice, njih je prosto nemoguce potrositi, imala sam ih mozda preko 3 god. i uvijek su bile u istom stanju ali eto, strah i ovo ono i ja ih bacila. Kao i jos neke stvari. Znalo se desiti da primjetim da mi sjajilo za usne ne mirise kao na pocetku ali mi nista ne bude pa ipak, bacim. I kod ruzeva isto pratim miris, mada se ruzevi dosta dobro drze sto se toga tice. Imam jedan shimmer, za disco night :D i pise, rok upotrebe 6M. Ma daj, pa u pitanju je obicni prah, shimmer, kojeg je iskreno i nemoguce potrositi, kako onda da ga bacim nakon 6M kad ga u toku tih 6 mjeseci stavim najvise 6 puta? I da, kao sto si rekla, svako malo pravim inventuru i vidim stanje :D sta ostaje, sta ide dalje, sta dobiva novu namjenu i sta bacam :D

      Izbriši
    3. I da, htjela sam te pitati, kakvo je pravilo kod mineralne kozmetike? Imam jedan mineralni puder u prahu, vec dugo, pa ne znam sta da radim sa njim? Nije se nista promijenilo, isti je kao i prvog dana...

      Izbriši
    4. Pravi mineralni puder ima neograničeni rok upotrebe, samo pazi da ne pomiješaš pojam mineralne kozmetike s onom koja ju samo ima u svom sastavu pored ostalih sastojaka.
      Dakle, sastav mora biti strogo samo minerali :)

      Izbriši
    5. Hvala na odgovoru, morat cu negdje proguglati sastav. I htjela sam te jos smarati ( :D ) tj. pitati, koji je rok upotrebe tampona? Odavno sam kupila neke Jessa, kao, da probam ali sam odmah odustala nakon jedne. Jbt. ne znam s tim baratati i nije to za mene. I sada ima 19 komada i pojma nemam sta cu s tim, niko od ukucana ne koristi, a ne pise nigdje koji je rok?!

      Izbriši
    6. Zapravo moram priznati da nisam nikad primjetila rok upotrebe na tamponima?
      Pretpostavljam da ga nema, upravo gledam u svoje Naturella tampone i nigdje ništa ne piše o roku, mislim da ako su pravilno čuvani na mjestu gdje nema vlage da im je rok neograničen.
      A ako ti ne odgovaraju zašto ih ne pokloniš nekoj prijateljici ili nekome ko ih koristi?

      Izbriši
    7. I ja tako mislim. To je samo vata, ono, nema se tu 'pokvariti'. Pa...imam zelju nekome da poklonim ko ih koristi ali ne znam na koji nacin da to izvedem :D nekako me je blam pokrenuti pricu o tome ili pitati: koristis li tampone, hoces li moje, ja samo jednom probala i odustala od toga, puna kutija, 1 fali? Ne znam, ono, ipak je to intima pa ne bih da me neko pogresno shvati :D

      Izbriši
    8. Željela bi odgovoriti na ovo pitanje.
      Dakle ja sam prošle godine otišla na par dana u 6 mjesecu na jedan nas mali otok na odmor, još nije bila sezona. Nenadano mi je došla menga, pa sam kupila uloške i dobila sam groznu alergiju. Zašto? ne znam ali mislim da su bili stari. Ja ne bi nikom poklanjala stare tampone.

      Izbriši
    9. Hvala ti puno na komentaru. Žao mi je da si imala takve probleme i eto odgovora, ništa se ne smije koristiti staro.
      Ja zaista ne znam koliko ulošci i tamponi mogu stajati jer mi nikad ne stoje predugo.

      Hvala :)

      Izbriši
  20. Sve što imam da kažem je da si GENIJE. Osim što stvarno uvek imaš kvalitetnu recenciju, takođe pišeš sjajne tekstove na različite teme. Ovo je jedna od ozbiljnijih, poznajem puno ljudi koji ne vode računa upravo o ovim elementarnim stvarima. Tako da, mnogo korisno mnogima, stvarno.:***

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Di :)

      Nažalost, svaka od nas ima u okolini primjer žena koje su jako neodgovorne prema svom zdravlju a da ne kažem i prema zdravlju svoje obitelji.
      Iako je danas mnogo korisnih informacija, ovakvih postova jednostavno nikad dovoljno :)

      Izbriši
  21. ma samo da brzinski napomenem za ove spf kreme koje se nanose ispod pudera ili samostalno...ja otkad sam pocela pratit tvoj blog, pocela sam i razmisljat o tim kremama jerbo ih nisam nikad koristila i vidim da dosta cura iz sjevernijih krajeva rh to koristi, a imaju upola manje sunca nego mi :oo: (nisam oni tip da ce mi neko prodat da cu izgorit ili pocrnit ispod oblaka, nije mi se u zivotu dogodilo). nekako ne vidim potrebe kad imam spf u puderu pa cak i u dnevnoj kremi. ne virujen da bi mi to toliko 'pomoglo' u starijoj dobi... vise se bojim onog gradelavanja na suncu dok sam bila mlađa. nije mi nikad lipo bilo bit bila ka sir u srid lita. moze se sigurno i umjereno pocrnit. nisam doduse nikad bila pobornik zagorenog izgleda ala ona baba iz 'svi su ludi za mary' ili neke samoprozvane hrvatske manekenke i novinarke. a oni visoki faktori za lice su mi cesto bili pregusti i teski.
    a rok trajanja...imam rumenila koja necu potrosit do smrti. mozda ce onda imat vecu vrijednost pa neko od mojih unuka profitira (konkretno chanel rouge XD). ostatak trosim pa ako i prođe rok trajanja, a i dalje mirisu ok i imaju istu pigmentaciju i lipo se razmazuju, nastavim koristit uglavnom iako cesto poklanjam (ali ne sminku koja je za u skovace) :P. nisam nikad imala nikakvu reakciju. pudere i sminke iskoristim u roku.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga goldfinich, iako nisam planirala ali mislim da ću večeras objaviti još jedan post o predrasudama oko spf krema. O tome sam puno pisala i danas, kada imamo puno informacija za razliku od naših majki koje nisu puno znale i dalje se neodgovorno ponašamo prema kozmetici a i zdravlju kože.

      Chanel Rouge....mislim definitivno da će ga i tvoja unuka imati koliko je to pigmentirano :D

      Izbriši
  22. Prvo nije mi jasno kako nekome maskara može trajati godinu dana.....
    Drugo stvarno ne vjerujem da se tako lako sjenilo ili rumenilo mogu pokvariti, nisam još ni jedno bacila niti ću :-)
    što se tiče ostalih tekućih i kremastih proizvoda definitivno pratim rok, mada nikad nisam ni bila blizu isteka roka jer to nekako brzo trošim, nemam velike zalike takvih proizvoda...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zaboravih reći odličan post, kao i svaki ;-)

      Izbriši
    2. S tobom sam draga Arena često diskutirala o ovom problemu i znam koliko si savjesna, informirana i koliko paziš na kvalitetu svojih kozmetičkih ljubimaca :)

      Izbriši
  23. Super post!
    Vodim racuna o roku trajanja,i trudim se da ne gomilam kozmetiku,pa taman sve u roku i potrosim,jedino lakove za nokte gomilam kao krtica,ali oni po meni i nemaju rok trajanja:-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :)

      I ja gomilam lakove grozno.Puno puta sam pitala ljubiteljice lakova o njihovom vijeku trajanja i sve su mi rekle da nema ograničenja , isto kao i ti.
      Onda je tako što mi je super jer se ne moram onda i s njima zamarati :)

      Izbriši
  24. Jao, ja uopće ne pazim na to. Imam sjenila stara i 5 godina, i dalje su dobra, jedino što ću ih početi dezinficirati, idem promptno čitati članak sa Šminkerice. A samo zato što već postoji takav članak, ne znači da ne bismo voljele pročitati i svoj, sigurno bi bio krcat korisnim informacijama, kao i ovaj :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uf, definitivno ako toliko čuvaš make up, trebala bi ga povremeno dezinficirati.
      Svakako , napisat ću post kako ja to radim i kako se brinem o svojoj kozmetici :)

      Izbriši
  25. odličan post! ne šminkam se, pa s tim problema nemam, a nekako sam optimizirala količinu preparative da stignem sve da potrošim u potrebnom roku.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala shine_eye:)

      Zavidim ti da znaš, voljela bih da i ja mogu bez šminkanja :)

      Izbriši
  26. pazim i nepazim. maskare redovito koristim i bacam čim se osuše,dok za neke proizvode još uvjek nemam srca bacit ih. imam neke proizvode na kojima uopće nemogu nać datum do kad vrijede kad se otvore već samo koliko proizvod traje kad je nov

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da znam na koje proizvode misliš, to su proizvodi koji imaju samo jedan datum do kada vrijede bez onog simbola. Vjerojatno proizvođač garantira za proizvod do tog datuma kojeg je označio.

      Izbriši
  27. Iskreno, i ja mislim da je puno rokova trajanja markentiški trik. Ne mislim na prirodnu, aroma-kozmetiku ili kremu za lice koja traje 5 godina i slično, ali sjenilo 6 mjeseci?

    Više od rokova trajanja pazim da proizvod nije promijenio miris, konzistenciju, boju. Preparativu više manje uspijem potrošiti u roku, ne gomilmam ju pa nemam problema s time. Ne brinem se ako mi je kremi prošao rok, a imam je još - ako izgleda, miriše i djeluje isto nastaviti ću je koristiti. Ako nešto kupim i vidim da ne koristim najčešće prosljedim, ako se ne sjećam od kud mi, bacim.
    Od dekorative svaka 2-3 mjeseca mijenjam jedino maskaru. Mislim da nisam nikad uspijela potrošiti išta od šminke u roku, ne šminkam se svakodnevno, a i ono šta redovito koristim (korektor, rumenilo) nikad ne potrošim u roku naznačenom na pakiranju. Kistove redovito perem, ako imam prištić neću direkt na njega s korektorom nego na prst pa na lice, ako imam herpes ništa od ruža... Uvijek imam čiste ruke, čisti pribor, čisto lice, korstim sve samo na sebi tako da me ne brinu bakterije ili zagađenost proizvoda.

    Nikad nisam imala problema zbog kozmetike kojoj je prošao rok, kao šta sam rekla pazim na sam izgled i miris proizvoda, na bilo kakvu promjenu bacam. Također, ako mi se čini da nešto imam dugo, tipo par godina (posebice šminka) jednostavno bacim.
    Čini mi se da se pretjeruje, kozmetičke kuće žele čim veću zaradu, ljudi se panično boje bilo kakvog spomena bakcila, bakterija, virusa, gljivica, prljavštine - kao da na svakom koraku vrebaju kuga i aids. Ne osuđujem nikoga, niti mislim da su rokovi trajanja bezvezni, ali mislim da se u nekim stvarima jednostavno pretjeruje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odličan komentar !

      Svakako super što si savjesna i paziš na kontaminiranje proizvoda. Puno žena nisu sretnice kao ti i kako se neke i napisale u komentarima, imaju osjetljive oči ili lice i stari proizvodi im itekako štete.

      Izbriši
  28. Bravo za post :)

    Znam masu cura koje koriste kreme dok ih ne potroše. Krema ima rok trajanja sa razlogom. Posebno kad se radi o prirodnoj kozmetici (ne home made ili aroma, već i prirodnoj sa konzervansima kao npr JMO. Rok trajanja takve kozmetike je 6 mjeseci i to sa razlogom. Da sada ne duljim sa objašnjenjima, to nije marketinšpki trik već realan rok trajanja kozmetike koja ima prirodan sastav jer nakon tog roka ona psotaje štetna (nema konzervanse kakve ima u komercijalnim kremama, a ulja i prirodni sastojci koji oksidiraju mogu izazvati veliku štetu).
    Bolje kupiti jedan proizvod i podjeliti ga sa prijateljicom, potrošiti unutar 6 mjeseci, nego gomilati kozmetiku u velikim pakiranjama koje ealno ne možete potrošiti u 6 mjeseci.
    Ja sam nedavno bacila JM piling za lice jer sam ga imala više od 6 mjeseci, ostalo ga je više od pola.

    Maskaru mjenjam svaka 3 mjeseca, mislim da je to realan rok da se potroši, a i da ostane relativno "čista".
    Ne djelim šminku za oči sa drugima i izbjegavam promotivna šminkanja. Kisteve redovito perem i dezinficiram.

    Nadam se da će ovaj post barem jednu osobu potaknuti da razmisli o čuvanju i korištenju kozmetike. Hvala ti :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala tebi Starleta na ovom komentaru, slažem se s tobom, datumi na proizvodima za lice itekako treba poštivati i ne gomilati ako se ne misli potrošiti.
      Upravo zato, često neke proizvode koje znam da neću iskoristiti podijelim s nekimi često tako kupujem pogotovo ako su velika pakiranja.

      A što se tiče prirodne kozmetike ona itekako može biti štetna u svakom smislu ako se nestručno koristi i uvijek je potrebno potražiti savjet stručne osobe ili se informirati

      Izbriši
  29. Opet nam čitaš misli...
    Skoro sve proizvode trošim vrlo sporo, a u svakodnevnoj njezi uglavnom koristim samo najosnovnije, tako da mi se svašta zna nagomilati pa znam zanemariti neke preporučene rokove trajanja i s nekim proizvodima se švercam do krajnjih granica (piling, regenerator, pa čak i šminka jer se šminkam minimalno)

    najviše me zanimaju spf kreme koje btw. MRZIM i jedva čekam da objaviš taj post - čini mi se da sam načula nešto da one vrijede samo 6 mj? Imam onu avene 50 emulziju od prošle godine, na znakiću piše 12 mj od otvaranja i to mi ističe sada u 5, 6 mj pa sam se ipak htjela potruditi da je potrošim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahahaha, tipkam post koji nisam mislila danas objaviti ali čini se da je vrijeme da i o tim spf kremama prodiskutiramo :)

      Izbriši
  30. Odličan post! Moram priznat da nisam znala da maskara ima rok 6 mjeseci. Prije par godina sam prestala koristiti maskare i sve sam ih bacila u smeće. Trenutno razmišljam da je opet počnem koristiti.Dekorative imam malo i sve novijeg datuma a preparativa zbog gomilanja svako toliko završi u smeću zbog roka. Kreme za sunčanje mrzim tako da one ne dočekaju drugo ljeto

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ajme blago tebi scarfs kada ti ne treba dekorativa :)

      Zavidim ti :)

      I ti si još jedna mrziteljica krema za sunčanje :D

      Izbriši
    2. dalo bi se raspravljat dal mi ne treba. korektor i olovka za oći - to sam ja.

      Izbriši
  31. Preparativu zaiste brzo potrošim pa se niti ne obazirem na rokove jer većinom kremice potrošim u par mjeseci, serum brže.Baš sam neki dan provjeravala rokove ulja koje imam, i jednome je rok do sedmog mjeseca a imam ga pola, nemam pojma kako ću to potrošiti do isteka roka :((.
    Što se tiče dekorative, ne dijelim je s nikime, maskaru mijenjam svaka 3 mjeseca. Za neke stvari poput rumenila i sjenila su rokovi stvarno pretjerani, tako da kod njih pazim na miris, teksturu i ako se tu ništa nije promijenilo i dalje koristim. Imam jedno Avonovo rumenilo već sigurno 4 godine i dalje ga koristim jer se nije promijenilo i ne uzrokuje mi nikakve negativne reakcije na koži.

    Još jednom, odličan post ;)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod ulja je baš problem, zapravo se financijski isplate kupovati velika pakiranja ali u mom slučaju se to pokazalo ne isplativo jer velika pakiranja proizvoda s manjim rokom upotrebe na kraju pola bacim :-(

      Slažem se kod dekorative je često pretjerano označen rok uporabe ali svakako moramo pratiti razvoj samog proizvoda i često ga dezinficirati i koristiti čistim kistovima ili prstima :)

      Tnx:)

      Izbriši
    2. Mell koje ulja imaš?
      Sa uljima je malo drugačija stvar. Prati miris i ako užegne ili se jako zamuti onda se pokvarilo.
      Nije nužno da ga moraš potrošiti u tom roku.
      okovi su najbitniji kod emulzija ulje i vode kao što su kreme i serumi (mislim na prirodnu kozmetiku) ulja i hidrolati su ok dok se ne pokvare. Ponekad je to i prije roka naznačenog na ambalaži.
      Dodaj slobodno E vitamin u ulje i koristi ga dok ne užegne :)

      Izbriši
  32. Ah ti grozni rokovi i tko ih je smislio!!!! :(
    Nije mi niti malo problem s preparativom...tu sam disciplinirana i kupujem samo ono što mi je potrebno,ne gomilam....ali dekorativa...jadni moji ruževi...nema ni ništa gore nego kad osjetim da je promijenio miris...bacim ga u smeće i onda ga se za par mjeseci sjetim i žao mi je što sam ga bacila...morat ću ih stavljati u posebnu kutiju samo za gledanje..
    Što se tiče SPFa tu sam svake godine na kušnji-žao mi je baciti, a znam da trebam. Naposlijetku prevlada razum-sjetiš se da je proveo s tobom dane i dane na plaži i ćao..
    pozz
    makoro

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Potpuno te razumijem :)

      Posebno mi je žao svih mojih divnih ruževa i ponekad se uhvatim da ih trošim više nego što bih trebala jer mi je žao kad se pokvare. A s njima mi se to najčešće događa.
      Neka ti ne bude žao prošlogodišnje kreme sa spf, one su posebno osjetljive i zaista se ne isplate čuvati

      Izbriši
  33. Preparativu uvijek potrošim u roku ili proslijedim dalje ako mi ne odgovara. Isto je s tekućim puderom, korektor potrošim i prebrzo, maskaru koristim oko 8 mjeseci tj. dok je još upotrebljiva, mislim da mi ni jedna nije duže izdržala! Jedino sjenila, rumenila, ruževe, pa čak i sjajila koristim duže, sad koliki im je rok moram priznati niti ne znam! Neke proizvode imam čak i po par godina! Slažem se da je bitno pratiti miris i konzistentnost proizvoda, jer po tome se najlakše shvati da se proizvod pokvario.
    Čini mi se da su sjajila od dekorative najosjetljivija, par puta sam primijetila da su promijenila miris i naravno riješila ih se!
    Sve u svemu trudim se ne gomilati kozmetiku, ali to je tako teško uz sve te divne nijanse i teksture i forum.hr gdje svaki dan vidim nešto novo što mi treba, ah...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ah forum...radi njega i divnih stvari o kojima se tamo piše sam nakupovala toliko stvari da sam mirna tri života :D

      A zapravo,mrzim kad mi kozmetika stoji :D

      Izbriši
  34. Sjetila si se odlične teme!
    Neki ljudi zbilja ne paze na te stvari, ja sam prije par mjeseci prijateljici spomenula onaj znak s otvorenom kutijicom i brojkom na ambalaži, a ona se čudila da to znači koliko proizvod vrijedi nakon otvaranja.Kaže da je vidjela znak, ali nije razmišljala o tome što to znači.
    Iskreno, jako pazim na to kod preparative, ali budući da ne gomilam baš kremice, sve brzo potrošim.
    Zato su sjenila druga stvar.
    Imam neka stara više od 2 godine, ali budući da ih skoro niti ne koristim, baciti ću ih.
    Ruževe i sjajila ili brzo potrošim, ili proslijedim ako mi se ne sviđaju.
    Kreme sa spf-om baš nikada ne koristim iduće godine,a ako što ostane,
    kad se pakiram s mora za zagreb, kreme jednostavno idu u smeće.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Istina, skoro svakodnevno se susrećem s upitima žena o kozmetici , i u razgovoru shvatim koliko malo paze na rokove preparata.

      Priznajem, ni ja ne bacam šminku nakon par mjeseci jer se ona jako sporo troši ali osnovne stvari se moraju paziti i provoditi higijena nad svojim stvarima.
      A da ne govorim kakve znaju kozmetičke torbice izgledati-kao da su izašle iz ratnih rovova :D

      Izbriši
  35. Odličan post!
    I ja sam više puta naletela na žene koje se mažu maslinovim uljem, ubeđene da je to najbolja zaštita, priroda i tako to...
    Kad je preparativa u pitanju prilično sam dobra, držim se roka skoro uvek. Kod šminke nisam dobra, previše je imam da bih je mogla svu upotrebiti pre isteka roka, a žao mi je da bacim. Tešim se da kod praškastih proizvoda to nije tako strašno...valjda...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sigurna sam da paziš na najbolje moguće načine na svoju kozmetiku.
      A ovo s maslinovim uljem, ne mogu vjerovati da se žene još uvijek ponašaju strašno neodgovorno o zdravlju svoje kože a još je gore što ne paze ni na zdravlje svoje obitelji :(

      Izbriši
  36. za rumenila i sjenila iskreno gledam onako kako izgledaju, mirisu i to, a ne ono sto pise na njima, pudere, kreme za lice, maskare, tuseve to sve obicno potrosim u periodu koji je i napisan, a ruzeve se trudim ali opet nekadd ne uspijem pa opet gledam onako kako izgledaju, ali sve to dezinficiram, pa se ne bojim, i ako bilo sta prijetim da ne valja bacam :D
    za kreme sa spf faktorom, i da im je cesto rok trajanja i kraci od onog sto pise sam se i sama uvjerila, bez obzira sto im rok traje godinu dana, jednostavno rijetko ih ne mogu koristiti 2 ljeta za redom, jer stvarno uvijek pred ljeto kupim punoo krema pogotovo za tijelo, imam obicno faktore od 15 do 50 :D i to je bez obzira sto se uvijek mazem, pa cak i ljudi koju su sa mnom na kupanju npr, skoro pa nemoguce potrositi :D mama me je s tim isprepadala i cesto me zezaju zbog toga, ali sam potpuno saglasna s tobom i stvarno vodim racuna o tome...i recimo kada provjeravam kakvo im je stanje prije ljeta, mozda jedna je stavrno jos uvijek ok, obicno jako promijene miris i teksturu...za lice uspijem potrositi, jer ono jednom se mazem i ovako svakodnevno, a i kada sam na moru ili negdje drugo na kupanju, pa uspijem potrositi, cak i dvije..prosle godine sam kupila odvojeno i nijednu nisam potrosila, i konkretno ta lrp za masnu kozu je toliko promijenila miris, da je to uzas..posla sam je staviti neki dan i stvarno se bas pokvarila :D ali nema veze, na to mi nije zao davati novac uvijek iznova jer znam koliko stitim sebe, pa i one oko sebe, jer nekada ta moja prica ima uticaja :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imala sam jedno ljeto jednu Lrp emulziju, nije se stigla pokvariti ali nikako nisam bila zadovoljna s njom jer me jako isušila.
      Bravo što paziš na rokove i higijenu svoje kozmetike :)

      Izbriši
  37. Ja na svaki proizvod naljepim malu naljepnicu na koju napišem kada sam ga otvorila, jer mi bez toga oznaka 12 M i sl. od otvaranja baš ništa ne znači, pa tko bi sve to popamtio...???
    Meni bi bilo najdraže da svi proizvodi imaju jasno naznačen "best before" datum, kao npr. jogurt:-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svakako, i ja na kutijice pišem datum otvaranja kako bih znala kad sam nešto otvorila i tako pratila rok trajanja:)

      Izbriši
  38. Odgovori
    1. A ja ga gomilam,gomilam,gomilam... :D Pogotovo sjenila,a bome imam dosta i rumenila...
      Uglavnom...preparativu vecinom poreosim brzo,a nje nikad nemam puno,osnovne stvari,kremu za lice,jednu-dvije maske,piling i to je to... a da istekne rok,bacila bi sigurno.. Dok ostale stvari,tj dekoraticu...ne bacam nista..pudere i bb kreme potrosim,palete sjenila kojih bas imam gomilu ne bacam iako stoje duze,ok nemam paletu stariju od godinu ipo,tako sam negdje pocela kupovati,prije sam imala ona mala sjenila..a i dalje ih imam negdje :D ... ruzeve bacim cim osjetim onaj ustajali miris sto znaju imati :D .. maskare.. bome stoje i duze od 6 mjeseci,ali bas nikad nisam imala problema,niti neku alergiju od nekog proizvoda sto je duze stajao... plus sto ne radim nikad dezinfekciju,eto sad sam prvi put cula da se sminka dezinficira (facepalm) osim kad cure prodaju na forumu svoje ruzeve :D
      (jao jesam smotana ne znam ispraviti pa sam brisala :D )

      Izbriši
    2. Isla sam gledati sada neke maske i pudere koje slabije koristim ili pak ne koristim,pogotovo pudere koje sam kupila a svijetli su mi i koje mislim proslijediti nekome slijedeci put... bas pise to 12 mjeseci,medjutim.. moj MAC F&B 24 mjeseca,pa ako on moze trajati 24 mjeseca,mogu i ostali :D .. jedino cu baciti neke okoloocne serume iz avona koje uopce ne koristim jakoooo dugo i sigurno im je istekao rok jos prosle godine,sa tim se necu zezati :D

      Izbriši
    3. Srećom, nisi hrčak kao ja što se tiče preparative pa ne moraš brinuti o rokovima.
      A što se tiče makeup-a, svakako je dobro dezinficirati povremeno.
      Ne bih se složila s rečenicom: "moj MAC F&B 24 mjeseca,pa ako on moze trajati 24 mjeseca,mogu i ostali", neki proizvođači ubacuju više konzervansa pa garantiraju duži rok upotrebe dok drugi manje pa ne znam koliko je pametno stari puder stavljati na lice:)

      Izbriši
    4. pa dobro nisam sad mislila nakon 5 godina da koristim isti puder :D
      ali se desavalo da imam neki puder vise od godinu dana jer se u zadnje vrijeme slabo sminkam i nisam imala nikakvih problema sa licem :)

      Izbriši
    5. a gdje ima kupiti kakvo dezinfekcijsko sredstvo?
      ja jedino kistovima pridajem paznju,obavezno ih perem nakon koristenja,tj navecer kad se vratim sa posla ako sam ih tog dana koristila... :D

      Izbriši
    6. Imaš takvih sprejeva skoro svugdje, Dm, Muller i slično. Postoje baš specijalni za kistove za kupiti ali mislim da se ne isplate jer su dosta skupi a ne sadrže ništa posebno osim alkohola i vode. To i sama napraviš za puno manje novaca

      Izbriši
  39. Već neko vrijeme mislim napisati sličan post. :) U svakom slučaju, jako pazim na rokove, ne otvaram nove proizvode prije nego potrošim stare, a kao mi se kozmetika ne bi gomilala pa postala neiskoristiva, redovito ju poklanjam. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Takvih postova nikad dosta i dobro da ih ima na svim blogovima, piši :))

      Izbriši
  40. svoju kozmetiku ni sa kim ne dijelim, nitko je ne dira osim mene, redovito perem kistove, ne isprobavam tuđu... iskreno, meni se čini da je taj rok više marketinški trik da nas natjera na novi shopping nego realnost... za razliku od prirodne kozmetike u kojoj nema konzervansa i s kojom se ipak ne bih igrala kad prođe rok trajanja ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Marketinški ili nemarketinški trik, sama pomisao da stavljam nešto staro odmah mi izazove prišteve :D

      Izbriši
  41. ja šminku koristim dok god miriši isot kao prije i dok joj je tekstura ista.
    Maskare mijenjam svaka 2 mjeseca, ponekad i brže.

    Kreme potrošim uvijek prije vremena.

    Imam jednu kremu za tijelo s vrlo visokim ZF od lani i počela sam ju opet koristisi sad dok još ima sunca ali nije jako. da ju potrošim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da je sunce tek počelo pa ćeš sigurno morati obnoviti zalihe :)

      Izbriši
  42. Ja sve pišem ... kad je kupljeno, do kada traje, provjerim kod, kad je otvoreno ... i to radim sa svime - sa preparativom i dekorativom i nakon isteka roka preparativu ne koristim dok sam u segmentu dekorative fleksibilna samo sa rumenilom, bronzerom i ružem a na ostalo pazim ;).

    ps - potpis na recenziju!

    Sjajan post!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ti si toliko pedantna i uredna da ne sumnjam koliko paziš na svoje ljubimce :)

      Izbriši
  43. Oh I see! I thought you haԁ this down as an optіonal сrаzу adԁіtіοn.


    Also ѵiѕit my ρage: best payday loans uk

    OdgovoriIzbriši
  44. I mіght gеt around to this mysеlf аt
    ѕοme ρoint, іf I сan fіnd
    thе finаnсe.

    Ѕtop by my webpage :: personal loans bad credit

    OdgovoriIzbriši
  45. Off for a scan on my finger, can baгely type with thiѕ bгeaκ.
    Rly haгd typing wіth a frаctured forefinger!
    ?.

    my weblog best loan deals uk

    OdgovoriIzbriši