Njega kože od 20-30 godina

Posted by Martina DearSkin at 19:37
Sve o njezi kože od 20 do 30 godina...



Drage moje mlade dame, ako čitate kozmetičke blogove onda Vas zasigurno zanima njega vlastite kože , brinete se o zdravlju i ljepoti.
Znam da danas ima mnoštvo informacija koje zbunjuju , raznih reklama te obećanja kozmetičkih tvrtki koje obećavaju brda i doline.
Kako se snaći u svemu tome i što Vam zapravo treba?

Slika 20-godišnjakinje:


Obično mlade žene s 20 i nešto godina vuku i dalje probleme s aknama iz tinejđerskih dana. Taj problem se može otegnuti jako dugo, čak i nakon 30-te i dalje možete imati probleme s aknama.
Kako i sama imam povremeno problema s prištićima, a i kao beauty blogerica imam problem kao i ostale moje kolegice da trpam sve i svašta na lice kako bih isprobala određene proizvode i tako napisala što realniju recenziju nekog proizvoda.
Moj savjet je: manje je više.
Ne treba Vam puno proizvoda kako bi izvukle najbolje rezultate samo je potrebno pravilno izabrati.

Ono što me u zadnje vrijeme fascinira je da ima dosta mladih žena s suhom kožom, time su se razbile predrasude da sve mlade žene  imaju masnu ili mješovitu kožu.

Procesi u ljudskom organizmu su takvi da do navršenih 20 godina života tijelo se razvija i tada je koža na vrhuncu. Međutim, nakon 20-e godine koža počinje proces gubljenja tonusa i elastičnosti i zato je pravo vrijeme za prevenciju.

Krenimo redom:
1. Okoloocne kreme

- kod ovog preparata postoje najviše podijeljenih mišljenja. Trebaju li, ili su marketinški trik?

Ako uzmete kremu za područje oko očiju i kremu za lice iz iste linije usporedite sastojke. Vidjet ćete da u najvećoj većini proizvoda deklaracije su skoro identične.
Čemu onda kupovati poseban proizvod ako je isti kao onaj za lice?
Iz razloga što se u okoloočne kreme ne ubacuju sastojci koji bi mogli iritirati, stavljaju se sastojci slični našem Ph stoga su takve kreme primjerene za osjetljivo područje oko očiju.

- prije odabira kreme svakako pogledajte svoje okoloočno područje:
da li je koža elastična ili kad se nasmijete ostaje smežurana?
da li je glatka i meka kada pređete jagodicama prstiju po njoj?
da li Vam je lice masno a koža oko očiju zateže?
da li korektor ili puder oko očiju izgleda prirodno ili se nakuplja?
Ako su Vaši odgovori većinom potvrdni, koža oko očiju treba dodatnu njegu.

- u ovoj dobi ne bih preporučila kreme koje sadrže retinol iz razloga što on zna peckati pa čak i isušivati stoga mnoge žene radi njega odustaju od okoloočnih krema.

- izaberite kremicu koja služi hidrataciji, to je sve što Vam je potrebno bez obzira koji je Vaš problem s okoloočnim područjem.
- okolooočne kreme NE idu na kapke osim ako to nije u uputstvima naznačeno.
- pazite kod nanošenja, krema se ne stavlja blizu oka. Dovoljna je kapljica na jagodičnu kost te se prstima lagano utapka po cijeloj dužini jagodične kosti.
Krema se kapilarno povlači prema oku zato ne treba ići s njom preblizu oka

Sljedeća fotka pokazuje koja je granica nanošenja okoloočne kreme

Ova fotografija pokazuje kada je nanošenje kreme preblizu oka:

Serumi za lice:

- serumi za lice nisu neophodna stvar, oni služe kao pomagači kremama za lice kada Vam krema ne radi posao kako treba
- iako mislim da svatko od zna svoj tip kože, prema njemu naravno biramo preparate
- ako Vam je koža mješovita kao moja, serumi mogu uvelike pomoći u balansiranju masne i suhe kože.
Na primjer, moja T zona je jako masna i na to područje nanosim lagane fluide ili matirajuće kreme, obrazi me zatežu i vrlo su dehidrirani stoga isti proizvod koji mi odgovara na T zoni, ne odgovara mi na ostatku lica.
U ovom slučaju uskaču serumi za hidrataciju koje nanosim na obraze , čelo i vrat
- poslušajte potrebe svoje kože, ako je siva , umorna oživite ju vitaminskim serumima od kojih bte ne možete očekivati hidrataciju jer nisu za to namijenjeni, ako Vam je koža žedna dodajte svojoj njezi vlažnih , hidratantnih seruma.
- ukoliko ste zadovoljne svojim kremama i učincima na kožu, serume preskočite
- ukoliko Vam je neki serum dovoljan sam bez kreme, možete ga naravno, i tako koristiti

Čišćenje, pilinzi i maske:

- Svi znamo da je temeljito čišćenje kože preduvjet za zdravu i lijepu kožu, stoga nikada nemojte dozvoliti da dva puta dnevno ne očistite lice temeljito i proizvodima koji Vam najbolje taj posao odrađuju
- Pilinge svi volimo i imamo svoje favorite. Ovisno o vrsti kože, pilingirajte kožu jednom do dva puta tjedno
- Maske za lice...eh...volim ih jako ali moje mišljenje je da također nisu nužan proizvod.
Super je nahraniti povremeno lice dobrom hidratantnom maskom ali za to Vam može poslužiti i bilo koja krema nanesena u debljem sloju, učinak je isti
Maske za čišćenje kože na bazi gline, iako ih imam nekoliko nisam previše oduševljena njihovim učincima jer previše isušuju kožu a rijetko koja učini da prljavštine iz pora nestanu, u ovom slučaju moji favoriti su maske na bazi AHA ili Bha kiselina koje otapaju mitesere i pročišćavaju kožu.

Kreme za lice:

- kako sam pisala, ne postoje kreme koje znaju koliko imate godina, ako Vam odgovara krema koja po preporuci proizvođača nije za Vašu dob, slobodno ju koristite
- izaberite kreme koje su za vaš TIP kože a ne dob
- ako koristite prirodnu kozmetiku pripazite na sastojke, mnogi proizvođači prirodne kozmetike vole trpati puno alkohola i time iritirati kožu
- ako volite prirodne aroma pripravke, tu se obratite provjerenim stručnjacima. Danas se svatko bavi mućkanjem, stoga Vam se lako može dogoditi da dobijete mješavinu ulja u kojoj prevladavaju komedogena ulja koja će Vam bespotrebno izazivati prištiće ili kremu za masnu kožu na bazi voska :D


Čačkanje po licu:

-ovome smo sve sklone i dobro znamo da to ne smijemo ali...kako izdržati????
nakon takvog masakriranja, obično napravimo štetu na koži i uništimo nekoliko slojeva što rezultira crvenim ožiljcima koji danima i tjednima ne prolaze.
- nabavite kremu na bazi cinka i mažite to područje svaku večer, također propolis je jako učinkovit s obzirom da je prirodni antibiotik za kožu.
Ja u te svrhe koristim Dermapip propolisno biljno ulje, fantastična stvar kada raskopam lice ili napravim ožiljke nije skup a ako ga nema kod Vas, sigurna sam da postoji neki drugi preparat na bazi propolisa ili čisti propolis.
- Nedavno sam potrošila Apivitin serum Queen Bee koji mi je također izlječio sve ožiljke a recenziju za njega sam napisala u Ogledalu 
- da ne bi krenule gadosti po licu u Pms-u meni godinama pomaže Avene Cleanance K krema koju nanosim samo na područja gdje me napadaju gadovi. Nije da ne dobijem nijedan prištić ali u odnosu kako je to nekada izgledalo s ovom kremom je fantastično i svima ju preporučujem kod  problema nečistom kožom i začepljivanju pora.

- ne isušujte kožu nepotrebno, znam da mnoge žene s masnom kožom zaziru od hidratantnih krema ali i masna koža treba vlage a danas postoje savršene lagane kreme i preparati za masnu kožu jer u suprotnom će koža lučiti više masnoće

Fotografija 30-godišnje žene:


I jedan savjet za kraj, kako u ovom desetljeću žene najčešće planiraju trudnoću, izbjegavajte sve kreme na bazi retinola, retinol ( vitamin A) može uzrokovati deformacije ploda i ako planirate trudnoću unutar dvije godine nemojte ga koristiti.

129 komentari:

  1. Hvala na ovom postu,doista si divna! Hvala na savjetima koje nesebicno dijelis i na ovakvom tipu pomoci! Pozdrav, P.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nema na čemu :)

      Drago mi je ako ti je bio koristan :)

      Izbriši
  2. Odlicno, odlicno! Mislim da ima vise mladih zena sa dehidriranom nego suhom kozom pa je to tesko nekada razgraniciti i cini mi se da onda sve ide u isti kos suhe koze. Sto se okoloocne kremice tice, mislim da u 20tim stvarno nije potrebno nesto posebno zahtjevnije od hidratacije tako da se potpuno slazem s tobom. Takodjer sam primjetila da cesto okoloocnu kremicu dame nanose previse blizu oka pa im to iritira oke. Maske su lijep dodatak njezi ali ne smatram ih neophodnim, posebno one hranljive jer ih stvarno moze itekako uspjesno zamijeniti deblji sloj odgovarajuce kreme za lice. Sto se pilinga tice, vecinom se koristi mehanicki piling koji je sasvim okej i ucinkovit ako zrnca nisu npr. samljevena orahova kora, samljevene kospice breskve i sl. jer taj tip pilinga vise ucini stete nego koristi. Zrnca su nejednaka i nerijetko ostra te prave sicusne poderotine na povrsini koze sto ocigledno vodi mikro ostecenjima. Iz tog razloga izbjegavam takve pilinge a generalno preferiram hemijske pilinge sa npr. glikolnom kiselinom. Takodjer se slazem da treba "osluskivati" vlastitu kozu tj. njene potrebe i upratiti ih te je njegovati u skladu sa time a ne po defaultu nanositi slojeve i slojeve proizvoda ako stvarno nisu neophodni ili ako ne pruzaju konkretne rezultate. I da, mislim da je jako tesko oduprijeti se istiskivnju bubuljica, i sama pokleknem, ali stvarno se trudim da ih ne diram i iznenadjujuce, mnoge od njih tako brze prodju i povuku se nego da sam ih dirala. Super post, mnogo te pozdravljam! :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Selmice:)

      Svakako mala je granica između dehidrirane i suhe kože pa se često brkaju tipov kože.
      I masna koža može biti dehidrirana ali uvjerena sam da svaka žena donekle zna svoju kožu.
      Tako je, mnoge žene krivo koriste okoloočne kreme pa ih ona počne peckati i iritirati pa samim time odustaju od tog proizvoda.
      I što se tiče pilinga apsoluno se slažem s tobom. Ja korisim više vrsta ali najdraži pilinzi su mi upravo kemijski koji su mi puno blaži a učinkovitiji.

      I još jedna činjenica, kada e ne diraju gadovi puno brže prolaze..ali ko bi izdržao ? :D

      Izbriši
  3. Ajme ja svoju Alverde kremu za okoloočno područje krivo nanosim, preblizu očima :o Ali nisam primjetila nikakve nuspojave. I moram priznati da sam ju i na kapke stavljala :D Hahahahahha, koja neznalica sam ja :D Odličan post, hvala! Razbijaš mitove o njezi :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sve ovisi o sastojcima, neke kreme mogu na kapke ali u principu ne. Iako te ne iritira ipak nemoj preblizu oka jer se krema povlači sama blizu pa ti se može nakupljati u očnim žlijezdama a samim tim i probleme s vidom.

      Izbriši
    2. ovo kao da sam ja napisala - isto nanosim istu kremu hahaha :D

      Izbriši
    3. upravo to sam ja napravila, nanosila sam masku za oči i na kapke i sad mi se stvorio "čvorić" na gornjem kapku, kao manje zrno graška, ne boli, ali se jako vidi...da li netko zna kako riješiti to bez doktora?

      Izbriši
  4. Nisam znala da okoloočna ne ide na kapke! Ja je uvijek stavljam oko očiju, što znači i ispod i iznad.... hm.... pa šta staviti na kapke? E sad si me zbunila ;-) Čekam odgovor ;-))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako nije navedeno u uputstvima ne ide na kapke jer može sadržavati sastojke koje djeluju protiv oticanja pa ćeš samim tim uzrokovati naticanje očnih kapaka i buditi se ujutro s otežanim kapcima.
      Ja kapke u principu ne mažem s ničime ali ako baš osjetim da su jako suhi ili im treba njega lagano prođem po njima serumom za hidrataciju za lice:)

      Izbriši
    2. I ja san bila u istoj dilemi ka i Jasmina. Hvala na odgovoru! ;)

      Izbriši
    3. Ja koristim Caudalie pulpe vitaminee, ona može na kapke, napisano i nacrtano u upustvima. Dovoljno je hidratantna, al je dosta lagana. Ja imam 32 god., al skoro nista borica, pa mi je ona dovoljna. Provjerite jel neke od njihovih "jacih" krema mogu na kapke. Inače ja sam s ovom prezadovoljna.
      Maja

      Izbriši
    4. U uputstvima je nacrtano da se nanosi na područje iznad kapaka a ne na kapke a s obzirom da sadrži sastojke koji djeluju protiv otečenosti, ne bih baš mazala same kaoke , ali ako nemaš nikakve nuspojave-po želji :)

      Izbriši
  5. Odličan post! Što stvarno ne smijemo nanositi okoločnu kremu kao što je prikazano na onoj drugoj fotografiji!? Ajme, izgleda da sam ja onda u velikoj zabludi jer ju baš tako nanosim i to zato jer mi je upravo to područje najisušenije.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Bellen, drago mi je ako je bio koristan.

      Ne, nikako. To je preblizu a zašto odgovorila sam malo više Josipi GirlyGirl :)
      i Make Up Areni :)

      Izbriši
  6. Joj ja uvijek nanesem kremu preblizu oka i onda me kasnije peče oko :D
    Što se tiče maski, ja sam primjetila da mi jedino one u potpunosti čiste pore i uklanjaju mitesere.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eto vidiš, a pogotovo prije spavanja kad legneš pa se krema još više raširi prema oku.

      I onda kasnije bacamo kreme misleći da nisu dobre.

      A što se tiče maski, sve je individualno, ono što meni ne pomaže drugom da i tako sve u krug:)

      Izbriši
  7. Hm, moram prigovoriti na savjet: očistite kožu 2x dnevno. Imam 38 godina i čini mi se vrlo pristojnu kožu, a nikad u životu je nisam čistila više od jednom dnevno. Navečer prije spavanja i to je to. Ujutro pljus s malo hladne vode da dođem k sebi i dnevna krema (pa šminka ili ne, ovisi).
    Osnovni savjet koji bih ja dala dvadesetgodišnjakinji u njezi kože je: manje je više.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ovdje je sve individualno, koža noću obavlja mnoge procese i ja ujutro imam potrebu dobro oprati lice vodom i gelom za umivanje a također mi je neugodan osjećaj imati šminku od jutra do mraka ako ne moram pa ju volim uklanjati .
      Ako ti odgovara tvoj način super, svatko ima svoj sistem i preparate koji mu najbolje odgovraju :)

      Izbriši
  8. i mene je zbunila ova okoloočna, ja je nanosim kao na ovoj drugoj slici. a ova prva slika, pa tu još uvijek nanosim svoju uobičajenu kremu. sad sam se zabrinula jer te kreme većinom imaju kiseline. do kud onda njih nanositi? :zbunj:

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nemoj blizu oka, odgovorila sam gore više curama zašto. Ti možeš do te granice-jagodične kosti nanositi svoju uobičajenu kremu za lice , pretpostavljam da imaju AHA kiseline, te nakon sat vremena utapkati neku hidratantnu kao na prvoj slici.
      Okoloočna krema neće poništiti učinak kreme za lice jer je ona u sat vremena odradila svoje a dodatno ćeš njegovati okoloočno područje.

      Izbriši
    2. hvala ti na odgovoru.
      ma da, ja nanosim uobičajenu kremu do ruba jagodične kosti, a onda iznad tog ruba okoloočnu, to je valjda krivo :p
      ah, tko će sad krivu naviku ispravljati -.-

      Izbriši
    3. Nema na čemu, vidi kako ti najbolje odgovara ali svakako ne preporučam okoloočnu nanositi preblizu oka :)

      Izbriši
  9. Poučan post ;D!

    ps - poučan kao i većina njih do sada ;)!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga, drago mi je ako je bio poučan, zaista sam se trudila cijelo poslijepodne kako napisati najbitnije :D

      Izbriši
  10. Stvarno sjajan post jedva sam ga docekala :) a da li mozda koza moze da se zasiti nekog odredjenog proizvoda npr.gel za umivanje lica, na pocetku se pokaze kao super i kad skoro dodjem do kraja bocice nekako mi pravi nered po licu a koristim ga jednom do dva puta dnevno. Isto mi se desava i sa odredjenim kremama za lice.. Da li se to jos nekome desava ? Hvala unaprijes :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala:) Drago mi je da ti se sviđa :)

      Može naravno, to mi se često događalo da mi je neki proizvod fantastičan a kasnije više nije. Ovdje veliku ulogu imaju i proizvođači koji jako često mijenjaju formule svojih proizvoda i to često na gore.
      Koža je slično kao želudac, ako se zasitiš neke hrane odbijat ćeš ju dugo vremena i neće ti odgovarati njen okus kao na početku, a s druge strane koža je dosta promjenjiva, barem moja i svakih otprilike tri mjeseca mi trebaju različiti preparati, čas je suha, čas je masna, ovisno o godišnjem dobu :)

      Izbriši
  11. ja sam i dalje potpuni kreten, čišćenje lica mi se svodi na šljus vodom i piling 2x nedeljno. genetika mi je u ovom slučaju vrlo naklonjena, imam tačno 30 a kožu devojčice, kao i moja mama, sa 55 nigde boru nema, a ceo život koristi samo cera di cupra bianku. plašim se da uzmem neka čuda za čišćenje jer idem po principu, šta nije pokvareno, nemoj popravljati, a ionako nikad u životu šminku bilo koje vrste na sebi nisam imala (sem jednom maskaru pre 3-4 god). stvarno sam izrod ženski, ali ne mogu da se (još uvek) zamislim da se šminkam, isuviše me mrzi! ali, zato vrlo vodim računa o ostatku preparative i redovno se mackam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Definitivno se slažem, ako ti tako odgovara i ne osjećaš nikakvu potrebu, čemu onda?
      Pa ni ja neću obući jaknu ako mi je vruče, tako i koža , da nema potrebe za određenim preparatima , zašto ih onda forsirati?

      Izbriši
  12. Ja imam mjesovitu/ suhu kozu... jedna od gorih varijanti... Zasad mi je za zimsku rutinu arganovo ulje dusu dalo, ali za ljeto ce mi trebati nesto laganije i hidratantnije. Ja ne znam jesam li jedina kojoj Balein Aqua Serum ipak ne pase? Probala sam i kremu iz iste linije, jos gore. Ja osobno imam osjecaj ko da sjedne na lice i nista vise, a znam se i zasjajit nakon sto se vratim kuci. Muku mucim s tim kremama, a novaca ni nemam previse da riskiram skuplje brandove kad mi je i 50tak kuna muka... Takvo je vrijeme, jbg. Ja sam jos nedavno pretpostavila da su te kreme za toliko i toliko godina marketinski trik, drago mi je da sam dobila i potvrdu. Mozda sam cak i kod tebe komentirala o tome.
    Pristici me ne muce toliko, otkad sam kod kozmeticarke proucila sto mi to radi sama sam kod kuce svoj majstor, tu i tamo se znaju pojavit ali rijetko... vise sam bazirana na solidnu kremicu/ serum koja ce mi fino nahraniti kozu da ne sjaji i da ne izaziva suhocu. Kad smo kod toga, nije mi jasno zasto u kreme za suhu/dehidriranu/osjetljivu kozu trpaju alkohol koji ju jos vise isusuje?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisi jedina, puno sam žena čula da im Balein serum apsolutno ništa ne radi a s druge strane mnoge su oduševljene.
      Kako sam pisala, skupo ne znači bolje ali nažalost prevelika je ponuda i kako izabrati najbolje za svoju kožu???
      Tvoj tip kože je jako zeznut kao i moj i jako teško ćeš naći samo jedan preparat koji će te u potpunosti zadovoljit. Moraš kombinirati dva preparata, preporučam ti da recimo taj Balea serum kad ga već imaš stavljaš samo na masne dijelove dok na suhe koristi fluide ili hidratantne kreme na kojima piše za NORMALNU kožu, takve kreme se obično dovoljne za dehidrirano suhe dijelove. Jesi li probala Afrodita vlažnu kremu od kamilice ili Afrodita Naturallift serum? On bi ti mogao biti dovoljan da nahrani suhe dijelove a ne zamasti dodatno. Zaista je sjajan, no prvo zatraži testere preko njihove stranice, rado ih šalju.

      Izbriši
    2. Ovdje sam zaboravila odgovoriti na pitanje zašto se u kreme stavlja alkohol-da bi trajale dugo, alkohol služi kao konzervans i što je na višem mjestu u popisu sastojaka,znači da ga proizvod sadrži puno.

      Izbriši
  13. Eto, i ja sam jedna o tih koja okoloocnu kremicu stavlja cak i do trepavica XD nekad i na kapke i skroz okolo XD
    Coco

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eto, onda se žališ kako te sve okoloočne kreme peku, suze ti oči i slično :D

      Izbriši
    2. I probudim se ujutru zatvorenih ociju :D
      ali ona zadnja testirana Hauschka mi je bila odlicna! Jos da ne kosta koliko kosta :/

      Izbriši
    3. Čitala sam da ti je super, morat ću isprobati, imala sam samo balzam ali ne i kremicu :)

      Izbriši
    4. Et, nadam se da ces doci do testera i isprobati :)
      A kakav ti je bio balzam?

      Izbriši
    5. Premastan, zamisli da melem stavljaš pod oči. Koristila sam ga samo za noć i do jutra se nije upio

      Izbriši
    6. Da. Pretpostavljala sam da je takav. Eto, ona njihova krema dobro upija a ipak njeguje. Cak sam je stavljala i do waterline-a (hahahah :D ) i stvarno, nikakva, ama bas nikakva iritacija, nista-nista. Samo lijepo njegovano, glatko, svjeze okoloocno podrucje! Ako ne nadjem jednako dobru zamjenu, progutati cu groznu cijenu za 12,5 ml i uzet je :)

      Izbriši
  14. Puno hvala na ovome stvarno sam redovna na tvom blogu i stalno ucim nesto novo :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nema na čemu,

      hvala tebi što me čitaš :)

      Izbriši
  15. Draga, zbunila me činjenica da ne stavljam kremu na kapke. Ja uredno stavljam. Inače me zatežu oči. I ne koristim agresivne pa sam mirna. Kao i ime moje. Sam ti rekla da volim tvoje postove? :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oko ove činjenice sam čitala i sudjelovala u mnogim raspravama. Provjeri sastojke, ako nema nikakvih kiselina, sastojaka koji služe kao za podočnjake, coffein i slično. Ako sadži kakva biljna i eterična ulja provjeri čemu ona služe, ako je ajmo reći čista hidratacija onda maži kapke ali vrlo pažljivo. Okoloočna krema može i naštetiti našim očima i vidu stoga treba paziti da se s njom ne pretjeruje.

      Hvala ti <3

      Izbriši
  16. obozavam blog i hvala na puno poucnih informacija.. samo sto se pilinga tice, ja sam ga radila svaki tjedan i kad sam nedavno otisla kod kozmeticarke, skoro je pala u nesvjest kad sam joj to rekla i savjetovala me da, posto imam jako dehidriranu kozu, piling radim svaka tri tjedna.. pa eto, mozda se bolje posavjetovati sa strucnjakom oko tih stvari posto je svaka kozda drugacija.. inace, dear skin, samo tako dalje =)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti puno :)
      Obožavam savjete kozmetičarki :D

      A kako će ti preparati protiv dehidracije djelovati ako ti je lice puno nakupljenih mrtvih stanica i nečistoća? I kod suhe i dehidrirane kože je potreban piling ali treba ga pravilno izabrati, za takvu kožu su najbolji pilinzi koji se ne trljaju tj mehanički već kemijski koji su nježni a učinkoviti na takvoj koži.
      Najbolje je uhvatiti svoj tempo jer svi smo individualni i ono što nam odgovara tako raditi:)

      Izbriši
  17. Blog vam je odlican. Sve pohvale:) Imate li neku djelotvornu kremu za mitisere za preporuciti i sta mislite o sisley creme reparatrice? Hvala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala:)

      Za mitesere se meni pokazala jako učinkovita Avene Cleanance K od svega isprobanog, ali samo navečer na suhu i čistu koži i na dijelove gdje su miteseri.

      Ahaha, vi kao da mi čitate misli, taman sam načela treću teglicu Reparatrice i pripremam skorašnju recenziju :)

      Izbriši
  18. Divan post,kao i uvijek dobrodošao. :)

    OdgovoriIzbriši
  19. Hvala ti za sve savjete! Zbog tebe pazim da ne izlazim na sunce bez adekvatne uv zaštite a sad ću i znat kako koristiti okoloočnu kremu (i ja sam naravno stavljala sve do trepavica). Može savjet za neki kemijski piling do 100-ak kn (koža mi je mješovita, dehidrirana s jako masnom t zonom)? Kakva je ona Balea enzimatska maska?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nema na čemu, jako sam sretna kada mogu savjetom pomoći.
      Pripazi na nanošenje okoloočne kreme , nema potrebe ju nanositi sve do oka.

      Nisam znala da Balea ima enzimatsku masku :) Morat u ju ovih dana kupiti i isprobati.
      Ja imam zasad dvije Caudalie i Dermalogica a bila sam prezadovoljna i s Avene Cleanance piling maskom koja je kombinacija kemijskog i mehaničkog pilinga, jako djelotvoran na mojoj koži i Uriage Hyseac piling maska, mislim da su obje oko 100 kn , možda Avene malo jeftinija.

      Izbriši
    2. http://www.dm-drogeriemarkt.hr/hr_homepage/ljepota/lice/232202/142924_balea.html
      to je ova- ujedno i piling i maska. Zasad imam od Miyu Intense Ac s 2% salicilne i ne ćini mi baš dobro, odnosno ništa se miteseri nisu smanjili, a koristim nekomedogene kreme..probat ću s Avenom, od njih mi je sve dobro

      Izbriši
    3. To ću svakako kupiti i isprobati, ako ne bude dobra za lice, valjda će biti ok za leđa i dekolte :D

      Ako imaš baš puno mitesera i začepljene pore 2% je jako malo pa su rezultati vrlo spori ili nikakvi.
      Tako mala koncentracija je ok za održavanje stanja kože ali ne i ta rješavanje problema.
      Nabavi testere Avene Cleanance K i piling maske iz te linije, mislim da bi ti moglo pomoći :)

      Izbriši
    4. Čitala sam malo o aha i bha kiselinama, i kaže kako su za komedone bolje bha kiseline (salicilna). Koliki onda postotak salicilne ima Cleanence K u usporedbi s ovom mojoj mixtura kremom? Miyu ima 2%..sad mi više ništa nije jasno

      Izbriši
  20. Puno Vam hvala na savjetima. Nedavno sam počela s okoloočnom njegom i izgleda da sam, kao i većina ovdje, nanosila kremu pogrešno. Inače, riječ je o Caudalie kremi za područje oko očiju i usana. Budući da su na njezinu pakiranju nacrtana sljedeća uputstva za uporabu, zanima me što mislite, ima li je smisla i potrebe nanositi na kapke.
    https://www.google.com/search?q=caudalie+creme+yeux+et+levres&aq=0&um=1&ie=UTF-8&hl=fr&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=6Vh0UYHEHcaL4ASo74DYBQ&biw=1366&bih=705&sei=61h0UcrIH8rI4ATatIDgCw#imgrc=uRAh3ox_PNIpYM%3A%3BPuaOv3u7BQnP6M%3Bhttp%253A%252F%252Ffr.caudalie.com%252Fmedia%252Fcatalog%252Fproduct%252F0%252F0%252F009-pulpe-vitaminee-creme-yeux-application-fr.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Ffr.caudalie.com%252Fcreme-yeux-et-levres-1eres-rides.html%3B288%3B390

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo je jedna od mojih najdražih okoloočnih krema ljekarničkog ranga.
      Koliko ja znam o njoj ona sadrži sjemenke grožđa koji djeluju kao snažan antioksidans, divlji kesten i sladić koji potiču mikrocirkulaciju i djeluju protiv tamnih podočnjaka, hamamelis koji smanjuje podbuhlost, ekstrakt paprati koji daje lifting učinak i djeluje protiv bora, biljni glicerin koji hidratizira te neven koji umiruje kožu.

      Dakle, sadrži sastojke koji djeluju protiv otečenosti ali ujedno i hidratizirajuće sastojke. Na linku koji ste mi ostavili proizvođač je nacrtao da se maže iznad kapaka , vjerojatno radi lifting učinka, stoga ju ja ne bih stavljala na kapke.
      Eventualno možete probati jednu noć jako malo,ono što ostane na jagodicama prstiju nakun utapkavanja pa pratiti kako će biti ujutro. Ako se probudite naotečenih očiju ili s bilo kakvom iritacijom, nemojte ju stavljati na kapke:)

      Izbriši
    2. Kupila sam je nakon Vaše pohvale na Forumu i moram priznati da sam zasad jako zadovoljna. :)
      Malo sam smotana. Tek sam sad bolje pogledala uputstva i vidim da strelica pokazuje područje iznad kapaka, a ne kapke kako sam mislila tako da je na njih neću nanositi. Mislim da nema potrebe. Koža mi je na kapcima sasvim u redu. Hvala Vam. :)

      Izbriši
    3. Nema na čemu:))
      Ovo je zaista odlična kremica s jako dobrim sastojcima:)
      Ja kapke ne mažem ničime, eventualno kada osjetim da su jako suhi i da im nedostaje njege, malo prođem hidratantnim serumom za lice ali također minimalno.
      Kapci su jako tanki i žene često griješe mažući ih kremama pa se bude naotečene ili krmeljavih očiju.

      Izbriši
  21. Odličan post! Dosta dobrih saveta i naučih kako se stavlja okoloočna krema :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :)

      Drago mi je da je bio poučan :)

      Izbriši
  22. Hoćemo još! Hoćemo još! :)
    Nisam znala da postoji povezanost između retinola i trudnoće, odnosno povezanosti s deformacijom ploda. Koristim retinol i s njim imam love-hate odnos. U par navrata mi je toliko isušio kožu da sam se sva ljuštila, ali šljaka. Primjenjujem ga samo na borama na čelu, ujedno su i jedine koje me muče. Što se seruma tiče, meni treba nešto bombastično, jer sam na zadnjem mjerenju kože imala samo 6% vlažnosti. Kompletno sam dehidrirana. Imaš li kakvu preporuku?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ihihihi, ja sam "mlada" blogerica, meni treba cijelo popodne da napišem post ali svakako nastavljam s serijom:)

      Što se tiće retinola : Izotretinoin (vrsta retinola) je teratogen što znači da u trudnica izaziva deformacije ploda stoga se nikako ne smije koristiti u trudnica, kao i u žena fertilne dobi, osim ukoliko ne koriste sredststva za kontracepciju pod liječničkom kontrolom četiri tjedna prije, tijekom i mjesec dana nakon liječenja. Dokazane su abnormalnosti ljudskog fetusa vezane za primjenu izotretinoina: hidrocefalus, mikrocefalus, abnormalnost vanjskog uha (vanjski slušni kanali su premali ili ih uopće nema), mikroftalmija, abnormalnosti srca i krvnih žila, facijalna dismorfija, abnormalnosti timusa, manjak paratiroidnog hormona i malformacije malog mozga. Također, izotretinoin ne smiju uzimati dojilje.
      Triacneal sadrži retinol u obliku retinaldehid koji je blaži od tetriona ali ipak...ja ne bih riskirala.

      Što se tiće dehidriranosti, meni je jako pomogao serum od Green Girl koji mi je služio i kao krema za lice a inače kako znam tvoj ukus, jesi li probala s Sisley Hydra Flash i Creme Reparatrice ?

      Izbriši
    2. I da se malo nadovežen.. osim šta se vitamin A ne smi koristiti na licu tokom i prije trudnoće, nije ga poželjno ni piti u trudnoći. Uglavnom se trudnicama preporuče vitamini na početku trudnoće, a rijetko koji doktor kaže da se izbjegava i vitamin A, pa i na to triba pripazit. :)

      Izbriši
    3. @Dear skin nisam probala, dugo sam koristila All day all year, međutim nije mi bila dovoljno njegujuća sama po sebi. Došli su topliji dani, a ja sam i dalje sva siva i beživotna. Imam jako nezahvalnu kožu. Nemam ni prištiće ni mitesere, pa čak ni proširene pore, ali dehidrirana je i ništa ne želi upijati, a kako je strašno osjetljiva, reagira na sve i svašta kojekakvim crvenilom, upalama, ponekad čak i "opekotinama". :/
      Jedino što mi donekle pomaže je Balein cell energy serum, otkad ga koristim, moram priznati da mi se koža dosta popravila, ali mislim da bi njegova koncentracije trebala barem 100% biti pojačana da to bude onako kako ja želim. Osim njega, trackam se i Estee Lauder Idealist serumom Pore Minimizing Skin Refinisher - jer mi je tekstura odlična, a i ipak izvuče neku živost iz moje kože. :D
      Ah, ja ću sve kupiti što treba i ne treba, samo da upali. :D

      Izbriši
  23. Iscekivala sam ovaj post i konacno je stigao. Super kao i uvek. Uvek naucim ponesto novo od tebe :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala,

      drago mi je ako ti je bio zanimljiv:)

      Izbriši
  24. Definitivno bih mogla da se pozabavim okoloocnom regijom. Hvala ti sto se iz dana u dan osecam prosvetljeno zahvaljujuci tvom blogu <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nema na čemu draga Di:))

      Uzajamno učimo jedni od drugih :)

      Izbriši
  25. Joj te okoloočne! X-/ Još se tražim al sve mi je bezvezno i ne vidim neki efekt a koža mi je najsuša na tom području.
    Prije par godina sam bila na nekoj edukaciji i čini mi se da su tamo spomenuli kako se koža područja oko i ispod očiju po svojoj strukturi razlikuje u odnosu na kožu ostatka lica jer su aqua porini suženi i zgusnuti, na tom području se kod većine ljudi vide prvi znakovi starenje i ono stari najbrže u odnosu na druga područja lica, pa bi i samim tim kreme za njegu tog područja trebale biti drugačije strukture. Uglavnom rečeno je da se na tom području bez problema mogu koristiti i kreme koje idu na čitavo lice ukoliko ne sadrže neke kiseline, no da su okoloočne ipak konkretnije za takvu vrstu njege po svom sastavu i djelovanju.
    Valjda sam dobro zapamtila, davno je to bilo :-D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Potpuno te razumijem, ja sam ih isprobala mali milion i još uvijek istražujem.
      okoloočna krema je najzahtjevniji kozmetički preparat i zaista su sretnice koje ga pronađu bez pola muke.
      S drugim dijelom tvojeg komentara se donekle slažem.
      Ja nemam ništa protiv stavljanja kreme za lice oko očiju pod uvjetom kako si napisala da je bezazlena u sastavu no svakako sam pobornik da se dobro čitaju sastojci i pravilno nanose:)

      Izbriši
    2. To sam smatrala da se podrazumijeva. :-D I naravno većina toga ne ide na kapke.

      Izbriši
    3. Ja nikako nisam za to da se išta stavlja na kapke, tu je koža toliko tanka da svaka krema može izazvati p***je, eventualno Bepanten za oči ako se baš želi nečim podmazati.
      Krema ionako krvotokom putuje oko očiju pa nije neophodno posebno trackati kapke, važnije ih je ne trljati prilikom skidanja make-up-a

      Izbriši
  26. Odličan i jako koristan post, kao i uvek :)
    Rekla bih da je glavna greška žena u ranim dvadesetim to što misle da su bore nešto šta se dešava gospođama u godinama :) a one lagano počinju već iza 25-e...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala:)

      Tako je, znam da je 25 godina malo ali proces starenja itekako započinje :(

      Izbriši
  27. Super post draga moja, kao i uvijek :)
    Auch, i ja sam jedna od onih koja okoloočne kremice stavlja na kapke :/ Neću više :)
    Budući sam trenutno u fazi testiranja Avene Cleanance K gel kreme (uzela sam dva testera od 5 ml), ona mi se odlična pokazala i koristim je prema tvojim uputama: na čisto lice, pustim ju sat vremena da se upije i odradi svoje, a prije spavanja namažem hidratantnu kremu (u zadnje vrijeme to je GG Simply the best serum). Budući sam bacila kutijicu od testera (znam da sadrži AHA i BHA kiseline), zanima me da li ona sadrži retinol ili druge oblike vitmanina A?!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Sara :)

      Meni je Cleanance K stvarno ok za probleme s komedonima koje muče tebe i mene. Ona sadrži 6% AHA i 1% BHA, ne sadrži retinol u nijednom obliku :)

      Izbriši
  28. otkad sam čula da je miceralna nekima dodatno isušila područje oko očiju šminku skidam s alverde uljem divlje ruže i ne iritira me a ono...i u oko mi uđe!:)također,kremu kasnije stavim preblizu al šta da radim kad su mi te hidratacijske bore tamo . e , imam pitanje,u potrazi za rješenjem za milie ispod oka vidjela sam da neki koriste AHA kiseline.ne usuđujem se probat.što misliš o tome i imaš li kakav savjet?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Krema dolazi do borica ako ju namažeš i niže jer krema putuje prema oku i nije potrebno nanositi preblizu jer se može skupljati u oku i stvarati probleme čak i s vidom.

      Što se tiće milija, ja bih otišla kod iskusne kozmetičarke ili dermatologa, ipak su oči u pitanju i nebih sama petljala oko njih :)

      Izbriši
  29. Pozdrav,nominirala sam te za Liebster nagradu: http://bbbeautylicious.blogspot.com/2013/04/liebster-nagrada.html

    OdgovoriIzbriši
  30. Toliko korisno, kao i sve od tebe!
    Ja jedva čekam da obradiš za nas 30+ jer sam počela da ih gazim :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je ako je bilo korisno:)

      I ja sam u tvojoj "skupini" i post uskoro :)

      Izbriši
  31. Zacudo bozje, dosta ovoga sam vec znala :D izgleda da dobro upijam sve ovo sto sam citala poslednjih mjeseci otkako pratim blogove i pisem svoj. Prosli put kad si pisala o triacnealu kako moze ostetiti plod, ustala sam i bacila ga u kantu :D Ne bih da riskiram kad god porodica dodje na red :) Za okoloocnu sam isto znala da se stavlja skroz sire, jer u suprotnom izaziva otecenost ociju pa se stvori kontraefekat, oci bez ikakve potrebe onda izgledaju i gore nego sto smo ih htjeli ucinit :) To sam naucila i prije nego sam kupila prvu okoloocnu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlično !

      Danas smo zatrpani raznim informacijama,savjetima i preporukama, tako da često griješimo u nekim stvarima i zapravo dobijemo kontra efekt . Kozmetika nikako nije trivijalna stvar, nju itekako moramo znati koristiti :)

      Izbriši
  32. kaoticne dvadesete. izlasci, tulumarenja, lutanja...sufrazetkinje XD XD XD. tribalo je nac svoje misto na svitu na tom svojevrsnom pragu odrastanja. nije vise bila poanta trazenja sebe jer bismo se vec koliko toliko trebali pronaci, poanta je da takvog sebe prihvatis, sazivis se sa sobom koliko je moguce i bacis se u zvjerinjak tj svit pa sta bude :O. ugl za mene izgubljene godine XD. nikada se ne bih vratila sto npr ne mogu reci za devedesete (godine dvadesetog stoljeca ;)). unatoc 'mladosti' i nekoj vrsti ondasnje bezbriznosti (barem na pragu drugog desetljeca), ne bunim se trenutnom 'starosnom' situacijom niti zalim za icim sto se tice dvadesetih. uvik sam se volila sminkat, a kako je to bilo razdoblje intenzivnih izlazaka (drugom polovinom desetljeca pa dalje je za mene to postala jedna velika besmislica-usprkos dobrom drustvu za izlaske-ispraznost i tlaka pa sam eto nekako izdrzala te patnje jos koju godinu XD), odvratno zadimljenih kafana i doskoteka (zali boze oprane kose i parfema), povrsnih i nezanimljivih znojavih tipova koji su se uvaljivali i bazdili na alkohol ili u boljem slucaju na jeftine kolonjske i supermarket sprejeve, tako sam cesto nosila vecernju sminku tj malo jacu podlogu, jace nasminkane oci ili usne. ono sto pamtim kao najgore su mf puderi koji su mi zastopali ten ali sam fala bogu vise manje to rijesila odlaskom u mog hg :ave: dermatologa. nisam cini mi se nikad spavala sa sminkom jer mi je to bilo gadljivo, prije ce mi se to sad desit od umora i zamantanosti XD iako naravno jako jako rijetko. u dvadesetima nisam puno vaznosti pridavala preparativi. uvik sam voljela i preparativnu i dekorativnu kozmetiku ali mi je dekorativa tada ipak bila vrh tj prioritet. od preparative sam koristila uglavnom samo jednu ili dvi ljekarnicke kreme u kombinaciji, vichy, la roche...i godinama micelarnu za skidanje sminke te sam bila jako zadovoljna sa tako 'malo' kozmetike u donosu na sadasnju situaciju di cesto trazim nesto novo. ove okoloocne i serume sam sporadicno isprobavala u dm-a ali tada nisam imala ni neki buđet da bih mogla puno eksperimetirat i grijesit (iako mi se cini da onda kad nisam imala stalni posao, da sam imala vise novca i znala bolje s njim raspoređivat nego sad XD :/). u eri bjuti blogerica i opcenito u e-vremenima lakse je puno sto se kozmetike tice (posebno je lakse za takuin XD) i zato je super biti u dvadesetima i biti sljedbenik ovako divnog i pametnog bloga, razmjenjivati iskustva i savjete sa drugim curama... iako okorjeli 'protivnik' facebooka i internetskog otuđenja, ima itekako nesto dobro u tom internetu, a to je prije svega znanje koje je dostupno odmah tu i sada, bilo di, u svakom trenutku.
    ergo, samo dalje tako dear nastavi, samo tako dalje dvadesetogodisnjakinje nastavite slijediti pametne i drage blogerice i razmjenjivati osobna iskustva i savjete ;). to vam porucuje jedna tetka od evo sad i 30+ XD. i jedan prijedlog za sljedeci post tj mislim se da je on logican slijed događaja, a to je njega koze u sljedecem desetljecu zivota. i opet mala isprika na raspisivanju. slusam u pozadini kajkavske pisme 'lijepom nasom' pa se raznjezim. za to je sve kriva trudnoca i porod, prije sam se 'smijala' onima sto bi ih zumirala kamera u facu dok placu :D, a trudnoci sam se redovno znala raspekmezit na pisme od doris dragovic XD.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovaj tvoj komentar bi trebala copy pastat u idućem nastavku za naše desetljeće.

      Toliko toga si istinitog napisala , ubacila emocije i sve ono što nas "pere" nakon 30-e.

      Bravo, samo mogu reći bravo!

      I hvala <3

      ja sam presretna ako samo jedna mlada cura posluša koji savjet :)

      Izbriši
  33. eto mene na bis! :cerek: :D
    hvala! :shy:

    OdgovoriIzbriši
  34. Evo i mene-odlican post.
    Ja priznajem skruseno da se okoloocnom kremom zamackam za sve pare sto bi se reklo, ispod, po kapcima,obrve, znam,znam...totalno neocekivano s obirom da sto nekih stvari znam.
    Radim jos goru stvar, namazem se uljem ricinusa oko ociju zbog trepavica, tako mi fino hidrira kozu ispod ociju, ali kapci nateknuuu, eto mi sad razjasnjenje:-(
    To za retinol i trudnocu sam znala,ali nije znala moja drugarica koja je imala akne, a isla je dermatologu koji joj je prepisao Airol,da joj nista nije rekao o tome. A ona je udata i tad je planirala i trudnocu skoro.Izružila je dermatologa kad sam joj to ispricala, njegov odgovor je bio-otkud on zna jel ona planira trudnocu i da to u kremama nije ni najmanje opasno. Samo cu reci da je promijenila dermatologa.
    Daj taj 30 + post uskoro
    Mozda skontam jos neku katastrofalnu gresku
    Ne znam sta si po profesiji, ali ovo,savjeti sa kozom, ti sjajno ide :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kako mi je ovo poznato...doktori, ne samo dermatolozi imaju tendenciju prepisivati lijekove a da nikad ne upozoravaju na nus pojave, a kako im slijepo vjerujemo nikad ni ne čitamo ona uputstva unutra. Neću nikada zaboraviti kada je meni ginekologinja prepisala pilule bez prethodne obrade krvi, hormona i jetre i umalo što nisam crkla od njih.
      Gluposti da u kremama nije opasno, Airol nije obična krema, ona je lijek a opće poznato je da kroz kožu tvari najbrže ulaze u krvotok, za otprilike 2 minute dok tabletama ipak prolazi kroz želudac.
      Pripazi na ta okoloočna mackanja, malo manje obilno i trebalo bi biti ok.
      Moja profesija nema veze s kozmetikom, nažalost, sve što pišem su godine proučavanja, istraživanja te isprobavanja :)

      Izbriši
  35. Iz svakog tvog posta naučim jako puno korisnih stvari i hvala ti na tomu!

    Na tvoju preporuku sam kupila Afrodita Natural Lift hidratantni serum, i jako sam zadovoljna. Sljedeći na redu je Cleanance K jer su me počeli mučiti miteseri oko nosa i po čelu koji više ne žele otići. Nadam se da će i meni pomoći :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti je dobar, iz drogerijskog ranga meni osobno najbolja stvarčica :)

      Svakako uzmi koji tester Cleanance K , za mitesere najbolje djeluje BHA kiselina ( salicilna) i meni od svih koje sam probala najbolje djeluje, i obavezno navečer na suhu kožu sat vremena sam da odstoji kako bi kiseline djelovale:)

      Izbriši
  36. Cula sam da je za Airol i slicne kreme dovoljno da se prekine s koristenjem 3-4 mjeseca prije nego sto se zatrudni, a da je za agresivne lijekove kao sto je Roaccutane potrebno 2 godine prije planirane trudnoce prekinuti terapiju. Mozda bismo trebali o ovome malo detaljnije potraziti na netu, ako imas neku informaciju, napisi.. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eto kako bi to izgledalo:
      Što se tiče štetnosti u trudnoći - teoretski mogućnost da naškodi ta količina oblika vitamina A je neznatna.
      Dokazano je da veća količina vitamina A uzeta oralno može naškoditi plodu (primjerice ako se pije Roaccutane). Zbog toga su rađena dodatna istraživanja na životinjama i potvrđena je mogućnost da i kreme sa vitaminom A mogu djelovati na isti način tj. vitamin A može preći u krv ploda. Količina je u postotku zaista mala, ali je prenošenje studijama potvrđeno.
      Kako u mnogim stvarima tako su i tu mišljenja podijeljena, ali obzirom na i najmanji rizik - savjetuje se da se retinoidi izbjegavaju u trudnoći i par mjeseci prije.
      S druge strane potvrđeno je da retinoidi čuče u organizmu dvije godine i toliko treba da se organizam "očisti", čak se savjetuje da i muškarci koji su na retinoidima ne rade bebe:)

      Lijekovi se dijele na 4 kategorije vezano uz trudnoću - A (dozvoljeno), B, C, D i X (strogo zabranjeno). Airol je u kategoriji C. Postoje oblici vitamina A koji su u klasi X - recimo spomenuti lijek Roccutane.

      I koliko sam ja uspjela pročitati na svim medicinskim i popularnim medicinskim siteovima se naglašava da u praksi nije još uvijek prijavljen niti jedan slučaj da se zbog upotrebe Retin A ikada dogodio slučaj rođenog malformiranog djeteta.

      Dakle, tko ostane trudan - bolje ne riskirati.

      Izbriši
    2. Hvala na odgovoru, sigurna sam da ce mnogima biti korisno da procitaju. :) Jos nesto me interesuje.. Koje su sve kreme sto spadaju u tu grupu, osim Airola? Mozes ih nabrojati sto vise znas, posto ja znam svega 2-3. Koje su dozvoljene za koristenje, a da imaju slican nacin djelovanja tj. da vrse eksfolijaciju gornjeg sloja koze i time ne dozvole mitiserima da se stvaraju? :)

      Izbriši
    3. Koliko ja znam za vrijeme trudnoće i dojenja nisu dozvoljene BHA kiseline, znači sve kreme koje imaju u sastavu Salicalnu kiselinu, nažalost, one upravo djeluju na eksfolijaciju kože i mitesere ali nisu toliko problematične za vrijeme prije trudnoće.

      Ja da sam trudna a imam problematičnu T zonu koja je jako nečista, koristila bih samo C vitamin i lagane kreme te što manje opterečivala organizam.
      U konačnici, najvažnije je zdravlje naše bebe a sve se ostalo može kasnije popraviti:)

      Izbriši
    4. Eh moja lady M. znas kako volim retin i kako mi pase, a ta informacija da se mora biti duze 'cist' prije planiranja trudnoce me je blago receno razocaralo. Sad i ne mogu zamisliti biti bez retina recimo, 2 god. prije planiranja pa godina tokom pa jos i iza... :(((
      Znala sam biti bez retina pola godina pa mi je falio i to JAKO! A jos znam kako cu se u skorijoj buducnosti morati time pozabaviti jer ipak, vrijeme leti i treba misliti unaprijed... Da, zdrava bebica je nesto najvaznije, ali ipak, smrc :(
      Coco

      Izbriši
    5. Evo jedan clanak sa korisnom tabelom.. :) Sad mi je malo jasnije oko jacine ovih preparata..

      http://www.skinacea.com/retinoids/types-of-retinoids.html#.UXXFv0oy2jg

      Izbriši
    6. S obzirom da znam kojim tempom i u kojoj količini ga koristiš, mislim da nemaš brige.

      Ako se dogodi trudnoća prestani i to je to :)

      Izbriši
    7. Anonimna , svaka čast !!

      Odlična tabela i vrlo korisna:)
      Otprilike sam o tome pisala u svojim prijašnjim postovima ali tu sad imamo sve nazive krema koje sadrže vitamin A :)

      Izbriši
    8. Drago mi je da je link od koristi.. Sasvim slucajno sam naletila na taj clanak, trazeci spisak krema.. :)

      Izbriši
  37. jajks, imam jednu okoloočnu kremu i koristim je kao noćnu za cijelo lice :D
    ali ja sam ionako već odavno preživjela ovo desetljeće ;)
    moja se koža godinama dosta promijenila, ali na bolje... dok sam bila mlađa bila je puno suša nego sad... ali u zadnje vrijeme mi se surla počela nehumano mastiti... tako da - nešto dobiješ, nešto izgubiš ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahaha, tako ja koristim okoloočne kreme kada mi dosade :D

      Iskreno da ti kažem, i ja što sam starija sam masnija i proširenijih pora :(

      Valjda to tako hoće s godinama :)

      Izbriši
  38. odličan post, znaci cijelo vrijeme sam krivo nanosila kremu za podrucje oko ociju, odnosno preblizu jer su mi bore odmah uz oko.

    imam pitanje, jel koristis cleanance k kremu kroz cijeli mjesec ili samo za vrijeme pms-a? ja imam mjesovitu kozu sklonu aknama i koristim effaclar duo koja mi je odlicna ali moram ju koristiti cijelo vrijeme inace nema ucinka. e sad, koza mi je u isto vrijeme jako tanka i osjetljiva i mucim se sa crvenilom (rozaceja) pa bi htjela ubaciti i neku hidratantnu ili hranjivu kremicu a ne znam kako iskombinirati? jel imas kakvu preporuku tipa jednu ujutro jednu navecer i kada koju? i ako imas kakvu preporuku za kremu protiv crvenila bila bi jakooo zahvalna. ;)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :)

      Cleanance K koristim zaista po potrebi, kad primjetim da mi se počinju stvarati gadovi a meni je problematična brada i čeljust, počnem s terapijom. Ponekad ju stavljam po 2 jedna mjesečno a ponekad samo nekoliko dana. Zapravo bih ju trebala konstantno koristiti jer mi zaista pomaže ali uvijek ju imam kao as u rukavu kada mi lice prodivlja:)

      Ako si zadovoljna s Effeclar duo, koristi ju ovako: navečer namaži ali samo na mjesta koja su ti sklona aknama, nema potrebe da njom mažeš na primjer vrat ili čelo ako tamo nemaš problema. Pusti ju sat vremena samu a potom preko nje stavi neku hidratantnu kremu koja ti odgovara .Effeclar Duo je također krema na bazi AHA i Bha i ona što napravi za sat vremena to je to, kasnije ti se samo bespotrebno isušuje koža. To ti je kombinacija za noć ili kad si doma, preko dana ti je amen krema sa visokim spf pogotovo ako imaš rozaceu.
      Kreme protiv crvenila ne djeluju barem ja nisam naišla na takvu

      Izbriši
    2. super, hvala na odgovoru. imam skin recovery od avene pa cu onda nju na effaclar. a za preko dana imam ducray melascreen 50 ;)

      Izbriši
  39. moze preporuka neke lagane kremice protiv bora za lice ,mješovita koža onak laganini prve borice se naziru ...hvala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za mješovitu kožu je teško naći jedan preparat koji zadovoljava cijelo lice, a protiv bora sam pisala u mojim prijašnjim postovima: hidratantna krema i krema sa visokim spf :)

      Izbriši
  40. Ovo je jedan od najkorisnijih postova koje sam ikada pročitala! Nažalost, mlađe devojke koje poznajem ne poštuju ni deo ovih saveta. Oduvek sam imala problematičnu kožu i dosta rano sam počela da se interesujem za negu kože. Nijadan dermatolog ni kozmetičar mi nikada nisu drastično pomogli, dok ih iskreno, nisam batalila i počela sama da isprobavam i "slušam" šta je mojoj koži potrebno. Sada, iako imam 22 godine tačno znam kada mi je koji preparat potreban i bude mi drago kada pročitam ovakav post i vidim da većinu toga radim pravilno. Što se tiče okoloočne nege, tek nedavno sam počela da koristim Avene soothing eye contour cream, jer mi je zbog sočiva dosta osetljiv deo oko očiju pa ne bih bas da rizikujem, radije ću nešto novca izdvojiti za kremu namenjenu toj regiji :) Vrlo rado ću svojim drugaricama preporučiti da pročitaju ovaj post i nastaviću da te čitam. Veliki pozdrav :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je ako ti je bio od koristi :)

      Bravo što se i sama interesiraš o njezi svoje kože, vjeruj, bit će ti jako zahvalna .

      Nažalost, danas puno djevojaka ne zna kako koristiti neke preparate posebno za problematičnu kožu i onda se dogodi da s agresivnim preparatima izlaze na sunce čime riskiraju velika oštečenja koja je kasnije teško ispraviti.

      Avene okoloočna kremica je savršena za tvoju dob i sve što ti je potrebno glede okoloočne njege :)

      Izbriši
  41. Tvoj blog redovno pratim, zaista je savrsen. Ovo je za mene bio najkorisniji post, s obzirom da spadam u kategoriju od 20-30. :)
    Trudim se postovati sve sto si napisala. Naucila sam novo sto se krema za okolocno podrucje tice. Ali te htedoh pitati sta mislis o bademovom ulju koji proizvodi Afrodita, da li se ni ono ne sme stavljati na kapke?
    Koji bi mi hemijski piling preporucila koji moze otopiti mitisere tj. bar donekle srediti problem sa njima?
    I zar se kreme sa AHA I BHA kiselinama ne smeju koristiti leti, kada ima sunca, vec samo zimi?
    Hvala unapred :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala na čitanju i pohvalama :)

      Što se tiče bademovog ulja, ako ga već koristiš, radije izaberi hladno prešano, nisam proučavala Afroditino ali bojim se da nema još nekih nepotrebnih sastojaka. Morat ću to izvidjeti.
      Ako već imaš potrebu mazati kapke neka to bude jako malo i jako tanko jer inaće riskiraš da ti se ulje skuplja u očnim vjeđama te se možeš buditi ujutro s naotečenim kapcima.

      Što se tiče kemijskog pilinga i mitesera, meni je odlična od Avene Cleanance piling maska i od Uriage Hyseac, naravno i Dermalogica kemijski piling ali on je dosta skuplji.
      AHA i BHA kiseline se preporučaju izbjegavati ljeti ali opetovisi što koristiš i u kojem su postotku. Ako je nešto blažeg oblika, koristi samo navečer kako se i koriste AHA kiseline a preko dana stroga SPF zštita

      Izbriši
  42. Odličan post, Eye! Evo ja nisam znala kako se treba nanositi krema za oči pa me znalo peči, odsad ču onako kako si napisala. Ne smeta mi sama krema, nego sam cijelo vrijeme mislila kako si razvlačim tu nježnu kožu oko očiju i kako to isto nije baš dobro.
    Ali imam jedno pitanje, direktno ispod obrve smijem ili ne nanositi kremu za oči? Jer moram i tamo nešto staviti? Joj, zapravo još jedno. Što je s kapcima, zašto na njih ne smije se stavljati krema? Nekako mi je žao ostaviti njih bez pažnje:)
    Osim kreme znam još korisitit ulje argana i ulje gospine trave. To isto da ne nanosim preblizu očiju ili...?
    _lolly

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Koža oko očiju se nikad ne razvlači, niti kod šminkanja, niti nanošenja kreme a niti kod uklanjanja šminke.
      Isto tako, kremu oko očiju treba što niže utapkati, ona se kapilarno povuče prema oku, zato nije dobro stavljati preblizu.

      Ja kapke u principu ne mažem s ničim, eventualno ponekad nekim hidratantnim serumom, koliko mi ostane na jagodicama prstiju.
      A područje iznad kapaka, slobodno možeš namazati ili svojom okoloočnom ili kremom za lice, ovisi o sastojcima, bitno da nema ništa previše iritirajuće.

      Također i ulja, nemoj stavljati preblizu oka, i onaa žele ulaziti u oko pa se budimo naotečene.
      A za arganovo i gospino ulje, to bi se trebalo savjetovati s nekim aromaterapeutom, nisam baš upućena u to.

      Izbriši
  43. Hvala na odgovoru, Eye:) Za nanošenje šminke mi je jasno, valjda, kako se to može napraviti bez razvlačenja - tapkanjem (?). Ali kako da skinem šminku bez razvlačenja:-? Shvatila sam, stavljat ću onako kako je na slici za pravilno nanošenje;) A, neću se ići savjetovati jer su mi odlična, jedino ni njih više neću nanositi preblizu očima. Hvala još jednom na postu, odlične savjete!:) _lolly

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E sad, ne znam koji način šminkanja koristiš, ali recimo korektor možeš utapkavati prstom, kistom ili spužvicom. Znači tu ne moraš razvlačiti kožu, olovke također lako klize.

      Kod skidanja okoloočnog make up-a je jako bitno da ne trljaš oči i kožu oko njih.
      Nanesi sredstvo i ostavi ga par minuta pa vlažnom blazinicom samo povuci lagano-
      Tu je bitno da je sredstvo za uklanjanje očnog make up-a kvalitetno i da s lakoćom skida šminku bez pretjeranog trljanja.

      Nema na čemu draga :)

      Izbriši
  44. mozes li mi reci da je preporucljivo uzimati beta caroton kapsule, ukoliko se planira trudnoca recimo za nekih dva meseca???beta karoten je neaktivna komponenta vitamina a, i upravo se vitamin a stvara uzimanjem beta carotena.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Beata karoten nije preporučljivo uzimati u velikim količinama ako se planira trudnjoća a posebno u trudnoći.

      Izbriši
  45. Pozdrav! Zanima me je li netko imao problema s crvenilom
    na koži? Pojavljuje se u flekama i pecka, točnije na području oko nosa i ispod usana? Hvala

    OdgovoriIzbriši
  46. Odlican post! Uzivala.sam citajuci i saznala neke nove stvari. Nisam znala da okoloocna krema ne ide na kapke. Niti sam znala ovo za retinol. Hvala. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši