Imate li problema sa spavanjem?

Posted by Dear Skin at 01:23
Moja priča o spavanju...




Krenulo je prije nekih 15 godina...bila sam u ranim dvadesetima, kada sam primjetila da ne spavam više dobro i spokojno kao tinejđerka.

Počelo mi se događati da zaspim čim vidim krevet, ali budila sam se doslovno svakih dva sata noću.

Svaki put kada se probudim, počela sam se oblačiti i spremati kao da idem na posao dok ne bih onako poluobučena shvatila da je mrkla noć pa se vračala u krevet.

Ujutro, kada se zaista trebalo dignuti iz kreveta, ne moram Vam ni pisati kako je to teško bilo, posljedice su me pratile kroz cijeli dan, nisam imala snage, jedva sam obavljala dnevne obaveze, osjećala se tromo, bez elana i volje.



Odlučila sam potražiti liječničku pomoć...



Prvenstveno moram napomenuti, ne samo kod ovog problema , već uvijek kada tražite liječničku pomoć- što bolje opišite simptome i probleme,   po mom životnom iskustvu a i u razgovorima s liječnicima, dijagnostika je najvažnija !

Kako će te Vi bolje opisati problem, simptome, naćin na koji boli nešto i slično, to će te liječniku puno olakšati i on će Vam lakše pomoći.

Nakon razgovora s liječnicom, mislila sam da ću dobiti neke pilule za spavanje i biti poslana kući, međutim, moja dobra liječnica me poslala u Centar za probleme s spavanjem, gdje sam se naručila.

U Hrvatskoj se nalazi nažalost, samo u Zagrebu, osim ako nisu u međuvremenu otvorili još koji.

Sistem je ovakav:

- dođete u centar prije 20 sati, malo se družite s ostalim pacijentima, i kadaVam je vrijeme za spavanje, sestra Vas odvede u Vašu sobu gdje Vas u krevetu prikopča na razne aparate koji će snimati Vaš san tokom noći.

Evo ovako sam ja izgledala te noći , samo bez ovih žica po licu :)


Zanimljivo, tu noć sam spavala kao beba od 21 do 7 ujutro.

Nalazi kod neurologa:

-probudila sam se tu noć 345 puta ! To nije buđenje kojih se sjećam, to je buđenje kada iz duboke REM faze prelazite u plitku nonREM fazu.

- sindrom "nemirnih nogu" - događa li Vam se kada , da u Vam u snu trznu noge iz čistog mira? Taj trzaj zna biti toliko jak da Vas probudi iz sna ili Vašeg partnera.

Obično se taj sindrom pojavljuje kada ste tokom dana puno hodali, stajali ili se bavili sportom, ali nije nužno.
Događa li Vam se da morate stalno micati noge i da nikad nemate mira?

Ako da, onda patite od ovog sindroma kao ja.


Ovaj sindrom se javlja i kod oboljelih od Multiple skleroze, pa sam sukladno time dobila lijekove za tu bolest kako bi ublažila taj sindrom.

Na kraju, nakon svega, sama sam počela istraživati i shvatila jedno- nedostaje mi melatonina u mozgu !

Melatonin je  hormon kojeg proizvodi epifiza i zovu ga "hormon mladosti", regulira mnoge procese u tijelu , između ostalog starenja, razvoja tumora i procese buđenja i spavanja.

Čitala sam kako uglavnom nedostaje radnicima u smjenama, ljudima koji puno putuju i pate od           jet-lag-a.

Odlučila sam probati s njim, i danas, već 10 godina je nezaobilazan pomoćnik kod nesanice.

Kupujem ga u ljekarnama, iako je kod nas puno skuplji , pa ga u zadnje vrijeme naručujem s neta.    

Pije se jedna tableta ( 3  mg ) prije spavanja.

Ako ikad krenete piti ovaj dodatak, ne povećavajte dozu, naime, dokazano je da je 3 mg sasvim dovoljno za probleme s nesanicom. Također, ako pijete neke tablete protiv depresije ili za spavanje, također melatonin izuzmite.

Slijedeća stvar koja mi je za dubok san bitan- topli ugljikohidrati !

Iako, kao ne bi smjele navečer jesti, pokušajte s toplim zobenim pahuljicama s mlijekom ili jogurtom, toplim sendvičem s malo light namaza od sira, topla šalica mlijeka s medom, topla riža i slično.

Ovakvi obroci prije spavanja, djelovat će na Vas kao Apaurin! Nevjerojatno dobro će Vas opustiti i bolje će te spavati.

Izbjegavajte proteine i masti prije spavanja. Oni dižu adrenalin koji nas razbuđuje.


Zob je inaće, jako dobra za lijepu kožu, uvrstite jedan obrok dnevno :)

Ne pristajte na pilule za spavanje ako nije nužno potrebno, one djeluju neko vrijeme a kasnije se organizam navikava na njih i traži sve veću dozu što nikako nije dobro.

I za kraj, da bi dobro spavale, treba se umoriti preko dana.
Pokušajte biti što aktivnije,  posebno dobre su večernje šetnje, fizička aktivnost.
Nikako nemojte očekivati zdrav i dobra san ako ste zamijenile dan za noć, da bi to okrenule, potrebno je puno truda i odvikavanja od loših navika.

Ovo je bila moja priča i savjeti o poremećaju spavanja, imate li Vi problema sa spavanjem, kako se nosite i koji su Vaši savjeti??

Pozorno čitamo !!



93 komentari:

  1. Ja sam procitala da fizicka aktivnost nije dobra jer onda ne mozemo zaspati nocu.Iako bi ja zaspala kao beba nakon vjezbanja ili treninga.
    Ja sam imala period od prosle jeseni do ovoga proljeca, nikako nisam mogla zaspati prije 2 ujutro, kasnije se produzilo do 5!! I onda bih spavala do 12, 13 h. Najgore je sto mi mama nije uopce vjerovala da se grozno osjecam jer ne mogu zaspati.Sada mi je koma jer isto blesavo spavam i staaaalno se osjecam kao da nemam snage, doslovce, izaci iz kuce! :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To ću ispraviti u postu da ne bi bilo zabune. Mislila sam fizička aktivnost tokom dana, 3 sata prije spavanja nikako nije preporučljiva.

      Eto, tvoji simptomi su identični mojima. Moraš regulirati san, pokušaj se na silu buditi svaki dan i uhvatiti neki ritam, što ćeš kasnije odgađati taj proces, biti će ti gore .

      Izbriši
    2. http://www.marksdailyapple.com/before-you-close-your-eyes-make-sure-theyre-open/#axzz3Bd6fnLP8

      Izbriši
  2. Draga moja, zao mi je da imas ovakvih problema sa spavanjem pogotovo kad znam do koje doba sjedis i pises i trudis se da sve bude kako treba.
    Ja nemam ovakvih problema, ali imam problema s nesanicom i jako laganim snom. No to pripisujem brigama koje me trenutno more i nedostatku kvalitetne aktivnosti.
    A lagan san je genetski, cujem sve cak i samu sebe ako hrcem, osjetim i najmanji pomak partnera i uvijek me to probudi.
    Mozda bi se to rijedje dogadjalo da se vise fizicki umorim tijekom dana, ovako sam samo psihicki napeta, a jos me dodatno izludjuje to sto ne mogu zaspati..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eh da, upravo je stres veliki uzročnik problema sa spavanjem, tvoja REM faza je vrlo plitka i nemaš dubok san.
      Sigurna sam kada se rasteretiš stresa da će se i to promijeniti.

      Do tada, fizička aktivnost koja ti god padne na pamet :D :D

      Izbriši
  3. Moram si kupiti te tablete :D

    Ja od kako radim poslije podne imam problema sa spavanjem..tj skoro sam zamjenila noc za dan..nekad sam isla u 6-7 ujutro spavati... spavam skoro do 13h jedva se ustanem,citav dan nikakva,mamurna,lose volje..onda kad dodjem kuci kao da se razbudim i nema sanse da zaspem..evo kao sada npr..jedva odradila dan,jos sam dobro oribala lokaljer nam je cistacica na odmoru,bas sam se umorila a meni se ne spava vise :/
    San me uhvati tek oko 3-4 sata.. i onda naravno da se ne mogu ranije probuditi... neki dan sam zaspala oko ponoci i probudila se u 5 ujutro i do 10 nisam mogla vise zaspati...u 10 ponovo zaspem do 13h :D

    A kada se najedem navecer zaspem kao beba,samo ne jedem vise navecer,pa tako nema nista od spavanja :D

    Imala sam neke tablete,popijem pola,fino me uspava ali budjenje je katastrofalno.. ne mogu uopce doci sebi od njih..zato ih vise i ne pijem..

    Inace ja imam problema sa spavanjem samo ovdje u Becu,a kada sam u Hr spavam kao beba..ovdje me valjda stisnu problemi pa se puno nerviram,puno mislim zato i ne mogu spavati..a kada idem na odmor sve probleme ostavim ovdje i onda se na odmoru bas odmorim i naspavam :)

    A oduvjek imam problema sa ranim ustajanjem..legla rano ili kasno tako mi je tesko ujutro se dignut :D treba mi sat vremena :D

    Nocu se rijetko kad budim kad zaspem,samo ako moram u wc..a to trzanje nogu mi se znalo par puta desiti kada sam budna..kada spavam onda ne znam sta radim :D i vecinom kada spavam ne mrdam..kako zaspem tako se i probudim :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eh da...klasični primjeri problema u tvom poslu. Rad u smjenama, stres na poslu, općenite brige...sve to s godinama rezultira tim simptomima.
      Što god ti rekla, teško će se promijeniti dok ti ne promijeniš način života. Do tada, pokušaj nekako uhvatiti ritam i tjerati se na ustajanje. Naravno, kada je čovjek ne naspavan, nema snage, volje i ne može funkcionirati.
      Dođi ti nama češće na odmor :D :D

      A lagani obrok neposredno prije spavanja te neće udebljati :))

      Izbriši
    2. Ah ne vjerujem da ce mi se uskoro promjeniti nacin zivota :/
      Navijem ja sebi sat ujutro,ali ga iskljucim i nastavim spavati :D

      Nedavno sam izvadila uputnicu da idem krv vaditi.. Meni je trebalo 7 dana da se ja ustanem ujutro i odem izvaditi krv..i to nakon prijateljicine prijetnje da nece ici samnom na more ako ne odem u labor :D

      Ma kod mene nema vise nocnih obroka :)
      Rezultati krvi nisu bas najbolji pa moram dosta stvari sad izbjegavati i na prisilnoj sam dijeti :D Cak ni mlijeko ne smijem :( :D

      Da,nisam gore napisala..susjed mi dao neke druge tablete za spavanje,na biljnoj bazi... po 2 sam znala popiti,nista ne djeluje na mene :D

      A iovaj internet dosta utjece na nespavanje... koliko god laptop bio dugo upaljen ja ne spavam.. :/ pa kad napravim maraton sa gledanjem serija...na neki nacin sama sam si kriva sto ne spavam kako treba :/ :D

      Izbriši
    3. Teško ćemo promijeniti način života skoro, ne ovisi o nama već o životnim okolnostima.
      Svakako se moramo prilagođavati i pokušati ne šokirati organizam, nikako nije dobro da remetimo unutarnji sat, najbolje je kad je ritam spavanja koliko-toliko ujednačen.

      I slažem se s tobom, internet je mnogima pošemerio ritam spavanja :(

      Izbriši
  4. to sa trzanjem nogu--redovno mi se desava...a spavanje, nema problema, mogu da zaspim i stojeci...sa budjenjem ide teze....tek posle 10 sati spavanja se osecam naspavano i odmorno...ma nekad mi se cini da vise spavam nego sto sam budna...Lana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Blago tebi Lana,

      definitivno nije problem ako možeš toliko spavati, organizam ti toliko traži i ako možeš, priušti mu :)

      Izbriši
  5. I ja imam problem sa spavanjem :S Možda nije ozbiljan kao tvoj, ali svejedno je prisutan. Djelomično to pripisujem lošim navikama, a djelomično krivim starce (u zadnje vrijeme smo svi u kući ko zombiji haha :)). Stvarno se ne sjećam kad sam zadnji put išla spavati prije pola noći, čak ni onda kad je faks i kad se moram dosta ranije dići iz kreveta. I onda ti takav nikakav funkcioniraj normalno :/ Najbolje je to što jednostavno ne mogu zaspati u neke normalne sate, a ako slučajno i uspijem svejedno se ne naspavam. Vječito sam u nekim brigama (ok, sad pod praznicima malo manje) pa vjerojatno i to ima utjecaja. Često si znam staviti neki film/muziku, a pomaže i kad dan provedem u prirodi, na biciklu i sl. Istina, kad jednom zaspim malo me teže probuditi, al' zato svako malo imam noćne more zbog kojih se znam buditi usred noći, a ni sindrom "nemirnih nogu" mi nije strani pojam :D Mogla bih ja polako u krevet, 3 sata su prošla :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Sanela, sve što si opisala ukazuje da ti je ritam zaista pošemeren. U današnje vrijeme briga i stresa, teško je savjetovati jer smo svi u sličnoj kaši, no svakako bi trebalo pronaći najbolji način za opuštanje i pravilan ritam.

      Izbriši
  6. Odličan post! Ja imam 24 godine i otkad pamtim sam imala probleme sa spavanjem, pogotovo što sam starija. Također me muči i ovo sa trzajima ponekad =/ Ali meni je to više povezano sa stresom, koliko sam primjetila, kad sam na praznicima tj kad nemam nikakvih obveza, onda bez problema zaspim poput male bebe već u 21h :'D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Lana:)

      Istina, problemi s spavanjem se produbljuju kako smo starije, zato je najbolje u mladosti usvojiti navike i ritam koliko je god moguće. Nažalost, stres i obaveze jako utječu na našu psihu a samim tim i spavanje.

      Izbriši
  7. Koristan post, ja srečom nemam nekih problema sa spavanjem ali kako znam tko ima zaista ozbiljnih idem odmah prosljdeiti ovaj post!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Blago tebi :)

      Drago mi je ako će biti nekome korisno :)

      Izbriši
  8. Super post! Ja ponekad imam problema sa spavanjem, a uzročnik je stres (ja mislim) - navečer zaspem, ali se budim nakon max 5 sati, sa lupanjem srca i potpuno budna. I tako danima, čak i vikendom. inače spavam oko 6,7 sati, to mi je dovoljno, ali imam i te periode sa 4,5. Sindrom nemirnih nogu imam već godinama i jako me živcira :)
    bug_lady

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :)

      Stres nego šta. Stres je najveći uzročnik poremečaja spavanja. A što se tiće nemirnih nogu, probaj s 350 mg magnezija prije spavanja svaku večer.

      Izbriši
    2. Inače vježbam svaki dan, prilično zahtjevnu rutinu :) i redovito uzimam magnezij zbog grčeva u stopalima. Mogla bi pojačati :)
      bug_lady

      Izbriši
  9. zanimljiv post!
    ja spavam ko top. al me nervira kaj spavam ko stari ljudi: zaspim već oko 22,23 (ne mogu se prisiliti duže ostati budna, spadam s nogu radila ja išta taj dan ili ništa) i budim se prije 6. evo jučer sam zaspala u 22h i probudila se orna u pol 6! sad je 8h i prispavalo mi se, al ako se vratim u krevet, cijeli dan budem za ništ.
    mislim da je najveći problem kaj mom dečku zvoni budilica u 6 (on radi ujutro, ja popodne - sad sam na "praznicima") i dok se probudim ne mogu više zaspati. međutim, u zadnje se vrijeme budim prije budilice i to baš nervira. stvarno bi rado išla spavati oko ponoći i spavala do 7,8 ko svi normalni ljudi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma hajde Renata, pa nije to ništa strašno. Ja bih se sutra s tobom zamijenila :D

      Izbriši
  10. Posto radim u dnevnim ali u nocnim smjenama u trajanju od 12 sati, mozes samo zamisliti kako to kod mene ide :))) Ipak, iznenadjujuce dobro se nosim sa svim tim evo vec 6 godina i mislim da je to zbog mojih relativno mladih 26 godina. Po starijim kolegama vidim sta me otprilike ceka ali vec se ja na to psiholoski pripremam. Trenutno sam okej jer sam se organizovala, mislim zivot svoj uopste, i sve sam sebi prilagodila kako bi mi bilo sto lakse. A taj sindrom trzavih nogica imam uhhhh, otkada se sebe sjecam xD Mislim da nije nista strasno, jedino dragom nije pravo kada se nesto jace ritnem tamo gdje ne treba haha :))) :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mlada si, i sve kompeziraš mladošću, i super da si uhvatila kakav-takav ritam spavanja.

      I pazi kako se ritaš :D :D

      Izbriši
  11. Ja nemam problema sa spavanjem. Treniram skoro svaki dan i to je uvek uvece i treninzi traju na primer do 23h onda dodjem kuci istusiram se i spavam. Taman dodjem kuci umorna i normalno legnem. Trzanje nogu imam ponekad kad su mi premorene noge od previse treninga ili hodanja ceo dan. Imala sam pre jedno godinu dana trzanje nogu i na psihickoj bazi, jer sam tek krenula da zivim sa muzem i njega je nekoliko puta to probudilo ako lezi do mene i krenuo je da mi kuka, pa sam onda krenula da obracam paznju na to i na zalost to je krenulo da izazvia stalno trzanje iz straha da se ne trzam. Ali posle nekoliko meseci sam se konacno opustila i vratilo se na staro, da samo ponekad trznem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odličan ritam, najvažnije da se ti dobro osjećaš i spavaš :)

      A trzanje ti je vjerojatno uzrokovano tvojim treninzima.

      Izbriši
  12. Javlja se još jedna :( Uvijek sam imala prije manjih problema ali posljednjih godinu-dvije tek možda jednom sedmično zaspim kako treba. I to što je najgore, vršnjaci mi uvijek bolje prolaze (malo sam se raspitala) iako zaspu u 3-4 ujutru. Imam otprilike stalno vrijeme, oko 11 i buđenje oko 8-9 max. i iako baš pazim na to nekoliko dana, nikakav pomak nisam vidjela. Srž problema je što nisam aktivna i sad kad sam na ljetnom odmoru većinom cijeli dan sjedim i ne radim ništa zamorno, crtam, surfam netom i gledam TV, i radila do ili ne dokasna, ista situacija - legnem, u 11 i ne mogu dugo vremena da zaspim. Onda se nekad budim oko 4-5, pa taman oko 7 pomislim da ustanem, kad zaspim i probudim se u 10, zatim dva sata ležim i onda sam i dalje užasno umorna i iscrpljena, a ni od čega! Što je najgore, kad sam pitala svoju doktoricu, samo mi je nemarno odbrusila da ne jedem kasno i ne gledam TV, a meni opet isto, tuga što nam više ni doktori nisu ljudi koji idu ukorak s vremenom i konstantno se obrazuju :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam imala sreću što je moja liječnica vrlo temeljita i ništa ne prepušta slučaju, pa se nije povela za uobičajenim savjetima i poslala me kući.

      Iako, ni ta pretraga u Centru nije specijalno ništa otkrila dok ja sama nisam pronašla rješenje za tebe.

      Svakako, pokušaj biti što aktivnija i uvesti sama reda u svoj ritam :)

      Izbriši
  13. Ja nemam problema sa spavanjem,čim legnem zaspim i ne čujem ništa. Doslovno nestanem. Probudit me može sam bol. Kad sam u klincu,stresu i kad se jako sekiram oko problema bježim u krevet

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Blago tebi :)))

      Ovo zadnje mi je najbolje: kad sam u klincu, bježim u krevet :D

      Izbriši
  14. Nakon nekoliko vecih trauma u kratkom vremenu san vise nije bio opcija, a kada bi i uspjela zaspati budila bi se, bas kao i ti, svakih par sati. S tim da nakon 4 ujutro vise nije bilo spavanja :(

    Po preporuci dokice probala sam i normabele za opustanje, ali samo su me neugodno drogirali pa mi je preporucila melatonin. Mislim da sam samo prvu kutiju kupila kod nas (i skoro bankrotirala) sad ih narucujem s neta. S tim da bi naglasila da je dobro uzimati one s "timed release" (produzeno otpustanje?) jer su bolje za ovakve probleme spavanja, ove "obicne" se vise koriste k jet lega, problema sa zaspivanjem (jel to uopce rijec? lol) i sl.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imamo isti problem i ista iskustva :))

      Ja sam koristila i time release, i obične i one s dodatkom valerijane i svi su mi bili ok

      Izbriši
  15. Već se 4 godine borim s kroničnom nesanicom. Također sam bila u Centru za probleme sa spavanjem, samo što sam ja uspjela zaspati tek nakon 2 i do 7 sam se probudila svjesno 5-6 puta, a nesvjesno oko 100 puta. Moji problemi sa spavanjem su povezani s nekim psihološkim stanjima i svakako savjetujem prije uzimanja ikakvih tableta (čak i biljnih pripravaka) razgovor s psihijatrom. Što se ugljikohidrata tiče, više manje stoji, ali samo UH iz cjelovitih žitarica ili mahunarki. Svi jednostavni UH tipa topli sendvič imaju kontraefekt jer dignu šećer u krvi, pa ga brzo spuste što utječe na san. I naravno, to mora biti mini obrok, ne zbog debljanja, nego jer probava hrane također ometa san :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ajme rich, žao mi je da imaš takvih problema:((

      Ja sam bila kod dosta psihijatara i psihologa i idu mi na živce jer su se svi zakačili na činjenicu da sam dijete rastavljenih roditelja i to je ključan problem, sa čime se ja uopće ne slažem al ajde.
      Naravno, obrok prije spavanja mora biti mini a svatko mora izabrati za sebe ono što mu najbolje odgovara :)

      Izbriši
  16. Šaljem ovo dečku, on radi u smjenama i baš ima problema sa spavanjem. Ako ništa drugo, barem da M. počne piti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ljudi koji rade u smjenama jako često imaju problema. Nadam se da će injemu pomoći kao i meni.

      Izbriši
  17. Još jedna koja ima problema sa spavanjem, ali ja to ima od kada znam za sebe.
    Problem kod mene je što ja niti nemam potrebu spavati, pa tako kad sam budna ciejlu noć mogu drugi dan normalno funkcionirati i opet na kraju ne mogu zaspati.
    Znala sam biti budna par noći za redom i opet ne moći zaspati navečer.
    Meni se pokazalo najbitnije da se ne nerviram zato jer ne mogu zaspati. Prije sam bila žvičana i pokušavala se prisilit, sada to više ne radim.
    Bila sam također na tom snimanju, ali ja nisam skoro uopće spavala, a to što sam i spavala bilo je vrlo nemirno. Dobila sam teblete za uspavljivanje i one me uspavaju, ali se probdim za 2 sata.

    Imam sindrom nemirnih nogu, ali kod mene je to malo drugačije. Imam sojećaj da neprestano moram micati noge, pa osjećam trnce i to me dovodi do sloma živaca.
    Ništa mi ne pomaže kad se to javi, baš ništa.

    Ono što mi pomaže da se malo umirinm je ulje crvene mandarine (zvou ga i ulje dječje radosti :) ) koje jako umiruje i budi lijepa sjećanja, te ulje prave lavanda. To si nakapam na blazinicu i stavim uz jastuk. Kad sam napaeta onda me baš lijepo umiri :)

    Mislim da je problem kod mene to što ja previše razmišljam kad sam u mraku :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ADraga Starleta, imaš organizam super woman! Kako možeš funkcionirati bez spavanja?? Svaka čast! Očito je tvoj organizam takav.

      Definitivno ću kupiti to ulje crvene mandarine, lavandu ne podnosim pa ću ju preskočiti.

      I naravno, stres i brige su najključniji okidač nesanice :(

      Izbriši
  18. Nemam ozbiljnih problema sa spavanjem, ali mrzim to što nisam malo raniji tip. Čim nemam nekih ozbiljnih obaveza rano, ja ostajem spavati do 10-11, nebitno kad sam zaspala večer prije. Onda budem ljuta na samu sebe jer mi je to bačeno vrijeme (ne volim biti neproduktivna)...ali kad mi se ujutro taaaaaako teško dignuti i razbuditi :(
    zar nema neko trik rješenje :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne brini Sunčice, čim ćeš imati obaveze u kontinuitetu, brzo ćeš biti produktivna rano ujutro :D

      Izbriši
  19. Ja na svu sreću nemam baš takvih problema, jedino mi treba duže da zaspim, obično pola sata do sat vremena, ali ne uvijek, ako sam potpuno mirna i nemam nikakvih problema, zaspem kao beba, jedino moram imati potpunu tišinu i mrak u sobi.

    Ali zainteresiralo me ovo sa nemirnim nogama. Naime, moj dečko ima takve trzajeve u sred sna vrlo često, čak i mene zna probuditi.... On dosta radi, puno je na nogama, u biti, skoro cijelu 8 satnu smjenu, i ima stresan posao a i zna imati problema sa spavanjem da se budi nekoliko puta u noći ili mi ujutro kaže da nije spavao onako čvrsto i budi se umoran... Pokazat ću mu ovaj tvoj post, malo si me sad zabrinula sa ovom multiplom sklerozom...

    I da, dok sam bila tinejđerka jedan period sam imala apneju, koja je vrlo opasna, obično bi mi se događalo već ujutro, kad bih duže spavala i samo bih ostala bez zraka, odnosno, svjesna sam svega ali tijelo kao da mi se ukoči i ne mogu udahnuti, strašan osjećaj i potreban mi je bio strašan napor da se pomaknem i udahnem... sva sreća pa je prestalo samo od sebe :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nemirne noge su vrlo česte kod ljudi koji puno stoje, hodaju, rade...nabavi dragome neki dobar magnezij prije spavanja da mu se opuste mišiči.
      I naravno, opusti ga lijepom masažom, trebalo bi pomoći :)

      Apneja je užas, drago mi je da si je se riješila, vidjela sam u Centru baš grozne primjere :(

      Izbriši
  20. Mogu ti reci-odlicna tema. Ja nemam problema da zaspem, kad zaspem spavam kao beba, topovi me ne bi probudili, ali kod mene je nesto drugo. Ja kad legnem spavati u 1 kazem-ma rano sam legla :-) Dakle, 2-3 su mi postali normala. A mi u prosvjeti imamo dugacak raspust, sto mi znaci, totalni raspašoj od obavaza i zdravih navika. Ispomjeram obroke, zbog toplog vremena sam ionako batalila treniranje do jeseni, vjezbam tek malo po kuci. Nikako ne mogu da se natjeram leci prije 1 h. I vidim da i drugi blogeri imaju isti problem. Npr. 3 h ujutru, ja pogledam chat na FB ili pogledam blogger, ljudi aktivni ko da je 12 u podne, izbacuju se postovi, statusi, dopisujemo se maltene do zore, haos :-) ne znam sta je to-blogerska bolest. Inace mislim da su internet i socijalne mreze jako lose uticali na spavanje i dnevne navike.
    Moji prijatelji ranije lijezu spavati, do 12 uglavnom svi zaspu, pa mene gledaju kao nekog vampira, a buduci da sad ne moram rano ustati ladno odspavam do 10-11, sto mi je uzasno gubljenje vremena. U semptembru cu da upadnem u takav problem kad bude trebalo ranije ustajati i lijegati da cu biti u raspadu sistema.Ali eto, kad zaspem, barem zaspem cini mi se onog momenta kako se opruzim. Zao mi je sto ti imas taj problem, mene je to nekad, mucilo 2-3 mjeseca nakon nekih privatnih problema, i priznajem par puta bih popila tabletu za spavanje ili neki biljni pripravak, jer sam se budila po sto puta, ali prestalo je nakon sto sam rjesila probleme.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Blago tebi Snow da znaš :))

      Hahhaaha, blogerska bolest :D

      Mogla bih se složiti, ja kasno pišem postove i čitam tuđe, i svi budni ko puške, trebali bi svi skupa na neku terapiju :D

      Izbriši
  21. Žao mi je što imaš tako groznih problema sa spavanjem, sigurno da manjak sna čovjeka čini samo još dodatno nervoznim, a kad se to spoji sa stresom koji ionako proživljava preko dana, mogu misliti kako se iscrpljeno osjećaš cijelo vrijeme. Ja srećom nemam takvih problema. Oduvijek spavam kao top, a ako i jesam u nekom stresnijem razdoblju života, to ti se kod mene manifestira totalno ludim snovima. Podsvijest mora prožvakati svoje, kako bilo da bilo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja se ne sjećam kad sam zadnji put nešto sanjala a kamoli noćne more, moja podsvjet more prožvače tokom dana, hahaha

      Izbriši
  22. meni su noge vječito u pokretu dok ja lezim u krevetu. imala sam fazu još na koncu zima/proljeće kad jednostavno nisam mogla zaspat. sad sa tim više nemam problema jer zapem od umora.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Najvažnije se dobro umoriti, iako nekad od preumora ne mogu zaspat :(

      Izbriši
  23. Joj spavanje odakle da pocnem uopce, oduvijek imam problema sa spavanjem, pogotovo s odrzavanjem normalnog ritma spavanja, jako cesto i jako lako mi se dogodi da zamijenim dan i noc, bas recimo ovih dana nikako da zaspem prije sest ujutro, onda sve nesto razlomljeno spavam do podne pa opet popodne, djelomicno ima veze i s tim sto me ostali ukucani probude bukom, ali recimo prije nisam imala problema s tim. Nikad nisam imala lagan san do nedavno kad su pocela zivciranja oko nemogucnosti pronalaska posla i iscekivanja poziva za razgovore i sve pa sam stalno valjda na stand byu. Bas mi je nekako sve cudno u zadnje vrijeme jedino sto je konstanta je da bez osam sati spavanja sam ko zombi >.< ali nakon svega preko me pocne bolit glava ako previse spavam, prije sam znala odrapit i po dvanaest sati (divni srednjoskolski dani :D) Ne znam mozda bi stvarno bilo pametno se konzultirat s doktorima oko toga :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Definitivno ti predlažem odlazak doktoru, ne zato što si jedinstven slučaj , već vjerujem da će ti dati najbolje savjete.

      Vrlo zbrkano spavaš i to nije u kontinuitetu, moraš poraditi na ritmu i što boljem opuštanju

      Izbriši
  24. Odavno imam problema sa spavanjem. Još kao beba sam okrenula dan i noć i 30-tak god kasnije još uvijek tako spavam. Jako mi je poremećen san, rijetko spavam malo dulje u komadu, jedino ako sam baš icrpljena (što opet nije dobro). Znam se često buditi svako malo, baš se probudim, pogledam koliko je sati i nastavim spavati. Jedno vrijeme bi se svako malo budila i morala bi se okrenuti na drugu stranu da mogu nastaviti spavati. Kad se promjeni sat i na prijelazu iz zime u proljeće budim se nonstop. Najbolje spavam kad je vani oblačno ili kiša :D.
    Također me muči alergijski rinitis, nos mi je često začepljen ili curi a čim legnem naravno stanje se pogorša pa ne mogu zaspati jer ne mogu disati.

    Mrzim to kad mi se noge trgnu. Taman sam na rubu sna i onda taj grozni osjećaj propadanja. Tako se isprepadam da praktički skočim iz kreveta.

    Trenutno spavam u setovima od 4 sata (prije je bilo 6-7). Moram spavati 4,8,12 sati da bi se naspavala :). Kad moram ustati u 6 i pol prije 2 ne smijem ići spavat jer se onda probudim prerano sva lijepo odmorna i ako nastavim spavati još sat dva dok mi ne zvoni sat, budem krepana.
    Inače mogu spavati cijeli dan bez problema, to mi je omiljena aktivnost :D, ali ako moram rano ustati nema problema ni da spavam pol sata-sat. Najgori mi je ponedjeljak jer ne mogu zaspati prije 4-5 a u 6 moram ustati. I onda cijelo popodne i večer pokušavam ostati budna jer ako zaspem opet ništa od spavanja tijekom noći.

    Pomaže mi vježbanje navečer (oko 11, bi ja i kasnije ali susjedi bi ispalili na živce :D) iako svi kažu da ne valja navečer vježbati. UH mi ne pomažu prije spavanja, samo dobijem noćne more :).

    U srednjoj su mi propisali apaurin zbog ozbiljih glavobolja uzrokovanih stresom (tek sam kasnije sama shvatila koji je uzrok). Samo sam spomenula da imam grozne glavobolje, nitko me ništa nije pitao i odmah apaurin. Poslali su me i na pretrage ali svi su mi specijalisti apaurin uvaljivali. Samo sam jednom popila sam polovicu najmanje doze. U jednom trenu mi se zacrnilo kao da me netko isključio i točno 8 sati kasnije sam se probudila. Nikakvih snova, ničega, samo crnilo. I kažu mi da se uopće nisam micala tih 8 sati, kako sam zaspala tako sam se i probudila. Nikad više. Radije nesanica nego zombi stanje.

    Prije par mjeseci sam isto uzela melatonin, super stvar :D. Ne pijem ga stalno već tu i tamo kad mi je bitno da bar malo odspavam a nema šanse da zaspem.
    Sviđa mi se što to nisu klasične tablete za spavanje, već samo pomažu da zaspeš lakše i normalno se možeš probuditi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Pixie, imaš vrlo, vrlo sličan problem kao ja.

      Tako i ja spavam u setovima, često se budim s glavoboljama ako sam previše spavala.

      Skužila sam da je doktorima Apaurin najlakše za riješiti problem, ali problem se s njime nikako ne rješava, i to još srednjoškolki?? Užas. Dobro je da si ga sama počela izbjegavati !

      I ja melatonin pijem po potrebi, ima dosta perioda kada mi uopće nije potreban.
      Slažem se, to je dodatak prehrani, ne lijek koji ima nuspojave kakve si opisala, zato ga volim.

      Izbriši
  25. Odgovori
    1. Ovdje je najpovoljniji

      http://www.iherb.com/search?kw=melatonin&x=-798&y=-141#p=1

      Ivana

      Izbriši
  26. Hvala ali obzirom da naeudžbe s iherba čekam po mjesec dana znas li neku varijantu koja se može kupiti u našima apotekama. Ja sam našla ma internetu neki natural velth melatonon san pa imas li iskustva s tim tabletama i da li se razlkuju od ovoh tvojih ?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Rzlika je samo što Natural Welth ima 1 mg a moj 3 mg, ali to je bolje, jer melatonin bolje djeluje kad ima manje miligrama.

      Izbriši
  27. Ja, zasad, nisam imala problema sa spavanjem i stvarno se nadam da neću ni imati u budućnosti :) Nadam se da će tvoj problem s vremenom biti manji i da ćeš riješiti to :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Neka tako ostane, a ja sam puno bolje :)

      Hvala <3

      Izbriši
  28. Meni je sa problemom nemirnih nogu pomogao magnezij..a kad bi imala problema s nesanicom tj.uglavnom nebi mogla zaspati od opterecenosti stresa tisucu misli.otisla bi par puta za redin na masazu i to bi me tako opustilo da bi opet spavala normalno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlični savjeti !!

      Magnezij i masaža itekako pomažu :)

      Izbriši
  29. Baš mi je zanimljivo kako si u Centru spavala kao beba, a ispalo je da si se budila čak 345 puta! Stvarno fascinantno. Nakon takvih 10 sati se ne možeš osjećati odmoreno. Drago da si našla dodatak koji ti pomaže. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Fascinantno!

      Spavala sam u tom centru kao beba a probudila se nesvjesno toliko puta:))

      Izbriši
  30. Vrlo interesantno. Pazi sad. Ja sam sa osoba sa niskim krvnim pritiskom, i stalno mi se spava. Ja sam ti jedna od onih koja ako se malo bolje zavali u stolicu,automatski spava. Apsolutno je nebitno da li sam tokom dana spavala ,opet uveče zaspim kao klada. Ja po dana u moram odspavati najmanje sat vremena, a imajući u vidu da ustajem svako jutro proteklih 9 godina u 4,30 onda je razumljivo da mi se spava. Međutim dešava mi se često da se jako trgnem, taj trzaj noge koji si pomenula, ali odmah nakon toga zaspim. S druge strane prije nego zaspim, mrdam stopalima ili nogom o nogu. Ja sam aman neki čudan mix.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Osobe s niskim krvnim pritiskom imaju tendenciju da im se stalno spava, stoga to nije čudno, a dobro je da malo odspavaš preko dana jer vjerujem da te to jako osvježi.
      Probaj piti magnezij prije spavanja.

      Izbriši
  31. da si me prije 10 godina pitala za probleme pri spavanju, rekla bih ti - ne, hvala, spavam k'o top... danas baš i ne
    povremeno me pukne nesanica, povremeno me uhvati sindrom nemirnih nogu (i to je zbilja za ispalit na živce) ali mislim da moj dragi puno više treba ovaj melatonin od mene, baš ću pogledat te tabletice ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eh,s godinama nam se sve mijenja pa tako i potreba za snom i ritam spavanja.

      Mislim da bi tvome suprugu dobro došao ovaj dodatak s obzirom da često mijenja vremenske zone.

      Izbriši
  32. moram priznati da nemam problema sa spavanjem-doslovno kako legnem tako se i probudim tj ne pomaknem se ni milimetra. Ali moja mama je imala ovakvih problema i kombinacija par stvari je pomogla-hidrolat lavande pošprica po posteljini + po meni najvažnije mikrogranule magnezija prije spavanja pod jezik (Biolectra magnezij 300 Direkt od Hermes-a 55kn u ljekarnama)-opušta mišiće i inače Mg je potreban ne samo mišićima nego i srcu i živcima,a da ne kažem da sudjeluje u aktivaciji preko 300 enzima (koji omogućuju nesmetani tijek brojnih procesa izmjene tvari u organizmu). Da ne duljim-mislim da se isplati isprobati jer definitivno neće škoditi :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlični savjeti, hvala!

      Magnezij je moćan saveznik, lavanda također , definitivno se isplati isprobati!

      Izbriši
  33. Odličan post i jako pohvalno da se o tome priča jer je nesanica u današnje vrijeme postala ogroman problem. Vidim da nažalost iz osobnog iskustava znate jako puno o tome, no imam samo par ispravaka obzirom da spominjete neke pojmove i suplemente, melatonin, koje misllim da se ne bi olako trebalo uzimati makar jesu u slobodnoj prodaji. Melatonin se ne naziva "hormon mladosti", tako se u žargonu naziva hormon rasta, a melatonin neki nazivaju "Drakula hormon" upravo zbog toga jer se luči po noći/mraku.Ključni faktor u tome kako spavamo je izloženost svjetlu odnosno tami. Dnevno svjetlo suprimira lučenje melatonina, a kako pada mrak tako se povećava i razina melatonina u našem organizmu te se polako uspavljujemo. Najviša razina melatonina je, ono što se kaže, u sred noći, i to je tako u našem biološkom dnevnom ritmu, bez obzira kojim poslom se bavimo. Zbog toga, ako svjetlo i dalje stimulira našu hipofizu (TV, mobitel, komp duboko u noć) remeti se naše ljučenje melatonina i remti se naš san. A što se tiče doze melatonina, danas se smatra da i samo 1mg povoljno utječe na san, i da ga ne treba uzimati u većoj dozi, (prevelika doza može negativno utjecati na libido).
    Nadam se da nisam previše zakomplicirala,volim Vas čitat (makar više o kremicama), a sak u krevet! Lp, Nina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Nina,

      niste ništa zakomplicirali, definitivno ste super objasnili. Sve sam ja to proučila prije 10 godina kada melatonin kao dodatak nije bio dostupan kod nas pa sam se konzultirala s Američkim nutricionistima. I oni su mi rekli da je najbolje piti do 3 mg ili manje.
      Tada su spominjali da melatonin dokazano djeluje kao hormon mladosti, iako sam ja živi primjer da nije baš toćno. Pijem ga već 10 godina i nisam ništa mlađa, buhahhaha:D

      Hvala Vam na detaljnom objašnjenju, vrlo korisno čitateljicama <3

      Izbriši
  34. Pročitala sam post čak tri puta jer sam se eto potpuno prepoznala u svemu nabrojanom. :-D I onda sam krenula čitati komentare pa vidim da je netko iznad napisao kako ima nizak tlak i stalno joj se spava. Pa sam došla do zaključka da sam ja najgora kombinacija jer imam nizak tlak, znam biti pospana al ne spavam po danu jer ne mogu, no opet me noću često muči nesanica sa identičnim simptomima kao što su tvoji. Ujutro ne fukncioniram i teško se dižem bez obzira kad sam otišla spavati i koliko sati sam spavala jer mi je san loš i često ne dođem do faze najdubljeg sna te sam umorna jer se dosta vrtim. Toliko sam nemirna kad spavam da me ponekad bole ruke ko da sam vježbala. Prije mi to nije smetalo toliko al sad me već lagano izluđuje. Zato sad ozbiljno razmišljam da i ja posjetim taj famozni Centar :-D Treba li mi uputnica za to i kako to već ide?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga miss, ono što ti mogu preporučiti je 1 dl crnog vina poslije ručka, a sve ostale savjete ćeš svakako dobiti u centru. Isplati se otići na to snimanje, i da, treba ti uputnica dr opće prakse :)

      Izbriši
  35. Imam sindrom
    Nemirnih nogu, al neznam kod mene to ponaze da zaspim ja volim staviti stopalo ispod koljena i lezati na ledina te uvijek lagano mrdam i to me uspava, takoder znam mrdati prstima, imam jako dubok san i popone kad zaspim ne cujem iako mama zna usisavati i jos misli da glumim da spavam, u snu pricam kao luda te mi je tata rekao da rksda kada je znao doc iz nocne smjene me znao slusati i da bi mu odgovarala na pitanja uvijek me zezao da sam mu pricala o deckima, volim se zamotati u deku takoder dok spavam i kod mene je uvijek problem
    Toplina naime valjda imam
    Toplu krv il nesto, svima u kuci ledeno a ja bosih nogu u kratkim rukavima, po zimi mi je isto vruce, sestra mi govori kako mi nije zamorno okretat jastuk u snu da dodem na hladnu stranu iako
    Se ja toga ne sjecam i jako
    Cesto sanjam te placem i smijem se u snu. Mozda je to zbog moje mladosti posto
    Imam 17 godina, pa tata kaze mlad mozak prepricava sve u snu, ida sindrom
    Nemirnih nogu ima moja mama i sestra takoder, ja mislim da je kod mene jer sam jako zivahna osoba i ubrzano hoda(tako drugi kazu) uvijek negdje trckaram prije skole poslje skole, hvatam buseve, idem po ducanima, itd, ne treniram nista al znam oticii na besplatan aerobik u dvoranu u gradu sa orijateljicama i to me lijepo umori da se odmorim no nazalost to mgu jednio kada je sk ujutro jer je u 6 popodne termin grr,. Ja bi nadodala da je jako vazna i kvaliteta u kojoj soaam kao dobar madrac jastuk, te da nema mobitela blizu, da alarm nije pre agresivan da nam ne stvara stres te da tv bude iskljucen, znam puno njih koji imaju mobitel pored sebe, tv ukljucen i laptop te sve to zraci pored njih dok
    Spavaju te da se soba prozraci prije spavanja, te obavezno poslje, meni nema drazeg po
    Zimi mozda jer je meni uvijek vruce izaci iz sobe na 10 min i izluftat sobu da bude jako hladno i friski zrak (ja zivim U sumi) i onda odem pod poplon i kao beba zaspem u par minuta i zagrijem se. Dosta dugo mi je mrak predsavljao problem jer sam bojazljiva po prirodi no to je nekako samo
    Od sebe prestalo, prije sam uvijek imala upaljenu lampu sto nije dobro jer da bi mo se odmorili mora biti mrak. I magnezij je jako dobro popiti prije spavanja slazem se moja mama ga uvijek pije i to onaj u prahu zdraviji je nego sumece jer pomaze da se misici lijepo opustw i odmore tokom sna, ja znam puno puta imat titranje misica navecer kada se tijelo vec lagano umara.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Matea, još si jako mlada i normalno je da si još hiperaktivna, ipak si u fazi prelaska djevojčice u djevojku.
      Sve je to normalno i doći će u normalu.
      Apsolutno se slažem daje bitna kvaliteta spavanja, sve to što si nabrojala plus magnezij.
      Puno sitnica može utjecati na kvalitetan san.

      Izbriši
  36. Odgovori
    1. Drago mi je da ti je bio koristan :)

      Psiha, problemi, stres...to su stvari zbog kojih ne spava dobro 99% ljudi. Nažalost, malo možemo na ti utjecati , ali bitno je nositi se s problemima i što bolje funkcionirati tokom dana.

      Izbriši
  37. Ja mislim da nemam problema sa nesanicom, osim kada se oko necega brinem pa jednostavno nastavim razmisljati o tome cijelu noc i ne mogu da se smirim, a i dijelim sobu sa sestrom a ona voli dugo da ostane budna a spava do 11 hlaaaadno :) Ja kad ustanem iza 10, skacem iz kreveta jer me je sramota sto sam spavala dokasno i imam osjecaj da sam protratila dan...
    A npr. moj momak moze zaspat cim spusti glavu na jastuk. Jednom mi je rekao - Joj, sinoc nesto nisam mogao zaspat, vrtio sam se. I ja pitam pa koliko dugo, misleci da je trajalo oko 2-3 sata jer bi takav slucaj bio kod mene da kazem da nisam mogla zaspat... Kaze .. pa sigurno sam se vrtio nekih 15 minuta :D :D Ma koje mucenje, jadan on :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahaha, baš si me nasmijala :D

      Kad bi ja zaspala za 15 minuta bila bih najsretnija osoba :))

      Izbriši
  38. Sjajan post! Nisam znala da postoji melatonin u tabletama. Oduvek spadam u one koji se muče sa nesanicom, retko kada zaspim u roku od nekoliko minuta, a ako sam pod stresom vrtim se dobra dva sata :( Nisam primetila da mi nešto konkretno pomaže, probala sam tuširanje toplom vodom pred spavanje,toplo mleko/zobene pahuljice itd., čaj od kamilice, provetravanje sobe neposredno pre spavanja, hlađenje jastuka, ma svašta, ali ne deluje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :)

      Isto kao i meni, malo koja metoda potpuno pomaže. Možda sve zajedno u kombinaciji :)

      Izbriši
  39. Odličan post i vrlo koristan!
    Ja sam imala i imam problema sa spavanjem. Tijekom studiranja sam znala bdjeti do 2-3 ujutro i kao i svi tada sam se jedva budila i odrađivala dan. U međuvremenu sam promijenila madrac i stanje se poboljšalo, ali ono što mi je sada problem (i tada je bio, samo sada zaspim od umora na poslu) je lagan san: čujem apsolutno sve! Ako sam s nekim u sobi dovoljno je da se ta osoba probudi i pomakne, ja sam budna. Neću ni pričati da nitko ne može biti ispred vrata ili hodati po sobi, a prozori mi moraju biti zatvoreni jer sve izvana čujem i budi me!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :))

      Naravno, odličan savjet!

      Madrac i mjesto gdje se spava su od iznimne važnosti !

      Izbriši
  40. Još jedan odličan post :-)

    Ja sam trenutno u fazi preranog buđenja.

    Dakle, budim se između 5 ili 6 ujutro, bez obzira na vrijeme odlaska
    na spavanje.

    Ne znam da li je to kakav poremećaj ili sam jednostavno jutarnji tip :-)))

    OdgovoriIzbriši
  41. Hvala :)

    Mislim da nije nikakav poremećaj, čisto neka faza što nije čudo radi sunca koje brzo grane :)

    OdgovoriIzbriši
  42. Potdrav, prije 2 mj imala sam dvije jako stresne situacije, koje se jos nisu rjesile, ali nisam imala problema sa spavanjem, sve do prije cca 3 tjedna, od tad imam osjecaj da uopce ne spavam. Nakon sto se smjestim u krevet, zatvorim oci i cekam da zaspem, nakon nekog vremena dodjem u fazu u kojoj bi trebala utonuti u san, ali srce mi pocne brzo lupati i osjecam da mi je tijelo tesko i da pritisce krevet. Uvijek sam imala lagan san, ali spavala sam bez problema, nekad cak i previse. Imam 23 godine.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pretpostavljam da je to faza i da će brzo proći :)

      Mlada si, adrenalin radi u tebi i ne bi se trebala previše zabrinjavati oko toga :)

      Izbriši
  43. Ponekad imam problema sa spavanjem, budim se stalno i gledam na sat. Ponekad spavam, a i budna sam istovremeno, nalazim se u nekom polusnu, mozak radi i dalje, obradjuje informacije od proslog dana itd. Ponekad spavam kao beba. Ako uvece jedem voce, cokoladu ili sir onda ne mogu smiriti noge po cijelu noc. Ako sam preumorna ne mogu zaspati, a spava mi se. Tad ujutro ustanem kao iscijedjen limun i obicno sa migrenom. Ako pak ne jedem nista vec samo popijem mlak caj sa medom spavam puno bolje. Ali, kako da odolim porivu i da ne otvorim frizider i pojedem sve one divne cokolade i praline koje me zovu sebi:-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod mene je problem što ne mogu gladna zaspat, ako i uspijem, dižem se u neko doba i onda jedem. Užas

      Izbriši
  44. http://www.marksdailyapple.com/before-you-close-your-eyes-make-sure-theyre-open/#axzz3Bd6fnLP8

    My caution with melatonin is simple: melatonin is a hormone.

    That’s right – a hormone. Like estrogen. Like testosterone. And just like taking estrogen (whether it’s Hormone Replacement Therapy or the Pill) or testosterone therapy, melatonin comes with risks. Frequent melatonin use – especially in the typical dosage of 3-6 milligrams – can trigger a bit of a vicious cycle in the brain. Supplement with melatonin regularly to get to sleep, and your body is going to produce even less, creating even greater need for the hormone. It’s not that you can’t ever take melatonin; but I think it’s important that people understand the facts.

    While I am generally against using hormones (it’s not nice to fool Mother Nature), I am in favor of using the natural version of the hormone melatonin to “reset” the diurnal clock when traveling across time zones. Because, after all, you got there by fooling Mother Nature in the first place! Humans did not evolve a mechanism to adapt to changing time zones. Jet travel can be some of the most destructive stress you can encounter, especially the older you get.

    In fact, a recent article in ScienceNow Daily News reported on the growing concern in the scientific community over the dangers of jet lag. Turns out it’s more serious than we previously realized. Jet lag increases risk of cancer, ulcers, and sleep disorders, as well as weakening the immune system. Now, this isn’t reason to stop traveling; simply be aware of the risks and take some smart precautions (drinking alcohol on the plane: not a good idea).

    I travel frequently, and I don’t suffer from jet lag, because I use melatonin judiciously in these instances. I also have a few rules about travel (feel free to crib my notes):

    - Once you’ve landed and checked in to your lodgings, immediately get an aerobic workout. This will help stimulate circulation, hormones and serotonin production – it’ll just be that much easier adjusting to the new time zone. Don’t tuck into a glass of wine or take a nap. Spend 30 minutes getting your heart racing instead.

    - Eat a small, protein-rich meal that also includes some fiber. But keep it light so your body isn’t further stressed.

    - Reset your watch and then… lie to yourself. Don’t think about it; just immediately adapt to the new time zone.

    - Of course, the goal is to adjust as soon as possible to your new time zone. If you’re flying overnight or flying to a place where everyone else will have just finished sleeping, by all means, do what you can to nap on the plane or otherwise refresh yourself.

    - Drink at least a quart of water your first day there (4 glasses).

    - Go to bed when everyone else in your new time zone goes to bed, and take 3-6 milligrams of melatonin an hour before you plan to fall asleep to make that possible.

    OdgovoriIzbriši
  45. ja bih kupio te tablete al neznam kako za norvesku to ide mozda ima i ovdje

    OdgovoriIzbriši
  46. Bilo kad da legnem ja se probudim oko 6 ili 7. Takodje imam potrebu da pomeram stalno noge i dok lezim i kad ustanem. Problem je sto kada ustanem ja sam jako umoran i spava mi se. Ako mozes pomozi

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Isti slučaj kao kod mene. Rekla bih ti da odeš doktoru ali će ti slabo pomoći. Daju neke tablete za spavanja a to nije rješenje. Najvažnije je opustiti se što bolje prije spavanja i popiti barem 300 mg magnezija prije spavanja. Meni to najbolje pomaže.

      Izbriši