Mali kozmetički priručnik

Posted by Dear Skin at 22:53



Na temelju Vaših pitanja, pao mi je na um ovaj post u kojem Vas molim da sve sudjelujete.
Mnogi proizvođači nas zbunjuju svojim proizvodima, stoga, stavimo na jedno mjesto sve što nam padne na pamet da bi trebale znati.
Početi ću s proizvodima koji meni padaju na pamet, a kako koja od Vas napiše novi , postavljati ću u post , tako da imamo sve pojmove na jednom mjestu:

- Fluid- isto što i krema za lice, ali lakše, rijetke teksture . Namijenjen mješovitoj ili masnoj koži, suhokošci ga vole koristiti umjesto seruma, ispod uobičajene kreme kako bi pojačali hidrataciju.
Neki proizvođači ga nazivaju i emulzijom za lice.

- Serum za lice- proizvod rijetke teksture , može biti i guste, kremaste. Nanosi se u kapima ispod kreme, služi ovisno o sastojcima: za hidrataciju, protiv bora, pjega, pora itd .
Nazivaju ga koncentratom za lice ili eliksirom. Sadrži puno više djelatnih sastojaka od krema , stoga je nerijetko duplo skuplji.

- Tonik za lice- vodena otopina koja služi za pripremu kože za daljnju njegu. Nije namijenjen za uklanjanje makeup-a ili nečistoća. Koristi se nakon umivanja ili mlijeka za čišćenje.
Nazivaju ga još i losionom za lice.

- Micelarna otopina- vodenasto sredstvo koje služi uklanjanju makeup-ai nečistoća bez umivanja. Naravno, ovisno o potrebama, nakon nje se možete i umiti.
Nazivaju ju još i micelarna vodica.

-BHA kiseline- Beta hidroksi kiseline od kojih je najpoznatija salicalna, služi za nečistu kožu, mitesere, začepljene pore, akne... obavezno korištenje po noći.
U proizvodima će te ju najčešće naći pod nazivom salycid acid

-AHA kiseline- Alfa hidroksi kiseline koje se dijele na glikolnu, mliječnu, voćne kiseline iz jabuka, grožđa ili limuna. Služe uklanjanju bora, nepravilnosti na koži, ožiljaka, hiperpigmentacija i slično.
Također, upotreba isključivo navečer.

U proizvodima će te ih najčešće naći pod nazivima glycolic acid, lactic acid, citric acid, mandelic acid.

- Hidrolati- cvjetne vodice, služe kao tonik za lice ili dodatno sredstvo za njegu kože.

- Mlijeko za lice - mliječna kremasta tekućina, može biti gušća ili rijeđa, ovisno o proizvođačima. Služi za čišćenje makeup-a i ostalih nečistoča. Obično ga vole žene s suhom i zrelom kožom, dok se ostale žale da ih dodatno masti .Koristi se na način da se nanese na blazinicu i kružnim pokretima očisti lice. Može se nanijeti na lice, ostaviti koju minutu pa umiti.

- Termalna voda-  voda s termalnih izvora spakirana u bočice s raspršivačem. Služe za umirenje kože nakon umivanja, brijanja, sunčanja, za osvježenje , fiksiranje makeup-a. Sadrže veću količinu minerala pa blagotvorno djeluju na kožu, ipak, nisu sve iste.
Avene je vrlo umirujuća i pogodna za osjetljivu kožu
Uriage sadrži puno  bakra i cinka pa je pogodna za masnu i aknastu kožu
La Roche Posay sadrži puno selena pa je vrlo antioxidantna
Vichy po sastavu jako slična Avene , dakle dobra za osjetljivu i nadraženu kožu.

- SPF krema/fluid- krema ili fluid sa zaštitnim UV filterom. Puno sam pisala o njima na blogu pa bacite pogled na ranije postove. Ako se mene pita, ovakvi proizvodi moraju biti dnevna krema svake žene ili djevojke , a ne samo sredstvo za sunčanje.

- Tonirana krema- nazivaju ju još i obojenim kremama.Krema koja sadrži pigmente pa stoga lagano prekriva, ali najčešće samo ujednačava ten. Koristi se samostalno, dakle, ne treba nikakva druga krema ispod nje, za razliku od pudera ispod kojih moramo staviti kremu/fluid/serum.

- BB krema- multifunkcionalan proizvod u kojem dobijate više proizvoda odjednom: bazu za lice, kremu za lice, korektor, puder i visoki spf. U njima se nalaze i sastojci koji njeguju kožu, ovisno o vrsti kreme: izbjeljuju, sužavaju pore, djeluju na bore i slično.
Iako su iu Azijci "isfurali", jeste li znale da je BB krema zapravo izašla iz Njemačkog laboratorija odakle su  najveći izumi današnjice?

-Bronzer- proizvod koji stvara dojam preplanulosti, ističe preplanulu put. Postoji u obliku gela, tekući bronzer, u kamenu i u prahu. Također, postoje mat varijante ili s sjajnim česticama.
Bronzerom se može konturirati lice ( stvarati sjene ), a u svhu bronzera može Vam poslužiti tamniji puder ili sjenilo za oči u adekvatnoj nijansi.

- Kemijski piling - proizvod koji ne sadrži čestice ni granule na koje smo navikle i kojima trljamo kožu kako bi očistile mrtve stanice. Kemijski pilinzi djeluju na bazi AHA i BHA kiselina, namažu se na kožu i ostave djelovati po uputama proizvođača, te isperu.
Kemijski piling kože na ovaj način vrše i kreme i serumi s AHA i BHA kiselinama bez ispiranja, no u njima je manja koncentracija pa taj proces pilingiranja kože traje cijelu noć.

- Eyeliner- tuš za oči. Postoje razne varijante: u kistiću, kao flomaster, u obliku gela u teglici, praškasti   itd.
Linerom nazivaju i olovke za oči, dakle sve što se koristi za obrubljivanje očiju. Neki proizvođači koriste riječ "kohl" ili " kajal".


- Dupe- blizanac,  kada na primjer vidimo neki predivan lak koji nam nije dostupan, pratimo po blogovima njegovog brata blizanca među drugim proizvođačima.
Dakle, izraz kada je nešto isto ili vrlo slično :)

- HG proizvod- skračenica od riječi Holy Grail , što bi na našem značilo " Sveti gral". Pojam koji nam dolazi iz krščanstva kao nešto za čime smo vječito u potrazi.
U kozmetičkom svijetu, žene koje nađu proizvod kojeg su cijelo vrijeme tražile i s kojima su u potpunosti zadovoljne, kažu da im je to HG proizvod:)

- Primer za lice- nazivaju ga još baza ili podloga za makeup. Proizvod uglavnom baziran na silikonima koji se stavlja nakon kreme/fluida/seruma u vrlo maloj količini , a prije pudera.
Ovisno o proizvođačima, možebiti prozirne ili obojane teksture,uglavnom je gelast.
Služi da bi se popunile nepravilnosti na licu kao što su bore ili pore, zaglađuju lice te puder ljepše prianja na lice i čini ga ljepšim i glađim.
Zadaća mu je također da produži trajnost makeup-a, ovisno o vrsti, primer može matirati, dati sjaj licu i tada obično ima neke sjajne čestice u sebi.
Također, može se mala količina pomiješai s puderom i tako nanositi na lice, a možete ju upotrijebiti i na kapcima kako bi produžili trajnost sjenila i pojačale njihov intezitet.

- CC krema- isto što i BB krema, razlika je što imaju jaču prekrivnu moć pa su namijenjene ženama koje trebaju jače prekrivanje, također, dodano je u njih više njegujućih sastojaka. Za mene, običan marketinški trik .

- Blot/ Blotanje- dolazi od engleske riječi Blotting što bi značilo upijajući. Izraz kada želimo sloj nečega skinuti upijanjem na neki medij.
Na primjer, stavimo jedan sloj ruža, prislonimo maramicu na usne da se taj sloj upije pa nanesemo novi sloj.
Također, preporuča se blotanje, odnosno upijanje sebuma s lica prislanjajući maramicu ili posebne papiriće na lice kako bi se sebum odstranio.
U kozmetičkim proizvodima, na primjer Blot puder, značilo bi da odlično upija sjaj i sebum s lica.

- haul- pojam koji dolazi iz engleskog jezika gdje ima značenje "jato riba" ili "lovina". U kozmetičkom smislu, obično blogerice predstavljaju svoju lovinu ili jato istovrsnih proizvoda . Na primjer Essensce haul - skup proizvoda marke Essence, Dior haul-skup proizvoda marke Dior itd.
Može biti iskup različitih proizvoda, na primjer Shopping haul.

-blendanje- od engleskog glagola blend što znači pomiješati. U kozmetičkom smislu znači stapanje boja na prijelazima. Na primjer, kada se na očnom kapku nanesu više nijansisjenila, potrebno je posebnim kistom stopiti prijelaze boja kako bi dobile savršeni look. Isto vrijedi za rumenila i pudere.

- serum oko očiju- tekući proizvod koji se u malim količinama nanosi na područje oko očiju, uglavnom prije kreme, ali može i samostalno. Sve ovisi o potrebi kože

- highliter- posvjetljivač, proizvod koji služi posvjetljivanju dijelova lica. Njime optički preoblikujemo cijelo lice, jer se nanosi na one dijelove koje želimo staviti u prvi plan.
Može biti u obliku korektora s kistićem, kameni, u prahu, tekući...
Često žene miješaju highliter s korektorom za podočnjake pa ga nanose na njih čime se može stvoriti kontta efekt.

-baza za ruž- proizvod obično u obliku sticka koji se nanosi na usne prije ruža kako bi produžio trajnost ruža i dodatno hidratizirao usne. Vrlo često su obojani pa samim tim mijenjaju boju ruža , s toga treba pripaziti na odabir.

-LOTD- skraćenica za " Look Of The Day" , što bi značilo današnji izgled.

- NOTD- skraćenica od " Nails Of The Day", što bi značilo nokti dana

- PR UZORAK-dobiveni proizvod za potrebe recenzije, što nikako ne znači sponzorirana recenzija :)

- Stippling brush - "bockalica" je četka koja prvenstveno služi za nanošenje tekućih i kremastih proizvoda "bockanjem" , "stipple"= istačkati, nanijeti kratkim blagim pokretom

- Buffing brush- buff= polirati , četka za precizno utiskivanje praškastih proizvoda kružnim pokretima, služi da poboljša spajanje proizvoda s kožom

- Kompaktni puder-nazivaju ga još puder u kamenu, sastavni je dio svake kozmetčke torbice a služi prekrivanju nedostataka, matiranju i popravljanju makeup-a tokom dana.

Može biti potpuno suhe teksture ( npr Manhatann  Clearface puder u kamenu), polusuhe ( npr Shiseido Sun Compact), ili kremaste ( npr Avene Couverance kompaktni puder).
Neki kompaktni puderi mogu se nanositi vlažnom spužvicom za jače prekrivanje ili suhom za slabije prekrivanje i matiranje kože. Po meni, najbolje ih je nanositi dobrom kabuki četkom.

- Puder u prahu- proizvod praškaste teksture smješten u kutijice. Služi za puno namjena i kod odabira treba paziti što se od njega očekuje. Mogu prekrivati nedostatke, matirati kožu, fiksirati tekući puder ( tada imaju oznaku transclucent). Dijele se na mineralne pudere i ne mineralne.
Nanose se većim kistom ili kabukijem , a nerijetko žene koriste i posebne jastučiće za nanošenje pudera u prahu.

U sklopu posta kozmetički priručnik , večeras ću ubaciti još neke pojmove za koje me često pitate .

Tko je dermatolog?

Liječnik specijalist. Osoba koja studira mnogo godina kako bi istražila, dijagnosticirala i liječila patološka zbivanja koja zahvaćaju kožu i njezine žlijezde, dlake, nokte i sluznice.

Tko je aromaterapeut?

Stručnjak na polju aromaterapije koja je dio fitoterapije. Osoba koja kontrolirano koristi eterična i biljna ulja u svrhu očuvanja zdravlja te liječenja i prevencije bolesti.

Aromaterapija  nije dermatologija i trebalo bi kombinirati oboje u slučaju većih kožnih  problema.

Tko je promotor kozmetike?

Osobe koje su prošle edukaciju za određene proizvode. Promotori najčešće nisu dermatolozi niti medicinske struke.

Tko je beauty bloger?

Osoba koja iznosi vlastita iskustva i dojmove o beauty proizvodima, te vlastita iskustva o raznim kozmetičkim i zdravstvenim problemima.
Također, blogeri najčešće nisu medicinske i/ili dermatološke struke.

Što je beauty portal/ časopis?

Mjesto gdje se čitatelji informiraju o temama vezanim za ljepotu, njegu i zdravlje.

Koja je razlika između bloga i portala?


Vođenje bloga za razliku do portala je aktivnost koja se ne plaća, osim ako se ne kompenzira nekim dobivenim proizvodom od strane određenih firmi , no i dalje on nije aktivnost kojom se stvara značajan profit.
Po pitanju bloga uvijek je pitanje tko ga piše i koliko je osoba vjerodostojna te hoce li dojmove prenijeti iskreno, bez zataškavanja mana ili će namjerno promovirati proizvod iz želje za poklonima iste firme.

Takoder, bitan faktor je i vrijeme koje osoba ulaze u testiranje proizvoda, sto isto govori o vjerodostojnosti prenešene informacije.






Molim, nastavite niz, također, u komentarima ostavite pojam koji Vam nije jasan da i njega dešifriramo.

Imajmo svoj mali kozmetički priručnik :)))

75 komentari:

  1. Hehehe e super super post. Nista mi ne pada na pamet da dodam, ali sigurna sam da ce biti nesto sto necu znati, pa jedva cekam da se malo edukujem :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Odličan post! ovo ću si bukmarkat :D zasad mi ništa ne pada na pamet, ako se sjetim nekog pojma koji mi je stran javim! :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Mlijeko za lice,termalna voda za lice..spf krema..

    OdgovoriIzbriši
  4. Odgovori
    1. Ovo ne razumijem, da li je k kao za kožu ili kosu?

      Izbriši
  5. Ovo ti je odličan post, jedva čekam nastavak. :) Trenutačno mi ništa ne pada na pamet, ali pišem ako se sjetim.

    PS. Ovo za salicilnu kiselinu je odlično što si napisala, naime kupila sam puder u kamenu i sasvim slučajno bacila oko na sastav, kad i ona na popisu. Inače, odnekud mi se prije par godina stvorila pigmentacijska mrljica na licu, a stvorilo bi ih se još da sam nastavila koristiti ovaj puder tijekom dana. Inače, radi se o Balea puderu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vrlo često se salicalna kiselina nalazi u proizvodima namijenjenim za dan. Stoga pažljivo i koristi preko kreme sa spf, ili uopće ne koristi tokom sunčanih razdoblja,

      Izbriši
  6. Zanimljivo. Čitat ću druge komentare, baš me zanima šta će cure pisati!

    OdgovoriIzbriši
  7. Super ideja! Evo, predlažem jednu riječ a to je "dupe" :)

    OdgovoriIzbriši
  8. super ideja za post. ništa mi ne pada na pamet, al pratim :)

    OdgovoriIzbriši
  9. a to je HG proizvod! uvijek sam se pitala:))
    fala na objašnjenju.

    OdgovoriIzbriši
  10. CC krema...DD krema? mada neki kažu da je to sve isto kao i BB i da kozmetička industrija s njima samo izmišljava, ali koja bi kvragu stvarno bila neka razlika među njima? ...možda ne bi bilo loše ubacit i Primer kao podlogu za šminku koja može biti matirajuća, davati sjaj koži (illuminating) ili možda još i nešto treće?

    OdgovoriIzbriši
  11. Odlična tema! Ne pada mi zasad ništa na pamet ali kad se sjetim, dodam :)
    P.S. Vidjela sam u jednom postu da te jako razočarao JI Liquid Minerals, i mene je, jedan od lošijih pudera koje sam probala, ljepljiv i neugodan ... Ja sam inače vjerni fan njihovog Amazing Base pudera u prahu tako da ti ga od srca preporučam, odličan je, druga priča od LM.
    Imam doma malo viška, doduše ne znam da li bi ti nijansa pasala, ali ako hoćeš rado ću ti ga poslati/dati, stvarno je mrak i voljela bih da ga recenziraš!
    Pusa, -Petra

    OdgovoriIzbriši
  12. Odličan post!

    I ja nisam imala hrabrosti pitati što je HG :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eto, drago mi je da smo i to razjasnili , nisam ni ja dugo znala do prije par godina :)

      Izbriši
  13. Tvoj blog je izmišljen...svaki post zlata vridi. Znam sve ove pojmove ali mene da oprostis j*** sastav o kojemu nemam pojma i lina sam za 'učenje', a posebno ono slaganje sa spf kremom i još bacamo kutije, a na ambalazama Ugl nema sastav.
    Najric: dupe :D.
    Hit ljeta: bronzer
    Ne volim ali se silim: spf kremu :/
    Skupo, a nikakve koristi bojim se: kemijski piling :/
    Prijedlog: blendati ( ja znam, a možda netko ne zna što znači ;))
    Znam da ne spada ovdi ali jesi ikad probala od firme lotique ista? Imaju kapsulirane serume, navodno ne oksidiraju. Ja sam samo C probala 3 dana.

    OdgovoriIzbriši
  14. Eh, temu o sastavima planiram napisati već dugo, za to će mi trebati dosta vremena ali nam je svakako potrebna, jer nas sve zanima sastav onoga što stavljamo na sebe.

    Kemijski pilinzi su djelotvorni, ali nisu svi jednaki, treba biti odgovarajući Ph kože kako bi radili što treba.

    Nisam draga, nisam ni čula za tu firmu. Idem baš izguglati, a kakvi su tvoji dojmovi seruma?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nekako je gust i sulikonast i mastan kad se stavi ali nakon par minuti, lice je lipo matirano i svježe. Za dugoročne rezultate ne znam jer sam ga kratko testirala. Ali tila bi ga još isprobati.
      BTW od roc kreme one spf za fleke je meni čak i na suncu lice ultra izbiljeno, nevjerovatno XD.

      Izbriši
    2. Jesam ti rekla? Nadam se da mu opraštaš miris s obzirom da tako dobro štiti:))

      A gdje ima za kupiti tih seruma?

      Izbriši
    3. Miris je i dalje ocaj i koristim samo zato što si me nagovorila ;). Iskreno, štitila sam ten većim faktorima ali ovako bilu facu u odnosu na tilo nisam nikad imala :D.
      Još jedan offtopic, dobila sam bore ispod očiju priko noći :o! Imala sam nešto sitno ali ovo sada je ajme... :/
      Ima igniting ljekarni. Za sebe kažu da Su revolucionarna (ha ha recite nam nešto novo ;)) kozmetika protiv starenja kože. Nema parabena, konzervansa, emulgatora, alkohola, mirisa...nema alergija. Serumi Su granulirani, granulice Su zaštićene nepropusnim slojem koji ih štiti od vlage i zraka te tako čuvaju svoja svojstva i puštaju aktivne tvari tek u doticaju s kožom. Zvuči zanimljivo. Kad istisnes serum iz pumpice, iziđe u TIM malim kuglicama sitnim, a sve je Kao u nekakvoj smjesi. Ja sam uzicala tetu da mi malo izdvoji u onu posudu jer testere za dilit naravno, nemaju...

      Izbriši
    4. Drago mi je da sam te nagovorila i da si zadovoljna :))
      Pretpostavljam a koristiš kremu oko očiju, koju? Nosiš li sunčane naočale cijelo vrijeme? Stavljaš li malo zaštitne kreme na plaži oko očiju?

      Jel ti koža oko očiju suha, dehidrirana?

      Moram priznati da me jako zanimaju ovi serumi, kad potrošim ovih 10 što imam doma, bacam se u potragu :D

      Izbriši
  15. Bit ce ovo zanimljiva enciklopedijica :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svakako, naravno, u odgovorima pojmova možete svi sudjelovati , možda ja ne objasnim dovoljno dobro :))

      Izbriši
    2. serum oko očiju?

      highliter?

      baza za ruž?

      Izbriši
  16. Često čitam na blogovima izraze PR uzorak, LOTD, NOTD, što to nama čitateljicama znači?

    OdgovoriIzbriši
  17. Stippling brush-"bockalica"=četka koja prvenstveno služi za nanošenje tekućih i kremastih proizvoda "bockanjem" stipple=istačkati, nanijeti kratkim blagim pokretom
    Buffing brush=buff=polirati-četka za precizno utiskivanje praškastih proizvoda kružnim pokretima, služi da poboljša spajanje proizvoda sa kožom

    Inače, super, super post:)))

    OdgovoriIzbriši
  18. Odlican post, definitivno ide u bookmarks :D

    Predlozila bih mozda da se ukaze na razliku izmedju kompaktnog i pudera u kamenu :)

    OdgovoriIzbriši
  19. imam jedno glupo pitanje, možda nije za ovu temu, ali kad sam već tu :D
    koliko znam, serumi bi uveče trebali da se puste nekih 30-40 min pre nego što se namaže krema. često mi se desi da dođem kući i odmah ležem, pa ne znam koja od ovih varijanti je najbolja:
    staviti serum i bataliti kremu
    staviti kremu i bataliti serum ili
    staviti serum pa samo koji min kasnije kremu?
    ti si mi najmerodavnija za ovu trilemu :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nema glupih pitanja i pravo mjesto za njega.

      Za mene je serum važniji od kreme. Kada koristiš dobar serum, krema može i ne mora i svejedno je koja.
      Moj odgovor glasi: staviti serum i bataliti kremu.
      Ako ti je serum isključivo hidratacijski, nema nikakve druge aktivne sastojke, onda možeš slobodno nakon par minuta staviti kremu :)

      Nadam se da sam pomogla :)

      Izbriši
    2. hvala ti puno, jesi!
      za sad sam na afrodita natural liftu-

      Izbriši
    3. Taj serum možeš slobodno ostaviti samog, ja ga često tako koristim jer je dovoljno hidratantan, ali ako ti koža traži i kremu, ne moraš čekati 30 minuta da ju staviš.

      Izbriši
  20. odličan post! ništa ne bih dodala :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Oh prvo nadam se da sam uspjesno upisala da ne bude anonimno a ako nisam ugl pise Matea,
    Super ideja za post, mene su prije uvijek zbunjivale "sifre" kao lotd,notd i osecala sam se glupo pitajuci u komentarima na sminkerica portalu tako da vjerujem da ce nekima kao meni pomoci,.
    Mozes mi reci kakva je to roc krema, ja trazim doveu spf kremu za lice vec jako dugo, eto cijelu godinu sam koristila uriage sun fluid spf 50+ za kozu sklonu pristicima, ali sastav kreme mi se ne svida, trazim nesto sta nece imati alkohola (da ne isusuje) parabena, i stetnih stvari u sastavu, za zimu planiram kupiti JMO kremu spf 30+ (Mislis li da je 30+ faktor dobar za zimu, i "zimsko sunce" ) ali ona u sastavu ima Cink koji znam da je stetan ljudskom organizmu sta su pokazala mnoga istrazivanja, posto njega stavljaju u cjepiva koja izazivaju autizam,.. Te spektar drugih bolesti, pa ako mi kozes savjetovati neku da znas da ima dobar sastav ili mozda pitati nekoga strucnjaka (vjerujem da ih znas puno posto imas toliko znanja o nezinkoze), i uvijek me zbunjivalo vezano uz okolocnu njegu, smijem li tamo nanositi spf kremu, te kada se sminkam ja uvijek prvo operem lice, stvim termalu vodu da se upije pa spf kremu pa primer pa puder ili ako koristim bb izbacim primer, trebam li staviti okolocnu kremu prije pudera ili korektora? Jako mi se svidjela ona dior okolocna bb krema, pa za zimsko
    Razdoblje planiram kupiti jer ima spf 20 iako me ljuti militraza, mozda da nas obavjestis kada vidis da si ju potrosila pola da znamo koliko nam se kupovina isplati s obzirom koliko dugo traje hh, Imam puno pitanja nadam se da ne mucim. Lijep pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zbog tebe Matea, večeras sam napisala recenziju za ROC fluid pa baci oko :)

      Spf 30 je odličan i zimi i ljeti, super zaštita i bravo što si tako mlada a već ovako savjesna <3

      Ovo za cink moram priznati, nisam upućena ali ću se svakako konzultirati s stručnjacima , iako draga, ne vjeruj svakom linku kojeg pročitaš. Internet danas jako zbunjuje posebno mlade, u mailu sam ti napisala što mislim o tome.

      Što se tiče okoloočne njege, i njoj je potreban spf, međutim, mene svaki grize i iritira oči, stoga malo povuci koliko ti ostane na vrhovima prstiju , na donju crtu podočnjaka, nosi kvalitetne sunčane naočale i sve 5.

      A za Dior BB-icu, svakako javim kako napreduje korištenje :))

      Izbriši
    2. Bas sam procitala post o roc fluidu i planiram nabaviti tester te ga kupiti.
      Svakako javi sta si saznala o cinku, ja sam cula da je jako stetan kada se unosi u organizam jer remeti funkcije pojedinih organa, te da je jedna djevojcica zavrsila na viscenju organizma 2 godine, nakon sta su je valjda pola zivota unistavali koje kakvim ljekovima, sada zivi normalno

      Izbriši
    3. Mogu ja probati odgovoriti iako ne znam koliko sam stručna po tom pitanju (toksikolog).

      Navela si da je cink štetan i da to znaš na temlju mnogih istraživanja, mogu li te zamoliti da i pošalješ linkove na neka od tih istraživanja?

      Cink je sastavni dio zdrave prehrane i kao takav nije štetan za ljudski organizam, štetan je njegov prekomjerni unos (jednako kao i njegov manjak)u organizam i to se odnosi na unos oralnim putem kao nadopuna prehrani što često čine osobe koje imaju problema sa aknama.

      Cink oksid je mineralni pigment koji pruža uva i uvb zaštitu, a osim toga ima i antiseptičnko i antifugalno djelovanje i kao takav nema štetno djelovanje na kožu.
      Ono što bi moglo biti problematično je nano čestice cink oksida i titani dioksida čija primjena nije dovoljno istražena pa se ne zna točno mogu li štetiti.
      malo opširnije o tome možeš pročitati ovdje i imaj na umu da se ovdje govori isključivo o nano česticama mineralnih pigmenata:
      http://www.naturala.hr/nanotehnologija-u-preparatima-za-suncanje-stetna-ili-ne/1218/

      Izbriši
  22. Hvala ti na odgovoru starleta, Naime o cinku sam citala u knjizi koja govori o stetnim tvarima na organizam tu su naveli sjecam se cink, zivu, i jos neke, te povezali ih sa bolestima poput autizma kod male djece te oboljenju kosti, te da stete ph krvi, zivu su prije puno djece dobivalo u paketu sa cjepivima tj u njima te se kod puno djece razvio autizam oko 3 godine zivota, a tamo su pisali da cink i kalij nisu dobri za rad bubrega takoder, pogledat cu link koji si mi poslala i hvala ti na njemu, Mozes li
    Mi reci kakav je sastav ove kreme koju mislim
    Kupiti za zimsko vrijeme

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Radi se o JMO Zastitna mineralna krema spf30, nije mi se link kopirao u proslom komentaru.

      Izbriši
    2. Draga matea, zaista ti je teško preporučiti kremu, ne želiš kemijske filtere a bojiš se cinka koji je sastavni dio prirodnih krema.

      JMO je renomirana firma i njihovi proizvodi su jako dobri, po meni, ne moraš ništa brinuti. Kako ti je Starleta objasnila_ cink oksid nije štetan za ljudko zdravlje, pogotovo kad je namazan na kožu. Je štetan je nano cink koji je dovoljno sitan da prođe kroz poru kože, zato većina brandova naglađava da im je cink ne nano.

      Nano i mikoronizirani obloženi se puno lakđe razmazuju, treba ih manje staviti u kremu i ne ostavljaju onako bijeli trag.
      Mineralni cink koji nije nano je veći od pore kože i ne može štetiti, a činjenica je da je cink oksid i titan dioksid najmanje štetni u kremama za njegu kože pa se preporučuju kod kože koja je jako osjetljiva i kojoj kemijski filteri ne odgovaraju i iritiraju je.

      Izbriši
    3. Hvala Vam na objasnjenju i savjetu nadam se da ce mi jmo onda odgovarati
      <3

      Izbriši
  23. Tek sam otkrila blog prije nekoliko dana i uistinu je NEISCRPAN izvor znanja. Hvala Vam

    OdgovoriIzbriši
  24. Čitanje ovih pojmova natjeralo me da pročitam sastav jedne kreme, što do sad nisam uradila. :D Radi se o Avon Solutions Truly Radiant kremi sa spf 20. U sastavu piše da se u njoj nalazi salicalna kiselina, tačnije ETHYLHEXYL SALICYLATE, a gore si pisala da se proizvodi u kojima se nalazi salicalna kisalina upotrebljavaju isljučivo po noći. Eh sada, šta da radim sa ovom kremom, ona nije namijenjena za noć, a i kako sam rekla u njoj se nalazi spf 20? Help :)

    OdgovoriIzbriši
  25. Čitanje ovih pojmova natjeralo me da pročitam sastav jedne kreme, što do sad nisam uradila. :D Radi se o Avon Solutions Truly Radiant kremi sa spf 20. U sastavu piše da se u njoj nalazi salicalna kiselina, tačnije ETHYLHEXYL SALICYLATE, a gore si pisala da se proizvodi u kojima se nalazi salicalna kisalina upotrebljavaju isljučivo po noći. Eh sada, šta da radim sa ovom kremom, ona nije namijenjena za noć, a i kako sam rekla u njoj se nalazi spf 20? Help :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ETHYLHEXYL SALICYLATE je organski spoj nastao kondenzacijom salicalne kiseline i 2-ethylexinola. Ovaj sastojak se dodaje u kreme za sunčanje kako bi se proizvod bolje apsorbirao i dao vodootporna svojstva, te da bi UVB zrake bolje štitile.
      Zove se jos i Octyl Salicilate.

      Slobodno ju mozes koristiti ukoliko ti odgovara :)

      Izbriši
  26. Joj hvala ti, divna si, šta bih ja bez tebe :)

    OdgovoriIzbriši
  27. Kakva je to boja taupe kod lakova? Cesto srecem taj pojam. Hvals

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Taupe boja je boja nešto između smeđe i sive boje.

      Izbriši
  28. Komedono i nekomedono?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlično objašnjenje imaš ovdje

      http://babushkas-suitcase.com/a-note-on-noncomedogenic-products/

      Izbriši
  29. dewy finish? sto bi to bilo??

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Koliko sam ja skužila to je suprotno od mat, ali ne masno, nego ono prirodno sjajno ... To recimo postižeš highliterom ili puderom za tu namjenu :)

      Izbriši
  30. E danas se nešto naučilo, hvala na tome :)

    OdgovoriIzbriši
  31. Odgovori
    1. NW i NC su skračenice preuzete iz MAC-ovih nijansi pudera. NW - not warm što bi značilo nije za topli podton već za hladni

      NC- not cold, nije za hladni podton već za topli

      Izbriši
  32. Odgovori
    1. To je "ono" čega u našim parfumerijama nema jer "nestanu" prije nego kupci uđu u trgovinu. Zašto to vani nije tako???

      Izbriši
  33. Pzdrav, mozete li mi reci koja je razlika izmedju bb kreme i prajmera(baze za lice)??ako uopste ima razlike

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baza za lice ili prajmer je proziran proizvod koji se nanosi vrlo malo prije pudera/BB kreme u svrhu bolje postojanosti i prekrivanju bora/pora. BB krema je multifunkcionalan proizvod koji prekriva, njeguje i štiti od UV. Neke kvalitetnije BB kreme imaju i svojstvo baze tj prrajmera pa ispod njih ne treba ništa.

      Izbriši