Patite li od bruksizma?

Posted by Dear Skin at 16:23

Kako sam obećala, u prethodnom postu, spomenula sam poremečaj od kojeg patim, a radi se o škripanju zubima tj brusizmu.

Bruksizam je nesvjesno škripanje , odnosno škrgutanje zubima u snu. Posljedice su trošenje zubiju i  deformacija vilice.

Kao djevojčica i djevojka, imala sam prelijepe zube. Bijele, pravilne, prednji su malo izrasli na van ali to je posljedica sisanja palca do 12-godine !! :D

S 18 godina, prestaju moje bezbrižne godine, zapošljavam se, život postaje stresan..

Prvih par godina uopće nisam znala što se događa, primječivala sam da me ujutro bole mišići vilice, zubi postaju osjetljivi na toplo-hladno , a ja sam sve teže žvakala hranu.

Nedugo nakon toga, prespavala sam kod prijateljice koja mi je ujutro rekla što radim noću.
Sjećam se da je rekla da se ježila od zvukova, da se strašno čuje i da sam to radila cijelu noć!
Naravno, ja sam sve to zanemarila dok mi nakon par godina nije i druga osoba rekla isto .
Tada je već skoro bilo kasno, zubi su se jako istrošili i bili su pola onog što sam nekad imala :(

Vrlo slično kao na idućoj slici. Vidite kako su rubovi zubiju ravni i nemaju one reckice kako zubi inače imaju.



Moram napomenuti da sam svih tih godina redovito posjećivala stomatologe koji su to primjećivali, no njihov je odgovor bio : "to su takvi zubi" :)))

Ne moram ni pisati kako su me držali u zabludi, i dok sam ja došla kod pravog stručnjaka, skoro je bilo toliko kasno da bi svojim "jedenjem" zuba noći došla do živaca !

Tada sam dobila preporuku : napraviti udlagu
Udlaga se radi prema otisku Vaših zubi , moja je napravljena od neke vrste silikona i plastike i traje mi oko 2 godine.

Vrlo važna info: prvu sam platila kod privatnika 400 kn ( cca 53 eur ), kasnije sam saznala da imate na nju pravo preko Zdravstvenog osiguranja.






Zbog čega dolazi do ovog poremećaja?


- stres
- anksioznost
- napetost
Znači, samo psiha na koju teško možemo utjecati, jer rijetko ko danas nema problema i ne živi u stresu.
Stoga , drage moje, ako osjećate bilo koji simptom kao ja, primjećujete promijenu na zubima, a  pogotovo ako kod djece primjetite- trk po udlagu.
Ona je jedini način da se zubi sačuvaju. Razne paste, tekućine , tablete i slično koje će Vam stomatolozi preporučivati, apsolutno nemaju veze, jedina stvar koja popunjava caklinu i stvarno djeluje , posebno se djeci preporuča je GC MI-pasta.

Kod nas je, naravno, jako skupa, zadnje što sam čula 600 kn ( 80 eur-a) !!!!
Ali, na ebay-u su jako povoljne, ako kupite paket od nekoliko komada ispadne oko 35 kn komad ( 5 eura).
To je pasta koja popunjava i jača caklinu, smanjuje karijes i topla preporuka.
Naravno, Elmex i Sensodyne za svakodnevnu higijenu te najnježnija četkica koja postoji na tržištu.

Kod ovakvih zubiju, vrlo je važno koristiti jako nježnu četkicu ,topla preporuka  Curaprox Ultra soft- ima čak 5460 vlakana i osjećaj s njom je kao da perete zube plišanim medvjedićem :))


 Ovo su bila moja iskustva i savjeti :)
Imate li Vi problema s bruksizmom? Svaki savjet i preporuka su dobro došli <3


83 komentari:

  1. Stvarno koristan post za one koji pate od bruksizma i lepo od tebe što si to podelila sa nama :)
    Tužna istina je da stvarno retko ko danas "ne pati" od stresa, strašno kakve se sve boleštine mogu dobiti..

    OdgovoriIzbriši
  2. Ajoj, a ti jos uvijek imas prekrasne zube :) Mogu mislit kako su tek onda bili lijepi kad su sad bas lijepi :)
    Ja ne patim od toga ali cijeli zivot radim na zubima XD Prvo mobilni aparatic pa sad fiksni. A za to struganje i trosenje zuba sam cula od dosta osoba npr. sestrin momak to ima kao i njegov otac ( da li je to nasljedno?) i takodjer nosi navecer tu udlagu. A curaprox cetkice su THE best, ne mogu zamisliti niti jedne druge da koristim, otkrila ih prije 3 god. i od tada, nasa ljubav traje <3 malo su skuplje nego regularne cetkice ali itekako vrijedi svaka para!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Coco :))

      Joj, da su mi oni iz mladosti :((

      Mislim da bruksizam nije nasljedan ali nisam sigurna, uglavnom, treba reagirati dok nije prekasno:)

      Izbriši
  3. moj brat ima isti problem, ali haos je ispao, alergičan je na te protezice i kako ju je stavio, usna mu je natekla kao da ga je roj pčela izujedao, pa je batalio.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mi je žao, danas postoje od više materijala, možda da se raspita za neku alternativu?

      Izbriši
  4. Moj dragi ima taj problem isto ... :/ bude ga strašno slušat noću ponekad :(
    ali ne nosi te udlage..mogla bi mu to predložit jer si je već neke zube "sredio" tim škrgutanjem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svakako ga pošalji dobrom stomatologu :)

      Izbriši
  5. Ja sam to radila dok sam bila mala, koliko znam, sad sam prestala :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bruksizam je čest kod djece, srećom da te pustio :)

      Izbriši
  6. Nemam ovaj problem ali da pohvalim i ja Curaprox cetkice, godinama ih koristim. U pocetku mi je bilo cudno jer su mekane za razliku od obicnih grubih cetkica, ali sad ih nizasta ne bih mijenjala:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Istina, u početku je skroz neobičan osjećaj prati s ovim četkicama, a kasnije su nezamjenjive :)

      Izbriši
    2. Istina, malo je čudno s njima prati zube u početku, kasnije nam postanu nezamjenjive :)

      Izbriši
  7. ...ne znam, meni nitko nikad nije rekao da škrgućem, ali sam sama primjetila jednom dvaput da sam se probudila dosta stisnutih vilica...jel' to, to, ili nije, nemam pojma...nemam nikakvo trošenje zubiju, ali su mi zato potpuno zbrčkani (nisu mi stavili aparatić kad je trebalo pa sad ozbiljno razmišljam o tome)...planiram dobrom specijalistu čim skupim dovoljno para, pa ću definitivno spomenut i ovaj problem :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga, nemoj čekati da skupiš pare, za ovaj problem uvijek stigneš pitati i reagirati na vrijeme :)

      Izbriši
  8. Curaprox mi je super, iako nemam nikakvih problema.

    OdgovoriIzbriši
  9. Curaprox četkice koristim već godinama, odlične su i za ljde sa osjetljivim desnima.
    Možeš molim te malo posjaniti (nisam baš skužila) ovo sa pastama koje popunjavaju caklinu.
    To je samo kod bavedenog problema ili se preporuča i ostalima?

    Hvala ti, tvoji su postovi uvijek korsni :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Istina, nisam dobro objasnila. Naime, kod bruksizma, caklina se ljušti i tu zubi postaju jako osjetljivi. To se može dogoditi i kod npr agresivnog četkanja, zato je važno da ljudi ne drljaju zube prejako.
      Ova pasta sadrži derivate mlijeka s velikom količinom minerala i na taj način zaista popunjava caklinu na mjestima gdje se oljuštila-
      Naravno, tu pastu mogu i ostali koristiti, pogodna je za sve probleme, koristi se jednom tjedno kao krema za zube , ne ispire se.
      Iako proizvođači sugeriraju češće korištenje, nema potrebe za tim:)

      Izbriši
  10. Ana Vukosavljević6. srpnja 2013. u 18:09

    Stvarno koristan post za one koji pate od bruksizma i lepo od tebe što si to podelila sa nama :)
    Tužna istina je da stvarno retko ko danas "ne pati" od stresa, strašno kakve se sve boleštine mogu dobiti..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Ana :)


      Slažem se, stres je danas zaista okidač mnogih problema :(

      Izbriši
  11. ajoj,nisam to znala. ja imam problema sa krvarenjem desni i uzasno su osjetljivi. nekad ni zube nemogu oprat kako treba koliko me meso zubiju boli i još mi četkica to dodatno nadrazi :/

    imamo dosta toga sličnog a za teme isto :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. uključuje li bruksizam grickanje usnica ali ono stalno? jer ja to radim otkad znam za sebe

      Izbriši
    2. Grickanje usnica ti je jedan oblik dermatoliomanije. Isto prouzrokvano stresom, napetoscu i nekim unutrasnjim nemirom i nezadovoljstvom.

      Izbriši
    3. Promeni pastu za zube, uzmi neku sa oznakom senzitiv, ove standardne su agresivne. Imala sam isti problem. Stiskanje zuba i vilice mi se javlja ponekad, kada imam nekih velikih problema u životu, samo osetim da me ujutro bole desni i vilica, ali to prođe kada se smirim.

      Izbriši
  12. NIsam znala da se to zove bruksizam. Hvala na postu, volim tvoje postove jer su uvek poucni i konstantno ucim nesto novo :)
    Zao mi je sto su tebe tako izvozali stomatolozi, ali mi je drago da si ipak pronasla neki leki i podelila ga s nama. Moj decko povremeno skrguce zubima ali cu sad oslushnuti malo bolje da vidim da li se to ponavlja ili je samo taj jedan put.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je ako je bio koristan post, volim svojim problemima ukazati na eventualne posljedice , te upozoriti.

      Svakako, ako dečko to često radi, pošalji ga po udlagu :)

      Izbriši
  13. Znaci,sta samo da kazem zubaru da imam bruksizam i dobit cu tu udlagu?nekako ne vjerujem da to kod nas ide tako jednostavno...inace,odlican post kao i svaki do sada:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eh draga, znam točno na što misliš, kada opišeš stomatologu simptome, on bi te sam trebao poslati na otisak za udlagu, no mnogi se prave kao da to nije ništa, stoga da: trebaš inzistirati.

      Hvala :)

      Izbriši
  14. Da, patim, ali više ne škrgućem zubima (to sam radila kao mala), ali sada jako stišćem zube dok spavam. Baš ovo što ti kažeš, probudiš se, a sve te vilica boli ko da si ne znam što radio. Evo, baš mi se radi udlaga kod zubara napokon jer je i on primjetio da si trošim prednje zube. A i aparatić mi se stavlja 19. Sva sam u zubima, od kada znam za sebe :DDD

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imala sam priliku vidjeti kako imaš lijepe zube, stoga super da dobivaš udlagu jer ćeš ih tako sačuvati :)

      Izbriši
  15. Ne patim , i to je jedino što me obišlo kada je riječ o zubima. Imam užasno loš kvalitet. Kvare se dok si rekao keks. Boja im je totalno bezveze i jedan je izbačeniji od ostalih ito dvojka. Jednom riječju užas. Živim za trenutak kada ću imati dovoljno love da ih se riješim. Toliko.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bit će i to draga jednom, meni na slikama tvoji zubići izgledaju super :)

      Izbriši
  16. A moj muž mljacka u snu, kako bi se to trebalo zvati. Užas kad počne, a ja budna. A kad ne mljacka onda hrče. Samo još fali škripanje zubi. To sam imala priliku davno čuti kod jedne osobe, čak iz susjedne sobe. Postoji li što protiv mljackanja, meni dođe da ga mlatnem, ali znam da nije svjestan pa mi ga žao.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahaha, znam toćno na što misliš. No, ne znam koji je to poremečaj ali nema posljedice na zdravlje osim na tvoj san.

      Jedino što ti mogu preporučiti su čepovi za uši :)

      Izbriši
  17. Joj dobro si me podsjetila na Mi Paste :). Već sam je par puta htjela naručiti, ali svaki put zaboravim. Ovaj put definitivno hoću :D
    A Curaprox je moja četkica već godinama <3.

    Btw, još uvijek su ti divni zubi <3 :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jesi li ti Ana na koju mislim da jesi ?

      Onda možeš ti curama malo objasniti djelotvornost MI paste s obzirom da ju tvoji juniori koriste dugo .

      Hvala <3

      Izbriši
  18. Može malo više informacija o toj GC MI-pasti, prvi čujem za to!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. MI-pasta je zapravo krema s kojom se premazuju zubi , reminalizira i pomlađuje zube, također djeluje protiv karijesa,smanjuje osjetljivost, ali najvažnija zadaća je da jača caklinu :)

      Izbriši
  19. I ja isto povremeno škrgućem u snu i brusim si desnu stranu, no stomatolog mi je to izravnao na moj zahtjev pa više nije oštro :-D O udlazi baš i nisam razmišljala jer ipak to nije svakodnevno, a i caklina je zasad ok. Iskreno ni ne znam da li bi se ja navikla nositi to čudo na zubima niti bila u stanju zaspati s tim :-D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da nije rješenje brusiti zube, ako to radiš, s godinama bi ih mogla sama izbrusiti :(

      Udlaga je vrlo ugodna, radi se po tvom otisku, malo je problem u početku naviknuti se na nju par noći, no kasnije imaš osjećaj kao daju nemaš.

      Izbriši
  20. Kod mene nije toliki problem da imam ravne pojedene zube, barem ove prednje ne. Imam takav zagriz da mi gornji zubi idu daleko preko donjih, a gornji su mi i neravni (donja linija je valovita pošto još uvijek imam mliječne očnjake (genetski)). Povremeno se budim s osjećajem vilice koja šeta vamo-tamo, barem 6 godina (pokušavam se prisjetiti), a kad sam jako napeta strašno stišćem zube i grči mi se čeljust. Također, uglavnom se budim jako stisnutih zuba. Nisam primijetila da me čeljust boli (možda povremeno, ovisno o snovima-a bome znam sanjati svašta), ali su mi zubi stvarno osjetiljivi (i to duže od tih 6 god. pa možda to radim odavno). Ne samo da ne podnosim hladno i jako toplo, nego mi je nezamislivo jesti vrući ručak sa salatom, a zadnjih par god mi užasno trnu i na slatko.
    Bila sam kod zubara i mislila sam da će se problem riješiti kad mi se saniraju dva sitna problemčića, ali ništa od toga. Dok je plomba bila normalna je bilo ok. Kad sam ju pojela problem se vratio. Jedino mi je rekla da sam si izgulila zube četkicom i da slabije trljam. Koristim mekanu četkicu pa pritišćem kao sivonja jer mi ne očisti dobro između mojih stisnutih zuba. Kupila sam si i one plastične čačkalice sa koncem. Super stvar (osim što konac ne mogu ugurati :D).
    Udlaga izgleda baš super. Mislim da još mogu izgurati ovako bez nekog rizika jer mi je malo too much ta cijena trenunto (zdravstveno nemam :/), ali ću svakako to uzeti u obzir kad budem mogla, za svaki slučaj.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Upravo radi agresivnog trljanja, možemo napraviti velika oštečenja. Obavezno koristi najmekšu četkicu koja postoji i ultra nježno trljaj zube.

      Definitivno ti ne treba jako trljanje, nećeš tako bolje oprati zube.

      A udlaga ti je obavezna, i nadam se da ćeš ju uskoro nabaviti. Manje košta nego novi zubi koji nam ne ginu ako svoje ne sačuvamo :)

      Izbriši
  21. Prvo, moram to napisati, pratim tvoj blog otkad si ga počela pisati i sve pohvale! Drugo, i ja i muž patimo od bruksizma, sad zamisli kako to zvuči :D Udlage koristim jedno godinu dana, jer bih bez njih već istrugala sve zube. Jedini je problem što sam prvo koristila samo gornju, nikako da se naviknem na obje, pa sam i nju u roku od mjesec dana uništila, sad, naravno, koristim obje. Svoj otisak zubiju čuvam jer mi je ovo već drugi par udlaga, pa da ga ne moram stalno raditi, a i služi kao ukras (stavila sam cvijet među zube) :D Nisam uopće išla za tim da mi treba posebna četkica i pasta, svakako ću uzeti i to.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na pohvalama :)

      Nisam sigurna zašto imaš udlage i za gornje i donje zube? Ja imam samo za gornje ali pretpostavljam da tako mora biti.
      Drago mi je da si podijelila svoje iskustvo kako bi čitateljice još jednom pročitale o važnosti udlage :)

      I svakako nabavi Curaprox ultra soft četkicu , Sensodyne, Elmex i sve one paste za jako osjetlive zube :)

      Izbriši
    2. Moram i za gornje i za donje, jer ako stavim samo jednu uništim je totalno, ne pretjerujem. Ako slučajno preskočim jednu noć, a to je vrlo rijetko, i ne stavim ih, strah me iti pogledati se ujutro :D Po četkicu i pastu idem odmah :) Bruskizam je posljedica stresa, kako si napisala, ali je i oblik regresije - djeca to često rade. Ja ne znam hoću li ikada to prestati raditi, nekako sumnjam, ali srića da postoje udlage jer bih sad bila krnjava.
      Još jednom, predivan ti je blog, stvarno te guštam čitati, ovo je prvi put da uopće pišem na nečijem blogu. Aj, prestat ću da ne ispadnem stalker :D

      Izbriši
    3. Moram i za gornje i za donje, jer ako stavim samo jednu uništim je totalno, ne pretjerujem. Ako slučajno preskočim jednu noć, a to je vrlo rijetko, i ne stavim ih, strah me iti pogledati se ujutro :D Po četkicu i pastu idem odmah :) Bruskizam je posljedica stresa, kako si napisala, ali je i oblik regresije - djeca to često rade. Ja ne znam hoću li ikada to prestati raditi, nekako sumnjam, ali srića da postoje udlage jer bih sad bila krnjava.
      Još jednom, predivan ti je blog, stvarno te guštam čitati, ovo je prvi put da uopće pišem na nečijem blogu. Aj, prestat ću da ne ispadnem stalker :D

      Izbriši
    4. Ovaj blog je specifičan jer pišemo iz svojih iskustava te prenosimo savjete, stoga je svaki komentar zlata vrijedan i piši nam kad god želiš <3

      Izbriši
  22. nemam ovaj problem,ali moja mlađa seka ima :(( Napravila je udlagu i sad je sve ok! Preporučila bih ti tuš za zube-odličan je bez obzira na bruksizam,a i moja seka kaže da ima osjećaj da joj ona navečer opusti desni....Možeš li molim te staviti link sellera kod kojeg si kupila pastu?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uuu hvala ti na preporuci, svakako ću izguglati o tom tušu.
      Link ti ostavim čim mi pošalje sestrična, ona ima selera od kojeg uzimamo paket od 5 komada pa tako ispadne najpovoljnije :)

      Izbriši
    2. hvala ti puno za link-čim staviš kupujem :) Ovako ti izgleda naš tuš http://www.ekupi.hr/BRAUN-tus-za-ispiranje-MD20-OB-Oxyjet-172990.aspx s tim da ga kupi ili u metrou ili dm/bipa jer je tamo jeftiniji! Odličan je za sve živo,a ne samo bruksizam- ojača desni i super čisti kamenac i ostale gadosti koje se nakupe između zuba- ugl mi smo se doma svi naviknuli na njega i smatram ga uz orbitrek valjda najboljom investicijom :)

      Izbriši
    3. Ovo kupujem !!!!

      Ostavim ti link čim prije :)

      Izbriši
  23. nemam problema sa bruksizmom, niti sam znala da je to ovako veliki problem! odlican je post i sve pohvale za preporuke i savete kako ga leciti! ja koristim isto ovu najmeksu curaprox cetkicu i spasila me je jer imam blaaaaaagu paradontozu koju sam sama sebi napravila drljajuci zube i desni kojekakvim "komercijalnim" tvrdim cetkicama. posle curaproxa svaki pokusaj pranja zuba obicnom cetkicom je takva muka i bol da je to strasno! cak sam i momka naterala da predje na nju i kad pokusa da pere zube obicnom kaze da ne moze da veruje da mu je to ranije bilo bezbolno i skroz ok

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je što je bilo poučno, istina, ljudi ne znaju kako jakim i agresivnim pranjem naprave štete.
      Samo nastavite s Curaproxom i što nježnije :))

      Izbriši
  24. Koliko ja znam nemam problema sa bruksizmom ali imam izbacene prednje zube pa mi se cesto desava da se slucajno ujedem pogotovo u snu :) Bas skoro sam bila kod stomatologa zbog toga i najverovatnije cu morati da nosim fiksnu par meseci a kasnije i silikonsku- slicnu tvojoj da to ispravim jer je pocelo da me nervira da se svako drugo jutro budim sa ranicama.. A Curaprox koristim vec pola godine i super mi je, ne planiram da je menjam dok paste menjam non stop i jos nisam nasla neku koja mi odgovara :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da si pronašla rješenje za svoje zubiće, vjerujem kako će ti puno pomoći u tvom problemu.
      A jel koristiš nešto za te ranice? Kako iz zalječiš?

      Izbriši
    2. Kad imam vremena odem do stomatologa i ona mi stave neki crni lek pa to prodje za dan,dva a kad imam ispit i ne izlazim iz kuce po par dana ispiram aktivnim kiseonikom par puta dnevno i prodje za 4,5 dana uglavnom :)

      Izbriši
  25. Imam isti problem i svaki zub mi je drugačijeg oblika :D.Dok sam bila dijete uzimala bi čašaf pa bi ga stiskala među zubima i škripala,a i dan danas radim isto samo bez njega :D.Užasno mi je kad se probudim ujutro i cijela vilica me boli,a ne mogu ništa uradit po tom pitanju :(.Te udlage su mi preskupe,šta misliš ima li kupiti igdje ona guma kao za boksere ili nešto slično?pa da spavam sa tim.Također moj najveći problem je to što i zimi ili čim mi je malo hladno stiskam zube,jednostavno uhvatim samu sebe kako stišćem zube jedan od drugi i naravno da me i tad boli ali ne mogu si pomoći.Il mi se počne trest vilica od hladnoće pa ne mogu uopće pričati tj. zubi lupkaju jedan od drugi ili ih jednostavno stisnem jedne uz druge.Stvarno ne znam :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Joj draga, udlaga ti je jako bitna, no kako sam napisala imaš pravo na nju besplatno preko zdravstvenog osiguranja, no posljedice koje možeš imati i zdravstveno a kamoli financijski su puno veće od cijene ove udlage.
      Zaista ne znam gdje se kupuju i kakve su te boksačke.

      Izbriši
  26. jep, čim za'ladi odoh i ja tražit svoju udlagu... moja bajna stomatologica mi je rekla da su na žalost zubi istrošeni i da tu nema pomoći... a za ovu udlagu sam prvi put čula kod prije čiji sin ima epilepsiju i po noći strašno škrguće zubima pa su mu dali ovo čudo ;)

    OdgovoriIzbriši
  27. Drago mi je sto pises i o svojim iskustvima vezano za oralno zdravlje :-) Ja sam po zanimanju stomatolog i mogu samo pohvaliti ovsj post .. kao i sve ostale :-) pozz

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Kriss:)

      Kao doktor i stručnjak, molila bih Vas da nam napišete još koji savjet plus? Preporuke?
      Danas zaista puno ljudi pate od ovog problema :(

      Izbriši
    2. Ti si u postu zaista uspela da obuhvatis ono sto je bitno :-) Da ne davim teorijski o bruksizmu, o razlozima njegovog nastanka (najcesci je stes, pogotovo u danasnje vreme ) . Najbitnije je sto pre otici stomatologu, proveriti zagrizaj, popraviti ukoliko je vec doslo do trosenja zuba ( to stomatolog odredjuje, da li je visina zagrizaja sacuvana ili ne) .
      I naravno udlaga. Ona ja jako bitna jer amortizuje sile koje se stvaraju skripanjem ( to su jako velike sile), i tako se dalja ostecenja preveniraju. Po mom iskustvu dovoljna je udlaga za jednu vilicu jer su to malo deblje udlage ( oko 2 mm, treba nesto izdrzati tako jake sile :-) pa bi obe opet opteretile zglob. Takodje prednost dajem udlagi za gornju vilicu jer jezik, kao jak misic, lako donju udlagu izgura napolje u toku sna :-) Taj slucaj sam i ja :-)
      Preporuke za cetkice i paste kao da sam ja napisala:-) Ja za nijansu dajem prednost sensodyn cetkicama, samo zato sto im je glava manja pa je lakse manipulisati i prici lepo zubima sa svih strana :-)
      I ne znam da li je potrebno da pisem ali obavezno koristite konac za zube, tecnost za ispiranje, i ko moze sebi priustiti i water pick ili water jet :-) Ovo je uvek bitno , imali bruksizam ili ne :-)
      Kazem da si ti sve vec napisala :-)
      I pliz, nemoj mi persirati :-) pozzz

      Izbriši
    3. Puno, puno ti hvala u ime svih nas koji patimo od bruksizma <3

      Vrlo korisno, i da, Sensodyne četkice su također odlične !

      Izbriši
  28. radim to...mozda ne svaku noc , ali cesto i boli me vilica ujutru...
    ali jos uvek imam reckave zube a ne ravne..
    lana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svakako prati izgled zubi i bol, reagiraj na vrijeme i pripazi na pribor za pranje :)

      Izbriši
  29. Ja također imam taj problem, samo su ga meni na sreću otkrili dovoljno rano. Taj problem nastaje isto i zbog krivog zagriza, a uzrokuje i glavobolje, migrene i bol u uhu koju sam ja konstantno trpila, uz naravno ovakvo trošenje i pucanje zubi.
    Odkako sam stavila aparatić za zube, evo sada nakon godinu dana, zagriz mi se popravio a škripanje zubima i trošenje prednje četvorke je potpuno nestalo. Naravno, da sam prije doskočila tom problemu, zubi sada ne bi bili nakrhnuti, ali to je puno puno manje zlo od onog što bi se dogodilo da sam čekala.

    U svakom slučaju, jako poučan post. Mislim da puno ljudi ima problema s tim. Mene je ortodontica upoznala sa čovjekom koji je doslovno pojeo pola svojih prednjih zubi i sada mora nositi protezu, a ima samo 30 godina! Ne moram ni reć da je to presudna situacija koja me potaknula na stavljanje fiksnog aparatića. :)
    Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti što si podijelila s nama svoje iskustvo:)

      Svako iskustvo u problemima je zlata vrijedno :)

      Izbriši
  30. Imam i ja udlagu godinama već. Ne koristim ju svaku noć iako bih trebala, no imam razdoblja kada spavam očito sa zagrizom, te me u jutro jako zna boljeti vilica i glava. Upravo sam u tom razdoblju i onda udlaga napravi pravo čudo. Baš čudo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je, udlaga je zlata vrijedna, mislim da bi svi koji pate od ovog problema moralli razmisliti o njoj

      Izbriši
  31. Moram priznat da prvi put cujem za ovo kao poremecaj, nemam problema s tim i nadam se da me nece jednog dana stres dovest do toga. Dobro je da si na kraju uspjela doznat u cemu je problem i naci rjesenje. Zubi su nam svima jako bitni zato ih treba mazit i pazit :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se, zube treba posebno paziti i na svaku sumnju reagirati :)

      Izbriši
  32. Ne mogu da zamislim kako izgleda to,ali je dobra stvar sto postoje ove plastike.Nisu one toliko komplikovane i ne smetaju prilikom nosenja.
    Mislim da su teze kad je osoba nosila fiksnu protezu jer su sklone pucanju kad se malcice pomere zubi kao sto to moji rade...:/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nimalo nisu komplicirane, začas se čovjek nauči spavati s njima kao da ih nema.

      Istina, ako se zubi pomaknu, i udlage treba prilagođavati.

      Izbriši
  33. Evo samo dok ovo citam vilica je jako cvsto stisnuta. Ne skripim zubima ali se probudim sa jako stisnutim zubima :/ sljedeci put kad posjetim zubara definitivno se raspitujem :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svakako se raspitaj, neka stomatolog pogleda zube, pitaj ga da li sumnja na bruksizam, oni to vrlo lako vide.

      Izbriši
  34. Tek sad čitam ovaj post jer čitala onaj o četkici za zube. Moj muž isto ima tu udlagu i mislim da ju je čak oko 600 kuna platio, ali ajde stvarno je korsiti. Ali eto uopće nisam znala da se to škripanje tako zove :)

    OdgovoriIzbriši
  35. Za ovaj post pohvale, napokon ima netko da piše o bruksizmu. Mene ima vec dosta da me muci i odlucija sam kod privatnika za 750kn puno je ali odmah isti dan napravu dogovori se termin i bez puno cekanja. I NEDAVNO sam otkrio kako ublaziti upalu voltaren mast namaza na vilicu ne trljati. :)

    OdgovoriIzbriši
  36. Napokon da netko pise o bruksizmu, muci me vec dosta ali nebi puno se zamara ima trenutka kad nisam po stresom pa ja manje. Otici cu kod privatnika za 750kn puno je ali ti odmah isti dan napravu dogovoris tretman i bez puno cekanja. I NEDAVNO sam otkrija kako ublaziti natecenu vilicu voltaren gel spas na trenutak.

    OdgovoriIzbriši
  37. To mi se događa već duže vrijeme. Primjetila sam da se ujutro budim s jako stisnutom vilicom. I zubi me bole. :(

    OdgovoriIzbriši
  38. Cao, prije 2 mjeseca sam pocela da škripim zubima, i uzasno me zubi i vilica bole. pocela sam primjecivati da vise nisu ravni. Kao mala nosila sam fiksni aparazic 3 god, da li to ima ikakve veze za tim.moj stomatolog mi je rekao da kupim gumu koju koriste sportisti i uzela sam je al mi spada za zuba i nije mi ugodno. Hvala unaprije na odgovoru.

    OdgovoriIzbriši