Kako čitati sastojke na kozmetičkim proizvodima

Posted by Dear Skin at 19:56
Svaki kozmetički proizvod dužan je imati precizan opis sastojaka na ambalaži proizvoda.

- Prema pravililma INCI ( International Nomenclature of cosmetics ingrediets ) na engleskom za kemikalije i latinskom za biljke koje su proizvođači upotrijebili.
1. Čitajte sastojke od vrha prema dnu

Sastojci su uvijek navedeni proporcionalno najvećoj koncetraciji na vrhu popisa.

Stoga, ako Vam se ne sviđa popis u gornjoj polovici popisa, proizvod bolje ne kupovat.

Na primjer:

Na ovom primjeru, vidimo da je glycerin na prvom mjestu, znači njega ima najviše u proizvodu i tako redom proporcionalno količini, su navedeni sastojci.
Oni sastojci koji su na kraju popisa, njih ima najmanje u proizvodu.
2. Razumijevanje sastojaka:

Na internetu postoje  baze podataka gdje možete pronaći sastojak i pročitati čemu on služi u proizvodu.

Najpoznatija od njih je cosdna.com .
3. Manje je više:

Što je popis kraći, to je bolje za nas. Iznimka su proizvodi s puno aktivnih sastojaka. Obično su popisi sastojaka podugački radi dodavanja određenih alkohola, parabena i konzervansa koji nisu preporučljivi jer mogu puniti pore i isušivati.
4. Idealni sastojci :


Na početku popisa  proizvoda obično je voda, ulje ili neka vrsta alkohola. Idealno je da pri vrhu bude Aloe vera ili kakva cvjetna vodica ( hidrolat) no treba izbjegavati kada vidite alkohol na početku popisa.


Drugi sastojak  bi trebao biti aktivni sastojak , no vrlo često proizvođači stavljaju na to mjesto emulatore i parafin  koji nisu od puno koristi za nas.

Treće mjesto bi trebalo pripasti  biljnom ekstraktu ( npr shea butter, ulje sjemenki grožđa..), antioksidansu ( c vitamin, askorbinska kiselina ...) ili umirujućim sastojcima ( provitamin B5, panthenol...).

Na kraju idu konzervansi , dok bi mirisi i parfemi trebali biti izopćeni iz popisa.

Tako bi trebala izgledati idealna formulacija proizvoda.

Opasni sastojci:


Čitajući popise sastojaka, vrlo lako možemo izbjeći sastojke koje ne želimo koristiti.


Na primjer:

-SLS ( Sodium Laury Sulfate ili natrijev lauril sulfate) , SLES ( Sodium Laureth Sulfate ), koje najčešće nalazimo u šamponima i sredstvima za higijenu. Odlično se pjene ali isušuju kožu.
Nije problem ako jedan proizvod sadrži SLS , ali je problem ako koristite više proizvoda s ovim jeftinim tenzidom.

- mnogi alkoholi će također isušiti kožu pa ih je dobro izbjeći (Alcohol Denat, Isopropyl Alkohol) što ne znači da treba izbjegavati sve vrste alkohola, na primjer glicerin je vrsta alkohola ali odlično zadržava vlagu u koži.

- mineralna ulja ( petrolej, Paraffinum Liquid, Petrolatum, vazelin..) svakako treba izbjegavati.

Parafin čini nepremostivu prepreku koja ne dopušta koži da diše, zatvara pore što dovodi do mitesera i proširenih pora.

Provjerite sastav ljubiteljice baby ulja !!


- također morate paziti na parfeme, odnosno mirise u proizvodima . Parfemima nije mjesto u proizvodima za njegu lica , no ako su na kraju popisa nije toliko opasno. Ne smiju biti pri vrhu jer će aktivni sastojci slabije djelovati.

Ako su mirisi agresivni, proizvođači su to dužni navesti.

Žene koje imaju osjetljivu kožu svakako moraju izbjegavati u proizvodima Limonele, Linalool, Citronella, Geraniol, Citral, Benzyl Benzoate, Eugenol.

- boje u kozmetici bi također trebale biti na kraju popisa sastojaka . Njih je najlakše prepoznati po oznaci CI i brojevima.

Dobro je znati i za prirodne boje : CI 75100-CI 77947


Pripazite i na natuknice : "dermatološki testirano", "prirodno", "bez mirisa", "biljno", "alergijski testirano" i slično.

Zakon ne definira značenje tih pojmova. Na primjer "prirodni proizvod"  ne mora značiti da nema sintetskih sastojaka .

Postoji danas mnogo prirodne kozmetike, a zapravo je toga jako malo prirodno.

Nije sve prirodno nužno dobro , niti je sve sintetsko nužno loše:

  •  U donjoj polovini sastojaka mogu biti nisko koncetrirani a izuzetno toksični sastojci tako da vođenje prvom polovinom sastojaka nije uvijek mjerilo kvalitete proizvoda
  • Sastojci Limonele, Linalool i Geraniol su prisutni u 95% proizvoda uključujući i organsku kozmetiku
  • Baby ulje koje nije u velikoj mjeri parafin nisam u životu vidjela
  • Prema mojem iskustvu bolje je kupiti proizvod s više ( 3-4) blaga tenzida niže u sastavu nego proizvod s jednim agresivnim ( SLS) na 2-om mjestu.




107 komentari:

  1. Odličan post, znala sam dosta, ali za neke prvi put čujem..
    Što se tiče SLS, jako je teško naći šampon bez njega, a videla sam i da ga ima i u većini umivalica..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Ana,

      što se tiće SLS-a, jeftini tenzid koji se koristi u većini proizvoda, no nije tako teško naći šampon bez njega Bubchen dječji šampon, Alverde neki nemaju SLS, Babylove...nađe ih se dosta.

      Izbriši
    2. juuu ala nisam u toku, sutra idem do dm-a po babylove šampon, hvala!

      Izbriši
    3. Ja bašš kupila sinoć Babylove gel za tuširanje kojim se može prati i kosa. Divni sastojci, a mirisom sam očarana! :)

      Izbriši
    4. Slažem se Lenkice, ja se s njim i umivam i ne isušuje, jedino što mi treba regeneratora , ali to mi iza svakog šampona treba :)

      Izbriši
  2. Odlican post!
    Cosdna mi je u bukmarksima pa umem i na sred parfimerije da proveravam sastojke :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Sve pohvale za post! Ljubinka B.

    OdgovoriIzbriši
  4. nedavno te pocela citati i vec si mi omiljena blogerica :) svaka dan jedva cekam novi post, stvarno si super :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Još jednom odličan članak, svaka čast draga :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Najrazumljiviji post o sastojcima na koji sam naišla. Svaka čast :)
    Jel se moze pratiti tvoj blog preko bloglovina? Sta da kazem, razmazio me:D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pokušala sam što više laički objasniti, drago mi je da ti je bio koristan :)

      Može, stavit ću večeras ikonu na blog da se lakše nađe :)

      Izbriši
  7. super napisano, jako korisno! :))
    odmah sam pogledala svoje kreme za tijelo (imam jako suhu kožu, posebno potkoljenice i ne znam više koju kremu da koristim)... i sad primjerice obična plava nivea, naravno da je puna štetnih sastojaka, ali sam se iznenadila za biobaza natural kremu u tegli na kojoj piše da je 99% prirodnog podrijetla, da ne sadrži parabene, sintetičke mirise i bojila, a zapravo sadrži: Aqua, Petrolatum, Paraffinium Liquidum, Cetearyl Alcohol, Sodium Laureth Sulfate, Caprylyl glycol.
    koliko je onda ta krema prirodna i dobra za moju suhu kožu? možete li mi preporučiti neku za koju smatrate da bi mi odgovarala? hvala :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Biobaza po nikakvim standardima nije prirodna kozmetika, to su te "rupe" her u zakonu nije jasno definirano pojam "prirodno".

      Za suhu kožu obavezno pazi da nema alkohola u proizvodu, posebno ne pri vrhu popisa.

      Preporučam ti da biraš proizvode koji sadrže shea maslac, bademovo ulje, kakao ili kokos maslac:)

      Izbriši
  8. Odličan post pun korisnih informacija!

    OdgovoriIzbriši
  9. Jako korisno za sve nas ljubiteljice kremica, jedino mi je zao sto nema vise informacija o stetnim sastojcima. Za parabene smo svi culi, njih ionako vec svi polako izbacuju, al ima ih jos ohoho, ti sigurno znas?!:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zapravo sam ovaj post zamislila da objasnim kako se čitaju sastojci, a što se tiće štetnih sastojaka neke sam navela kao što su mineralno ulje odnosno naftni derivati, sls, alkohol, konzervansi odnosno parabeni.

      Na toj listi je formaldehid( lakovi za nokte), živa ( ruževi za usne), propylen glicol itd.



      Izbriši
  10. Odgovori
    1. Nema na čemu, drago mi je ako ti je bio koristan :)

      Izbriši
  11. Odličan post :)
    A ja bi trebala malo više čitati pod "ingredients".

    Sviđa mi se izgled bloga:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga **

      Svi bi trebali puno puta čitati i pokušat razumjet što to kupujemo :)

      Izbriši
  12. odličan post :) a što je s coco laureth sulfatom?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Razrijeđena izvedenica iz SLS, to ti je kao da uspoređuješ vodu s destiliranom vodom :)

      Izbriši
  13. Super koritan post, jako mi se sviđa! Ja baš pazim na sastojke, barem kod preparative i uvijek čitam deklaracije. Nisam znala za ovu stranicu u kojoj se mogu iščitati sastojci, baš mi se sviđa i umemorirala sam je za ubuduće jer ni ja ne znam protumačit sve sastojke!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da si saznala nešto novo. Znam da paziš na sastojke no ne možemo uvijek znati sve :)

      Izbriši
  14. Jako korisno i poučno, posebno za one koji možda nisu svjesni važnosti KVALITETNE kozmetike koja u konačnici znači ZDRAVLJE , poznati brend ne znači nužno i kvalitetu kao i suprotno, čemu sam 100 puta bila svjedokom i stvarno cure, žene , bake gledajte deklaracije i kupovati na provjerenim mjestima...malo zvučim apokaliptično ali znam za neke bolesti koje dolaze od tone parabena i konzervansa s kojima e mackamo i trackamo...




    OdgovoriIzbriši
  15. Odličan post i upravo ono što mi treba. Uvijek sam bila lijena istraživati sastojke al eto sad zahvaljujući tebi idem korak po korak. Postat ću expert za sastojke! :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti je bilo korisno, vrlo brzo ćeš znati prepoznati što ti odgovara a što ne , nije to veliki problem, sastojci se većinom ponavljaju :)

      Izbriši
  16. Divan post! Sto volim ove tvoje edukativne postove. Generalno citam sastojke i polako sve vise to cinim. Jos uvek ne pamtim bas sve sto bi trebalo da zaobilazim ali kako vise ovakvih postova citam i istrazujem bolje pamtim i onda znam i sta citam na deklaracijama. Polako se obrazujem :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svi se mi konstantno obrazujemo i stalno učimo. Mislim da je ova tema zaista neiscrpna

      Izbriši
  17. meni inače mineralno ulje ne odgovara jer mi koža brzo reaguje (bubuljice) ali sam isto tako čitala da je sasvim ok za suhu kožu. Kao da s tom barijerom zadržava vlagu u koži.. pa me interesuje šta ti misliš. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mineralno ulje nije dobro za nijednu kožu. Daje lijepu glatku kožu no to je prividno jer ono samo "stoji" na koži, ne čini ništa da ju nahrani iznutra pa se može dogoditi da dugoročno još više isuši.

      Izbriši
  18. Hvala ti za ovaj post! Obično pročitam prva dva tri sastojka, pa odustanem.....ali sad će mi biti puuuuno jasnije!

    OdgovoriIzbriši
  19. Cekala sam ovakav post :) I sama cesto proveravam listu sastojaka, i uvek mi je jako vazna.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To sam primjetila čitajući tvoje postove i mogu samo reći- bravo!

      Izbriši
  20. Odlican post, i dosta pazim na sastav i moze se reci da sam se prilicno edukovala na tu temu. Tako da sad znam sta mi godi,a sta izbjegavam. Isto tako neke stvari mi prijaju, iako im sastav mozda nije bajan, pa ipak ne diram.
    Ko mladja sam voljela bebi ulja, posebno ono aloja zeleno od Džonsona, ali kasnije sam saznala sve o parafinu i od tad ulja ne simpatisem, samo prirodna.Gledam i na parabene i da ih nema, da nema parfema u vrhu i da ako nesto velikim slovima vristi kao aktivni sastojak da ga mora biti u prvih nekoliko sastojaka inace ne kupujem jer je sarena laza.
    Skoro sam npr. vidjela na nekom blogu kako cura hvali sampon od koprive, a ja pouzdano znam da on u sastavu nema ni k od koprive nego je sama hemija, sls i parabeni.
    A masovno to rade, jer ljudi uglavnom pojma nemaju sta kupuju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da danas ima toliko informacija da se mogu naučiti osnovne stvari, naravno, ne možemo znati sve ako nismo te struke ali ono osnovno svakako treba paziti.

      I to što kažeš, ja nažalost čitam na blogovima svakakve kontradiktornosti i to je upravo to radi ne znanja. Šteta što to rade blogerice koje bi trebale na neki način educirati ali što je tu je :/

      Izbriši
  21. Ubila si me u pojam! Krema u koju se kunem (mazala se protiv strija u trudnoći - dobila 26 kila i nijednu striju (znam da to i nije do kreme, nego do gena), ditetu mi pomaže za atopijski dermatitis bolje nego ijedna druga krema preporucena od doktora, i da oprostis, muza spasila od hemeroida) famozna L'Occitaneova ultra rich body cream s 25% karite maslaca ispada da je puna otrova. Popis počinje savršeno - voda, karite maslac, glicerin i onda jos brdo, brdo sastojaka od kojih su neki super - lan, sljez, med, marelica.... pa do alkohola, parafina, parfema, parabena i svega ovog sta nevalja za osjetljivu kožu! A taman sam je nanila na lice, i to u debelom sloju nakon maske od neema :((((
    Maja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A što da ti kažem Majo, bilo bi licemjerno od mene da ti kažem "joj nemoj", kad i sama koristim puno gore po sastojcima proizvode od te Loccitane...

      ako ti odgovara maži, ja sam napisala u postu kako stvari stoje, no ne znam nikoga ko je umro od parabena. Ipak, radije pripazi barem za dijete čime ga mažeš.

      Izbriši
  22. Zar nije Sodium Laureth Sulfate jedan od blažih deterdženta na zlu glasu zbog sličnog imena kao SLS...? bar tako kaže sveznalica paula begoun. btw super post kao i uvijek :). pozdrav, iva

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sodium laureth sulfate (SLES)i sodium lauryl sulfate (SLS) su jeftini deterđenti koji
      su "sigurni" za upotrebu, ali oba uzrokuju iritaciju kože, oštećenja folikule dlake, iritaciju očiju...
      U previše proizvoda ih ima (paste za zube, gelovi za umivanje, za pranje ruku, šamponi, za tuširanje...) da bi ih se moglo apsolutno izbjeći.
      Prirodna u organaska kozmetike ih ne koriste :)

      Izbriši
    2. SLS nije baš blagi deterđent :/

      Izbriši
  23. Vrlo korisno ! Meni je bitno da nema parabena i alkohola u sastavu pa polako prelazim na prirodnu homemade kozmetiku, a i lice mi reagira na sve.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I moje lice jako reagira, polako radim listu sastojaka koji mi ne odgovaraju :)

      Izbriši
  24. Super uvod u tematiku...trudim se što više naučiti što je štetno što nije...za sada sam u fazi da krenem čitati popis sastojaka, prepoznam osnove tipa mineralna ulja, silikone, karite maslac, SLS, parfem, parabene i onda čitam ostatak i blejim ko tele u šarena vrata :))) al' naučit ću ja njih pomalo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naučit ćeš draga, i ja učim cijelo vrijeme :)

      Izbriši
  25. Slažem se sa gore napisanim komentarom - najrazumljiviji članak o sastojcima koji sam pročitala. :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da sam uspjela što jednostavnije objasniti :)

      Izbriši
  26. Super post. Sto se baby ulja tice, Hipp baby ulje ne sadrzi mineralna ulja, provjereno. Bas pogledah etiketitu, ono je kombinacija suncokretovog i bademovog uz dodatak Tocopherola i parfema. Za njeznu djecju kozu ipak je bolje cisto, hladno presano bademovo, al za odrasle ljubiteljice baby ulja mi se ovo Hipp cini solidno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hipp ima stvarno super stvari i hvala ti puno na ovoj informaciji !!

      Izbriši
    2. Mislim da je Hipp i najjeftinije izuzev robnih marki! Jos i fino miriše! :-)

      Izbriši
  27. Joj, postala sam freak kada nešto kupim odmah idem na checkcosmetics i ovu stranicu. Zapravo se ne možemo spasiti od štetnih utjecaja. Ali svakako je dobro pripaziti i ne nanositi gluposti na sebe. Divan post, ali to već i vrapci na grani znaju. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga,

      znam da paziš i bravo za to :)

      Izbriši
  28. odličan post. slažem se, ne može se izbjeći sve. ja volim biobazinu kremu i becutanovo baby ulje, i super mi sjeda na kožu.baš mi je žao pročitati da nisu najzdraviji.
    za dezodorane sam uspjela prebaciti se na one bez parabena i aluminija. malim koracima...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Zuba:)

      Tako i ja, malim koracima napredujem, kao i ti :)

      Izbriši
  29. Odličan post, kao i uvek, uvek obratim pažnju na sastav proizvoda, ali nekada ipak kupim iako vidim da ima sastojaka koje treba izbegavati (SLS na primer, nema gde ga nema). Što se tiče bebi ulja, ne samo da mi nije jasno kakvo dobro donose odraslim ženama koje ga koriste nego mi nije najjasnije ni za bebe, ne vivim kako to može biti dobro.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlično pitanje!

      Zapravo ni ja ne znam zašto tako loše sirovine u proizvodima za bebe :o

      Izbriši
  30. opet savršen post, Martina rekla sam ti već, najkorisnija si blogerica definitivno <3 :*

    OdgovoriIzbriši
  31. And you did it again :) Još jedan odličan post :)

    Pokušavam izbjeći šampone koji imaju SLS (kao H&S) i koristiti baby šampone, ali nakon nekog vremena se moram vratiti H&S šamponu jer mi se zbog stresa pojavljuje perut, a samo mi on pomaže pri smanjivanju i u konačnici nestanku peruti. :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :)

      H&S šampon i mom dragom jedino pomaže, samo on ga koristi stalno. Pokušala sam mu dati neke druge manje agresivne ali njemu to ne odgovara.

      Nadam se da ću ga nagovoriti bar ponekadna neki drugi , previše isušuje tjeme.

      Izbriši
    2. Ducray sampon je mojoj prijateljici pomogao oko prhuti, a isto tako I maslinovo ulje koje stavi na tjeme,sto duze ostavi, to bolje.
      A I loccitane sampon I maska za osjetljivo vlasiste su joj takodjer odlicni, pa ako kome pomogne...:)
      martina

      Izbriši
  32. vise manje se slazem s napisanim u postu :) ja citam sastav onako okvirno, da vidim imali sto sto mi se svidja ili sto sto mi se ne svidja, alkohol mi je prilican no no i neke komedogene stvarcice, za ostalo sam relativno tolerantna

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je čitaš popis sastojaka i da znaš koje stvari ti ne odgovaraju :)

      Izbriši
  33. Odlican clanak! Zanima me samo tvoj stav o parabenima? Znam da su stetni, ali da li zaista treba ici toliko daleko i govoriti da mogu izazvati rak? Ja nekako smatram da nije toliko strasno ako se nalaze na poslednjem mestu za npr.mleko za telo, ali me bas interesuje kako ti gledas na sve to. Pozz

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Anchy:)

      Parabeni su štetni iz više razloga, ali uglavnom u određenim koncentracijama ometaju hormonalne procese i mogu biti kancerogeni. Problem je što se ne zna koje koncentracije se nalaze u proizvodima jer su u svakoj državi kako kažu "zanemarivo štetne" svugdje različite.

      Ja osobno ne bježim od parabena, ako mogu birati radije bez njih, no kada jednom prestanem jesti rajčicu, maline, jagode, ječam, mrkvu gdje se nalaze prirodno parabeni, onda ću paziti da ih ne unosim i preko kozmetike.

      Izbriši
    2. Nisu to bas isti paraneni, oni u hrani se unose u probavni trakt gdje se metaboliziraju, glavni parabeni u hrani su aditivi (E214-219), a i ti se bolje razgrade u jetri od onih u kozmetickim preparatima koji se ne mogu u kozi tako dobro razgradit. Kozmeticke tvrke se pravdaju da su koncentracije parabena premale da bi stetile, i mozda i jesu i.jednoj njihovoj maloj kremici. Al kad se mi natrackamo sa sto preparata dnevno, e onda se to vec dobro nakupi. Ne mozemo ih izbjec, al mozda ipak probat u onih peoizvodima koje koristimo svakodnevno i u vecim kolicinama tipa miljeko za tijelo, detodoransi itd.

      Izbriši
    3. Hvala ti puno na objašnjenju !!

      Potpuno se slažem s tobom, teško ih je izbjeći i dobro je paziti da se što manje upotrebljavaju i nanose. Ja ne bježim manijakalno od njih ali biram proizvode koliko mogu bez njih :)

      Izbriši
  34. Jedan od boljih postova koje sam pročitala, ako ne i najbolji... Divim se tvom znanju, svaka čast!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti , učim i dalje, nitko ne može znati sve :)

      Izbriši
  35. Super članak! Razumljiv i jednostavan meni kao laiku i početniku (što se tiče čitanja sastojaka). Koliko sam uspjela snaći čini mi se da je Babylove ulje za bebače ok (nema konzervansa ni mineralnih ulja), neka me netko ispravi ako griješim. :D
    LP,
    Mare.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala i drago mi je ako ti je bio razumljiv, to sam i htjela.

      Nažalost, ne mogu naći sastav tog ulja pa ne mogu prokomentirati :(

      Izbriši
  36. Super i koristan post...Hvala sto si podelila link ka cosdna :*

    OdgovoriIzbriši
  37. Ovakav tip postova ja najviše volim. Naučim puno toga što mi je od velike koristi. :) Svaka čast! :)

    OdgovoriIzbriši
  38. Ti si kraljica cro blogera.
    Ja sam joa uvik lina pomalo za taj sastav, a iskreno se nadam da ću se prominit i da ću kad npr budem uskoro kupovala puder, citat sastojke. EVO meni je faca nedavno popi****la i nekako ne virujen da je od kozmetike, a hranim i nerviram se jednako, pms iza mene. E, da i nadam se da ću do dogodine naucit 'zbrajat i oduzimat' one spf sastojke :rolleyes:.
    Što se tiče dicijih proizvoda, zanima me misljenje o musteli? Koriste je na neonatologiji, a navodno je puna svega šta ne triba... :/ inače mi nikako za ništa ne pasu proizvodi za dicu, eventualno za tusiranje ali niti to. Probala sam dosta toga, a samponi Su mi najgori.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga :)

      Moj savjet ti je da prije nego se nakaniš nešto kupiti provjeriš na netu sastav, onda odeš na onaj link i lijepo vidiš koji sastojak čemu služi i da li ti neki smeta.

      Ja sam puno puta kupila stvar, dođem kući a ono alkohol na 1. mjestu !!

      Ja ti nisam od Mustele ništa koristila i nisam upućena u sastojke, nadam se da će netko nešto pametnije reći.
      Meni odgovaraju baby šamponi, jedini je problem što s njima nemam osjećaj da mi je kosa potpuno čista, uvijek mi se čine nekako preblagi pa se često s njima umivam :D

      Izbriši
  39. Kad sam prvi put čitala tvoj blog pomislila sam da ni neka novinarka ili da radiš negdje, za nekog, nešto...jer mi je to sve bilo toliko opširno i temeljno, jest da nisu dugi postovi ali imaš široko znanje i kada sam čitala da bi jako voljela raditi negdje nešto, za nekoga, kozmetičku tvrtku....pitala sam se da kako to još do sada nisi ostvarila, tj. navijam za to da dobiješ šansu :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na ovom komentaru, baš si mi izmamila osmjeh od uha do uha.
      Nažalost, kozmetika je moja ljubav i moj hobi. Nisam ni novinarka niti radim u kozmetičkoj branši iako bih to jako voljela. Nadam se da će mi se ta želja jednom ostvariti.

      Postovi nisu dugački niti preopširni ( nadam se ) jer sam osoba koja voli što jednostavnije objasniti , a također sam i osoba koja više voli pričati nego pisati :D

      Izbriši
  40. Pozdrav..evo tražila sam po internetu malo o sastavima proizvoda i naletila na tvoj blog..moram priznati da ga nisam prestala čitati jedno dva sata :D
    Stvarno odlično recenziraš i daješ odlične savjete.
    Voljela bih znati što misliš o ovome: Kupila sam Macadammia leave-in kremu prije par mjesec u sloveniji, u frizerskom salonu koji prodaje sve poznate brendove u europark-u u Mariboru, te sam tu istu nedavno naručila s Beauty bay-a.
    Na njima je totalno različit sastav a radi se o istom proizvodu za kosu! Čak su i sastojci na prvih par mjesta različiti! Jako me to zabrinulo, ne znam više koja je ona prava :(

    M

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na čitanju :)

      Zaista nisam upućena o kojoj se kremi radi, no ako si kupila kod ovlašenog zastupnika brenda po meni je sigurnija kupovina nego s neta.
      Treba malo proguglati o čemu se radi, možda uputiti proizvođačima mail

      Izbriši
  41. Jel može netko navest koji su to proizvođači a da koriste prirodne sastojke u proizvodima?
    Što mislite o Afrodita kremama za lice? Afrodita šamponima? Imam njihove i kreme za lice i šampone...Oni su kao prirodna kozmetika...pa jesu li?! Ima neko ko se u to dosta razumije?
    Da li uopće ima u dm-u, kozmu (jer inače tamo kupujem, to mi je najpristupačnije) dobrih, zdravih krema, šampona...itd.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To je ono o čemu sam pisala , pojam "prirodno" u RH zakonu nije definiran i proizvođači mogu koristiti sintetske sastojke a vrlo malo toga prirodnog, zato treba čitati sastave i vidjeti koji je sastojak i čemu služi zastupljen u proizvodu.

      I prirodna i sintetska kozmetika ima svojih prednosti i mana, a svako zna što mu najbolje odgovara, što želi koristiti a što ne i pojam "zdravo" ja ne mogu definirati kod kozmetike :)

      Izbriši
  42. fantastičan post! ovo ide u ozbiljnije proučavanje s moje strane, hvala ti za ovo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nema na čemu, drago mi je ako je bio koristan :)

      Izbriši
  43. princip - da te nema, trebalo bi te izmisliti :))
    odlično je što pišeš o ovim stvarima, dosta ljudi
    na žalost ne obraća pažnju ni najmanje na sastav, što je za
    mene nedopustivo! uvek gledam to kod proizvoda,
    time se neretko i suviše opterećujem, ali opet
    sve je to za naše dobro :)
    odličan post, draga!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Lena **

      slažem se..puno ljudi ne zna što unosi u organizam i stavlja na svoju kožu.

      Ovakve teme su vrlo kompleksne i teško je sve objasniti no nadam se da je dobar početak :)

      Izbriši
  44. hvala na ovom izuzetno korisnom postu, na nekoliko mjesta sam čitala ovakve tekstove no tek sada sam i razumjela o čemu se radi ;)
    tekst ide na printanje

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti je bio razumljiv. Pokušala sam na što jednostavniji način objasniti, iako je ova tema neiscrpna i o njoj ću još dosta pisati :)

      Izbriši
  45. super post, sve se trebamo više educirati oko ovih stvari :D
    trošim ovo naftnih derivata što ih još imam doma a onda ih se definitivno rješavam, ima prirodnih maslaca koji su vidljivo puno bolji prema koži :D

    OdgovoriIzbriši
  46. Obožavam tvoje postove, zbilja svašta možeš naučiti :) Ja bih trebala pomoć, uzela sam fluid za oštećene vrhove po preporuci i zanima me da li je to u principu silikon ili zbilja hrani kosu? Evo sastav: cyclopentasiloxane, cyclomethicone, dimethiconol, homosalate, parfum (cinnamyl alchol), tocopheryl acetate, ceramide .... I kako da općenito prepoznam silikone u proizvodima za kosu, u potrazi sam za nečim hranjivim jer sam se nedavno bojala, ali znam da je večina samo silikon ....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost, ovdje ne vidim ništa što bi hranilo kosu, sami silikon i parfem.

      Izbriši
  47. Pozdrav, Zanima me sto je s La roche krenama i sapunu za djecu: lipikar baume ap+?
    Za nas odrasle, kozmetika prihvatljivije cijene: alverde, afrodita, ziaja? Sto je najbolji izbor kod sampona za tijelo i kosu, sapuna za ruke, krema za lice i tijelo, ulja, dezica? Pasta za zube? Neka dr. Cjenovno prihvatljiva marka?

    OdgovoriIzbriši