Policistični jajnici i koža




  Sindrom policističnih jajnika kojeg ću u  daljnjem tekstu  označavati s skraćenicom PCOS .

PCOS  pogađa 5-10 posto žena i nažalost sam jedna od tih "sretnica" . Večeras ću pisati o "blagodatima" ovog sindroma u smislu kože i kozmetičkih nuspojava i kako se nosim s njima.

Akne:





Iako sam jako davno izašla iz tinejđerskih godina, i dalje me napadaju akne.

Ako ste i vi u godinama kada je pubertet daleko iza Vas , a i dalje Vas pogađaju akne, vjerojatno ste jedna od "sretnica" koje imaju PCOS.


Kod žena s PCOS-om, povišeni su muški  hormoni i stoga dolazi do povećanog lučenja sebuma i stvaraju se akne najčešće uzduž vilice, na bradi, vratu, prsima i leđima.

Tako je i kod mene. Moja čeljust vilice je često unakažena prištićima, aknama i raznim upalnim procesima.

Moram priznati da me ovaj problem jako frustrira :(

Isprobala sam razne preparate i proizvode , neki pomažu savršeno, no nažalost ovdje nema previše pomoći osim hormonalne terapije koju više ne smijem piti.

Naime, godinama sam pila hormonske pilule i s kojima mi je koža izgledala fenomenalno, ali jetrene probe koje MORATE stalno raditi kada ste na pilulama su bile jako loše i morala sam prestati.

Prema savjetu prijateljice, izbjegavam mliječne proizvode, ubacila sam dodatak prehrani Omega 3 i 6 , te čaj od vrkute.

Što se tiće kozmetike, čeljust i bradu posebno njegujem preparatima koji su protuupalni i koji su strogo nekomedogeni. ( Vichy Normaderm, uljna mješavina , tonik s hidrolatima i sumporom, Dermalogica enzimski piling itd )

Dlakavost:





PCOS uzrokuje i pojačanu dlakavost. Opet zbog visoke razine muških hormona.

Kod mene je to dosta izraženo , posebno na licu ( zulufi, brkovi, brada) i jednostavno mi je pinceta vječito u rukama.

Jednom mjesečno depiliram kompletno lice kremom za depilaciju, no učinak je vrlo kratak.

Pokušala sam s raznim voskovima ( odustala jer mi pucaju kapilari na licu), kremama a izbjeljivanje i slično.

Probala sam i kremu za manji rast dlačica Bioxet , ali kod mene nije bilo efekta. Dlakurine su i dalje rasle.

Osim akni i dlakavosti, PCOS može uzrokovati i :

- izostanak mjesečnice: kod mene je to bilo jako izraženo i u nekoliko navrata nisam imala mjesečnicu po godinu dana. Uh, moram priznati da mi je bilo baš super u tim periodima :D

- debljanje, nakupljanje masnih naslaga posebno u struku i bedrima:  i taj simptom me nije zaobišao, kako sam pisala već u ranijim postovima, imala sam u jednom trenutku čak 100 kg :(

- ispadanje kose:  opada u intervalima nenormalno, pokušavam smanjiti raznim šamponima namijenjenim tom problemu

- smanjene dojke : joooj, smanjene su na dječji konfekcijski broj, srećom me ta činjenica ne zamara :D

- tamni znakovi na koži   : ovaj simptom me zaobišao, imam povremeno hiperpigmentacije više radi moje nepažnje no uspješno odolijevam najviše što pazim na UV zrake

- umor ili depresija: ovaj simptom ne mora biti vezan uz PCOS , no često me uhvati. Najviše se borim protiv njega dragim ljudima oko sebe, i radom. Da, da..rad me kod mene podiže hormon srećei osjećam se manje depresivno ili umorno.

Nema ljepšeg osjećaja kada napravite nešto korisno pa makar bila sadnja cvijeća u vrtu :))

- neplodnost je također posljedica PCOS-a, iako ne mora biti isključiva , ima raznih slučajeva.

Drage moje, ovo su moja iskustva i borba protiv sindroma policističnih jajnika.

Kako se Vi ili Vaša okolina nosite s tim?  Svaki savjet je dobro došao kao uvijek <3


Oznake: , ,