Mentalna i emocionalna higijena

Posted by Dear Skin at 19:35




Mentalno ili emocionalno zdravlje odnosi se na sveukupno psihičko  blagostanje pojedinca.

Način na koji se doživljavate, kvaliteta Vaših odnosa , sposobnost upravljanja teškoćama u životu i svojim osjećajima.

U svakodnevnom životu, nailazimo na razne prepreke, nesuglasice, probleme i poteškoće.

Većina žena teško se nosi s problemima, zapadaju u depresiju, tjeskobu i ostala psihička stanja.

Iz dana u dan, loše psihičko stanje utječe i na naš izgled i kožu. 

Lice postaje sivo, beživotno, podočnjaci se produbljuju. Kosa gubi sjaj, može čak i pojačano ispadati, nokti postaju krhkiji.


Kako se nositi?

Treba poraditi na svom mentalnom zdravlju.

Prije svega, pišem Vam ovo iz svog iskustva: 

- ponavljati svako jutro same sebi:   "osjećam se odlično"

- napravite balans između rada , odmora i aktivnosti

- osjećajte se zadovoljno, imajte sampouzdanja

- odbijajte stres od sebe kao i sve ljude koji Vam ga  nepotrebno donose

- naučite neke nove stvari, počnite se baviti nečim sasvim novim za Vas 

- imajte uvijek visoko mišljenje o sebi



Svi ovi savjeti pomoći  će Vam u životu kada se suočite sa životnim izazovima i stresom.


Osoba emocionalno i mentalno zdrava ne znači da nikada ne prolazi kroz teško vrijeme i emotivne krize .
Svi ponekada prolazimo kroz razočarenja i gubitke. Oni su sastavni dijelovi života i uvijek mogu izazvati tjeskobu, tugu i stres.

Razlika je što ljudi s dobrim emocionalnim zdravljem imaju sposobnost izdići se iznad traume i stresa. Ljudi koji su emocionalno zdravi , ostaju usredotočeni i  fleksibilni  u lošem razdoblju.

Najvažnije je stvoriti sposobnost balansiranja stresa i vlastitih emocija. Prepoznajte svoje osjećaje i izrazite ih na odgovarajući način , pomoći će Vam da izbjegnete tjeskobu i depresiju.

Druga najvažnija stvar je podrška.

Okružite se pouzdanim osobama koje će vam pružiti potporu i ohrabrenje i na taj način pomoći da održite stabilnost u teškim vremenima.

Briga o tijelu je vrlo važan korak prema emocionalnom i mentalnom zdravlju

- tjelovježba: pomaže u ublažavanju stresa i podiže samopouzdanje

- zdrava prehrana: zdrava i prozračna hrana itekako utječe na podizanje raspoloženja i samopouzdanja

- sunce: 15 minuta sunca dnevno podiže raspoloženje,  nimalo ne čudi što su ljudi zimi više depresivni

- san : spavajte i odmarajte dovoljno. Neispavani ljudi su depresivniji i razdražljiviji

- nabavite kućnog ljubimca

- uživajte u ljepotama prirode i umjetnosti

- povremeno si priuštite masaže

- ostavite TV i kompjuter , izađite na kavu s dragom osobom





Simptomi koji zahtjevaju pozornost:

- nesanica

- većinu vremena se osjećate bespomoćno, bezvoljno i beznadno

- nekoncetriranost koja utječe na posao i obiteljski život

- korištenje lijekova (antidepresivi i slično) i  alkohola

- negativne i crne misli

- konstantni strah

Prepoznajete li se u kojoj stavci? Možda je vrijeme da poradite na svojoj emocionalnoj i mentalnoj higijeni .



33 komentari:

  1. Bravo za tekst! Nije loše podsetiti se sa vremena na vreme! Niko od nas nije imun.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je. Nitko od nas nije od kamena niti imun. Trebamo poraditi na našoj emocionalnoj higijeni kako bi nas ostale loše stvari

      što manje utjecale na naš duh i ljepotu :)

      Izbriši
  2. Samo ću ti reći (a ti to sigurno znaš) - najveseliji ljudi su obično i najtužniji. Šta želim reći? Ti znaš da sam ja zajebantica, da se volim smijat, družit i sl. Ali, u životu sam doživila toliko ružnih i tužnih trenutaka, da sam vrlo često bila potpuno deprimirana. I zaista, smijeh je jedini lijek. Uz pozitivne misli, pozitivne ljude...
    Divan post! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se u potpunosti. Najtužniji ljudi često najbolje znaju oraspoložiti one sretne kad zapadnu u tmurno raspoloženje. I istina, zrače, najveseliji su, cijene one sitnice u kojima uživaju u životu.

      Izbriši
    2. Slažem se u potpunosti. Imala sam priliku vidjeti kako ljudi djeluju veseli, razigrani, bezbrižni...zapravo je to samo prividno. Često su takvi ljudi veoma osamljeni i tužni. I po meni imaju odličan sistem : druženje, veselje, smijeh i stvari koje pričinjavaju zadovoljstvo. Puno bolja opcija od zatvaranja i osame :)

      Hvala**

      Izbriši
  3. Veoma lijep tekst ai tako mi je drago što si se pozabavila ovom veoma važnom temom. Voljela bih nešto dodati i iz vlastitog iskustva. Odrastati sa roditeljima koji se teško nose sa stresom, pate od depresije znači odrastati u jednoj velikoj "kutiji" unutar zidova, pogleda upregnutog ravno prema naprijed i nigdje drugo. I kad ti netko napište ovako ohrabrujući članak, često se zna dogoditi da isti bude shvaćen kao bajka. Sve dok se ne uzme stvar u svoje ruke i korak po korak učini nešto za sebe. Nešto skromno. Ali, iz dana u dan te sitnice zaokupe čovjeka i stvarno shvati da je sam gospodar svoje sudbine i da već ionako težak život ne treba otežavati dodatno, nego ustati, boriti se, dobro se osjećati i dok sve to radiš, već si uspio, promijenio se na bolje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odličan komentar, nemam što dodati. Bravo!

      Izbriši
  4. Bravo za tekst! Svatko od nas ima pravo na loš dan, tugu i deprimiranost, bitno je da se iz toga izvučemo i da je to nešto prolazno :). Za sebe mogu reći da sam vesela osoba, ali znam probleme čuvati dugo u sebi, što naravno nije dobro jer kad tad izađu na površinu... ono što sam primijetila je da žene kako stare sve više postaju nezadovoljne svojim životom a i sve više mladih postaje depresivno zbog ovog brzog i stresnog načina života... treba pronaći sreću u malim stvarima, ja se njima još uvijek veselim i uvijek si u danu priuštim neko svoje sitno zadovoljstvo, nadam se da me to neće nikada pustiti :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zapravo si dobro primjetila, što smo stariji to smo nezadovoljnije iako je nažalost sve više mladih koji su pali u tjeskobu i depresiju.
      Zaista mislim da svatko može okrenuti stranicu i iz svega se izvući emocionalno zdrav.

      Izbriši
  5. Odličan post :)
    Imala sam jako ružnih i tužnih trenutaka ali nikad nisam gledala crno. Možda će ovo nekom zvučati glupo ali ja sam sebi najvažnija u ovom životu (nemam djece):)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nimalo ne zvuči glupo draga. Većina nas bi trebala tako razmišljati :)

      Izbriši
  6. Sviđa mi se ovaj mali podsjetnik na sve bitno! :)

    OdgovoriIzbriši
  7. kako najlakse prevazici smrt bliske osobe? tuga je ogromna. bol takodje. :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tu nema najlakseg. Vrijeme ne lijeci rane, vec nas uci kako da zivimo s njima. Bar kad je rijec o smrti jako bliske osobe. I za 10 godina ces imati losih dana vezano za tu osobu i proplakati cijelu noc. Al sirova istina je da zivot ide dalje. Ti si tu iako nekog nema i ta osoba ne bi bila sretna da zna da ti toliko patis. Uostalom, ono sto te ne ubije, ojaca te. Ako sama nisi psihicki jaka da se nosis s tim, potrazi pomoc . Sve napisano ti sad nema puno smisla i u glavi ti je samo kako te nitko ne shvaca jer da shvaca ne bi pisali(pricali) takve gluposti. Vrijeme pomaze, ali gubitak bliske osobe te obiljezi za cijeli zivot. Ti se moras potrudit da te ojaca .

      Izbriši
    2. slažem se sa Sarinim komentarom.
      S tim da bih još i dodala da se treba fokusirati na lijepe uspomene s tom osobom i tako je se sjećati, kroz nas će uvijek živjeti.

      Izbriši
    3. Sara je odgovorila upravo kako sam i ja htjela.
      Znam da ti sada ne može pomoći ono što ti drugi ljudi kažu, ali voljela bih ti reći da se pokušaš odmoriti, okrenuti obitelji jer je ona jedina koja te sad razumije i može ti pomoći da lakše prebolite taj težak trenutak.
      Gubitak voljene osobe je nemjerljivo sa bilo kojom situacijom u životu, , ipak prihvati sve faze k putu prema oporavku. Nije lako , vrijeme neće izlječiti , ali s vremenom ćeš prihvatiti činjenicu da osobe više nema fizički iako će uvijek biti prisutna.

      Provodi vrijeme s najbližima, uzajamno pomaganje će itekako pomoći .

      Izbriši
    4. Hvala puno mi znace vasi odgovori u ovakvim trenucima...

      Izbriši
  8. Članak je super podsjetnik, no moram te ispraviti u rečenici "ne osjećam se loše" koju obavezno treba zamijeniti sa "osjećam se odlično". Koji su iole upoznati s modernom psihologijom znaju da je ovo vrlo važno!

    OdgovoriIzbriši
  9. Čovjek je u mnogočemu sam sebi najgori neprijatelj i o nama samima najviše ovisi hoće li nam čaša biti napola puna ili napola prazna. Naravno da postoje teške životne situacije iz kojih nije niti malo lako isplivati i s kojima se teško suočiti i za to treba užasno puno vremena, podrške, truda, strpljenja. Kad sam bila mlađa bila sam užasno pesimistična osoba, ali sam se s godinama naučila (i učim još uvijek i učit ću valjda do kraja života) koliko je takav osobni stav poguban za vlastito zdravlje i općenito za sreću u životu. Moramo naučiti cijeniti i uživati u onome što imamo, a ne provodit vrijeme plačući za onim što nemamo...svi smo mi individualni, u mojem slučaju srećom ne vrijedi ova gore da sam s godinama sve nezadovoljnija i jako sam sretna što pomalo uspjevam promijeniti neke prijašnje stavove i uživati u onome što imam...nego, imaš pravo, dosta je bilo ovog kompjutera, kad ćemo mi na kavicu? ;)

    OdgovoriIzbriši
  10. uz dobro društvo sve je puno lakše, kad imaš oslonac u obitelji i prijateljima neke stvari su puno bezbolnije
    ne možemo kontrolirati i utjecati na ono što nam se događa, ali možemo bar nastojati promijeniti svoju reakciju na takve stvari
    ali ne treba izjednačavati svaku krizu s depresijom, depresija je bolest i ne može se liječiti doma

    OdgovoriIzbriši
  11. Sjajan tekst, i još bolji saveti. Ne treba za boraviti na mentalnu i emotivnu higijenu. To treba da se podsetimo svi mi, s vremena na vreme

    OdgovoriIzbriši
  12. Odličan post draga!!
    Sve si sama rekla.
    Sebi trebamo biti najveći prijatelj, a ne neprijatelj. Lako je kad nas drugi pokušavaju u nečemu pokolebati ali kad sami odustanemo i sebe sabotiramo, koraka ka naprijed nema. Sami smo krojači vlastite sreće, bez obzira na životne okolnosti.

    OdgovoriIzbriši
  13. Svako od nas je ponekad tužan, bezvoljan...samo je bitno kako se borimo protiv toga. Neko pada u depresiju i povlači se u sebe, a neko zna da se izbori sa tim trenucima, smehom ili nečim što ga usrećuje.

    OdgovoriIzbriši
  14. Ovakvi i slicni tvoji postovi koji se bave temama koje nisu samo sminka i recenzije, ono je sto tvoj blog cini posebnim. Samo naprijed, zelimo te i dalje citati svakoga dana ;))

    OdgovoriIzbriši
  15. Svatko od nas ima bolje i losije dane, osim naravno ako nije bas ozbiljna depresija (bolest) u pitanju, ja gledam da je sto vise onih boljih, puno je u tome kako gledamo na svijet i ja se trudim drzat pozitive, kad ne uspijeva onda se zatvorim u svoja cetri zida i cekam da prodje.

    OdgovoriIzbriši
  16. Upravo zbog mentalne i emotivne higijene, u biti da ostanem normalna, podnosim zahtjev za razvod. U najgorim trenucima depresije, on je samo vikao koliko sam nesposobna i da mi je najbolje da se ubijem. Sad kad sam napokon našla posao i pomalo počela dolaziti sebi, svakodnevno slušam kako sam nesposobna i nepodobna majka jer se ne posvećujem dovoljno klincu. I tako svakodnevno...
    Ali ću bogme, prije nego odem, potrošiti sve sa zajedničkog računa.

    OdgovoriIzbriši
  17. Ja sam jedna od onih vječno nezadovoljnih... valjda će se i to promijeniti...

    OdgovoriIzbriši
  18. Divan i inspirativan post. Jedina nesreća je što uvijek zaboravimo na ovakove stvari kada nam se dogode loše stvari. Jake osobe padnu, ali se onda opet dignu i krenu dalje. :)

    OdgovoriIzbriši
  19. Odličan post (kao i uvijek) :)
    Činjenica je da svi mi imamo svoje dobre i loše dane, bitno je iz loših izaći kao pobjednik, odnosno ne dopustiti da se uvučemo u još gore stanje.

    OdgovoriIzbriši
  20. Wow prekrasan tekst, slazem se da je danas previse ljudi depresivno i tuzno, kroz svoje odrastanje suocila sam se sa puno teskoca posto zivim drukcijim nacinom od vecine, puno puta bi me to rastuzilo, jer me nebi uklopili u drustvo, no sve lose sam uspjela odmaknuti od sebe, na putu sam morala promjeniti i skole jer bi neki profesori zbog moje vjeroispovjesti imali me na piku, i jos mnoge druge stvari, danas idem u privatnu skolu, okruzena sam svojim prijateljima koji me vole i cjene iako sam drukcija, sa njima mogu biti bas onakva kakva jesam, volim pricat, vrckava, kad sam presla iz te jedne "teske" faze otvorile su mi se i nove mogucnosti u zivotu, zahvaljujuci tome moj hobi je prerastao u nesto vise, dobila sam mogucnost putovati te pomagati drugima, djeliti svoje zadovoljstvo sa drugima. Mentalno zdravlje je zapravo ono sta nas cini lijepima, te ono sto nase lice zasjaji.

    OdgovoriIzbriši