Stop pušenju- završetak projekta

Posted by Dear Skin at 21:34




Drage moje, završio je i četvrti tjedan , naše male borbe i apstinencije od ružnih cigareta :(

Počele smo 13.09. i pravila sam objavila u ovom postu.

Sa žaljenjem moram napisati da sam očekivala puno više prijava, zaprimila sam ih samo devet od kojih je jedna prijavljena diskvalificirana a druga čitateljica je sama odustala .

Dakle, ostalo je sedam prijava i od kojih ću u roku 24 sata izvući dvije dobitnice.

Puno HVALA svima na podršci, savjetima i komentarima ohrabrenja <3 <3

Dok ne izvučem dobitnice, pročitajmo rad koji je napisala  preljubazna čitateljica specijalno za ovaj projekt <3

Piše: Amila Tinjić, magistar farmacije iz BiH




Kako se odviknuti od pušenja


Pušenje je odgovorno za oko 10% smrti širom svijeta, uglavnom na taj način što izaziva bolesti:
·         rak, naročito rak pluća, od kojeg je 90% povezano sa pušenjem; karcinogeni agensi su odgovorni za to;
·         ishemijske bolesti srca ( angina, aritmija, srčana insuficijencija); i nikotin i ugljen-monoksid mogu biti uzročnici
·         hronični bronhitis; katrani snose najveću odgovornost
Pušenje kod trudnica uzrokuje smanjenje težine novorođenčadi i zaostajanje u razvoju djeteta. Takođe povećava stopu pobačaja i perinatalnu smrtnost. Za to su odgovorni nikotin, a možda i ugljen- dioksid.
Učestalost Parkinsonove bolesti manja je kod pušača nego kod nepušača ( što bi bila jedina pozitivna stvar pušenja)
Učenje, naročito pod stresom olakšano je nikotinom. Ovo je dokazano i to mogu potvrditi na ličnom primjeru. Međutim, to jednostavno ne vrijedi. Postoji toliko drugih načina, npr vježbanje i kupke koji su jednako tako djelotvorni koji će smanjiti stres i povećati koncetraciju.
Pušač treba češće da se kupa i to pomaže kod odvikavanja od pušenja.  Pomažu tuširanja i kupanja. Ja preferiram opuštajuće kupke od lavande ili matičnjaka a neće biti naodmet ni kupke iz Lusha. J
Treba piti 6 – 8 čaša vode između obroka.. Što se više tečnosti popije, u toliko će se više nikotina izlučiti iz organizma

Treba se odmarati ali i promjeniti navike, ne izlaziti u iste kafiće i ne sjediti kod kuće. Zapravo za odvikavanje od bilo koje ovisnosti (uključujući i onu o čokoladi ) bitno je promjeniti navike. Najbolje se baviti nekom fizičkom aktivnošću, krenuti na fitnes, voziti bicikl, okopavati baštu, raditi po kući i sl. Sve to će nam skrenuti pažnju sa pušenja a vježbanje takođe vodi do boljeg raspoloženja i navale endorfina.





Hrana i pušenje
Oko 45% pušača navelo je da određena hrana pogoršava okus cigarete, a 70% je reklo da neka hrana pojačava okus. Hrana koja pogoršava okus cigarete je voće i povrće, mliječni proizvodi i pića bez kofeina. Nasuprot tomu, kava, alkohol i meso pojačavaju okus cigarete.

 Pušač ne treba da pije alkoholna pića, kafu, koka-kolu. Pušač treba da izbjegava sve sedative i bilo kakva stimulativna srestva u namjeri da što brže ojača svoj nervni sistem. Mnogi pušači, u pokušaju da se oslobode cigareta udvostručavaju do tada korišćenu dnevnu količinu kafe, ne shvatajući da kafa može da dovede do kulminacije žudnju za duhanom, koji pokušavaju da ostave. Kao topao napitak može da koristi piće spravljeno od kaše žitarica. Ja sam kao zamjenu za kafu uzela kafu od ječma koja se ima kupiti u Dm-u, a takođe se može uzeti neka druga zamjena kao što je kafa od cikorije.




Umjesto masnih, začinjenih jela i slatkiša pušač treba da jede voće i povrće- to je jedno od riješenja za problem koji se javlja poslije prestanka pušenja, jer se tada mnogi ljudi debljaju. Ali to se može spriječiti pravilnom ishranom i izbjegavanjem naročito slatkiša, jer ne želimo jednu ovisnost zamjeniti drugom. Za izbjegavanje debljanja naročito je korisna i bilo koja vrsta vježbanja, koja će smanjiti želju za pušenjem i pomoći nam da ostanemo u formi. Da, nema prečica, ali za mene je vježbanje neka vrsta nagrade kao što je za neke kafa i cigara, stvar  je u promjeni mišljenja i psihi.

Pušači trebaju uzimati i vitamin B koji se nalazi npr. u pivskom kvascu. Danas mnogi proizvođači prave tablete B-kompleksa, one su jako korisne za nervni sistem između ostalog.




Neke biljke također pomažu u odvikavanju od pušenja:


1.ZOB- Vrlo djelotvoran u prevladavanju zavisnosti od cigareta, a ima i sedativno dejstvo zahvaljujući kojem se lakše smanjuje broj popušenih cigareta.U obliku brašna ili pahuljica može pomoći.
U indijskoj narodnoj medicini kuhani zob korišten je u odvikavanju od opijuma.

2) BIJELI LUK: Ima sposobnost da umanji štetno delovanje nikotina na srce, krvne sudove, respiratorni sistem, varenje.

3) LJUBIČICA: Pomaže kod kašlja pušača. Dobra je i za inhalaciju i kao napitak.

4) Istraživanje pokazuju da visoko alkalna hrana (povećava baznost organizma) doprinosi dužem zadržavanju nikotina u organizmu i smanjuje potrebu za pušenjem: suho grožđe, špinat, blitva,smokve,maslačak,badem.

5) Ako se vodeni rastvor sode bikarbone uzima 5 nedjelja,period odvikavanja od pušenja se mnogo lakše podnosi.


Možete istjerati nikotin iz tijela sa zdravom hranom i mijenjanjem vašeg stila života.
Pušenje smanjuje količinu vitamina C, E i A. Zato se preporučuje uzmanje sljedeće hrane:
1.      Brokula
2.      Narandže
3.      Sok od mrkve
4.      Zeleno lisnato povrće
5.      Nar
6.      Kivi
7.      Bobice
8.      Voda
Moj je profesor imao običaj reći da za svaku popušenu cigaretu trebamo pojesti jednu jabuku. Hrana stvarno ima uticaja u suzbijanju negativnih posljedica pušenja, ali bolje je prestati skroz i znati da nemamo toksina od cigareta u našem tijelu koje trebamo izbaciti.

Farmakološki pristupi liječenju nikotinske zavisnosti
Većina pušača bi željela da prestane,ali malo je uspiješnih primjera. Koristi se kombinacija psiholoških i farmakoloških tretmana, ima stopu uspješnosti od oko 25%, koja se mjeri procentom pacijenata koji ostaju apstinentni i nakon 1 godine. Glavni farmakološki pristup koji se koristi je tretman nikotinskom zamjenom; dodatne terapije uključuju antidepresive buspiron, klonidin i antagonist nikotinskog receptora mekamilamin.
Terapija nikotinskom zamjenom, koristi se uglavnom da bi se pomoglo pušačima da prestanu sa pušenjem olakšavajući im psihološki i psihički sindrom odvikavanja. Daje se ili u obliku žvakaće gume nekoliko puta dnevno ili kao transdermalni flaster koji se mijenja svakog dana. Ovi preparati prouzrokuju razna neželjena dejstva, naročito mučninu i gastrointestinalne grčeve, kašalj, nesanicu i bolove u mišićima.



Buspiron čini se jednako djelotvornim kao i terapija zamjenama za nikotin, čak i kod nedepresivnih pacijenata, i ima manje neželjenih efekata.
Klonidin-smanjuje znake apstinencije kod nekoliko supstanci koje stvaraju zavisnost, uključujući opijate, kokain i nikotin. Neželjena dejstva klonidina (hipotenzija, suha usta, pospanost) pričinjavaju tegobe, pa on zbog toga nije u široj upotrebi.
Meksilamin- antagonizuje efekte nikotina, ali njegova upotreba nije obećavajuća. Male doze povećavaju pušenje, a veće doze koje efikasnije poništavaju efekte nikotina, nose tako mnogo neželjenih efekata da je korist slaba.





Na kraju bi dodala da ne preporučujem uzimanje lijekova jer kako literatura pokazuje mala je mogućnost izliječenja i sa njima i bez njih. Zato bi svako najprije trebao probati ostaviti cigarete na prirodan način, jer je volja najvažnija. Farmakološke metode koristiti samo u nužnoj potrebi, jer imaju neželjene efekte,  kao i sve u farmaciji. Najvažnije je odlučiti se na taj korak i pridržavati se toga svaki dan, ne obazirući se na druge, da li je moguće ili nije i raditi ono što njemu najviše odgovara, jer smo svi individue. Nekome će biti lakše, nekome teže. Nadam se da će svi uspjeti u svom planu i ostaviti se pušenja prvenstveno zbog svog zdravlja, a zatim i ljepote (pušenje uzrokuje prijevremeno starenje kože).


 Izvori:
H. P. Rang, M. M. Dale, J. M. Ritter, P. K. Moore: „Farmakologija“, Beograd, 2005
Varagić V, Milošević M: „Farmakologija“, Beograd, 2009


Hvala Amili na ovom divnom tekstu koji će biti od velike pomoći i često ćemo se vračati na njega.

Do objave dobitnica, pište mi, jeste li za novi projekt, na primjer : smršavimo zajedno :))




53 komentari:

  1. Neka ti ne bude zao sto je 7 djevojaka ostalo u natjecanju,jer ako su cigaretu ostavile zauvijek-to je ogroman uspjeh! Meni je zao sto se nisam prijavila, ali ako bude slicnih natjecaja u buducnosti-sudjelujem sigurno! Sretno svim sudionicama natjecaja!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se, ovo je bio mali projekt, ali ako se ijedna ostavila cigareta, uspjeh je ogroman :))

      Izbriši
  2. Odličan tekst . Kada sam pušila bilo je to preko 2 kutije dnevno, koliko bi to jabuka bilo da sam pojela po jednu za svaku cigaretu !!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ugušile bi smo se jabukama. :D
      čestitke svim curama!

      Izbriši
    2. Meni to ne bi bio problem, obožavam jabuke :))

      I da, tekst je fantastičan !

      Izbriši
  3. iako ne pusim, mene zanima kako vam je svim bilo, nadam se da ce biti neki post sa iskustvima,dozivljajima itd :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pokušat ću napisati iskustva u dogovoru s curama :)

      Izbriši
    2. E, ovo bih i ja voljela cuti! ;)
      (iako sam nepusac :D)

      Izbriši
  4. Pozdrav mojoj kolegici i velika hvala na uloženom trudu! Kao bivša praktična korisnica učinaka nikotina, istražila je temu s osobnim motivom a predstavila nam to sa stručnog stajališta koji ipak zagovara nefarmakološki pristup odvikavanju od pušenja s čime se i ja osobno slažem.
    Ovaj tekst si ja moram detaljno proučiti i nadopuniti svoja znanja. Da je barem više profesora koji zagovaraju jabuke... ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga loredana,

      hvala i tebi na svim savjetima kao stručnjak i kao bivša pušačica <3<3

      Izbriši
  5. Bravo za cure koje su izdržale do kraja i prestale pušiti. :) Martina da li si i ti uspjela ?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Mirella :))

      Mislim da je još dug put ispred mene kako bih se mogla proglasiti nepušačicom :/

      Izbriši
  6. i mene baš zanima kako je prošlo... ja sam prestala pušiti 08.04.2013. nakon punih 20 godina pušačkog staža... grozno...
    i evo, 6 mjeseci kasnije i dalje sam nepušač i ne smatram da mi nešto nedostaje, naprotiv, osjećam se puno sretnijom, manje nervoznom i puno veselijom...
    ja sam za projekt "smršavimo zajedno"...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bravo, svaka čast!

      Uh, projekt o mršavljenju nam takoo svima sad treba nakon ovog iskustva :D:D

      Izbriši
  7. Ne zali za malim brojem, ako si im pomogla tvoj se uspeh ne moze meriti brojkama. Jedva cekam da vidim ko je sve uspeo!

    OdgovoriIzbriši
  8. dakle i bademe sam trebala izbaciti da smanjim količinu nikotina koji je još u organizmu. I ovo za sodu bikarbonu bi bilo dobro da smo znale prije :D
    ja sam ponosna na sve nas koje smo uspjele, onima koji su odustali želim puno sreće, a i nama da ostanemo bez cigarete jer je stvarno lijep osjećaj :D
    hvala ti na ovom poticaju, bilo je lijepo biti dio te priče :D

    i sad kad sam još dodatno natukla kile u krizi od nepušenja, svakako sam i za smršavimo zajedno :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala tebi što si sudjelovala, a sad nam je takoo potrebno to mršavljenje :D

      Izbriši
  9. Ja sam uvik za nove projekte, ovo je zanimljivo pratiti, a nauči se puno novih i korisnih informacija. ;)

    OdgovoriIzbriši
  10. Ovaj clanak si trebala prije postati :P
    Sretna sam sto sam uspjela,jedino nisam sretna zbog dodatnih kila,ali ako bude i taj projekt,tu sam ;)
    I cestitam nam svima koje smo uspjele prvu "mjesecnicu" ;)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Trebala sam , ali za dobre savjete nikad nije kasno, bez brige trebat će nam ;)

      Izbriši
  11. Čestitam svima koje ste uspjele izdržati!!! Znam da nije bilo lako, ali napravile ste veliku stvar za sebe, samo tako hrabro dalje :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Bravo za sve vas koje ste izdržale i istrajale u ovom projektu :) Svaka čast :)

    OdgovoriIzbriši
  13. A zašto je jedna diskvalificirana?

    OdgovoriIzbriši
  14. Ja sam za projekt "Smrsavimo zajedno" jer bi to isto uvelike mnogo znacilo mnogima.
    Sada mi je zao sto vise nisam u Hrvatskoj da sudjelujem ;( jer znam da bi se onda prisilila da ne zgrijesim negdje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nakon ovog projekta, mislim da će itekako biti potreban i ovaj :DD

      Vidjet ću kako će se odvijati, možda bude moguće internacionalno :)

      Izbriši
  15. Moram priznat da sam mislila da ce vas vise bit, al kao sto si rekla ako je ijednoj pomoglo da se ostavi pusenja dobro je :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se, nadam se da će odaziv idući put biti veći :))

      Izbriši
  16. Bravo i za ovih 7 cura, nije možda prevelika brojka ali opet i tih 7 čini razliku ;D.

    OdgovoriIzbriši
  17. Ja mislim da moras biti jako sretna i ponosna ako je i samo jedna cura uspjela prestat pusiti na tvoju inicijativu. A nadam se i ti:). Znam da je to jako tesko, ne iz osobnog iskustva, al sam pratila mog muza kako se bori. Malo sam ga ucijenila, al je uspio! Zato samo naprijed ako imas volje i za druge projekte!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala**

      eto..imala si prilike vidjeti kako je to jako teško, i nakon ovih 4 tjedna pred svima je dugačak put ali bitno je krenuti.

      Izbriši
  18. Pušač sam i planiram prestati, nadam se daće još biti takvih kolektivnih akcija :) Nisam se priključila jer sam si zacrtala da ću prestati čim završim fakultet jer se ne želim deklarirati kao pušač na prijavama za posao. (naravno da to nije jedini razlog za prestanak). Za par mj sam gotova sa faksom pa ću pročitati knjigu Alana Carra i psihički se prirpremiti na ovaj korak. Žao mi je što nisam sudjelovala ali sam imala strku sa ispitima (jedna od izlika). Prošle godine sam prestala na nekih tjedan-dva i mogu reći da imam potpuno drugačije mišljenje o pušenju, svjesna sam koliki je to problem, ovisnost koja je ista kao i svaka druga, promatrala sam kolege koji su dolazili s pauze totalno "nafiksani", nisu željeli slušati o opasnostima svoje ovisnosti..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Nena, znam koliko je teško makar i započeti , posebno kada si u stresu.

      I ja se nadam budućim projektima i da će odaziv biti puno veći :))

      Izbriši
  19. Ako i tih sedam prestane da pusi zauvijek a ne samo zbog ovih poklona, onda trebas da budes zadovoljna sobom :)
    Ja se nisam prijavila jer hvala Bogu nikad nisam imala potrebu za tom odvratnom navikom, pa sam vas bas zbog toga i podrzavala!
    Opet moja sreca, pa nisam ni za iduci projekat jer mi cak fale 2-3 kilice :) Ako se i na to odlucite, zelim svu srecu jer treba da se radi na zdravlju na svaki nacin :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam više njih kao ti : ne puše, ne moraju na dijetu :DD

      Za vas ćemo morati smisliti neki poseban projekt :))

      Izbriši
  20. Čestitam svima koji su uspjeli, jer su napravili veliki korak, mada ih čeka još dugačak put pun iskušenja pa se nadam da će svi u potpunosti prestati. 7 je veliki broj s obzirom na to koliko je potrebno volje, tako da trebaš biti zadovoljna. Hvala Martina što si objavila tekst, hvala i ostalima i nadam se da će nekome biti od pomoći. Pozdrav :)
    Amila

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala tebi Amila od srca što si ga napisala za sve nas <3

      Slažem se, još je puno posla oko te ružne ovisnosti :(

      Izbriši
  21. I tih 7 cura što je izdržalo je velika brojka, samo pomisli, ako se ne vrate pušenju, možda spašenih 7 života?
    A ja se radujem projektu mršavljenja, da da daaaaaaaaaaaa!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A Josipice, što ćeš ti skidati u tom projektu? Kosti? :DD

      Izbriši
  22. Čestitam tebi i curama od srca, moja borba tek slijedi i hvala na ovom članku! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga sretno <3<3

      Teška borba iz koje ćeš vjerujem izaći kao pobjednik **

      Izbriši
  23. Ja sam prva na popisu za mršavljenje!!

    OdgovoriIzbriši
  24. Čestitke svima vama koje ste uspijele izdržati! Ja se još borim sama sa sobom :(
    Podržat ću vas ako se odlučite za projekt mršavljenja.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se draga da ćeš se i ti idući put pridružiti :**

      Izbriši
  25. Ja sam otišla na duhovnu obnovu u Tabor,tamo pod jednom od pauza rekla-gotovo,ovo je moja zadnja cigareta.Otišla poslije na blagoslov kod fra Ivana i to je to.Nikakve krize,mučenja,borbe,a pušila sam zadnjih 12 god.Eto,Bogu je sve moguće :) Vama svima palac gore!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na komentaru **

      na identični način je moja baka i mama prestala pušiti **

      Izbriši
  26. super priča, i 7 je puno bolja brojka od 0 :D
    ja sam prestala pušit pred nekih 15ak godina i nikad mi nije palo na pamet iti pomirisati cigaretu ponovno, i baš sam happy jer većini to teško pada... moja je mama recimo imala teške apstinencijske krize, doktorica joj je čak rekla da je ne poznaje da bi po njoj rekla da je narkomanka a ne pušaćica ;)
    žao mi je što muža ne mogu nagovorit iti da proba prestati... a i sin mi je počeo pušiti čim je krenuo u srednju školu :P
    sad čekam serijal o skidanju kila, tu sam obavezno unutra :D

    OdgovoriIzbriši