Sve o dermatitisu

Posted by Dear Skin at 23:01




Dermatitis je općeniti naziv za bilo koji osip ili upalu na koži  koja nije bakterijski uzrokovana.

Često puta nailazim na pitanja da li je dermatitis zarazan? Ne, nije zarazan  niti opasan po život ali je strahovito neugodan i iritantan.

Simptomi :

- Svrbež

- Crvenilo

- Suha, ljuskava koža

- Osip

Ako primjetite ove simtome, vjerojatno Vas je napao dermatitis.

Dermatitis se dijeli na glavne četiri vrste :

1. Kontaktni dermatitis:



Sama riječ govori : kada koža dođe u kontakt s jakim vanjskim čimbenikom: deterđenti, metali, laser, kemikalije , UV zrake itd.
Može biti alergijski, uzrokovan raznim alergijama , na primjer na žuto zlato kao  što je slučaj kod mene.
Čim nosim žuto zlato duže od sat vremena, koža počinje bubriti, crveniti, svrbiti, i napominjem da je kod mene to genetski jer sve članice moje obitelji su alergične na žuto zlato .

Također, pojavljuje se bilo gdje na tijelu: lice, vrat, ruke ...

2. Fotodermatitis:



Dolazi do njega kada koža jako izreagira na UV ( ultraljubičaste ) zrake.

Nažalost, ova vrsta dermatitisa je sve češće prisutna i često ga zovemo i alergijom na sunce.

Može biti nasljedan također, ali i posljedica uzimanja nekih lijekova prilikom izlaganja UV zrakama.

Na primjer: antibiotici, retinoidi ( koji se koriste u liječenju akni i bora), neki antimikotici, ibuprofen, antidepresivi, antipsihotici, diuretici itd.

Obavezno provjerite ukoliko pijete neke lijekove da li spadaju u lijekove koji uzrokuju fotodermatitis !


3. Neurodermatitis ili atopijski dermatitis:




Kronična upala kože koja se najčešće pojavljuje kod djece ali i kod odraslih.

Koža postaje crvena , suha i pojavljuje se svrbež, pa čak i rane na mjestima gdje se češe-

Može zahvatiti cijelo tijelo: lice, tjeme, ruke, noge, pelenska regija.

Kod djece je uzrok najčešće alergija na hranu : agrumi , konzervansi a također i vrlo čest uzrok su alergije na neke vrste deterđenata za rublje i omekšivače.

4. Seboreični dermatitis:



Kronična upala kože koja se javlja na mjestima gdje imamo najviše žlijezda lojnica:

- lice: posebno oko nosa i ustiju

- kosa i obrve

- leđa , osobito između lopatica i grudni koš

- prepone, područje oko anusa i slično

Kao i kod atopijskog dermatitisa, i seboreični je najčešći kod djece, posebno dojenčadi, ali i kod odraslih i to najčešće kod muškaraca.

Bolest može biti nasljedna ali i uzrokovana radom hormona, zato je češća kod muškaraca jer muški spolni hormoni djeluju na rast žlijezda lojnica.

Također, uzimanje nekih lijekova, klima, stres i prehrana mogu biti "okidači" ovoj bolesti.


Kako se liječiti?


Prvenstveno treba poraditi na unutrašnjosti organizma. Pripaziti na ishranu koja je prepuna konzervansa, umjetnih boja, aditiva . Smanjiti šećer i prerađene ugljikohidrate.

Hraniti se zdravo !

Stres...veliki okidač za mnoge bolesti današnjice. 

Treba koliko god je moguće smanjiti stres i prestati pušiti !

Izbjegavanje ekstremnih temperatura ( toplo-hladno i obratno), više spavati jer nedostatak sna je bitan uzrok kod kožnih problema.

Poraditi na probavnim problemima i pripaziti na lijekove koji se uzimaju.

Kozmetika mora biti blaga i bez previše sastojaka, namijenjena osjetljivoj i upaljenoj koži.


Danas ima mnogo kozmetike namijenjene takvim problemima, također i aromakozmetika nudi svoje blagodati .

Ja osobno , često imam napadaje dermatitisa.

Posebno zimi kada su vani velike hladnoće.Tada posebno pazim da kožu zaštitim kremama namijenjenim crvenilu i osjetljivoj koži.
Izbjegavam nagle promjene temperature koliko je moguće i pijem dodtane vitamine a nasilim se i piti puno čaja kako bih detoksicirala organizam.

Nažalost, dermatitis imaju i moji članovi obitelji: brat kojeg posebno pogađaju ruke i majka koju pogađa lice i tjeme.
Do sada jedina krema koja je pokazala odlične rezultate je Medelior Active koju sam recenzirala u ovom postu.

Kako se Vi nosite s dermatitisom? Preporuke, kako meni tako i ostalim čitateljicama dobro došle!




57 komentari:

  1. Cijeli zivot se patim sa dermatitisom... Ima boljih, ali nazalost i vrlo, vrlo losih faza. Nema sto nisam isprobala, od kortikosteroida do krema svih vrsta! Treba biti uporan i naci njegu koja pase kozi, i najvaznije dobro se zastititi od vjetra, sunca, kemikalija! A nesto sto meni trenutno jako pase- caj od koprive i kamilice!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kortikosteroidi pomažu ali ne dugoročno , niti se smiju dugo koristiti.

      Dobro da si spomenula čajeve, ja sam taman krenula sa ispijanjem ogromnih količina.
      Miješaš li koprivu i kamilicu zajedno ili svaki posebno piješ?

      Izbriši
    2. Znam za kortice, oni su SOS, kad stvarno ludim od koze! Ne mjesam, ali pijem jednu salicu koprive, pa kamilice i tako naizmjenicno- da mi se ne zgade prije reda :-). Ciste organizam kao ludi!

      Izbriši
    3. LP imam dugo iskustvo preko djece i iz obitelji u borbi s raznim upalnim stanjima kože , misleći na razneseboreje i dermatitise. Htjela bih upozoriti da korikoster. NISU TRAJNO rješenje i ŠTETE epidermisu dugoročno jer ga stanjuju i itim takvim korištenjem mijenju ton kože. Nakon toga ona e teško oporavlja. !: i najvažnija stvar je ZDRAVA PREHRANA I STIL ŽIVOTA na dnevnoj bazi. , 2. najvažnija njega kože kod upalnih stanja je korištenje macerata i ulja koja krasno hrane i njeguju oštećenu kožu. Izvrsna stvar koja je npr pomogla mom malom sinčiću je riblje ulje i medni preparati kao i macerati smilja, kamilice i pogotovo nevena i lavande u kremama . Jedino na takav način sustavno djelujemo i držimo pod kontrolom situaciju . Znam kako može biti teško izdržati svrbež i rane po koži, i zadnje ali ne možda najvažnije djelovati na psihu i raditi na kontroli i smirenju emocija i reakcija na stvari koje vas uzrzjavaju. Čuvajte i pazite na svoje zdravlje. Martina krasan post.

      Izbriši
    4. Da napomenen nema , ali ne postoji krema kupovna isključivo u apotekama koje niu prošle proteklih god kroz moje ruke ...jedino pouzdano na više strana i rontova moji roditelji , djeca i prijateljice je PRIRODA: macerati kamilice i nevena , ulja smilja i lavande, a s druge strane riblje ulje i propolis ovisno kako i na što bolje reagirate

      Izbriši
    5. Draga Monica, hvala ti na svom iskustvu i savjetima.

      Danas se sve više vračamo prirodi i kozmetici koje su naša bake koristile koja je divna i od nje same blagodati.

      Ja osobno obožavam propolis i smatram ga lijekom 21-og stoljeća :))

      Izbriši
  2. Aderma Exomega linija je izvrsna za atopijski dermatitis. Geokorton isto pomaže kod gadnijih slučajeva.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Aderma je jako hvaljena, posebno kod djece:)

      Izbriši
  3. Eh, seboreični dermatitis mi je specijalnost :D Pisala o tome na dugo i na široko :D
    Meni je jako pomoglo, zapravo bila je glavni okidač iste, promjena prehrane. Konzumacija mliječnih proizvoda svedena na minimum, izbacivanje crvenog mesa, pašteta,hrenovki i sličnih prerađevina, grickalica poput čipsa, konzumacija slatkiša svedena na minimum, sokovi zamijenjeni čajevima...
    Redovno parenje lica i detoksikacija su nešto bez čega ne mogu. Najgore mi je ljeti kad se koža znoji i luči više sebuma nego inače, pa se ujedno rješava i štetnih toksina i koža mi tad i nije u najboljem stanju, što god činila. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čitala sam nekoliko puta tvoj post i trebali bi ga svi pročitati.

      Puno korisnih savjeta i žao mi je d imaš s time problema, ali mi je jako drago da si pronašla načine koji ti pomažu :)

      Izbriši
    2. Može link na post?

      Izbriši
  4. Joj i ja sam počela patit od toga prije koju godinu. Pripisujen to najviše stresu i nedostatku sna. Mislim nije da živin najzdravije, ali trudim se. Uglavnom imam kontakti i nekad me strašno izluđuje i strašno mi bude ža šta ne mogu nosit sav nakit, nego isključivo zlato i srebro. Isto tako me nekad neki gelovi i ulja znaju iritirati. Uglavnom mi onda pomaže mazanje kože, jer me gelovi dosta isušuju pa to onda kompeziram sa kremama za tijelo. A koristim i jedan super tonik koji sam naručila na iherbu i koji me dosta spasija. Čekam sad drugu bocu, jer san prvu skoro potrošila, pa ću napisat i post o njemu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A ja kontra :/

      ja smijem sve osim zlata :(

      Joj gadne su te alergije na metale, zaista treba biti oprezan,

      I požuri s recenzijom tog tonika, jako me sad zanima!!

      Izbriši
  5. Ja srećom nemam ovih problema ali kolegica s posla mi muku muči s ovom boljkom...mislim da je kod nje u pitanju kontaktni. Užasno joj se zna pogoršati kad je pod velikim stresom, a to što je po prirodi dosta osjetljiva osoba niti malo ne pomaže..Od krema i kremica stalno pokušava naći nešto novo što bi bar malo ublažilo crvenilo i perutanje tako da ću pažljivo pratiti sve vaše savjete da joj mogu prenijet!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Grozna i neugodna bolest.

      nadam se da će tvoja kolegica što prije pronaći rješenje :)

      Izbriši
  6. Jao, ovakav post mi stoji mesecima u draftu :)
    Patim od kontaktnog dermatitisa i to uglavnom leti.Ovog leta muku sam mucila sa jamicama iza kolena i zadnjom lozom.
    Deterdzent za sudove, Ariel, Lenor i Nivea su totalno izbaceni iz upotrebe.
    Kad je stanje bas alarmantno namazem Dekotal (ili neku drugu kortiko mast) pred spavanje, uglavnom se trudim da trenutno zahvaceni deo drzim suvim a ves ispirem po 3 puta. Spavam sa pamucnim rukavicama a nokti su tad odseceni do jagodica. Ishrana mi je makrobioticka (uglavnom).
    Jako su mi pomogli preparati sa ureom, konkretno Eucerin mleko i losion i, verovali ili ne, Balea urea i tablete selena i cinka kao i Avene termalna voda, kad svrab postane nepodnosljiv a nemam kortiko pri ruci

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam puno žena koje su izbacile iz upotrebe iste proizvode. Zaista izazivaju kod nekih ljudi grozne reakcije.

      Urea je zakon kod ovakvih problema, i ako te tješi..i ja spavam s rukavicama :/

      Čekam tvoj post ;)

      Izbriši
  7. Tako me prepala i scimala ova prva fotka da mi je došlo da ni ne otvaram post. :D Al evo pročitala sam ga jer imam valjda sve oblike dermatitisa, ali povremeno i ajmo reći u manjoj mjeri. Kontaktni od agresivnih detergenata za pranje odjeće, sapuna, plastične i nečiste robe, zna da blesavo zvuči, al je tako. Jednom sa završila na kortikosteroidima zbog omekšivača. Foto imam ljeti ponekad kad me sunce uhvati nespremnu i kad je uv indeks visok. Atopijski je prisutan zimi i tad bi si kožu oderala kako to svrbi. A sa seboreičnim se valjda mučim gotovo čitavu godinu (osim ljeti) i (ne)srećom je prisutan samo na vlasištu.
    Sa svim tim se borim tako da izbjegavam dosta vanjskih faktora za koje znam da mi štete jer ipak imam višegodišnje iskustvo, te se trudim koristiti prikladne proizvode kad zagusti (npr.. A-derma, Neutrogena). A za seboreični još nisam našla dugoročno rješenje, tako da tu i dalje trošim dosta love na proizvode koji mi uglavnom ne pomažu. :-D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahaha, neću više stavljati tako brutalne fotke, iako je to jedna od blažih koje sam našla.

      Znam da i ti muku mučiš dugo i koliko tražiš prave proizvode.

      Seboreični dermatitis je baš gadan i meni osobno rijetko što pomaže dugoročno, kao da nakon nekog vremena prestane djelovati :(

      Izbriši
  8. Mislim da bih mogla knjigu napisati o atopijskom dermatitisu :D Imam ga od 8. mjeseca svog zivota i nikad mi se nije povukao. Sad kako sam starija vec znam naslutiti kad ce mi izbiti, obicno u stresnim situacijama, recimo pred ispit, kada mi zivci rade :) a ponekad i nicim izazvan. Zimi mi je gore, ljeti se niti ne pojavljuje. U tim kriznim situacijama pomazu mi jedino i samo kortikosteroidi. Znam da nije pametno, ali Elocom kremu koristim rijetko i samo tad kad mi bukne dermatitis. Pokusavala sam i bez njih ali svakim danom bi mi se stanje sve vise pogorsavalo... Inace, za nas atopicare nije dobra vruca voda niti predugo tusiranje kao ni proizvodi s umjetnim mirisima, zato mi recimo za lice najbolje odgovaraju kreme koje ih nemaju. I da, pomaze i ako se u kupku stavi par kapi bademovog ulja te tinktura ili prah hrastove kore i ulje novcurka je izvrsno za nasu suhu atopicnu kozu :) i da, suzdrzavanje od grebanja :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Žao mi je draga da se toliko mućiš :/

      Odlične si savjete napisala, tako je: vruca voda i predugo tusiranje nikako nisu pozeljini.

      bademovo ulje je fantastično, i ja ga često dodajem u kupke :))

      Izbriši
    2. Zapravo se i ne mučim više toliko, valjda sam već navikla na to i čak i ljudi koji me znaju godinama ne znaju da imam atopijski dermatitis pa kad im u priči spomenem ostanu u čudu :) Bilo mi je grozno dok sam bila manja, češće se pojavljivao uz bronhitis i ostale alergije koje imam a nisam se niti znala suzdržavati od češanja pa bi si znala napraviti grozne rane do krvi... a dok sam bila beba po noći sam morala imati umotane ručice da si ne radim rane po koži...No, uvijek kaže, sva sreća da je samo to :) kad vidim čega sve ima na svijetu, kakvih boleština, zahvalna sam Bogu :D

      Izbriši
    3. I mene si iznenadila, onako po fotografijama i svemu ne bih nikad rekla a čini mi se da nisi ni pisala o tome.

      Najvažnije da znaš što ti odgovara i da držiš pod kontrolom.

      Izbriši
    4. Nisam još pisala, spomenula sam u možda par postova, ali razmišljala sam o tome, vjerojatno sad u zimi kad mi se opet pojavi u gorem obliku pa iz revolta sastavim post :D

      Izbriši
    5. Piši draga, svaki post, svako iskustvo na ovakvu ili sličnu temu može pomoći drugim ženama i to je vrlo korisno :)

      Izbriši
    6. Malo se kasno javljam, vidim da su svi ovi komentari od prije godinu dana, ali mislim da su svi komentari izuzetno korisni za sve nas koji muku mučimo sa ovim. Atop. dermatitis imam od 4 mjeseca a sad imam 27 godina i nije se povukao. Taman kad pomislim da mogu da provalim kad se obično javlja, buknem bez ikakvog razloga. Ono što sigurno znam, je da za razliku od mnogih meni prija zimsko doba, iako mi je koža suva, ali se ne osipam često. Ljetno doba mi je pakao svake godine (a živim na moru), i trudim se da izbjegavam sunce, i da budem u što hladnijoj prostoriji. U suštini smeta mi ne direktno sunce, već uopšte visoke temperature. Tokom života sam na žalost koristila zbilja velike količine kortikosteroida, urbazona pa sve do ciklosporina. I sve to je odlično ali na kratke staze. Sada kada više ne mogu da izdržim i kada počnu da mi se otvaraju rane, primim diprofos, koji bi po pravilu trebalo da traje 21 dan, meni traje najviše 10. Poslije toga sva buknem. Uz to i naravno astma i alergije na kikiriki i svašta nešto. Sada mi za kožu odgovara Becutan, kupka i mlijeko. Jedno sam vrijeme koristila i Garnijer mlijeko za extra suvu kožu i bio mi je ok. Svaku noć mažem šake (jer su najsuvlje) sa LIPOBASE REPAIR KREM, čisto da omekša kožu, i manje mi se suši na tim dijelovima. Imate li predlog šta je dobro od tih preparata za održavanje kože a pogotovo mlijeka, jer mi ona najviše odgovaraju s obzirom da se osipam po manje više čitavom tijelu, tako da poslije tuširanja obavezno se moram kompletno namackati.

      Pozdrav svim atopičarima :)

      Izbriši
  9. Ja imam kontaktni dermatitis. Istina, samo je na jednoj ruci, ali iritira i smeta. Pomaže mi La Roche Posay Cicaplast Baume B5, ali čim zaboravim staviti rukavicu,stanje se pogorša. Nadam se da ću pronaći nešto učinkovitije...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Cicaplast je odlična krema, koristila sam ga nakon jednog zahvata.

      nadam se da ćeš pronaći nešto učinkovitije jer dermatitis je strašno iritantan.

      Izbriši
  10. Seboreja je moja "najbolja prijateljica" od ulaska u pubertet. Savjet generalno jest izbaciti mlijeko i mesne prerađevine, jesti sezonsko voće i tu onda dobro dođu prijateljstva i poznanstva sa ljudima sa sela koji uzgajaju uglavnom za svoje potrebe i ne tretiraju pesticidima. U najgorem su mi stanju kosa i leđa, stoga na njih i najviše trošim na organsku kozmetiku: za kosu John Masters Organics šampon cink i kadulja, regenerator ružmarin i metvica i tretman za masažu vlasišta. Leđa su tek svoja priča, imam akne i hvala Bogu na Muradu koji ima specijaliziranu liniju baš za taj problem, postoji i jeftinija varijanta Cosmel losion za tijelo s 14% AHA kiseline, ali mi nije odgovaralo izbila mi je reakcija. U svakom slučaju duboko suosjećam sa svima koji imaju bilo koji problem sa kožom, to stvarno zna utjecati na samopouzdanje...kad vidim nekog sa zdravom kožom (pogotovo na moru) kako se okrutno odnosi prema svojoj koži duša me zaboli...svijet je nepravedan

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlični savjeti i hvala ti što si podijelila s nama iskustvo.

      Prehrana i stres su veliki okidači, ono što se manifestrira na kožu i na tome treba prvo poraditi.

      Izbriši
    2. Razumijem te, i ja imam seboreju od ulaska u pubertet, vec 7-8 godina, nikad mi se nije povukla uvijek je tu. Jedina dobra stvar je sto moram paziti na prehranu, nezdrava hrana mi je svedena na minimum, bar nesto...

      Izbriši
  11. Moj otac ima seboroicni dermatitis na tjemenu, i nema sta mu nisu davali u apoteci ali uvijek se vrati :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam, to se uvijek vraca nazalost :(

      Mislim da bi trebao ubaciti i neke dodatke prehrani, pripaziti na prehranu i pokušati pročistiti organizam.

      Izbriši
  12. Imam blag oblik seboreje ceo zivot, kao i otac. Meni se pogorsa na temenu leti zbog vrucine, i jedino mi pomaze Micoseb svako drugo-trece pranje, i jednom mesecno kad hormoni shize mi '"pukne" usna, u samom uglu, i zna biti bolno a i peruta se, za to koristim sinoderm krem ili mast, gel me pece...Najgori problem mi je u uhu, tu nema leka, sinoderm pred spavanje, jednom nedeljno ispiranje hidrogenom i opet konstanatan svrab i veciti problem zapusenog uha od silne izguljene koze :(
    P.S. Sjajan tekst :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ajme draga, baš mi je žao da si i ti pogođena time :/

      Ovo na uhu i moj brat ima vrlo često i također koristi Sinoderm i strahovito ga svrbi.

      Tako da tocno znam o cemu pises :(
      Moram izguglati taj Micoseb i vidjeti ima li kod nas , hvala ti **

      Izbriši
  13. Kao što sam ti već rekla na zadnjoj kavi, ukoliko mi se pojave ozbiljniji problemi sa kožom samo Diprogenta mast pomaže :D.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Morat ćeš i meni nabaviti, moji doma imaju jako cesto problema i voljela bih da isprobaju .

      Izbriši
    2. ja isto imam dermatitis neznam kako se zove.ali mogu ga opisati pre tri godine sam odlezala nemal mjesec u bolnici svi su mislili rak koze,zatim sam pala u aksicno stanje zbog toga.posle sam koristila razna ulja dok se ponovo nije vratio preko alergije dobila alergiju oticanje gusenje bila u bolnici sada navalio dermatitis kod mene se rane otvaraju po glavi prvo skoce cvorovi koji bole onda svrab i curenje izlazi gnoj i krv strasno..koristim jake kreme od doktora ali nema efekta.dali neko moze da mi da savjet kako da prirodnim putem na biljnoj bazi pomognem svom tjelu.hvala

      Izbriši
  14. preporucujem procitati ovaj clanak o neurodermitisu http://www.etericnaulja.net/aromaterapija/atopijski-dermatitis-neurodermitis-odrasli-djeca-bebe-prirodno-lijecenje-kozmetika.html
    inace, on i ja se druzimo od mog rodjenja.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. zaboravila sam staviti i ovaj link http://www.skinsavers.com.au/
      recenzije proizvoda za osjetljivu kozu

      Izbriši
    2. Draga, hvala ti na ovim linkovima.

      Izuzetno korisni !!

      Izbriši
  15. Ja imam samo na desnoj ruci između kažiprsta i srednjaka, a ponekad dođe i do prstenjaka i to samo u hladnijim danima. bila sam prije par mjeseci kod dermatologice i rekla mi je da to moje nije ništa strašno, da koristim keme s ureom i ako mi se proširi, da uzmem kortikosteroide (napisala ona meni i recept, al nisam ih uzela nikad jer mi se nije širilo). Ja sam skužila da mi najbolje odgovara L'Occitane krema od karite maslaca za ruke.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I bolje ako ti ne treba da izbjegavaš kortikosteroide.

      Loccitane krema je super, iako meni osobno malo preslaba, draži su mi proizvodi s ureom :))

      Izbriši
  16. zaboravila si na kontaktni dermatitis :) koji nazalost imam ja, na kapcima i donjim kapcima kada na svoje lice stavim nesto sto mi ne odgovara. u poslednje vreme nije tako cest ali pre nekoliko godina sam ludela od njega jer se javljao jako cesto. provela sam cetvrtinu zivota kod dermatologa dok nisam otkrila dermalex koji je bez parabena i steroida i samo mi on pomaze u borbi protiv ovog koznog daveza! ista krema postoji i za atopijski dermatit ako nekome koristi. odlican post! vrlo poucan

    OdgovoriIzbriši
  17. Sreca nemam problema s ovim i nadam se da me nece snac u buducnosti od kakvog stresa il slicnih stvari, znam da se jako puno ljudi bori s ovim

    OdgovoriIzbriši
  18. Imala sam jako ozbiljan problem ovog tipa kao beba, roditelji su mi bili pred nervnim slomom, nema šta nisu pokušali, a zauvek su me izlečili travari, nikad mi se ništa nije pojavilo na koži, a bila sam tada prekrivena ranama od glave do pete.

    OdgovoriIzbriši
  19. Moja mama ima psorijazu na laktovima, koljenima i dlanovima gdje je najgora situacija. Često joj na tim mjestima puca koža i rane se otvaraju, a trenutno je zadovoljna sa shea butterom jer kaže da je barem koža ne zateže i manje svrbi.
    Hvala svima na savjetima sigurno ćemo probati ulje noćurka jer to još nismo.....

    OdgovoriIzbriši
  20. sin mi ima psorijazu, ali ono što važi za nju može se primjeniti i za sve oblike dermatitisa:
    1. ulje noćurka je fantastično, i iznutra i izvanka
    2. shea butter je blag prema koži a krasno je nahrani, još bolje ako se pomiješa ulje noćurka s njim
    3. najlakše je reći nekom da smanji stres, to napraviti je malo teže... ali postoje čajevi za čišćenje organizma, prvenstveno jetre: korjen čička, stolisnik, troskot, kopriva i melisa
    4. vitamin b, odnosno komplex b jako povoljno djeluje na kožu

    OdgovoriIzbriši
  21. I sama imam ATOPIJSKI otkad znam za sebe...bilo je perioda kad mi je i baby kozmetika poput Becutana izazivala strahovite reakcije. Ono sto sam primetila da mojoj kozi prija je definitivno UREA. Pogotovo Baleina linija sa ureom, imaju i mleko za telo i kremicu za ruke. Isprobavala sam i druge, al sam se Balei uvek vracala. Eucerin mi je bio premasan i tezak, pogotovo leti, Atopik krem jako cudno mirise da ne kazem smrducka :-) zato mi je Balea No 1 :-)

    OdgovoriIzbriši
  22. Ja imam dermatitis irritativa kojeg izazivaju kozmetički i higijenski preparati. Ima li tko iskustava s tim oblikom dermatitisa?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Anadukic86
      mislim da je i kod tebe slučaj sa kontaktnim dermatitisom, u svakom slučaju posjeti dermatologa, a iako treba dosta strpljenja i istraživanja , probaj i alternativnu medicinu, to je čudo jedno :)
      Sretno

      Izbriši
  23. MOŽDA NEKOME POMOGNE !!

    Gotovo da sam izliječila kontaktni dermatitis!
    Budući da su to oboljenja koja se ne mogu potpuno izliječiti, ali rezultati su fantastični, barem u mom slučaju.. crvne flekice se ne vide, koza je glatka i zdravog izgleda, pojave se roze flekice ako stavim neki jači pouder i to mi je alarm da ga ne stavljam---klasične komercijalne kreme izbačene iz upotrebe. Dobila sam ovaj dermatitis zbog kremen Kuterid - koja je kortikosteroid i korist.sam je zbog herpesa!

    MOja terapija:
    Borova otopina- čišćenje lica navečer tuferima
    Bephanten krema
    Borogal -Galenika

    Čišćenje otopinom sedam dana, svaku noć, eventualno i ujutro, poslije toga Borogal krema, u toku dana mazati tanki sloj Bephanten

    Sto se tice krema za lice koje koristim nakon zavrsetka terapije, to su kreme na bazi Panthenola, zadovoljna sam Galenikinim Pantehonolom,najbolji mi je bio neki NJmeački D-PAnthenol,ali ne mogu ga naći više :(
    Koristim prije i poslije kupanja Kantarionovo ulje koje sama pripremim (Maslinovo ulje + kantarion u staklenci 40dana na suncu i to je to)
    također korisim arganovo ulje,ali jako je skupo i teško je naći organsko, pa je i kantarionovo dobra zamjena ko ne moze pronaci ovo.

    OdgovoriIzbriši
  24. Imam problem sa seboroicnim dermatitisom ali nisam ni od koga nasledio to. Pojavilo se iznenada prevashodno je to bila podkozna bubuljica koju sam ja raz cesao a sada je prerasla u nekakav ljuskavi oblik koze. Kada pokusam da to odstranim bukvalno dodjem do mekog tkiva koji oblaze lobanju i pocinje da krvavi u minimalnom mogucem stanju. Bio sam kod dermatologa ali oni nemaju poima samo sam potrosio tonu novca. Sada vas molim ako neko zna kako se resiti toga tretirajuci to ka ostecenu kozu a ne kao dermatitis.

    OdgovoriIzbriši
  25. probajte nevenovu mast, mast sa dive crvene loze i divi kesten, pijte aroniju,hitozan i kantarion

    OdgovoriIzbriši
  26. imam kontaktni dermatit na nikl sulfat, inace frizer sam po struci.. aleegija se pojavila prw dve god.pojavljuje se po licu(tj celu), usima i rukama najcesce.. veliki cvorovi kao ujedi pauka. ima li neko alternativno resenje jer od svih dermatol. lekova nista ne pomaze.

    OdgovoriIzbriši
  27. Imam problem sa dermatitisom s bozirom da mi se pojavio na rukama. Jako me svrbi i ponekad i bece. Za sada je samo u vidu crvenila, i nije se dalje sirilo ali..
    Koliko vidim, ne postoji neko rešenje koje bi mi moglo pomocida resim problem trajno ali me zanima sta od preparata mogu da koristim a da mi pomogne. Ja sam sad uzeo ovu neku kremu za to pa cemo videti da li ce mi pomoci jer sam tek poceo da je koristim al bi voleo da imam alternativu

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dragi Branko nadam se da će vam proizvod pomoći. Slobodnos e javite na mail za više savjeta

      Izbriši