PHA KISELINE

Posted by Dear Skin at 18:53
Jeste li čule za PHA kiseline?




Pisala sam o AHA kiselinama ( alpha hydroxy acid), BHA kiselinama (beta hydroxy acid) i o aminokiselinama. Jeste li znale da postoje i PHA kiseline ( poly hydroxy acid) ?

Koja je razlika?

AHA kiseline su kiseline dobivene iz voća, mlijeka, orašastih plodova ili šećera.

Najčešće korištene AHA kiseline su:

- glikolna : dobiva se iz šećera, najbolji izbor kod masne kože i najučinkovitija za kontrolu sebuma

- jabučna: dobiva se iz jabuke kako joj samo ime govori, djeluje hidratantno, umirujuće i pomaže koži da "prodiše"

- vinska: dobiva se iz grožđa i odličan je antioksidant

- limunska: dobiva se iz citrusnog voća i kukuruza, posvjetljuje kožu, povećava gustoću kože i djeluje anti-aging

- mliječna: dobiva se iz mlijeka i šećera, djeluje na hiperpigmentacije, ima antimikrobno djelovanje, regulira Ph kože

- bademova: dobiva se iz gorkih badema, pomaže kod raznih pigmentacija i akni

AHA kiseline se vrlo često koriste u njezi kože kod raznih problema: ožiljci, akne, bore, hiperpigmentacije jer pospješuju ljuštenje i obnavljanje kože.

BHA kiseline: najčešća je salicalna kiselina koja potječe od vrbove kore, zimzelenih ulja i/ili slatke breze. Djeluje antiseptički, čisti pore, uklanja mrtve stanice s površine kože, stoga je najpoznatija u tretmanima protiv akni.

Nuspojave kod jako osjetljive, hipersenzibilne kože mogu biti vrlo neugodne...




Problem nastaje kada se takvi preparati koriste prečesto, u prevelikim koncetracijama i kod osoba koje imaju osjetljivu kožu.
Umjesto čiste, zdrave i revitalizirane kože možete potaknuti crvenilo, ljuskanje i iritacije.

Osobe sa jako osjetljivom kožom, postupalnim ožiljcima od akni ili rozaceom NE SMIJU koristiti AHA kiseline.

Kada su me mnoge žene pitale kako sa svojom turbo osjetljivom kožom mogu koristiti kiseline u službi smanjenja bora, hiperpigmentacija, ožiljaka ili akni, rješenje su PHA kiseline!







PHA kiseline (polyhydroxy acid) je alternativa AHA kiselinama. Imaju identičan učinak kao AHA kiseline. Zbog njihove velike molekularne veličine, znatno manje nuspojava i time pogodne za osjetljivu i hipersenzibilnu kožu.

PHA djeluju protuupalno i antioksidativno, hidratiziraju kožu i vrše nježan i učinkovit piling.
Osim hidratantnih prednosti, PHA sprečavaju starenje uzrokovano suncem i nisu osjetljive na UV zrake kao što je kod AHA.

Naravno, zaštita od UV zraka je alfa i omega svake zdrave kože i to imajte na umu kroz cijelu godinu.

Najčešće korištene PHA su:

- laktobionska kiselina: dobiva se iz laktoze kravljeg mlijeka, djeluje umirujuće, antioksidativno i anti-aging

- galaktoza: tip šećera, poboljšava zacijeljivanje rana, djeluje umirujuće i čisti pore

- glukozna kiselina (gluconic acid): prirodni sastojak u stanicama, poznat i kao gluconolactone, djeluje poput AHA uz antioksidativna i protuupalna svojstva.


Poput preparata s AHA kiselinama, i kod PHA postoje proizvodi koji su namijenjeni kućnoj upotrebi i preparati s jačim koncetracijama koji se koriste isključivo u salonima pod nadzorom stručnjaka.

Jeste li isprobale čudotvorne i nježne PHA kiseline ?

Ja upravo planiram otkriti njihove čari :)

PHA kiseine najčešće će te pronaći u Neostrata proizvodima u ljekarnama.







53 komentari:

  1. nisam! koji proizvodi za kućnu upotrebu ju sadrže?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod nas su najpoznatiji Neostrata i Bioline Primaluce linija koju planiram isprobati uskoro :)

      Izbriši
    2. Nisam ni probala te kiseline, i baš me zanima, nisam ni znala za njih.... skrozzz informativno i mislim da bi meni sad u ovoj dobi baš jako pasale.

      Izbriši
    3. Definitivno, vrlo učinkovite za našu dob a nježne prema koži. Gdje ćeš bolje? :)

      Izbriši
  2. Sram me priznati, ali prvi puta cujem za PHA? Moze neki proizvod koji je sadrzi? Dugo (za moj pojam dugo :D) nije bila recenzija neke kreme/seruma, strpljivo cekam ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga, taman sam potrošila neke proizvode i puno recenzija će ovih dana osvanuti.
      Na tvoje pitanje, ja sam kupila serum, kremu i gel za umivanje iz linije Bioline Primaluce , serum sadrži 15% PHA i jedva čekam isprobati.
      Neostratine kreme također sadrže PHA ali u nešto manjim koncetracijama

      Izbriši
    2. Htjela bih si kupiti kremu s PHA kiselinama. Gdje ih se u Zagrebu moze kupiti? Recimo ova linija Bioline Primaluce, koliko otprilike košta?

      Izbriši
    3. Ja sam naručila od Bioline, šalju poštom, možeš im se javiti na FB Bioline Research & Beauty Hrvatska ili na mail bioline.prodaja@gmail.com. Kupila sam komplet, serum, kremu i gel za umivanje i čekam da stigne:)

      Izbriši
  3. Nisam znala za alternativu AHA kiselinama, a razmišljala sam se da idem na tretman. Ranije sam išla na tretman sa AHA kiselinama dok sam imala problem sa bubuljicama. Sada imam problem da flekicama koje su mi i pored najbolje zaštite nastale prošle godine na moru. Interesuje me tvoje mišljenje, da li mogu kiselinama da ih otklonim? Imaš li iskustva sa tom problematikom?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, naravno. Zima je pravo vrijeme za takve tretmane. Bitno je da ideš na kvalitetne tretnane, tj da se radi kvalitetnim preparatima. Mnogi saloni koriste loše preparate pa stoga ni nema nekog učinka.

      Izbriši
  4. Jos novosti od tebe jer moram priznati nisam bila upoznata sa PHA kiselinama.. I sad naravno s nestrpljenjem cekam recenzije Bioline spomenutih proizvoda :)) nadam se da ce ti djelovati jer nema veceg razocarenja u svijetu kozmetike nego kad neki proizvod ne ispuni ocekivanja :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne mogu ti opisati moju zntiželju :)))
      Učinak kao kod AHA a bez nuspojava i za moju osjetljivu kožu...jedva čekam da vas obavijestim o svemu :))

      Izbriši
  5. Moraš isprobati što prijeeee jer mi ovo zvuči i više nego odlično! :) Tereza

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja jedva čekam, znala sam za PHA i prije, no Neostrata se nije puno proslavila kod mene, barem ono što sam ja probala :)

      Izbriši
  6. i mene je ovo zaintrigiralo, probala dih definitivno. idem guglati :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jedva čekam probati i donijeti usporedbu s AHA koje jako volim.

      Izbriši
  7. Zanimljivo, zanimljivo..Nisam znala za ovu skupinu kiselina! Ja se neko vrijeme rješavam mitesera Cleanance K kremom koju si mi preporučila a od nedavno sam joj pridružila i Andalou glikolnu masku koju koristim jednom tjedno, nadam se da će biti rezultata kroz neki period. :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Sadrži je SVR lysalpha active krema, čini mi se 14% i matirajuća iz iste linije samo manji postotak. obe sadrže i salicilnu i namjenjene su masnoj i aknama sklonoj koži. Active krema mi je najnajdraža za problematičnu kožu, daleko bolja, efikasnija i blaža od bilo koje druge protiv akni a vjerujte probala sam ih sve. Topla preporuka svima s problematičnom kožom. iva

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. joj meni ova SVR active krema nikako nije odgovarala :(
      a ni matirajućom nisam ostala oduševljena :/

      Izbriši
  9. Been there, done that!
    Krenula sam s Neostratom Bionic Face cream, potrošila sam 2-3 tubice. Tu mi je kremicu dr Nola prepisala kao dnevnu (Effaclar za noćnu) i ona ju je obožavala. Prilično je voskaste teksture, ali navodno da na različitim licima daje različit dojam teksture. Osobno mi se ta tekstura uopće nije sviđala, ali mi je ta kombinacija krema bila vrh pa sam nastavila koristiti.
    U međuvremenu je bilo problema oko narudžbe tih krema, nigdje u gradu ih nije bilo moguće kupiti pa sam prestala. Mislim da ih sad ima u Adivinim ljekarnama oko 250kn.

    Isprobala sam i SVR Lysalpha i nije me se uopće dojmila, čak ju nisam ni do kraja potršila. Ima intenzivan miris, ali me to nije toliko smetalo kao to da mi je izazivala male sitne prištiće. Nemam neki problematičan ten, ukoliko ih održavam kiselinama, sve je ok.

    Osobno, smatram da bi ovaj tip krema bio preslab nama tvrdokošcima, meni je osobno kemijski peeling sa salicilnom bio vrh, dok su sve ostale bile tako tako da se ne bi nimalo prhutala s njima.

    Tester i probati, sto ljudi sto ćudi - sto žena dvjesto sisa :-P Sve smo različite

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam koristila Neostratine blazinice s kiselinama, i kremu za lice. Nisam neke rezultate primjetila, možda su bile premale koncetracije, ne sjećam se dobro.
      U svakom slučaju, treba svakako isprobati testere.
      SVR Lisapha sam probala samo micelarnu koja me isušila do bola :/

      Izbriši
  10. Neostratinu liniju za hiperpigmentaciju ( i jos nekoliko kremica) - probah.
    Jako sam razočarana.
    Medjutim, moje iskustve ne treba biti i Vaše.
    Možda su se u medjuvremenu i "popravili".
    Prilično puno novaca za nikakve, ali bas nikakve efekte.
    Dobila sam samo burnu reakciju na licu i upljene pore.
    Šteta!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja nisam imala reakcije , ali ni rezultate :/

      Tako da se ni kod mene nisu proslavili:P

      Izbriši
  11. nikad čula...ali zato si tu ti naš mali pokusni kunić da nam ispričaš sve o njima :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Weee! Jedva čekam da nam javiš svoje dojmove :) Ja ću od idućeg tjedna krenuti isprobavati GG piling/masku s AHA kiselinama i baš me zanima kakva će mi biti, a definitivno bih htjela isprobati i PHA kiseline :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A ja jedva čekam tvoje dojmove oko GG maske :))

      Izbriši
  13. Napokon ponovo dear skin edukativni postovi, ovoga je falilo, potrudi se da nastavis u ovom tonu ;)
    A ja ne znam za PHA kiseline, sad ce one sigurno zavladati heh, kao sto su svi odjednom imali bb i cc kreme, kada krene, krene :)
    Meni izgleda salicilna ne odgovara, cini mi se da mi potakne jos vise stvaranje akni :/ AHA kiseline mi puno vise odgovaraju...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahaha, moram povremeno napisati i nešto drugo, ne mogu samo o kožnim problemima :D

      Danas je veliki izbor raznih kiselina, treba samo pronaci one "prave", super da si otkrila da ti salicalna ne odgovara:)

      Izbriši
  14. Nisam probala, a moram priznati da se ne bih sama usudila, nego baš u nekom provjerenom salonu ili derm. ordinaciji...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Definitivno, postoje proizvodi za kućnu upotrebu, ali za jače koncetracije-pravac stručnjaku:)

      Izbriši
  15. Ajme, stalno učim nešto novo :) Nikad nisam koristila nikakve kiseline...i isto kao Lenka, vjerovatno bi se prepustila stručnim rukama. Sva sreća za sad nemam hiperpigmentaciju, a sa aknama nikad nisam imala problema. Jedino bi se dalo razmisliti o proširenim porama na i oko nosa...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tebi definitivno ne trebaju nikakve kiseline :))

      Izbriši
  16. Ja sam baš gotova sa prvom turom tretmana kod kometičarke. Oduševljenja. Sve flekice mi nestale. T.B

    OdgovoriIzbriši
  17. E ovo je meni bio koristan post i bacam se na istraživanja ;).

    OdgovoriIzbriši
  18. Naravno da sam cula ^_^ a oko mi je ubola glukozna kiselina, mislim da se kod nas zove glukonska kiselina, a i to i glukonolakton nisu iste stvari, niti bi jednako djelovale, glukonolakton istina nastaje iz glukonske kiseline, al je on ciklicka molekula za razliku od kiseline i nema karboksilnu skupinu koja pretpostavljam ipak treba za radit piling na kozi (iako istina u prisutnosti vode hidrolizira u kiselinu tako da ovisi o ostatku sastava i ph samog proizvoda)*kemijamodeoff* ali da nisam jos probala, bilo bi super cut dojmove ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ti si kemičar po struci i bolje znaš o tome i cijelom procesu :))

      Na meni ostaje da isprobam i uvjerim se u djelotvornost :)

      Izbriši
  19. Voljela bih probati ali gdje da dodem do testera.. U mom gradu takve kozmetike nema :-(. Inace pratim tvoj blog-super je! Tesko pronalazim kremu za svoju kozu. Dehidrirana,mjesovita,osjetljiva..jedino nemam akne-hvala Bogu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Jelena X:)

      Nažalost, testeri su vječiti problem i u većim gradovima :/

      Po tvom opisu, ti si pravi kandidat za PHA, iako ne znam u koju svrhu bi ih htjela koristiti?

      Izbriši
    2. Imam prosirene pore..nista strasno ali bi pokusala s tim. Lice mi u posljednje vrijeme grozno reagira na vecinu krema.. Zacrvenim se u sekundi. Nuxe sam sve probala,Caudalie,LRP,Avene,Eucerin itd itd. . Obrazi su mi suhi i zatezu cim se umijem.. Dermalogica piling mi je zato savrsen-uzela sam ga nakon tvohe recenzije. :-)

      Izbriši
    3. Za tebe su onda definitivno PHA jer su namijenjene upravo koži koja reagira na sve. Naravno, bez obzira na njih, tebi treba dobra umirujuća i hidratantna krema. Pokušaj sa nekom koja ima što manje sastojaka, na primjer LRP Ultra toleriane, Bioderma sensibio AR, Hipp intezivna a na obraze dodatno par kapi hidratantnog seruma ili nekog ulja.

      Drago mi je da ti je dobar piling, no u ovakvoj fazi i njemu prorijedi korištenje.

      Izbriši
    4. Znam da nije tema ali mozes li mi preporuciti neku umivalicu..Idem u Zg u kupovinu pa bih svojoj listi dodala i to.Apivita me privlaci ali se nisam ljubitelj lavande. Hvala unaprijed. J.

      Izbriši
    5. Lavanda je nešto što i mene dosta smeta, ali u tom gelu je jako malo osjetim.

      Definitivno gledaj kada kupuješ da može i na oči da ne bi smetalo i suzilo.
      Preporuke su zaista nezahvalne, no mislim da s nekim blagim sredstvom ne možeš nikako pogriješiti :)

      Izbriši
  20. Ja sam čula za te kiseline, još prije par godina, kad sam naručivala neostratu, ali pošto nemam osjetljivu kožu pa mi pašu Aha. Ove pha su zanimljive jer postoje kreme za oči sa pha, što nije uobičajeno za aha.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se, toliko su nježne da mogu i oko očiju što je super za ljude s problemom hiperpigmentacije u tom osjetljivom području.

      Izbriši
  21. Ja sam velika ljubiteljica skoro pa svih vrsta kiselina u svrhu hemijskog pilinga i manuelni sam potpuno odbacila, barem kada je lice u pitanju. Na mojoj su kozi najefektnije BHA kiseline tj. salicilna i LHA (lipo-hidroksi kiseline) sto je u biti ester salicilne kiseline. Obje su mi se pokazale odlicne no jako volim i AHA kiseline koje spram moje koze daju rezultate koji nisu eksplozivni niti preko noci dolaze (kako mi cine BHA i LHA) vec im treba mrvicu duze vremena. Nakon sto se desi "proboj" koji sam cekala u pocetku, funkcionisu fantasticno i vrijedne su mi kao suho zlato. PHA bi trebale biti isto sto su LHA za BHA - blaze, manjeg rizika od reakcija no jednako ucinkovite. Cak bi PHA trebale odgovarati i osobama sa rosaceom sto je big news. Ali uvijek, uvijek je to veoma individualna stvar bas kakva je sama koza. Ja npr. mogu i preko blago ostecene koze preci blaznicom natopljenom bilo kojom kiselinom i nemam problema. Netko moze samo na kratko kozu dotaci njima i da nastane reakcija. Tko nije spreman na rizik jednostavno ne moze ocekivati ni otkrice necega novoga. Ako je prisutna velika skepsa, posavjetovati se sa dermatologom kojem vjerujemo i to je to. PHA nisam isprobala cisto iz razloga sto je do Neostrate u BiH doci isto kao i do jednoroga preko duge :/
    Oprosti ako sam ti zauzela previse prostora u komentarima ali ponese me posto sam jako predana preparativi pa se zlocesto nadam da, ako ce itko to razumjeti, to bi bila ti :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Apsolutno se slažem, kod svake vrste kiselina i bilo kakvih agresivnih sastojaka, najbolje se posavjetovati sa stručnjakom . Problem je što danas i mnogi doktori ne znaju za pola toga i blijedo gledaju kada ih pitamo za nešto. Na primjer, u Zagrebu barem polovica dermatologa ne zna objasniti razliku između AHA i BHA, a kako kažeš, ne odgovara svakome isto i sve je individualno. Srećom da postoji izbor a i kozmetologija napreduje sve više i više pa svatko može pronaći nešto za sebe. Smo treba isprobavati što je veći problem :D

      Samo ti piši draga, ja volim kada pošteno i konstruktivno diskutiramo i izmjenjujemo mišljenja i iskustva:)

      Izbriši
    2. Ajoj, to mi je strasno cuti za dermatologe :/
      Prilicno sam se zamislila o onima iz BiH ako je takva situacija kod vas. Strasno...
      Ali da, bez isprobavanja neke stvari ne mozemo znati.
      Raspisala sam se dok sam bila u nocnoj smjeni na poslu i zaista mi je vrijeme mnogo brze proletilo :D

      Izbriši