Prepoznavanje tipa kože i odabir podloge za make up

Posted by Dear Skin at 14:01

Današnji post govori kako prepoznati svoj tip kože i sukladno tome pripremiti lice za make up.


Većina žena ne zna prepoznati svoj tip kože i vrlo se često  događa da koriste krive preparate.

Sve mi imamo drugačiju kožu, sa svojim jedinstvenim karakteristikama. Kada ju dobro upoznamo, vrlo lako ćemo odabrati vrstu podloge koja nam odgovara.






SUHA  KOŽA :


-  vrlo čest tip kod osoba svih dobnih skupina, a najčešće kod žena iznad 40 godina radi
naglog opadanja lipida i ceramida u rožnatom sloju. 
Karakteristike su osjećaj  zategnutosti nakon čišćenja, ima jako male pore, nema elastičnosti, svrbež i jače ili slabije ljuštenje


Njega:

- hidratantna podloga obogaćena hranjivim sastojcima i antioksidantima

Najbolja tekstura podloge:

- tonirana hidratantna krema, BB krema, tekući puder s hidratantnim sastojcima, puder u pjeni

NORMALNA KOŽA:

 čist, baršunast i „zdrav“ izgled bez otvorenih pora. Karakteristično je za normalni tip kože uravnotežen rad žlijezda lojnica i znojnica i dobra prokrvljenost. Koža je mekana, lice izgleda skoro uvijek svježe i čisto, a prištići se pojavljuju samo u vrijeme mjesečnice

Njega:

- proizvodi za normalnu kožu sa uravnoteženim Ph faktorom,lagane hidratantne kreme i fluidi

Najbolja tekstura podloge:

-  tonirana krema, tekući puder, puder u sticku, puder u pjeni

MASNA KOŽA:

uobičajena je za osobe u tinejđerskim godinama i ranim 20-ima, ali nije neobično da se ovaj tip kože nastavi i  u zrelijoj dobi. Karakteristike su široke pore, vrlo elastična, brzo se zasjaji, sklona miteserima

Njega:

- preparati za njegu bez masnoće koji apsorbiraju višak sebuma i djeluju na mitesere

Najbolja tekstura podloge:

- tekući puder bez ulja, puder na vodenoj bazi, puder u pjeni

OSJETLJIVA KOŽA:

-  osjetljiva na mnoge proizvode, tanka, brzo se zacrveni, svrbež, ekcemi i prhutanje, sklona rozacei

Njega:

- hidratantni preparati bez mirisa, preparati bez kemijskih zaštitnih faktora, hipoalergena kozmetika

Najbolja tekstura podloge:

- tekući puder na bazi vode, puder u kremi, tonirana krema, BB krema



Svim vrstama kože zajednička je hidratacija koja omogućuje ravnomjerno nanošenje podloge i njegu kože.




Hidratantne kreme je najbolje nanositi na vlažnu kožu i pričekati da se dobro upije.

I ovdje je vrlo važno izabrati preparat za svoj tip kože:

- Normalna koža treba blage kreme koje će hidratizirati suha područja, preporuka:birajte preparate na kojima piše "za normalnu" ili "za normalnu do suhu kožu".
Nikada ne koristite za ovaj tip kože preparate namijenjene masnoj koži.

- Osjetljiva koža treba preparate bez mirisa  i koji ne uzrokuju nikakvu reakciju.Birajte preparate sa što manje sastojaka,koji imaju oznaku "hipalergeno".

- Masna koža, preparati koji su vrlo blagi, ne začepljuju pore i upijaju višak masnoće.
Kod masne kože, hidratacija je važna jer zna biti isušena čišćenjem, stoga ako ju ne hidratiziramo izlučivat će više masnoće.
Hidratantna krema ujednačit će poroznost i sprečiti proizvodnju sebuma.

- Suha koža treba dosta bogate hidratantne proizvode koji sadrže masnoću i omekšavaju kožu.

Vrlo često čitam preporuke kako se hidratantna krema ne nanosi na kapke prije sjenila jer će se sjenilo naborati i neće biti postojano.

Ja ne stavljam kremu na kapke prije šminkanja pa nisam sigurna koliko je to istina, no dobro je znati.

PRIMERI ILI BAZE ZA LICE:

Primer nije obavezan dio rutine, ali omogućuje ravnomjernije nanošenje podloge i njenu veću postojanost.

Primer pomaže koži da ostane svježa cijeli dan, nanosi se nakon hidratantne kreme, a prije podloge.
Nakon primera podloga je postojanija jer on stvara barijeru između masnoće iz kože pa one ne utječu na boju podloge.
Danas je na tržištu veliki izbor raznih baza za makeup, dobro proučite sastojke, birajte one koje Vam neće stvarati "težinu" i nered na licu.

I još jedan savjet plus:

PILING USANA:

- bez obzira koju metodu koristite: gotove pilinge, četkanje mekom četkicom za zube, ručnikom i slično..redovito pilingirajte i dobro nahranite usne jer tako izgledaju punije i mlađe :)

Za kraj, kako izgleda puder koji nije namijenjen mom tipu kože:

Premasno, previše se sjajim :/


Presuho, koža je previše matirana i ističe pore:



Znate li koji je Vaš tip kože? Koristite li pravilno odabrane preparate?



Slijedeći post: Kako nanositi podlogu i izabrati pravu nijansu.








        

61 komentari:

  1. Masna T-zona i obrazi normalni. Ali može to i gore :) i sklonost miteserima, kao što si i napisala :(

    OdgovoriIzbriši
  2. Vec neko vreme te pratim i sad prvi put komentarisem.Prvo sto sam pomislila kad sam samo naslov procitala je:svaka cast..opet prevazisla i sebe i sva moja ocekivanja...I svoje odusevljenje temom,idejama ,ulozenim trudom u ovaj blog... sam morala da podelim sa tobom.Samo tako nastavi.Od svih blogova koje pratim,tvoj najbolje nosi svoje ime :).Prateci tebe vidim kako ja svoju kozu ne volim dovoljno,ali zato si ti tu da inspirises :) Veliki pozdrav.Adrijana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Adrijana, hvala ti na ovom prekrasnom komentaru.

      Imamo jednu kožu, naš najveći organ i za ljepotu i zdravlje moramo ju paziti i maziti.
      Naša draga koža će nam višestruko vratiti, kako izgledom tako i našim sampouzdanjem :)

      Hvala <3

      Izbriši
  3. Odlican post! Moja koza je najzabavnijeg tipa: masna, problematicna i osetljiva :) I dalje (uvek) sam u potrazi za idealnim preparatima za negu..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nina :)

      Problematična u kojem smislu? Masna i osjetljiva je vrlo čest tip kože, samo pripazi da preparatima za masnu kožu ne pojačaš osjetljivost.

      Izbriši
    2. I drugi put :) Dermatitisi, bubuljice, akne, svega ima... ali uzrok se ne zna. Nazalost, za osetljivost je sad kasno, ali trudim se da ispravljam stare greske :) Blaga sredstva i proizvodi bez ulja su kljuc, cesto i ovde naidjem na dobru preporuku.

      Izbriši
    3. Blagodati današnjeg doba :P
      Uzroci mogu biti svašta, moj savjet-pripazi na stres, dobro prouči deklaracije, izbjegavaj alergene i iritirajuće sastojke , a ulja..nemoj bježati od njih, postoje jako dobra ulja koja su za masnu kožu i kojima možeš utjecati na poboljšanje. No, o tom -potom :)

      Izbriši
  4. mješovita. sklona dehidraciji. pa se redovito hidratiziram :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bravo draga,

      vlage, vlage i samo vlage...ali to znaš i sama :)

      Izbriši
  5. Osetljiva i mešovita - Masna T-zona i jako suv predeo oko usana sa obrazima suvim ka normalnim. Očigledno sve preparate treba da koristim, osim anti age. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je, bez barem dva preparata ne možeš izbalasirati kožu. Sigurna sam da to uspjevaš, a ubaci i kakvu masku za normalizaciju kože:)

      Izbriši
  6. Super post! :) Moja je mješovita, često dehidrirana i atopična, nikako nać neku kremu koja bi mi odgovarala za sve..:/ Tereza

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To je definitivno mission impossible :) Zato se potraga nastavlja...

      Izbriši
  7. Sjajan post i mislim da će mnogi dobro doći ;).

    OdgovoriIzbriši
  8. Super post, kao i uvijek!! Al ocekivala sam i trecu sliku s pravim puderom:).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :)

      Nažalost, nemam sliku s savršenim puderom jer još takav nisam otkrila, svakom nedostaje "ono nešto" do savršenstva što nije čudno za moj zeznuti tip kože :/

      Izbriši
  9. Post je odličan, kao i uvek, verujem da će mnogima koristiti, samo si možda mogla ubaciti malo više i o onoj čestoj i tako komplikovanoj za odabir proizvoda - mešovitoj sklonoj dehidraciji :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mješovita koža koju imamo većina nas je "poseban slučaj" i zaslužuje zaseban post, iako sam pisala o njoj, ima se tu štošta dodati :)

      Izbriši
  10. odličan post. ja na sreću imam normalnu kožu ali dobro je znati :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Ivana:)

      Zaista si sretnica s normalnom kožom !

      Izbriši
  11. Mislim da korištenje previše preparata za njegu kože čini da ona postane još osjetljivija i sklona raznoraznim reakcijama tipa suviše mašćenja, proširene pore i sl. jer ona postaje prezasićena svim aktivnim sastojcima. Već sam pisala da mi kreme koje imaju suviše hidratantno djelovanje znaju učiniti da pore izgledaju još veće.Juce sam imala cudan slucaj sa porama - kad sam dosla kuci umila sam se, stavila novi sloj Rosal kreme i nakon nekon vremena Healthy Mix puder. Kad sam se poslije par minuta priblizila ogledalu pore su djelovale vidljivo i puder se nekako ruzno isticao. Bez obzira na to nasminkala sam se normalno, jer sam htjela isprobati neku Essence smokey eyes paletu. I na moje iznenadjenje, nakon kojih pola sata pore su izgledale puno manje, puder se lijepo rasporedio i zagladio mi lice. Temperatura i hemija koze su izgleda ucinili svoje:-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se donekle- manje je uvijek više, ovisno o potrebama kože i specifičnim problemima. Koža ne može postati prezasićena, uvijek treba prijeko potrebne sastojke.Kvalitetnim proizvodima za njegu u adekvatnim dozama ne štetimo koži, već naprotiv ojačavamo obrambeni sustav kože i omogućavamo preparatima da budu učinkovitiji.
      Temperatura i kemija kože svakako čine svoje , uvijek treba bar 10 minuta da sve "legne" kako treba :)

      Izbriši
    2. Nažalost, moja koža je iznimno osjetljiva - na obrazima suha, T-zona masna - dakle "mješovita osjetljiva" koža koju je jako teško njegovati. Imala sam prije dvije-tri godine slučaj kad mi je koža postala prezasićena preparatima za njegu te je počela reagirati na sve živo, jedva sam je uspjela smiriti i to na kraju svođenjem njege na najjednostavnije čišćenje i upotrebu najjednostavnije nekomedogene kreme za suhu i osjetljivu kožu. Do tada sam probala brdo drogerijskih, farmaceutskih i HE kozmetičkih brendova, samo dva-tri proizvoda su mogli proći kod mene, sve ostalo je bilo čista katastrofa. Moja koža reagira na tri načina kad joj proizvod (bilo preparativni ili dekorativni) ne odgovara i to ovako: na obrazima mi se počnu stvarati mitiseri, alergijske crvene sitne tačkice ili pokoji bolni crveni prištić/ljubičasta kuglica. Samo na obrazima. Na suhoj koži! Jedna dr. dermatolog mi je prije 18 godina rekla da nikad nije vidjela osjetljivije kože od moje. i još imam sreću da se obično proizvod koji mi super odgovara povuče iz proizvodnje:-)

      Izbriši
  12. Odlican post.
    Moja koza je mesovita netolerantna sklona dehidraciji i stvarno je tesko naci odgovarajuce proizvode za takav tip koze.
    Na t zoni mackam kreme za mesovitu,na ostalim delovima za suvu.
    Izadje po koja bubuljica,ali kad malo bolje razmislim izgleda da je pravilno ne negujem.
    A najcudnije je to sto sam imala divnu kozu do svoje 35-e godine. Ne znam sta se desilo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Potpuno te razumije, i samoj, do 35-te je lice bilo skoro savršeno, tek onda je sve krenulo nizbrdo. Dala si mi ideju da dobro proučim taj dio i napišem post o tom problemu :)

      Izbriši
  13. Draga eye, odličan post, kao i inače :)

    htjela sam komentirati jedan stariji post, ali mislim da će mi se pitanje tamo izgubiti :(

    čitala sam tvoj post o retinima i voljela bih započeti s tim. imam masnu kožu, s proširenim porama i mrljama od akni. koristila sam prije dvije godine retin a i bio mi je ok, al otad, kad sam potrošila zadnju tubu, ga više nigdje ne mogu pronaći.
    Kako mi je dehidrirana koza, sam pročitala da hvališ avibon kremu, no nemam pojma gdje bih to mogla pronaći... guglala sam i gledala na ebay, ali tamo postoje dvije različite verzije?
    imaš li kakav savjet gdje da ju potrazim?
    imam i mogućnost nabave iz austrije/njemačke :)

    hvala puno. M.S

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga )

      Nažalost od mog zadnjeg posta o retinolu do danas, Avibon I Retin A su se prestali proizvoditi. Odnosno za Retin A je zamjena Airol , a Avibon mast je ukinuta. Ni sama nisam mogla vjerovati ali je tako. Nađe se još na ebayu po nekim astronomskim cijenama ali upitan je rok trajanja pa ti preporučam da preskočiš i vratiš se na Airol, odnosno Retina A

      Izbriši
  14. Masna t-zona, normalni obrazi.
    Njegujem cijelo lice istim proizvodima tj dijelim proizvode prema godišnjem dobu: kad je zima, cijelo lice je sklono dehidraciji, pa ne nanosim nikakve potencijalno isušujuće preparate. Ljeti mi je cijelo lice mrvu masnije i sjajnije, pa posežem za gelastim preparatima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zvuči savršeno:) I sama na sličan način radim, obavezno imam preparate za svako godišnje doba :)

      Izbriši
  15. Skoro nijedna moja prijateljica ne zna kakvu kožu ima. I većina se oslanja na žene u drogerijama ili pokupe nešto u salonu kad odu na depilaciju, masažu ili tretmane lica. Tako da koriste svašta neprimjerenoga. Pa uzimaju od mame ili često mijenjaju pa ne dopuštaku ni da se učinak vidi kako spada. A tek kad na takvu kožu stavljaju pudere - bude ''ajme meni'' rezultat :(
    Trudim se savjetovati :) Preusmjeravam ih na blogove ili idemo skupa u shoppinge. Zato svaka pohvala za post i temu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Klasika :) Žene se oslanjaju na razne preporuke što nije nužno loše, ali prvenstveno je veliki zadatak svake žene da prepozna i odredi svoj tip kože. Dalje je puno lakše kod odabira preparata.
      Nikada neću shvatiti one koje koriste tuđu kozmetiku koja uopće ne odgovara njihovom tipu kože, smatrajući: krema je krema :P

      Izbriši
  16. jedva čekam i naredni post iz ove serije :)
    moja je koža sada u zimskom periodu sasvim
    normalna, ali se trudim da je hidriram više nego što to radim
    u letnjim mesecima. Inače je mešovita, ponekad masnija t-zona, ostatak lica normalan :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vrlo slično kao kod mene, mješoviti tip-najkompliciraniji tip:)

      Izbriši
  17. Moja je masna iako ja nekad mislim da je mjesovita. i fali joj hidratacije po meni jer je pod prstima nekako skripava iako je masna :/. liti i zimi mi njega nije ista, naravno.zimi je noćna njega bazirana vise na kiselinama s korektivnim svojstvima, a jutru hidratacija. liti nocu koristim neki hidratantni serum ili kremu, a jutru je isusujem do bola :). Od pudera, koliko god poricala jer mi je tezak i napuni pore unatoc maskama i pilinzima, naj mi je double wear ali ga liti ne volim, čak ni light verziju. prije mi je naj puder liti bia guerlain divinora ali se prestao proizvodit. od pudera mi je vazno da ne zacimenrira, da se stopi lipo s kozom, da ne klizne tokom dana i ne masti, da nemam 'pepeo' efekt na licu, da lipo prekriva, ne naglasi pore.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mnoge žene, posebno djevojke s masnom kožom slabo hidratiziraju , misleći kako njima krema ne treba. Dobro radiš, no nemoj ju isušivati do bola ako ne moraš. Neka se sjaji, kod jakog isušivanja, brže će ti se mastiti, ali to ionako već znaš.
      Puder je jedan od najzahtjevnijih proizvoda kod odabira. Mrzim kad me zacementira i istakne svaku poru, a mrzim kad se sjajim kao prase. Meni nažalost Double wear pretžak i steže me, iako je iznimno kvalitetan.

      Izbriši
  18. odličan post! moja koža je mješovita koja non stop vapi za hidratacijom na određenim mjestima,dehidrirana.

    OdgovoriIzbriši
  19. moja koža ne spada u ni jedan od opisa. u parfumerijama mi svaka prodavačica daje novu i drugačiju dijagnozu. :DDD

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahaha, mogu zamisliti, ja kad dođem u parfumeriju, uvijek saznam nešto novo o svojoj koži što nisam znala :P

      Izbriši
  20. Mješovita, sklona dehidraciji i crvenilu, osjetljiva, seboreična... trebam nastaviti hahaah? :DD
    Koristim RC, i to je valjda jedini puder koji ispunjava sva moja očekivanja i dobro izgleda na mojoj koži.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jednom rječju-komplicirana :/ No, znam da ti to saniraš kako treba :)

      RC je odličan puder!

      Izbriši
  21. Ranije, kao tinejdzerka imala sam masnu kozu, sklonu nepravilnostima. Poslednjih 5-6 godina koza mi je relativno normalna, ponekad mesovita. Nos mi cesto sija, ali kako ne volim mat izgled tena, ne opterecujem se tim preterano.
    Fenomenalan post, kako si nas vec navikla <3 :***

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tvoje lice tako izgleda zdravo i besprijekorno, vidi se da ulažeš u njegu i koristiš pravilne preparate:)

      Hvala <3

      Izbriši
  22. Veseli me da se kvaliteta tvog bloga ne smanjuje! Čitam redovno iako rijetko ostavljam komentare :) joline

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Joline na ovom predivnom komentaru koji mami osmijeh na lice i tjera dalje :))

      Izbriši
  23. Kad ovo citam rekla bi da je najprije moja koza normalna, al ono pomalo je mjesovita, ali nemam neki veci problem s njom. Biranje podloge je jako bitno, prava moze ucinit da koza izgleda prekrasno, kriva ce je ucinit groznom

    OdgovoriIzbriši
  24. Moja koža je mješovita, masna T zona i suhi obrazi. Do sada su najgori periodi za moju kožu bili prelazi iz ljeta u zimu i obratno. Pojavljivali bi mi se lišajevi i koža bi mi bila užasno dehidrirana. Ove godine prvi put sam to izbjegla i to zahvaljujući Nivea cellular anti-age serumu. Otkada njega koristim koža mi je u nekom balansu, ne izbijaju mi prištići, nema suhih dijelova. Stvarno sam oduševljena ovim serumom. Zanima me da li si ga probala?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam probala, ali nakon ove tvoje preporuke, definitivno hoću.

      Hvala <3

      Izbriši
  25. Ja nikad ne mogu da shvatim kakva mi je koza.. Nos mi je masan, ali kada iscedim mitisere pocne da se ljusti.. Koza oko usana mi je vecito suva.. Ponekad se sva 'zatezem' ponekad masnoce imam na izvoz sa brade i nosa..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja bih rekla da je mješovita i dehidrirana. Vrlo slična mojoj. Moj savjet ti je temeljito čišćenje, piling i puno maski koje će normalizirati lice. Plus nemoj zaboraviti na svakodnevnu hidrataciju.

      Izbriši
    2. Plasim se da ne stvorim neki kontra efekat jer imam 16. godina, pa ne znam koje proizvode da koristim, a da su u skladu sa mojom mladom kozom..

      Izbriši
    3. Za tvoju mladu kožu, potrebni su tek nekoliko preparata s koijima možeš uspješno držati stanje pod kontrolom: što nježniji i ne preagresivan čistać za lice: ovisno da li voliš, sapune, pjene ili gelove. Pazi da nisu namijenjeni masnoj koži, već normalnoj.
      Hidratantna krema za normalnu mladenačku kožu, i tu nemoj koristiti one za masnu.
      Piling kojeg ćeš koristiti jednom tjedno, ako ne znaš koji, moja preporuka je da jednom tjedno istrljaš lice nježnom krpicom od mikrofibre, na dijelovima koji ti se maste koju minutu duže i to je to :)

      Izbriši
  26. Draga, preporucujes li mozda neki test koji si probala za odredjivanje tipa koze? Ja sam skoro probala neki samolepljivi Avonov i ispostavilo se da imam suvu kozu, a bila sam ubedjena da je u pitanju kombinovana/osetljiva koza... Da li si ikada isla kod doktora da ti pregleda kozu i odredi tip koze? Afrodita ima neke uredjaje, pa sam htela kod njih da idem na besplatan pregled, ne znam da li si mozda isla na to?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kao da mi čitaš misli, upravo spremam jedan post o prepoznavanju tipova kože. Ja sam bila na raznim analizama i kod doktora i u ljekarnama. Uglavnom se vrše pomoću nekih uređaja ali treba znati prepoznati tip i bez takvih analiza. I to je važno kako bi se onda pravilno njegovalo

      Izbriši
  27. Imam 52 godine i moje lice je ispunjeno borama pogotovo otkad sam u menopauzi.Koza mi je suva a ooko nosa malo masnija .Sad primjecujem da mi ne odgovaraju kreme koje sam ranije koristila.Koju kremu mi preporucujete protiv bora.Koristila sam ranije niveine proizvode

    OdgovoriIzbriši