Brazilsko feniranje by T.B

Posted by Dear Skin at 23:42

Nasatavljamo s rubrikom "Iskustva i savjeti čitateljica", večeras post prelijepe Tamare koja je pronašla rješenje za svoju jako uništenu kosu..




Kosa je za mene najljepši ukras na svakoj ženi. Bilo kratka ili duga, zdravu i njegovanu kosu je predivno za vidjeti. Kako svoju kosu bojim u plavo s vremenom je postala lomljiva i suha. Tražeći način kako da ju obnovim bez da ju drastično kratim, nabasala sam na brazilsko feniranje.

Da ju malo pobliže upoznamo...
Kosa je građena od cca 80% proteina keratina,  17% drugih proteina, 1%lipida, 0,5% mineralnih supstancija i tragove nukleinskih kiselina. U građi proteina prisutno je nevjerojatnih  18 aminokiselina. Keratin kose dijelimo na  keratine vanjskih i unutarnjih slojeva kutikule, zatim keratin korteksa i keratin medule. Vanjski sloj izgrađen je od  proteina i lipida , a ostali slojevi kutikule građeni su od proteina.
Sama vlas(ili kako se stručno zove stabljika) sastoji se od 3 koncentrična kruga:
Moždina (medulla, substantia medullaris) – nalazi se u sredini u čijem se orožnjelom dijelu nalaze plosnate stanice bez jezgara, a u međustaničnim prostorima je zrak, naročito kod starijih osoba. Dok su u  meduli  masne granule i pigment.
Kora (cortex pili, substantia corticalis) - obavija moždinu. Melaninske granule unutar kortikalnih stanica zajedno s prisutnim zrakom daju različite nijanse kose.
Kutikula (cuticula) - sastoji se od 6-10 slojeva keratiniziranih stanica poredanih kao crijepovi na krovu. Slobodan dio stanica okrenut je prema vrhu dlake.


Kako je sve počelo....

Inače imam veliki fetiš na kosu :D , čak i spavanje joj je bilo podređeno, bojana je bila svaka tri tjedna prirodnim bojama, maske sam radila od domaćeg ulja i domaćih jaja, potrošila bogatstvo na maske, šišala vrhove svakih mjesec dana, izbjegavala topli zrak na fenu i znala prosjedit čitavu noć dok se nije posušila sama na zraku, izbjegavala namakanje u moru/bazenu, vezanje gumicom.. i radila sve ludo što svaki luđak radi sa svojom opsesijom...i stalno istraživala što novoga mogu natrackati na sebe da bude još ljepša, sjajnija i bujnija. Naišla sam na silne hvale vs. kritike o brazilskom feniranju i nakon malo istraživanja odlučila se na eksperiment. Prestala sva raditi sve gore navedeno, i godinu dana se nisam šišala, nosila visoke repove i kosu sušila prije posla u pola sata fenom na najjače... i rezultat je ukratko ovaj užas:




Kosa mi je postala užasna, petljala se, bila je suha, i izgledala je očajno bez tonu popratnih ulja, seruma, balzama, maski, kristala i što je već sve stalo na nju da je zagladi i da joj sjaj. Bila je mat i lomljiva. Nakon godinu dana, došao je dan zabilježen za brazilsko feniranje :)
Kako....
Sam postupak nije težak. Dapače, ako ste barem jednom bojale kosu kod kuće ovo će vam biti vrlo jednostavno, ukoliko niste sigurno imate prijateljicu koja je ili 10 minuta za pogledati kako se to radi, na jednom od milijun videa na youtube-u. Ja radim uvijek sama, jer mali jarac u meni mi govori da jedino sama znam to tako dobro kako sam si zamislila :D.
1. Korak = Pranje
Kosu je potrebno dobro oprati šamponom bez sulfata. Na tržištu postoji velik broj proizvođača koji nude takav proizvod, od drogerijskih Alverde do JMO, L'oreal, Kerastase i td. Ukoliko iz nekog razloga nemate šampon bez sulfata pri ruci, kosu možete isprati sa otopinom jedne litre vode sa sokom limuna. Što se bez sulfatnih šampona tiče, probala sam veliku većinu , do sada njih 43, različitih proizvođača i svih cjenovnih kategorija, i svaki je dovoljno dobar da ovaj korak napravi kako treba.
2. Korak
Kosu zatim sušimo do kraja na srednje jakoj toplini i dobro počešljamo.  Sasvim suhu kosu razdijelimo u pramenove (kao kod farbanja) , te na svaki pramen nanosimo keratin u tankom sloju izbjegavajući skalp (cca 1 cm ). Nakon što nanesemo keratin na sve pramenove potrebno ju ponovno počešljati, kako bi maknuli višak keratina. Tretman se ostavlja da djeluje cca 15-30 minuta (ovisno od kojeg proizvođača koristite, vrijeme piše na bočici). Nakon što ste se držale vremena sa bočice, keratin  ne ispirete, već kosu ponovno posušite do kraja, zajedno sa keratinom na njoj.  
3. Korak
Nakon sušenja slijedi ponovno češljanje, te stavite peglu grijati do  230 stupnjeva. Svaki pramen prođite onoliko puta koliko je navedeno na uputama pojedinog proizvođača (varira između 3-7 puta).
4.Kosu ne izlažite vlazi, ne vežite i ne močite sljedećih 72 sata. Ukoliko se namoči posušite i prođite peglom.  Nakon 72 sata kosa se može oprati normalno.
Njega...
Preporuka je kosu tretirati proizvodima bez sulfata. Do sada sam probala sve varijante,  i zaista je rezultat najduže vidljiv kada su i šampon i regenerator bez sulfata. Za serume, kristale, sprejeve i što već koristite nakon sušenja nije bitno toliko, jer većina i onako ne sadrži sulfate, ili su isti u jako malim količinama.
Trajanje...
Ovisi  o dužini kose. Na mojoj dužini, bez pomoći potrebna su mi 3 sata. Vjerujem da bi trajalo znatno kraće da sam imala pomoć pri nanošenju i peglanju.
Rezultati....
Na jako uništenoj kosi poput moje, rezultati su bili nakon prvog tretmana vidljivi 3 mjeseca, nakon čega sam ponovila ponovno te drugi puta nisam trebala sljedećih 7 mjeseci  jer nije bilo potrebe.
Ono što me posebno oduševilo što su vrhovi bili zaglađeni, meki i sjajni. Kosa zdrava i svilenkasta na dodir. Nemam problema sa mašćenjem, i dalje kosu perem svaka tri dana kao što sam to radila i prije samog tretmana. Obzirom da mi se znatno manje petljala nakon prvog puta što sam radila tretman, primijetila sam da mi manje pada i pri mom maničnom češljanju ne puca.
Osobno sam jako zadovoljna tretmanom, i nastavit ću ga prakticirati dokle god budem imala na čemu :)



 Pročitala sam da je kosa nakon prvog tretmana obnovljena 80%, nakon drugog cca 90 % i nakon trećeg ukoliko je jako uništena 100%.
Da li je tretman štetan?
Nije! Čitala sam mnogo puta o štetnosti ovog tretmana zbog udjela formaldehida u proizvodima. U Hrvatskoj je dozvoljena količina 0,3% , dok tretman sadrži 0,01% istog. Brazilsko feniranje nije ništa štetnije od običnog bojanja kose kod kuće. Plin formaldehid isparava prilikom peglanja kose, i omogućuje da se keratin "uvuče" u vašu vlas. Isti princip kao i boja (primijetile se da se boja na kosi malo zagrije, dok nam u frizerskim često stavljaju alu foliju kako bi se jače zagrijalo i boja bolje primila). što se tiče alergijskih reakcija, preporučam isto testiranje kao i na farbe, na mali dio kože nanijeti kako bi se izbjegle veće reakcije. Peckanje, svrbež, bol i slično, što sve navode jednako je kao i kod bojanja.  Što bi značilo, ako vam smeta bojanje i imate alergijske reakcije ovo definitivno nije tretman za vas

Do sada sam kosu tretirala sa keratinom dva različita proizvođača:

        COCOCHOCO PURE Total Repair po cijeni od  1000 ml/722 kn


·         Aqva Brazilian Keratin Complex Treatment po cijeni od 1000 ml / 530 kn


Linkovi za naručivanje : klik i klik




Tretman u salonu košta cca 600 kn (bez šampona ) do 1000 kn (sa uključenim šamponom bez sulfata) za moju dužinu.  Naravno da postoje i manja pakiranje od gore navedenih , ali ja volim uvijek uzeti veća pakiranja ako planiram ponoviti zbog isplativosti. Za tretman na kosi dužine do pola leđa biti će Vam dosta cca 100-150 ml proizvoda i cca 1,5 sati (ako imate pomoć) i 3 sata (ako radite kao ja , sve same). Obzirom na cijenu u salonu, računica je jasna :).  I za kraj, kako izgleda dotična nakon cca 3 tjedna od tretmana, uz prije / poslije :



 Isprike na slikama, ali moja malenkost priznaje da iako tretman mogu učiniti sama, slikati kosu ne mogu :D, pa su ovo jedine upotrebljive nakon puno muke.

Hvala na čitanju.
Tamara 

55 komentari:

  1. Okeeeej, nedavno sam dobila tzv botox za kosu i frizerka mi je otprilike objasnila sličan postupak. Zar je to to? Ona to zove botox a zapravo je to brazilsko feniranje? Odličan i detaljan post koji će nam biiti od velike koristi, btw isprobala si 43 šampona bez sulfata??? Nisam znala da toliko uopće postoji, i to si brojala ili? :D Ja se lagano privikavam na šampone bez SLS-a,moram priznati da mi je problem dozirati jer se ne pjene ali neću odustati.
    Prelijepa ti je kosa, imala sam čast vidjeti uživo :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Probaj s ovime, mene je oduševio jer je jedan od rijetkih no sls-ovaca s kojim se lijepo radi :))
      http://www.naturisimo.com/products.cfm?id=1300&nme=lba
      Imaš hrpu inače takvih bez sls-a na iherbu i po netu generalno, tu kod nas je izbor dosta jadan :/

      Izbriši
    2. Zato sam se začudila kada sam pročitala da je tamara isprobala 43 komada jer znam da kod nas je misija pronaći 5 komada.
      Tnx na preporuci, kupit ću Laverin dok ih još ima jer mi se čini da Lavera nestaje iz trgovina.

      Izbriši
    3. samo dva sam prije 6 mj našla kod nas :). Sve sam druge preko neta naručivala
      T.B

      Izbriši
  2. Botox i brazilsko nisu isti tretmani. Radila sam botox i nisam vidjela nikakve rezultate, ali ljudi cesto ova dva tretmana mjesaju jer botox ipak zvuci mocnije :). 43 da :), izbrojala sam ih prije cca 2 mj kad sam zbog manjka prostora bila prisiljena do kraja potrositi barem jedan , a majka je vikala : " ili ja ili sva kozmetika", odabrala sam nju jer ipak mi kuha :D i oprostila se od nekih. Obzirom na broj preparata to je za poseban post. Meni se dan danas tesko priknuti , jer me mama ucila da dok se ne pjeni nije cista, a sad se ne pjeni nikad (nekad me to zna frustrirati)
    T.B

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E super, meni se učinilo prema opisu postupka da je to isto. A niš, bacam se u potragu za keratinom jer želim i ja ovakvu kosu :)

      Gdje kupuješ ove proizvode koje si navela i imaš li kakvu još preporuku sličnih proizvoda?

      Izbriši
    2. preko neta sam uzela. stavit cu provjerene linkove s kojih i sama uzimam :).

      Izbriši
  3. vauuu, stvarno divna kosa :)) ja sam svoju morala skratiti kojih desetak cm da bi tako izgledala i sad se trudim koliko mogu da ju opet ne uništim...uvijek se divim ženama koje imaju jako dugu kosu i koja je skroz zdrava...čula sam prije za to feniranje, ali nisam imala pojma što i kako, zanimljiv i koristan post. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti. ja sam se u meduvremenu i sisnula, ali kosa je zdrava i manje mi se petlja a s time imam problema od malena.
      T.B

      Izbriši
  4. ajme koji super rezultati!! ovo bi mojoj kosi svakako dobro došlo...

    OdgovoriIzbriši
  5. Koja je ovo boja za kosu? Savršena je...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Schwarzkopf Palette natural colors 215 :)
      Hvala

      Izbriši
    2. Hvala na odgovoru :)

      Izbriši
  6. Probala sam botox za kosu. Moja kosa je gusta, zdrava, neposlusna. Rezultat je bio ok, postala je podatnija. Relativno kratko, oko 10 dana je ostala takva. Joline

    OdgovoriIzbriši
  7. Radila 2x u salonu i bila prezadovoljna, sad sam napravila pauzu, ali sljedeći put sama radim, post ću bookmark-ovati :-)

    OdgovoriIzbriši
  8. Tamara prekrasna ti je kosa i ogromna razlika prije i poslije! I stvarno super post.
    Mene zanima da li ovaj tretman dugorocno ravna kosu? Moja je prirodno valovita i voljela bih da takva ostane. Maja memorysun

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. kosa koliko sam citala od cura sa kovrcavom kosom, kosa se vrati u normalu kad istekne "rok" tretmanu.
      Ali za vrijeme je ravna, s time da ju mozes frckat ako ti fali tvoja :D

      Izbriši
  9. Blago ti se,kosa ti je predivna. Razumijem te upotpunosti kad pričaš o njezi kose,samponima, uljima, pakunzima i milijun i jedna maska koje na kraju rezultat daju kratkotrajno bar na mojoj kosi. Moja kosa je tanka, s pramenovima i ne raste,pa je niti ne sisam redovito, 2 puta godišnje,pramenove stavljam odnedavno 2 puta godišnje,sušimje prirodno i peglam 1 mjesečno za kakvu prigodu.Botox za kosu mi ne pomaže, čak bi rekla bačen novac. A keratin??? E to bih jako jako željela a ne znam kako da to iskombiniram sa plivanjem, redovito plivam sto u moru sto u bazenu radi kičme , kosu moram stalno prati nakon... Koliko bi na meni trajao tretman? Imam osjećaj da bi je još dodatno uništila. Sta kažeš?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Snjezana, kosa se nece dodatno unistiti vec ce trajanje tretmaa biti znatno krace.
      T.B

      Izbriši
  10. Stvarno predivna kosa i izgleda jako njegovano nakon tretmana. Super post! Možeš li staviti linkove gdje naručuješ ove preparate?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti.
      Provjereni linkovi:
      http://www.ebay.co.uk/itm/Aqva-Brazilian-Keratin-Complex-Treatment-Original-For-Damage-Hair-1000ML/251470970165?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222006%26algo%3DSIC.FITP%26ao%3D1%26asc%3D20646%26meid%3D5383649748405435783%26pid%3D100011%26prg%3D9210%26rk%3D0%26rkt%3D10%26sd%3D251462275314

      &

      manje pakiranje cocochoco keratina ( pure za plavu kosu)
      http://www.ebay.co.uk/itm/COCOCHOCO-Pure-Brazilian-Keratin-Treatment-250-ml-8-4-oz-From-Israel-/131134501818?pt=US_Hair_Care&hash=item1e8839b3ba

      Izbriši
  11. Probala sam botox i učinak je bezvezan, a ovo mi se čini skroz moćno :D
    Sigurno ću isprobati!

    OdgovoriIzbriši
  12. mislim da ovo treba velikoj većini nas :D

    OdgovoriIzbriši
  13. Odličan post i prekrasna kosa :)

    OdgovoriIzbriši
  14. OMG-koja razlika, kosa je divota!
    Ja imam kovrcavu kosu koja je sama po sebi suha. Cula sam da njoj nije namijenjeno brazilsko feniranje? ;(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ovo bi vrijedilo samo ukoliko ju ne zelis ravnu. ako ti ne smeta sto ce se izravnati dok se keratin ne ispere, ne vidim zasto se nebi smjelo. drugih razloga zasto ne , nema. pretezno ju i rade cure sa kovrcavom pa mi ovo nema smisla :)
      T.B

      Izbriši
    2. ne zelim ju ravnu :D
      ali nije cak ni to, nego sam na par mjesta procitala (od strane frizerskog salona) da se ne preporucuje kovrcavoj kosi

      Izbriši
    3. ali to je namjenjeno prvenstveno ravnanju jako kovrcave kose i obnovu iste. toliko o strucnosti samih salona. sam tretman je najcesce raden na crnackoj kosi,to ti sve govori :). osim sto ju izravna na par mj, ali to mu je i namhena. nemaju pojma :), a nisu jedini ba zalost.

      Izbriši
  15. Nisam ovo trebala vidjet, opet ću plakat za bijelom kosom :(
    Prekrasnoća! :D

    OdgovoriIzbriši
  16. Može li se taj keratin naručiti s ebaya?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. gore su linkovi s ebaya.
      T.B

      Izbriši
  17. Prava Barbie kosa, fenomenalno!!!
    Nisam nikada probala brazilsko feniranje, ali sad sam se zainteresovala tako da cu svakako razmisliti o ovome ;)

    OdgovoriIzbriši
  18. Odličan post, kosa ti je stvarno predivna!

    OdgovoriIzbriši
  19. Odličan post, ovo mi je trebalo. Ja imam tamnu kosu i ni jedan šampon bez sulfata :/ Može li se ova mješavina vode i limuna koristiti na tamnoj kosi?

    Koliko se često radi brazilsko feniranje?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. rade ne cesto, samo za prvi puta . ipak je tamna da ju ne posvijetlis i dodatno isusis. ima u dmu bez sulfata od alverde po 9.99 kn sampona, ili kozmo bas za brazilsko frniranje po 59 pa rade uzmi neki sampon. sto se tice ucestalosti ponavljanja, to zavisi o potrebi kose. mozes svaki mj, ili kada osjetis da se tretman isprao, cca nekih 6 mj moze potrajat na ne pretjerano ostecenoj kosi.
      T.B

      Izbriši
  20. Super post! Ovakva ti kosa bude vec nakon susenja fenom? Nije fenirana na ravno ili peglana?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. kosu samo posusim fenom, i kad je suha stavim kristala/serum i pocesljam ju uz jos malo fena. i potpuno je ravna , i rezultat jenprakticki vrlo slican peglanju. naravno da ne moze biti isti jer ipak je pegla pegla..ali rezime svega, peglam kosu jedino kad radim brazilsko. a feniranje cetkom nikada.

      Izbriši
  21. Imam slicnu boju kose i kad sam prije 2 godine u jednom salonu pitala za brazilsko feniranje rekla mi je zena da ako mi je kosa blajhana da ce mi od toga potamniti.ima tko kakvo iskustvo?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. to su gluposti. ja imam blajha na vrhovima, kao sto vidis nije potamnila. ako se odlucis nemoj raditi u tom salonunjer nemaju pojma. na kraju krajeva pure (gore naveden) je posebno dizajniran bas za blajhanu kosu.

      Izbriši
  22. http://mojekrpice.hr/forums/topics/26063/brazilsko-ravnanje-od-a-do-z-realne-moje-slike
    ovdje ima jos slika cura koje su vec takoder radile brazilsko feniranje, rezultati su fascinantni.
    Ja sam pitala moju frizerku za to ali bit ce da je staromodna jer mi je rekla da to unistava kosu a ocito da sva vasa iskustva govore suprotno!!
    Mislim da cu se i ja upustiti u ovu avanturu!

    OdgovoriIzbriši
  23. na linku gore ima i moje slike :). nesto sto je namjenjeno da obnovi kosu ne moze stetiti nikako. tako da frizerka siri dezinformacije, sto posebno mrzim da netko radi kad ne zna.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da ocito kada se nezna o necemu lakse je reci ne valja..

      Izbriši
    2. Godinama blajham kosu (pramenovi...izrast) ,tako da mi je poprilično isušena...krhka...lomljiva...i sve lošije izgleda.Prije par dana naručila se u salon za brazilsko ravnanje kose...(najviše zbog obnove)...frizerka me odbila...tvrdeči da se to ne radi kod blajhane kose...da kosa nebi podnjela..i da postoji mogućnost da bi i otpala...toliko je u lošem stanju.Jel to istina? Unaprijed zahvaljujem.

      Izbriši
    3. baš suprotno, postoji čak i linija za jako uništenu blajhanu kosu. Preporuča se na svim kosama i blajhanima i onima koje to nisu, tako da ako ništa frizerka je bila fer pa odbila jer očito ne zna. Keratin je nešto što ti može samo pomoći, doduše na jako uništenoj kosi ja bi ti preporučila da kupiš i neku frendicu zamoliš da ti napravi jer bi bilo dobro da nakon cca mj dana nakon ponovnog blajhanjja izrasta ponoviš, dok ti se kosa ne dovede u red.
      Znači još jednom, brazilsko feniranje je namjenjeno jako uništenoj (i blajhanoj ) kosi te jako kovrčavoj kosi, kako bi se dugoročno izravnala, manje petljala i obnovila iz nutra.

      Izbriši
    4. Znate li možda neki salon koji to zna radit u Zg il Varaždinu? Hvala puno...

      Izbriši
  24. Pzdrav, napravila sam si neki dan tretman i super mi je ispalo. Da li se smijem dalje normalno farbati ili ne bih smjela?

    OdgovoriIzbriši
  25. Pzdrav, napravila sam si neki dan tretman i super mi je ispalo. Da li se smijem dalje normalno farbati ili ne bih smjela?

    OdgovoriIzbriši
  26. Pzdrav, napravila sam si neki dan tretman i super mi je ispalo. Da li se smijem dalje normalno farbati ili ne bih smjela?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nakon onih 72 sata sve normalno radiš sa kosom kao i do sada, jedino bez sulfatne šampone koristiti radi dužeg trajanja tretmana.

      Izbriši
  27. Pozdrav, da li ovaj postupak trebam napravit prije ili poslije farbanja (blajham kosu)?
    Hvala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nakon jer će tada najviše trebati oporavak kosi.

      Izbriši
  28. Pozdrav, i ja sam ovaj tretman radila tri puta ali samo u salonu. Prvi put prije 3 godine i super je. I nedavno sam ga opet uradila jer moja kosa izgleda zdravo i lakse je odrzavam. Jedina mana je sto je tretman dosta skup ali sam se kad sam vidjela tvoje slike ohrabrila i zeljela bi i sama da ga uradim. Pa me zanima da li ga jos radis i imas li neke nove linkove provjerene za naruciti.
    Hvala

    OdgovoriIzbriši
  29. Nakon blajhanja godinu dana i pola godine samo bojanja svakih 15 dana moja kosa cca. godini i po nije vidila skare...redovito peglana i fenirana. O brizi za kosu nisam znala nista jer me nije interesiralo prije a nakon sto sam prije 4 mjeseca ostala bez kose vise joj nista nije pomagalo a cesljanje ako bi uspila je bilo nocna mora jer toliki snopovi su ispadali i cesljanjem i sami od sebe. Vise ni pegla nije pomagala prikrit unisteno a diranje cetke, metle i moje kose je doslo na jednako zaista...svi su pripisivali mojoj kosi skare skoro do tjemena jer vise nisu samo vrhovi bili u pitanju. I gledajuci tvoj post sam bila odusevljena ali i skepticna. U zadnje sam kupovala sampone za obnovu al tu nije bilo pomoci tako da nisam ocekivala cudo...al mali tracak nade isto sam imala. I ucinila sam to...evo preksinoc i moram priznat da bi plakala od srece. Jucer je na gustom ceslju jedna sramezljiva dlacica a danas nijedna, kosa je tako mekana i svilenkasta, ravna i sjajna. Da nisam naletila slucajno na tvoj post trazeci kako spasit ovo sto je ostalo od kose bez skara vjerovatno bi mi po savjetima drugih ostalo samo sisanje "na musko". Bila sam toliki tiranin prema kosi i to je imalo posljedice al ovo je cudo. Vrijedi svake kune tretman, zaista mislim da nije "papilova" jer moja kosa je bila ekstremno unistena a sad je nesto cime se ponosim.

    OdgovoriIzbriši