Motivacija by Ana (bug_lady)

Posted by Ana (bug_lady) at 14:09




Kako počinjemo sa projektom SMRŠAVIMO ZAJEDNO o kojem možete pročitati ovdje, mislim da je pravo vrijeme da popričamo o onome što je zapravo ključno za uspjeh svakoga od nas, u svemu što radimo, a to je - Motivacija.


Wikipedija kaže da je motivacija  ''utjecaj koji izaziva, usmjerava i održava željeno ponašanje ljudi''.
Motivacija nas gura da počnemo, a kad to postane navika, ide samo od sebe.

No kako krenuti? Da je održavanje aktivnog, zdravog života lagano....svi bi to radili. No nije. Ubije nas posao ili naša svakodnevna rutina nakon koje je teško skupiti energiju i usmjeriti na fizičku aktivnost. Teško je. Pogotovo kad nas dan psihički ubije. Svi mi znamo da treba naći vremena i volje za ono što nam je važno, no postoji niz mentalnih barijera koje nas u tome spriječavaju. Znamo da se moramo pokrenuti no stare navike nas vuku i potiskuju natrag. Jako malo ljudi donese odluku ''mijenjam život. Sad!'' i to učini bez zadrške ili spoticanja o stare loše navike.

  • Realna očekivanja. Razmislite o nekakvim dostižnim i realnim ciljevima i imajte ih na umu. Npr. ''učvrstiti tijelo'', ''smršaviti 5 kg'', ''paziti na unos kalorija''....nemojte si postaviti letvicu do koje ne možete doći (za početak). Ako je cilj (pomalo) nedostižan - krenut ćete, vidjeti da baš ne ide, postati frustrirani i odustati. Nemojte se sabotirati odmah na početku! Počnite sa malim koracima jer činiti i malo je bolje od dosadašnjih ništa :D.

  • Moć navike. Navika je nevjerovatna i moćna stvar. Navika vježbanja / zdrave prehrane mora našem mozgu postati kao i navika da spavamo, jedemo itd...dakle nešto uobičajno. Uložite vrijeme u dobre navike. Počnite...jedan dan, drugi, treći...i uskoro nećete ni razmišljati o tome već će jednostavno ''postati normalno'' vježbati i pravilno se hraniti.
  • Počinjete od nule, niste ljeni. Tipično razmišljanje je - ''ljena sam''. Dakle, unaprijed predodređeni neuspjeh jer ''zašto se truditi kad sam ljena''. Ne, ljeni ste jer ste izvan forme. Dobiti formu je nevjerovatno mukotrpan i naporan posao (prvenstveno mentalno) i skidam kapu svakome tko uspije. I nemojte se uspoređivati sa nikime. Vi ste vi. I točka.
  • Osobna tajna uspjeha. Nađite ono nešto što vas motivira, vlastitu kombinaciju - pogled na djecu jer želite da ona usvoje dobre navike i odrastu zdrava; haljina koja visi godinama u ormaru jer ne stanete u nju....odlučite DANAS što je to za vas. Zapišite negdje na papir ili okačite na frižider. Podsjetnik uvijek dobro dođe. Pogotovo na frižideru :D.



Par prijedloga za lakši početak:
  1. Mali početak - odlučite vježbati 1-2 puta tjedno. Koliko god je izvedivo. Inicijalni uspjeh će svoriti želju za dalje, pa možete taj broj postepeno povećavati. Sjednite u nedjelju i isplanirajte tjedan - odlučite kad je najbolje vrijeme u tjednu za voziti bicikl, otići u teretanu, maknuti odjeću sa orbitreka koji služi već godinama kao vješalica.... :D.
  2. Zabavite se - što god da radite, neka bude zabavno. Zumba sa prijateljicom, dobra muzika na uši...treba se malo nagraditi i zabaviti.
  3. Okružite se motivatorima - ako ste tip osobe koja se doma ne može motivirati, možda je grupna vježba u tereteni / klubu za vas.
  4. Fotografirajte se, važite se - vidjet ćete svaki mali pomak. Na bolje ili na lošije.

Ne postoji ''recept'' za motivaciju. Ne mogu vam reći što da radite i kako. Također, ne mogu vam reći kako ne pokleknuti, jer to je individualno za svakoga. Ono što je bitno je KRENUTI. Naći snage za taj prvi korak.





Koja je vaša motivacija? Jeste li već nešto okačili na frižider?

Ana (bug_lady)


OSTALI POSTOVI PROJEKTA ''SMRŠAVIMO ZAJEDNO'':
PROJEKT SMRŠAVIMO ZAJEDNO - uputstva

20 komentari:

  1. Odlično si sve obuhvatila, ja bih dodala kao bivša debeljuca kako je meni najveća motivacija bila moja okolina. Kada sam samo malo smršavila i ostali to primjetili, motivacija je bila na vrhuncu i to je ono što me tjeralo dalje.
    Još bih napomenula kako nije bitno ako koji put pokleknete napasti, od slijedećeg dana nastavite i ne osjećajte grižnju savjesti ako ste propustile trening ili se napapale omiljenih kolaca.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Istina,okolina je veliki motivator!
      Samo nemojte propuštati trening i jesti kolače svaki dan :)

      Izbriši
  2. Ne treba mi motivacija. Imam je dovoljno. I svakako stoji da smo na kraju dana kao spužve iscijeđeni i da se trebamo pokrenuti. Tada nam to najteže pada. Prošli cijeli tjedan nisam trčala. I tako mi to fali. Ovaj opet krećem. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja imam pomalo stupidni "problem". :D Ja se cak uspijem natjerati i vjezbam, primjerice 3 tjedna 5-6 tjedno i onda tjedan dana sam totalno lazy. I tako u krug, a ne volim to kod sebe. :/ Tocno osjetim da cim se opustim da se ne osjecam isto...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ajde probaj vježbati 4 tjedna :) ne voliš to kod sebe a konstantno radiš....hm.....

      Izbriši
    2. mozda da smanjis broj treninga tjedno ? mislim 5,6 puta je puno, a obzirom da izgubis volju rade smanji na cca 3 puta tjedno.

      Izbriši
  4. trenutno sam u totalnoj promjeni svega, pa tako imam unplanu i neke sasvim nove stvari za doatici sto se tijela tice :).
    sto me motivira? da vidim koliki mi je maksimum. to me uvijek vuce naprijed.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. neke nove stvari? :) jedva čekam da čujem koje!

      Izbriši
    2. Pa kada je već riječ o motivaciji možda i sklepam koji post o svojim planovima potkrijepljen slikama , pa poslije update samo :).

      Izbriši
  5. Meni je najveća motivacija za vježbanje/trčanje onaj osjećaj nakon toga-kad sam sva sretna jer sam to odradila,ponosna na sebe jer radim na sebi i brinem se za svoje tijelo :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. daaaaaaa, nema bolje od osjećaja nakon vježbanja! meni se toliko puta neda ali kad se sjetim kako će mi poslije biti dobro, pokrenem se :)

      Izbriši
    2. Takoder. Samo svatkO treba pronaci vjezbe u kojima ce uzivati i pustiti mozak na pasu i ne razmisljati o poslu, masini vesa koja se pere, sutrasnjem rucku ili sastanku.

      Izbriši
  6. za ništa u životu nisam tako lijena kao za vježbanje. Stvarno mi je muka i od same ideje za bilo kakvom aktivnošću. I natjeram se ja povremeno, ali kako motivacija nije iskrena i čvrsto utemeljena u pravilu brzo odustajem.

    OdgovoriIzbriši
  7. Meni nije nikakav problem ta motivacija i vjezbanje. Idem tri puta sedmicno na pilates a vikendom (ako je lijepo vrijeme) na biciklu sam.
    Ja se "samo" teze rjesavam "losih" navika i radim na tome, da ih zamijenim boljim, zdravijim. Malo ide pa stane i sve tako u krug :D Ali bice dobro, optimisticna sam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. na lošim navikama radi malo po malo. zašto ne stisneš zube, središ prehranu i izdržiš neko vrijeme. jer u kombinaciji sa aktivnošću ćeš dobiti super rezultate a to će te motivirati da i nastaviš tako.

      Izbriši