Easter Survival Guide by Ana (bug_lady)

Posted by Ana (bug_lady) at 19:07


Uskrs.
Uz Božić vrijeme godine kada nas hrana nekako više mami, ili ''testira'' volju :D.

Tradicija je (najčešće) jedna jako lijepa stvar, a kad oko sebe okupite najdraže, često uključuje i sjedenje uz povećan unos hrane/slatkiša/alkohola. 

Trudite se paziti i brojati kalorije, ali kako se oduprijeti?
Pa ne morate.
Nije nužno potpuno se odreći. Magične riječi su - umjerenost i kontrola
Jednostavno si priznajte da na Uskrs niste ništa posebno gladniji nego u druge dane. Uostalom, šunka i jaja, sir, mladi luk i rotkvice su jako dobre namirnice.
  • 1 šnita šunke sa oko 11% masnoća ima 28 g te 46 kcal (ali sadržava i dosta natrija pa pazite)
  • tvrdo kuhano jaje (razred L) ima 72 kcal, ali i 186mg kolesterola pa imajte to na umu (to je oko 60% preporučljivog dnevnog unosa)
  • svježi kravlji sir ima oko 100 kcal u 100 g. Vrhnje ostavite po strani :D
  • 100 grama rotkvica ima 21 kaloriju
  • 100 grama mladog luka ima 355 kcal (EDIT: ima 30-ak; zabunom je dodana decimala više). Nemojte ga soliti.
Ono što nas dotuče su one ne baš zdrave popratne ''pojave'' Uskrsa - čokoladna jaja, zečići, pinca itd....Ja sam zabranila svima da mi donose bilo šta čokoladno, a krušne stvari smanjim na minimum. Šteta mi je uz toliko bogatstvo proljetnih delicija iz vrta jesti bilo što drugo.

Jedite polako. Dragi ljudi su vam za stolom. Pričajte sa njima, žvačite polako. Imamo loše navike trpati hranu brzo u sebe i mozak nam ni ne stigne registrirati da smo siti a već smo pojeli puno više nego nam realno treba.

Krećite se. Iako vrijeme nije bajno, uvijek možete nabaciti šetnju ili vožnju biciklom.
Ili si možete postaviti izazov: za svako pojedeno čokoladno jaje odite tržati na 10 min. Da, to uključuje i ona mini od 2cm :D.
100 grama čokoladnih jaja (što uopće nije teško pojesti) nam donese i skoro 600 kcal! A za to se morate sat vremena jako teško vježbati. Da li to jaje/zec koje pojedete u 5 minuta baš toliko vrijedi?





Kako vaša dijeta na Uskrs? Imate li neki trik kako ga lakše prebroditi?

Ana (bug_lady)


OSTALI POSTOVI PROJEKTA ''SMRŠAVIMO ZAJEDNO'':
PROJEKT SMRŠAVIMO ZAJEDNO - uputstva
Avon daruje !
Motivacija by Ana (bug_lady)
Ako niste, učinite to radi sebe! MENI #2- SLASTICE by Tamara
Jedimo lagano by Ana (bug_lady)

30 komentari:

  1. 100 grama mladog luka ima 355 kcal?? Ha?
    Btw moja mama kada kupi šunku uvijek kaže: "pogledaj kako nije masna" a zapravo sve te svinjske šunke su kalorične bez obzira kako nemasno izgledaju. Ja za Uskrs kupim pureću šunku i jedem nju, naravno,umjereno + samo bjelancad od pisanica, eventualno jedno cijelo jaje.
    Kolače ne jedem mada sam si napravila voćnu pitu prema Tamarinom receptu i baš sam sretna da napokon jedem kolač nakon 15 godina :D
    Odlično Ana, thank you :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, i meni je taj podatak za mladi luk bio weird. Dalo bi se ponovno pogledati :)
      J, sve te svinjske šunke su masne + pune soli. Moj doručak je šunka, jaja i sir. Bez kruhnja, soli, vrhnja.

      Izbriši
  2. Odlični savjeti - zbilja se treba nekad zapitati da li zbog tog reda ili dva čokolade se moram uvečer ubijati sat vremena? Jednom prilikom sam smršavila 15 kila, a metoda je bila jako lagana - uvečer kad bi legla u krevet pobrojala bi sve što sam pojela - i jako često sam se zaprepastila. Trik je slijedeći: zamislila sam sebe za stolom za koji sam, naravno, u mislima donesla opet na stol sve što sam taj dan pojela - nekad sam se znala zaprepastiti. I tako iz dana u dan sam shvatila da mi toliko hrane baš i nije potrebno i kile su lagano išle dolje. Naravno, vježbala sam svaki dan 1 sat i nisam jela kolače, kekse i čokolade.

    Najveća motivacija za smršaviti je kad to sami želite, a ne zbog drugih. I naravno, uvijek se nakon nekoliko kila dolje, treba počastiti s nečim finim, ali ne puno naravno, tek malo za moral.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Wow, tvoja metoda vizualizacije je odlična!!

      Izbriši
    2. Probaj i vidjet ces da ces se sama zapitati da li mi to sve treba. Ipak, ovo je bio najbolji nacin da sama shvatim da sam previse jela.

      Izbriši
  3. :D
    A ako kojim slucajem ipak dobijes kojeg cokoladnog zeku, rado cu ga udomiti :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hahaha, mislim da neću ali nema problema :)

      Izbriši
  4. Kolač nakon 15 godina!? To je ludost.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pisala sam o tome, istina, nisam pojela kolač ili slatkiš više od 15 godina:)

      Izbriši
    2. Zašto bi to bila ludost? Ja nisam pojela papriku već 10, je li i to? :)

      Izbriši
  5. ne mijenjam prehranu na blagdane, pa mi zaista nije neki problem preživjeti Božiće i Uskrse.
    slažem se da ljudi često znaju na blagdane malo povilaniti, ko da je histerija u zraku, i sve se mora pojest i popit...treba to osvijestiti.
    što se tiče luka, volim ga i jedem, ali jeste li svjesne koliko luka ide u kilu? pa to je vreća luka :)
    a zdrav je ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, ali ovdje piše na 100 grama, a to je jedan luk?? Ovaj me podatak baš jako iznenadio, nije da ga jedem ali zaista nisam očekivala:P

      Izbriši
    2. Moram opet provjeriri to za kalorije....mislim da sam zabunm dodala decimalu više :). A ljudi zaista podivljaju za blagdane, kao pušteni sa lanca, kako bi moja baka rekla.

      Izbriši
  6. Ne znam koji su razlozi zasto si 15 godina nisi priuštila kolači ili slatkiš. Ako su zdravstveni, u redu. Ako su u pitanju kalorije onda je to jednostavno preekstremno odricanje. Sigurno razlog nije da ne voliš slatko.
    Ana, paprika ne ulazi u ovu priču, kao što npr. usporedba blitve i čokolade nema logike.
    P.s. 100 g sirovog mladog luka ima samo 32 kcal, 100 g običnog 42 kcal. Svjesno (pre)pisat 355 kcal je takodjer ludost, treba li i to objasnit zašto? Anamaria

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iskreno, ovisnost o slatkišima je našem mozgu ravna ovisnosti o nekoj drogi, pa joj ja za 15 g bez slatkiša čestitam. Je, ja sam napravila ludost u prepisivanju kcal za mladi luk. Moje duboke isprike Anamaria :)

      Izbriši
  7. Isprika prihvaćena. Na usporedbama poraditi, droga i slatkiši, čudo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Poradi ti malo na svom znanju :)
      Secer djeluje na mozak i na nas organizam kao i droga.
      Mnogi su ovisnici o slatkisima i jako tesko se "skinu" sa toga.

      Izbriši
    2. Pa niste živitinje da se ne znate kontrolirati i pojesti jedan kolač tu i tamo, to nikoga nije ubilo ni učinilo ovisnikom. Zar nije tužno izaći sa društvom npr za rođendan i ne probati tortu dok svi ostali jedu? Ne treba pretjerivati ni u čemu...

      Izbriši
    3. Ne, nije tužno, a usporedba itekako stoji. :) Isto kao što nije tužno izići s društvom i ne pušiti, iako svi drugi puše. Isto kao što nije tužno izići s društvom i ne piti, iako svi drugi piju. Tužno je upravo suprotno - osjećati se obaveznim raditi nešto što ne želimo, samo zašto što drugi to rade. Peer pressure bismo trebali ostaviti u osnovnoj školi, isto kao i postavljanje svisoka i nametanje svojih kriterija i mjerila "tužnog" drugima. ;) Ako netko ne želi iz bilo kojeg razloga jesti slatkiše cijeli život, tko sam ja da mu pametujem? Mogu mu samo zavidjeti jer sigurno ima zdravije zube od mene. :D

      Izbriši
  8. Za kalorije mladog lukai meni je bilo nepoijmljivo, no sad samo rjiešile tu nedoumicu. Što se tiče ovisnosti o slatkome, nikad nisam bila ovisna i u danima kada sam jela jako puno slatkiša, ali moram primjetiti u svojoj okolini osobe koje su doslovno nervozne, da ne kažem agresivne ako nema ništa slatkog u kući. Koliko puta sam morala u ponoć na benzinsku po kutiju keksi :D
    Da, rekla bih da je ovisnost.

    OdgovoriIzbriši
  9. Teška ovisnost o šećeru mogla bi se usporediti sa ovisnošću o cigaretama. Koliko ja znam cigarete nisu deklarirane kao droga. Usporedivat šećer sa kokainom, heroinom i sl. tj. drogama je, opet cu ponovit, ludost. Sljedeći put kad dijete bude pitalo sladoled ili kolač ti mu lijepo reci da je to isto kao da te pita lajnu kokaina jer eto "posljedice na mozak i organizam su iste". Za ne povjerovat. Ti poradi na svom rječniku jer, gle čuda, svaka rijec ima svoju težinu i značenje. Da stavim smajlica, možda će zvučat simpatičnije? :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Uskrs je stvarno ispao zahvalan blagdan za dijetu, cak i u gostima jucer. Dala se i pinca ukalkulirati ;-) Maja memorysun

    OdgovoriIzbriši
  11. Ma koja dijeta? Čuvam se sutra za slatkiše...na dijetu idem nakon Uskrsa!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hahaha, uvijek je nakon :). neka, samo neka bude

      Izbriši
  12. Da prenesem kako za sada teče moj Uskrs - opskrbila sam se sa puno šunke, posnog sira i malo jaja. U kući nemam čokolade, niti mrvicu kruha niti sam pekla kolače. Sprema se proteinski doručak :) a za sutra je rezerviran dvosatni trening koji će me malo razdrmati nakon 2 relativno pasivna dana.

    OdgovoriIzbriši
  13. Ja sam prosle godine drzala za Uskrs medecinsku dijetu, (3 puta na dan se jede kuvano jaje, +narandza+dvopek+paradajz+ 2x mleveno meso, ako se ne varam 200g, (nemoj me drzati za rec, moguce da sam promasila gramazu)), i smrsala sam 6 kg za 11 dana. S tim da sam onda imala puno kilaze za skinuti. Ove godine cu umereno jesti jaja, a dobro je sto volim kuvana jaja kad duze stoje. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slavica, ja isto volim kuhana jaja, pogotovo ako pogodim da su između mekano i tvrdo kuhanih. Što se tiče dijete, dok je nutrititvo ok, nije važno koja je, samo da unosiš manje kcal nego što trošiš. Rezultat će biti tu.

      Izbriši
  14. Lijepi podsjetnik da se nista ne mora, pa tako niti prezderavati. :)

    OdgovoriIzbriši