Jedimo lagano by Ana (bug_lady)

Posted by Ana (bug_lady) at 20:55




 
Kad sam pisala o sebi, par vas je u komentarima napisalo da bi voljelo pročitati malo mojim o zdravim / light obrocima i prehrani.
Kao što ste mogli čitati ovdje i ovdje, veliki sam pobornik uravnotežene prehrane i s vremenom sam otkrila hranu koja mi paše, sa kojom se osjećam dobro. Nema osjećaja pospanosti nakon obroka ili težine. Toga se držim (uglavnom) jer čim malo ''skrenem sa puta'' osjetim posljedice i tijelo me ''kazni''.

Veliki sam mljekožder i tamanim preko litre mlijeka dnevno, te obožavam jogurte i sireve. Ne znam dal to nešto znači ali slučajno sam nabasala na prehranu po krvnim grupama i za moju (B) piše da je jedina koja tolerira mlijeko, što se kod mene definitivno pokazalo točnim.

Volim kuhati. Kombinirati i izmišljati. Rijetko kad ponovim isto jelo, jer uvijek nešto dodam, oduzmem itd. Kako preko tjedna najčešće nemam vremena za komplicirane ručkove sa jako puno pripreme i kuhanja, evo par prijedloga za meni savršene (brze) obroke koje napravim (najčešće za par dana) i nosim sa sobom na posao:


1. Kombinacija sa kojom ne možete pogriješiti :)
  • povrće (sad su tu najčešće tikvica i mrkve)
  • meso (piletina/svinjetina)
  • riža/quinoa/bulgur/cous cous/heljda/ječam/pir


- recept je jednostavan - sve u jednom loncu. Uz dodatak soli, papra, chillija....što god želite. I obavezno stavim limun jer volim kiselinu koju da jelu.
- u sve moje recepte obavezno ide meso jer ga jako volim
- gotovo za 20-ak minuta (osim u slučaju crvene riže kojoj treba uz prethodno namakanje oko 40 min da bude gotova)
- uz to sve naravno ide salata; uglavnom baby špinat ili matovilac



2. Složene salate
  • tjestenina (uglavnom integralna)
  • povrće (zelena salata, matovilac, rikola, baby špinat, kukuruz, rajčice, grah....)
  • kuhana jaja
  • klice
  • tuna/piletina/low fat pileća šunka
  • feta sir
  • začinim samo sa acceto balsamico ili limunovim sokom i ulje ako mora onda samo bučino i to vrlo malo (jedna čajna žličica)




3. Kineski lunch
- ovo obožavam i radim najčešće nedjeljom jer zahtjeva dosta pripreme, no napravim dovoljno za ponedjeljak
  • nasječem oko 400 grama piletine na kockice i mariniram u tajlandskom chilli umaku (kupila u Lidlu prije godinu dana, mala mala staklenka, vrlo je koncentrira i ljut) ili soya s., sa malo maslinovog i soli
  • nasjeckam mješavinu gljiva (šampinjoni, bukovače i shi take)
  • nasjeckam hrpetinu povrća na tanke prugice - luk, mrkva, tikvice
  • na tavi dovršim gljive i stavim sa strane; onda se bacim na povrće i stavim sa strane
  • u vrelu vodu ubacim rižine rezence (treba im minuta da budu gotovi)
  • u wok na naglo bacim piletinu, pa kad je gotova (nakon par min) dodam gljive i povrće
  • dodam umak - najčešće kupovni slatko/kiseli
  • dodam chilli sauce
  • ubacim rižine, promiješam i gotovo
Ako mi se ne da sjeckati, postoje gotove mješavine povrća. Najdraža mi je orijentalna mješavina iz Lidla.

4. Fast food
- za primjer kako ja jedem pizzu :) - zakopam ju ispod salate. Obično pojedem 2 kriške.
- Pizzu najčešće radim sama tako da ne stavljam umak (samo nasječem rajčicu). Volim na nju kapare, ukiseljene lučice, inćune... a gore uvijek mozzarella.


5. Guste juhe
- uvijek imam par zamznutih porcija guste juhe koju najčešće napravim u nedjelju i onda zamrznem.
Trenutno imam 2 vrste:
1. od buče - stavim u pećnicu buču nasječenu na kockice, chilli, češnjak, maslinovo, sol, papar i mali luk. Kad je pečeno, zakuham temeljac, ubacim to sve unutra i zmiksam sa štapnim mikserom.
2. povrtna - na malo maslinovog stavim korabu, mrkvu, mali krompir, češnjak....što god imam od povrća, malo zapečem, dolijem temeljac i skuham kratko. Usitnim sa štapnim mikserom i to je to ;D.

6. Brzo varivo
Omiljene kombinacije su mi sa lećom te mrkvom/noklicama/piletinom:
1. komorač i leća - na maslinovo stavim komorač i kad je lagano staklast, ubacim konzervu leće te temeljac. Kuham 10 min i gotovo. Ponekad dodam suhu kobasicu jer kao što rekoh, volim meso.
2. mrkva/noklice/piletina - na maslinovo ubacim mrkvu (i često grašak), te piletinu nasječenu na kockice. Na to ide temeljac, a kada se skuha ubacim noklice od griza. Simple.

Imam jedan tajni začin koji obožavam, a to je moja ''vegeta''. Mrzim inače kupovnu vegetu zbog pojačivača okusa, ali ova domaća je samo sitno mljeveno povrće (barem 7 vrsta) i sol da se konzervira. Stavim u staklenke i držim u frižideru. Kada kuham, ubacim žlicu dvije i apsolutno poboljša okus jela. Uglavnom radim od mrkve, celera, poriluka, mladog luka, češnjaka....sve što trenutno nađem



Skoro me sram koliko su ''recepti'' jednostavni, a i vidite da nije neka filozofija. Bitno mi je da je brzo i da mogu staviti u posudicu i nositi sa sobom.

Moram napomenuti da ukoliko pokušavate skinuti kile, nužno je pratiti unos kalorija. O tome vam je pisala Tamara ovdje i ponudila primjer menija ovdje. Primjećujete da kraj mojih obroka nema nutritivnih vrijednosti jer ja to ne pratim. Ne važem se (nisam stala na vagu već 2 godine) i ne brojim kalorije. Uspjeva mi uz fizičku aktivnost održavati kilažu kakva je.

Ovi obroci samo pokazuju kakva je moja prehrana. Dakle sa puno povrća i bez deserta :D. Ako želite super low cal.recepte za nešto slatko, Tamara vam je dala par prijedloga.

Radim ja i ribu, pečem meso....itd. Ali tu sam navela samo moje najčešće dnevne/tjedne obroke koji brzo budu gotovi.

Dobar tek :D


Kako vi kuhate? Imate li koji lagani, brzi i zdravi recept za podijeliti? 

Ana (bug_lady)

OSTALI POSTOVI PROJEKTA ''SMRŠAVIMO ZAJEDNO'':
PROJEKT SMRŠAVIMO ZAJEDNO - uputstva

34 komentari:

  1. Krasni jelovnici, zaista super kuhaš!! Molim jednu teglicu ove domaće vegete i btw, hoćeš se udat za mene? Ja i kuhanje dva različita pojma, mada je ovo sve tako jednostavno...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahaha, kakav je miraz??! Nema frke, kad napravim svježu zalihu, dobiješ poveću teglu :)
      Za preko tjedna je sve jednostavno....

      Izbriši
  2. Recepti su super,brzi i lagani :) Svaka čast!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Light je ključna riječ, da. Kod mene uvijek light

      Izbriši
  3. Odlicni i recepti i saveti,svaka cast :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ajme sad sam ogladnila... Opet! :D

    OdgovoriIzbriši
  5. Odlicni recepti-od sutra odmah cu isprobati pokoji, danas sam bas imala kinesko povrce s piletinom!
    Btw, ja isto ne mogu bez mlijeka nikako, od djetinjstva svi u kuci konzumiramo dosta. Ako necega ima uvijek u kuci, to je 1,75 L mlijeko! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja sam na onom od 1,5L ali barem 3 boce su u frižideru :)

      Izbriši
  6. Super prehrana! Jako slicno jedem sad kad smo krenule u projekt. Maja memorysun

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super! Samo treba pratiti unos kalorija.

      Izbriši
    2. Da stalno mi to napominjete, ja cu biti iskrena pa cu reci da ga ne pratim u kaloriju i ne programom koji ste preporucili, ali ipak pratim svoje obroke i znam okvirne vrijednosti jer mi otac nazalost ima vec dugo visoki secer i na inzulinu je, tako da kalorijske vrijednosti jako dobro znam. Maja memorysun

      Izbriši
    3. I kako ti se čini, si u deficitu?

      Izbriši
    4. Jesam! Puno mi pomaze sto sam jako zauzeta pa ne mislim puno o hrani, i nema vandrednih grickanja gluposti. Kad me uhvati kriza za grickalicama navecer, pojedem neko voce ili popijem salicu vruceg mlijeka ciji sam isto obozavatelj. Maja memorysun

      Izbriši
    5. Odlično!!!! Jako mi je drago da si grickalice zamijenila voćem. S vremenom će proći craving :)

      Izbriši
  7. Jedina zamjerka je što nema ukupnih kcal...ali nadam se da nije svima baš toliki problem pratiti unos.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. a kaj buš ti pratila :D , tak si fit da nema potrebe :)))

      Izbriši
  8. Sve super i pripremi se za čas :) I ova domaća vegeta je izvrsna ideja!

    OdgovoriIzbriši
  9. imam pitanje kako pripremas temeljac?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uglavnom stavim pileće meso i začine i skuham u vodi. tako i meso i taj ''temeljac00 iskoristim kasnije za rižoto/bulgur/pir/ kus kus....

      Izbriši
  10. Svaka cast na divnim, jednostavnim, zdravim i ukusnim receptima!

    OdgovoriIzbriši
  11. Ova prva dva su stvarno toliko jednostavna da ih i lijenguza u kuhinji poput mene može složit :) I nasmijala sam se od srca na tvoju picu :))

    OdgovoriIzbriši
  12. Super su ti ideje za brze i jednostavne obroke! Meni uvijek treba takvih ideja jer volim napraviti za par dana pa nositi na posao. Još da na poslu imamo mikrovalnu, gdje bi mi bio kraj! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, mikrovlna fakat pomaže. ja sam si znala raditi zobene. čak i kus kus ;)

      Izbriši
  13. imas li ti svoj blog i gdje te mogu pratiti ?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. nemam, ali pružam s vremena na vrijeme doprinos na Dear Skin :) Ukoliko želiš pročitati neke moje postove na ovom blogu , odi na ''Suradnice'' , ispod naslovne slike, pa ćeš tamo naći linkov na nekoliko mojih postova, a ima ih pod ''Smršavimo zajedno''

      Izbriši
  14. Joj volim ove tvoje postove, stvarno sam i ja u zadnje vrijeme počela paziti što jedem i posebno u kojim količinama. Sad i ako osjetim da bih još mogla, zaustavim se i probava mi definitivno brže radi. Zahvaljujući tebi sam kupila chia sjemenke i oduševila se. Odlične su i hvala ti na tome.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti. Nevjerovatno kako se osjeti promijena u količini energije i lakoći postojanja :) Chia su divna superhrana! Mislila sam da je to pretjerivanje i bezvezarija dok ih nisam počela koristiti i vidjela benefit - probava mi je uvijek bila ok ali nemam više onih naglih naleta gladi u pauzi doručak-ručak.

      Izbriši
  15. Kako samelješ to povrće? Sirovo na mašinu za mljevenje mesa? Da li onda prosušiš ili samo tako sirovo samljevenom dodaš sol i u friz? Koliko to može stajati?
    Ja oduvijek želim napraviti svoju vegetu, ali ne znam kako bih sušila i mljela povrće :)

    Hvala!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U multipraktiku. Ne sušim već u svježe samljeveno stavim sol i u teglicu. Pa u frižider. Iskreno, en aznam koliko može stajati jer radim po 2,3 teglice što se brzo potroši. Sol je popriličan konzervans + u frižideru je pa nemam straha od kvarenja.

      Izbriši
  16. Haha mljekožder xD Ima nas još, kod mene doma je panika dok ponestane mlijeka :D
    Inače, jako mi se sviđaju recepti, pogotovo ovaj kineski lunch! Mogla bih živjeti na tjestenini, piletini i raznoraznim umacima :)

    OdgovoriIzbriši