PASTA ZA ZUBE U KUĆNOJ RADINOSTI

Posted by Dear Skin at 00:57

Večeras ću vam pokazati kako se radi zubna pasta u kućnoj radinosti. Ovaj recept sam naučila nedavno i otkako ga prakticiram, moji ukućani i ja sve manje koristimo industrijske paste koje uz fluor sadrže deterđente, zaslađivače i abrazivna sredstva.


RECEPT: (ovo je jedan od mogućih recepata)

-30 grama bijele gline (može se malo smanjiti glina i dodati prah neem-a)
-20 grama kalcij karbonat
-2-3 grama sode bikarbone
-5 grama glicerola
-30 grama vode
-10 kapi eteričnog ulja (može se kombinirati po 5 kapi od dva ulja, ovisno o želji)
-tenzid (sredstvo za pjenjenja) koje nije nužno, koristite ga samo ako nikako ne možete bez pjene u ustima.



POSTUPAK:

1. u posebnu posudu pomiješati prahove da se prožmu (glina, neem, soda bikarbona i kalcij karbonat), u drugu posudu pomiješati vodu, glicerol i par kapi tenzida ukoliko ga koristite.


2. miješajući uliti vodu s glicerolom u prahove i napraviti lijepu pastu


3. na kraju dodati eterična ulja. Ja za svoju pastu koristim po 5 kapi eteričnog ulja limuna i 5 kapi eteričnog ulja klinčića. Za maminu mješavinu koja pati od paradentoze, koristim 5 kapi eteričnog ulja paprene metvice i 5 kapi kadulje.


4. premjestiti u čistu i sterilnu posudicu, čuvati na hladnom (najbolje u hladnjaku) i upotrijebiti u roku od 30 dana.


VAŽNO:

- eterična ulja moraju biti visokokvalitetna, kupujte ih od renomiranih proizvođača.
- sve  artikle možete pronaći u raznim trgovinama kao na primjer Kemig, Terra Organica, Aromara, Aromazona i mnogim drugim.

Ova pasta nije elegantna poput onih u kupovnih u tubama, ali je vrlo učinkovita. Doprinosi zdravlju zubi, desni i usne šupljine. Ne sadrži štetne sastojke poput kontroverznog fluora (smatra se otrovnim posebno ako se guta ili udiše), titan dioksid , umjetne zaslađivače, triklosan, SLS i mnoge druge.

Eto drage moje, nadam se da će te pokušati napraviti sličnu pastu i podijeliti dojmove sa mnom :)

Koristite li već prirodne paste? Preporuke?

40 komentari:

  1. zanimljivo :)
    nikada mi nije palo na pamet napraviti svoju pastu. Primjećuješ razlike u učinku od kupovnih pasta?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Učinak pranja zubiju je potpuno jednak, doduše malo je kao blatnjavi osjećaj u odnosu na gelaste kupovne paste, ali brzo se navikneš i postane normalno. Kod mamine paradentoze nema previše pomoći ali je jako zadovoljna jer je pasta nježna za njeno zubno meso.

      Izbriši
  2. Kako zanimljivo, nikad mi ne bi palo na pamet da se i pasta može napraviti kod kuće :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Može, svašta se može kod kuće napraviti :)

      Izbriši
  3. Nije flour, već fluor i fluor nije štetan valjda u malim količinama koje se stavljaju u paste, zubi ionako sadrže fluor. Inače, recept je zanimljiv.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na ispravku, zamjenih slova :D
      Što se tiče teorije o štetnosti ne bih ulazila u nju, tako kažu. Mada ja i uz ovu home made pastu koristim i kupovne posebno kada idem na put.

      Izbriši
    2. Fluor je veoma otrovan i zablude su dugo kod nas gde ga preporucuju. Davali su ga u konc logorima logorasima da bi smanjili broj strazara,jer im je umanjivao volju od protesta i bega. Mnogi su svedoci da su prali zube redovno,a da u se zubi kvarili. Sve je zbog fluora najvise,ali i zbog unosa hrane bogate proteinima(meso,mleko...),jer je 30-50g dovoljno proteina dnevno kod odrasle osobe.Oni,koji jedu meso i piju mleko,koje ima tesko ili neprobavljiv kazein unose preko 150g proteina. Svaki visak cisti kalcijum iz kostiju i zuba i tako stradaju. U plemenima su gledali zube ljudi,koji nikad nisu culi za pastu za zube i cetkicu,a imali su sve zube zdrave. Onda su krenuli da ih hrane sa preradjenom hranom,mesom davali im mleka i zubi su im stradali.Izadjite iz ljudske zablude. Edukujte se na netu. Ima dosta i lazi. Morate prepoznati istinu. Mnogo lakse ce te je prepoznati nego gledajuci tv programe gde nas vise od 90% lazu.

      Izbriši
  4. Zakon! :D Ja sam par puta kombinirala neem ili sodu bikarbonu i to mi je (pogotovo neem) bilo nekako ajme... Ali i ja sam se prije nekoliko mjeseci prebacila na malo prirodnije paste za zube, samo još uvijek nisam sama krenila u izradu. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Neem je jako gorak i zato te razumijem, ali je jako dobar za usnu šupljinu. Ja ga nekad dodam u recept ali većinom radim bez njega.

      Izbriši
  5. Jako zgodno, ali mi se ne bi dalo to mućkati, a još manje držati van kupaonice :)
    Od sastojaka, problematična mi je soda bikarbona, ona dovodi do preosjetljivosti cakline.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Malo je komplikacija držati u hladnjaku, ali navikneš se. Što se tiče sode, ja ju stavljam oko 2 grama štoje jako malo, a oko njene štetnosti za caklinu ne znam što bih mislila, negdje piše da je štetna, negdje da nije toliko, uostalom kao za sve, svakodnevno čitamo neke nove informacije.

      Izbriši
  6. Nevjerojatna si, kako si se ovog sjetila? Nikad mi nije palo na pamet da sama radim pastu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam ni ja znala da se može dok mi prijateljica nije pokazala i naučila :)

      Izbriši
  7. Sigurno ću si je probati napraviti, ja ću probati imitirati paradontax i za to mi fali ehinacea koja je jako dobra za probleme paradonta. Inace soda bikarbona sluzi za izbjeljivanje zubiju tako da nije loše to preskočiti svako toliko pri izradi. Oštetit ces caklinu( ne trajno)pa će ti na jedno vrijeme biti osjetljiva na hladno i toplo pogotovo tvojoj mami koja vjerojatno ima malo povučene desni. Ja sam dugo godina radila u stomatološkoj ordinaciji.Inace soda bikarbona je najidealniji proizvod za čišćenje, ja skidam pesticide sa voća i povrća sa sodom, dodajem je u mašinu za robu sa deterdžentom da omekša vodu i skine fleke. Neki put ispilingiram lice s njom.U Italiji pola kile dođe 50 centi a kod nas malena kutijica 5 kuna.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti draga na savjetu, naravno, ovo je jedan od mogućih recepata i može bez sode, ali u ovoj pasti je nema niti 5% što je zanemariva količina.
      Jedina zamjerka je što je moja soda iz dućana, jer nisam još nabavila ljekarničku, farmaceutski čistu i bez aluminija.
      Soda čisti zube i abrazivna je, ali kada se koristi samostalno, a u ovako maloj količini ne radi nikakve probleme, ali naravno, može se i bez nje skroz.

      Izbriši
  8. Super recept, baš ću probati! Koji tenzid koristiš? Baš bi se igrala :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo malo trnzida sam dobila od GG, pitat ću ju točno naziv pa ti javim :)

      Izbriši
    2. Može, super :) Sa aroma zona planiram naručiti zajedno sa par osoba pa ću dodati narudžbi. Nadam se da će ukućani biti zadovoljni, znam da će im biti čudno bez ikakve pjene. Upravo sam probala jednu Himalaya sa iherba i svidjela mi se skroz, prirodna je i malo se pjeni pa bi probala napraviti da ne moram planirati narudžbu čim ponestane i onda čekati.
      Moram priznati da vidim promjene sa nimom kada ga malo dodam na četkicu, zubi mi više nisu toliko osjetljivi na toplo-hladno :)

      Izbriši
  9. Imam i ja tu sodu bikarbonu doma i na njoj piše da nije za upotrebu u ljekovite svrhe i da je riječ o 99 posto soda bikarbone, tako da vjerojatno sadrži aluminij. Ja osobno ne bih koristila DIY pastu, imala sam lošu reakciju na neem, pa sam se ipak vratila fluoru. pozz

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ljekovite svrhe znaci da nije za oralnu konzumaciju nego za druge mnogobrojne namjene, ako je tako navedeno. Zavisi sto se kupi naravno a bilo koja soda bikarbona je dobra za pastu za zube jer se pasta za zube ne guta ni ne pije nego ispire. Postoje Colgate paste za zube sa sodom bikarbonom. Toliko o sodi

      Izbriši
    2. Soda bikarbona kao što je ova na slici se inače ne koristi u prirodnoj kozmetici, koristi se ona koja je farmaceutske čistoće, bez aluminija. Nije točno da ako se nešto ispire i ne guta ne ulazi u naš organizam. Po toj logici niti ostali kvalitetni sastojci u ovom receptu ne bi bili korisni. Hoćete reći da se kroz sluznicu usta ne upijaju i štetni kao i zdravi sastojci proizvoda? Sodu bikarbonu nije poželjno koristiti u svakodnevnoj higijeni zuba zbog oštećivanja cakline.

      Izbriši
    3. Ovo je jedan od mogućih recepata i može bez sode, ali u ovoj pasti je nema niti 5% što je zanemariva količina.
      Jedina zamjerka je što je moja soda iz dućana, jer nisam još nabavila ljekarničku, farmaceutski čistu i bez aluminija.
      Soda čisti zube i abrazivna je, ali kada se koristi samostalno, a u ovako maloj količini ne radi nikakve probleme, ali naravno, može se i bez nje skroz.

      Izbriši
    4. Nije to baš jedina zamjerka, ali .... kako god vi kažete

      Izbriši
    5. Kako sam napisala, ovo je jedan odmnogih recepata paste, takome naučila moja aromaterapeutkinja i moja obitelj i ja smo prezadovoljni. Ponekad dodam neem i neka druga eu, sigurna sam da postoji još milion dobrih recepata pa svatko radi kako mu odgovara.

      Izbriši
    6. Pre dobro. I ako je star post odlučila sam se javiti. Koristim prirodne paste već jako dugo i nemogu zamisliti da kupujem u dm-um neke tamo sad ih zovem ljeve. Čak i kad putujem kupujem prirodne bez flora ima ih sad gomila u apotekama.

      Izbriši
  10. Zanimljivo je ovo! Nisam nikad vidjela ovak nekaj, trebalo bi to isprobati (jednom kad uspijem nabaviti sve sastojke) :D

    OdgovoriIzbriši
  11. Čula sam za pravljene paste, ali nisam do sada imala pouzdan recept, te nisam probala. Kako sam lenja za mućkanje to bi bio razlog broj dva. Ali, kako volim sve što je prirodno klikćem da bookmark, pa u kupovinu. Sada ću muža da zadužim za kupovinu :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Zanimljiv recept i zanimljiva ideja, no ne znam koliko bi e meni dalo mućkati tako nešto :D Kako nanosiš pastu na četkicu za zube, ako je u teglici, žlicom, ili?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uvijek cistom zlicicom. Duze ce ti trajati. Ili jos bolje: aliquote / stavi dnevnu (ili koliku ti pase) kolicinu u manju cistu/steriliziranu posudicu I to koristi I kad potrosis operes I opet napravis isto. Stavis na cetkicu zlicicom uvijek. Ako ti se manja kolicina pokvari, ne moras baciti sve, nego samo taj manji alikvot.

      Izbriši
  13. Nekako nisam za upustanje u ovakvu avantru, iako sam uvijek za diy i stvari iz kucne radinosti, mislim da ovu avanturu preskacem :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Jako zanimljivo, nema kaj. Imala sam jednom pastu bez fluora i bila je solidna, ali nije da sam vidjela ikakve učinke. Možda se treba koristiti duže malo :) Tu i tamo znam staviti malo neem praha na četkicu i time iščetkati zube, dobro dođe.

    OdgovoriIzbriši
  15. Jako zanimljiv post, i sama u zadnje vrijeme razmisljam o DIY pasti jer se i sve vise prica o samoj stetnosti kupovnih. Jedan od mogucih recepata je kokosovo ulje+soda bik+etericno ulje, jednostavno toliko da cu doista morati probati :))

    OdgovoriIzbriši
  16. ovo bih rado probala, spremljeno u favorite ;)

    OdgovoriIzbriši
  17. Bas sam danas razmisljala o fluoru u pastama i mislim da u kolicinama u pastama za zube nije stetan.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja mislim tako, uostalom on jedini štiti od karijesa.

      Izbriši
  18. dobar recept, jedan od boljih za prirodne paste.
    samo me zanima zasto govoris o etericnim uljima renomiranih proizvodjaca, a na slici se vidi da ti koristis one s aromazona, a zna se da im etericna ulja i nisu bas u vrhu kvalitete?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala .)
      Što se tiče aromazona ulja, zašto misliš da su nekvalitetna kad posjeduju sve potrebne certifikate i analize?

      Izbriši
    2. Mnoga eterična ulja imaju sve potrebne certifikate i analize, a nisu ni priblizno tako kvalitetni te su često patvoreni kao i njihovi certifikati. Meni, koja se dugo godina bavim aromaterapijom i ostalim kolegama koji prate zbivanja na tom području, eterična ulja s Aromazona nisu nikako dobar izbor osim za aroma lampicu. Kod njih su cijenom i kvalitetom dobri maslaci te jos neke sirovine, ali eterična ulja ne spadaju u tu kategoriju. Nažalost, još uvijek su samo tri brenda koja zadovoljavaju te uvjete, znam da ti znas, ali pišem radi drugih :) . to su: Pranarom, Oshadi i Florihana

      Pozdrav!

      Ida

      Izbriši
  19. Ono što mene zapravo zanima jest, kako izmjeriti tako male količine sastojaka? imam digitalnu vagu, ali količinu od 5 gr niti ne registrira. Kada sam vagala 44 gr, malo pokazuje 42, a malo 44. Očito ne važe na tako male gramaže :(

    OdgovoriIzbriši
  20. Ono što mene zapravo zanima jest, kako izvagati tako male količine sastojaka..5 gr! Imam digitalnu vagu, ali jadna ne raspoznaje tako male količine :)

    OdgovoriIzbriši