HIPERPIGMENTACIJE I OSJETLJIVA KOŽA

Posted by Dear Skin at 22:41

Vrijeme je ljetovanja, sunčanja i uživanja u odmoru. Nakon odmora, vraćamo se boljeg raspoloženja, preplanule puti, ali ono po čemu najviše pamtimo ljetovanje su-hiperpigmentacije.
Kako sam već puno puta pisala, koža pamti sve. "Prženje", solariji i nesmotrena nebriga za kožu kad-tad dolazi na naplatu. Svaka nemarnost akumulira se u tijelu što dovodi do mnogih promjena na koži, najčešće smeđe mrlje, pjege zvani hiperpigmentacijama, a može dovesti i do karcinoma kože.

HIPERPIGMENTACIJE mogu biti smeđe, crvene, blijedo-roze, mogu biti poput malih nakupina na licu do velikih mrlja, a najčešće su uzrokovane:
- nasljedno
- bolesti ( bilijarna ciroza, kronično zatajenje bubrega, hemokromatoza, celijakija itd)
- aknama
-mehaničkim oštećenjima (razne ozljede i ogrebotine)
-traume kože poput upala, djelovanja kemikalija, brijanja kože
-hormonalni poremećaj (Akromegalija, hipoadrenalizam, Cushingov sindrom, trudnoća, problemi sa štitnjačom)
-nakon kemijskih pilinga, lasera i sličnih tretmana
-prekomjerno sunčanje
-lijekovi (kontraceptivi, hormonska nadomjesna terapija, trovanje teškim metalima, benzoil peroksid, klorokinon, cikofosfamid, estrogeni, florouracil, minociklin, nikotinska kiselina, NSAR lijekovi, fenolftalein, steroidi, tetraciklini, tretinoin itd.)

KAKO UKLONITI NEŽELJENE MRLJE:
Hiperpigmentacije s kože moramo jednostavno "oljuštiti" i na taj način izbijeliti s kože. Takvo ljuštenje se postiže raznim preparatima.O nekim mogućim načinima sam pisala puno na blogu, najdjelotvorniji sastojci su svakako tretion (retinol), AHA kiseline (posebno glikolna i mliječna  kao i njihove kombinacije) , C vitamin i hidrokinon. Proces je dugotrajan i zahtjeva puno strpljenja i nus pojava u smislu perutanja, osjetljivosti i iritacija.
Postoje mnogi dermokozmetički tretmani poput dermoabrazija, tretmana AHA kiselinama, lasera, IPL i slično. Takve tretmane treba prepustiti profesionalcima, odnosno dermatolozima koji će prilagoditi vrstu i intezitet individualno prema pojedincu.

PREVENCIJA HIPERPIGMENTACIJA LJETI:
- zaštita od UV zračenja o čemu stalno pišem, i to od UVB a posebno od UVA zraka tokom CIJELE godine. Kreme, fluidi, BB kreme, puderi...neka sve ima SPF oznaku, a odlično je piti i jesti Beta-karoten, Astaksantin, Likopen, vitamini posebno E i C, omega 3 kiseline i puno zelenog čaja (ne onaj iz vrečica već pravi zeleni čaj koji se kupuje u posebnim trgovinama)
- ne koristiti ljeti nikakve proizvode koji služe izbjeljivanju kože  (kemijski pilinzi, kreme s sastojcima za izbjeljivanje) kao niti odlaziti na tretmane za uklanjanje hiperpigmentacija

OSJETLJIVA KOŽA I MRLJE?
Sve gore napisano je divno i krasno, ali što u slučaju ako ste ponosna vlasnica osjetljive kože koja reagira na sve i svašta? Sve Vas peče, iritira, svrbi, žari..a mrlje su tu?
Za osjetljivu kožu najbolji izbor su polihidroksi-kiseline (PHA)  o kojima sam pisala ovdje i ovdje, i od kojih je za iznimno osjetljivu kožu najpoznatija i najučinkovitija laktobionska kiselina. Vrlo je teško pronaći kozmetiku s PHA kiselinama, ja znam samo za brend: Neostrata  kao i dermokozmetičke tretmane koji koriste PHA kiseline.

Što možete same napraviti i što daje rezultata?

1. TONIK OD PERŠINA I LIMUNA
Ovaj tonik je pravo čudo. Nakon najmanje tri mjeseca korištenja itekako se primjećuje kako su mrlje posvjetlile. Nisu nestale i od njega ne možete očekivati čudo, a uvelike ovisi i koju vrstu hiperpigmentacija imate, ali itekako se vide odlični rezultati.
Na internetu ima raznih recepata za ovaj tonik,ja radim na ovaj način:
- 2 žlice svježeg i nasjeckanog peršina prelijem s 1,5 dl destilirane vode i 0,5 dl 70% alkohola u staklenku.
- dobro zatvoriti i protresti iostaviti preko noći
- sljedeći dan dodati svježe iscijeđeni sok od 1 limuna, otprilike 1 dl soka
- čuvati u hladnjaku i ovim tonikom dva puta dnevno prebrisati lice
Kod jako osjetljive kože, predlažem da se izbaci limun i alkohol, te peršinovo lišće prokuha u 2 dl vode, ohladiti i procijediti, te dodati još 3 dl mineralne vode. Ova verzija je bolja za osjetljivu kožu jer limun i alkohol mogu iritirati.
Obje verzije čuvati u tamnoj boci i u hladnjaku.



2. KOJIČNA KISELINA

Kod nas je vrlo malo zastupljena, i o njoj sam pisala u ovom postu. Nažalost, sapun koji koristim moguće je nabaviti samo preko neta-a. Ovaj sapun uklanja skoro sve sitne pjege i mrlje. Koristim ga više od 10 mjeseci i zaista je djelotvoran. Na osjetljivoj koži nisam primjetila nus pojave, ali rezultati su spori.

3. C SERUM o kojem sam pisala puno, može izblijediti manje hiperpigmentacije i posvjetliti kožu, ipak, čuda ne očekujte brzo i u slučaju osjetljive kože koja zna jako reagirati na C vitamin, birajte ili izradite niže koncetracije i pomiješajte ga s Vašom hidratantnom kremom dok se lice ne navikne na njega,

4. FERULIČNA KISELINA
I o ovom vrijednom sastojku se jako malo piše i zna. Radi se o antioksidantu koji u kombinaciji s ostalim, posebno C i E djeluje protuupalno, štiti i čuva od hiperpigmentacija. Nažalost, samu feruličnu ćete teško nabaviti, obično se nalazi u nekim gotovim serumima koji koštaju besramno puno. Najpoznatiji je Skinceuticals Ferulic CE koji doseže cifru i do 900 kn. Postoje recepti za kućnu prirpravku seruma na bazi ferulične i o tome ću u nekom drugom postu.

Za koju metodu se odlučite, pričekajte jesen. Ljeto je vrijeme kada se ništa ne radi invazivno osim prevencije kojom možemo puno napraviti kao i zaštitom naših bližnjih koji još ne razmišljaju o posljedicama.
Sunce i more će očistiti kožu, ali imajte na umu da je taj efekt kratkoročan i da se nakon ljeta, problemi mogu pogoršati.




44 komentari:

  1. Razlog mojim hiperpigmentacijama je njega za problematicnu kozu. Uz konstantne upite sto farmaceutskim djelatnicima sto samim proizvodjacima uvijek sam nailazila na potvrdan odgovor da s takvom njegom mogu na sunce ili da ali uz odgovarajuci spf. Da ne govorim da ni spf 50 mi nije pomogao jer podloga za problematicnu kozu i sunce su ocito veliki neprijatelji. Rezultat: pojacane hiperpigmentacije. Tako da mi ni c-serum ni utrljavanje seruma nije niti malo pomoglo zbog konstantne iste njege. Sada sam skroz izbacila njegu za problematicnu kozu i cekamo jesen za daljnju borbu. Samo sam u tridilemi: kiseline, laser ili mikroderma..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U mulleru mi je preporucen serum Lotique night repair complex koji uklanja hiperpigmentacije. Ne znam da li itko ima iskustva? Ja odustala za ovo godisnje doba cim sam vidjela da sadrzi retinol.

      Izbriši
    2. Farmaceutski radnici kao i uvoznici brendova nisu u velikoj većini potpuno informirani i stručni. Srećom, ta neka "starija garda" polako odlazi u mirovinu a sve ćešče se susrećem s vrlo educiranim farmaceutskim djelatnicima koji su se vjerojatno sami puno informirali obzirom da puno toga ne uče na faksu. No, bilo , kako bilo, kozmetika za problematičnu kožu ako se ne koristi pravilno može uzrokovati hiperpigmentacije. Pretpostavljam da one nisu kod tebe jako duboke pa ih možeš uspješno riješiti. Laser sam probalai kod mene je 0 bodova,barem onaj na kojem sam ja bila, uskoro ću pisati o tome. Koliko sam vidjela, kiseline +mikroderma daju mrak rezultate, samo nađi dobru polikliniku!

      Izbriši
    3. Ja koristim Lotique night repair complex , nije baš za osjetljivu kožu jer pecka. Šta se tiče pjega nisam primjetila neki pomak al koristim nekih 20 dana, jedino se vidi da je lice nekako čišće i svijetlije. Imaju ti testere u Mulleru

      Izbriši
  2. Također imam osjetljivu kožu s hiperpigmentacijama i nadam se da sam na vrijeme započela borbu protiv toga, imam 18 godina. Za početak sam počela koristiti masku s AHA kiselinama (koju sad koristim jednom tjednom) i vitamin c serum plus Eucerin sun fluid kad god izlazim van. Sapun s kojičnom kiselinom me jako zanima i željela bih početi s korištenjem na jesen. Može li se koristiti u kombinaciji s AHA kiselinama, odnosno maskom koja sadrži AHA kiseline? :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jel znaš uzrok svojim hiperpigmentacijama? Koju AHA masku koristiš?
      Inače, iza kojičnog sapuna ne treba puno agresivnih sastojaka, tek neka blaža krema namijenjena osjetljivoj koži, a pošto se radi o maski koju koristiš jednom tjednu, taj dan nemoj koristiti sapun.
      Dermokozmetički preparati u ljekarnama, namijenjeni za tretiranje hiperpigmentacija, moraju biti neškodljivi za kožu, posebno kod osjetljive kože preporučuje se blagi proizvodi koji posvjetljuju hiperpigmentacije .

      Izbriši
    2. Ne znam uzrok svojim hiperpigmentacijama, ali smatram da je moja koža osjetljiva na sunce pa zbog toga dobivam hiperpigmentacije. One koje mi najviše smetaju su na čelu i dobila sam ih prije puno godina, negdje u trećem razredu osnovne. Također imam jako svijetlu kožu. Isto tako, imam dosta madeža po tijelu i stalno se pojavljuju novi (svi članovi moje obitelji su skloni madežima). Baš ih mrzim, haha. Smatram da je uzrok sunce zato što otkad se pazim sunca i koristim eucerin sun fluid, na licu nisam dobila ni jednu novu pjegu ili madež.
      Koristim voćnu noćnu masku od Zimzelena kozmetike, a koristim ju jednom tjedno zbog toga što je ljeto, a na jesen ju namjeravam češće koristiti. Nisam koristila puno preparata s AHA kiselinama pa sam se odlučila za nešto što nije agresivno. :)

      Izbriši
  3. Prava tema za mene, ti uvijek znaš pogoditi što meni treba! Moje hiperpigmentacijske mrlje su nastale usljed hormonskog poremećaja. Ovo ljeto (također uz tvoje savjete!) ih uspijevam držati pod kontrolom tj. ne pojavljuju se nove. Mama mi stalno govori da limun pomaže u njihovom odstranjivanju, ali joj, iskreno, nisam vjerovala. Čim dođe jesen, krećem sa ovim tvojim tonikom od limuna

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da sam pogodila :) Limun je moćan kod posvjetljivanja pjega, ali nikako s njim na sunce i oprez kod osjetljive kože. Razblažiti ga obavezno vodom.
      Na jesen ćemo svi u napad na suvenire ljeta :D

      Izbriši
  4. Vi ste hodajuca enciklopedija. Toliko dobrih informacija sam citajuci Vas blog saznala, hvala puno na tome!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Vama na lijepom komentaru i pracenju ovog bloga :)

      Izbriši
  5. Draga Martina,

    Nekako mi se cini da mi se sama hiperpigmentacija pocela pojavljivati nakon koristenja Neutrogene za borbu protiv akni i oziljaka. U sastojcima gela za ciscenje/dnevne i nocne kreme sastojaka je bio benzoil peroksid.

    Sad sam pocela koristiti tester Clarins Daily Energizer Cream. Jesi li imala iskustva s tom kremom? Krema u sastojcima ima i Vitamin C.

    Hvala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tvoje hiperpigmentacije su upravo ono očumu sam pisala u jednom od prethodnihpostova, kao i u ovom. Mnogi proizvodi za problematičnu kožu sadrže sastojke koji stanjuju kožu i samim time ona postaje osjetljiva na UV zrake. Također,različiti štetni čimbenici poput kemikalija ili procesa kao što su akne i mehanička oštećenja mogu dovesti do hiperpigmentacija. Tako riješimo jedan problem (akne) a natovarimo novi (hiperpigmentacije). Benzoil peroksid ljušti kožu i ona je onda posebno osjetljiva i podložna mrljama, Nikako se ne bi smio koristiti na svoju ruku već u dogovoru sliječnikom, niti predugo .Čitala sam da je čak i vrlo štetan jer sadrži sintetičke dodatke koji mogu biti kancerogeni. Navodno je majčina dušica učinkovitija od benzoil peroksida pa možda da razmisliš o njoj. Imala sam tu Clarins kremu, divno osvježi lice no ona nema tako moćne koncetracije koje bi mogle napraviti čudo, plus toga pakiranje u teglici nije najbolje rješenje za antioksidante jer propadaju.

      Izbriši
    2. Hvala punooo na odgovoru i savjetima. Iskreno vise ne koristim benzoil peroksid jer mi se lice ocistilo i sad sam u trazenju idealne umivalice, dnevne i nocne kreme. Hvala puno sto si mi objasnila da pakiranje u teglici nije najboljen rjesenje. Iskreno koju bi ti kremu za dnevnu i nocnu njegu savjetovala i umivalicu? Trenutno koristim takodjer Clarins gentle foaming cleanser with shea butter, za sada je dobar, nije izazvao nista lose na licu, a i lijepo cisti. Od pelinga, koristim No7 Total Renewal Micro-dermabrasion Face Exfoliator. Iskreno nije izazvao nista lose tokom prvog koristenja, no moram priznati kako i nije bas sad nesto super i zagladio kozu recimo oko brade i one male whiteheads, a koristila sam ga po uputama. Prije toga sam koristila Lush Angels on a bare skin no htjela sam jos nesto ucinkovitije sto ce lijepo pilingirati lice. Znam kako je tvoj HG piling od Dermalogica, rado bi ga kupila ali financijski mi je jos malo nedostizan.

      Hvala jos jednom!

      Izbriši
    3. Sve ovisi kakvu imaš kožu i godina. U svakom slučaju, s umivalicom ne možeš pogriješiti ako uzmeš Apivitinu od lavande i masline(109 kn a nađe se na akcijama) koja pomoću propolisa umiruje kožu i odlično čisti, isto tako,novi gel od Green Girl s kojim sam prezadovoljna "What's not to like". Volim i prirodne sapune za umivanje. Krema za dan mora imati spf od 15 na više, posebno sad ljeti mora imati barem 30 a za noć hidratantna krema prilagođena tvojoj koži. Kod antioksidanata najbolje da ih potražiš u serumma, tako ćeš najbolje i najvišedati koži.
      Piling za lice nemoj pretjerivati, posebno ne dermoabrazijama, radije na problematično područje stavljaj maske od zelene gline i neema ili od aspirina dokse ne očiste sitni gadovi.

      Izbriši
  6. Tu si mi sestra po muci :).
    Moje su otišle kroz par godina korištenja retina i zaštitnih krema. Uvijek se pomalo vrate tj. stare potamne ljeti, ali nikad kao prije jer stvarno jako pazim na zaštitu od sunčevih zraka. Nažalost dovoljno je samo jedno zaboravljanje obnove spf da se vrate.
    Iskreno ja imam osjećaj da bi u mom slučaju prošle i bez retina, samo bi duže trajalo. Nekako spf zaštitu vidim kao ključnu, bez nje nema nikakvog pomaka.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se s tobom, prevencija i zaštita su ključni.

      Izbriši
  7. Na jesen kreće moja borba, na ovaj tekst ću se svakako vratiti… ne odustajem, dosta mi ih je više ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vjerujem da ti je dosta svega i da ćeš ovog puta uspješno riješiti mrlje :))

      Izbriši
  8. Martina u tebi vidim strucnjaka pa i ja kao i ostale molim za savjet. Imam hiperpigmentaciju na licu desno jace nego lijevo. Mislim da su mi se javile zbog koristenja kontracepcije koju sam u međuvremenu promijenila ,imam druge tablete ali fleke ne nestaju. Koristim vec 2 god Roc spf 50 zastita+prevencija ali nikakve koristi. Od nedavno mazem 2xna dan Celerit plus kremu i cini mi se bolje ali je to mouda zbog toga sto stalno pada kisa pa mi prirodno blijede.
    Zivim 100 m od mora i plaza mi je svakodnevnica. Sta bi mi preporucila za jesen od preparata koji su tebi bili ucinkoviti imam normalnu kozu ne koristim nikakvu podebnu njegu nemam problematičnu kozu.
    Hvala unaprijed na savjetu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod tebe je uzrok hormonalni,odnosno uzimanje kontracepcije. Mada mi je čudno da je na jednoj strani jača, to se događa kada nam je jedna strana lica više izložena (na primjer lijeva kod ljudi koji puno voze auto). Roc i ostale SPF kreme su samo za zaštitu i služe kao prevencija, od njih je teško očekivati da će same riješiti problem. Ono što može pomoć je retinol,najboljeu obliku tretiona, pisala sam o tome na blogu ako ne planiraš trudnoću. Druga opcija su AHA kiseline + c vitamin. Oboje u kombinaciji daju odličan rezultat. Od krema za kućnu upotrebu bih izdvojila Neostratine kreme o kojima ću uskoro pisati, Paulas Choice losioni s AHA, Green Girl koja radi individualno i kojični sapun.Naravno, rezultati su spori i o je dugorajan proces ali ne izostaje.

      Izbriši
    2. Hvala ti puno na odgovoru😊

      Izbriši
  9. za post kapa dole!
    nabavila sam sve što mi treba da napravim c serum po tvom receptu, pa cu pokusati sa njim.
    imam nekih mrljica kojih bih se volela otarasiti, no na jesen svakako opet krećem
    sa kiselinama, koje su mi najviše iščistile ten u jednom kritičnom trenutku :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Lena:)

      Javi svakako dojmove s C serumom :)

      Izbriši
  10. ovo ljeto sam odlucila izbjegavati suncanje na plazi sto je vise moguce.
    koristim astaxanthin, pocela sam kojic sapun zadnjih mozda 15 dana, navecer tonik sa ferulicnom, napravila ga predivna green girl, po danu biotherm cc krema, caudalie vinoperfect serum, fluid.
    jos i njihovu masku.
    i mogu ti reci da ih vise i nemam, nitko sretniji od mene.
    mislim da je definitivno najzasluzniji kojic sapun.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako mi je drago da si pronašla odgovarajuću formulu za svoje fleke, a vjerujem i da su bore jako zahvalne :))

      Sve nabrojano u kombinaciji vjerujem da daje mrak rezultate a sapun je stvarno jako djelotvoran:)

      Izbriši
  11. Martina ,lepi saveti. Mnogo sam naucila od tebe. Drzim se tvojih saveta i koza mi je sve bolja i bolja. Sad cekam zimu da vidim sta ce biti,da li ce se opet pojaviti flekice. Bez spf-a ne izlazim iz kuce i nasla sam idealnu kremu . A i zimi cu je koristiti jer ima UVA zastitu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Weee:)) Baš sam sretna da ti je koža sve bolja i bolja:))
      Podijeli s nama tu idealnu SPF kremu :*

      Izbriši
  12. Roc spf 15 za sve tipove koze. Malo je jaca sad leti za mesovitu kozu ,ali je dobra. Ne puni pore i ne izlaze mi bubuljice od nje :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga, ROC je navodno vrača kod nas na jesen na velika vrata , jedva čekam:)

      Izbriši
  13. Je li ti pomogao onaj spot tretman od aminogenes (tako nekako se zove firma)?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ono ne bih preporučila ni za mazanje peta :P Sutra ćeš nadam se čitati recenziju :)

      Izbriši
  14. Slaba sam na članke/postove o hiperpigmentaciji i uvijek se nadam da je netko otkrio djelotvorni lijek za njih!
    Kao što sam ti već na FB napisala, prvom prilikom (čitaj idući tjedan kad krećem na GO) radim tonik od peršina i limuna!!!

    OdgovoriIzbriši
  15. Pretpostavljam da je slika sa pocetka posta tvoja?:) Zanima me da li ti hiperpigmentacije reaguju na Dermalogica piling sa enzimima? Moje se bas zacrvene posle svakog mehanickog pilinga posto imam osetljivu kozu i ne znam da li da predjem skroz na hemijske pilinge u vidu krema ili da jednom nedeljno ipak odradim mehanicki sa silikonskim jastucicem ili nekim pilingom poput Dermalogice jer sam cula da se bolje pilinguje koza nego sa hemijskim i da su neophodni u nezi. Na osnovu iskustva sta bi mi ti predlozila?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, da. Moja je fotka, nažalost. Uglavnom, pilinzima za kućnu upotrebu se ne mogu očekivati ne znam kakvi rezultati na hiperpigmentacijama, nisu toliko moćni. Dermalogicin enzimski piling je iznimno nježan zaosjetljivu kožu no ipak viševolim kemijske odnosno enzimske pilinge jer su nježniji prema osjetljivoj koži. Ja kombiniram jednom tjedno kemijske i jednom tjedno mehaničke i tako dobijem najbolje rezultate u smislu ljuštenja mrtvih stanica,

      Izbriši
  16. Nedavno sam naisla na ove videe i setila se tvojih postova o hiperpigmentacijama.. Po meni zena super izgleda i nikad ne bih rekla da je presla 50u.:)
    https://www.youtube.com/watch?v=4Zgrz4WBINE&list=UUU9rHRAeSzi--j1jkXQ47RA
    https://www.youtube.com/watch?v=rKi2MncpSAA
    https://www.youtube.com/watch?v=iHd5XseZr4Y

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Još jedan dokaz koliko je Retin učinkovit, Žena mrak izgleda.

      Izbriši
  17. Ima li tko iskustva s SVR HYDRACID C20 serumom s vitaminom C??

    OdgovoriIzbriši
  18. Napravila sam tonik (peršin prelila sa 2 dcl kipuće vode, lagano kuhala još 15-ak min i poslije dodala žlicu limuna), pa me zanima jel ga mogu koristiti sad u ovo vrijeme i ujutro radi sunca ili stavljati samo navečer? I pročitala sam da se tako napravljen može čuvati u frižideru 5-6 dana, pa ako znate zbog čega se ne bi smio duže koristiti...hvala!! :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako je limun dodan onda isključivo navečer a pošto nema konzervansa treba ga što prije potrošiti.

      Izbriši
  19. Napokon nesto dobro i korisno za procitati o hiperpigmentaciji :) ja sam umjesto limuna dodala kasikicu jab.sirceta. Da li se tonik moze koristiti i tokom ljeta? A za zastitu od sunca koristim Ducrey kremu 50+

    OdgovoriIzbriši
  20. Da li mogu c vitamin stavljati po ljeti?

    OdgovoriIzbriši
  21. Blog je odličan! Još nisam sitgla sve pročitati, a najviše me zanimaju hiperpigmentacijski problemi. Htjela sam pitati smijem li C vitamin staljvati po ljeti?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svakako smiješ. Naravno, preko dana krema sa SPF zaštitom. Hvala ti na čitanju

      Izbriši