Neuredna probava?

Posted by Dear Skin at 00:17

Skoro cijeli život imam problema s neurednom probavom. Razdoblja zatvora i opstipacije uz izrazitu nadutost prate me od ranog puberteta. Najveći problemi su nastali završetkom školovanja i početkom prvog zaposlenja. Kao djevojka, bila sam dosta inertna, slabo kretanje, dugotrajno sjedenje i loša prehrana uzrokovali su moju neurednu probavu, a kada se tome pridružio prvi pravi stres nakon bezbrižnog školovanja, probava je totalno poludjela.
Napuhnutost je bila zaista neizdrživa. Grčevi, nadimanje, zatvor dovodili su me jednostavno do očaja. Čak sam nekoliko puta završavala na hitnoj sumnjajući na slijepo crijevo.
Krenuli su uobičajeni doktorski savjeti: puno vlakana, povrća, žitarica, vode i po potrebi Donat Mg.
Stanje se poprilično popravilo, ali svejedno sam vrlo često posezala za laksativima što ne preporučujem.

ZAŠTO REGULIRATI PROBAVU?

- prvenstveno radi zdravlja. Kada reguliramo normalnu i redovitu probavu utječemo na sve bolesti. 80% imunološkog sustava nalazi u crijevima i  naše zdravlje ovisi upravo o bakterijama i gljivicama u crijevima. Te bakterije luče faktore koji potiču imunološki sustav koji potom prepozna štetne mikroorganizme. Prirodnu floru narušavamo prehranom, lijekovima, posebno antibioticima i stresom pa se nastanjuju štetni mikroorganizmi koji mogu uzrokovati čak i rak debelog crijeva.

- koža: neredovita probava postaruje kožu, dokazano je da utječe na razvoj akni, a neupitno utječe na razvoj celulita.

KAKO REGULIRATI PROBAVU?

Voljela bih da Vam napišem čarobnu formulu, ali ni sama ju nisam još otkrila. Isprobala sam mnoge metode i godinama se pridržavam osnovnih savjeta u prehrani. Jedem puno povrća, vlakana, integralnih žitarica, pijem vodu i opet imam često neurednu probavu. Čak m ise čini da sam od svega ovoga još više napuhnuta :D
Nedavno sam u razgovoru s čitateljicom koja je narodnim receptima spasila želudac svog muža i regulirala probavu saznala za mnogo savjeta iz knjige Ivana Lesingera  "Ljekovitost povrća voća i začina":


Kupus: namirnica bogata mineralnim tvarima neophodnih za razvoj i ishranu

Povoljno djeluje na pražnjenje crijeva jer izvrsno potiče peristaliku,tjera razne parazite iz crijeva a njegovo blago sedativno djelovanje koristimo kod nesanica i živčanih napetosti...
Sok od kupusa dobijemo
#- kupus naribamo pa iscjedimo sok
#- u mikseru izmiksamo kupus pa preko guste krpe procjedimo sok
#-upotrebom sokovnika
Sok koristimo za piće odmah i uvijek svjež,ne stavljati u hladnjak niti da stoji duže od 1h jer oksidira.
Čir želuca i dvanaesterca i Helicobacter pylori:
1.tjedan 3x po 1 dl soka kupusa prije jela
2.tjedan 2x po 1dl ujutro i naveče
3.tjedan 1x po 1dl ujutro i navečer
Uz ovu terapiju koristiti i plan prehrane (dijetu) za čir,ako dođe do nadimanja u sok dodamo žličicu mljevenog kima.

Krumpir:

Ljekovito svojstvo krumpira u liječenju gastritisa i čira na želucu
Sirovi Krumpir predstavlja čisti škrob koji ima zadaću da apsorbira previku želučanu kiselinu.
Pire od kuhanog krumpira bez soli i sa vrlo malo masnoće predstavlja dijetalni obrok koji podnose i najteži bolesnici,direktno djeluje na peristaliku kao i na višak želučane kiseline koju upija i odvodi iz želuca.
U liječenju gastritisa :krumpirov sok predstavlja jedno od prirodnih sredstava za liječenje i uzimamo po 1 žlicu soka od svježeg krumpira razrijeđeno s malo vode pola sata prije doručka,ručka i večere.
Kod čira želuca i dvanaesterca: uzima se  pola decilitra soka ujutro natašte i pola dl soka pola sata prije ručka a u liječenje se uvodi i krumpirova juha -krumpir narežemo na kockice i kuhamo 20 min i pred kraj dodamo sitno sjeckani peršin i malo morske soli
Bitno je uzeti SIROVI krumpir koji nije zelen i koji NE KLIJA .!!!
 I nećete dobiti temperaturu
 Čišćenje kože:sok nanosimo na oboljela mjesta-razne ekceme i kožne nečistoće-i ostavimo da se osuši pa kasnije namažemo maslinovim uljem
Najpoznatija terapija za lijepi ten je uzimanje kaše od ribane jabuke i ribanog krumpira 1x dnevno tokom 1-3 tjedna kada se počnu primjećivati rezultati.
Paprika potiče izlučivanje želučanog soka i ne smiju je jesti oboljeli na želucu i crijevima
Rajčica pomaže želucu jer potiče varenje-probavu hrane
Bosiljak se preporučuje svima sa želučanim i probavnim smetnjama, sprečava nadutost i pomaže varenju-probavi hrane
Cimet (cinnamomum ceylonicum)jača srce i želudac a osvježava živce i krv.
Đumbir uravnotežuje crijevnu floru jer uništava bakterije truljenja a pomaže bakterije kiselog vrenja pa na taj način pomaže kod nadutosti i slabog rada crijeva.


Dr.Kaliterna preporučuje enzime papaje i probiotike kao pomoć u reguliranju probave uz izbjegavanje mlijeka i šećera koji potiču rast hormona koji djeluju kao muški hormoni.



Iz iskustva, najbolja pomoć je kretanje. 30 minuta dnevno bilo kakve aktivnosti jako pomaže kod neuredne stolice. Isto tako voda koja tjera otpadne tvari iz crijeva. Izbjegavanje suhomesnatih proizvoda i rafinirane, zapadnjačke hrane.

KAKO PREPOZNATI TIP NEUREDNE PROBAVE?

Postoji tzv  Bristolska skala za analizu stolice

TIP 1 :Stolica u tvrdim komadićima najčešće je odraz prehrane siromašne vlaknima, a upućuje na to da je stolica predugo stajala u debelom crijevu. Treba povećati unos vlakana koja pospješuju probavu.
TIP 2: Voluminozna, no grudičasta stolica najčešće upućuje na opstipaciju i dehidraciju. Važno je uravnotežiti prehranu biljnim vlaknima, pojačati tjelesnu aktivnost i unos tekućine (najbolje obične vode).
TIP 3: Voluminozne stolice s pukotinama po površini smatraju se normalnima i zdravima. Povećani unos tekućine omekšat će stolicu i ukloniti nabore. (Idealna je stolica srednje konzistencije - nije ni pretvrda ni premekana).
TIP 4; Meku, tanko kalibriranu stolicu britanski liječnici također smatraju zdravom. Tvrde da bi u idealnom slučaju svaki dan trebalo imati jednu-dvije stolice srednje konzistencije.
TIP 5: Iako može upućivati na potrebu pročišćavanja crijeva tekućinom i zdravijom prehranom, stolica u mekim komadićima smatra se već blagom dijarejom te može biti i znak bolesti crijeva, ističu britanski stručnjaci. 
TIP 6: Pahuljasta stolica neravnih rubova nagovještava dijareju, tj. proljev te često upućuje na nužnost promjene životnih navika.
TIP 7: Vodenasta stolica provela je najmanje vremena u crijevima, odnosno prebrzo je prošla kroz probavni trakt. Prerijetka je, prezasićena vodom i simptom je proljeva. Potraje li predugo, zahtijeva liječničku dijagnostiku.
PRAŽNJENJE CRIJEVA KAO OPSESIJA?

Poznato? Svaka osoba koja ima problemas opstipacijom, poznaje razne metode i preparate za pražnjenje crijeva. Svako pražnjenje bez nadzora stručnjaka nije dobro ni zdravo i može dovesti do dehidracije i gubitka važnih tvari. Postoje biljni pripravci kao prva pomoć: čaj od sladića, kima, anisa i koromača, jogurt s dvije žlice lanenih sjemenki za doručak.
Posljednje otkriće koje prakticiram u posljednje vrijeme je slana voda. Svako jutro popijem čašu vode u koju sam umutila žličicu morske soli. Ovaj jednostavni recept pomaže kod nadutosti, opstipacije, a navodno pomaže kod detoksikacije organizma.

Za kraj, uredna probava je jako važna, ne zanemarujte simptome, a posebno obratite pozornost na prehrambene navike svoje djece. Svako krvarenje, predugačka opstipacija ili dijareja- trk kod doktora!

Patite li od neuredne probave? Koji su Vaši savjeti?

28 komentari:

  1. slana voda? prvo sto čujem za probavu. ajoj draga pa kud od puberteta? mene zadnjih par godina ali ja sam ti izgledala ko trudnica imam jednu takvu sliku kad su me svi pitali kad cu rodit. sad sam 'manja' i 5kg laksa ali ostalo je to salo najvise kod trbuha i prava sam mala okruglica ali vise tim toliko ne opterečujem. kad slabo jedem tad sam gotovo ravna ko daska. a čim nesto pojedem ili malo bolje eto mene balončića. ja sam ti izbacila puno toga iz prehrane, i kao sto sam tio jednom napisala i meni je vrijeme za jedan post ovakvog tipa

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. http://istineilaziohrani.blogspot.com/p/izbor-tekstova_19.html

      Izbriši
  2. nemam neurednu probavu. ogroman napredak desio se kad sam izbacila pekarske proizvode, makar ni prije nije bila neuredna, samo je sada..ko vurica.
    iz mog iskustva mogu reći da (kod mene) djeluje više manjih obroka, mnogo povrća, balansirani obroci.
    što se tiče napuhnutosti, to se dešava i kad brzo gutaš hranu pa usput gutaš i zrak. sporije žvakanje može pomoći. sretno!

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlucan post!!! Super si se serila da pises o ovome. Joj svasta sam sad naucila. Ja bas nemam taj problem. Mnogo mi je br metabolizam. Bar dva puta dnevno idem u wc. Mada kako sam prestala da cesto jedem neke losije stvari za rucak i retko jedem hleb cak mi bude preretka stoluca pa se stalno pitam sta da ubacim od zdrave hrane da to sredim.

    OdgovoriIzbriši
  4. jesi radila pretrage na heliko bakteriju?

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja sam jedno vrijeme pila Lepicol koji mi je super pomagao, a dragi već dugo pravi kefir od kefirnih gljiva koji je odličan za sve živo pa tako i regulaciju probave (ja ne volim kiselo pa ga nažalost nikako nisam mogla :/). Osim toga baš kako kažeš kretanje, i jako bitno što mnogi ne paze: polako jest i žvakat hranu, a ne trpat je u sebe ko da će ti je netko otet ako ne pojedeš za dvije minute :))) Tako se samo nagutaš zraka i išokiraš želudac...

    OdgovoriIzbriši
  6. Ajoj pa tebi je stvarno gadno....
    Ja bih na tvom mjestu umjesto soli ipak uzela Magnezij klorid,jer on osim što pomaže kod problema s probavom ima niz dobrih učinaka na organizam
    -povećava energiju
    -štiti od osteoporoze
    -ublažuje glavobolje
    -pomlađuje organizam......
    Ne uspjevam staviti link pa predlažem na google ukucaj Magnezijev klorid-alternativa za vas i uživaj u fantastičnim otkričima .....
    ;-)

    OdgovoriIzbriši
  7. isti problemi kao i ti.. užasna nadutost (do te mjere da znam izgledat kao da sam u osmom mj trudnoće), problemi sa stolicom,zatvorom.. nažalost,još nisam našla pomoć

    OdgovoriIzbriši
  8. Isti problem! Probala sam svašta....piti Donat Mg, so moguće sušeno voće, kompote, promijenila način prehrane....NIŠTA. Onda mi je doktorica dala jedan recept, prirodni, koji zaista pomaže:
    1/4 kg suhih smokava
    1/4 kg marmelade od šljiva
    1/2 pakovanja Sena čaja
    Sve zajedno izmiješati u blenderu, smjesu čuvati u hladnjaku i uzimati jednu žličicu dnevno, najbolje na tašte
    Sena čaj se može kupiti u dućanima BIO&Bio, to su sitno smrvljeni listići čaja i takve ih stvaviti u blender, dakle čaj se ne kuha!
    Probajte, nakon par dana uzimanja, stvarno djeluje
    1

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Provjereno najbolja metoda. Ja nemam problema, ali dosta moje rodbine je imalo i ovo je jedina stvar koja im je pomogla. Od navedenog se naprave kuglice i tako zamrznu, zbog lakse konzumacije. Jedna dnevno radi cuda. A i finog je okusa :)

      Izbriši
  9. kada čujem simptomr: nadutost, zatvor itd...na um mi padaju ili intolerancija na hranu (a možda i alergija) ili sindrom iritabilnog crijeva. Sindrom iritabilnog crijeva je kronično stanje, često kod žena, a grčevi, nadutost, plinovi...su tipični i bazni simptomi. Ja bi u tvom slučaju otišla gastroenterologu. Zaboravi na te ''kućne'' lijekove i recepte.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam isto odmah pomislila na sindrom iritabilnog kolona :-/ Pogotovo kada si spomenula odlaske na hitnu zbog sumnje na apendicitis. I sama imam taj sindrom, sa tim simptomima.
      Inače, primjećujem da sve više mladih cura (i muškaraca) oko mene pati od toga (kao i na intoleranciju hrane). Poslušaj Anin savjet i odi gastroenterologu. ;-)

      Izbriši
  10. Svaka čast za post, malo ko bi pisao o ovakvoj temi :) Godinama sam imala muke ovog tipa, ali nekako se samo od sebe rešilo u poslednje dve godine, nije da sam nešto suštinski promenila, samo sam primetila da se više ne mučim kao ranije, ne znam u čemu je stvar.

    OdgovoriIzbriši
  11. Kao prvo, stvarno odlican post! Rijetko tko zeli pisati I ovakvim temama, no vazne su za zdravlje. Kada sam citala prvi dio tvog posta, kao da sam citala svoje stanje. U proslosti. No ne vise. Naime, ovakva probava (zatvor I napuhnutost) jedan su od simptoma autoimunoloske bolesti stitnjace, sto se kod mene pokazalo da ju imam. Jesi pregledavala to? Tu moram naglasiti da mi pregledi hormona stitnjace nisu bili izvan granica, vec antitijela, a UZV stitnjace je samo potvrdio sumnje endokrinologa. Od tada sam na terapiji hormona I vise nemam problema sa probavom. :) Ana

    OdgovoriIzbriši
  12. Sa probavom nisam imala problema sve do prve trudnoće, pa potom ubrzo i druge. :) Stolice ne bi bilo po par dana, nadutost tolika da nekad nisam mogla hlače zakopčati, o nervozi da i ne govorim. Probala sam sa raznim tabletama npr.Dulcolex koje su djelovale dok su se pile. Loša strana tableta je bila što ujutro nisam mogla izaći iz kuće ako ne bi imala ''stolicu'' u strahu da negdje usput ne dobijem proljev. Zatim sam prešla na biljne tablete od Herbalife-a ali učinak je bio isti-dok piješ sve super. Radila sam i ultrazvuk štitnjače i gastroskopiju, sve je bilo ok. Na kraju sam odlučila promijeniti prehranu, dosta voća i povrća, vode i čajeva, malo kruha. Najvažniji obrok mi je doručak: žitarice sa suhim voćem i jogurtom u koji još dodam 2-3 suhe smokve. I fitness 2x tjedno. Mislim da su žitarice te koje mi pomažu ( jedem ih 3-4 puta tjedno) kao i unos vode min.2 l dnevno. Prije bi jedva popila 2 čaše vode dnevno. Sada mi je probava više nego uredna. Ivona

    OdgovoriIzbriši
  13. melasa secerne trske .savrsenstvo!!!!

    OdgovoriIzbriši
  14. ma ostavi se žitarica ženo, one se sve napuhuju u crijevima, a neki od nas to ne mogu podnijeti :/
    dok ih nisam izbacila iz prehrane živila sam u uvjerenju kako se zdravo hranim, a vječno se osjećala napuhano, tako da sam često pomišljala da ću se raspuknit i patila se s gastritisom...
    probaj, neće te ubit misec dana drugačije prehrane, na kraju ćeš sama zaključit šta ti više paše

    OdgovoriIzbriši
  15. slažem se s nail crazy za žitarice, općenito se zauzimam za izbalansiranu LHCF prehranu. Iz mog iskustva, što trudničkog, što sjedilačkog, uvijek su mi pomagale mljevene lanene sjemenke. Trpala sam ih svugdje; u kajganu, u kruh (česo znam radit low-carb kruh u pekaču, od bademovog brašna, posija i sjemenki), u jogurt, muesli, umake... Lanene sjemenke su me spašavale. Uz to, cikla - najobičnija kuhana cikla na salatu. To je divota od namirnice. Vlakna, vitamini, minerali, niskokalorično, a uz to pmovoljno djeluje na jetru. I jogurt, kiselo mlijeko, kefir, mladi sir, samo da je fermentirano. I naravno, C vitamin, makar kao suplement i naravno, voda, voda, voda!
    Nakon operacije žuči nemam problema s tvrdom stolicom, štoviše, probava mi je izrazito živahna, ali to su sad neki drugi problemi ;)
    Svaka čast za post, puno ljudi ima ovakve tegobe i neugodno im je pričati o tome, tabui se trebaju razbijati!!! :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Grozne muke s opstipacijom. Moja dobitna kombinacija: kefir i voće. Zajedno u istom obroku, jedanput na dan. Ako jedan dan preskočim, već sam naduta i zatvor je tu. Provjereno djeluje. Radim domaći kefir

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super savjet, hvala ! Kako se radi domaći kefir?

      Izbriši
  17. Kefirna zrnca se dijele - primopredajom. Nije ih moguće kupiti negdje ili uzgojiti. Pošto se brzo razmnožavaju, uvijek postoji netko tko ih ima za dati. Stave se u određenu količinu mlijeka i ostave na cca 24 sata, pa se stvori kefir. Ona se hrane laktozom, najbolje je punomasno mlijeko. Potom se kefir procijedi i zrnca- u novo mlijeko. U mlijeku se postupno razmnožavaju, te kad nastane višak (mlijeko se brže ukiseli, kefir je gušći, vidi se to okvirno) taj višak zrnca se ili baci ili dijeli dalje. Ima i puno članaka o tome na netu. Ja ti ih mogu dati čim se malo ponovo razmnože. Ne mogu zamisliti život više bez kefira :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam čula za ta zrnca i kefir ali ne znam nikoga ko ih ima. Ako imaš viška, rado bih probala :))

      Izbriši
    2. http://istineilaziohrani.blogspot.com/2013/02/tibetanska-gljiva-koja-to-nije-kefir.html

      Izbriši
  18. u narednih par dana bi se mogli razmnožiti dovoljno da ti udijelim, javim

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. http://istineilaziohrani.blogspot.com/2013/01/sindrom-propusnih-crijeva-je-li-gluten.html

      .

      http://istineilaziohrani.blogspot.com/2012/12/ibs-sindrom-iritabilnog-crijeva-uzroci.html

      .

      http://istineilaziohrani.blogspot.com/2013/01/ibs-sindrom-iritabilnog-crijeva-2-dio.html

      Izbriši
  19. e, što se meni dogodi u međuvremenu :). Radila kolač s jogurtom, dakako sipam kefir umjesto jogurta i ono usipam iz zdjelice friški sa zrncima, umjesto jučerašnji, grrr.. pojeli kolač sa zrncima, he he.. da ne misliš na sam te zaboravila, nisam, ali sad sam i ja u potražnji momentalno opet.. nego, u međuvremenu sam pročitala da je izvanredno za čišćenje crijeva - 2-3 dcl kefira sa 2 žlice sjemenki od lana.. za oboje znam da su super za probavu, ali u tom jednom članku je baš navedeno da ova kombinacija čisti crijeva ko ništa, a trebalo bi je piti svako jutro kroz tri tjedna

    OdgovoriIzbriši
  20. aaa, sad tek vidim da si objavila recepet.. sori, prerijetko sam tu :). oko tjedan sam bez kefira i banana, kupujem u dućanu no domaći je zbiljski bolji

    OdgovoriIzbriši