OTPADNI BIO ENZIM

Posted by Dear Skin at 23:40


Nedavno sam saznala od prijateljice za čudo zvano otpadni enzim i moram Vam priznati da sam se jako zainteresirala o čemu se radi.
ŠTO JE OTPADNI ENZIM?
višenamjensko sredstvo za čišćenje koje je potpuno prirodno, ekološko, neotrovno, bez sintetskih kemikalija i - najbolje od svega - može se napraviti kod kuće, od kuhinjskih otpadaka.
Otpadni enzim se koristi za razne namjene:
  • pročišćava zrak 
  • čisti toalet,  kuhinju i odjeću
  • za njegu kože i kućnih ljubimaca
  • čisti povrće
  • prirodno gnojivo
  • održavanje vozila
  • ako taj enzim napravite kod kuće žohari, muhe i komarci zaobilazit će vas u širokom luku
KAKO NAPRAVITI OTPADNI ENZIM:

Potrebna nam je posuda sa zatvaračem na navoj i mjerica od 1/2 l.
Za sastojke možete koristiti razne ostatke voće i povrća: kora jabuka, banana, kelj, kupus, mrkva, ljuske luka, kore limuna, naranči, mandarina. Potom smeđi šećer i voda.
Postupak
u prikladnu plastičnu posudu staviti tri dijela otpada, dodati jedan dio smeđeg šećera (smeđi ima više minerala od bijelog zato se on preporučuje) i deset dijelova vode.
Ja sam konkretno koristila plastični kanistar od 3 litre u koji sam stavila 2 litre vode, oko 600 grama otpada i 200 gama smeđeg šećera.

Posudu potom dobro zatvoriti i zapisati datum kada smo napravili mješavinu.
Takva mješavina mora stajati 3 mjeseca nakon čega procijediti i enzim je spreman za upotrebu.
Važno
  • prvih mjesec dana zatvarač posude će trebati svakodnevno otvarati zbog nakupljenog plina koji se stvara za vrijeme fermentacije.
  • ako se pojave crvi u mješavini znak je da posuda nije dobro zatvorena
  • ako smjesa previše zaudara po trulim jajima dodajte još smeđeg šećera a preporuka je koristiti što više otpatke citrusnog voća radi mirisa
  • nakon što dobijemo otpadni enzim, rok upotrebe mu je do 20 godina
UPOTREBA OTPADNOG ENZIMA:
Nakon što je naš otpadni enzim spreman za upotrebu, razređuje se s vodom u omjeru 1:1000.
Takvim sredstvom možete zaista puno toga: savršeno očistiti toalet i kuhinju jer razgrađuje sve prljavštine i masne taloge, oprati podove i na taj način ubija sve bakterije, žohare  i mrave, očistiti odjeću tako da se ona natopi u mješavini vode i enzima, time će te ukloniti tvrdokorne mrlje i neutralizirati mirise, kod pranja povrća, u vodu dodajte malo enzima i tako uklonite pesticide. Može se dodati šamponima, deterđentima i losionima i enzimom njegovati koža. Također se može  dodati u perilice posuđa i rublja jer uklanja kamenac i čisti, služi kao prirodno gnojivo, a dodavanjem u vodu možete oprati kućne ljubimce uključujući i auto.

Dakle, san o  čudotvornom i bio univerzalnom sredstvu više nije  nedostižan, jedva čekam ta tri mjeseca da moj enzim bude gotov i da ga isprobam na razne načine.
Više o otpadnom enzimu pročitajte u ovom članku iz kojeg sam i sama saznala sve detalje.

Jeste li već napravile svoj otpadni enzim ili tek planirate?

33 komentari:

  1. Čula jesam, probala nisam.
    Definitivno ima istine u celoj priči, samo što je potrebno ispoštovati određene uslove kako se pripravak ne bi... ucrvao. A mislim da bih, u slučaju da vidim crva, morala odseliti u drugi grad.
    :D
    Svakako se radujem tvom isprobavanju i držim fige da ne počne da gamiže.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da će uspjeti i jako sam znatiželjna glede njegove čudotvornosti. A crvi akonastanu, imam puno prijatelja ribiča pa ću ih lako udomiti :D :D

      Izbriši
    2. http://www.cvijet.info/forum/forum_posts.asp?TID=7910&PID
      ovdje imate vec hrpu iskustva sa bioenzimom :)

      Izbriši
  2. Nisam nikada čula za ovo! Zbog crva, mislim da ga neći raditi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa kažu ako se pravilno radi, crva neće biti a zbog benefita koji se nude ovim sredstvom, nikakvi crvi me neće spriječiti da isprobam :D

      Izbriši
  3. Nikakvi crvi se nisu dogodili a radim ga već peti put. Savršenstvo bez mane! Drago mi je da si napisala ovaj post i obavijestila ostale koji još ne znaju za ovo prirodno i ekološko sredstvo koje čisti i ubija sve pred sobom, Za kožu ga nisam koristila niti planiram ali mete sve bakterije i nečistoće. Stavi što više kore limuna neće imati neugodan miris i dobro će uklanjati kamenac iz kupaone.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na savjetu, kako sam krenula sa limunovim detoxom tako otpada ima svaki dan :D

      Jedva čekam da fermentira i bude spreman za upotrebu!

      Izbriši
  4. sretno!!! a ja ću čekati izvješće za 3 mjeseca da probam !!! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, ima da sve načine isprobam i obavijestim kako je prošlo :D

      Izbriši
  5. Iskreno nisam znala za ovo! Znala sam za sodu-bikarbonu, ali nisam probala sa njom da čistim. Au, ima da probam čim ozdravim da mogu da jedem citrusno voće. Koliko dugo sme kora da stoji? Mislim da ne mogu veću količinu pojesti u dan-dva, pa da stavim kore u kesu i friz? Može li tako? :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma to skupiš u nekoliko dana. Ja sam svoj otpad stavljala u plastičnu zdjelu tokom 5 dana i kadasedovoljno skupilo, napravila prema receptu.

      Izbriši
  6. Sve dok ne isplivavaju mali slepi misevi, ja nemam problema :))
    Ionako sve cistim sodom i sircetom pa mi ovaj recept nekako bas odgovara..a i imam celu bastu na raspolaganju :) Sad jos da procackam deo oko temperature i fermentacije :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :)) Kako imaš puno toga na raspolaganju, zaista bi bilo šteta da ne isprobaš, ja jedva čekam da bude gotovo, ko zna, možda se i mi oduševimo.

      Izbriši
  7. Jako zanimljivo :) Sigurno ću probati :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Nisam nikad čula za ovo, ali ima smisla. Priznajem da nisam uradi sam tip i da ću pre kupiti neki gotov proizvod makar i manje zdrav.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam ni ja draga, ali definitivno otpadaka uvijek ima, a ja moram isprobati :)

      Izbriši
  9. Nikad cula,ali zanimljivo je. Trudim se da koristim sto prirodnije cistace ,ali ovo sto si napisala je za mene potpuno nesto novo.
    Znam da je limun dobar za ciscenje,limuntus,soda bikarbona. To cesto kombinujem i tako cistim.
    Bar ovim sto si napisala nema trovanja.
    Cekamo izvestaj :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Limun i soda su poznati čistaći, no ovo je nešto navodno čudotvorno. Ne bi ja bila -ja da ne isprobam. Javim :))

      Izbriši
    2. Evo ,sad sam se setila. Gledala sam kako se rakija pravi :D .I ona ona mora neko vreme da odstoji,tj voce od kojeg se pravi. Tako da na slican nacin mozes i rakiju da napravis ,pa da nazdravimo ovom izumu :D. Ja cu prva,jer su mi se par puta desila trovanja od hemije.

      Izbriši
    3. Hiihih, moji redovito rade slično rakije od šljiva i raznog voća. Mada ja ne volim piti rakiju,ali uvijek ju je dobro imati u kući :D

      Izbriši
  10. E pa ja se bacam u izradu! Hvala Martina :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Javi obavezno kako je ispalo, a ja za 3 mjeseca pišem svoj dojam, taman će tako i tvoj biti gotov:))

      Izbriši
  11. Ovo zvuči jako jako kul!!! Pričekat ću tvoja iskustva nakon upotrebe a onda razmisliti o ovome! :)

    OdgovoriIzbriši
  12. nisam znala za ovo :)
    šokirala sam se, no nisam sigurna da bih se smela usuditi da ovo pravim :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Treba probati, otpadaka uvijek ima, postupak nije kompliciran, a ko zna, možda se i mi oduševimo :))

      Izbriši
  13. Za otpadni enzim još nisam čula, al kad razmislim, sve ima ite kakvog smisla. :) Nadam se da ćeš nam za tri mjeseca natipkati jedan post o tome kako i gdje si ga sve koristila, i kakvo mu je zbilja djelovanje. :)

    OdgovoriIzbriši
  14. ma daaa... obavezno probam, od sutra skupljam otpad ;)

    OdgovoriIzbriši
  15. Sad ste me bas zainteresovale za ovaj bio enzim,ali imam par pitanja pa ako moze neko da mi odgovori ko je vec pravio ovaj enzim. Gde cuvate taj enzim dok fermentira jel moze na terasi ili treba negde na toplom, dok skupljate ovaj organski otpad gde ga cuvate a da se ne ubudja i jel moze da se pravi u onom balonu plasticnom od vode i onda ga otvaram jednom dnevno tokom prvih mesec dana, jel moze sa njim da se cisti i parket? :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam uzela jednu plastičnu kantu i u nju bacam sav otpad od voća i povrća. Kada nastane enzim, onda ga presipam u boce i držim u ostavi s osalim deterđentima. Možeš s njime prati apsolutno sve, pa i parket.

      Izbriši
  16. I šta je bilo poslije 3 mjeseca, kakvi su dojmovi?

    OdgovoriIzbriši
  17. Moram naglasiti da je miris vrlo neugodan no izdrži se. Koristim za čišćenje kuće, najviše kupaone i zadovoljna sam. Jedini je problem izdržati tak proces smrada :D

    OdgovoriIzbriši