SVE O ZNOJENJU I NEUGODNIM MIRISIMA

Posted by Dear Skin at 00:47


Izašla bih raščupana, nenašminkana i bez parfema, ali da mi se širi neugodan miris-nikada! Zapravo, nikako ne mogu shvatiti ljude iz svoje okoline pored kojih ne možeš ni stajati koliko se širi ružan ustajali miris, čitaj. smrad od kojeg se svakoj normalnoj osobi diže želudac.
Današnji post je posvećen svim mogućim područjima znojenja, te njihovim rješenjima.

ŠTO JE ZNOJ I ODAKLE DOLAZI?

Znojenje je sasvim normalni proces kojim se tijelo hladi i regulira temperaturu. To je zapravo voda sastavljena od soli i elektrolita koja se isparava iz tijela, posebno kada smo fizički aktivne ili kada je visoka temperatura okoline, i kao takva izlazi na površinu kože, veže toplinu i tako hladi tijelo.
Znoj se luči iz tijela preko 2 žlijezde: ENKRINA i APOKRINA kojih ima u tijelu od 3-5 milijuna:
- ENKRINE žlijezde se nalaze na dlanovima i donjem dijelu stopala i ima ih najviše
-APOKRINE žlijezde se nalaze ispod pazuha i oko genitalija i odgovorne su za neugodne mirise koji se javljaju prilikom znojenja.
Normalna količina znoja kreće se od 0,1 do 1 litre. Ekstremni slučajevi izlučuju i preko 2 litre na sat i ne moram ni pisati koliko je bitno nadomjestiti količinu izgubljene vode pijenjem tekućine.
Apokrine žlijezde prilikom znojenja izlučuju proteine i ugljikohidrate koji miješanjem s bakterijama na koži stvaraju neugodan miris.
Neugodan miris može biti povezan hranom i pićima koji se konzumiraju, te stresom i hormonalnim disbalansom.

VRSTE DEZODORANSA:

1. Antiperspirant: vjerojatno ste na mnogim proizvodima uočile ovu riječ. Radi se o proizvodu koji sprječava znojenje. Sadrži kemikalije koje zaustavljaju znojenje, a kad se ne znojimo nema ni neugodnog mirisa. Radi na principu da pomoću kemikalija  začepi pore i na taj način zaustavlja znojenje.
Najčešći sastojci antiperspranata su aluminijeve i cinkove soli.

U studijama je dokazana povezanost aluminija i bolesti poput Alzheimerove bolesti i raka dojke, ali koliko je to povezano ne zna se točno. Malo čitamo da je opasan, pa malo da nije. U svakom slučaju, zna se da  da se aluminij kad jednom uđe u tijelo, ponaša slično kao estrogen ,te da u velikim dozama aluminij utječe na živčani sustav
 Hoćete li ili ne koristiti preparate s aluminijem, to morate odlučiti sami.
Rizik korištenja aluminija  postoji, a koliki je, to još nitko ne zna.
2.Dezodorans je preparat koji ne utječe na znojenje. Neutralizira neugodne mirise i obično sadrži parfem koji se brine o lijepom mirisu i antiseptičko sredstvo koje uništava bakterije, najčešće alkohol koji nije pogodan za osjetljivu kožu.
3.Prirodni i sigurni preparati su zdrave alternative klasičnim dezodoranima i antiperspirantima i dolaze u mnogim oblicima i sastojcima poput kristalnih kamena koji su sačinjeni od prirodne mineralne soli. Razni proizvodi bez alkohola i aluminija koji se nađu u drogerijama i trgovinama, i na kraju razni prirodni dezići koje spravljaju aroma-kozmetičari pomoću eteričnih ulja.
Što koristiti umjesto alkohola i aluminijevih soli a daje jednako učinkovito? Obično se koristi soda bikarbona i taj sastojak ćete najčešće pronaći kod zdravijih alternativa. Soda bikarbona (NaHCO3) sprečava znojenje  Međutim, soda bikarbona može također izazvati alergijske reakcije i nije uvijek najbolje rješenje za osjetljivu kožu. Ako koristite sodu kao sredstvo protiv znojenja, nabavite onu farmaceutske čistoće.
Najčešće prirodni dezodoransi nisu učinkoviti kao oni s aluminijem i alkoholom i često zakažu nakon nekoliko sati. Misija je pronaći dobru zdravu alternativu koja će izdržati visoke temperature.
OBLICI proizvoda mogu biti u spreju, roll-on,sticku i kremi.Koji oblik izabrati ovisi o vlastitoj želji i navici.
Kreme su najmanje agresivne, a često i njeguju kožu, roll-on i stick se ravnomjerno nanose, nisu agresivni ali nisu ni higijenski jer su u doticaju s bakterijama.
Sprejevi su najpraktičniji, no mogu nadraživati i udišu se pa nisu najzdravije rješenje. 

4.Botox kao krajnje rješenje kada ništa ne pomaže. Botox je djelotvoran kod hiperhidroze i izvodi se u dermatološkim klinikama. Dobije se lokalni anestetik u područje ispod pazuha i puno uboda Botox injekcijom. Statistike pokazuju da su čak 85 % pacijenata prezadovoljni učinkom, no ovaj tretman ima i nedostatke:
-prvo, još uvijek su nepoznati dugoročni efekti Botoxa
-Botox paralizira područje primjene, žlijezde ne luče litre znoja, ali efekt  traje od 3 do 6 mjeseci
-tretman navodno dosta boli zato se dobije anestezija
- prosječna cijena od 2500 pa čak do 4000 kn je veliki nedostatak 
KAKO UTJECATI NA ZNOJENJE?
- ljeti zaboravite klasične sapune i gelove za pranje kritičnih mjesta. Razlog je Ph koji je u sapunima užasno visok. Znoj ima kiseli Ph i mijenja Ph kože što je pogodno za razvoj gljivica i bakterija.
- ne perite se hladnom vodom već mlakom i koristite sapune s niskom Ph vrijednosti ( 5,5)
-tijekom dana hladite podlaktice i stopala, pomaže kod manjeg znojenja
-depilirajte pazuhe i prepone (vrijedi i za muškarce :D)
-nosite samo pamučnu odjeću. Zaboravite sintetiku u kojoj se usmrdimo za kratko vrijeme.
-dezodoranse i antiperspirante koristite samo na čistoj koži, na znojnoj nemaju učinka a mogu napraviti suprotan efekt
-izbjegavajte crveni i bijeli luk, te previše masti (margarin,ulje,mliječne masnoće.meso..) kao i bijelo brašno, te pijte puno vode i čajeva. Poznato je da mirišimo onako kako se hranimo, zato izbjegavajte začine i jaku hranu.

Kako se borite s neugodnim mirisima i koji su Vaši savjeti? Moram priznati da sam ove godine pronašla nekoliko favorita kojima sam prilično zadovoljna i čije Vas recenzije očekuju :)


48 komentari:

  1. Ja trenutno muku mucim s izborom jer me od vecine preparata nakon nekoliko min pocne svrbiti koza (ispoda pazuha). Na zadnje dok sam jos koristila dezice/roll on/stickove koza me toliko svrbila i pekla da se nisam mogla depilirati po tjedan dana i vise. Uzas.... Sad mi ostaje da probam prirodne solucije

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I prirodne solucije ti mogu izazvati iste nus pojave. Posebno soda bikarbona ako je u visokoj koncetraciji i neka eterična ulja. Pokušaj prati pazuhe samo s vodom ili nekim blagim sindetom. Nakon depiliranja nemoj ništa stavljati osim malobaby pudera a kod dezića biraj da su obavezno sensitive. Imaš osjetljivu kožu i očito te neki sastojci smetaju.

      Izbriši
  2. Odlican clanak! Jos od puberteta se mucim sa prekomjernim znojenjem dlanova,stopala i ispod pazuha i jos uvijek nisam pronasla sredstvo koje ce bar neutralizirat miris,ako ne nista drugo. Jedva cekam recenzije proizvoda koji su te odusevili.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. S znojenjem dlanova i stopala se susrecem svakodnevnol. Ponekad se takve osobe uopće ne žele rukovati koliko im je nelagodno. Jesi li probala Bioclin kremu? Moj šogor kaže da mu odlično pomaže, budem mu maznula za recenziju.

      Izbriši
  3. Odlican post. Ja tesko nalazim deodorant samo jedan mi je stvarno dobar, a nije savrsen. Najveci problem su mi dani mjesecnice, tada se bas usmrdim i zimi stavim dnevne uloske pod pazuhe. Ljeti prebrisem par puta vlaznim maramicama i obnovim deodorant i ne dizem ruke u zrak :-D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I je li pomaže ta metoda "dnevni uložak ispod pazuha"? :) ja bi je vrlo rado isprobala, s obzirom da se cijele godine znojim uistinu previše... inače miris ne bude toliko intenzivan, a i osjeti se da je to "friški" znoj. Ali, onih dana u mjesecu, taj miris se toliko intenzivira i toliko smrdi, da me naprosto sram pomicati ruke :P imam osjećaj da bi ugušila sve oko sebe u radijusu od dva metra. A da i ne pričam o onom osjećaju sljepljenosti kože na tom području, užas...

      Izbriši
    2. Pomaze! Upije znoj i ne osjeti se ;-)
      Cure su negdje pisale da u dm-u ima za kupiti bas ulosci za pazuhe, ja nisam vidjela.

      Izbriši
    3. Za vrijeme mjesečnice smo posebno "mirišljave" .D Postoje posebni intimni srejevi za takve dane, a z ate uloške sam cula ali moram probati. Tnx memory :)

      Izbriši
  4. Nisam bila zadovoljna kupovnim dezićima jer sam najviše voljela one u spreju, a ti su često sadržavali alkohol i nisam ih smjela špricati jedno vrijeme nakon depilacije jer bi me užasno peklo pa sam se prebacila na kristalni dezić. Imala sam onaj Balein, koji se samo smoči prije upotrebe i njime se pređe po pazuhu. Znam puno ljudi kojima nije odgovarao, ali nakon par dana privikavanja kože meni je bio odličan :)
    Nedavno sam se prebacila na domaći i moram reći da mi je taj najdraži, još samo da ga mogu našpricati haha :D I za njega mi je trebao kratak period privikavanja, tj kao što si rekla prvi dan mi je djelovanje bilo svega par sati, ali s duljom upotrebom kao da se produžilo i što ga dulje koristim sve ga više volim <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kristalni dezić planiram kupiti, svi pricaju kako stvarno dobro djeluje. A kakav ti je to prirodni dezić?Podijeli s nama recept, i zašto se ne da špricati?
      Ja imam neke gotove prirodne deziće i što se tice kontrole mirisa su super ali ne zaustavljaju znoj pa se svejedno cijedim užas :/

      Izbriši
  5. Uh, kad se vozim u busu, zatvoreni prozori (jer,kao radi klima!), a "miris" nesnosan. Ili, uđem u lift, a ono .....počela sam nositi neki jeftin dezić u spreju u torbi, da mogu pošpricati lift! Ako išta mrzim, onda je to ustajali miris znoja!
    Iznenađuje me kolega na poslu, koji je izgledom jako uredan, supruga mu je liječnica, a on im jako "neugodan" miris. Mislim, ako i ima neki poremećaj zbog kojeg se pretjerano znoji, zar taj miris ne osjeti njegova supruga? Zašto ga ne uputi na pretrage? Poznajem još par ljudi za koje znam da redovito održavaju higijenu, a oko njih se osjeća neprijatan miris znoja. Ako ja osjetim taj "miris", osjeti ga , valjda, i njihova obitelj. Zašto im ne ukažu na to?
    Što se mirisa u razredu tiče, gdje sjedi hrpa pubertetlija, odjevena u najčešće sintetičke majice (koje su jako moderne), neću ni govoriti!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni zaista nije jasno, znam da se svi znojimo i da svježi znoj nema toliki smrad , alineki ljudi se ne peru po10 dana. Strašno!
      Što se tiče tvog kolege, moždaje problem u prehrani, a žena seveć navikla na njegov miris pa ga ne primjećuje?Usvakom slučaju, vrlo neugodno.A pubertetlije, hahahaha, hormoni!

      Izbriši
  6. Nemam problema s kolicinom znoja al miris mi se od jedva zamjetnog promjenio u neugodni u trudnoci i evo 7 mjeseci nakon poroda,on je i dalje takav. Dosad sam izbjegavala dezice sa aluminijom,al sad im se vracam jer oni ostali vise ne djeluju. Probat cu to sa sodom bikarbonom.
    Ema

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja ne izbjegavam u potpunosti aluminij. Znojim se abnormalno i u situacijama kada mi nije baš ugodno širiti svoj miris kao i pokazivati mokre flekove na majicama, posežem zaalumijijem. U ostale dane kada mi to nije toliko bitno, izbjegavam ga i zapravo se samo perem nježnim sapunom.

      Izbriši
  7. Meni nijedan antiperspirant nije radio ono sto obecava :/ Ajde i sto se znojim, ali ako izdrzim 6 sati a da ne pocnem da smrduckam-to je premija! Inace sad, leti, znojim se bukvalno od glave do pete :'(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Isto poput mene. Imam osjećaj da mi znoj kroz kosu i nokte izbija. Užas
      Od antiperspiranata,meni odličan posao rade vichy, bioclin i eucerin. Nije savršeno ali pomažu dosta.

      Izbriši
  8. Već dugo vremena koristim Vischy roll on i prezadovoljna sam. Svi pokušaji pronalaženja jeftinije varijante urodili su neuspjehom

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vichy roll-on su jako često moji suborci :D Probaj i sprej, odličan je:)

      Izbriši
  9. ja kad sam pod stresom tada se još jače znojim i još jače mirišem :( nazalost to mi je nasljedno od oca. jučer sam se iznervirala zbog blokade računa čime sam se vise oznojila ali i jače mirisala te se zgadila sama sebi unatoć pamučnoj majci. mene sprejevi guse, a do sada nisam nasla nista sto je bi mi umanjilo znoj ili ublazilo mirise

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Stres jako utječe na znojenje i to je vrlo čest slučaj. Pokušaj s sodom bikarbonomj,nema nikakav miris a djeluje na znojenje.

      Izbriši
  10. Jako mi se svidja post! I ja sam danas nesto novo naucila (eccrine glands)! :-)
    Oduvijek preferiram odjecu od prirodnih vlakana jer mi hormonalne promjene jako utjecu na promjene u kolicini i mirisu znoja. Lakse se prozraci preko zime i ne uznojim se za 5 minuta toliko da mogu bazen napuniti!
    I hrana, naravno je uzasno bitna za miris znoja. Crveno meso, proccessed food i sve sto si vec gore navela (potpisujem) treba izbjegavati. Ali nadoknadjivatri elektrolite, rajcicom, itd... :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga :)
      Vrloje bitno što jedemo, posebno ljeti. Nema gorega kada kroz znoj izlaze jaki začini i slično. Znoj svakako treba puno nadoknađivati tekućinom i elektrolitima.

      Izbriši
  11. Pocela sam da koristim roll on bez aluminijuma i alkohola, i iako ne sprecava znojenje bar znam da nije stetan :) Moj problem je to sto su mi pazusi zeleni, ne znam da li si upoznata sa tim problemom/znas zbog cega bi mogao nastati i kako se ''izleciti''?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Misliš baš zeleni poput boje trave ili onako sivkasto zelenkasti kao kod muškaraca kada obriju bradu? Koji roll on koristiš?

      Izbriši
    2. Braonkasto-zeleni. Nivea Pure & natural.

      Izbriši
    3. Moram priznati da prvi put čujem za to. Ja izbjegavam Niveine jer mi izazivaju reakcije pa ne znam kakav je ovaj, ali pokušaj promijeniti dezić, čisto da vidiš da li je do njega .

      Izbriši
  12. Podjelit ću s vama jedan home-made super dezić
    1žličica sodebikarbone (od dr Oetkera navodno ne sadrži aliminij)
    1žličica kukuruznog škroba (gustin)
    2-3 kapi eteričnog ulja čajevca
    Ulje badema po potrebi
    Pomješajte sve sastojke plastičnom ili drvenom žlicom a bademovo ulje dodavajte na kraju kap po kap dok vam od smjese ne nastane loptica.
    Na čiste vlažne pazuhe nanijeti malu količinu i to je to.
    Probajte i javite

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga!
      Vidjela sam negdje ovaj recept ali nisam znala da li je zaista dobar. Svakako ću isprbati, nedostaje mi jedino gustin :)

      Izbriši
    2. Možeš staviti bilo koje et.ulje ali čajevac je ipak najbolji odabir baš zbog svojih anti bakterijskih svojstava...ja znam zimi staviti lavandu kad mi frend donese "friško"ulje nakon berbe-neusporediv miris sa svim dosad isprobanim.

      Izbriši
    3. Definitivno ću čajevac, lavandu nikako ne volim. Sutra radim pa javim kako je uspjelo :)

      Izbriši
  13. Nemam problema sa neugodnim mirisima, osim kada sam pod stresom :/ srećom, to se ne dešava često, ali svejedno je užasno :/ Uglavnom kombinujem deziće u stiku i u spreju, uglavnom zavisi od raspoloženja ili ono "što mi prvo dođe pod ruku" :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Blago tebi, onda nemaš toliko problema oko nalaženja onog pravog :)

      Izbriši
  14. Hej Martina možeš li navesti koji su to gotovi prirodni dezići koji dobro drže miris? To mi je važnije od cijeđenja :D tu tako i onako nema pomoći.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svi od Green Girl. Drže dugo i stvarno se rijetko usmrdim. Nisu loši ni ovi novi od Biobaze.

      Izbriši
  15. Unatrag 5 godina jako se znojim na dlanovima i stopalima, ali kod mene je to hormonalni disbalans. Nažalost, za botoks se nisam odlučila, a kako se nosim s time? Često mi je neugodnjak zbog ruku kod rukovanja. Koristim prirodne deziće i sredstva za smanjivanje znojenja. Nekako djeluje. Goga

    OdgovoriIzbriši
  16. meni je kristal bio super kratko vrijeme, pa se usmrdio. a i oni imaju neke aluminijeve soli navodno, tako sam nesto citala. :/
    puno se znojim, to mi ne smeta tolko, kolko smrad. i kad se operem, ne ode skroz smrad, ne znam zasto, mozda ph gela za tusiranje? meni je bitno da ne smrdi, a nijedan dezic mi ne pomogne po tom pitanju :(
    probat cu zmuckat 'prirodni'
    daniela

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam probala te kristale, možda nekad davno a zapravo se spremam i to probati.

      Definitivno klasični gelovi i sapuni imaju previsok Ph, probaj se prati s sindetom ili samo s vodom, trebalo bi pomoći.

      Izbriši
  17. Meni je super perspiguard sprej,inace za čas budem mokra ispod pazuha a s njim skoro pa nista niti se usmrdim.

    OdgovoriIzbriši
  18. Molim te gdje ima botoks za znojenje od 2000 kn? Rado bi tamo otišla. Hvala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prosječna cijena skoro svugdje je oko 2500 kn, naravno ovisi koliko se stavlja.

      Izbriši
    2. Ne vidim komentar koji sam napisala pa ako se ponavljam ispričavam se . Napisala sam da je botoks ispod pazuha samo kod Eljuge 2500 kn a svugdje drugdje je 3000 kn 3500 kn i negdje 4000 kn. I Kinčl kad je dobre volje napravi za 2500 kn inače je 3000 kn . Dakle iz mog osmogodišnjeg iskustva koliko stavljam filere i botoks i obišla sam skoro sve u Zagrebu koji to rade cijene su takve. Molim te da nam kažeš gdje i a ispod 2500 kn botoks za ispod pazuha imenom liječnika.

      Izbriši
  19. Prosječna cijena nije svugdje 2500 kn za botoks protiv znojenja. S obzirom da već 8 godina stavljam filere i botoks i obišla sam skoro sve u Zagrebu koji to rade mogu ti reći da si u krivu. Konkretno samo Eljuga ima 2500 kn botoks protiv znojenja svi ostali imaju 3000kn ,3500kn i neki 4000 kn. Dakle ništa između tih cijena već točno te navedene cijene. Kinčl hoće isto napraviti za 2500 kn kad je dobre volje inače i on cijeni 3000 kn. Isto botoks za lice je skuplja varijanta,nide baby botoks za 2000 do 2500 kn ali to je bačen novac. Ako ti imaš znanja drugoga molim te podijeli s nama s konkretnim imenom liječnika i cijene. Hvala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa nisam napisala da košta striktno 2000 kn, već da je to raspon cijena od 2 do 4 tisuće. Proguglaj malo, nađe se u mnogim klinikama za 2500 kn.

      Izbriši
  20. Zaboravih još reći da ispod pazuha ide uvijek cijela bočica botoksa dakle 100 jedinica . 50 jed .jedno 50 jed .drugo područje pazuha. U protivnom ako ide manje a to nitko ne stavlja nema rezultata.
    Ako netko stavlja manje i to je prevara i nema rezultata, znojiš se i dalje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za te detalje ne znam, ali dobro je znati tu informaciju ako se netko odluči za taj tretman. Hvala :)
      Vjerojatno i cijena utječe na tu činjenicu . Ne želim nikoga reklamirati, ako te zanima gdje ima botox za 2000 kn, slobodno se javi na moj mail. Druga činjenica je da cijena može značiti samo za jedan pazuh ili dlan ili gdje se već ubrizgava.

      Izbriši
    2. Budi ljubazna pa mi napiši svoj mail. Rado bi čula tu informaciju. Inače botoks ne ide u dlan i cijena se nikada ne govori za jedan pazuh već se govori po količini utrošenog botoksa a zna se da ide 100 jedinica za prekomjerno znojenje a to podrazumijeva oba pazuha. I apliciranje botoksa uopće ne boli,kao ubod komarca je osjećaj. Fileri bole.

      Izbriši
    3. Ti si očito upućenija pa su nam tvoje informacije korisne. Ja nisam probala botox, možda u budućnosti probam pa ću opisati svoje iskustvo, filere sam probala i nisu bolili, doduše stavljeno mije jako malo u podočnjake. Koliko ja znam, botox protiv znojenja je namijenjen ptotiv znojenja pazuha, dlanova i stopala ali navodno je jako neugodan. Moj mail je naveden pod kontakt.

      Izbriši
  21. Tragam za razlozima izrazito neugodnog mirisa ispod pazuha i ovaj post me odusevio. Tako puno korisnih pojedinosti na jednom mjestu, odlicno, barem mi je jasno koji su uzroci neugodnog mirisa, a nadam se da ce mi neki od ovih savjeta i pomoci. Negdje sam procitala da je slovenacka krema Lidera dosta dobra, a vi rekoste da je krema i najblazi nacin eliminacije znoja, pa cu pokusati najprije sa njom, nadam se uspjesno.

    OdgovoriIzbriši