SIRUPI PROTIV KAŠLJA, GRLOBOLJE I ZA IMUNITET

Posted by Dear Skin at 00:49
Sezona alergija je odavno počela, a pred nama je sezona viroza, što za posljedicu ima neugodan kašalj i pad imuniteta. Kašalj iscrpljuje, stvara nas nervoznim, smalaksalim i ne možemo spavati. Može biti suh, produktivan a često izbacujemo čudnu sluz. Sve su to razlozi radi kojih često odlazimo liječniku gdje ćemo najčešće dobiti preporuku za kupovinom nekog gotovog sirupa.
 Nedavno sam se odazvala jednomjesečnom limunskom izazovu kod kolegice Crossing Beauty i kako nam je bilo možete pročitati u ovom postu. Limunski izazov je jedno od najboljih iskustava koje sam probala i toplo preporučujem svima da isprobaju, posebno sada kada sazriju domaći limuni. Osjećat ćete se bolje, koža će se pročistiti, a napraviti ćete mnogo za imunitet.

Odavno je poznato kako čaša limunade s žlicom domaćeg meda čini čuda za zdravlje i imunitet, ali kada napadnu virusi, posežemo za mnogim kupovnim sirupima koji su nerijetko prepuni konzervansa i aditiva. Kako napraviti učinkovite verzije u kućnoj radinosti, najviše mogu zahvaliti prijateljici Valentini koja mi je otkrila sjajne recepte koji su trenutno u opticaju u čitavoj mojoj obitelji
  • Vrlo važno je da sve namirnice koje koristitite budu iz eko uzgoja, domaći limun koji nije prskan, domaći med i biljke koje su brane na ekološki čistom teritoriju.
  •  Važno je da uvijek radite manje količine koje potrošite unutar dan-dva i potom radite nove iz razloga da pripravci budu svježi.


SIRUP PROTIV KAŠLJA #1:
  • 200 g šećera
  •  200 ml vode
  •  1 žlica sjemenke lana
  •  1 žlica kadulje
  •  1 žlica bijelog sljeza  
  • 1 limun narezan na kockice, po mogućnosti s korom
Sve sastojke kuhamo na laganoj vatri cca 30 min, a zatim procijedimo. Po želji možemo dodati nekoliko žlica meda. Ja osobno nisam stavljala med jer ga popijem Ostavite u frižideru da se ohladi i zgusne
Uzimajte kao sirup nekoliko žlica na dan.

Sljedeći recept trenutno koristim i potvrđujem prestanak napadaja kašlja kroz dva dana.
SIRUP PROTIV KAŠLJA #2:
  • 3 žlice šećera
  • 1dcl mlijeka
  • žlica kadulje
  • 2-3 lovorova lista
Šećer se poprži i kada požuti, maknuti s vatre. Pažljivo podliti mlijekom, dodati kadulju i lovor koji ste malo usitnili. 


Konzumira se više puta na dan po žlicu sirupa. U ovom receptu možete dodavati mlijeko i bilje prema želji, ali preporuka je uvijek raditi svjež sirup koji neće stajati danima.
SIRUP PROTIV SUHOG KAŠLJA
  •  1,5 l vode  
  • 25 dag šećera 
  • 8 listova lovora
U posudu staviti vodu i šećer i kuhati na tihoj vatri dok ne postane sirup. U poluohlađeno dodati 8 listova lovorova lista i pustiti neka malo odstoji, apotom procijediti.
Piti 3 puta dnevno po jednu žlicu.
Ovaj sirup trenutno koristi moja majka koja pati od suhog kašlja i kaže da joj izuzetno dobro smiruje napadaje i da osjeća bolju prohodnost u plućima i sinusima.

SIRUP ZA JAČANJE SLUZOKOŽE GRLA I U BORBI PROTIV UPALA I KAŠLJA
  •  10 cijelih oraha ( u tvrdoj ljusci)  
  • 1 l vode 
  •  1/4 žličice morske soli (oko 3-4 g)
  • po ukusu meda da zasladi
Orahe u (drvenastoj ljusci) dobro oprati. Razbiti ih na manje komade i zajedno sa ljuskama staviti u posudu te ih preliti 1 litrom hladne vode. Dodati sol i kuhati na tihoj vatri dok količina tekućine ne ispari na malo vise nego polovinu..
Prohladiti i procjediti, te čuvati na tamnom i hladnom, poklopljeno u porculanskoj ili staklenoj posudi. Pije se mala šalica dnevno.
Može se davati čak i sasvim maloj djeci (oko 1 godine), svakog dana : 1/2 male šalice za kavu (oko 50 ml) blago zagrijanog sirupa zaslađenog medom, između obroka ( da se ne bi efekt sirupa umanjio unošenjem hrane).
Po potrebi kuhati novu količinu iako sa svakim lijekom,ne treba pretjerivati.


PODIZANJE IMUNITETA
Sastojci za 6 osoba: 
  • 500 g limuna (po mogućosti domaćeg uzgoja)  
  • 500g meda
Vrijeme pripreme:10 min
Oprati limun i razrezati ga te izvaditi koštice. Nasjeckati limun zajedno s korom pomoću električne sjeckalice dase dobije kaša.
Med omekšati na toplini, najbolje staviti na radijator i slično.
Pomiješati omekšali med i kašu od limuna.
Ostaviti u staklenoj posudi.
Svako, ali svako jutro, jedna jušna žlica ovog pripravka neka vam bude početak dana. Naknadno popiti oko 2 dcl vode i spremni ste za novi dan.

Puno hvala Valentini na ustupljenim eko biljkama iz domaćeg uzgoja, te Davorki koja mi je poslala svoj domaći med s juga. Nadam se da ste upoznate s najnovijom aferom oko kineskog meda koji izaziva gubitak sluha i vida, te ga povlače s tržišta!

Spravljate li svoje domaće lijekove? Rado bih da ih podijelite s nama!





21 komentari:

  1. E ovi recepti su mi došli kao naručeni, thx! Sad ću si nešto smućkat kad me prehlada opet primi :D Moja mama obično dedi napravi špinani šećer protiv kašlja, samo bez kadulje i lovora, ali predložit ću joj da ih ubaci.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Špinani šećer nam je svima dobro znan, a kadulja i lovor su izuzetno vrijedne biljke kod upale grla, kašlja i bronhitisa. Simptomi stvarno brzo prođu.

      Izbriši
  2. ko naručeno! već druga viroza u 3 tjedna. Echinacea i puno limuna i meda. I nadam se najboljem :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Super recepti! Taman su mi klinci prehlađeni probat cu ovaj zadnji....a ovo za kineski med prvi put cujem! Ajme!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pokušaj nabaviti domaći med, na tržištu se pojavljuju neispitani proizvodi koji su opasni za zdravlje.

      Izbriši
  4. ja sam probala ovaj za suhi kašalj i odličan je, moram ga ponovo napraviti jer me spucala pehlada...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moja majka ga trenutno koristi i jako joj pomaže.

      Izbriši
  5. Hvala, hvala, kašalj je moj čest pratilac i ne isključujem opciju isprobavanja recepata redom. Meni pomaže čaj od belog sleza (zapravo više izgleda kao sirup nego kao čaj) koji pijem po jednu kašičicu na svakih pola sata. Kad intezivno kašljem propržim šećer i ulijem malo vrelog mleka pa uzimam po kašiku na svakih desetak minuta, možda ne reši skroz problem, ali makar me usreći :)))))

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja godinama već radim ovaj zadnji recept za jačanje imuniteta i odličan je.
    Jedne zime kada me suhi kašalj držao mjesec dana, baka mi je rekla da skuham čaj od ružmarina i pijem 3 puta na dan malu šalicu (u kakve se nekada pila kava). Dakle nabere se ružmarin, listići se odvoje od peteljke i prokuhaju u vodi. Čaj se zasladi po volji sa medom. Napitak je intezivnog mirisa i ne baš lijepog okusa, ali stvarno je odličan protiv kašlja.

    OdgovoriIzbriši
  7. Još jedan super post :)

    Nisam radila niti jedan od ovih pripravaka, ali svakodnevno popijem nekoliko čaša vode s ocijeđenim limunom, a protiv kašlja se borim grgljanjem čaja od kadulje i klopanjem medene mješavine od jednoga malog indie proizvođača koja sadrži med, propolis i matičnu mliječ.

    OdgovoriIzbriši
  8. Super tekst ,znam već za te forice jer znaš da stalno istražujem i čitam na te teme a ovo za imunitet koristim i sama i to pred svaku zimu krenem ,plus neki čajevi za istu svrhu,nekad mi malo pomogne nekad ne ali moj imunitet je posebna priča ali je u svakom slučaju jako dobro i jako zdravo :)

    OdgovoriIzbriši
  9. redovno radim sirupe djeci... Često je baš sirup #1 na menu-u pa potvrđujem njegovo djelovanje jedino što ja koru limuna stavim kuhati ali sam sok dodajem na kraju (nekako si mislim da ipak ostane nešto c vitamina i njegovih blagodati ako ga ne skuham).
    Svakako planiram probati ovaj tvoj recept s mlijekom jer ima smisla. I naše mame su nas liječile špinanim šećerom na mlijeku :)))
    Obavezno radim i med od borovih iglica, sirup za jačanje imuniteta (jednaki maseni dijelovi cikle, jabuke, limuna, mrkve i meda) i našla sam na netu temeljni recept za sirup za ubažavanje kašlja pa ga radim ili po receptu ili prilagođavam potrebama/onome što imam.

    OdgovoriIzbriši
  10. Hvala na ovom postu! :) Nisam još nikad sama pravila sirup no mogla bih se okušati ove zime u tome.

    OdgovoriIzbriši
  11. Odličan post.. spremam ga u bookmarkse jer takve stvari uvijek dobro dođu. Pogotovo sad kad sam trudna bolje da napravim prirodno :)

    OdgovoriIzbriši
  12. super post, sprema ga za neka bolesnija vremena u nadi da do njih ipak neće doći ;)

    OdgovoriIzbriši
  13. Probala sam ovaj recept sa limunom i medom i stvarno digne imunitet

    OdgovoriIzbriši
  14. Evo jedan brzinski SOS recept za brzinsko ublažavanje grlobolje:
    5-6 kapi eteričnog ulja čajevca u deci vode "izgrgljati" u ustima.
    Ja sam ovaj SOS recept davala i djeci od 6 god. samo 2-3 kapi.
    Nadam se da ti neće trebati ali neka ga.

    OdgovoriIzbriši
  15. Ovaj mi je post došao kao naručen jer mi u ovo doba godine redovito oslabi imunitet. Ja koristim med svakodnevno, stavljam ga u čaj a ponekad ga uzimam i s propolisom. Pijem na litre raznih čajeva dnevno no najboljom mi se pokazala kombinacija zelenog čaja i svježe naribanog đumbira. ;)

    OdgovoriIzbriši
  16. Ovaj zaprženi šećer s mlijekom i mi radimo ali mi je jedan od najgorih koje mogu piti. Za limun i med sam znala, znamo ga raditi u manjim količinama na dnevnoj bazi kad nekog od ukućana boli. Moja pokojna baka je za iskašljavanje koristila maslinovo ulje s malo limunova soka, promješa i popije. Neobičan okus, nije najugodniji ali nisam ga ni dugo koristila, hvala Bogu :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Hvala puno na receptima sigurno cu probati koji protiv kaslja. Ja redovno uz limun i med koristim djumbir i moram priznati da sam bila samo dva dana malo prehladjena dok su se drugi mucili i po desetak dana. Zivjela majka priroda... i Martina 😊

    OdgovoriIzbriši