INTIMNE ČISTILICE: ZA I PROTIV

Posted by Dear Skin at 11:49
Sigurna sam da će u komentarima na ovaj post biti mnogih koji se slažu da intimni gelovi i sapuni za pranje nisu zdravi niti poželjni, ipak, činjenica je da ih kupujemo i koristimo. 
Ja sam osoba koja redovito koristi intimne čistilice i zapravo, ne mogu zamisliti higijenu bez njih. Moram napomenuti da ih ne upotrebljavam svakodnevno, već u danima kada osjetim potrebu a to je neposredno i za vrijeme mjesečnice.
Liječnici se ne mogu složiti jednoglasno: koristiti ili ne, tako ćete često dobiti savjet da intimna područja perete samo čistom vodom, da sapuni mogu promijeniti pH sluznice pa čak izazvati gljivice. 
S druge strane, kada se imate neki problem, vaginozu i slično,  liječnici će često preporučiti kupnju nekog gela za intimno pranje. Koje su zapravo činjenice?
ČEMU SLUŽI GEL ZA PRANJE INTIMNOG PODRUČJA?
Obični gelovi ili sapuni su jako lužnati pa mogu uzrokovati poremećaj normalne ravnoteže bakterija. Posebni intimni gelovi moraju biti "kiseli" i svojim sastavom ne narušiti ravnotežu u rodnici.
KAKVO SREDSTVO ZA INTIMNO PRANJE ODABRATI?
Na tržištu postoji cijeli niz raznih intimnih gelova. Mnogi od njih sadrže korisne sastojke za umirenje i vlažnost poput kamilice,nevena, čajevca, aloe vera, mliječne kiseline ali ključna stvar je pH koji mora biti "kiseo" (3,8-4.5) što je  najvažnije kod prirodnog obrambenog mehanizma ženskog spolovila i procesa samoočišćenja i samoobrane. Bakterije poznate kao Lactobacillus stvaraju mliječnu kiselinu pa se tako onemogućava razvoj uzročnika bolesti.
 Dakle, gel za intimno pranje mora imati pH od 3,8-5,5 i na to pripazite prilikom odabira.
PRAVILA ZA INTIMNU HIGIJENU:
  • mnoge osobe peru svoje intimno područje sredstvima za pranje tijela, koje su kako sam navela gore, vrlo lužnati i nisu pogodni za intimno područje. Uz to, mogu prilično isušivati sluznici i zato izbjegavajte ovakav način pranja.
  • kada perete intimne dijelove, dovoljno je oprati samo površinu. Naime, vagina ima sposobnost samočišćenja i nije potrebno prati njenu unutrašnjost. Također, za ovaj dio tijela Vam nije potrebna spužvica ili slično pomagalo.
  • nakon pranja, brišite se isključivo suhim, mekim ručnikom i to na način da pokretima od naprijed prema nazad obrišete i taj ručnik koristite samo Vi.
  • tempo pranja ovisi o potrebama, ja osobno ako sam u mogućnosti, perem se iza svake velike nužde a za vrijeme ciklusa dva do tri puta dnevno.
  • tamponi se ne koriste ako je prisutna neka infekcija, također, nikada nemojte spavati s njima i mijenjajte ih svaka 3-4 sata


INTIMNI GELOVI ZA PRANJE ZA MUŠKARCE?
Muškarci nemaju ni upola "problema" poput nas žena. Lišeni su blagodati vaginoza, pms-a, neugodnog iscjetka i mjesečnice, ali imaju problema s neugodnim mirisom i nakupljanjem naslaga ispod glavića penisa. Da bi to izbjegli, potrebna je intimna higijena vrlo slična ženskoj.
Nježno pranje bez trljanja i običnih sredststva za pranje. Dobar je izbor pranje s posebnim intimnim gelom za pranje ili običnom vodom, baš poput nas žena. Također, vrlo je važno dobro osušiti područje čistim i mekim ručnikom.
Zato, intimni gelovi nisu rezervirani samo za žene, već ih i muškarci rado upotrebljavaju.

MOJA TOP LISTA:
Isprobala sam mnogo intimnih sredstva za pranje, sadašnja postava izgleda ovako:

  • Olival Aktive gel za intimno pranje: postoji i Sensitive verzija, ali ovaj mi je puno bolji jer sadrži čajevac i kamilicu. Cijena 35 kn za 250 ml
  • Kantarion gel za intimno pranje: dobila sam ga iz BiH, u Hrvatskoj nije dostupan. Vrlo nježan i rekla bih onako "svakodnevni". Kod većih problema ipak malo preslab.
  • Eucerin fluid za intimnu higijenu: koristim ga dugo godina, vrlo blag a opet sadrži mlječnu kiselinu i ulje bisalboa pa odlično smiruje i pomaže kod "onih dana u mjesecu". Cijena 42,50 kn za 250 ml.
  • Apivita Intimate nježni gel s kamilicom i propolisom: također sadrži mlječnu kiselinu, lavandu, kamilicu i propolis, smiruje i pomaže kod svih vrsta neugodnosti. Cijena 129 kn za 200 ml

Osim gelova za pranje koje koristim kako sam već napisala kada su mi potrebni, uvijek imam i ovo divno čudo Gyno Pro o kojem sam pisala u ovom postu.

Vrlo je važno nositi ugodan, pamučni donji veš koji dozvoljava da koža diše i upija znoj. Danas su vrlo popularni materijali koji nisu prirodni i moram li napomenuti kako to nije dobar izbor za intimno područje? Ako baš morate,koristite ih povremeno.
GELOVI ZA INTIMNO PRANJE DA ILI NE?
TOP:
  • nježno čiste intimno područje
  • smiruju nadražaje i sprečavaju razvoj bakterija
  • sprečavaju neugodne mirise
  • pomažu kod simptoma vaginoza i gljivica
FLOP:
  • mogu isušivati
  • nadražuju sluznicu ako ih se prečesto i nepravilno koristi
  • narušavaju vaginalnu floru nepravilnim i prečestim korištenjem
  • cijena određenih proizvoda

Da li ćete ih koristiti, to ovisi isključivo o Vama i Vašim potrebama, mnogima je potrebna samo voda, ali ako imate simptome poput crvenila, svrbeži, iscjetka i slično, pravac ginekologu i nabavite jedan koristan preparat koji može ublažiti simptome.

Koristite li sredstva za pranje intimnih dijelova? Kako održavate higijenu intimnog područja?

39 komentari:

  1. Pročitala si mi misli,dobila sam Nivein gel za intimno područje ,i pošto do sada to nisam koristila nisam znala dal da uopšte počnem ili ne,nisam znala šta može doneti dobrog a šta lošeg jer mi je to područje najkritičnije,a sa druge stane nisam znala da li se sme koristiti i za vreme ciklusa.Hvala za razjašnjenu misteriju,ko zna koju po redu ,ljubim te puno :*

    OdgovoriIzbriši
  2. Koristim picoper (:D) svakodnevno jer sam primijetila da su mi se smanjile iritacije otkad to radim. Trenutno sam na Biobazionom i mislim da ga neću promijeniti jer ima dobar ph i najmanje štetnih sastojaka od svih koje sam vidjela u ponudi :)

    OdgovoriIzbriši
  3. već dugi niz godina, svaki dan.
    nije mi to nešto o čemu uopće razmišljam.
    meni su tamponi super stvar, znam cure koje i spavaju s njima, probude se svakih par sati i promijene i nastave dalje.
    mijenjam ih po potrebi.
    obični gelovi za tuširanje me peku.

    OdgovoriIzbriši
  4. U zadnjih godinu dana redovno koristim Chilly (plavi) i nikakve nuspojave nisam imala, čak mi se i smanjio obilan iscjedak koji me je prije dugo nučio.

    OdgovoriIzbriši
  5. Super post,ti kao da citas misli! ;-) Imam to podrucje dosta osjetljivo,problema sa gljivicama od kada pijem pilule i vec neko vrijeme svakodnevno koristim Biobazin koji ima ph4. Gino pro imam stalno u postavi i koristim po potrebi :-) Dana

    OdgovoriIzbriši
  6. Super post! :)
    Koristim intimne čistilice već dugo, i svakodnevno - isto onako kako si ti napisala za sebe, a u vrijeme ciklusa po potrebi i najčešće više puta dnevno. Nikad nisam imala problema s tim stvarima, ali sam znala primijetiti peckanje prilikom pranja običnim gelovima za tuširanje, i tad sam po hitnom postupku uvela ovakve čistilice. Dosad sam koristila Carefree gel s Aloe Verom i bio mi je ok, Nivea intimo koji mi je bio super, a sad prelazim na Biobazu. :)
    Sa svim ostalim što si napisala se slažem, i podržavam takve dobre navike, jer je lako zeznuti samu sebe s tako nečim i nepotrebno si priskrbiti puno muke i gnjavaže.. to područje je zaista osjetljivo, a i ne kaže se zabadava "bolje spriječiti nego liječiti", i zato je savjesna briga o svim tim ženskim stvarima stvarno poželjna.

    OdgovoriIzbriši
  7. Koristila sam Olival do sada, ali nepodnošljivo mi smrdi pa se dvoumim između Biobaze i Hygiea gela...

    Ne koristim ih svaki dan, ali dva-tri puta tjedno sigurno. I ide mi na živce što se ne mogu dogovoriti je li korištenje gelova poželjno ili ne.

    Gyno Pro sam kupila nakon tvoje preporuke i ostavio je dobar dojam :)

    Nebeska

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I da, Loko intimo sapun je dio postave i njime sam zadovoljna :)

      Nebeska

      Izbriši
    2. Loko sam gledala, mislim da ću si uzet za probu.

      Izbriši
  8. nisam neki veliki fan tih gelova jer sam znala imati neugodne posljedice koristenja pa samo pranje čistom vodom bude dovoljno. srećom a veraativa mi je ok kako i biobaz ašto sam sad probala na temelju uzoraka a kod drugih gelova to nebih mogla. što je manji ph i što ima manje sastojaka a više onih poželjnih to mi više odgovara

    OdgovoriIzbriši
  9. Ja jako dugo koristim te gelove, nije da imam neku potrebu (u smislu zdravstveni problem i slično), nego volim da se operem svuda (ahahaha, ne znam kako drugačije da formulišem). Planiram baš uporednu recenziju Cliven i Eucerin gela ;)
    Eucerin mi je najbolji, iako je dosta skuplji od svih koje sam isprobala.

    OdgovoriIzbriši
  10. Koristim Nivea Intimo već godinama, svaki put kad se tuširam od glave do pete, što nije svaki dan (ljeto je izuzetak). Mislim da je to puno bolja opcija od gelova za tuširanje (i dragog sam preobratila na intimni) i ne mislim da se možeš jednako dobro oprati samo čistom vodom. Nikad mi nije izazvao nikakve neželjene reakcije, dok je recimo Candida s kojom sam se dugo mučila kod mene bila isključivo posljedica anti-baby pilula, kad sam ih prestala piti, netragom je nestala...i odvalila sam na ovo "vagina ima sposobnost samočišćenja i nije potrebno prati njenu unutrašnjost", pa tko normalan to uopće radi??!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Koliko god ti se čudno čini ta rečenica, postoje oni koji ne znaju pa gelovima peru unutrašnjost, htjela sam samo skrenuti pozornost da se to ne radi.

      Izbriši
  11. Potpuno se slazem sa svim, tako i sama praktikujem. Perem se svakodnevno cistom vodom, a gelove koristim onda kad osetim potrebu. To je svega par puta nedeljno. Puno se lepse i cistije osecam sa gelom, ali ne bih da preterujem. Koristim SebaMed pH 3.8 i to tako sto stavim malo na dlan i razblazim sa vodom, pa tek onda se operem. Odlican je taj gel, a sledeci ce biti ovaj Eucerin koji ti predlazes.
    Odlican i koristan post, kao i uvek. Veliki pozdrav.:-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sebamed je super, imala sam ga puno puta, hvala što si me sjetila na njega :)

      Izbriši
  12. Nema do intimnih gelova! Po ljeti npr., kad je jako vruće, su nezamjenjivi jer ništa mi ne može tako ukloniti miris kada se uznojim dolje kao intimni gel. Gyno pro sam otkrila kad ga je mama kupila i isto mogu reći da je vrlo koristan u kriznim situacijama :) Probala sam se prati i običnom vodom, ali a-a, jednostavno mi ne odgovara ništa osim gelova. Kiselih ofc.

    OdgovoriIzbriši
  13. Koristim intimni gel svakodnevno, trenutno je to Carefree gel s Aloe Verom. Isprobala sam ih puno, od skupljih i jeftinijih, nisam primijetila neku razliku! Ako se ne operem intimnim gelom, kao da se nisam ni oprala!
    Od kada sam otkrila tampone, spasila sam se, doslovno! Nosim ih uvijek, ljeti i zimi, po danu i po noći. Ljeti se i kupam sa njima. Sa tamponima se osjećam tako sigurno i čisto. Razgovarala sam davno o tome sa mojim ginekologom, on kaže da je nekorištenje tampona samo predrasuda iz prošlosti. Naravno da ih treba redovito mijenjati, to mi spada pod održavanje higijene intimnog područja.
    Sve one koji u nekom periodu života nisu imale obilne mjesečnice, smjestila bih u jednu grupu sretnih žena!!! Kad to imaš, onda nisi u situaciji birati:ulošci ili tamponi. Ja sam koristila po noći čak i pelene za inkontinenciju. Zato mislim da žene sa različitim problemima imaju različito mišljenje o ovoj temi

    OdgovoriIzbriši
  14. Koristim vec 2-3 god. ovaj Tahirovic kantarion gel i mnogo sam zadovoljna njime. Ono sto bih mogla izdvojiti kao manu je sto nema potpunog i tacnog sastava i nije naznacen pH, a kako vec odavno nisam imala vaginoze bilo kog uzroka, vjerujem da je ok :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na mom piše: kantarion ulje, ekstrakt nevena, kamilice, kunice, žalfije, vrkute, hrastova kora. Također nema podatak o pH

      Izbriši
  15. Koristim intimni gel, svakodnevno, dva puta dnevno. Znam da neki ginekolozi preporučuju da se pere samo vodom ili čak i čajem od kamilice. Na žalost, smatram da to nije dovoljno, barem za moje potrebe. Svatko je drukčiji, pa ne mogu generalizirati. Ali meni nije dovoljno to područje isprati samo vodom. Prije sam koristila običan gel za tuširanje, ali unazad dvije godine koristim baš gel za intimno područje i jednostavno ne mogu bez njega. Dnevno se perem dvaput, ujutro i navečer za vrijem tuširanja, a za vrijeme mjesečnice i triput. Za mene tako funkcionira i nisam imala nikakvih problema.
    Super je ovaj post, netko treba progovoriti i o toj temi. Misli da je tu pitanje kako kome što odgovara s obzirom na način života i moguće probleme intimnog područja. Ja koristim Nivea, Chilly ili Avonov i odgovaraju mi.

    OdgovoriIzbriši
  16. Eucerin je bez premca :) Ne rastajemo se godinama ;)

    OdgovoriIzbriši
  17. Kao dete, sve do svoje 10 godine imala sam problema i majka mi je svako veče kuvala čaj od kamilice i time bih isprala. A trenutno koristim gel Saforelle.

    OdgovoriIzbriši
  18. Nikada nisam koristila gelove za intimno pranje, nego se operem gelom za tuširanje koji trenutno koristim. Također nikada u svoje 34 godine nisam imala iscjedak, gljivičnu infekciju, crvenilo ili svrbež. Može se spominjati i pH koji odgovara intimnom području i sve ostalo, ali meni očito ovako odgovara jer nikada nisam imala nikakvih problema.

    OdgovoriIzbriši
  19. Svakodnevno koristim. Moj no1 olival i hygiea. Cula sam pohvale za apivitu i acidosaulus ali nekak mi uvijek bude tesko izdvojiti toliko novaca, makar ne bi trebalo jer i korisno i duuugo traje...

    OdgovoriIzbriši
  20. Koristim ovakve proizvode, jednostavno se ne osećam dovoljno čisto ako se operem samo vodom iako znam da je to ono šta se preporučuje. Od ovih koje preporučuješ probala sam jedino Eucerin i stvarno jeste fin proizvod.

    OdgovoriIzbriši
  21. Vec godinama koristim gelove za intimno pranje,,i bez njih ne funkcioniram:) Cesto mijenjam marke,voljela bi probati Apivitin gel

    OdgovoriIzbriši
  22. Ja ih vala koristim svakodnevno. Omiljeni su mi Lactacyd i Derma Plus. Ne mogu da zamislim da se perem sao vodom. Uvek imam osecaj da to nije dovoljno. A i cini mi se da mi je i flora bolja kad higijenu odrzavam i sa ovim intimnim gelovma. Tako da ja bez njih ne mogu :)

    OdgovoriIzbriši
  23. Da li si probala Jessa intimni gel bez parfema, ima u DM? Ima dobar sastav, ni jedan sastojak nije iritant i prilicno jednostavan sastav ima. Provjeravala na checkcosmetics..Isti takav ima u varijanti sa kamilicom. Pise da je ph prilagodjen intimnom podrucju, mada ne pise koliki je. Pretpostavljam da to znaci da je do 4.

    Koliki je ph ovog drugog sa slike, sto si dobila iz Bih?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jesam,sjećam se da nije bio loš, onak za "normalnu" upotrebu ali ne smiruje kada imaš nekih problema. Ovaj iz BiH nema naveden pH :/

      Izbriši
  24. I meni nije los. Na to sam i mislila-svakodnevno. Suzen je izbor ovdje, pa jedini taj da je ok.
    I ja ne znam sta znaci to kad nema ph, jel to ipak znaci da nije do 4, vec samo stave odgovarajuci, jer vecina ni ne zna koliki bi trebao da bude?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisu naveli nikakav podatak u vezi pH? Vjerojatno je vrlo sličan koži štoje ok,za neke probleme tamo dolje bi trebao biti što "kiseliji" odnosno niži, no za svakodnevnu upotrebu sasvim ok, čak i super pere kistove za make up :)

      Izbriši
  25. nekada davno sam koristila carefree i nivea gelove. sjećam se da mi nisu odgovarali. trenutno mi ne odgovaraju obični gelovi za tuširanje (peče me od njih i imam svrbež) i mislim da je vrijeme za isprobati jedan s tvoje liste. vjerojatno ću eucerin.

    a iz ostalih komentara se baš vidi kako smo svi različiti i kako nam drugačije stvari odgovaraju.

    dani

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je, mnogima pašu različite stvari, obični gelovi nisu nikako dobri za intimno pranje, radije sama voda.

      Izbriši
    2. kupila eucerin. koristim ga vise od tjedan dana i ne mogu opisati koliko sam odusevljena!! hvala na preporuci! ;)
      dani

      Izbriši
    3. Drago mi je da si zadovoljna, Eucerin rules!

      Izbriši
  26. Koristila sam Olivalove jako dugo, a sad imam plavi Chilly i to mi je skroz normalan dio osobne higijene. :)

    OdgovoriIzbriši
  27. Ja sam na Chilly-ju već više godina, sve koje sam probala mi odgovaraju. Trenutno čak imam i Avonov, koji mi je frendica poklonila. Ok je. Ja se sa gelovima za intimnu njegu znam i otuširati, upravo radi pH vrijednosti (a radi moje osjetljive kože). Olival nisam isprobala, ali s obzirom da mi jako odgovara njihova kolekcija s smiljem, kupit ću ga zasigurno. Ostalo: tampone ne koristim, ne volim ih. G.B.

    OdgovoriIzbriši
  28. Ne koristim intimne cistilice.
    Uvijek se perem samo vodom. Srećom, tako mi odgovara. Tj ne vidim potrebu (za sada) za korištenjem Cistilica sto ne znači da ih u budućnosti neću koristiti.
    Zasad je ovako.

    OdgovoriIzbriši
  29. Marijana Šimić19. srpnja 2016. u 11:59

    Ovaj kantarion je toliko rijedak ,bez veze.Ja koristim iz ljekarne Lactogyn sa mlječnom kiselinom. Lactogyn ima i vaginalne kapsule za obnovu vaginalne flore itd. Dobre su.

    OdgovoriIzbriši