KADA VJETROVI NAPADNU...

Posted by Dear Skin at 21:21

Današnji post je možda ne-tipičan za beauty blogove, ali mislim da se malo piše o tom problemu, a potajno nas jako muči. Radi se o nadutosti i plinovima.

Ovo je problem koji me muči dobrih 10 do 15 godina. Moja prehrana se bazira na voću i povrću a koristim dosta žitarica i bjelanjaka. Sve su to namirnice koje se preporučuju za pravilan rad crijeva i probave, jer kako sam već pisala, moja probava je jako usporena i bez puno vlakana i vode ne bih mogla funkcionirati.
Problem nadimanja osjetila sam prije nekih 10 godina kada sam primjetila da sam napuhnuta iza svakog obroka, pa čak i nakon čaše vode. Osjećala sam se poput trudnice u petom mjesecu trudnoće a najgore od svega su plinovi. Znate i sami koliko su neugodne situacije kada se crijeva pobune i plinovi žele van a ti si baš na mjestu gdje to ne možeš napraviti :D
Svako suzdržavanje od ispuštanja plinova uzruje bol u crijevima i osjećaj nelagode. Koliko taj osjećaj zna biti bolan, dokazala sam sama sebi završivši jednom na Hitnoj gdje se ustanovilo da sam prepuna plinova :D 
KOJI SU UZROCI NADIMANJA:
  •  masna hrana
  • nedovoljno žvakanje hrane
  • žvakaće gume
  • pušenje
  • stres i anksioznost 
  • Infekcija crijeva, blokada crijeva 
  • celijakija
  • netolerancija na laktozu i nemogućnost probavljanja određene hrane
  •  posljedica poremećaja crijevnih bakterija zbog upotrebe antibiotika, opstipacije, mala apsorpcije ugljikohidrata. 

Mnogi od uzroka nisu opasni niti alarmantni ali svakako treba poraditi na njima. Tijekom godina, otkrila sam na sebi da je najveći problem brzo jedenje hrane uz nedovoljno žvakanje. Ovo je malo problem profesionalne deformacije jer godinama nemam pauze za obrok pa se moja užina svodi na brzo jedenje što sam prenijela i na ostale obroke u danu.
Ako nemate problema s netolerancijom na laktozu ili na neku određenu hranu a i dalje Vas sve nadima kao mene, trebale bi pripaziti na neke namirnice koje su veliki okidači: brokula, grah i grahoraste namirnice, gazirana pića, kruške, kupus, cvjetača, mahunarke, kruh, bomboni, žvakaće gume... 
Moram priznati da godinama ne konzumiram nikakve grahoraste namirnice, oni savjeti poput namočiti i bacati vodu tijekom kuhanja kod mene uopće ne pale i jedino je rješenje da ih uopće ne jedem. 
KAKO SE RIJEŠITI NADIMANJA?
Najjednostavniji način je držati se svih pravila: ne jesti namirnice koje uzrokuju nadimanje, lagano žvakati, ne pušiti i smanjiti stres. Lako je sve to napisati, ali u mojoj praksi nije baš tako jednostavno. Ne pomaže ama baš ništa,, čak i kada jedem samo kuhanu rižu ponovno se javlja isti problem. Obišla sam zaista mnogo stručnjaka i doktora i primjenila mnoge savjete:
  • Donat Mg ujutro na tašte- meni ne pomaže, čak mi stvara neku težinu u želucu, vjerojatno od koncetracije minerala
  • Lanene sjemenke dodati u prehranu (preporuča se kupiti one koje nisu mljevene već ih same samljeti neposredno prije obroka), pomažu jako ali treba proći dosta vremena kako bi se vidjelo poboljšanje
  • sporo jedenje- tu se slažem, lagano žvakanje zaista pomaže da se manje nadimate jer se hrana bolje probavlja jer je pravilno sažvakana
  • jesti više manjih obroka-ovaj savjet je odličan, ali u mom slučaju neizvediv osim kada nisam cijeli dan kod kuće, a to je rijetko. 
  • začini poput anisa,kima, komorača i đumbira koji djeluju na nadimanje koristim obilno, ne znam koliko djeluju jer su obavezan dio mojih jela ali ne očekujte neka čuda
  • smanjiti stres- lako reći ali pokušavam, stres je nezaobilazan danas i sigurna sam da jako utječe na probavni trakt. Posebno kada sam pod velikim stresom, uredno mi se događa zatvor i to na više dana.
  • tjelovježba- pomaže jako, ali primjetila sam da kod aerobnih vježbi situacija je gora, vjerojatno radi gutanja zraka 

KADA SE ZABRINUTI?
Sumnjate li da ne tolerirate laktozu ili određenu vrstu hrane, pokušajte ih 14 dana izbaciti iz prehrane. Danas postoje razni testovi koji se brzo obavljaju a otkrivaju nepodnošljivost neke hrane. Ti testovi koštaju, nažalost, ne pokriva ih Hzzo ali ako sumnjate ili imate još neke simptome poput grčeva, svrbeži, alergije, glavobolje i povećanu težinu, moždaje dobro da otkrijete koje Vam to namirnice stvaraju probleme.
Posebnu pažnju obratite na ove simptome: učestala i/ili mekana stolica, mučnine, žgaravice, promjena težine, glavobolje obavezno posjetite liječnika koji će Vas poslati na daljnje preglede.

KAKO SI POMOĆI:
  • čajevi poput kamilice, mente, đumbira i kima mogu čuda napraviti. Meni osobno najbolje pomaže čaj od mente, smiri crijeva i odmah osjetim olakšanje. 
  • probiotici-izuzetno su važni jer održavaju crijevnu floru. Postoji najjači probiotik na tržištu pod nazivom VSL, koji je najjači kojeg sam uspjela naći i preporuča se kod najtežih slučajeva. Njega kupujem u periodu kada mi crijeva doslovno podivljaju, za sve ostale dane odličan mi je dobri stari Linex FORTE.
  • enzimi-probavni enzimi su vrlo važni kod  probave pa kada ih nedostaje, dobro je unositi uz obrok. Ne pijem ih uz svaki obrok već uz one glavne i zadovoljna sam s Digest Basic o kojima sam pisala ovdje.

KAKO SE SUZDRŽATI OD VJETROVA NA JAVNOM MJESTU: 
Moj problem je da plinovi naprosto polude kada sam na nekom sastanku ili važnom događaju. Ovakve situacije su zapravo dokaz da se nadimanje događa kada sam pod stresom. Vrlo nezgodna situacija i u tom slučaju obavezno ustanem i opustim cijelo tijelo. Na taj način se i crijeva opuste a ja odgodim za koji sat. Ako tko ima bolji savjet, molim da podijeli sa mnom.
Borba s nadimanjem i probavom se nastavlja, situacija je nekad bolja, nekad lošija, ali trudim se. Htjela sam ovo podijeliti s Vama kako bih potaknula i ostale da napišu svoj problem i savjete koji mogu mnogima pomoći.





Imate li problema s nadimanjem i vjetrovima? Koja su Vaša iskustva i savjeti?

57 komentari:

  1. Znači, oni kineski čajevi nisu pomogli?

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlična tema! Ja sam stalno napuhnuta, al nemam problema sa stolicom. Što god jela-ne jela ujutro hoću eksplodirati. Otkriven mi je gastritis i kandida, zna li netko ima li to veze ?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imaju veze. Candida ima simptome nadutosti i žgaravice, moraš se obratiti liječniku za terapiju.

      Izbriši
  3. Odličan post! Zadnjih godinu-dvije imam iste probleme, nevjerojatnu nadutost koju ne mogu povezati ni sa čim posebno...još u zadnje vrijeme se tome pridruzila i neredovita probava, s čime prije nisam imala problema. Trenutno uzimam jogurt i sjemenke lana natašte, pa da vidimo hoce li biti neke promjene. Ono sto mi se pokazalo dobro za probavu, je topla voda sa malo nim praha i limuna ujutro natašte.
    Jedini problem je sa tim uzimanjima na tašte, što teško čovjek provodi sve to kad radi ujutro :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. lan je meni super pomogao, nije čudo ali je puno bolje. Nim za probavu? Nisam znala da i na to djeluje, imam ga baš kod kuće.
      I meni je najteže kada radim ujuto jer u 5 sati ne znam gdje sam a kamoli da nešto popijem :D

      Izbriši
  4. znaš, joga ima ideju da ništa takvo ne smijemo zadržavati u sebi, ni vjetrovi ni podrigivanje, i potiče se ljude na jogi da se opuste i izbace to iz sebe ako ih muči..čistoda znaš za opciju ;)
    možda prvo sat joge pa onda poslovni sastanci?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlična ideja, mogla bi napraviti neki post s ciljanim vježbama za ovaj problem?

      Izbriši
  5. Da, nim pomaze i za probavu, ja sam ga pila ujutro kao za ciscenje organizma pa sam primjetila da mi je probava bolja, a sad sam i procitala da je tako. Naravno samo prstohvat nima...navodno ga ne bi trebalo piti samo tako, da ne pase svima, ali valjda me nece ubiti :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Onda ću probati, znam da služi kao prirodni kontraceptiv pa imaj tu činjenicu na umu:)

      Izbriši
  6. Psylium prah pomaze.Ocisti crijeva i odma bolje bude...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kupila sam jednom ljuskice, nisu mi nešto pomogle, ne znam da li je prah bolji? Imaš li iskustva?

      Izbriši
    2. Probaj sa prahom...ocisti crijeva u 3 dana..A puno problema donosi i hljeb koji jedemo..treba ga svesti na minimum i to bez kvasa i sa integralnim brasnom ili onaj bez brasna i... i povecati unos svjezeg zelenog povca ...puno vise alkalne hrane

      Izbriši
    3. Moram se pohvaliti da već neko vrijeme ne jedem nikakav kruh, osim onaj iwkan s zobenim posijama. Svakodnevno jedem velike količine zelenog povrća, danas kelj i zelena salata. Mada me kelj i prokulica jako napuhavaju

      Izbriši
  7. do prije skoro godinu dana sam bila napuhana nakon svakog obroka, bilo kakvog. sada mi je to proslo. dogadja mi se jednom mjesecno. mislim da je bilo od stresa. :/ tada mi nista nije pomagalo, pa vjerujem da sam smanjivsi stres, uspjela se rijesiti i toga.

    i sad se bas jako jako jako trudim smanjiti nervozu i ne dopustiti drugima da me nerviraju. jer mi je ta napuhanost i plinovi toliko isla na zivce da mi cesto doslo da placem od muke :/
    primjetila sam da sam i od caja znala imati plinove! caja! wtf? a onda sam zakljucila da je problem u tome sto sam ga jako toplog pila. pa eto, mozda nekome pomogne: ne konzumirati jako toplu hranu/napitke. a pogotovo pekarske proizvode.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam primjetila da pod bilo kakvim stresom, simptomi se jako pojačavaju i to je apsolutno povezano s njim. Zasad mi je teško smanjiti stres ali nadam se da će biti bolje.
      Slažem se oko prevruće hrane i pića, bilo bi dobro da je sve sobne temperature da se crijeva ne muče temperaturom onog što unosimo a posebno su loši pekarski proizvodi.

      Izbriši
  8. u par djelova posta sam se tako nasmijala da se nisam mogla suzdržat. da te utjesim, nisi jedina, ja otkako vjezbam radi sve ali srećom samo ja u sobi znam tko mi je pratnja :P par puta sam bila u nezgodnoj situaciji u teretani. mene nadima hrana jer jedem brzo i ne uzivam u hrani dugo. roblem kod svih nas, jer nismo ljeni za stolom dok jedemo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost, znam da mnogi imaju problema pa sam i odlučila ovako javno opisati svoje probleme :D
      Također, jedem prebrzo i tako gutam zrak a to je jako loše, moramo to promijeniti.

      Izbriši
  9. Odličan post! Ja imam problema sa probavom od kada i sa štitnjačom. Prije toga sam imala urednu probavu. Muku mučim sa tim. Nema što nisam probala...probala sam i Neem. Nisam prah, jer ima užasan okus, nego kapsule. Pila sam ih u svrhu čišćenja organizma, ali nisu mi poboljšali probavu. Sa nadutosti imam problem, ali sve to pripisujem usporenom radu štitnjače. Kako sam zadnjih pola godine pila Maca kapsule, nadutost mi se smanjila, a i izgubila sam 4kg bez ikakve dijete.
    Prošli tjedan su me grčevi uhvatili na poslu, na satu...nisam mogla izaći vani, mislila sam da će mi pozliti od bolova. jako su neugodne te situacije

    OdgovoriIzbriši
  10. Jao, ja jedem toliko brzo, stalno se zezam - kao na trkama. Nisam znala za kruške..
    Znaš kako, gasovi su kao neki znak da creva dobro rade. Znam da je kod beba bitno da, ako ne kake redovno, imaju gasove.
    Eh, da i još sam čula da se tako izbacuju masnoće - dakle mršavi se ;)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kruške su tako teške za probavu, obožavam ih ali moram zaobilaziti u velikom luku :D Ako se od gasova mršavi, ja bih bila Twigi :D

      Izbriši
  11. Probajte caj od sene (Alkalaks, Good nature). Jaa se spasila :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A kako ti je djelovao? Koliko ja znam senna je laksativ?

      Izbriši
  12. Super post! Pronasla sam se u svakom slovu,nadutost,plinovi,uzasno neredovita stolica,stres okidac za pogorsanje. Ja osobno sam vec pomalo frustrirana jer apsolutno nista ne pomaze,a strasno je nelagodan osjecaj skoro svaki dan bit nadut. Nije pomoglo ni ispijanje 2l vode dnevno,ni lanene sjemenke ni jogurt. Vec dugo doruckujem malo lanenih i zobenih pahuljica sa bananom i fortiom,ali to me jos vise napuse,iako me drzi sitom do rucka :-/ Dana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga moja Dana, ja te potpuno razumijem, nikakva voda i uobičajeni savjeti mi nisu punopomogli. Jedino lan, koliko toliko pomaže ali napuhava kao i sve žitarice. Možda da izbaciš bananu? Ona je dosta teška za probavu

      Izbriši
    2. Probat cu sve :-) Hvala ti!

      Izbriši
  13. Otkad sam rodila imam iste probleme. Prije mi je probava bila savrsena a sad je katastrofa. Stalno sam naduta i imam neredovite stolice. I sad bas razmisljam o ovome sto si rekla za prebrzo jedenje hrane i fakat ima tu nesto jer sam jedem duplo brze nego prije jer si ne mogu bas priustiti da jedem sporije jer me dijete vuce za rukav xD. I meni ni voce ni apsolutno nista ne pomaze. Ni suhe sljive jesus. Od tog sam samo jos vise naduta. Doduse mislim da imam netoleranciju na laktozu i da mi opcenito smeta gluten. Trebala bi se testirat fakat al je skupo pa ceka bolje dane :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prebrzo jedenje je jako loše z aprobavu, a posebno jer unosimo puno zraka kada se ne žvače dovoljno. Kod mene je to profesionalna deformacija i onda kada imam vremena, opet jedem prebrzo.
      Suhe šljive i ostala ekipa kod mne samo pogorša stvar , a probaj izbaciti laktozu na 14 dana, ako ćeš se osjećati bolje-to ti je onda to. Postoje baš enzimi koji razgrađuju laktozu.

      Izbriši
  14. eh ti plinovi :) kod mene je to normalno jer brzo jedem i volim puno grahorica u prehrani. Što se tiče probiotika - svakako bi preporučila PROBalans. Sadrži dobre bakterije ali i 2 važna dodatka - cink i apigenin koji djeluju protuupalno i spazmolitski (smanjuje grčeve). Ima i paprenu metvicu, za koju si i sama shvatila da ti pomaže. A i sojevi bakterija su bolji nego drugi proizvodi koji se nude kod nas...

    OdgovoriIzbriši
  15. Nemam, srećom, većih problema sa ovim iako imam većinu faktora rizika, ali moram da izrazim divljenje zbog hrabrosti da se napiše post i ovako nečemu, bravo! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :) Ovo su oni tihi problemi o kojima rijetko progovaramo a jako su bitni :))

      Izbriši
  16. psyillium prah je stvarno odličan za te probleme :)
    glede lijekova, čula sam da ljudi hvale Espumisan, iako ga nisam probala :)

    gljivice i prehrana krcata UH i šećerima svakako doprinose nadutosti, tako da to treba rješavati dobrim probioticima i uravnoteženom prehranom. ja sam znala gljivariti od pilula i antibiotika, tad sam baš bila jako napuhnuta i osjećala sam se generalno fizički loše.
    uz to, znala sam ko klinka biti napuhnuta od graha pa su me jednom i na hitnu vodili (da bi doktor zaključio da sam samo morala ispustiti vjetar :D), ali to sad riješim tako da dodam par sjemenki kima u varivo :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Espumisan stalno gledam na reklamama i baš dobro da si me sjetila, svi pričate o psyillium prahu, ja sam koristila ljuskice ali bih baš probala prah. To ima svuda z akupiti, koji preporučuješ?
      Za tvoju utjehu, prošle godine sam završila na hitnoj da bi mi rekli da sam-puna plinova :D:D

      Izbriši
  17. Dg: funkcionalna dispepsija i iritabilni kolon... Pogađa veliki procenat žena u civilizovanom društvu. Najjači okidači: stres, napor i nepravilna ishrana. Moja dijagnoza... FODMAP dijeta, izbaciti mleko, samo fermentisani mlečni proizvodi dolaze u obzir, izbegavati gluten i pekare u širokom luku, voće jesti pola sata pre ili dva sata posle jela. Složene ugljene hidrate i proteine ne jesti u istom obroku. Flobian je dobar probiotik, treba ga piti svakog jutra pola sata pre obroka, a VSL najbolji, samo ga nažalost nema u Srbiji. U akutnoj fazi Meteospasmyl, a u slučaju gorušice uključiti Controloc.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala tipuno, super savjeti. Ja jedem voće na prazan želudac ali ne odvajam proteine od UH. Moram proguglt FODMAP dijetu.

      Izbriši
  18. Meni se to dešava samo kad jedem malo težu hranu od one na koju sam navikla i od mlečnih proizvoda sa većom mlečnom masti ,kao i od kukuruznog brašna,pa onda to izbegavam :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jooj kukuruzno brašno je za mene veliki okidač a obožavam ga.

      Izbriši
  19. mene plinovi i napuhanost muce samo prva dva dana kad dobim menstruaciju i to bude grozno. uz to još idu bolovi da se nemogu ustat iz kreveta ako ne pojedem nesto i popijem voltaren sa čajem od kamilice. kad tableta počne djelovati (nakon 15-20min) plinovi se smanje ali i dalje su tu. barem nebude ko prije da svakih 5-10 min moram trcat u wc pustit uragane :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod menstruacije sam i ja posebno prepuna plinova i to mije posebno neugodan period. Kamilica i menta super djeluju ali sam dva dana totalno out poput tebe. Jadne mi :/

      Izbriši
  20. nemam pretjerano problema s prdenjem, ali zato je napuhnutost tu praktički otkad znam za sebe :(
    90% vremena izgledam kao da sam, ne u 5om mj trudnoće, već pred porod :(( neka hrana još to pogorša, ali većinom je to prisutno stalno. nemam načina da se riješim toga

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Možda da poradiš na uzrocima? Mada je teško,neke navike je vrlo teško mijenjati :/

      Izbriši
  21. Hvala za ovaj post, stvarno je hrabar izbor ove teme. Zahvaljujući ovom postu ali i komentarima čitateljki zaključujem da nisam jedina koja ima ovaj problem, zapravo zaključujem da većina žena ima problem sa gasovima, samo je bila potrebna prilika da se međusobno razmene iskustva i saveti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Makakvi jedina, ovo je problem mnogo žena i meni je drago da možemo izmjeniti iskustva, a uvijek dobijem genijalne savjete :)

      Izbriši
  22. Odličan post!
    Jako mi se sviđa što bez tabua pišeš o temama o kojima se malo priča, a sve nas potajno muče.
    Inače nemam problema s napuhnutosti i plinovima, ali kad moram na neki put ili neki bitan događaj ajme meni muko moja..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :) Nemam problema s tabu temama, dapače, volim pisati o nekim "problemima" koji su prisutni a rijetko se o njima piše i čita :/

      Izbriši
  23. Odličan post :D Jedna sam od sretnica koja nema problema s nadutosti i plinovima, ali ću pripaziti na žvakanje hrane da mi se ne bi pojavio taj problem, jer jako brzo jedem svaki obrok, čak tri puta brže od svojih ukućana iako znam da to nije zdravo, ne mogu su pomoći :D

    OdgovoriIzbriši
  24. Nisam probala, al nedavno sam čula za beano enzime:
    http://www.beanogas.com/about-beano/discover-beano

    OdgovoriIzbriši
  25. U zadnjih par godina nemam problema s napuhavanjem osim ako sam jela neku hranu koja tako djeluje..tipa meso ili muslije. Moji se čude kako me niti grah ne napuhuje xD Inače vrlo dobro znam kako je kada se ne možeš osloboditi plinova zbog onog ili ovog razloga jer, bez obzira što se sad ne napuhavam, znalo mi se desit da me toliko boljelo od napuhnutosti, a bila sa na faksu ili negdje gdje nisam ništa mogla nego se samo meškoljiti na stolici, a bilo mi je glupo trčati svakih 5 min. na wc. Užas.. U svijetu je toliko nepotrebnih tabua oko najnormalnijih stvari kao što su plinovi, velika nužda, seks itd. tako da super što si se dotakla ove teme. Treba to češće ;)

    OdgovoriIzbriši
  26. ne znam kako to da se enzimi prodaju tako online, ja ih moram uzimati iz zdravstvenih razloga tako da fakat ne kuzim kako ih tako prodaju, a znam da kad sam jednom slučajno popila previše imala sam gadnih problema s probavom i zatvorom. mislim okej ako ti pomognu, super, meni pomažu, ali ja to ne bih uzimala na svoju ruku... ali svakkao podrzavam kretnju (setnje), donat i zitarice:)
    i uz to, pohvale sto pises o ovakvim temama, to je bas super da u gomili blogova postoji Jedna bez dlake na jeziku, sto bi se reklo :) dotakni se jos vise takvih tema! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost ili sreću, danas je sve dostupno pa se tako može sve kupiti i nabaviti. Jedini je problem kada se ne koristi kontrolirano, i svaki dodatak bi se trebao piti uz nadzor stručne osobe, Hvala, definitivno planiram i budem pisala omnogim temama koje su tako prisutne u životu a malo se onjima piše :)

      Izbriši
  27. Bok! Opusti se nisi jedina, makar sam ja mislila da sam jedina. Također imam taj problem napuhnutosti i vjetrova. Užasno se osjecam kao trudnica..nikako se toga riješiti :(
    Nisam vise mogla podnijeti to, pa sam odlucila posjetiti svog doktora. Preporucio mi je Pro balans. Pijem ih tek par dana pa ne mogu reci da jos pomazu...uglavnom javim se kada proďe 10 dana od uzimanja (tako pise u uputstvu).

    OdgovoriIzbriši