TRGOVAČKE OBMANE #1

Posted by Dear Skin at 13:57

Nedavno sam pisala o nekim obmanama u kozmetičkoj industriji u ovom i ovom postu, no na temu zavaravanja kupaca imam još nekoliko riječi. Današnji post ne tiče se toliko kozmetičke industrije koliko o poslovanju trgovaca i raznih trgovina u kojima kupujemo kozmetiku.
Slažete se, kozmetika nije najvažnija stvar u životu,pa kada ju biramo, očekujemo da smo dobile pravu stvar za naš novac.
Vjerojatno ste primjetile u mnogim ljekarnama poseban dio gdje se nalaze proizvodi PRED istekom roka upotrebe i trgovci obično snize cijenu takvih proizvoda za 30-50 %. Tu se zna naći svašta: vitamini, kreme za njegu lica i tijela, šamponi, baby kozmetika itd.
Često iskoristim takvu ponudu jer se povoljno može pronaći proizvod koji inače koristim ili želim probati, mada one stvari koje su za oralnu upotrebu izbjegavam. Preporučujem Vam da provjerite na ambalaži krajnji rok upotrebe i procijenite da li ćete ga uspjeti potrošiti do tog datuma i kod kupovine takvih proizvoda obavezno obratiti pozornost na nekoliko stvari:

  • koji su sastojci u proizvodu, ja nisam za to da se koriste proizvodi koji sadrže antioksidante, vitamine i/ili SPF faktor nakon isteka roka
  • pripaziti da li je ambalaža hermetički zatvorena i da ih nitko nije otvarao 
  • proizvode koji se nanose blizu sluznice (oči, nos, usta, intimno područje) svakako izbjegavati koristiti nakon isteka roka
  • kako je proizvod bio skladišten (suho mjesto bez izvora topline)
  • ako koristite proizvode kojima je prošao rok upotrebe, pratite njegovu teksturu i miris, ako primjetite nešto neobično prestanite s upotrebom
Ovakva ponuda je fer prema kupcima i tu sami odlučujemo želimo li kupiti takav proizvod ili ne. Mada, moram napomenuti da sam više puta kupila proizvod u ljekarnama po punoj cijeni kojima je rok istekao ili ubrzo ističe, zato bacite pogled prije plaćanja na datum kako bi izbjegle neugodne situacije.

Druga priča su parfumerije i drogerije koje prodaju kozmetiku koja nema jasno naznačen datum proizvodnje. Posebno kod HE kozmetike koja osim što je skupa, nema jasne datume na ambalaži. O tom problemu sam pisala u ovom postu. Najidealnije je da prije kupovine provjerite kodove proizvoda putem online alata, najpoznatiji je checks.cosmetics kako bi izbjegle mnoge neugodne situacije.
Nedavno sam kupila puder koji dugo tražim kao poklon jednoj dragoj osobi koja isti ne može dugo naći. Naravno, jer se taj puder više ne proizvodi za što sam saznala tek naknadno. Presretna što sam ga našla, dođem kući i imam što vidjeti: puder je star s isteklim rokom trajanja. Ipak, ponadala sam se da je s njim sve u redu i da će "izdržati" nekoliko mjeseci upotrebe. Međutim, tekstura je grudasta, istiskivanjem izlazi neka masna tekućina (ne znam što je, obzirom da piše da je puder bez ulja LOL)
i bilo mi je jasno da ću ga vratiti u parfumeriju i zatražiti povrat novca.
Ovaj moj slučaj nije nažalost jedini, žene često kupuju stare proizvode kojima je prošao rok i po dvije godine !
Kako tome doskočiti ?
Najbolje je kupovati proizvode iz novih kolekcija ako su odgovarajući. Ovo nije uvijek jednostavno jer smo nekim stvarima vjerne godinama i ne želimo ih mijenjati. U tom slučaju provjerite izgled, kod i datum.

Sljedeći problem je manipuliranje datumima. Javna je tajna da se datumi proizvodnje "prekucavaju", premještaju stari proizvodi u nove kutijice i na ovaj način se doslovno varaju kupci.
Ovakva manipulacija se nažalost ne događa samo u parfumerijama, već i trgovinama zdrave hrane i prirodne kozmetike, drogerijama i ostalim trgovinama.
Nedavno sam naišla u jednu trgovinu s prirodnim uljima i imala što vidjeti: ulje koje koristim mjesecima i znam kako izgleda njegova boja, tekstura i miris, pretvorilo se u užeglu i oksidiranu tekućinu na kojoj je pravovaljani datum. Takvo ulje nije više upotrebljivo za kožu i trgovci su ga dužni ukloniti s polica. Slična je stvar i s hidrolatima na kojima se često nađe istekao datum upotrebe.
Ako kupujete neki proizvod prvi puta i niste upoznate kako on mora izgledati, dobro se informirajte prije kupovine kako ne biste nabasale na star i pokvaren proizvod koji nema više nikakvog učinka.


Ovakve i slične situacije nisu prisutne samo u kozmetici, događa se apsolutno kod svih vrsta robe, a najžalosnije je kod hrane gdje često kupujemo hranu kojoj je istekao datum upotrebe. O raznim zamkama i trikovima imam još ponešto napisati, više u jednom od sljedećih tema :)


Jesmo li žrtve trgovačkih obmana ili se jednostavno radi o propustima?

12 komentari:

  1. Mislim da smo žrtve i to velike pa gde prođe,naša je greška,konkretno moja što odmah bacim račun a bila sam prevarena par puta a kako muž i ja jedva krpimo za osnovno nemam nikako pare za bacanje.Vrhunac je bio kada sam uzela hleb onaj pakovani kojem je rok na kesi bio ok a unutra buđav,zelen ,e od tada čuvam račune i gledam rok upotrebe svuda mada eto nekad ni to ne pomaže. Poslala sam sliku hleba na stranicu "Zaštita potrošača",makar eto da vidi još neko.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne verujem u propuste, to su najčešće svesne obmane. Ipak, sećam se da je svojevremeno na forumu bila rasprava oko tih sajtova gde se proveravaju datumi proizvoda i više puta je ispadalo da sajtovi ne pokazuju tačne datume tako da nije ni njima verovati 100%.

    OdgovoriIzbriši
  3. Skrozena sam nad svim prevarama i obmanama, ali kada je profit postao cilj u cijem ostvarivanju se ne biraju sredstva. Zalosno :(
    Pohvalno je sta pises o ovim temama

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja sam u dermalogici u arena centru kupila proizvod za lice. Lice pocelo pržiti, završila na hitnoj, dobila injekciju, posvađala se sa predstavnicom dermalogice, jer me uvjeravala da je krema ok iako je vidjela datum da je rok izašao. Kaze ona meni da je prozivod bio na popustu i da sto se bunim , kad sam rekla da cu zvati Dermalogicu u Americi i priloziti dokumete sa hitne , onda me je počela zivkati ispričavati, nuditi proizvode, uglavnom sada uvijek gledam rokove.

    OdgovoriIzbriši
  5. Stvarno je zalsno sto nesto tako jos uvek postoji.Razumem da je cilj prodati proizvod, ali mi nije jasno zasto tako obmanjiju ljude.Oni ni sami neshvataju kakav problem sebi mogu da naprave.Ja sam nedavno u jednoj apoteci naletela na proizvod cija je regularna cena 900 dinara, a prodavao se za 200.Kada sam pitala radnicu apoteke rekla mi je da nema konkretnog razloga zbog kojeg je proizvod snizen.Poverovala sam joj, jer nikada nisam imala neku neprijatnu situaciju sa njima.Kada sam dosla kuci, videla sam da je proizvodu istekao rok trajanja.

    OdgovoriIzbriši
  6. Martina, što misliš o online kupovini? obično tamo piše do kad je rok trajanja, može li se tome vjerovati, podacima koji na netu stoje uz neku artikl? imam dojam da je ovo više "naš" problem, da se "vani" više pazi. i što se tiče prodaje artikala s isteklim rokom trajanja, mislim da je to app, dok god kupci ne dignu graju svaki put, do šefova i šalju mailove i šale se, neke stvari se neće promijeniti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I online treba biti jako oprezan, posebno na Ebay-u se prodaju stare stvari s isteklim rokom. Strawbery recimo također spuste cijene onome što ističe rok i to naglase da je tako. Mislim da nije ovo samo naš problem, vani se vjerojatno više pazi u trgovinama ali online svašta podvaljuju.

      Izbriši
    2. Da podijelim situaciju "iz vana". Prije koji mjesec u Shoppersu (kanadski dm) idem kupiti neku Neutrogena kremu i primjetim da skoro sve imaju rok trajanja koji je istekao. Dodjem do djelatnice i kazem joj, a ona meni zabrinuto da li sam uspjela naci neku koja je dobra, ja kazem da da, i ona sva sretna da super za mene. Ne zamaraju se oni. Onda okolo prepricavam taj primjer i ja sam jedina kojoj je to cudno. Kad sam malo proguglala situaciju, vidjela sam da oni nemaju nikakav zakon koji to regulira pa naravno ni nikakve kazne za trgovine. Tko bi rekao!

      Izbriši
    3. Mala Mudrilica: Postoji zakon koji regulira istek trajanja proizvoda. Proguglaj Health Canada, imas Consumer Product Safety - Cosmetics legislation. Ukratko, oni ne smiju prodavati proizvode koji ti mogu ugroziti zdravlje, a svaki proizvod kojem je istekao rok trajanja se vodi kao takav. Ako naidjes na trgovine koje prodaju takve proizvode mozes to prijaviti na Health Canada. Ja se ne bih slozila da se ne zamaraju, samo se to zbog njihovog lezernog pristupa kupcima i dobrog customer service-a nekad ne primjecuje. Kazne su velike, safety je trenutno broj 1 tema u svim podrucjima. Safety first, zar ne? :-)

      Izbriši
  7. Ja baš imam ljekarnu u zgradi. Na samom pultu redovito stoji kutija sa proizvodima kojima ističe rok upotrebe i kojima je cijena snižena, čak i više od 50%. Svašta bude u toj kutiji. Više puta sam ju već gledala, ali za sada mi ništa od tih proizvoda nije bilo prijeko potrebno. U pravilu ne kupujem proizvode kojima ističe rok, ali mi se zna desiti da nešto imam doma toliko dugo da mu istekne rok, a nisam ga još niti polovicu iskoristila :-D

    OdgovoriIzbriši
  8. Vidite,ako je preparative dobro skladistena ona slobodno moze da se koristi I malo preko roka,jer farmaceutske I kozmeticke kompanije uvek stave za toliko duzi rok koliko da se ograde od eventualne prevremene kvarljivosti usled loseg skladistenja I distribucije(ovo ne vazi za potpuno prirodnu kozmetiku koja ne sadrzi konzervanse),e sad drugo je to sto nasi uvoznici prepakuju,menjaju deklaracije,mnogi HE brendovi kada bi znali sta im distributeri rade ovde na nasim prostorima,zabranili bi prodaju svojih proizvoda,prisustvovala sam situaciji u jednoj parfimeriji u kojoj trudnica vraca la prairie kremu koju je uzela par dana pre,jer se pokvarila I osecala se a prodavacica je na sve to rekla ma to je karakteristican miris za la praire,da ne pricam da je na kutuji bio regularan datum sa jos godinu dana trajanja,ali ono sto moram naglasiti uzimajte proizvode I brendove koji imaju ISKLJUCIVO UTISNUT,znaci UTISNUT rok,ne ni nalepljen,ne ni onako crno kompijuterski ispisan,samo UTISNUT u kutiju,ambalazu,npr.roc ima utisnuto,weleda takodje,alverde,ovo je sad sto mi je palo napamet od brendova(ne propagiram ih) gde sam vidjala utisnute rokove,i nikel takodje ima utisnut cak I na testerima,za svaku pohvalu

    OdgovoriIzbriši
  9. U nijednoj ljekarni u Splitu nisam naišla sa kutijom sa sniženim proizvodima! Varaju nas na sve načine, koliko sam puta u dućanu naišla na hrenovke kojima je istekao rok trajanja! tada bih diskretno to rekla prodavačici, pa bi mi se zahvaljivala što nisam digla buku!
    Srećom, još nisam nikada kupila kozmetički proizvod kojem je istekao rok trajanja

    OdgovoriIzbriši