KREMA ZA LICE Vs ULJE

Posted by Dear Skin at 11:58

Sve više ljudi prelazi na prirodnu njegu i odlučuje se uključiti u svakodnevnu rutinu proizvode koji sadrže minimalno sintetskih emolijenasa ili ih uopće ne sadrže. Prvi izbor kod takve njege su biljna ulja. Međutim, vrlo često se postavlja pitanja: kada ulje, kada krema za lice i što koristiti? Danas ću pokušati odgovoriti na česta pitanja i nedoumice kod odabira proizvoda za njegu.

ŠTO IMA KREMA A DA NEMA ULJE?
Mnoge žene koriste isključivo ulja za njegu kože i potpuno su izbacile kreme iz upotrebe, no mnogima ne odgovara u potpunosti upotreba ulja i jedno od najčešćih pitanja su upravo što odabrati?

  • biljna ulja pod uvjetom da su hladno prešana i nerafinirana su pravi koncentrati lipida od kojih se sastoji zaštitni sloj naše kože a koji prečesto narušavamo agresivnim preparatima i čišćenjem kože
  • prenosioci su ljekovitih sastojaka u kojima se otapaju, npr macerati (klik) i vitamina koji su topivi u ulju (vitamin E) 
  • kreme za lice su kozmetički elegantnije: daju laganiji osjećaj na licu, lakše se razmazuju, stvaraju zaglađeniji izgled kože
  • kreme za lice za razliku od ulja mogu sadržavati UV zaštitu (neka biljna ulja također sadrže UV zaštitu koja je većini preniska), AHA i BHA kiseline kojima djelujemo na nečistu i problematičnu kožu no postoje i biljna ulja koja djeluju na ove probleme jer stežu pore, reguliraju lučenje masnoće i smiruju upale (lješnjak, jojoba...)
  • retinol i hijaluronska kiselina kojima najčešće djelujemo na bore dok ga u biljnim uljima nema u zadovoljavajućoj koncentraciji, ali zato ulja sadrže oleinsku i linolnu kiselinu, vitamin E, karoten, sterole i razne ksentofile koji snažno regeneriraju, povećavaju elastičnost i djeluju na bore (argan, ulje ploda divlje ruže, pšenične klice itd)
  • kreme za razliku od ulja sadrže emolijense i humektanse (ovlaživače), daju bolju razmazivost i ljepši osjećaj na koži. Kod konvencionalne kozmetike ti sastojci nerijetko mogu iritirati i nadraživati kožu (mineralna i sintetička ulja) a vrlo često sadrže silikone koji daju ljepši izgled kože a ne rade ništa korisno za nju i zapravo sprečavaju da i one aktivne tvari u proizvodu prodru što dublje. Najbolji izbor ovlaživača i emolijenata u kremama su biljni glicerol, dekspantenol, coco-caprylate, sorbitol, urea itd.

ŠTO IZABRATI?
Na ovo pitanje je vrlo teško odgovoriti jer ovisi o vlastitom osjećaju na koži i željama.
Kod ulja je super što se mogu lako kombinirati s kremama i losionima. Ja osobno za dan koristim kreme za lice jer stvaraju bolju podlogu za makeup, daju zaglađeniji i instantni izgled kože, dok ulja koristim za noćnu njegu jer su prave hranjive bombe. Vrlo često kada dnevna krema postane "preslaba", obogatim ju s nekoliko kapi ulja (u dlanu pomiješam kap ulja s malom količinom kreme) i na taj način osiguram cjelodnevnu hranjivost.
Za njegu kože tijela koja je u zimskim mjesecima najviše na udaru ljuskanja, svrbeži i suhoće, nema do biljnih ulja. Također ih koristim za večernju njegu jer se danju vrlo često žurim pa radije upotrijebim mlijeko ili losion za tijelo koje također ponekad obogatim kapljicama ulja.
Bitno je naglasiti da dobro formulirane mješavine ulja mogu biti pun pogodak za svaku vrstu kože jer neće mastiti, mogu mirisati fino poput krema zahvaljujući eteričnim uljima i prirodnim mirisima, a kako naša koža sadrži vlastite emulgatore, upotreba hidrolata i uljnih mješavina u potpunosti mogu zamijeniti kreme i potaknuti kožu na regeneraciju i dugoročne učinke na koži.
Mogućnosti su bezbrojne, hladno prešana biljna ulja su blagodat za kožu i prilagodite upotrebu na Vama najbolji način.


Koji je Vaš izbor?  Kombinirate li ulja i kreme u njezi kože?

46 komentari:

  1. Nakon ciscenja lica na vlaznu kozu nanesem par kapi arganovog ulja. Kad se ulje upije nanesem kremu za lice.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlična kombinacija, argan je pravo zlato od ulja:)

      Izbriši
  2. ulja ostavljam za noć, danju stavim kremu ili samo serum, zavisi od stanja kože :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako slično i ja radim, samo slušam potrebe kože

      Izbriši
  3. Meni je super kako se ti trudiš sve lijepo objasniti :). Hvala na tome.
    Meni osobno su kreme draže jer nemam taj osjećaj masti na licu i rukama, većinom mi se bolje upiju od ulja i mogu ih prilagođavati ovisno o tome što hoću. Pričam o onima koje si sama napravim.
    Ulja ne odbacujem, ali nekako izbjegavam na dnevnoj bazi, već ostavljam ili za noć ili kad je baš neka frka.
    No, moja koža je najsretnija kad joj ne stavljam ništa, samo dam vremena da sve sama napravi. Općenito vrlo malo proizvoda koristim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Inspiracija dolazi od pitanja čitateljica i drago mi je ako mogu objasniti neka pitanja. Totalno se slažem s tobom, što manje, to bolje i slušati potrebe kože :)

      Izbriši
  4. Gdje i koga pitati da mi složi pouzdanu kombinaciju ulja za moju kožu? :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ima mnogo aromaterapeuta, ja se držim Green Girl jer mi njene mješavine savršno odgovaraju.

      Izbriši
  5. radim kombinaciju, navečer ulje a preko dana krema, mada nekad koristim samo kreme. polako ali sigurno prelazim na prirodnu kozmetiku i kada predem sumnjam da cu se vratiti tvorničkim kremama

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Potpis, jakombiniram svašta no sve više prelazim na prirodno.

      Izbriši
  6. Par kapi ulja ispod kreme i danju i nocu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam da imaš suhu kožu i vjerujem da si jako zadovoljna.

      Izbriši
  7. super usporedba :D
    kao i ti preferiram kreme po danu, jer su mnoge od njih izvrstan primer,, pa sam ubila dvije muhe jednom udarcem,,
    u ulja sam se zaljubila koristeći Elixir ulje- tako je bogato, mirisno, a ni malo teško i brzo se razmaže, ali i upije <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Elixir nikako da stigne na red, toliko ga hvale svi da ga moram probat!

      Izbriši
  8. Iako imam suvu kožu lica nekako sam uvek izbegavala ulja misleći da će mi zamastiti kožu. O, kakva zabluda! Naravno, pod uslovom da izaberem kvalitetno ulje, kao što si napisala gore. Za telo ga koristim već dugo, nema boljeg za suvu kožu :) L.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Definitivno, lipidi iz ulja najbolje hrane suhu kožu.

      Izbriši
  9. Po danu kreme, a po noći, po potrebi umjesto noćne kreme uskače ulje :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Kod mene je to uvijek serum ili krema,citam o tim uljima stalno a nikako da se odvazim poceti sa koristenjem!Odlican i poucan post!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga:) Polako, vjerujem da ćeš pronaći najbolje ulje za svoju kožu :)

      Izbriši
  11. Svakodnevno krema,povremeno ulje :)
    Koristan post.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kreme su moj najčešći izbor ali sveviše ubacujem ulja u upotrebu :)

      Izbriši
  12. Ne odvajam se od ulja! I to što si napisala, najbolja su za noćnu njegu i najbolje saniraju suhe dijelove, npr. oko nosa i usana s čim često imam problema. I dobro da si spomenula stavljanje ulja u losion za tijelo, nadam se da ću se sjetiti toga kod sljedećeg mazanja :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Topla preporuka, ulja obogate svaki proizvod i razlika je očigledna :)

      Izbriši
  13. Prije se smatralo da su ulja komedona i stvorila se opća paranoja od korištenja ulja.I sama sam ih izbjegavala koristiti do nedavno. Smatram bitnim naglasiti da su komedona ulja MINERALNA i SINTETIČKA . Masna koža, problematična koža također može imati vrhunske beneficije od korištenja ulja.
    Ne bih se složila da su ulja bolja za noćnu njegu jer što se tiče jutarnje njege bitno skraćuju vrijeme potrebno da se spremimo. Potrebne je samo dvije do tri kapljice utapkati u kožu lica i izvrsna su podloga za make up. Trenutno u svojoj postavi imam Youth Dew masteršefice prirodne kozmetike May Lindstrom, ulje s Q10-om!
    Prekrasno ulje koje bih preporučila da se svakako isproba je i MUN Aknari Brightening Youth Serum te ulje s bio- retinol kompleksom Modern Alchemist od YULI.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Upravo tako.Sami spomen ulja asocirana nešto masno i teško a zapravo velika zabludajer postoje ulja za svaki tip kože pa i najmasniji. Ulja se mogu kombinirati kako želimo i kakve imamo potrebe. Nema pravila. Kodmene su bolja za noć jer se ujutro probudim s nahranjenom kožom, za dan ipak biram kreme jer su mi bolja podloga za puder. Draga snoopy ja moram priznati da prvi put čujem za ta tvoja ulja, ti si nepresušni izvor informacija!

      Izbriši
  14. Svesna sam da su mnoga ulja izuzetno korisna za kožu, ali oduvek sam ih izbegavala, valjda je to ona uobičajena paranoja osobe sa masnijom kožom. Poslednjih nekoliko meseci ipak eksperimentišem, još uvek bojažljivo, ali napredujem :) Krećem sa tretmanima Darphin uljem od kamilice.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jao Darphin!! Ti prvo pa odmah ekskluzivno:D Vidjet ćeš kako je super koristiti ulja :)

      Izbriši
  15. Odličan post... ;)


    Najbolje kombinacije su serum + ulje + krema/losion.

    Ulja su super je ih se može mješat po želji, također i sa eteričnim uljima šta im još više daje na jačini.

    Ulja su također odlična za skidanje šminke i ne iritiraju oči kao neki odstranjivači šminke.

    Ako želite mekana stopala onda navečer namažite jednu finu masnu kremu (ja koristim običnu plavu Niveu) i preko toga bademovo ulje i stavite pamučne čarape i u krevet.... ujutro su nožice mekane i svilene....

    Također je odlična jojoba ako se stavi malo, malo, samo mala kap na prst i potapka preko korektora ispod oka da se ne vide one nakupine (izraženije bore) koje se stvaraju od korektora.

    Evo jedan dobar link za ulja: http://www.aromaterra.hr/aromaterapija/aromakozmetika/biljnaulja/biljna_ulja.htm

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na savjetima, odlični su! Upravo tako, ulja su genijalna jer ih možemo kombinirati i koristiti na milijun načina :)

      Izbriši
  16. Ujutro krema, trenutno mi savršeno odgovara Avonova Anew Nutri-Advance intenzivna krema, navečer hladno prešano kokosovo ulje koje mi je napravilo čuda u vidu eliminacije prištića s kojima sam se jedno vrijeme borila i ublažilo tamne kolutove oko očiju što me bacilo u trans :D U zadnje vrijeme mi je sve teže posezati za tim uljem jer mi je tog mirisa već pun nos iako ga osjetim samo pri nanošenju. Ah, žene! :D
    Uskoro imam u planu Green Girl zamoliti da mi smućka nešto što bi mi odgovaralo za ovo dehidrirano razdoblje, sudeći po komentarima neće pogriješiti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za kokosovo ulje čujem mnogo pohvala, moram priznati da ga nisam probala na licu, više za kosu i tijelo. GG radi super mješavine, ona je zapravo i kriva za moju zaljubljenost u ulja :D

      Izbriši
  17. Za t-zonu definitivno kombinacija baznih i eteričnih ulja, za kapilare ulje. Ostalo - kombinacija svega i svačega.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kapilare na licu ili nogama? Koje ulje koristiš za kapilare?

      Izbriši
    2. Kapilare na licu. Koristim kombinaciju ulja čempresa i ulja limuna. Nekada ih pomiješam s baznim uljem, a nekada (znam, znalci će se zgroziti) i nerazrijeđene pa preko toga stavim kremu.
      Bila sam i na laserskom odstranjivanju kapilara, ali ulja kod mene imaju bolji učinak. Tijekom ljeta, kada koža nije toliko dehidrirana gotovo se u potpunosti povuku.
      PS super post ;)

      Izbriši
    3. Drago mi je da si podijelila s nama i još jedan dokaz koliko su ulja učinkovita. Samo pripazi na sunce kod korištenja ovih eteričnih ulja.

      Izbriši
    4. Pazim da fototoksična ulja (a svi citrusi su takvi) ne stavljam po danu i uvijek koristim visok spf ili sun block.

      Izbriši
  18. jao, ja nikako da se usudim da probam ulja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kada jednom kreneš i izabereš ono najbolje za svoju kožu, sigurna sam da ćeš se zaljubiti :)

      Izbriši
  19. Ovih dana se mažem uljem za telo,jer imam nenormalno suvu kožu i savršeno je. Isto mogu da kažem i za ulja za lice da znaju da budu odlična. Dakle,ja biram oba :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je, za suhu kožu nema do ulja. Koja koristiš?

      Izbriši
  20. Za sada sam probala samo bademovo ulje i vidim da mi godi za suvu kožu pa planiram probati još koje,i ja kombinujem sa kremom sada kada je došla zima pa mi je koža lica naročito sklonija pucanju,perutanju i raznim stanjima :/

    OdgovoriIzbriši
  21. Kad čitam s koliko ljubavi pišeš o uljima, želim ih isprobati :D Osobno, ne volim osjećaj ulja na licu, ali jednom ću se ohrabriti i pokušati ih uključiti u svoju njegu lica :D

    OdgovoriIzbriši
  22. Da ti iskreno kažem, naravno da volim hladno prešana ulja više, ali nekako mrzim osjećaj ulja na licu, pogotovo kada idem na spavanje. Zato ja sama napravim kremu na bazi omiljenih ulja i pretvorim ju u lako mazljivu te brzoupijajuću.
    <3

    OdgovoriIzbriši
  23. Kombiniram ulja i kreme, i to uglavnom navečer kada nakon što se krema upije stavljam nekoliko kapljica ulja. :)

    OdgovoriIzbriši