ALERGIJE NA KOZMETIKU

Posted by Dear Skin at 01:12
izvor slike 

Osjetljiva koža, crvenilo, ekcemi, dermatitis pa sve do mjehura, svrbeža i plikova, između ostalog mogu biti posljedica nekih kozmetičkih proizvoda. Naša koža postaje sve osjetljivija, razlozi su mnogobrojni: od hrane koju jedemo, načina života, stresa, kemikalija kojima se susrećemo svaki dan, pa sve do brojnih kozmetičkih proizvoda koji mogu pojačati ili izazvati alergiju. 

ŠTO SU SVE KOŽNI ALERGENI?
  • konzervansi: konzervansi su često na samom dnu popisa sastojaka, što znači da ih u određenom proizvodu ima najmanje. Parabeni su odavno na udaru javnosti i sve rjeđe ih viđamo u proizvodima ali osim njih postoji još niz konzervansa koji ubijaju bakterije i viruse, produžuju rok trajanja proizvoda ali mogu nadraživati kožu i oči te uzrokovati alergije pa čak i dermatitis. Posebno pripazite na  Methylchloroisothiazolinone/Methylisothiazolinone (MCI/MI) i Methylisothiazolinone (MI) koji su česti u  šamponima, vlažnim maramicama, gelovima za tuširanje i kremama
  • parfemi u proizvodima: neki mirisi dobivaju se umjetnim putem na bazi petroleja i jedni su od najčešćih alergenata
  • razni naftni derivati: mineralno ulje, petrolatum, vazelin i slično mogu uzrokovati alergijske reakcije na koži
  • omekšivači za rublje i deterđenti: razni omekšivači i deterđenti mogu imati i preko 15 vrsta sastojaka koji mogu izazvati alergijske reakcije i oštetiti kožu a posebno su agresivni prema dječjoj i jako osjetljivoj koži. 
  • formaldehid: čest sastojak u lakovima za nokte ali može se naći u ostaloj kozmetici za njegu lica i tijela kao i u antiperspirantima. Ovaj sastojak nadražuje dišne puteve, može uzrokovati alergije, reakcije na koži pa čak astmu.Također je povezan s umorom, vrtoglavicama, bolesti kostiju pa čak i rakom.
    Iako se čini da ga je vrlo malo u proizvodima, nemojte misliti da i mala količina ne može uzrokovati velike probleme. Za primjer, pokazat ću Vam slučaj jedne moje čitateljice koja je od proizvoda za nokte koji sadrži formaldehid imala jaku alergijsku reakciju i probleme s dišnim putevima radi kojih se morala obratiti liječniku.




  • propylene glycol- ovaj sastojak možete vidjeti skoro u svemu: gelovi za pranje, losioni, kreme za lice, šamponi, šminka... jak je iritans i može uzrokovati jake alergije. Izbjegavajte ga.
  • sodium lauryl sulfate (SLS), sodium laureth sulfate (SLES) su sastojci koji se nalaze najčešće u gelovima za pranje lica i tijela, šamponima  te sapunima. Nadražuju osjetljivu kožu i mogu ju dugoročno i skoro nepovratno isušiti.
  • umjetne boje: vrlo često u proizvode se dodaju umjetne boje, iskreno, nemam pojma zašto ali takvi sastojci nisu uopće potrebni i treba ih izbjegavati. PPD (P-Phenylenediamine) je najčešći sastojak koji se nalazi u bojama za kosu a boje se dodaju i u proizvode. Naravno, kod makeup-a ćemo takve sastojke vrlo teško izbjeći osima ako ne koristite provjerenu, prirodnu dekorativnu kozmetiku, u svemu ostalom ima puno umjetnih boja koje mogu izazvati alergijske reakcije. Posebno se odnosi na ruževe i maskare.
  • lateks-guma od koje se proizvode rukavice može izazvati reakciju, najgore je što taj sastojak stavljaju i u eyelinere, olovke, maskare i tuševe pa se nemojte čuditi kako određeni proizvodi iritiraju oči
  • prirodna kozmetika i eterična ulja: prirodni i biljni pripravci, posebno eterična ulja koja ti proizvodi često sadrže, imaju često neželjene učinke na zdravlje. To jako ovisi o porijeklu ulja s obzirom da u  eteričnim uljima različitog porijekla postoje značajne razlike u udjelima štetnih tvari. Vrlo je važno voditi brigu o odabiru eteričnih ulja i njihovoj uporabi u kozmetičkim pripravcima. Ona se kupuju od renomiranih proizvođača koji posjeduju certifikate. Ovdje postoji čitav niz alergenata i iritantnih sastojaka. Navest ću samo neke koji su najčešće zastupljeni: limonen, citronelol, citral, geraniol, linalol, eugenol.
KAKO PREPOZNATI KOŽNU ALERGIJU: simptomi mogu biti različiti, ali najčešće se osjeti peckanje, svrbež, naoticanje kože, očiju i sluznice. Simptomi mogu biti blaži do pravih problema radi kojih se moramo obratiti liječniku. Svaku reakciju kože nakon nekog proizvoda a da nije uobičajena svakako nemojte zanemarivati. 
Vrlo često koristeći proizvode s AHA, BHA kiselinama, retinolom ili C vitaminom koji često peckaju na koži zamjenjujemo alergijskim reakcijama. Takve proizvode koristite na potpuno suhoj koži i ako se simpotomi peckanja ne smanjuju vjerojatno ti proizvodi nisu za Vašu kožu pa ih ili izbacite ili prorijedite upotrebu, s naglaskom da je lagano crvenilo i peckanje kod ovakvih proizvoda normalno.

PRVA POMOĆ KOD ALERGIJA: u svojim kućnim ljekarnama, obično uvijek imamo nešto što može ublažiti crvenilo, svrbež ili žarenje. Najbrži način su oblozi od vode ili čaja (kamilica) i zapravo kada se meni dogodi takva reakcija, osim obloga ne koristim ništa. Tek sljedeći dan na bolna mjesta nanosim Bepanthen kremu, aloe vera gel i špricam hidrolatima od hamamelisa, rimske kamilice ili lavande. Odlično je ako imate kakav hidrolat napraviti oblog od njega, može i na oči ako su natekle. Ukoliko se radi o jakim simptomima, mora se hitno liječniku kako bi prepisao antihistaminike i dao odgovarajuću terapiju. 
Toplo Vam preporučujem da onaj proizvod koji Vam je naštetio ponesete kod liječnika, jer će on vjerojatno odmah zaključiti koji sastojak Vam je naštetio, a ako se to ne dogodi, provjerite sastojke i pomoću gore navedenih alergenata a i mnogih drugih koji se spominju na internetu pokušajte naći onaj koji je bio koban.  

KAKO SPRIJEČITI KOŽNE ALERGIJE:
  • gledati popis sastojaka: što duži popis sastojaka, to veći rizik od alergija. Najbolje je birati proizvode sa što manje sastojaka ako niste sigurni čemu oni služe.
  • čitati popis sastojaka: ako već znate da neki sastojak uzrokuje reakcije onda dobro pročitati sastave prije kupovine. Također, bilo bi dobro bez obzira na alergije izbjegavati sve štetno i moguće iritativno
  • brend ili ime proizvoda ne znači ništa, opet-čitati sastojke
  • sve navedeno se ne odnosi samo na preparativnu kozmetiku i deterđente već i na dekorativnu kozmetiku pa i kod nje provjerite sastojke.

Kozmetika može skrivati zaista velike okidače kožnih problema, zaštite se od mogućih nuspojava, a posebno oprez kod djece i starijih osoba. 

Jeste li alergični na neke sastojke? Kako se nosite s tim problemima?

25 komentari:

  1. ja sam imala alergijsku reakciju na labello i na olivalovo mlijeko za čišćenje..tu pak mislim da sam na smilje reagirala pa onda izbjegavam bilošto sa smiljem

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moguće da je na smilje, ali bilo bi dobro da probaš na nadlanici hidrolat ili ulje od smilja pa ćeš tako biti najsigurnija da li ti je smilje alergeno ili neki drugi sastojak iz mlijeka.

      Izbriši
  2. Vise puta su mi oci naticale i nisam znala od cega je...otisla sam na alergotest i ispostavilo se da je uzrok toga alergija na formaldehid, kojeg ima u lakovima, konkretno sam koristila Eveline 8 u 1!
    tako da pazljivo...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Formaldehid je vrlo štetan sastojak i može uzrokovati ozbiljne probleme, zato ga treba izbjegavati koliko je god moguće.

      Izbriši
    2. Ja vec duze vrijeme imam alergiju na gel za nokte
      Sta u tom slučaju da radim?

      Izbriši
    3. I moja je cerka alergicna na taj sastojak ali kako ga izbjeci kad ga ima u svemu

      Izbriši
  3. Do sada nisam imala alergiju,ali mi se koza zna izirititati jer je dosta osjetljiva.Pomaze mi skin recovery od avenea a za dobrim hidtatantnim serumom na koji koza nece reagirati jos tragam.Djeci koristim Mustelu za koju mi je dermaatologica rekla da ima jako los sastav pun stetnih sastojaka pa sam prorijedila upotrebu.Jako,jako poucno.Hvala,jer cesto puta nam je vazniji efekt nego zdravlje.Nemamo pojma koliko losih stvari unosimo u organizam padajuci na marketingsketrikove kako bi sve trebalo biti cisto od kuce,odjece pa sve do koze i ako nije tako odmah padamo u bad.Puno pozdrava.Cao

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ambalaža, brend, ime proizvoda pa i reklamna kampanja apsolutnio ništa ne znači. I kod najrazvikanijih brendova se može pronaći koješta u sastavu i zato ga uvijek treba što bolje proučiti.

      Izbriši
  4. Meni definitivno ne odgovara neki sastojak u kremama, jer mi isusuju kozi u koza mi izgleda ocajno posle pojedinih krema (emu oil, clinique all about eyes, merz, skeyndor ....). Mislim da sam alergicna na shea butter, ili neki emulgator koji je vezan za njega. Tako da mi je koza u ocajnom stanju -mjesovita dehidrirana koza a fali mi i masnoce.Bas sam dosta novca ulozila u kreme, ali nazalost sve su bili promasaji i bas mi lose utice na psihu :).

    Posto koristim dermatologica daily microfoliant- (izbjegavam obraze da trljam sa smjesom ), a preko toga avene zastitnu kremu spf 20 ili 50 tokom dana nije mi jasno kako mi je potamnila koza oko usnica - nausnice (ne micem dlacice sa tog dijela jer ih nemam) i dio brade???

    Molim za pomoc! sve se trudim da radim kako treba ali mi nesto ne ide nazalost.Kao da me je neko urekao ;).

    Hvala na odgovoru :****

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sve ove kreme sadrze shea buter, tako da mislim da je on u pitanju, jer kreme koje sam ranije koristila nisu ga sadrzale, jer nije bio toliko aktuelan.

      Izbriši
    2. Mene je ona mertzova okoloocna isusila do bola umijesto da hidratizira, a također ni je koza iznad usnice pozelenila nakon sto sam depilirala sa kremom...to se sad malo ublazilo al još uvijek mi koza ne izgleda kako je izgledala prije . Također nisam kroz sve ove godine i hrpetine potrošenih novaca pronasla jednu najobicniju kremicu da mi odgovara....uvijek je neka reakcija u smislu pristica ili uzasnog osjecaja vrucine oko ociju...vec si mislim da sam malo luda jer kako je moguce sa mi nista ne pase??:/

      Izbriši
    3. Koža iznad usnice je jako osjeltljiva i tanka a i činjenica da se na tim mjestima krema brže "skine". Bilo bi dobro imati neki stick s UV zaštitom pa preko dana ako se boravi na suncu obnavljati sloj zaštite.
      Za reakciju na shea butter još nisam čula ali je svašta moguće. Mada bih ja prije rekla da je stvar u emulgatorima i konzervansima koji mogu jako isušiti. Problem je što pojedine kreme imaju svega više a onog što je korisno i čime se hvale najmanje u sastavu :(

      Izbriši
    4. Koža iznad usnice vrlo često bude i hiperpigmentirana (slučaj kod mene, pa po ljeti često izgledam kao da imam male brčiće... ) također i brada i čelo.
      Šta se tiče alergije, slažem se sa Martinom da bi mogli bit u pitanju emulgatori ili možda konzervansi. Pokušaj od nekog nabavit (ili sama kupit u ljekarni) čisti hladno tješteni shea maslac i namaži ga malo iza uha pa vidi da li reagiraš. Shea maslac je inače i za bebe, a poznat je baš za smirivanje upala i alergijskih reakcija + ostala bitna svojstva koja ima....
      Inače, probaj sa prirodnim hladno tještenim uljima i to ulje po ulje da vidiš reakciju na svako posebno, a sama si možeš čuda od njih(+ eterična) pripravljat!
      Evo ti i jedan link ako želiš pročitat sve o hidrolatima, maslacima, bio i eteričnim uljima, a i kupovat.

      http://www.terra-organica.hr/aromaterapija.html

      Ja sam kompletno prešla na prirodnu kozmetiku koju si sama miksam i oduševljena sam za sad....
      Je, skupo je kad treba sva ta ulja pokupovat i miksat, ali osjećaj kad vidiš da ti nešto super paše a sam si napravio je fenomenalan! Da mi je netko prije rekao da ću na moju masnu kožu i preko dana i navečer stavljat samo ulja.... rekla bi da je lud, a sad se trackam 3 put na dan i koža mi nije uopče masna, a tako je mekana, glatka, elastična kad ju dodirnem, i nekako mi se boja vratila u lice....
      Ako ti trebaju dodatni savijeti oko ulja, slobodno pitaj. Ovdje jesmo da se nadopunjavamo i pomažemo jedni drugima.

      Izbriši
    5. Meni je sve to nedostupno jer sam iz cg, a kod nas o tome nema ni pomena nazalost. Hidrolati su mi neostvarena zelja, probala bih od ruze ;). Kupila bih shea buter, ali kod nas nema toga u prodaji- nema apoteke koju nisam obisla.

      Ulja su mi nedostupna, jedino koja mogu da se kupe su badem, ricinus, kokos mozda jos 2-3 vrste i to bi bilo to. Cak ni sukcokretovo ulje za lice ne moze da se kupi.
      Jednostavno ima nekoliko brendoova kvalitetnijih i to je to, nije bas neki izbor :)

      Meni je vise problem sto mi je potamnila koza 2-3 cm ispod donje usne i oko uglova usana. Ne izgledaju kao flekice, vec kao da sam nanijela puder tamniji. Pa sam se zabrinula da nije od avene krema sa spfl ili od dermatologica. Ako je to moguce?Kako to da maknem?

      Izbriši
    6. To bi ti mogao radit SPF. Probaj par dana bez te Avenove kreme da vidiš hoće li se povuć. Ja bi makla oba proizvoda par dana i vidjela ima li poboljšanja (mislim na flekice).
      Probaj onaj link koji sam ti dala i registriraj se. Možda i šalju van Hrvatske. Ako ne, smislit ćemo nešto....poslat ću ti par uzoraka (shea maslac, i par ulja u manjim količinama da probaš)

      Imaš i ovu stranicu: http://www.iherb.com/

      Izbriši
  5. Draga Martina, ja imam problema sa kožom tjemena,tj u predjelu oko ušiju i zatiljka,imam kvrgice, promjenila sam dosta šampona,svi mi smetaju i izazivaju svrbež, pa sam čula za rekonazol i kupila u apoteci,sve mi je to smirio nakon dva korištenja, ali pošto je to medicinski šampon, nemogu ga vječno koristiti, pa sam čitala o Insight šamponima,kupila i juče isprobala,međutim evo isto na zatiljku opet osjetim promjenu :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Postoji tehnika koju sve više žena primjenjuje a to je ne korištenje šampona uopće. U dva deci vode se stavi žlica sode bikarbone i time opere kosa umjesto šamponom. Svi pričaju kako su oporavili tjeme i da im kosa izgleda super. Ja ću isprobati takav načina a možda bi to bilo riješenje za takvu kožu poput tvoje.

      Izbriši
  6. Odličan post draga :D Za moju reakciju na Nuxe micelarnu već znaš i to je jedino na što sam reagirala, iako ne znam što mi je u sastavu zasmetalo. Moja sestra je gore prošla, njoj su po licu poiskakale akne, iako bi to prije nazvala kvrge jer je to izgledalo kao crvene potkožne čvimbe od Apivita pjene za umivanje s lavandom. Pretpostavljamo da je lavanda krivac pa ju sad zaobilazi u širokom luku.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vrlo lako moguće, mada bih ti preporučila da proba još neki proizvod s lavandom kako bi ju potpuno eliminirala.

      Izbriši
  7. Super post. Reagirala sam na brdo proizvoda - boje za kosu, dezodoranse, kreme za lice, pudere.... Sad sam sve minimalizirala, trudim se promijeniti prehranu i polako se stanje poboljšava.

    OdgovoriIzbriši
  8. Prije par godina imala sam neku reakciju na kozi - sitni pristici i crvenilo. Dermatolog mi je rekao da je od ulja iz kreme i preporucio garnier sensitive. Sad mi se opet pojavilo isto, ali se ne sjecam sto mi je dao da mi se to povuce, a ne mogu otici do lijecnika.

    OdgovoriIzbriši
  9. Baš si me našla, ovaj mesec mi se upravo to dešavalo kada sam krenula na postupak vto a izbacila sam sve od kozmetike i koristila samo prirodnu, nisam se šminkala ni mirisla ali sam počela piti folnu jer sam morala i matični mleč i počeo je svrab, nesnosan svrab po celom telu, bez reakcije, plikova , ičega samo kao iz unutar kože da dolazi. Mazala sam LRP i pantenol, kupala se u sodi malo je pomagalo no nije se stišalo, onda izbacim folnu i matični mleč i smiri se. Ubacim nakon nekoliko dana opet mleč desi se opet, i tako saznah šta je i ne verujem da sam alergična čak i na to što je baš retkost velika :/

    OdgovoriIzbriši
  10. Imam problem, jucer sam lice namazala novom kremom i nakon nekog vremena lice me pocelo svrbiti , primjetila sam blago crvenilo mjestimicno, isprala sam lice, malo se smirilo pa opet... Prije spavanja popila sam rinolan. Danas ujutro nema svrbeza, mjestimicno po licu su primjetne flekice, predvecer opet osjecam svrbez i sada sam opet popila rinolan? Da li da panicarim ili ce se smiriti kroz koji dan?

    OdgovoriIzbriši
  11. Vec zadnja dva puta kad stavim korektor ispod ociju Pojavi se blagi otok sa crvenilom i svrbežom. Uvijek koristim isti korektor marke essence (kupila sam ga ovo ljeto) koliko se dugo smije koristiti kad se kupi ja se ne sminkam cesto i ako jesam samo stavljam korektor i rimmel. Osim toga pocela sam i koristiti Garnier-ovu micelarnu vodu za čišćenje i skidanje šminke ali prije toga se pojavilo ovo sa svrbezom i crvenilom. Sto Sto mislite o cemu s radi?

    OdgovoriIzbriši