DARK SIDE OF BLOGGING: DRUGA STRANA MEDALJE

Posted by Dear Skin at 00:59

Vjerujem da ste se ovakvih i sličnih postova načitali i sama nikad nisam mislila da ću napisati ovakav post no ponukana sada već dvogodišnjim iskustvom željela bih prenijeti neka moja razmišljanja u ulozi blogera. Bilo da već imate blog ili ga tek planirate otvoriti, nadam se da će vam moji savjeti pomoći.
Biti bloger je jedan divan hobi, imati svoj kutak i mjesto gdje u tišini svog doma (ili radnog mjesta) pišeš ono što ti je na umu i srcu. Poznanstva koja stjećeš, druženja, kave... neke nove osobe u tvom životu s kojima te vežu isti interesi i na koncu prava pravcata prijateljstva. Divna strana i vjerojatno jedina koja mnoge tjeraju da postanu i ostanu blogeri.

Nažalost, većinu puta nije tako ružičasto ali to sve ovisi o vama. 
  • Prva stvar koju bih napomenula je ako otvarate blog onda ga i pišite. Ne moraju postovi biti svakodnevni niti česti, pišite periodično kako stignete ili imate inspiraciju. Nema goreg od otvaranja bloga, redovitog pisanja pa odjednom nestanete kao da vas nikad nije bilo. Jasno je da se blogovi otvaraju u nekom periodu života kada imate viška vremena a kasnije kada nastanu svakodnevne obaveze potpuno ga zapostavite. Jasno mi je i da kada ugasimo kompjuter da cijeli taj svijet nestane ali iza njega su stvarni ljudi, osobe koje su vam poklonile svoju pažnju i povjerenje pa nije fer da se bar povremeno ne javite.
  • suradnje, riječ za koju se mnogi hvataju i nadaju mogu biti raznolike. Najčešća i jedina suradnja u mom slučaju je "win to win" suradnja. To znači, brendovi tebi proizvod/uslugu-ti njima post ili recenziju. U beauty svijetu ne postoji poslovna suradnja, barem ja ne znam za nju i to je ono što mnogi brkaju. Razmislite želite li prihvatiti proizvod ili uslugu, da li je to ono što bi bilo zanimljivo vašim čitateljima i odgovara li vašem načinu i stilu njege/šminkanja/života. Recenzije šampona za volumen kod osoba koje imaju grivu ne znače puno čitateljima i radije dogovorite neki proizvod čiji efekt bi se vidio na vama.
  • zapamtite: nitko vam ništa ne nudi besplatno niti na lijepe oči. Od svakog vida suradnje se očekuje određena korist tako da budite svjesni da se i od vas očekuje dosta. Skidam kapu ozbiljnim brendovima s kojima imam čast surađivati ,ali nudit će vam se razni drugi koji će od vas zahtijevati da odradite cijeli PR i ne daj Bože da niste nahvalili te stvari, u suprotnom vam prijete i tužbama. Zato pazite čije suradnje prihvaćate.
  • budite svoje, budite iskrene: ovo što sad pišem bi trebalo biti potpuno normalno, ali ne bojite se napisati ono što mislite makar bilo pogrešno. Blogeri najčešće nisu stručne osobe, čast izuzecima pa u našim vodama imamo blogere doktorske ili medicinske struke te profi visažiste, no većinom su to osobe koje su učile na vlastitom iskustvu, potrošile jako puno novca da bi shvatile neke činjenice tako da bez obzira u kojoj ste branši, pišite onako kako osjećate i budite svoji.
  • ne slušajte savjete: pod ovim ne mislim na savjete koje kao početnik tražite od kolega, svi smo počinjali, griješili, učili i tražili savjete. Pod ovim mislim da ne slušate savjete kako bi trebalo, zašto bi trebalo i slično. Kod bloganja nema obrasca i kada jednom počnete razmišljati da nešto ne radite kako treba, jako se odražava na kvaliteti pisanja. 
  • pritisak javnosti: bloger je na neki način javna osoba i kao takva dovodite se u situaciju da vam svatko može komentirati ten, dlake, liniju, kosu i slično. Tome možete doskočiti na više načina: nikad ne objavljujte svoje slike i pravo ime, radite swatcheve na ruci ili papiru ili ako se slikate, brutalno obradite fotke da vam nitko nema što prigovoriti. Šala naravno! ili...slikajte svoje nesavršeno lice, kosu i ostalo ali počnite meditirati ili trčati kako biste izbacili svu negativnu energiju pokrenutu tračevima o vama. Za koju god se metodu odlučite, nikada nemojte navoditi čitatelje na krivi put. Puder ako ne prekriva, onda to dokažite ili jasno napišite.
  • špranca za uspješnog blogera ne postoji, znam da je super vidjeti prekrasno uređen blog, savršene fotografije i bujice riječi, ali bitan je sadržaj. Vremenom sam se i ja malo više potrudila pa popravila neke stvari, ali i dalje uživam naklonost mojih prijateljica koje mi uređuju ovo mjesto jer ja sam potpuno nepismena za html, template i ostale čudnovate riječi.
  • kada smo kod sadržaja, budite spremni ako imalo iskočite iz zadanih okvira pa se usudite pisati o filerima, botoxu, hemeroidima ili spolnim bolestima da ćete nailaziti na čudne poglede svoje okoline ako znaju da pišete i riječi: "stvarno si hrabra, ja ne bih mogla"... moram priznati da mi je jako neobično da se tako normalne stvari smatraju osobitom hrabrošću ali eto, ako ikada budete pisali o sličnom, znajte da će vas drugačije gledati.
  • proizvodi za recenziranje: ako imate blog i kupite novi ruž ili rumenilo..a-a, nema umakanja prstiju niti isprobavanja dok se proizvodi ne slikaju. Dakle, odložite te nove super stvarčice na stranu, čekajte divan i sunčan dan da ih lijepo poslikate i potom možete dirati koliko želite. Kad smo kod slikanja, ako ne uložite odmah pola ili cijelu plaću u dobar fotić i posjedujete amaterski poput mene, pripremite se na slikanje u dvorištu ili na balkonu gdje ćete visiti preko ograde ili pozora hvatajući najbolji kut. Da ne spominjem znatiželjne susjede koji će vas svaki put gnjaviti čime se bavite i što to radite.
  • pisanje posta: ne znam za druge, meni konkretno treba nekoliko sati bez fotki. Kada ubrojim slikanje, obrađivanje plus pisanje, ispada da mi za jedan post treba 4 do 6 sati. Dakle, kod mene je bloganje full time job koji se radi naravno, nakon pravog posla od kojeg živiš. Nedavno sam u jednom od dopisivanja s čitateljicom doživjela nevjericu da sve to radim džabe. Citiram :"ili si sadomazohist ili te plaćaju da toliko pišeš". Ne znam što sam, ali bez obzira na sve, volim svoj blog, opušta me pisanje i volim kada su moji postovi nekome korisni. Poruke čitateljica koje se zahvaljuju na mojim preporukama ili savjetima na kraju su jedina i prava nagrada za sav ovaj trud koji ulažem.


Za kraj, nemojte da vas preplaše ili slučajno obeshrabre ova moja iskustva, pišite, budite ono što jeste i budite svoji :))

Martina 

33 komentari:

  1. Super post, drago mi je da si odlučila da napišeš post na ovu temi. Treba znati da i ono ima svojih loših strana i da blogeri ipak imaju neke "obaveze".

    OdgovoriIzbriši
  2. Eh draga. Ovaj clanak je podstaknut onim incidentom oko lose recenzije koji si pominjala na fb? Ali lepo si ti to sve rekla, bas je sve tako. Ja srecim jos nisam imala takvu situaciju da mi se neki brend buni zbog recenzije. Ali znam da ce doci i taj dan. :) A vala te muke da kad nesto kupis i danima ne mozes da probas jer cekas suncan dan za slikanje su najgore. Ja sam isto po terasi lovila najbolje sunce a najgore mi bilo kad slikam potrosene proizvode na gomili. Smesno mi ko zna sta komsije pomisle tad. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. super je post, stvarno ti potpisujem sve :D kad je netko iskren i dosljedan sebi to se vidi u postovima, također se vidi i ako si napisao post samo da ga napišeš. A ljudi će uvijek pričati, uvijek će biti zabadala, dušebrižnika i "know it all" bisera, samo se treba naučiti ne nervirat se na to :)
    and you go girl :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Čitam i potvrdno kimam glavom :) :D
    Malo sam zastala na vremenu koji utrošiš na jedan post i sve si mislim da ja ne trošim toliko vremena, ali sam onda išla računati - priprema ruku (zanoktice), lakiranje, sušenje, fotkanje, selekcija (jer obično po manikuri okinem između 100-150 fotografija), editiranje (cropanje, okvir, potpis, smanjivanje), dok sve fotke prebacima na Pohrani.com, pa u post, tekst... - Na kraju i ja dođem do poražavajuće brojke od 4-5-6 sati!!!
    Istina, blog iziskuje punooo truda, ljubavi, vremena, pa i znanja...
    No to dobre blogove razlikuje od onih loših, a tvoj definitivno spada u ovu prvu skupinu, zato se nemoj dati iznervirati!
    Jedna dobra stara kaže 'Za dobrim konjem prašina se diže' - tako da... :) :D

    "Slikajte svoje nesavršeno lice, kosu i ostalo ali počnite meditirati ili trčati kako biste izbacili svu negativnu energiju pokrenutu tračevima o vama." - trčati, nema boljeg :D

    OdgovoriIzbriši
  5. Inače ne volim ovaj tip ,,teta saveta'' postova, pogotovo kada je blogovanje u pitanju, jer je to sve vrlo individualno. Ne bih komentarisala sve stavke, ali sa jednom se u potpunosti ne slažem, a vezana je za diranje proizvoda pre fotkanja. Stvari koje kupujem - kupujem zbog sebe i ako poželim, pišem o njima na blogu. Zato slikam koriscen ruž i ulubljenu senku, kao i već dobro načet puder. Imala sam fazu kada nisam dirala proizvode pre slikanja, ali to je bila prava tortura, tako da sam zaboravila na takve gluposti i lepo koristila proizvode. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. S obzirom da sam zamolila da prestanemo na ovu temu postati komentare a anonimni komentari ne prestaju dolaziti, odlučila sam izbrisati cijelu ovu diskusiju. Ona bi bila konstruktivna da ne pišete anonimno ovako ispada da se vrijeđate međusobno pod krinkama. Ja se nisam uvrijedila na ničiji komentar, o tračevima znam sve ali ne zamjeram nikome pa još jednom molim one kojima sam matora (stara), teta saveta i aljkava da ne posjećuju ovaj blog pošto tu očito za njih nema interesa. Svoje međusobne probleme morat ćete riješiti negdje drugdje, ja poštujem apsolutno sve svoje kolegice, ali malo više poštujem čitateljice koje nisu zaslužile čitati ovakvo iznošenje prljavog veša na jednom bezazlenom postu i ozbiljnom blogu.

      Izbriši
  6. ja sam već nekoliko puta rekla, tvoj blog je JEDINI beauty blog koji pratim redovno i pročitam svaki post i mislim da to dovoljno govori o tome koliko vjerujem tebi i tvojim iskrenim i nepotkupljivim recenzijama....a to je neprocjenjivo :))))
    A znaš i sama da ljudi uvijek nastoje naći mane uspješnima: ako je prekrasna manekenka, sigurno je glupa; ako netko ima novaca to je vjerojatno zaradio prevarama , ako je mama sređena vjerojatno ne vodi brigu o svojoj djeci... i tako unedogled... You got the point ;)
    A lijepo moja mama cijeli život govori: "Za dobrim konjem se prašina diže" :))))

    OdgovoriIzbriši
  7. Ti si stvarno jedna kvalitetna blogerica, svaka ti čast. Puno toga sam naučila čitajući tvoje postove, i vidi se da je u njih uložen trud i znanje. Tvojim recenzijama također najviše vjerujem jer znam da si iskrena i objektivna.

    OdgovoriIzbriši
  8. Inače kao početnik blogo svijetu volim pročitati ovakve tekstove i hvala ti na ovim divnim savjetima. Istina je da kad počneš ovo raditi nekako više vodiš računa o sebi i ako to čovjek zaista radi iz ljubavi neće pisati o onome što se ni njemu ne dopada.Isto tako svaki klik, komentar znaju biti mnogo vredniji od bilo kog dobijenog proizvoda za recenziju. Bar meni :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Zaista dragoceni saveti, posebno za nas pocetnike :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Prije nego što sam počela pisati blog, bila sam svjesna kritika i zločestih komentara koji se događaju. Kada sam bila napadnuta od jednog brenda zbog negativno napisane recenzije nije mi bilo svejedno bez obzira koliko sam bila pripremljena na to, čak sam neko vrijeme i odbijala suradnje jer se nisam željela ponovno naći u takvoj situaciji. Želim reći da je jako teško nositi se s ružnim stvarima, bez obzira koliko smo pripremljene na to, ali drago mi je što u ovom hobiju ima puno više lijepih trenutaka od ružnih :D

    OdgovoriIzbriši
  11. U planu mi je blog vec neko vreme i ovakav post sa gomilom korisnih saveta mnogo znaci. Pratim te redovno, sjajna si!

    OdgovoriIzbriši
  12. I meni treba gro sati za jedan post i stalno mozgam da je problem u meni i mojoj sporosti :(. Ali očito nije tako :D. Mislim da ljudi koji to nisu probali ne shvaćaju i mislim da im se čini da malo sjedneš pa malo tipkaš i bok.
    Što se proizvoda u svrhu recenziranja tiče, tu nemam iskustva, ali dobro je znati na što treba paziti. Prijetnje tužbama?! Bože dragi! Uglavnom, ako se nađem u situaciji da s nekim tako surađujem, pazit ću da sve bude napomenuto.
    Super savjeti :).

    OdgovoriIzbriši
  13. kao bloger sam dugo u ovim vodama a u beauty 3 godine i do sada nisam imala negativnih iskustava od strane čitatelja ni brendova. jedni proizvodi koji mi nikako nisu odgovarali nisu ni podjelili na svojoj fb stranici, bilo im je krivo sto mi nisu prozvodi odgovarali ali boze moj, moja koza ako nesto ne podnosi ili ako mi nesto ne valja to onda jasno istićem pišući o tome. draga moja ne daj se budi i ostani svoja :*

    OdgovoriIzbriši
  14. Svaka čast, em si me raspametila em si me nasmijala :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Odličan post! Većinu točaka sam već iskusila na svojoj koži, a ne smunjam da ću i ostale. :D Ali nema veze, na kraju se sve isplati jer bloganje obožavam, a sve pozitivne strane daleko nadmašuju negativne. :) Od stotina pozitivnih komentara i konstantne komunikacije s čitateljima koji vole to što radim, naravno da se nađe jedan koji će si, blago rečeno, svašta dopustiti. Ali to je valjda normalno, čim nešto radiš javno treba biti spreman na takve stvari i ne uzimati ih k srcu. :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Jako mi se gadi kad se komentira tuđi izgled,kile,kosa ili odijevanje,ako se nekome ne sviđa tuđi blog neka ne ide tamo,vaš blog je odličan i ostanite uvijek isti.
    I samo da dodam,pratim puuuno blogova i još nisam vidjela ružnu blogericu,svaka žena je lijepa žena,svatko je uložio trud u sebe i svoj rad i ja to cijenim,a svi oni top modeli koji pljuju po svemu neka se zapitaju koliko su zreli

    OdgovoriIzbriši
  17. Čudno mi je da u komentarima na ovaj post ima puno anonimnih komentara! Zašto se bojite potpisati??
    Meni isto treba puno vremena dok napišem post, uredim fotke, a o slikanju neću niti govoriti! Nije to baš jednostavno, kako neki ljudi misle. Ali je, bar meni, veeeliki gušt!
    Ostani svoja! Takvu sam te upoznala i takvu te i dalje želim čitati!

    OdgovoriIzbriši
  18. I nemojte uzimati NIKEL na recenziranje, jer će vam prijetit tužbom ako ne bude perfect. Lola

    OdgovoriIzbriši
  19. Martina, post je kao i inače odličan ;)
    Sa svime se slažem, ali najteže mi pada "prvo fotkaj, pa koristi" :D
    A te loše PR-ovce zanemari, vjerojatno su imali loš dan ili imaju lošeg šefa i sada se zbog loše recenzije boje za posao pa se , nažalost, moraju na nekome ispuhati :/

    OdgovoriIzbriši
  20. Draga Martina, potpisujem sve što si napisala! Samo, ja bih dodala još pozamašan broj stavki gore na listu, pošto sam izgubila osećaj za političku korektnost :P No, poštujem te kao domaćina te ću ovog puta stišati svoj glas ;) Podržavam te u svemu, ne daj se i guraj dalje. Čitaoci sve vide i sve osećaju! :*

    OdgovoriIzbriši
  21. Nasmijala si me onim dijelom za susjede :-) Moram se složiti s tobom, toliko sam blogova pratila koji su odjednom samo nestali, šteta što nisu makar neko oproštajno slovo napisali, ovako sam mjesecima dolazila i osjećala se zaboravljeno jer se na blogu kojeg pratim osjećam kao kod kuće.

    Nada

    OdgovoriIzbriši
  22. Poštovana Martina, ti to radiš lepo i za nas ostale veoma korisno. Ovo vreme je prilično materijalni, ljudi misle da za sve što radiš u životu moraš imati materijalnu korist. Zaboravljena je emotivna, duhovna. Ja sam nova, od skoro kao što znaš. I to radim samo zadovoljstva radi, mog uglavnom. Ali drago mi je da se i drugima dopada. A i ako se ne dopada, nije važno. Saveti su odlični i dobrodošli u svakom momentu. Sve najbolje. Ana

    OdgovoriIzbriši
  23. Sve sam ti rekla više puta šta mislim pa opet i malopre dok nisam videla ovaj post,pa da se ne ponavljam reći ću samo napred jer nas je jako mnogo koji željno iščekujemo svaki tvoj post :)

    OdgovoriIzbriši
  24. Odličan post!!!Većina ljudi ne razmišlja o "drugoj strani medalje ".Uživamo u tekstovima i fotkama a ne razmišljamo koliko sati rada stoji iza toga.Priznajem,nisam nikad razmišljala o posljedicama loše recenzije .Pomalo su me šokirali ovi primitivni komentari tvoga izgleda.
    Draga Martina,
    volimo te i čitamo te upravo zato što si takva i ni slučajno se nemoj mijenjati !!!
    Danas i vrapci znaju što je photoshop i da savršenih žena nema.Ti si lijepa i njegovana žena.Jedna si od nas.Takvu te hoćemo.

    OdgovoriIzbriši
  25. Ovaj post je bio toliko sjajan i stvarno se vidi da se trudiš i da imaš ovaj post isključivo iz ljubavi prema tome što radiš :)
    Svaka čast!

    OdgovoriIzbriši
  26. dok god ti bloganje donosi više zadovoljstva no uzrojanosti, blogaj i dalje :D
    i dobro si rekla, svaki ružan komentar - istrči i iznoji iz sebe :D
    a moram reći da su i moji susjedi u nebulozi kad me vide na balkonu, ali znaš šta - baš me briga ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Susjedi vec oguglali hehehehe :) mene zabavlja pracenje prognoze, kad ce bit suncano pa da mogu slikat.

      Izbriši
    2. uf, jutrom prvo pogled na prozor, ako ima sunca, može i novi lak ;)

      Izbriši
  27. Juce sam pocela pisati blog i slazem se sa svim sto si napisala! :)

    OdgovoriIzbriši
  28. Sjajan i vrlo koristan post, hvala ti na iskrenim savjetima :) I ja sam počela pisati blog tek prije nekoliko dana i odmah sam između ostalog u prvom postu napisala ovo što mi je i kod tebe izvuklo osmijeh na lice, da ću uvijek biti svoja i iskrena jer kod mene pojam na silu ne postoji. Idem polako, učim i razvijam se.. Bilo bi mi drago da svratiš :)

    OdgovoriIzbriši