PROŠIRENE VENE I KAPILARE NA NOGAMA

Posted by Dear Skin at 16:29
izvor slike
Današnji post nije baš beauty ali obzirom da prema statistikama oko 15% osoba ima problema s proširenim venama i kapilarima na nogama mislim da je vrijeme da prodiskutiramo o ovoj temi jer pogodite koga najviše pogađa? Žene!

Ovaj estetski a prije svega zdravstveni problem nije usko povezan s godinama niti prekomjernom težinom iako od njega većinom pate osobe iznad 40-te godina i viškom kilograma. Vrlo često se susrećem s mladim ženama koje imaju prilično problema s venskom cirkulacijom.
PROŠIRENI KAPILARI NA NOGAMA :
  • javljaju se uglavnom između tridesete i četrdesete godine ali nije pravilo.
  • izgledaju poput tanke paukove mreže na pojedinačnim mjestima ali i preko većih površina
  • ne bole, ne svrbe niti peku i radi se isključivo o estetskom problemu dok u zdravstvenom smislu predstavljaju znak loše cirkulacije, krvotoka, hormonalnog poremećaja (kontacepcijske pilule), povišen tlak, dugotrajno stajanje/sjedenje, pušenje, izlaganje suncu, alkohol ali i preagresivne masaže

Ja sam prve kapilare na nogama primjetila oko 23-e godine i to pretpostavljam kao posljedica uzimanja kontracepcijskih pilula, ali i činjenica da sam radila stajaći posao te genetska predispozicija. U početku sam prilično zanemarivala sitne crvene i ljubičaste žilice koje su se vrlo brzo proširile na područje bedara i oko koljena misleći da je to jednostavno tako i da si ne mogu pomoći. Tek nakon nekoliko godina posjetila sam liječnika i saznala da proširene kapilare mogu brzo dovesti do proširenih vena i uputio me na nekoliko savjeta:
  • hodati što više, najidealnije je oko sat vremena dnevno pa ukoliko imate priliku izbjeći javni gradski prijevoz ili automobile, pješačite gdje god možete
  • držati noge u što višem položaju. Ovaj savjet se odnosi na trenutke opuštanja kad na primjer gledamo TV ili ležimo: podignuti noge na neko povišeno mjesto.
  • ne nositi visoke potpetice. Nažalost ali visoke pete nepovoljno djeluju na krvotok nogu i zato ih treba što više izbjegavati.
  • kloniti se sunca, vručih kupki i bilo kojeg izvora jake topline
  • tuširanje naizmjenično toplom i hladnom vodom. Ovaj postupak ja iskreno najmanje provodim iz razloga što sam užasno zimogrozna pa ne mogu podnijeti hladnu vodu ali ako niste pekmez poput mene pokušajte provoditi što češće.
  • vožnja biciklom
  • paziti na prehranu i kilažu
PREPARATI: na tržištu postoje mnoge namjenske kreme, gelovi i ulja kao pomoć ispucanim kapilarima. Najčešći sastojci su čempres,ružmarin,  cedar, divlji kesten, sjemenke mrkve, tamanu i limun. Obavezno imajte na umu ukoliko koristite preparat s eteričnim uljem limuna da se ne izlažete suncu već koristite samo navečer. Osim izvana, problem morate rješavati iznutra i u tu namjenu je najbolje piti C vitamin jer jača stijenke kapilara a istraživanja su pokazala da je dodatak prehrani Pycnogenol najjači jer smanjuje probleme s venskom cirkulacijom. Mnogi proizvođači ga imaju u asortimanu pa bacite pogled. Ipak, preparati mogu samo pomoći da se ostvari što bolja cirkulacija ali ne mogu ukoniti proširene kapilare.

Kako sam napisala, proširene kapilare mogu dovesti do PROŠIRENIH VENA NA NOGAMA:


  • nažalost, više nije samo estetski problem već i zdravstveni
  • postoje unutranje proširene vene i vanjske.
  • simptomi su: osjećaj težine u nogama, osjećaj naotečenosti, bolna mjesta na nogama, grčevi, svrbež i nemir u nogama.
  • vrlo važno je na vrijeme prepoznati simptome kako bi se na vrijeme započelo liječenje. Kasnije, problemi mogu biti puno gori i stvarati otežane životne funkcije.

LIJEČENJE VENA: poput ispucanih kapilara, pravila su ista: što više kretanja, nošenje specijanih čarapa i kvalitetna prehrana. Nažalost, što se tiče preparata, jednako kao kod proširenih kapilara, oni mogu ublažiti simptome i pomoći da simptomi budu blaži ali ne mogu vas riješiti problema. Za izlječenje, morat ćete posjetiti liječnika. 
Danas postoji više metoda s kojima se rješavaju vene i kapilari. Najpoznatija je sklerozacija koja se provodi tankom iglicom kojom se ubrizgava sklerozirajuće sredstvo u venu i kapilaru nakon čega se ona povlači. Nakon postupka nose se specijalne čarape nekoliko tjedana pa ako se odlučite za ovu metodu pravo vrijeme je zima jer ljeti sumnjam da bi izdržali nositi debele čarape.Osim sklerozacije, nude se laseri koji navodno daju super rezultate ali je potrebno više tretmana. U novije vrijeme, čitala sam i o UGFS metodi uklanjanja vena i kapilara a radi se na način da se u venu ili kapilar ubrizgava pjena koja zatvara žile te se vene razgrađuju i pretvaraju u vezivno tkivo. Osobe koje su obavile ovu metodu kažu da su vene nestale za sat vremena. 
Bez obzira za koju metode se odlučite,pravila za dalje su ista: ne previše sjediti/stajati, puno hodati i voziti bicikl, izbjegavati izvore topline, ne pušiti i paziti na težinu. Ovo zadnje nije pravilo jer sve više mršavih osoba ima problema s venama ali i za njih vrijedi pravilo da paze na prehranu koja mora biti bogata vitaminima, žitaricama i dobrim masnoćama.
Osim proširenih kapilara na mojim nogama, pojavile su se i lagane vene. Srećom, još su vrlo male i jedva se naziru ali je znak da moram osobito paziti na sva pravila. Na vrijeme sam počela paziti da poboljšam cirkulaciju pa obavezno hodam ili vozim bicikl  te godinama koristim preparate za cirkulaciju nogu, unosim dosta C vitamina a ponekad i Pycnogenol a jedina stvar koju nikako da reguliram je pušenje i poriv da sjedim s prekriženim nogama što je totalno krivo.  Ono što mi je prilično pomoglo je rad  stopalima kada sam prisiljena dugo sjediti ili stajati. Na primjer, dok čekam red u banci, dižem se na prste i spuštam a dok sjedim, vrtim stopalima u smjeru kazaljke na satu. Priličnojednostavan savjet ali mogu potvrditi koliko je učinkovit i ništa vas ne košta da probate.S preparatima za vene i kapilare imam pozamašnog iskustva i o tome ću u jednom drugom postu gdje ću usporediti neke preparate ali jedno je sigurno: puno hodanja je ključ svega. Ne treba vam za to poseban termin ili vrijeme,  tokom dana ispunjavajući dnevne obaveze itekako možete sakupiti puno kilometara.


Imate li problema s proširenim venama i kapilarima? Kako se nosite s njima?







21 komentari:

  1. Bas mi je drago sto si nap ovaj post,hvala ti,nisam znala puno o ovome moram priznat. Imam 23 godine i pijem kontracepcijske pilule,zadnjih pola godine sam primjetila strasno puno ispucalih kapilara iako nikada prije nisam to imala,takodjer i trnce i tezinu u nogama. Pitala sam svoju lijecnicu o tome i koje pretrage da napravim,uljudno me otkantala i rekla da sam premlada za takve probleme :-p Ovaj post mi je puno pomogao,bacam se na istrazivanje ovog dodatka prehrani,kupujem vitamin c,volim setat i ne kupujem pokaz za bus tako da i kad mi se ne da moram i jedva cekam tvoj post o preparatima koje si koristila :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam s 23 godine prvi put primjetila kapilare na nogama i težinu a tada sam pila kontracepcijske pilule i puno stajala. Ovaj problem nema veze s godinama, i ako već sada primjećuješ simptome obavezno moraš poraditi na pravilama kako ne bi kasnije bilo gore.

      Izbriši
  2. Imam 22 godine, od 16-e sam primetila pojavu prosirenih kapilara. Na levoj nozi sa leve strane kolena imam mrezicu prosirenih kapilara, a pre godinu dana mi se ista pojavila i na desnoj nozi :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost, takva je koža i način života. Možeš jedino pripaziti na daljnje preporuke kako se ne bi problem pogoršavao.

      Izbriši
  3. Imam nakupinu popucalih kapilara iza desnog koljena i ljeti kad nosim kratke suknjice i haljinice to izgleda kao velika šljiva pa me obično ljudi ugnjave pitanjima i onda to riješim tako da stavim tekući puder na njih :D To mi se pojavilo još u srednjoj školi i mislim da je za to najviše kriva genetika, a od stvari koje radim, a nisu dobre je to što sam pušač i obožavam se tuširati u vreloj vodi :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znaš i sama da vrelu vodu moraš zaboraviti, ona povećava rizik od pucanja novih kapilara.

      Izbriši
  4. Uf, još od 22.god a sad mi je 45...kompletne potkoljenice i do pola bedara. Geni i točka...protiv toga se ne može ništa. Puno hodam, vježbam step aerobik, gelovi itd da ne nabrajam. Ali...gotovo sam 8 sati na stolcu uz mikroskop. Nemam novca za skupe tretmane a sklerozaciju neću jer su sve moje frendice jako razočarane, grozne smeđe fleke i za čas popucale kapilare na dr mjestima. Čekam ljeto da potamnim i da se "manje" vide a ne bi smjela nikako na sunce...:-(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam znala za sklerozaciju da ostavlja fleke? Znam neke osobe koje su bile ali moram ih pitati za iskustva. Ja sam rješavala samo kapilare na licu i riješila se jednih a na drugim mjestima ispucale nove. To je jednostavno takva koža :(

      Izbriši
    2. Drage moje, evo meni je 40, tri poroda, noge grozne, pune ispucanih kapilara. Nikad nisam uzimala nikakvu kontracepciju. Geni su napravili svoje. Ponekad bi kupila kakav preparat, ali bi se brzo razočarala pa bih odustala.

      Izbriši
  5. Imam noge pune kapilara i to vec od 20 godine a sad imam 29:-( grozne su a pomoci nema.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pomoći nema nažalost, samo tretmani za uklanjanje koji nisu garancija da se neće ponovo pojaviti.

      Izbriši
  6. Odličan post, jedva čekam usporedbu proizvoda jer sam uvjerena da ništa od toga zapravo ne djeluje. Nadam se da ćeš reći suprotno. :D Ja nikad nisam imala problema s kilažom, nisam pušač, bavim se sportom cijeli život, unosim hrpu vitamina C i generalno se ok hranim, i imam hrpetinu kapilara, a zadnjih dvije-tri godine sam primijetila i pravu venu iza desnog koljena. Imam problema s lošom cirkulacijom oduvijek, a i zbog rada na kompu, posla i faksa previše sjedim za kompom, što je očito donijelo svoje. Već duže razmišljam da odem to maknuti, ali mi svi govore da je prerano, i da nije tako strašno. Tako da sam totalno zbunjena. :D

    OdgovoriIzbriši
  7. Ja imam konstantan problem sa proširenim kapilarima i venama... Isto kao i Ti, problem sam primijetila kad sam počela da pijem kontracepcijske pilule. Htjela bih to riješiti jer se stidim nositi kratke suknjice i haljine, toliko loše to izgleda...

    OdgovoriIzbriši
  8. Odličan tekst! Ti i ja imamo sličan problem, i možda identične uzročnike :( Pre dve godine me je u sred leta zadesio nesnosan bol u nozi zbog kojeg sam se jako teško kretala par dana. Kako su mi lekari rekli da je problem trenutne prirode, a vena koja me je bolela nije bila naročito uvećana, rešila sam da se lečim sama. Mazala sam neke prirodne gelove koji su imali efekat hlađenja kože, pa mi je to jedino i pomoglo tih dana.

    OdgovoriIzbriši
  9. Odličan tekst, nažalost imam i ja ovaj problem :(( Imam nešto popucalih kapilara, ali me oni ne opteećuju koliko proširene vene, na jednoj nozi već mogu da napipam čvor. Genetika je ključni uzrok, i moj tata ima takve vene, ali verovatno ni ja ne doprinosim preteranim sedenjem i minimalnim kretanjem.

    OdgovoriIzbriši
  10. genetika je razlog većini proširenih vena, i od nje je teško pobjeći... na žalost, imam ih i sama, od operacije sam pobjegla a već neko vrijeme razmišljam da ih se rješim baš ugfs metodom

    OdgovoriIzbriši
  11. Odličan tekst! Ja imam kapilare na nogama koje sam dobila zbog prekrizenih nogu na poslu. Tako da pripazite

    OdgovoriIzbriši
  12. Da li depilacija voskom moze da pogorsa stanje? Ja sam pocela da izbegavam depilaciju i termo kreme za celulim zato sto se plasim da mi ne pogorsaju ali iskrenonervira me sto moram non stop da se brijem a hladne kreme za celulit ne daju gotovo nikakve rezultate.

    OdgovoriIzbriši
  13. Ovako posjetite svog lekara i trazite tablete za jacanje krvi prvo protiv lose cirkulacije pijte andol 100 i radite cucnjeve zbog zatezanja koze i misica na nogama s tim cete pojacat stjenke

    OdgovoriIzbriši
  14. Cure ja sam dobila pune noge kapilara nakon anticel tretmana u kozmetickom salonu Nada Kovac. Bila na skupoj i neugodnoj sklerozaciji u Sintezi. Rezultat katastrofa hrpa novih postojece se nisu bas uklonile povuklo vene itd. Jedin nada mi ne dr Petar Dragic al to kad skupim dve tisuce eura :(

    OdgovoriIzbriši
  15. Čuj "kad skupim dvije tisuće eura" ?? Ak ti je to premnogo onda šuti i trpi te žilice i skrivaj se po zasijenčenim mjestima na plaži i ne skidaj traperice dok si vani.dr Dragic je svjetski medicinski esteta ak si ne možeš toliko priuštit nemoj niti bacat novac na kozmeticke salone i drugorazredne lijecnike.
    on ima najsuvremenije lasere nakon kojih ti se ne povraćaju kapilare
    ide mi užasno na živce kad se kod liječnika moraš naručiti 1 mjesec unaprijed (tako je npr. slučaj kod dr. Lastrić), a kod dr Dragica se moraš naručiti 2 mjeseca unapred !! ali to je zato jer ne želi angažirati druge kirurge želi sam raditi sve intervencije.

    OdgovoriIzbriši