ZNAČENJE OPISA PROIZVODA

Posted by Dear Skin at 10:47

Koje dijelove na proizvodu prvo pogledate nakon popisa sastojaka? Pretpostavljam deklaraciju na kojoj je opisan proizvod jer sve nas zanima osim kakvoj koži je namijenjen proizvod, ono što obećava. Kako čitate sastojke pisala sam vam u ovom postu a danas ću se osvrnuti na opise i deklaracije na proizvodima.
Opisa proizvoda je mnogo, danas ću pokušati objasniti najčešće riječi koje se upotrebljavaju prilikom opisivanja namjene:
  • dubinski čisti kožu: riječ je o proizvodima koji se koriste za čišćenje kože ili kose. Riječ dubinski može može značiti-ništa (čisti poput bilo kojeg preparata) a može doista malo temeljitije očistiti ukoliko se u sastavu nalaze neke kiseline ili ocat (šamponi) koji malo dublje djeluju no imajte na umu da bi to doista postigli, takve čistilice morate malo duže držati prije nego ih isperete.
  • daje blistavost i sjaj: bilo da se radi o kremi ili serumu za lice koji obećavaju blistavost, taj efekt ne možete primjetiti unutar bar mjesec do dva i pod uvjetom da proizvodi sadrže dobru dozu sastojaka koji uklanjaju sivilo lica (najčešće antioksidanti). Trenutačnu blistavost ili sjaj moguće je primjetiti jedino ako proizvodi sadrže reflektirajuće čestice (najčešće mica) pa samim time koža odmah sjaji. Kada smo kod riječi "sjaj" ona ne znači da će vam se lice sjajiti poput disco kugle već onaj efekt koji svaka koža ima kada se nanese bilo kakva krema.
  • ublažava bore: ne uklanja već djeluje da se manje primjećuju, najčešće pomoću silikona u sastavu ali nije pravilo.
  • usporava starenje: pod uvjetom da je sastav krcat korisnim i aktivnim sastojcima poput antioksidanata, retinola, hijaluronske kiseline, biljnih ulja itd. Radi se o tome dokle god budete koristili preparate sa aktivnim sastojcima a što manje onih koji su siromašni istima, koža zaista može dugo izgledati mladenačko.
  • poboljšava elastičnost: zapravo znači da hidratizira, jer kada koža ima vlage automatski je elastična.
  • ublažava podočnjake: znači da ih ne uklanja ali vjerojatno sadrži sastojke koji hlade (aloa vera), potiču cirkulaciju (kofein) pa na taj način ublažava neki lagani oblik podočnjaka. Ne nadajte se čudu posebno ako imate podočnjake cijeli život (genetski)
  • steže pore: radi se o trenutačnom djelovanju, svaki takav preparat s dotičnim opisom uzmite kao malu pripomoć jer efekt stezanja pora je vrlo kratkotrajan a posebno ljeti jer toplina širi pore.
  • smanjuje vidljivost pora i bora: najčešći opis prilikom pogleda opisa na bazama za lice. Ne čudi jer su baze pune silikona koje popunjavaju pore i bore. Na žalost takve opise ćete vidjeti i kod proizvoda za njegu pa provjerite imaju li u sastavu također silikone, a inače takav efekt možete postići jedino dužom upotrebom AHA kiselina, retinola i antioksidanata (posebno c vitamin)
  • umiruje nadraženost i crvenilo: neki preparati mogu trenutno umiriti crvenilo i nadraženost kože i to posebno ako u sastavu imaju sastojke poput aloe vere, nevena, lavande, termalne vode, hidrolata i biljnih ulja poput boražine i mnogih drugih, no od takvih preparata možete očekivati samo trenutno olakšanje ali ne i potpuni nestanak crvenila. Odlično je ako koristite takvu njegu jer sprečava osjetljivost kože i pogoršanje crvenila.
  • obnavlja površinski sloj: ovaj opis drži vodu kod onih preparata koji su također krcati sastojcima koji njeguju. Na mnogim proizvodima sam viđala ovakav opis a zapravo se radi o hrpi emolijenasa i jeftinih ovlaživača koji iskreno, ne mogu ništa obnoviti. 
  • daje mat izgled: obično se koristi u opisu pudera za lice ali i nekih krema. Ovakvi proizvodi mogu dati mat izgled zahvaljujući nekim sastojcima koji prilično isušuju ali ne očekujte dugotrajan učinak, posebno ako mislite da će vas takvi proizvodi lišiti viška sebuma.
  • izbjeljuje kožu: ovaj opis znači da proizvod posvjetljuje kožu ali ne izbjeljuje u smislu da mijenja vaš ton kože. Sam efekt izbjeljivanja nažalost nije posebno dugotrajan.
  • smanjuje hiperpigmentacije: ok, ali samo one svježe i uzrokovane suncem. U slučaju hormonskih hiperpigmentacija (melasma) teško da će pomoći bilo kakav preparat, potrebni su ili neki tretmani ili strogo korištenje tretiona (klik) u dogovoru s dermatologom.


KOJI OPISI "NE DRŽE" VODU:
  • 24 satna hidratacija: voljela bih se uvjeriti u suprotno ali zaista nisam još naišla na proizvod koji 24 sata drži nivo vlage posebno ako imate suhu ili dehidriranu kožu
  • 24 satni dezodorans: i ovdje bih voljela da se uvjerim u suprotno mada teško da ću ikada provesti 24 sata samo s dezodoransom bez pranja ali nikad se ne zna.
  • uklanja bore, podočnjake, proširene pore i celulit: niti jedan preparat ne uklanja postojeće probleme bez ostalih faktora poput prehrane i načina života. Izuzetak su bore koje se mogu prilično ispeglati dugotrajnom upotrebom preparata s dokazano djelotvornim sastojcima.
  • uklanja crvenilo: nažalost, ništa ne uklanja crvenilo, samo ublažava i štiti od daljnjih iritacija.Ono štomože dati trenutni efekt su kreme,korektori i baze u zelenoj boji koji neutraliziraju crvenilo.
  • za sve tipove kože: ovakav opis navodi da proizvod možete kupiti bez obzira na tip kože, ali uzmite sa zadrškom jer rijetko koji proizvod može odgovarati svakom tipu kože ili kose.


Čitate li opise proizvoda i koliko im vjerujete? Postoji li neki opis koji vas je posebno zainteresirao i "nagovorio" na kupnju? 

39 komentari:

  1. Najbolji su mi opisi 24 sata, 12 sati, 48 sati....hahaha. Padam na blistavost i sjaj i takvi me proizvodi najčešće kupe!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A i ja padam jako često na blistavost i sjaj :D

      Izbriši
  2. Vrlo poucan post! Opisi zbilja mogu zbuniti,bar mene :-p U potpunosti se slazem sa ovim opisima koji ne drze vodu :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je, opisi mogu zbuniti a vrlo često je igra riječi u pitanju.

      Izbriši
  3. Apsolutno ne vjerujem opisima proizvoda. Koliko puta sam vidjela nekomedogeno ili oil free što nema nikakve ali baš nikakve veze s pravim sastavom. Meni se čini da oni to bezveze stave, ajmo malo oil free, smanjuje bore, hidratizira, pa sjaj dijamanta...Sad u zadnje vrijeme vidim da je popularna hijaluronska kiselina koju proglašavaju čudotvornim sastojkom koji briše bore...je malo sutra, super stvar ali daleko od toga.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slazem se sa ovim komentarom. Procitam opis, ali uvek okrenem proizvod da pogledam sastojke jer neretko sastav ne bude u skladu sa opisom.

      Izbriši
    2. E to sam zaboravila, oil free apsolutno ne znači da takav proizvod nije komedogen i da ne začepljuje pore.

      Izbriši
  4. Čitam opise. Prvo pročitam naziv, zatim cijenu. Ozbiljno, nema mrtve šanse da kupim nešto precijenjeno.
    Onda krenem čitati, putem se izgubim par puta jer nisam bjuti addict i pola toga ne znam.
    Otkako pratim bjuti blogove, uzimam stvari za koje sam pročitala recenzije. Masu toga sam naučila ovako, iz postova, ali u principu, svjesna sam da je golemi dio svega toga marketing, i da nema proizvoda koji će zaustaviti proces starenja kože (niti mislim da je to potrebno).
    Daj mi reci, silikoni su u biti za popunjavanje i zaglađivanje, tj farbanje očiju, jel? Bolje je uzimati proizvode bez silikona onda?
    I ne, ne želim stavljati na sebe dezodoran koji je toliko jak da drži 24 ili 48 sati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Silikoni nisu potrebni u prozvodima za njegu a posebno ako ih je puno. Silikoni popunjavaju pore i bore i čine kožu glatkom ali više kao podloga za makeup jer to je efekt dok se ne umijemo :D

      Izbriši
  5. Čitam opis proizvoda, ali nešto od navedenog u ovom postu nisam znala!
    Zato, jako koristan post za mene

    OdgovoriIzbriši
  6. Poštovana Martina lepo si ovo napisala, uvek mnogo korisnih stvari kod tebe se da pročitati. Pošto si mnogo više u ovome nego ja, zamolila bih te da mi preporučiš neku kremu ili serum za predeo oko očiju. Imam dosta izražene podočnjake. Pono pozdrava. Ana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Ana, podočnjake možeš samo ublažiti ali kremom niakako ukloniti. Meni je sad trenutno odlična Nuxe Nirvanesque okoloočna jer baš osvježava to područje. Također super mi je stavljati arganovo ulje navečer

      Izbriši
    2. Hvala na savetu. Znam ja de se ne mogu ukloniti niti želim, nego nekada se samo spuste, kao da mi se razlije tama ispod očiju. Podočnjaci su mi nekako zaštitni znak. Je li to Nuxe Nirvanesque Contour des Yeux što si mi preporučila? Verovatno ima kod nas u Beogradu. U svakom slučaju još jednom hvala ti. Ana

      Izbriši
    3. Da, to je ta. Ima sastojke koji potiču cirkulaciju i volim ju ujutro staviti kada se probudim sva naotečena a to je skoro svaki dan :D Za noć mi je malo prelagana pa koristim jače kreme ili ulja. Svakako potraži najprije tester.

      Izbriši
  7. Imam podočnjake cijeli život (genetski), a još sam svijetle puti pa kao da još više dođu do izražaja i stalno kukam zbog njih i želim ih se riješiti i tako to... Jednom prilikom radili smo pano s maturantima i profesorima te si je fotograf koji je slikao dao malo oduška i fotošopirao nas, meni je naravno uklonio podočnjake i bila sam neprepoznatljiva i izgledala sam jako čudno. Tad sam zaključila nek su meni moji podočnjaci jer s njima sam ja ja :D Odličan post koji me je baš sjetio na ovu moju zgodu :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja imam podočnjake cijeli život i iskreno, već sam se saživila s njima kao dio moje osobnosti :D

      Izbriši
  8. Čitam opise ali ih itekako uzimam sa rezervom. Isto tako, bitan mi je i sam brend koji stoji iza neke tvrdnje napisane na etiketi proizvoda, ali
    marketing je nekad iznad toga, tako da skoro svi mogu da posegnu za skoro identičnim trikovima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se potpuno,ijauzimam opise s rezervom a tek nakon korištenja donosim zaključke o njihovim točnostima.

      Izbriši
  9. nemam pojma na kakve opise padam, kako kad... ali iskreno ni ne vjerujem im previše i ne očekujem čuda ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čuda definitivno ne treba nikada očekivati.

      Izbriši
  10. Odlican post! Mozes li mi preporuciti neki dobar prirodni sampon za kosu kojega ima kupiti u dm, bipe ili kozma, kosa mi nije nesto pretjerano zahtjevna, a nastojim izbjegavati mnoge stetne sastojke u proizvodima. Unaprijed hvala!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Što se tiče drogerijskh šampona meni su sasvim ok Alverde, Organix i La Croa šamponi. Sastav sasvim dobar i ništa bolji od skupljih šampona.
      Hvala :)

      Izbriši
  11. Meni su super od Garniera losion za tijelo (Garnier Body Intensive 7 Days) koji garantira 7-dnevnu hidrataciju i deo (Garnier Mineral Deo-Spray, 72h Extreme) koji 72 sata štiti od negativnih mirisa :P A, mislim, pa zar se neću prati 72 sata u komadu ili 7 dana? hahaha

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahaha, upravo to. 7-dnevna hidratacija, e to bih voljela probat al pod uvjetom da djeluje i nakon tuširanja :D

      Izbriši
  12. ooodličan post i prijeko potreban! padam na blistavost i hidrataciju, priznajem. Redovito si govorim kako moram više učiti o sastavu ili googlati u trenutku kupnje, ali često nasjednem. Sve što i mene nervira ste nabrojave: 24-satna hidratacija i sl., no meni se kosa diže na glavi kad pročitam da neki proizvod obnavlja ili prodire u DNA!
    Kad se ogralašaju lijekovi ili dodaci prehrani svaka tvrdnja mora biti dokazana i odobrena - a u kozmetici svatko može reći što god hoće ma koliko nebulozno bilo :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo s prodiranjem u DNA me podsjeća na dr Brandt i njegove nebilozne opise :D :D

      Izbriši
  13. Haha, super post! :D Ma ne čitam opise uopće, naučila sam čitati sastojke tako da samo njih provjerim, iz njih saznam što proizvod stvarno radi (ili ne radi). Bitno mi je da ne sadrži alkohol, mineralna ulja, ricinus i još neke sastojke koje izbjegavam, i provjerim koje dobre sastojke sadrži. Naravno da svi nadrobe brda i doline u opisima, a rijetko kada to sve drži vodu. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čitanje sastojaka bi trebalo uvijek biti prvo pa potom sve ostalo. Iz opisa me uglavnom zanima za kakvu kožu je namijenjeno a sve ostalo otom-potom :D

      Izbriši
  14. Odličan i vrlo koristan post. Ne držim se opisa proizvoda, jer ionako velika većina zvuči izuzetno pretenciozno, čak bih rekla i pomalo teatralno :D . Više vjerujem pročitanim recenzijama ;).

    OdgovoriIzbriši
  15. Zaista kvalitetan i koristan post koji je ja mislim svima potreban. Citam opise, bacim pogled i na sastojke, mada cesce citam upravo opis proizvoda iako se cesto pokazalo da nije onako kako pise, obicno je taj opis mnogo mnogoo ulepsan i proizvod po njemu daje rezultate za 1 do 3h i nema nikakvih negativnosti, sto svi znamo da nije tako.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se, opisi su vrlo često jako nadobudni i iz njih treba samo saznati za kakvu je kožu i kome namijenjen proizvod, sve ostalo samo ovisi o sastojcima.

      Izbriši
  16. Sjajan post, pronašla sam neke detalje koje nisam znala, recimo to za uklanjanje hiperpigmentacija, pojma nisam imala da se tako teško uklanjaju.

    OdgovoriIzbriši