SVE O ALKOHOLU U KOZMETICI

Posted by Dear Skin at 18:16
Kontroverzni sastojak zvan alkohol o kojem često čitamo, zajednički je nazivnik za mnoge alkohole koji nemaju jednaku ulogu u proizvodima a niti djelovanje na kožu. 
ZAŠTO SE KORISTI ALKOHOL U KOZMETICI? Najčešća uloga alkohola je otapalo za ostale sastojke, odnosno omogućuje da se ostali sastojci u proizvodu pomiješaju, zatim kao konzervans da se proizvod ne bi brzo pokvario ali neki derivati alkohola služe i za ovlaživanje kože. Alkoholi su ponekad nužni u kozmetici jer otapaju biljne ekstrakte koji se ne mogu otopiti u vodi ili ulju ali zato je bitno da koristite renomirne i certificirane proizvođače koji paze na porijeklo alkohola.
Vjerojatno ste naletili na pojmove "dobri" i "loši" alkoholi i o čemu se zapravo radi?

TZV. "LOŠI" ALKOHOLI su sastojci koji su loši za našu kožu jer ju isušuju i iritiraju. Najčešći među njima su:
  • Propyl Alcohol (propanol, propilni alkohol)
  • SD Alcohol (denatuirani alkohol, alcohol)
  • Methylalcohol (metilni alkohol, metanol)
  • Isopropyl Alcohol(Isopropanol, izopropil alkohol)
  • Ethanol (etanol)
  •  Alcohol Denat
ZAŠTO SU ALKOHOLI ŠTETNI? "Loši" alkoholi isušuju kožu radi čega ona postaje isušena, nezaštićena i vrlo često izlučuje još više sebuma. Uzrokuje prerano starenje kože kao i dobru podlogu za napad virusa i bakterija. Osim toga, nakuplja se u organizmu te može uzrokovati alergije i poremećaj hormona. 
GDJE MOŽETE PRONAĆI "LOŠE" ALKOHOLE? Nažalost posvuda, najčešće u kozmetici za masnu i problematičnu kožu te u proizvodima za kosu, tijelo, lice i makeup-u.
TZV. "DOBRI" ALKOHOLI dobivaju se iz biljnih izvora i nazivaju se i manim alkoholima ili kiselinama. Služe kako bi se proizvod lijepo razamzivao, kao konzervans ili za vlagu kože. Nije ih potrebno izbjegavati, mada kao kod svakog sastojka uvijek je potreban oprez u slučaju osjetljive kože. Najčešći "dobri" alkoholi su:
  • Cetearyl Alcohol: je masni alkohol koji daje proizvodima finu teksturu i stabilnost. Potencijalno je iritativan i komedogen.
  • Glicerin (glicerol): iako trostruki alkohol po formuli, ovo je sastojak koji daje vlažnost i gipkost koži i nije ga potrebno izbjegavati
  • Cetyl Alcohol (cetil alkohol): masni alkohol dobiven sapunizacijom određenih biljnih ulja. Koristi se kako bi proizvod bio lijepe teksture i stabilan. Vrlo je komedogen pa ako imate problema s aknama, izbjegavajte ovaj sastojak.
  • Stearyl Alcohol(stearil alkohol): slično poput Cetyl Alcohola
  • Benzyl Alcohol: aromatski alkohol koji se nalazi u biljkama a služi kao mirisni sastojak ili otapalo. Nije štetan i ima analgetska svojstva.
  •  Lauryl Alcohol
  • Lanolin Alcohol
ČINJENICE:
  •   visoko mjesto na popisu sastojaka ne znači nužno da alkohola ima puno u proizvodu. Da bi se tako nešto konstatiralo treba znati kemijsku formulaciju. Dakle, koliko alkohola ima u proizvodu trebalo bi znati koliko ima sastojka ispred njega a ne na kojem je mjestu.
  • "alcohol free" oznake ne znače da proizvod ne sadrži alkohol. Ova oznaka znači da proizvod ne sadrži denatuirani alkohol.
  • kako se najlakše snaći: najjednostavniji način na koji morate obratiti pažnju: kada piše Alcohol, Alcohol denat, Ethanol, Metanol i slično proizvode izbjegavajte jer isušuju i nadražuju. S druge strane kada vidite u sastojcima Stearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Lauryl Alcohol, Myristyl Alcohol i slično nisu štetni niti isušujući alkoholi a spadaju u masne alkohole koji se koriste kao emolijensi i njegujući sastojci ali zato su komedogeni i često začepljuju pore. 
  • kozmetika za bebe i djecu vrlo često nije lišena štetnih alkohola kao ni prirodna kozmetika.
Za kraj, preporuka je izbjegavati "loše" alkohole a posebno oprez kod proizvoda protiv akni jer su najčešće tamo zastupljeni. 

Pazite li na alkoholu sastavu proizvoda? Ukoliko imate kakvih pitanja, slobodno ih ostavite u komentarima.

49 komentari:

  1. Sto reci onda za Alverde kozmetiku kojoj je alkohol medju prvim sastojcima...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost, Alverde nije jedini primjer. Mnogi brendovi a posebno prirodni imaju alkohol na visokom mjestu.

      Izbriši
  2. Pitanje je kakav alkohol ima aAlverde kao što je Martina napisala. Nisu svi alkoholi loši. Meni je sinoć izasla reakcija od maske koju sam već prije koristila. U sastavu ima dobre alkohole ali i loši. Koja je kombinacija bila loša za moju kozu neznam, jer sam prije toga imala pjenu za čišćenje pa je vjerovatno tim spojem došlo do reakcije koze

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Reakcije su moguće od svega, pokušaj sljedeći put bez pjene.

      Izbriši
    2. Alverde nažalost sadrži alkohol denat i to vrlo često visoko u sastavu. konretno, njihovi butteri i losioni za tijelo obiluju alkohol denatom. isto vrijedi i za Laveru :/

      Izbriši
  3. poučno :-) Nikad ne kupujem proizvode sa alkoholom jer imam osjetljivu i aknama sklonu kožu, ali je prava umjetnost danas pronaći takve proizvode. Reklame imaju veliku moć pa ljudi koji ne obraćaju pozornost na sastojke ili se ne razumiju u iste, često kupuju ne tako dobre proizvode jer ispred njih stoji poznato ime. Osobno mi se gadi koliko loših sastojaka imaju pojedini proizvodi velikih kompanija koji se prodaju po neopravdano visokim cijenama jer se svede na to da plaćamo ime koje se nalazi na bočici, a ne ono što je u njoj.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se potpuno s tobom, kada pogledamo kako skupo plaćamo jeftine sastojke u skupim ambalažma dođe ti muka.

      Izbriši
  4. Pokušala sam pronaći što znači denatuirani alkohol, ali samo naišla na pojam "denaturirani alkohol". Možeš li mi objasniti što taj pojam znači?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. denaturiranje (lat.). Dodavanje raznih primjesa nekim proizvodima, da bi se spriječila njihova upotreba za hranu ili piće (npr. d. alkohola piridinom ili metanolom). Industrijski alkohol (denaturirani alkohol) je etilni alkohol i takav alkohol je za potrebe kemijske industrije, gdje se primjenjuje kao otapalo i sirovina za pripravu drugih kemikalija.
      izvor: wikipedia

      Izbriši
  5. Ma svaka tebi cast kako smislis ove postove. Ok podrazumeva se nekako vec da je i sadrzaj dobar kad ih napises, al kako ti padne na pamet da ih uopste pises....svaka cast draga. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovaj post već duže vrijeme planiram pa nikako dastigne na red, razlog je provlačenje i prozivanje alkohola u svakom postu pa da jednom imamo na mjestu sve o njima. Hvala :)

      Izbriši
  6. Veoma koristan post, obicno nesto novo naucim od tebe, ali malo za promenu ovo je nesto sto sam znala. Tacnije, saznala sam kad sam obratila paznju na sampone, iako priznajem da jedino kod sampona pazim na sastojke, dok kad je u pitanju mleko za telo, jos uvek padam na miris. :) Trebala bih malo i pripaziti, ali cesto me povuce-zacinski, osvezavajuci, vocni, cvetni mirisi, uglavnom padam na ono sto je lepo. Ispada da vodim vise racuna o kosi, nego o telu. :)

    Slavica B.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na sastojke za njegu kose itekako treba paziti ali isto tako i u ostalim preparatima jer koža je najveći organ a možeš misliti koliko se toga dnevno na nju nanese, barem ja :D

      Izbriši
  7. Super clanak!

    Koristim Shiseido Sheer and Perfect foundation koji ima alkohol denat, znaci sa izbjegavam? To mi je jedini tekuci puder koji mi odgovara, a imam mjesovitu kozu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Alkohol denat je jeftino otapalo, doslovno špirit a najčešće se koristi u kozmetici za masnu ili mješovitu kožu. Kako sam napisala, ne možemo znati koliko ga je točno u proizvodu ali ako osjetiš isušivanje ili iritacije bilo bi dobro izbjegavati.

      Izbriši
  8. Kada kupujem proizvod ne pogledam sastojke. To me ne zanima, znam da gresim. Ali do sad nisam imala losa iskustva sa proizvodima. A da sam imala takav slucaj sigurno bih prvo to pogledala. Dobar post, sigurno ce nekom pomoci oko odabira kozmetike.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dobro je da nisi imala nikakve probleme ali dobro je znati što nanosimo na sebe, ipak sve to ulazi u organizam.

      Izbriši
  9. Loši isušuju dobri su komedogeni, dakle alkoholi no-no

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Koliko je moguće izbjeći mada je to vrlo teško.

      Izbriši
  10. ja ih sve izbegavam, jer imam osetljivu kozu i ovi masni su mi komedogeni (to sam otkrila na tezi nacin), sto predstavlja prilican problem kod pronalaska kreme, takodje izbegavam i prirodne kreme jer je alkohol skoro po pravilu u samom vrhu sastava.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Izbjeći sve vrste alkohola je skoro nemoguća misija. Jesi već otkrila neku takvu kremu? Za sada jedino što je čisto su prava biljna ulja.

      Izbriši
  11. Kupila sam ovih dana eucerin ultrasensitive, mislim da su realtivno nove, bar kod nas, odlicna i minimalna lista sastojaka (bez alkohola, parafina, parabena itd), nista ni blizu komedogeno i procitala sam dosta pozitivnih recenzija za sad.

    koristim i bademovo ulje ponekad, i za negu i za skidanje sminke, super je (takodje nije komedogeno za razliku od nekih)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nedavno sam napisala dojmove o Eucerin Ultrasensitive i Antiredness liniji i zaista su odlični proizvodi, bez alkohola, silikona i osalih iritanasa. Bademovo ulje i ja koristim za skidanje maskare, za lice mi je malo preteško.

      Izbriši
    2. promakao mi je taj post, bacam se na citanje.

      Izbriši
  12. Dali bi mogla da mi preporucis neku kremu za dan/noc koja ima dobre sastojke, imam 23g.normalnu kozu sa izrazenom t zonom

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kako sam napisala malo gore iznad, nova Eucerinova linija Ultrasenstive, postoji fluid i krema. Pokušaj pronaći testere.

      Izbriši
  13. sviđa mi se post :D u mojoj kozmetici ima alkohola, jer imam mješovitu kožu ali dosad nisam imala neke neugodne situacije. Post je veoma koristan, sad ću bar znati koji su dobri a koji loši :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod kozmetike za mješovitu kožu, alkohol je jako često zastupljen pa eto, obrati pažnju :)

      Izbriši
  14. super si sve razjasnila :), baš dobro

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se svidio post i da je bio koristan:)

      Izbriši
  15. Odličan post.Sastojke do sada nisam čitala iz dva razloga:
    1.Toliko su sitno napisani da mi " ispadaju oči "
    2.Nisam kemičarka i ne razumijem što se krije iza pojedinih izraza
    Ne želim da me itko pljačka pa ću od sada malo bolje paziti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lijepo si napisala, mnogi ne razumiju ili loše vide sastojke, međutim, dobro je baciti pogled na sastojke prije kupovine i razmisliti što je dobro za našu kožu. Alkohol je kontroverzan sastojak i mnogi ga izbjegavaju ali eto, nisu svi loši.

      Izbriši
  16. Baš si majstor od zanata! :-)
    Sa sastojcima se uvik vrtim u krug. Pazim na parabene, alkohole, parfeme, PEG-ove, ove one jer su najrazvikaniji kao loši a onda shvatim da opet ima nešto drugo što ni ne znam da je sra..e.
    Za moju osjetljivu kožu najbolja se pokazala dermokozmetika za netolerantnu kožu koja mi je lipo riješila stanje kože koje je nastalo korištenjem svakakvih preparata razvikane i reklamirane kozmetike. Smanjila sam osjetljivost i više nisam netolarantna nego samo jaaaako osjetljiva :-D Al eto, mogu sad podnit malo otrova pa uzmem čak i nešto od "prirodne" kozmetike što ima ok sastojke. Cilj mi je potpuno se prebacit na aromakozmetiku, biljna ulja... tako da šta manje mislim na ove teme. :-D
    TončicaBee

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prelazak na aromakozmetiku je prilično postepen i zahtjeva dosta isprobavnja najboljih kombinacija. Dermokozmetika je i meni jako draga i koristim npr Eucerin, LRP islične brendove ali i aromakozmetiku te razna ulja i još tražim najbolju kombinaciju.

      Izbriši
  17. Jedno pitanje ne vezano za temu. Je li se mogu kombinirat AHA kiseline i retinol? Hvala. Pozdrav.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Može ALI jako oprezno. Npr jednu večer AHA kiseline pa pauza,onda retinol pa opet pauza itd.

      Izbriši
  18. Svaka čast na postu, naučila sam nekoliko stvari! Neverovatno koje su količine alhokola u proizvodima namenjenim masnoj koži, skoro da nema tonika bez alkohola, a u stvari ne čine ništa dobro koži.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost je tako, najkobniji su upravo tonici.

      Izbriši
  19. Odličan post :D Znam za dobre i loše alkohole, no nisam znala da su neki dobri komedogeni :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je, to im je mana, potencijalno su komedoni jer su masni.

      Izbriši
  20. Odlican post. Bas sam isla proveriti moju kremu ( eucerin ph5). ima alkohola ali ovih dobrih. dugo je koristim i volim. Inace, volela bih da procitam o sastojcima koji nisu pozeljni u trudnoci, eto predloga za neki od narednih postova. Pozdrav. Ana

    OdgovoriIzbriši
  21. Odlična ideja, već sam pisala o toj temi u ovom postu ali svakako ću se posvetiti toj temi još.

    http://eyedetoxx.blogspot.com/2013/03/trudnoca-dojenje-i-kozmetika.html

    OdgovoriIzbriši
  22. Hvala na postu, dobro sam se informirala :) Alkohole izbjegavam koliko mogu, a otkad te čitam, obavezno gledam sastojke :D

    OdgovoriIzbriši
  23. Odavno već izbjegavam alkohol u kozmetici, jer mi se doslovno od jednog korištenja nekog proizvoda koji ima alkohol lice isuši, počne se perutati, tako da je za mene to veliko ne!

    OdgovoriIzbriši
  24. Ne razumijem u čemu je toliki problem sa alkoholom.
    Meni se naglo promijenio ten, postao suh i malo perutav, bore se produbile naglo. Stavljala sam kremu, ali malo je tu bilo promjene. Onda kada se jedno ozbiljno počelo perutati na mjestima, činilo mi je kao da je to neka lokalna infekcija, pa sam stavila neku jaku rakiju koja godinama stoji, i odmah je sve nestalo, ai je nestalo i sve okolo toga. Zatim sam stavila sutradan na sve lice. Nakon dva tretmana cijelo lice mi je vratilo masnoću, to perutanje se nastavilo ali samo kada duže ne koristim tu rakiju, inače ni traga nakon toga. Crne točkice su nestalo, malo blijedih je ostalo uz nos, bore su pliće. Eto, mene je iznenadilo kako djeluje, kreme su pomogle samo par sati, nakon toga je koža bila opet suha. Ali ovo, čini mi se da se koža prirodno obnavlja.

    OdgovoriIzbriši