PRAVILAN NAČIN KORIŠTENJA SERUMA ZA LICE

Posted by Dear Skin at 23:27

Odavno znamo što se serumi za lice no ono što mnoge zbunjuje je način korištenja i pravilna upotreba istih. Prije svega, naglasila bih da je vrlo važan pravilan odabir seruma za svoj tip i/ili stanje kože. Kako pravilno izabrati serum pisala sam u ovom postu. Toplo vam preporučujem da potražite testere onih seruma koji vam se čine najpogodnijim za svoj tip ili stanje kože (klik) te isprobate na vlastitoj koži. Broj seruma u upotrebi ovisi kakve su vaše potrebe kože. Otkako znam za sebe uvijek imam barem tri seruma jer mi istovremeno nedostaje hidratacija a borim se i sa komedonima, proširenim porama te borama. 


Obzirom da je svaka koža drugačija tako je i upotreba seruma individualna. Puno toga ovisi o teksturi samog proizvoda pa krenimo redom:
Hidratacijski serumi (klik)

  • namjena im je dodatno hidratizirati kožu odnosno pomoći kremama da odrade svoj posao kako treba
  • ovisno o teksturi i potrebama kože koriste se različito. Na primjer, ja sam vlasnica mješovite kože i na hidratantnim serumima ne štedim stoga rijetko kada takve serume nanosim u kapima već puno obilnije. Zimi preferiram kremaste teksture koje stavljam poput kreme za lice a ljeti rijetke, vodenaste hidratantne serume.
  • trik jedan: ljeti ali i zimi: pomiješajte hidratantni serum u bilo koju kremu a posebno dobro funkcionira kada ga pomiješate u kremu ili fluid sa visokim SPF-om
  • trik dva: hidratantne serume možete koristi i na području oko očiju te kapcima


  • namjena im je pomoći proširenim porama, miteserima, hiperpigmentacijama i borama
  • za razliku od hidratantnih seruma, ova vrsta se koristi štedljivo odnosno svega par kapi za cijelo lice
  • nikako ne koristiti blizu očiju jer isušuju i mogu iritirati
  • pravilo jedan: koriste se isključivo noću
  • pravilo dva: koriste se na čistoj i potpuno suhoj koži (vrlo važno je da je koža suha jer inače mogu peckati)
  • pravilo tri: preko ovakvih seruma se ne koristi ništa barem 30-40 minuta. Nakon tog vremena koristi se hidratantna krema
  • trik : ovakve serume možete koristiti samo na nekim dijelovima lica. Na primjer, brada vam je problematična a ostatak lica normalan, tada serum s kiselinama nanisite samo na problematične dijelove. Isto tako, na primjer imate bore na čelu, serum s retinolom možete nanositi samo na taj dio lica. Isto vrijedi i za hiperpigmentacije.

Serumi sa C vitaminom i drugim antioksidantima(klik)

  • namjena im je popraviti izgled svake kože bez obzira na dob. Posebno kod osoba koje puše, borave u zatvorenom, protiv bora, proširenih pora i hiperpigmentacija.
  • koriste se slično kao serumi s kiselinama i retinolom: strogo na čistu i potpuno suhu kožu te ostaviti samostalno cca 30 minuta prije nanošenja ostalih proizvoda
  • mogu se koristiti oko očiju ali ne preblizu i ne na kapcima
  • koriste se najčešće ujutro kako bi štitili kožu od dnevnog oksidacijskog stresa ali nema razloga da se ne koriste i navečer
  • trik: serume sa C vitaminom možete koristiti svaki drugi dan
Kreme za lice obično se nanose nakon seruma, međutim, nemojte se voditi za tim pravilom jer je sve individualno. Na primjer, imate masnu kožu i hidratantni serum vam je dovoljan, naravno da ne morate koristiti dodatno kremu povrh seruma. Kod seruma i ostalih preparata sa kiselinama i retinolom uvijek glasam za dodatnom hidratantnom kremom jer isti mogu isušivati stoga najbolji savjet je da pratite stanje kože i njegu prilagodite trenutnim potrebama.




51 komentari:

  1. Odličan post. Pročitala sam hrpu savjeta za koje nisam znala, npr da se hidratantni serum pomiješa sa kremom i da aha kiseline peku na mokroj koži. Jednom sam stavila Avene cleanance na mokru kožu kako inače stavljam kreme i serume i skoro plakala od peckanja.
    Hvala!
    Nada

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Serumi i ostali proizvodi sa AHA/BHA kiselinama i retinolom strogo na SUHU kožu.

      Izbriši
  2. Odlična tema i odličan post. Koliko kapi se obično stavi? npr. ja od EL Advanced Night Repair Synchronized Recovery Complex II stavim otprilike 4-6 kapi, kako koji put, a GG serum ujutro ne štedim i mažem obilnije. NO moram priznati da nakon GG seruma ne čakam 30 min do kreme....i vidim da si napisala ne na kapke ili oko očiju - e to radim, ali sada više neću.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam GG serum također puno obilnije koristila jer mi je tako odgovarao i baš sam uživala u njemu, više mi je bio poput serum-kreme za lice. Broj kapi ovisi o tipu kože, na primjer tvoja je suha i vjerojatno ćeš staviti više nego netko s masnom. Bitno je da osjetiš da je lice "zasićeno".

      Izbriši
  3. Upravo shvatih da zapravo skoro uvek koristim serume za hidrataciju, tek je poneki vitaminski, a baš nijedan sa kiselinama ili retinolom. Verovatno bi trebalo da pojačam vitaminske :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svakako pojačaj vitaminske, oni su zakon.

      Izbriši
  4. Nisam znala da se hidratacijski mogu koristiti na okoloočnom području i na kapcima.
    Hvala što si mi ovo otkrila.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mogu samo vrlo malo, onako jedna kap za oba oka.

      Izbriši
  5. Super post draga ja i nisam imala pojma da postoji neko pravilo kod upotrebe seruma <3

    OdgovoriIzbriši
  6. Uvek me odusevis svojim znanjem i savetima ^_^ Jako koristan i edukativan post, bravo :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Marija, hvala tebi na čitanju, drago mi je da ti je bilo korisno :)

      Izbriši
  7. Nisam znala prvo da postoji toliko vrsta seruma, kao i da postoji drugacija primena svakog. A za trikove tek nisam znala. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kada se jednom upustiš u svijet seruma nadam se da ćeš se sjetiti ovog posta :)

      Izbriši
  8. Mene interesuje, da li utapkavati serum (npr. princip nanosenja kao kod Dr. Hauschka) ili kruznim "normalnim" pokretima?

    Ines

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oko očiju je bitno što nježnije utapkavati, ostatak lica kružnim pokretima. Nije loš Hausckin sistem ali najvažnije je da sve što se nanosi na kožu bude nježno.

      Izbriši
  9. Mislim da je ovaj blog jedan od najboljih blogova u RH. Svaki puta kada dođem na ovaj blog naučim nešto novo i puno ti hvala na pisanju novih postova koji su i dalje odlične kvalitete :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti draga na divnom komentaru. Sretna sam ako su moji postovi korisni <3

      Izbriši
  10. Odličan i koristan post!! Bravo i hvala!!
    Ja bi si trebala uvrstiti neki serumčić s C vitaminom. :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, obzirom da si serumašica poput mene, čudim se d već nemaš niti jedan s C vitaminom :D

      Izbriši
  11. Rasturaš.
    Trenutno koristim Afroditin hidratantni protiv bora i ni sama nisam na čistu da li mi se sviđa rekla bih tako-tako.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Onaj plavi? Nisam ga probala ali nije me ni privukao :/

      Izbriši
  12. Koristim serume, ali ne vjerovatno dovoljno cesto koliko bih trebala :)
    Samo zanima me nesto, ako bi mi mogla pomoci, da li se mogu koristiti ulja i serumi, u kojoj kombinaciji i redoslijedu :) hvala
    Sanja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naravno da mogu. Ja kada koristim ulja onda obično serume koristim danju a ulja navečer a možeš na primjer kada se serum upije nanijeti ulje.

      Izbriši
  13. Sad sam si sva kul jer ne koristim serume na pogrešan način! :D Jedino što ne koristim serume onoliko često koliko bih trebala. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super je da su ti makar povremeno u rutini :)

      Izbriši
  14. nisam znala da hidratantni serum mogu umiješati u kremu s SPF-om :O

    znači mogu tipa Balea Aqua serum u ruci pomiješati s ROC soleil 50+ fluidom i onda tek nanositi na lice?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Možeš prvo staviti serum a potom fluid a možeš ih u dlanu pomiješati. Ja tako radim posebno ljeti da dodatno "ovlažim" spf kreme :)

      Izbriši
  15. Prvo da pohvalim blog odavno ga pratim al evo tek sad se uključujem sa komentarima. Čitajući postove odlučila sam se na prvu kupnju seruma i to Caudalie polyphenol c15 :). Sad vidim da ste napisali može se koristiti svaki drugi dan?! Jel to neko pravilo? Između da koristim neki hidratacijski serum ili... Unaprijed hvala! Pozz iz Mostara

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne nije pravilo no Cvitamin ostaje u koži čak 48 sati. Možeš koristiti svaki dan a možeš i svaki drugi, eto to je mala info. Hvala ti na čitanju i nadam se da ćeš biti zadovoljna s Caudalie kao ja :))

      Izbriši
  16. Super post kao i inače :D Još uvijek nisam nabavila dobar hidratacijski serum i neki s C vitaminom, ali pikiram Caudalie SOS jer me tester oduševio, a kaj se tiče cekača, nabavljam Mad Hippie :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Super post:) Joj ja tako volim serume..najvise one vitaminske i za hidrataciju:D

    OdgovoriIzbriši
  18. Draga Martina, šta mislis o kombinaciji Eucerin Aquaporin active kreme i seruma Caudalie Polyphenol c 15? Koža mi je mješovita i dehidrirana a s dolaskom hladnijih dana primjećujem perutanje na području brade....Please, help! Tina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ta kombinacija je i moja trenutno: Caudalie serum i onda Aquaporin krema, s tim da preko dana koristim onu sa spf25 a navečer za mješovitu kožu. Prezadovoljna sam sad u ovom prelaznom razdoblju ali za hladnije vrijeme planiram kupiti Eucerinovu za suhu kožu.

      Izbriši
  19. Zdravo!
    Kako da koristim serum Estee Lauder Night repair kad uvecer koristim retinol?Mislim da nije to dobra kombinacija?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. EL serum možeš koristiti i ujutro ili u večerima kada ne stavljaš retinol.

      Izbriši
  20. Cao, kupila sam Lierac serum hydragenist, imam 30 god i mjesovit tip koze. Apotekarica mi je rekla da je on dovoljan, da ne moram da koristim kremu iz njega. Sta vi mislite?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To ovisi i nije jednako svaki dan. Nanesi serum i ako ti je dovoljan, odnosno ako ti je koža ugodna i hidratantna onda ostaviš samoga, međutim ako se upije a osjećate da nema dovoljno vlage, nanesite hidratantnu kremu preko seruma.

      Izbriši
  21. Odgovori
    1. Draga Nives, spf uvijek mora ići danju bez obzira na serume. Ako koristiš retinol i c vitamin onda retinol obavezno noću a c vitamin danju plus naravno spf.
      Hvala ti na čitanju

      Izbriši
  22. Pozdrav najboljoj beauty blogerici! :-)
    Pitanje - imam mješovitu kožu i sve tipične probleme koji idu uz to (razne sitnice, flekice, miteseri i sl). Kupila bih sad John Masters Vit C serum pa ga stavljala svako drugu noć kao što si preporučila. Što bi ti savjetovala vezano uz kategoriju AHA/BHA/retinol? Sada ili da čekam jesen? I ako imaš preporuku nekog cruelty-free seruma iz te kategorije? Puno puno hvala i pozdrav iz Splita!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za aha/bha/retinol obavezno čekati jesen dok se c vitamin može cijele godine koristiti. Moram pogledati, znala sam z aneke s I herba-a pa javim. Puno pozdrava <3

      Izbriši
  23. Dobila na poklon youth code serum i kremu kako ih koristiti imam masno lice i 45 god hvala ako odgovoris

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na čistu kožu prvo par kapi seruma pa kada se upije, nanese se krema.

      Izbriši
  24. Odgovori
    1. To ovisi o tipu kože. Stavi prvo serum pa vidi da li ti je koža dovoljno vlažna. Ukoliko nije onda možeš koristiti kremu iznad seruma.
      Hvala ti na čitanju :))

      Izbriši
  25. Odgovori
    1. Tako je. To sve ovisi o koži. Probaj jednu noć samo serum pa ako ujutro osjetiš da je koža suha onda ubuduće iza seruma koristi kremu. Nema na čemu

      Izbriši