MERALYS HA KAPI ZA NOS I DEVIJACIJA SEPTUMA

Posted by Dear Skin at 23:07
Nedavno sam prisustvovala predstavljanju proizvoda koji je tako aktualan u zimskim mjesecima : kapi za nos i shvatila kako nikada nisam pisala o problemu od kojeg patim a to je devijacija septuma.
Za početak nekoliko riječi o novom proizvodu by Jadran Galenski Laboratorij: 
Meralys HA* je OTC lijek koji je osim standardne formulacije (ksilometazolinklorida koji je zaslužan za smanjenje otoka nosne sluznice i odčepljenje nosa te morske vode koja razrjeđuje sluz) dodatno obogaćen hijaluronskom kiselinom kao prirodnim ovlaživačem s dugotrajnim učinkom. Ona štiti i vlaži sluznicu nosa te omogućuje njezinu bolju regeneraciju u vrijeme učestalih zimskih hunjavica i prehlada.


Upravo zbog sinergije ovih triju komponenti, Meralys HA je superioran i potpuno jedinstven proizvod na našem tržištu koji svojim konceptom „3u1“ učinkovito oslobađa dišne puteve i smanjuje otok sluznice nosa i susjednih dijelova ždrijela te olakšava disanje. Dodatak morske vode dodatno smanjuje suhoću sluznice, razrjeđuje sluz i potiče prirodne mehanizme čišćenja. Meralys HA vlaži i štiti sluznicu nosa, omogućuje njezinu regeneraciju te povećava njenu elastičnost i čvrstoću.
 Dostupan u dvije jačine – Meralys HA 0,5 mg/ml sprej za nos za djecu od 2 do 12 godina i Meralys HA 1 mg/ml sprej za nos za djecu stariju od 12 godina i odrasle.
Kapi koristite na preporuku liječnika ili ljekarnika a uputu i nus pojave možete pročitati ovdje.
ŠTO JE DEVIJACIJA NOSNOG SEPTUMA? Najlakše objašnjeno, radi se o iskrivljenosti nosne pregrade radi čega dolazi do otežanog disanja. Simptomi su, logično, otežano disanje kroz nos i konstantno disanje na usta radi čega često dolazi do glavobolja i upala cijele Eustahijeve tube. Prepoznajete li se u ovome, toplo vam preporučujem da obavite rinoskopiju te utvrdite da li se i kod vas radi o devijaciji.Ja sam osobno ove simptome primjetila nakon puberteta te su moji roditelji često mislili da sam prehlađena te me vodili liječnicima koji nažalost nisu prepoznali ovu deformaciju tako da sam od djevojačke dobi primorana koristiti razne sprejeve i kapi za nos. Negdje sa dvadeset godina, moja se liječnica opće prakse promijenila i tek tada sam saznala moj kronični problem kod respiratornog disanja za kojeg sam iskreno prvi put čula. Nova liječnica objasnila mi je o čemu se radi i da devijacija može nastati kod porođaja, u djetinjstvu (pad na nos), ili jednostavno nakon neke traume koje se uopće ne moramo sjećati. Bilo kako bilo u mom slučaju, jednostavno me začepljenost jedne strane nosa (a mogu i obje) dovodila do ludila: glavobolje, podočnjaci, disanje na usta što uzrokuje žeđ, suha sluznica itd.
Kapi za nos nisu preporučljive koristiti konstantno stoga sam dugo godina vjerna upravo JGL-ovom Aquamarisu koji je osmišljen za svakodnevnu upotrebu i sadrži morsku vodu koja ljekovito djeluje na otežano disanje kod alergija, rinitisa, prehlada i gripa te je moj dugogodišnji pratioc posebno za dane kada mi je sluznica jako suha. Ipak, moram priznati da postoje dani kada zaista ne mogu bez konkretnih kapi za nos pa iako sam koristila kapi drugih proizvođača (Olynth) isprobala sam novi Meralys HA. Ono što sam u početku primjetila je da je potrebno puno manje proizvoda za jedno korištenje. Za informaciju, Olynth, Operil i Efedrin kapi sam morala po 3-4 puta posprejati kako bi oslobodila nos od "čepa" dok Meralys djeluje već nakon jednog ubrizgavanja pumpicom. Kroz nekoliko dana primjetila sam također da je učinak odčepljenog nosa puno duži mada kada me uhvati kronično, posebno sada u zimskim mjesecima ništa ne djeluje duže od 4 sata. Ne razumijem se previše u sastojke lijekova ali koliko sam uspoređivala, Meralys kao djelatnu tvar sadrži ksilometazolinklorid poput drugih kapi koje sam koristila ali u sastavu ima morsku vodu i hijaluronsku kiselinu koje očito produžuju učinak glavne djelatne tvari i time duže djeluje. Naravno, ako ste ovisnik o kapima poput mene, ne morate se složiti jer je i ovaj dio potpuno individualan kao i sve u životu no svakako vrijedi probati. 

Što se tiče operacije devijacije septuma, godinama razmišljam o istoj i čak napravila popis liječnika za koje sam dobila preporuke no nažalost, upoznala sam i veliki broj osoba koje su obavile operaciju a simptomi se ponovo vratili tako da sam još u fazi razmišljanja da li operirati ili ne. Iskreno, voljela bih se osloboditi svih kapi na ovom svijetu jednom zauvijek kao i raznih inhalacija i ljekovitih pripravaka no dok me netko dobro ne uvjeri da odem na operaciju, nastavljam sa Aquamaris i Meralys kao trenutne zimske favorite. 

Patite li od devijacije septuma? Kako se nosite s ovom deformacijom?

24 komentari:

  1. Nažalost, znam kako ti je. U mom slučaju alergije dodatno pogoršavaju stvar... :/ Isprobala sam razne kapi no nisam pronašla nijedne koje bi mi stvarno odgovarale. Nasonex sprej mi se pokazao najučinkovitijim no on nije za stalnu upotrebu. Čak mi se često događalo i da me kapi peckaju i izazivaju neugodan osjećaj u nosu pa sad najčešće koristim samo fiziološku otopinu koju si sama pripremim pa njome ispirem sinuse. O operaciji razmišljam s vremena na vrijeme u onim težim razdobljima no i dalje se ne usudim odvažiti na taj veliki korak.

    OdgovoriIzbriši
  2. Drago mi je da si napisala post i na ovu temu jer patim od devijacije otkad znam za sebe. Nikakve kapi niti inhalacije mi ne pomažu i nos mi je konstantno pun sluzi. O operaciji također razmišljam i vjerojatno ću se odlučiti a koristim Aquamaris mada mi on samo ispire i ovlažuje nosnu šupljinu a kapi izbjegavam iako ih uvijek imam u torbi.

    OdgovoriIzbriši
  3. Devijacija septuma može biti i urođena, nasledna. Ne mogu da verujem da delimo i devijaciju septuma ahaha, pa mi moramo da uradimo neki genetski skrining, sa obzirom na moje poreklo, možda smo u rodu, a da ni ne znamo :D Zavisna sam jako dugo bila od Olynth, sada sam prešla na Olynth HA. Kontrolišem se, prošla sam pre dve tri godine "skidanje" sa kapi za nos, tri nedelje gušenja doslovno, ali sam shvatila da se na kapima za nos ne živi. Mogu da prouzrokuju haos i ja to sve medicinski znam, ali džaba kad ne mogu da dišem normalno. Mogu da operišem septum besplatno kod nas u Srbiji i više puta su mi nudili, ali ima da dišem na škrge, ali neću da se operišem bez preke potrebe. Meralys ne znam da li ima u Srbiji, mislim da nema. Ukoliko reše da dođu kod nas u Srbiju, molim te daj im moju adresu, da prodišem kao čovek! :*

    OdgovoriIzbriši
  4. Imamo isti problem. Samo što su kod mene to otkrili prije dvije godine, u mojoj 30oj godini. A krenulo je tako da sam imala abnormalne bolove u desnoj gornjoj strani i nisam mogla razaznati dal je zub, zubno meso ili nešto treće. Prvo sam otišla kod stomatologa koji me pregledao i nije ništa vidio, pa me poslao na ortopan, ali i taj je nalaz bio uredan. Onda me uputio da odem svojoj doktorici opće prakse jer misli da je to upala živca. A imam tak neku smotanu doktoricu da je to strašno. I nakon nekoliko nagađanja kažem ja njoj da nije od sinusa. I prvi RTG snimak je ukazao da bi moglo kretat odatle. Zatim su usljedile razne pretrage, inhalacije, sprejevi za nos, tablete, još nekoliko RTG, pa sam bila i na magnetskoj sinusa. Svašta nešto... Uz razne tablete i sprejeve sam se malo dovela u red. Kaže doktor da me za sada ne bi slao na operaciju, ali ćemo vidjet kak će mi u budućnosti biti.
    Isto sam čula kao i ti da nema baš nekog prevelikog poboljšanja. Kad nisam na nekim terapijskim sprejevima, onima na recept, onda koristim Aquamaris. Ovaj novi sam nedavno vidjela i baš mi se čini okej zbog sastava. Kad isprobam, javim svoje dojmove.

    OdgovoriIzbriši
  5. Uradila rinoskopiju, i ja idem na operaciju u blizoj buducnosti. Ne znam nikog kome nije pomogla operacija, tj.svako je normalno prodisao nakon toga, ipak se radi o mehanickoj prepreci samo. Mada zanimljivo i ja nikad nisam znala do 20 i neke godine da imam taj problem, jer mi je nos pravilan spolja, mene konkretno plasi da se to nesto ne poremeti, pa da mi pored funkcionalne bude potrebna i plasticna operacija a samo je funkcionalna pokrivena osiguranjem. R sad cure, ne znam sta cekate na operaciju, ja sam ljetos otkrila i planiram na proljece uraditi. Jer doktorica me upozorila da zbog otezanog disanja i sinusi mogu da prorade, slikala sam ima blaga sjena na jednom maksilarnom sinusu, nemam glavobolje, malo curi nos, ali ako ne uradim to, mogu nastati gori problemi, ne daj boze upala sinusa, gnojni cepovi, a to onda znaci i nove operacije. Dakle, sto prije, to bolje.

    OdgovoriIzbriši
  6. Citam ovaj vas post i totalno se pronalazim u njemu! Imam potpuno isti problem. Sa devijacijom sam se mucila nekih 15 godina, odlucila sam se za operaciju prije par godina. Ispocetka mi bilo super, nitko nije bio sretniji od mene, al sreca je kratko trajala, svi se simptomi vratili :'( I od tad se OPET borim, svaki dan stavljanje kapi u nos, bez njih nigdje ne mogu sto je uzasno... Prije par mjeseci sam otkrila Meralys, obicni i prezadovoljna sam, produziva mi odcepljenost nosa za par sati. Svakako probam i ovaj novi Meralys. Tnx. Sto se tice operacije, ne preporucam ju jer je veoma teska, 5 dana nos pun tampona sto je traumaticno jer se ne moze ni disati ni gutati. Nakon toga glavobolje uzasno jake kao posljedica operacije... Sve mi se cini da pravog, trajnog lijeka nema. Mi i nasi nosevi vjecno osudjeni na stetne kapi :'( :'(

    OdgovoriIzbriši
  7. Pricaj mi....borim se od skraja osnovne s njom i kapima i isto tako nisam znala sta je,tek prije koju godinu posalju me na orl i kazu da imam devijaciju.Operaciju sam odbila jer je doktor bio nesiguran dal ce mi ona pomoc,cak je i predlozio da disem na drugu nosnicu koja mi je slobodna (Boze svasta) Uopce nisam spremna prolazit kroz taj proces operacije jer je uzas(citala mnoga iskustva i cula) Da imam nesto viska novaca otisla bi privatno jer se tamponada drzi samo jedan dan i isti dan se ide i kuci.Dugo sam koristila kapi koje su mi ocito unistile sluznicu.Izbjegavam ih koliko mogu ali moj problem je nesto drugaciji od tvog,naime meni se taj slajm iz nosa samo "seta" po nosu ,ne mogu ga bas ni ispuhat,puna sam pa kao da mi se slijeva niz grlo i to me gusi,gadljiva sam. (sori na opisu :D) Na orl mi jos rekli kao oni ne vide taj slajm koji se slijeva i kao mozda si samo umisljam (kako da ne) a ja sve kao "hrakcem" koliko me zna mucit.Meni je i iz vana vidljivo ka se zagledas da mi je nos malo kriv i ide u lijevo.Ljeti jos prezivljavam ali zimi me najvise pati kad krenu virozice,meni nikad oporavka zbog nosa a i grlo me zna zezat zbog slajma...ma patnje zive sta rec..Operil mi je i unistio sluznicu,Meralys sam koristila obicni i bio mi je onako,kao i svi drugi,nis bolji od Operila.Fizioloskom se malo ispiram da mi bude lakse ispuhat nos,U jutro mi je najgore...sori na dugom tekstu ali bas sam hepi da je netko progovorio i na tu temu.

    OdgovoriIzbriši
  8. Nazalost..operirala sam devijaciju radi istih problema kod vrhunskog otorinca...i simptomi su se vratili..nema spasa...sinusi su problem..non stop mi se slijeva u grlo...a disanje je mrvicu lakse...ali jako teska operacija i mukotrpna

    OdgovoriIzbriši
  9. Uh, baš mi je žao što imaš ovu muku, ne sumnjam da je jako nezgodno i neprijatno i nadam se da ove kapi deluju. Pošteđena sam (makar) ovakvih muka, ne znam da li sam 5 puta u životu stavila bilo kakve kapi za nos.

    OdgovoriIzbriši

  10. znam da su ovakve kapi učinkovite, ali probaj s fiziološkom otopinom, ona bar ne oštećuje sluznicu i ne izaziva ovisnost ;)

    OdgovoriIzbriši
  11. GeloSitin sprej za nos i dišem nakon 10ak godina s prijelomom nosa.

    OdgovoriIzbriši
  12. Slučajno sam naletjela na ovaj post listajući po Croatian beauty blogs. I evo odmaram od pripremanja ispita i pišem ti ovdje svoje iskustvo..
    Nažalost, imala sam ovaj problem i nije nimalo lagan, u potpunosti te razumijem.
    Meni je otkrivena devijacija upravo putem rhinomanometrije, ali sam ja prethodno radila i operaciju krajnika misleci da ce se time problem rijesiti.
    No uzasne glavobolje, pretesko disanje, ogromno plavetnilo ispod ociju se i dalje pojavljivalo.
    Moja dijagnoza je bila da su mi bile otisle obe nosnice, i kada sam radila taj nalaz, doktor mi je rekao da ne moze operaciju raditi jos jer sam bila u pubertetu (16 god), jer je ne bi u potpunosti uradio.. I evo, prije 3 mjeseca sam operisala. Za te dvije godine, stanje se duplo pogorsalo, barem tako je pokazala rhinomenometrija, da sam ja jedva izdrzala po 16 sekundi disanja za vrijeme tog nalaza.
    Operacija - veoma bolno iskustvo. Ja sam samu sebe i fizicki i psihicki pripremala ali je to nadmasilo sva moja ocekivanja..
    5 dana sam drzala tampone u nosu i njihovo vadenje je bilo ravno ubojstvu, doslovno sam se derala i bila gotovo onesvijestena iduca 2 sata. Folije sam vadila 7.dan i to nije bilo tako bolno iskustvo..
    10 dana nisam mogla nikako spavati, od bolova, silne nervoze, velike fizicke iscrpljenosti. Operacija me je toliko iscrpila da doslovno nisam mogla otici sama do wc-a. Glava me je uzasno bolila a posljedice anestezije osjecam i danas..
    Oporavak jeste bolan, ali ipak vrijedi.
    Ja mogu reci da sam zaista prodisala.. Osjecam zrak u nosu, siri mi se dro grla i zaista mi je bilo u pocetku cak i cudno. I vise ne disem tako cujno kao prije.
    Glavobolje su se smanjile, iako su i sada prisutne ali vjerojatno malo i zbog stresa, trenutnih ispita i svega sto mi se desava..
    Ja sam iz BIH i operaciju sam radila kod dr. Geze u Sarajevu :)
    Ukoliko te jos stogod zanima, slobodno pisi u komentare ;) :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mozes mi reci za koliko vremena poslije operacije si prodisala na nos?! Ja sam iz Sarajeva, operisao sam devijaciju prije 40 dana,ali i dalje imam konstano zacepljen nos.. Kada se krecem nos se cesto odcepi,ali u sjedecem polozaju je uvijek zacepljen...

      Izbriši
  13. Imam devijaciju septuma od pete godine kada sam pala na nos i slomila ga.Cijeli život patila sam dišući samo kroz jednu nosnicu.Prošla sam puno upala sinusa, nosila kapi za nos stalno u torbici,posjetila puno liječnika , uništila sluznicu u nosu i tek u srednjim godinama se odlučila za operaciju jer sam se noću u snu gušila.Budila sam se hvatajući zrak i samo strah da se spavajući ne ugušim je bio jači od straha od operacije.Nijedna operacija nije lagana .Ja sam imala sreću da me nakon zahvata ništa nije boljelo ( bilo je pacijenata koji su stalno uzimali analgetike).Neugodno je disati isključivo na usta sa otečenim nosom,očima koje stalno suze i sa metrom zavoja u nosu.Ja nisam imala nikakvih postoperativnih komplikacija i oporavila sam se zaista brzo.Nekih 5-6 godina sam uživala u disanju punim plućima a onda se sve polako počelo vraćati.Sada, deset godina od operacije dišem puno lakše, ne gušim se noću ali primjećujem da se staro stanje polako ali sigurno vraća.

    OdgovoriIzbriši
  14. Srecom nemam ovaj problem i bas mi je zao sto ga ti imas :/

    OdgovoriIzbriši
  15. Nemoj se trovat sa nikakvim kapima ni sprejevima.
    Od njih ti neće biti bolje, nego samo gore!!!!!
    Ni jedan lijek na svijetu nikome neće donjeti dobroga, samo će vam još više naštetiti.
    Kada pogledate što se najviše reklamira na tv-u to su ljekovi i meso!
    Upravo ono što je najgore i što je najštetnije za sve nas!!!!!
    Ništa što je proizvedeno kemijskim putem u labu nemože bit dobro, nikakoooo!!!!!!
    Poznato vam je ono: za nuspojave upitajte svog ljkarnika ili lječnika!!!!!!!
    Kako nešto što bi navodno trebalopomoć i izlječit nešto ima toliki niz nuspojava.... i onda naravno opet morate doktoru po drugi ljek i to je samo začarani krug.
    Proluftaj stan ujutro i navečer! Nemoj se palšit zime ;) Isključi grijanje u sobi u kojoj spavaš i neka ti je uvijek vlažna.
    Probaj svako jutro iscijedit limun u 2dl što toplije vode. Preko dana pij što vručije čajeve-moja preporuka đumbir..može i sami sok ali topla voda..
    U hranu ubaci male ljute papričice, češnjak...izbjegavaj kofein i mlječne proizvode jer oni pogoršavaju stanje i još više uzrokuju sluzi u tijelu i štopaju organizam. Peri se..uzmi lonac zakuhaj malo vode i stavi soli, cajeva, ulja čajevca pokrij se po glavi i disi.
    Provodi što više vremena šetajuči na zraku i suncu zbog d vitamina, hrani se sa što više sviježom hranom, i dobro spavaj.
    Uzmi si ulje sezama nakapaj par kapi u svaku nosnicu i mali prstom iznutra masiraj..sretnoooo ;)

    OdgovoriIzbriši
  16. Sorry Ines,
    zdrav život i pravilna ishrana svakako ali kod krivog septuma nikakve ljute papričice i spavanje u hladnoj sobi neće pomoći.Znam iz svog iskustva.Nema toga što nisam probala.Hladan zrak je kod mene izazivao užasno pečenje u nosu,nos bi se još jače začepio i curio .Jedina pomoć je operacija i to privremeno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se, svatko tko nema problema sa devijacijom lako može pljuvati po kapima i soliti pamet oko lijekova ali kada legneš i ne znaš hoćeš li se ugušiti u snu drugačije bi razmišljao.
      Drago mi je da je Martina potegnula i ovu temu koja je problem mnogih i žao mi je pročitati koliko ljudi ima problema s devijacijom.

      Izbriši
    2. Slažem se i ja. Ines glumi stručnjaka, što očito nije inače nikad ne bi napisala takav komentar. Slične sam gluposti i ja slušala na račun kortikosteroida no činjenica je da su mi jedino oni smanjivali upale i koliko god se možda lošima činili meni su jako pomogli. A probala sam i s hrpom "prirodnih i zdravih" pripravaka koji su često znali samo naštetiti.

      Izbriši
  17. http://www.krenizdravo.rtl.hr/zdravlje/jala-neti-tehnika-ispiranja-nosa-koja-ublazava-glavobolju-i-djeluje-blago-na-disne-puteve

    OVO SI PROČITAJTE.
    TO JE JEDINO RIJEŠENJE!...... ODLIČNOOOOOOO
    Moderna medicina nažalost obično ne traži takve uzroke pa se najčešće bavi samo simptomima bolesti kada se bolest već razbuktala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Devijacija septuma nije bolest vec deformacija i ne moze se izlijeciti niti modernim niti tvojim pripravcima. RJESENJA nema osim operacije koja nije dugorocna.

      Izbriši
    2. Anonimna, to što si Anonimna već je dovoljno!
      Bili moji pripravci ili tuđi nebitno...
      Ovdje smo da pomognemo a ne da zadrto pričamo da nema pomoći kako ti kažeš..
      Ako voliš medicinu izvoli...široko ti polje!
      NETI , najbolja stvar koja postoji!
      Govorim iz prve ruke

      Izbriši
  18. Cao, imam problem sa sinusima godinama kao i devijaciju (uzasne glavobolje, povracanje, bol u ocima, otezano disanje i sl) .... nije uslovno da ako neko ima urodjenu devijaciju da ce imati probleme sa disanjem i islicno. Treba da se uradi bris nosa, alergo test, snimak, da bi se pravilno sve to lijecilo. Sve moguce kapi sam probala, cak je to preslo u zavisnost. mozda nekom pomogne http://dhu-homeopatija.com/srp165/product_item/Cinabsin.html

    OdgovoriIzbriši
  19. Ja sam imala urođenu devijaciju, cijeli zivot nisam mogla disati na nos. Od kapljica su mi pomagale samo te konkretne, tocnije Operil. Ako ga nisam kapala zacepilo mi se skroz, nisam naravno osjecala ni okus ni miris. I tako 10 godina. Onda sam se ohrabrila i operirala. Doktorica mi je rekla da ja nikad necu disati savrseno, ali da cu prodisati na nos. Tako je i bilo, sad vec 4 godine "disem". A posto ja bolje nisam probala, meni je i to savrseno. Oporavak od operacije mi je zaista bio gadan, mogu slobodno reci da sam se lakse oporavila od poroda. 4 dana nakon operacije sam imala tampone i u to vrijeme me jako boljelo. Bila je to ona pulsirajuca bol i analgetici u venu su je tek neznatno ublazavali. Nakon vađenja tampona bol je prestala, ali sam imala komplikacije s priraslicama - dva puta tjedno isla sam u bolnicu i to su mi cupkali pincetom. A onda je polako sve doslo na svoje i ja sam prodisala. Danas sam sretna jer nemam nikakvih problema, nos mi se lagano zacepi ponekad kad sam prehlađena i to rjesavam fizioliskom otopinom. Meni je ta operacija promijenila zivot jer sam do tada bila ovisna o kapima za nos.

    OdgovoriIzbriši