FOLIKULITIS NAKON DEPILACIJE

Posted by Dear Skin at 21:16
Vjerujem da su rijetke osobe koje se niti jednom u životu nisu susrele s problemom zvan folikulitis odnosno upalom folikula dlake.
Što je to i kako izgleda? Folikulitis je bakterijska upala folikule dlake i postoje razni uzroci koji ga uzrokuju: bakterije, virusi, gljivice, trenje kože uslijed nošenja uske odjeće, depilacija, brijanje, akne, dermatitis, ogrebotine ili ozljede.
Folikulitis obično sam prolazi za nekoliko dana i radi se o površinskom stanju kože no u slučajevima da su simptomi dugotrajni ili se često javljaju potrebno se obratiti liječniku. Srećom, nisam imala problema s težim oblicima i stoga današnji post govori o folikulitisu nastalom nakon depilacija.
Ukoliko ste barem jednom u životu depilirali dlake, vjerojatno ste primjetili manje ili veće crvene prištiće ili kvrge koje su ili pune gnoja ili suhe te obično svrbe. Bez obzira na način ili metodu depiliranja (britvice, depilatori, vosak...) ovakvi simptomi su skoro postali normalni. Razlog je jednostavan: depiliranjem otvaramo put bakterijama koje prodiru u folikul dlake i tamo uzrokuju upale.
folikulitis na kosi uzrokovan brijanjem glave/izvor fotografije 
Kako spriječiti/liječiti folikulitis? Nažalost, nema posebne metode u sprečavanju ovog neugodnog simptoma osim uobičajenih savjeta poput pilinga kože prije depiliranja no postoji dobra vijest koja  kod većine prolazi: redovitim depiliranjem, folikulitis se sve manje i manje pojavljuje pa je bolje da se redovito depilirate a ne kampanjski na ljeto (kao ja) jer tadao muke po prištićima kreću ispočetka.
Postoji još jedna odlična stvar a to je visoka frekvencija koju koriste kozmetički saloni a služi dezinfekciji kože i njenom bržem regeneriranju i zacjeljivanju stoga ako planirate obaviti depilaciju u salonima, raspitajte se koji posjeduje aparat za visoku frekvenciju.
Što se tiče preparata, najbolje je nakon depilacije koristiti obični baby puder koji će na području depilirane zone upiti znoj i višak sebuma a ujedno i smiriti iritacije. Kad smo kod toga, ne uskačite odmah u usku odjeću barem dva dana nakon depilacije kako bi spriječili trenje i znojenje tih dijelova.  Vrlo je važno i nošenje pamućne odjeće, posebno ako se bavite sportom jer sintetika pogoduje iritacijama a nakon šoka zvanog depilacija, ne treba vam nikakvi dodatni okidači za moguće iritacije.
Brijanje britvicom je posebna priča i nadam se da je svima jasno kako britvicu ne treba dijeliti ni sa kim i najbolje je koristiti jednokratne britvice koliko je moguće, u suprotnom britvicu obavezno dezinficirati prije i nakon upotrebe. 
Prištiće i kvrgice nikako ne dirajte i ne istiskujete jer riskirate još veću upalu pa se problem koji traje nekoliko dana pretvara u noćnu moru od nekoliko tjedana s rizikom od stvaranja ožiljaka
Folikulitis može zaista biti frustrirajući, posebno na licu te mi se ponekad  čini da kada prođu iritacije i prištići, pojave se ponovno dlake i tako stalno u krug, no iz svog iskustva mogu potvrditi da su simptomi redovitom depilacijom sve manji i manji. Osim toga, trenutno testiram jednu metodu koja bi trebala riješiti problem uraslih dlaka, folikulitisa i dlačica dugoročno, no o tome uskoro :)

Patite li od folikulitisa? Kako se borite sa simptomima?

10 komentari:

  1. Uh taj folikulitis, meni je najgore bilo na bikini zoni, godinama sam muku mučila jer koju god metodu depilacije primjenim pojave se crvene tackice i užasno izgleda. I da bude još gore onda se sve to proširi i na području bedara. Sad koristim eveline kreme za depilaciju i stanje se drastično popravilo. Ponekad se pojavi par tackica ali najbitnije da brzo prođu i ne šire se po nogama. E da i baby puder se meni pokazao kao najefikasniji za smirivanje tih upalica.

    OdgovoriIzbriši
  2. Nakon jucerasnjeg Marijaninog posta o pomodarstvu vezanom za brijanje lica, jos jedan odlican post.
    Godinama se depiliram sto voskom sto secernom pastom, i eventualne folikulitise rjesavam baby puderom, obicnom zastitnom baby kremom, cinkovom kremom ili aloe vera gelom. I bravo za spomen visoke frekvence cija upotreba je u nekim kozmetickim salonima sastavni dio post depilacije.
    Pozdrav od Marije.

    OdgovoriIzbriši
  3. Da, povremeno mi se pojavi folikulitis. Manje na potkoljenicama, a češće na preponama.
    Otkrila sam da ako na područje prepona redovito nakon tuširanja stavim dezić, osim što uklanja miris znoja,folikulitis se tada puno rjeđe javlja.
    Na potkoljenicama najčešće istisnem prišt, pincetom uklonim dlačicu, dezinficiram i stavim Sudocream.

    OdgovoriIzbriši
  4. Najčešće mi se pojavljuje u bikini zoni i zaista je neugodan.Sudocream i baby puder zaista pomažu.

    OdgovoriIzbriši
  5. meni ljeti dođe za plakat od svrbezi i iritacija uzrokovanih deiliranjem. ulazak u more i tuširanje u kadi nakon kupanjana mor isto je kao da stavljam alkohol ili kiselinu na kožu. toliko boli :( sasim se zimi kad se ne moram deilirati skoro nikako kao često ljeti. ovo s kosom ima moj brat koji se često brije samo kako nebi morao nositi kuharsku kapu

    OdgovoriIzbriši
  6. Kod mene se javljao na zadnjoj spoljasnjoj strani lista, jer sedim sa prekrstenim nogama, i tu gde se list stalno oslanja na golenjacu druge noge, koza zadeblja, pa dlake teze probiju i zacas dodje do upale. Resenje? Naravno, nakon antibiotske kreme dan dva, dok je upala akutna je lokalna primena Keratolitickog krema i/ili cest piling. Kod mene to resi problem. Pa i same epilacija hladnim ili toplim voskom je piling.Osetljivi bi odmah nakon epilacije trebali da nanesu nekakav antiseptik koji ima istovremeno i umirujuce efekte.

    OdgovoriIzbriši
  7. Redovno se depiliram( nazalost britvicama, ali namjeravam isprobati secernu pastu sto prije) i zimi je podnosljivo jer se manje znojim, najvise se pojavljuje na preponama i gornjem dijelu nogu, ali ljeti bude uzasno zbog znoja i vrucine, svrbi, stalno je iritirano jer se depiliram svaki drugi dan. Pomognu sredstva za njegu koze poslije suncanja jer rashladjuju. Ali otkrila sam aloa vera gel od esia i super je.

    OdgovoriIzbriši
  8. O da, patim oduvek i uvek i pojavljuje mi se doslovce ma koje sredstvo za uklanjanje dlaka koristila. Zaključila sam da neke srećnice među kojima sam i ja jednostavno imaju prejake dlake i sklonost ka folikulitisu i da tu nema neke trajne pomoći, samo kratkotrajno saniranje...

    OdgovoriIzbriši
  9. Dajte pazite s tim baby puderom na intimnom području.

    http://net.hr/magazin/zdravlje/krivi-su-johnson-johnson-mora-platiti-milijune-dolara-odstete-jer-je-zena-umrla-od-raka-jajnika/

    OdgovoriIzbriši
  10. Ni ja nisam imala neke velike probleme, mada pocela sam da se depiliram voskom i koza mi je mnogo smirenija u odnosu na period kada sam se brijala :)

    OdgovoriIzbriši