TOP 5 OBMANA I PREDRASUDA

Posted by Dear Skin at 20:56
Drage moje, kao što znate, kozmetika je moja velika strast radi koje je i nastao ovaj blog koji me povezao sa mnogim osobama koje nešto nude, savjetuju ali i onima koje traže informacije i konzumiraju preparate i tretmane. Slušajući i čitajući mnoge slučajeve i pitanja, danas sam odlučila napisati top 5 obmana za koje JA mislim da su totalne gluposti. 
1. Vrlo često mi se obrate mlade žene i priča ide ovako: "Imam 27 godina i još sam premlada za kremu." Moje protupitanje glasi: "Kakav tip kože imate? Ne osjećate nikakvo zatezanje niti potrebu?" odgovor uvijek glasi da je koža osjetljiva i suha ali mlade dame misle da su sa 27 ili 30 godina premlade za korištenje krema za lice te ih odgađaju za 40-te ili 50-te godine. 
Dakle, super ako nekome ne treba krema za lice niti preparativa, ali nikada neću podržati korištenje makeup-a direktno na licu i smatram da je ovakvo mišljenje totalno pogrešno jer sa 27 godina niste premladi za korištenje preparative prilagođene vašem tipu i stanju kože jer sa 40 ili 50 kada koža bude izgubila tonus i elastičnost onda slaba pomoć i od zlatne kreme za lice.
2. "Ne želim dezodorans u stiku ili rol-onu jer oni začepljuju pore pa biram samo deziće u spreju". Velika predrasuda jer neće vam oblik dezodoransa začepiti pore već sastojci, konkretno aluminij i talk.
3. "Nema šanse da idem na čišćenje lica, zadnji put sam bila upaljena još gore". Ok, kod ovakvog komentara uvijek pitam sa kojom kozmetikom radi kozmetičarka i obično osoba ne zna odgovor. Čišćenje lica je odlična stvar ali na njemu nemojte štedjeti. Badava povoljan tretman ako se radi sa ne dermatološkom kozmetikom koja može biti komedogena tako da se uvijek raspitajte prije tretmana koji je postupak i kojim preparatima se radi. Isto tako kod čišćenja lica su problem iglice kojima se otvara pora. Naime, ako se istom iglicom otvara inficirana pora a potom pređe na drugi dio lica, velika je vjerojatnost da će se prenijeti infekcija pa zato često nakon čišćenja dođete kući još upaljenijih lica i aknama gdje ih niste do tada imale. Ukoliko se nudi masaža lica uljima nakon tretmana čišćenja, definitivno potražite drugi salon. Ama, kakva masaža uljima na otvorene pore i iritirano lice??
4. Tretman kisikom ili ozonom. Ovaj tretman nije neka novost, čula sam za njega prije nekoliko godina pa čak i isprobala ali iskreno se  čudim da to još postoji jednako kao i solariji. Tretman obećava pomlađivanje kože na način da kisik potjera razvoj novog kolagena dok prosječna cijena tretmana iznosi 500 kn. Moja topla preporuka, krenite za te novce u prirodu i nadišite se čistog kisika pa da vidite kako je koža napeta i sjajna.
5.PRP terapija pomlađivanja matičnim stanicama: meni zaista ne ide u glavu tko ove tretmane plaća? Ja kao laik razmišljam ovako; izvade ti krv koju nitko ne pregleda niti ne analizira, potom krv pomiješaju sa nekim serumom i potom apliciraju u lice? Kako znate kada se vadi krv? Na prazan, pun želudac? Iz koje vene se vadi krv? Gdje su pravila kod vađenja krvi kao što postoje stroga pravila kada vadite krv za analizu? Pozivanje na pomlađivanje ovom metodom je najobičniji marketinški trik jer činjenica je da u krvi ima jako malo matičnih stanica i to su tzv krvotvorne matične stanice (CD 34) koje ništa neće napraviti za vašu kožu. Krvna tekućina, odnosno plazma nema stanica i da bi se iz tih krvotvornih dobilo više matičnih stanica to bi koštalo jako, jako puno a postupak bi izgledao poput onog prilikom uzimanja matičnih za transplataciju. 
Gornji sloj kože se sastoji u principu od mrtvih stanica te što god aplicirali u njega neće preživjeti jer nema hrane tako da bi se trebalo jako duboko aplicirati ali i tada je upitno djelovanje jer jednostavno nema nikakvih dokaza. Mislim, da se možemo samo tako jednostavno izliječiti onda čemu postoje pupkovine banke matičnih stanica? Kako to da nije leukemija već izliječena itd...
Najbolji primjer marketinga oko ovog tretmana je fotka Kim Kardashian sa krvavim licem no kada se apliciraju tzv vaše matične stanice, tekućina je žuta i želatinasta i nigdje traga krvi kao na ovoj fotki. Uostalom, imala sam prilike upoznati deseteke žena koje su se podvrgnule ovom tretmanu i od niti jedne nisam čula pozitivan dojam a da ne kažem da ovaj tretman košta nekoliko tisuća kuna.




Ovaj post ima nastavak, te očekujte uskoro još "bisera" i razmislite o plaćanju beskorisnih tretmana.



22 komentari:

  1. Sori, al najbolji biser mi je 'imam 27 god i još sam premlada za kremu'. Još se smijem, stvarno :'D

    OdgovoriIzbriši
  2. Jednostavno se ne mogu nacuditi zenskoj gluposti i naivnosti. Jednaa od zadnjih gluposti koje sam cula je brijanje lica jer puder bolje sjedne 😦
    Nazalost u krvi nema dovoljno maticnih stanica (krvotvornih maticnih stanica) te stoga postoje banke maticnih stanica, zaklada ana rukavina, banka krvi iz pupkovine..valjda ljudi imaju viska novaca pa eto

    OdgovoriIzbriši
  3. tako je,nije moja koza sa 30 ista kao tvoja sa 30,neki manje spavaju,vise su propatili,rade pod klimom,pos stresom su,godine su samo broj,ako nekom treba botoks sa 30 neka ide sa 40 i 50 ionako ti samo noz moze pomoci

    OdgovoriIzbriši
  4. Neke žene očito imaju previše para, a premalo mozga kad na sve to nasjedaju jer mi nema apsolutno nikakvog smisla kao brinuti o svojoj koži, a ići na tretmane koje prethodno nisi provjerio... Prestrašno! Jedna od većih gluposti za koje sam ja čula je brijanje lica žiletom po uzoru na muškarce jer oni kao iz tog razloga izgledaju mlađe. Onaj tko na to nasjedne očito nikad nije čuo za piling. :D

    OdgovoriIzbriši
  5. Okej, mogu sve iole da shvatim, ali premlada sa 27 za kremu. Ne znam, ne mogu biti pametna nakon što pročitah nešto ovako. Dosta interneta za danas!

    OdgovoriIzbriši
  6. Slazem se sa svime, osim sa tretmanima kisikom, postoji sprejanje kisika aplikatorim koji je kao air brush u koji se stavi ampula i to je samo povrsinski, vise za osvjezenje i dezinfekciju, a djelotvorniji oblik tretmana kisikom je "infuzija" koja pod jakim pritiskom sluzi kao nositelj ampula skroz do dermisa, problem je da je takvih aparata kod nas svega par, a dobar dio salona sprejanje reklamira kao infuziju.... ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iskreno, nije mi jasno što se točno radi? Uvede kisik pod kožu ili šta? Moraš mi objasniti što se točno radi tim tretmanom

      Izbriši
    2. Ja sam prvo isla na ciscenje lica i nakon nekoliko dana na ovaj tretman.radili su mi sprejanje.efekat je odlican.koza vidno osvjezena,nekako zategnutija i cistija.jako sam bila zadovoljna

      Izbriši
  7. Mislim da je to sve jedan zacarani krug.Osobno mislim da kad sam ispunjena i sretna da sam tad najljepsa.Koristim kreme,serume, tretmane..,ali bez unutarnjeg zadovoljstva nema ni sjaja....

    OdgovoriIzbriši
  8. Mislim da to sto je radila Kim je takozvani PRP, mislim i da sam gledala epizodu. PRP (Platlet Rich Plasma) se dobije kada se izvdi krv, i centrifugiranjem odstrani plazma, ne sva i ostali krvni elementi (crvena i bela krvna zrnca), a zatim se to ponovo ubrizga na mesto u telu koje je pvredjeno. (Oprostite sto sam jako uprostila da vas ne bih gnjavila). Najpre Martina je u pravu,nije crveno (jer crvena krvna zrnca su u dnu sedimenta i ne koriste se za ovaj krvni derivat), bledo je zuckaste boje. Drugo-PRP je delotvoran kod povreda sportista i ima svoju primenu u ortopediji.Ovaj efekat se zasniva na nekoliko mocnih reparatornih trombocitnih tkivnih faktora.Moj sin je imao povredu meniskusa kolena, pa sam zaista dobro proucila PRP pre no sto sam pristala da ga primi.Zaista je delotvoran. Analogno tome bi mogao biti od koristi i za kozu. No, zasada nema dovoljno na nauci baziranih dokaza za to. Ja ovo ne bih radila sve dok ne vidim cvrste dokaze u ozbiljnijem medicinskom casopisu.

    OdgovoriIzbriši
  9. Meni su najsmjesnije reklame krema koje kao smanjuju obima struka i bokova redovnim koristenjem.helouuu jel ovi i ljudi poznaju zakone fizike.i fiziologije hahaha

    OdgovoriIzbriši
  10. Odličan ti je post:) a ove ženskice šta sa 27 misle da su još uvijek mlade i da im kreme ne trebaju stvarno ne znam u kojem neinformiranom svijetu žive , ja sam sa 27 godina vec imala 13 godina staža sa kremama i ostalom kozmetikom. A sa 15 sam počela koristiti kreme za oko očiju i zato jesu i danas sa 36 moje okoloočne borice minimalne iliti nevidljive. Eto toliko o tim mladim curama koje vec s 27 imaju bore ali su premlade za kreme. Sa 36 će biti prestare , kratko i jednostavno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja imam 16 godina,kreme koristim od vrtića haha :),a okoloočne sam počela koristiti prije godinu dana,ali imam mimičke borice :/

      Izbriši
  11. Ne mogu povjerovat da netko misli da je sa 27 premlad za kremu?????U kom stoljeću te žive?O.K.postoje žene koje preparativa ne zanima,ne kupuju kreme i ne mažu se ničim.Svatko ima pravo izbora , ali još od niti jedne nisam čula da to ne radi zato što je premlada.
    Tretmane kisikom nisam probala ali PRP jesam i definitivno se slažem s tobom.To je bacanje para i nema ama baš nikakvog efekta osim što od silnih uboda koža malo natekne pa 2 dana lice izgleda punije.

    OdgovoriIzbriši
  12. Bliži nam se proljeće, a onda će nas početi bombardirati s reklamama o preparatima za čudesne djete i uklanjanje silikona....

    OdgovoriIzbriši
  13. Ja ti moram priznati da prije nikad nisam pretjerano čitala sastav krema, seruma Itd. A onda sam otkrila tvoj blog, svašta novoga naučila i sada znam da krema od 1000kn ne vrijedi te novce, da ime brenda ne znaci kvalitetu...doduše svaka koza je drugačija i različito reagira ali kvaliteta sastojka je uvijek ispred imena i iznosa nekog brenda i točka :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Svaka čast na ovom postu :) Moja omiljena predrasuda je "ja sam lepa pa mi ne treba šminka" :D

    OdgovoriIzbriši
  15. Ja o medicini /krvi nebi pricala ako nemam poima. Ocito je da nemate. Kakve veze ima kakva/odakle/jeo ili ne jeo...krv je krv. A drugo je to pomaze li ili ne taj tretman.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vidim da niste baš shvatili. Htjela sam reći da vađenje krvi kod PRP-a nije propisano a kad se tako nešto radi, mora biti strogo propisano.

      Izbriši
  16. Odličan post! I baš sam se nasmijala :D

    OdgovoriIzbriši
  17. Odličan post, baš sam se nasmijala i zabavila, no zapravo je tužno što ljudi ne doživljavaju (u ovom slučaju njegu lica) kao prevenciju, nego uništavaju kožu, a sjetiti će se da je treba njegovati kad budu imali 40 godina i izgledali ko babe :/

    OdgovoriIzbriši
  18. Znam neke koje su "stručnjaci", a ne koriste kremu za lice, no sve u rok službe. Što se stavke broj tri tiče, sama sam skeptik kada su tretmani za lice u pitanju pošto sam na blogo-promocijama prošla kao bos po trnju. Kada su uspeli da mi spale lice dok su mi promovisali svoj tretman kao blogeru, kuku šta bi mi se desilo da sam samo došla sa strane. Tako da ni svo znanje ovog sveta nije garancija. U mom slučaju su bile u pitanju kiseline, evidentno isuviše jaka koncentracija za moju kožu, ništa drugo do loša procena kozmetičarke. Što se krvi tiče neki se kunu u ovaj čudotvorni eliksir mladosti. Krvna plazma je bogata hranljivim materijama, te je to možda razlog lepše kože nakon primene. Sada tu ima puno toga, moramo biti zdravi, punokrvni da bi naša sopstvena krvna plazma bila dovoljno hranljiva i delotvorna. Krvi može da se vadi u ovom slučaju kada god, jedino je verujem bitno da nije odmahnakon obilnog i masnog obroka. Ovo su samo neka moja razmišljanja kako i zašto, kao nekoga ko se u medicinu razume. :)

    OdgovoriIzbriši