OFF TOPIC POST #3

Posted by Dear Skin at 17:47

Drage moje čitateljice i čitatelji, ponovno sam osjetila potrebu da malo "prerežem" kozmetičke recenzije i obratim vam se ovako ležernije kroz off topic postove koji nastanu s vremena na vrijeme.
Prije svega moram vam se zahvaliti na velikom povjerenju koje imate prema meni i ovom blogu jer svjesna sam da vam puno znači moj savjet ili mišljenje. I danas ću vam otkriti malu tajnu: u 4 godine koliko postoji ovaj blog, moj mali bijeg od surove svakodnevnice postao je i veliki pritisak.

Nije tajna da posljednjih godina radim u kozmetičkoj industriji, no počelo mi se gaditi kada sam shvatila kako to sve funkcionira kod nas.
Svakodnevna serviranja laži i glupih članaka, kampanje za kosu pune lažne kose, kampanje za kožu pune obrađenih fotografija, reklame posvuduša koje realno te proizvode koje reklamiraju uopće niti ne koriste, djevojčice od 14 godina u reklamama za celulit itd itd.
Svi koji me prate znaju da je moja suština koža, kožni problemi i pravilna njega pa sam i sama u moru neukusa koje nam svakodnevno serviraju isprobala razne stvari za koje se danas sama sebi smijem. 
ŠTO ME SMETA? Odlučila sam se malo pojadati te napisati nekoliko stvari koje me smetaju u posljednje vrijeme:
  • mito i korupcija:  otkako sam shvatila da pola toga što vam se danas preporučuje zapravo stoji neki deal brenda i liječnika/farmaceuta/prodavača  iskreno sam prežalosna radi toga jer eto, moj altruizam i nada da se može pomoći nekoj osobi iskreno i od srca vjerojatno je davno propala stvar. Nažalost u svemu se gleda korist, krajnji rezultat, statistike i dobro obavljeni posao, a malo krajnji potrošač i njegove potrebe.
  • bloganje: danas svatko može postati bloger i to uopće nije upitno, no ono što me užasava je pristup blogerica brendovima. Blog je internetski dnevnik osobe koja ga piše a ne beaplatna reklama brendovima. Nažalost, imala sam prilike vidjeti kako se dotične javljaju brendovima tražeći i moleći proizvode na recenziju što je meni osobno ponižavanje jer draga moja ako si otvorila kozmetički blog onda valjda voliš kozmetiku i istu imaš. Ne znam, možda sam ovdje u krivu i kako su nas na nekim skupovima učili, bloger se treba javiti brendu na način da pošalje svoj Media kit i statistiku, a svaki ozbiljan brend će onda razmisliti koja skupina čitatelja i blogera su adekvatni za njihove proizvode. Drage moje kolegice, ne ponižavajte se za jednu maskaru i gel za tuširanje, pišite, budite kreativne kao što i jeste , a suradnje će doći same po sebi, ako to uopće možemo nazvati suradnjama.Nažalost blogere se ne cijeni dovoljno i služimo samo kao besplatna/jeftina reklama, screenshot PR-ovcima za dobro obavljeni posao, a ti sjedi doma i uz sve obaveze piši i fotkaj 4-5 sati o nekom proizvodu. I još je najbolja stvar radi koje sam iskreno prestala čitati mnoge blogove, strah od negativne recenzije. Oke, znam da nije ugodno napisati da proizvod nije ispunio očekivanja, i samoj mi je tako, ali nemoj mi pričati jedno, a pisati drugo. I još jedna stvar kada smo kod toga, mnoge kolegice ni same ne znaju kako koristiti neki proizvod pa mi se često obaraćaju upitima. Drage moje, radije ga nemoj koristiti, pa imaš jednu kožu, nego pošto poto napisati nešto o tom proizvodu. Radi čega? Bojiš se da nećeš drugi put dobiti? Big deal! Ionako svi mi moramo raditi i zaraditi za život jer od beauty bloga ne možeš u Hrvatskoj sigurno živjeti, pa prema tome, kupiti ćeš si ono što ti odgovara i o tome pisati. 
  • prodavanje magle: pod ovim mislim da zaista prestrašno loše proizvode kojima zakon dozvoljava da pišu kako će vas regenerirati, pomladiti i ukloniti probleme. Da nisam u ovoj branši vjerojatno ne bih znala kako to funkcionira, no nažaost, kod nas se smije puno toga obećati,a malo ispuniti.
  • svakodnevna pitanja i traženje savjeta: drage moje, ja bih rado potrošila šest sati dnevno odgovarajući na vaša pitanja ali nažalost nisam u mogućnosti jer život nosi svoje obaveze,a uostalom ja vam zaista ne mogu preporučiti nešto putem poruke i bez da vidim vašu kožu
  • hejterski komentari: ovaj blog ima moderaciju komentara pa tako kada se netko anoniman pojavi sa nekim nesuvislim komentarom koji samo odaje njegovu nekulturu i ljubomoru a ništa suvislo ne kaže, jednostavno ne odobravam. 
  • krađa teksta, fotografija i ideja: svaki dodatni komentar je suvišan i moram naglasiti kako je Dear Skin zakonski zaštićeno ime tako da će budući kradljivci biti pismeno obaviješteni.  Pod ovim ne mislim na šeranje mojih recenzija već na kopiranje teksta i slika bez odgovarajućeg potpisa autora ili linka.

ŠTO ŽELIM?

  • uvesti dan za odgovaranje: puno puta sam se žalila preko FB-a kako ne stižem odgovarati na svakodnevne poruke i mailova, pa se i ovim putem ispričavam jer to što ne odgovorim ne znači da vas ne cijenim već jednostavno nemam vremena.  Uvesti ću jedan dan samo za to jer vaše poruke su složene i zahtjevaju koncentraciju u odgovaranju, a sve to zahtjeva dodatno vrijeme
  • napisati knjigu: da, da..dobro ste pročitali: želja mi je jednog dana napisati knjigu koja je već na pola gotova, a vjerovale ili ne, neće se raditi o kozmetici već jedna autobiografska knjiga u kojoj vam želim ispričati dobar dio svog života, što je za mene značio ovaj blog i kako me u konačnici spasio od depresije i koliko sam uz njega napredovala.  Znam da svima na van izgleda kako je blogerima divno, vjerojatno misle i da super zarađujemo,  ALI voljela bih vam jednom napisati kako stvari stoje i što sam sve prošla kako bih olakšala odabir drugima i preživjela.  

Volim ovaj blog i svoje čitatelje, divno je kada te žene prepoznaju i stisnu ruku uz komentar da sam im puno pomogla i ako niste znali, moj posao je njega i savjetovanje  isto kao što radim online te nema veće sreće kada vidiš da se tvoj trud isplati.
Hvala vam od srca na čitanju, komentarima i praćenju,  hvala onima koji me podržavaju i vjeruju a za sve ostale, postoji X u desnom kutu ekrana i mnogo divnih blogova u kojima mogu naći interese za sebe.
Za kraj ovog off topic posta želim vam puno zdravlja, pozitivne vibre i veselja! Pišite mi što biste željeli čitati, svaki prijedlog i kritika su dobrodošli,

Martina

21 komentari:

  1. Trebate cesce pisati o ovakvim temama. Volim tako procitati Razmišljanja blogerica a da nisu o kozmetici. 🙂

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja se obradujem svakom tvom postu kako kozmetickom tako i ovakvom off topic. Ne bih zeljela da ista mijenjas jer volim, citam i postujem i tebe i tvoj blog jer si konzistentna, iskrena, pristupacna. I sama radim u kozmetickoj industriji i sretna sam sto od tebe ucim a tvoj blog mi je i kozmeticka enciklopedija. Zelim ti da u svemu sto si naumila uspijes i da se ne opterecujes stvarima koje ne mozes promjeniti.

    OdgovoriIzbriši
  3. Da ti budem iskrena, vidjela sam puno novih blogerica kako nemaju niti pregleda na blogu, niti prekvalitetne postove, a samo čitam kako svugdje piše PR proizvod... Tužno je kako je blogerska scena spala na moljakanje proizvoda za recenziju...

    Ja se smatram ok blogericom i imam i previše svojih kupljenih proizvoda o kojima ne stignem pisati, a da još dobivam hrpu proizvoda na recenziju, mislim da bi poludila od PR-ovaca koji mi pušu za vratom da napišem recenziju... Uz to volim detaljno kroz mjesec dana isprobati dekorativu, a preparativu isprobavam mjesecima... Evo tek nakon pola godine idem pisati o jednoj kremi za lice xD

    Jako mi je drago što si konačno ostvarila svoje snove, očekuj i mene kao stalnu mušteriju, sretno sa svime, zaslužila si <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U potpunosti se slažem sa tvojim komentarom, nova sam u ovome, pišem o kozmetici jer ju volim, sama ju kupujem i ne stignem napisati, a niti isprobati sve o čemu bi htjela pisati tako da neki proizvodi stoje zapakirani dok se nešto ne potroši pa da počnem sa isprobavanjem novog. Bilo bi mi i nekako teže napisati komentar u slučaju da je negativan o PR proizvodu, ovako ako mi nešto ne odgovara sama sam si kriva:)i mogu iskreno napisati kakav je proizvod. Makar iskrenost je na prvom mjestu bio proizvod PR ili ne, jer ne znači ako meni nešto ne odgovara da neće odgovarati i nekom drugom.

      Izbriši
  4. Svaka čast, draga Martina! To svaki put pomislim kad vidim neku tvoju najavu vlastitog centra. Vrlo inspirativno za sve nas ostale koji tek čekamo ostvarenje svojih snova na poslovnom polju ;-)
    Jos sam među tvojim mlađim čitateljima, ali vjerujem da ce mi tvoj blog posluziti kao naucno stivo za par godina.

    OdgovoriIzbriši
  5. Svaka čast, želim da ti se ostvari sve što si zamislila. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Draga Martina,svaka tvoja objava je bila iskrena i puna savjeta i zato te izuzetno cijenim i vjerujem ti.Samo tako nastavi.☺

    OdgovoriIzbriši
  7. Martina, prava si inspiracija! Bravo!

    OdgovoriIzbriši
  8. Sretno draga... Budi ti nama ista takva kakva si uvijek.. I no sikiriki... Kiss

    OdgovoriIzbriši
  9. E to volim!! Odlično napisano. Podržavam te u potpunosti, volim tvoju iskrenost i realno gledanje. Želim ti puno uspjeha, od srca.

    OdgovoriIzbriši
  10. Mozda ces ukloniti ovaj komentar ali nije mi najmera da provociram niti bilo sto ruzno,no ja ne vidim neku veliku razliku izmedju one koja je pitala brend da joj posalje nesto i tebe koja si isti dobila za "dž" i napisala nesto.Sumnjam da ima onih koje ce reci "hej daj mi molim te gel za tusiranje na recenziju jer nemam cime da se kupam"Ti ga dobijes "for free" jer si netko tko se probio kao bloger a netko ga zeli jer zna da si ga ti dobila "for free" pa zasto ne i taj netko tko pise isto tu recenziju.Brendovima je i onako u cilju ta promocija,nije da ce osiromasit za jednu maskaru ili kremu.Nije to moljakanje za kremu nego vise "zasto je netko bolji od mene,mogu i ja to".Sto se tice ljubavi prema bloganju,a gle nece nitko otvorit blog zato jer ga ti imas nego jer ga to zanima a ako i posta cesto onda valjda to i voli i uziva u tome.Ja nisam blogerka ali eto,to je neko moje misljenje,sori...mislim kad obje objavite blog nitko ne moze znati sigurno jesi li ti pitala za tu kremu da ti posalju ili ti se brend sam ponudio.Koga to uopce i zanima??

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svatko ima pravo na svoje mišljenje, cijenim također i tvoje. Moj početak i put su bili sasvim drugačiji i u trenutku bloganja sam imala toliko kozmetike radi čega sam i otvorila blog kao neki svoj almanah i vodic i to ne drogerijskih gelova već puno puno skuplje kozmetike. U postu ne mislim da se blogeri i ostali ne trebaju javiti brendu za suradnju ali postoji način, a kako nisi blogerica onda nisi ni shvatila poantu. Ne možeš napisati brendu : "ja ću vas u zamjenu za proizvode reklamirati", pa još ako ti dotični brend nije odgovorio slati mu upitnike, eto to je ono na što sam mislila. Žao mi je što je moj post mnoge pogodio i što su neki pronašli u njemu, ali ja od početka na njemu pišem ono što mislim bez cenzure što naravno, nije lako.

      Izbriši
  11. Draga Martina, svaka čast na iskrenosti to me je najviše i privuklo tvom blogu i naravno tvoje znanje i kvaliteta pisanja.

    OdgovoriIzbriši
  12. Nebrojeno puta rekla... prizemna, iskrena, direktna... to je ono što tvoj blog (i još neke naše drage blogerice) izdvaja iz mase osrednjih i loših

    OdgovoriIzbriši
  13. Hvala na ovom postu :)

    Hrpu puta mi se desilo da kupim neki proizvod jer sam pročitala odlične recenzije, pa se kasnije tučem glavom u zid jer sam bacila pare.. A pitanje je dali je proizvod zaista bio dobar ili samo dobar marketing. Jasno, odgovornost je ipak na meni.

    Kao i većina cura koja čita tvoj blog, cjenim brutalnu iskrenost, te fotke koje su skoro na svakoj recenziji što debelo podiže kredibilitet.


    Molim te stavi me na listu za čekanje za Skin centar :)


    OdgovoriIzbriši
  14. Ja osobno bi voljela osvrt na njegu kože žene u meno i postmenopauze. Sama se pokušavam snaći u svoj toj ponudi i reklamama i puno puta se proizvod pokaže kao flop, a srećom ponekad i potrebom ��

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ....a srećom ponekad i potrefim *

      Izbriši
  15. Nedavno se baš na jednom blogu vodila rasprava oko suradnji te je puno blogerica primijetilo kako djevojke s blogova koje nemaju čitanost imaju brojne pr suradnje. Meni je nekako jasno da će se netko prodati i moliti za bespla maskaru ili gel za tuširanje, no nije mi jasna korist brendova u tome, jer ako se reklamiraš na blogu koji nema čitanost gdje je tu dobra reklama. Ali sve u svemu mislim da čitateljice dobro vide tko piše zato što voli, a tko samo da bi dobio besplatne proizvode.
    Želim ti sretno s Dear Skin centrom te iako mi je malo daleko, nadam se da ću ga jednom posjetiti :* :*

    OdgovoriIzbriši
  16. Draga Martina, hvala ti na svemu. Meni si svakako pomogla i od kad pratim tvoje postove i recenzije (dakle zadnje 3 godine) promijenio se moj pogled na kozmetiku i njegu kože općenito. Imam osjetljivu kožu i dobro proučim svaki proizvod prije kupovine, nekako se orjentiram na prirodno i organsko što je više moguće...Čestitam na strpljenju i dosljednosti. Pratim i neke druge blogove ali ti si zaaakon :). Jedva čekam otvorenje Dear Skin centra i želim ti svu sreću od srca <3 <3
    Ostani takva kakva jesi i ne podliježi "pritiscima" koliko god to nekad bilo teško.
    Puno toga bih još htjela reći ali bit će prilike...bit ćeš ti još sa nama dugo,dugo... ;)

    OdgovoriIzbriši
  17. Iskreno, već dugo mi se ne sviđa naša blogerska scena. Sve je više mladih i novih blogerica i iskreno to me konkretno ne bi smetalo jer smatram da je konkurencija dobra jer nas tjera da budemo i same što bolje, ali većina njih ima "agresivan" pristup, ne biraju riječi, sve bi se "time" bavile u životu i zarađivale od bloga, većina žica PR proizvode... Ne znam, dok sam ja krenula u blogerske vode to tako nije bilo. Nekad sam s guštom čitala većinu domaćih blogova, a danas imam tek desetak njih koje redovito pratim.
    To je jedan od razloga zašto već neko vrijeme razmišljam o mirovini, ali za sad se još uvijek ne dam pa ono - ne daj se i ti! :) :D

    OdgovoriIzbriši
  18. Kao prvo jedva čekam tvoju knjigu i to svakako želim čitati! Što se tiče tvojih kolegica, beauty blogerica, kvaliteta postova na našoj blogosferi jako se smanjila u posljednje vrijeme, i kao što i sama kažeš, iz takvih razloga sam prestala čitati neke blogove. Postoji jedna još gora kategroija blogerica od ovih što spominješ koje od početka pokušavaju užicati proizvode (njih je barem lako prozreti). Ta još gora kategorija su blogerice koje su počele pisati iskreno i iz ljubavi prema kozmetici, ali su u međuvremenu uvidjele da bi mogle nešto zaraditi pa sad zlorabe ranije stečeno povjerenje svojih čitateljica i pišu samo PR hvalospjeve o proizvodima koje su do jučer prezirale kao npr. Anaviglam i Make up Arena...
    Tebi puno uspjeha s knjigom i izvještavaj nas kako to napreduje...

    OdgovoriIzbriši