KAKO PREPOZNATI DEHIDRIRANOST KOŽE I NOVI REZULTATI PROJEKTA CETINOM DO ZDRAVLJA


Znanstveni i ostali dokazi nam stalno serviraju važnost pijenja vode kao jednog od glavnog faktora za općenito zdravlje i ljepotu kože. Znamo da oko 60% organizma čini voda, smještena u stanicama organizma, krvotoku i prostorima između stanica, a rapidno ju gubimo mokraćom, znojenjem, stolicom, disanjem i putem kože. 
Kada sam krenula s projektom Cetinom do zdravlja, mislila sam da sam jedina osoba koja ne pije dovoljno vode. Razlozi su bili mnogobrojni, a čitajući vaše komentare i poruke, čini se da mnogi imamo jednake probleme: gubitak osjećaja žeđi, težina koju nam voda stvara u želucu pa sukladno tome unesemo tek toliko da možemo funkcionirati. Ne moram niti pisati koliko je to pogrešno.

Prije nekih mjesec dana, najavila sam vam ovaj izazov u ovom postu i pomislila, ma ok, piti 2 litre vode nije nikakav bauk, ali priznajem trebalo mi je nešto vremena da s pola litre dođem do 2 litre dnevno, pa čak sukladno pojačanoj fizičkoj aktivnosti pojačavam tu količinu.
Trenutno sam poput mnogih žena u fazi proljetne detoksikacije, a prema stručnjacima potrebno je piti čak i više od dvije litre dnevno kako bi se stanice oslobodile nakupljenih toksina. 
Što se tiče Cetine izvorske vode koja je eto moja prva voda koju pijem u optimalnoj količini, specifična je što se crpi iz nepreglednih labirinta podzemnih tokova podno najveće hrvatske planine Dinare čiji sam izvor i način kontrole i pakiranja imala prilike upoznati.

 Međutim, s ostalim vodama nisam upoznata i ne znam na kojim dubinama se pune i pakiraju, ali poput vas krenula sam u istraživanje putem okusa, mirisa i sastava. 
Znam, mogi će reći dobra mi je i voda iz pipe, meni osobno nije osim u kavi i juhi. Nisam ekspert,  ali voda iz pipe mi stvara upravo ono na što se i sami žalite: osjećaj težine i natečenosti. Zašto je to tako, odgovor mogu dati samo stručnjaci (živim u Zagrebu i koristim gradski vodovod).

Da se vratim na usporedbu; kupila sam nekoliko voda s tržišta jer poput mnogih do nedugo mi je svaka voda bila jednaka i zapravo sam htjela vidjeti neke razlike, pa uspoređujući, evo mog  osobnog dojma. 

Jana: okus poput vode iz vodovoda, prilično neutralan ali težak i ljepljiv, skoro mastan u ustima i samom želucu, ne stvara osjećaj svježine niti lakoće pijenja . Miris je na prvu neutralan, ali stajanjem otvorene boce poprima metalan miris koji mi  nimalo privlačan.
Što se tiče sastava, isti možete vidjeti na fotografiji.

Evian, ultra popularna voda i najviše cijene na policama. Iskreno jako me zanimalo što je posebno kod nje, osim što dolazi iz Francuske, u sastavu ne vidim posebne razlike. Okus je neutralan,stvara osjećaj natečenosti u mojim podočnjacima,  a kao što vidimo u sastavu sadrži prilično natrija pa nekako iza pijenja imam osjećaj da sam još više žedna (moj subjektivan dojam).

Bistra: Okus prilično lagan i pitak, no ispijanjem pola litre također nema osjećaja "gašenja" žeđi, osobno pripisujem ponovno previsokom sastavu natrija koji kod mene izaziva takve efekte. 

Cetina: Iako ovu vodu pijem posljednjih mjesec dana, kod nje je na početku bio isti problem "ajde Martina piiij vode" ali s obzirom na činjenicu da je jako pitka,  količina vode se pojačavala iz dana u dan dok nisam došla na preporučenih dvije litre dnevno.

A sada malo više o efektima ispijanja vode. Teško je fotografijom pokazati efekt pa ću se osvrnuti na neke eksperimente koje smo moji modeli i ja napravili tijekom posljednjih mjesec dana.
Naime, kada koža nije iznutra dovoljno hidratizirana, stisnete kožu ruke ujutro i primjetiti ćete da ista ostaje naborana čak i nakon laganog stiska prstiju.
Što se događa na kraju dana i pijenja dvije litre vode? Stisnete kožu na istom mjestu, primjetiti ćete da se bore i smežuranost manje stvaraju, a koža ostaje elastičnija.


Gospođa Jasminka (57 godina) pila je tijekom posljednjih tjedana više od 2 litre Cetine i ono što osjetila jest drastično smanjenje kožnih alergija jer je samim time izbacila iz upotrebe sokove i ostala pića. Gospođa inače ne koristi nikakvu kozmetiku, ali preporučila sam joj da uz pijenje vode ubaci u rutinu svakodnevno nježno čišćenje kože. Efekt koji je primjetila osim smanjenja alergija je smanjeni apetit čime je izgubila i čak 3 kilograma. Jasno jer čišćenjem organizma vodom utječemo na apetit i odavno je poznata stvar da često miješamo osjećaj gladi i žeđi.


Gospođa Ana (37 godina), osim što sama pije dvije litre Cetine, navikla je i svoje troje djece na ispijanje dovoljne količine i prvenstveni efekt koji je primjetila je manje suha koža na predijelu potkoljenica, smanjenje dehidracijskih bora i osjećaj manjeg umora što za ženu koja radi i ima obitelj nije mala stvar. Sve one koje su u takvoj situaciji znaju koliko je važan osjećaj dodatne energije tijekom dana. Gospođa Ana je također napravila test hidratacije na ruci koji možete vidjeti na fotografiji (lijevo ruka prije konzumiranja vode i desno, ruka na kraju dana i konzumiranja dovoljne količine vode).


Moja malenkost (40 godina) iako u fazi velike čistke svega čime imam problema , najveći efekt sam primjetila kod čišćenja kože. Naime, tijekom PMS-a, ali i "blagodati" trenutnog stresa, te policističnih jajnika često se nastanjuju dosadni prištići koji su se znatno smanjili otkada pijem dovoljno vode. Često sam i sama čitala o tom efektu i sad primjetila na svojoj koži, posebno u predjelu brade i smanjenju podočnjaka.  Druga stvar, koža se počela malo više mastiti pa u razgovoru s nekim stručnjacima, kažu da je to radi detoksikacije i zadnji, meni osobni najvažniji efekt-probava: puno puta sam se žalila na neurednu probavu koja se napokon regulirala. Osobno sam imala prilično neurednu probavu, a sada se nekako stabilizirala i počela raditi pojačano u smislu pražnjenja crijeva. Da li je to radi 2 litre vode, nisam sigurna 100 % jer neke osobe koje piju čak i po 4 litre vode dnevno kažu da imaju problema sa probavom, ali ja koja nisam pila dovoljno vode, otkako ju konzumiram primjećujem da crijeva pojačano rade i prazne se rekla bih "kao urica".  Ponekad kuham i čaj u Cetini i mislila sam da nema posebne razlike, ali moram napisati da se biljke iz čaja itekako bolje osjete.



Kada smo kod ambalaže, ja osobno vodu pijem iz stakla, odnosno ako sam kod kuće iz staklene čaše, a ukoliko sam vani pretočim u staklenu bocu. Neću ulaziti u komentare o štetnosti plastičnih boca i slično, za takva pitanja ipak se morate obratiti stručnjacima koji pišu o štetnostima plastike i ostale takve propagande. Moj trenutni fokus je  konkretni efekti ispijanja optimalne količine vode , a kako Cetina slovi za jednu od najboljih na našem tržištu, drago mi je da sam prihvatila ovaj izazov jer kako sam već napisala, moja koncentracija, zadržavanje tekućine u tijelu i glavobolje su za sada jako zahvalne. Lagala bih kada bih rekla da me periodično ne uhvate, ali s puno manje posljedica i lijekova.

Što se tiče gradske vode, shvaćam da je nekima ok, meni osobno nije. Nemam filtere i razna čudesa, ne ulazim u analize koliko je ista kao i ostale vode samo znam jedno-osjećam miris vapna i težine a često i osjećam miris klora ili ne znam čega što me često odbija i odgađa pijenje optimalne količine. Do daljnjega pijem Cetinu koja je za početnike u ispijanju i detoksikaciji kao i one ostale jedna od najpitkijih radi laganijeg mineralnog sastava i soli, a učinke i efekte kroz ovaj projekt svakako ću vam pokazivati. Iskreno, sretna sam da je ovaj projekt potaknuo mnoge da razmisle koliko vode piju dnevno i iznenađena sam vašim odazivom. Svakako svoja zapažanja mi možete pisati i/ili slati fotografije. 

Za kraj nekoliko vaših fotografija koji su se pridružili ovom izazovu, hvala svima,  jer na kraju osim što ćemo razmijeniti iskustva očekuju nas iznenađenja. 
 #cetinomdozdravlja
 rekreacija i #cetinomdozdravlja
#cetinomdozdravlja

Cetina voda dostupna je u većini trgovačkih lanaca (Kaufland, Dm, Lidl, Metro, Spar Hrvatska, Billa, Tommy, benzinske postaje i trgovine), a o kvaliteti i certifikatima Cetine možete pročitati na ovom linku.

Pijete li dovoljnu količinu vode?  Kakve efekte primjećujete na svom organizmu?  

*sve fotografije napravljene su bez upotrebe makeup-a, te pokazuju trenutno stanje naše kože i kose

Oznake: , ,