Kako njegovati mješovitu kožu

Posted by Martina DearSkin at 02:03



Mješovita koža je kombinacija dvije vrste kože, i po meni najzahtjevniji tip kože .
Zahtjeva više proizvoda , puno isprobavanja različitih kombinacija i težak pronalazak odgovrajućih , kako preparativnih, tako dekorativnih proizvoda.

Kako sam i sama sretna vlasnica mjesovitog tipa kože, slobodno mogu reci da je tezak put uspostaviti ravnotezu na licu.

RAVNOTEZA je kljucna rijec.

Za pocetak, kako mozemo znati da imamo mjesovitu kozu?

- najlaksi je nacin je dobro se umiti s vodom i osusiti lice.  Obrazi zatezu i osjecate nedostatak vlage, dok ce celo, podrucje oko nosa i brada postati sjajni .

- obicno je koza na obrazima puno tanja od one na T zoni koja moze biti zacepljenih pora  s miteserima i pristicima.


Da bi pravilno njegovale ovaj tip koze, trebat ce Vam par osnovnih stvari :

1. blago sredstvo za ciscenje: danas je na trzistu veliki broj odlicnih proizvoda.
Ja osobno volim koristiti vise cistaca, osobito ljeti kada se pore jako prosiruju.  Uvijek se koncentriram na problematicno podrucje, odnosno T zonu i nju volim dobro ocistiti  ili duzim trljanjem prstima, ili spuzvicama, cetkicama i slicno...takav nacin ciscenja mi osigurava da su pore ciste i da mogu nastaviti s daljnjom njegom.

Cesto ovakvom tipu koze ne odgovara jedan cistac. Ako izaberemo onaj koji je namijenjen problematicnoj kozi, isusuje nas na obrazima, ako izaberemo za suhu kozu, taj nam ne ocisti dobro T zonu, zato je odlican izbor neki proizvod koji je namijenjen svim tipovima koze.

2. tonik za lice :  tonik nije nuzan , posebno ako ste ljubiteljice micelarnih, termalnih vodica i raznih prskalica koje zamjenjuju tonik.
Svrha tonika nije da cisti makeup ili slicno, koristi se nakon uklanjanja prljavština kako bi osvjezili lice , obnovili kozu i pripremili ju za daljnju njegu.

Za mjesoviti tip koze je tesko naći  odgovarajuci tonik, ja osobno volim T zonu prebrisati tonikom koji je namijenjen masnoj kozi, ali nikako na obraze i vrat.

Ako ne znate koji tonik uzeti, moja preporuka je prebrisati T zonu Octeniseptom kojeg sam opisala ovdje  , a nakon toga pospricati lice termalnom vodom ili nekim hidrolatom koji steze pore a ne isusuje,

Ukoliko koristite tonike pazite da ne sadrži mentol. mirise, citruse i naravno alkohol.



3. Piling :  puno sam pisala o njima, za mjesoviti tip koze nece Vam odgovarati blagi i kremasti pilinzi. Barem u mom slucaju, takvi pilinzi mi ne ociste lice kako treba i uzrokuju komedone.
Puno puta sam sepitala kako je to moguce kad je piling proizvod koji se ispire , ali uvjerila sam se da je moguce.

Najbolje je izabrati piling koji sadrzi enzime voca ( ananas , papaja, naranca), enzime rizinih mekinja , glina, zobene mekinje i slicno.  Takvi pilinzi su blagi a ucinkoviti i namijenjeni svim tipovima koze osim onih najosjetljivijim.

Ipak, takav piling nece  dubinski ocistiti T zonu. Ja obavezno jednom tjedno pilingiram T zonu s pilingom na bazi BHA ( salicalne kiseline) i/ili AHA ( vocne kiseline), takodjer jednom mjesecno dubinski ispoliram lice dermoabrazivnim pilingom.


4. Maske za lice:  najbolji izbor su hidratantne. Maska ne smije biti premasna i izbjegavajte one koje jako isusuju. Ponekad, kada su mi pore zaista jako zacepljene i pune mitesera, koristim masku namijenjenu tom problemu  isključivo na problematicnom djelu lica,
Nikada nemojte koristiti maske za problematicnu ili masnu kozu na cijelom licu.

5. Krema za lice: tu je najveci problem. Sada morate uravnoteziti lice da Vam bude ugodno u kozi. Ne smije zatezati , a ne smijete se ni pretjerano mastiti.

Isprobala sam milion kombinacija: fluide, kreme, ovako-onako i na kraju sam otkrila da mi najbolje odgovara kada nanesem hidratantni serum na obraze i suhe djelove , kada se upije nanesem fluidne kreme.

Tako dobijem ravnotezu  jer bez upotrebe seruma, fluid bi mi bio preslab na obrazima i brzo bih osjetila zatezanje.

Odlican nacin je i koristenje lagane, fluidne ili gel teksture na T zoni , a na obrazima nesto malo hidratantnije.

Za dan moja dobitna kombinacija je hidratantni serum + fluid sa visokim spf.

Za noc volim serum  nanijeti preko cijelog lica. Ovisno koji serum koristim, i u kakvom mi je stanju koza nanosim kremu ili ju preskocim




Kakav makeup za mjesovite?

- pretpostavljam da ovdje svaka od nas mjesovitih ima svoju tajnu uspjeha, bilo raznim bazama za lice, matirajucim puderima i slicno

- kod mene se pokazalo najbolji nacin matirajuci puder samo na T zoni preko tekuceg pudera  ili BB kreme.

Vjerujem da je skoro svim mjesovitim zenama dobar matirajuci puder pravi spas, no ja volim jako i blotting paper odnosno papirice za upijanje masnoce.
Mislim da su oni odlican izbor , jer ne volim nanositi previse slojeva pudera tokom dana kada T zona zasjaji.

- tijekom dana kada dugo nosim makeup, cesto znam osjetiti neugodno zatezanje na obrazima.
To je znak da je moj hidratantni serum prestao djelovati i da je koza zedna.
U tim trenucima nema boljeg od hidra špricalica, termalne, pantenola , a izuzetno sam bila sretna s jednim proizvodom koji je sadrzavao ceramide, aloe veru i glicerol .


Koji su uzroci mjesovite koze :

- opcenito svi ljudi imaju  vise lojnih zlijezda na podrucju nosa, brade i cela nego na ostalim djelovima lica

-  pogresna kozmetika. Vrlo cesto same napravimo problem tamo gdje ga nema koristeci pogresne preparate koji nisu namijenjeni za nasu kozu.
Na primjer, ako koristimo preagresivne preparate pune iritantnih sastojaka, koza ce se poceti buniti i proizvoditi sebum na T zoni , dok ce obrazi postati suhiji i reagirati crvenilom. Samim time se narusava ravnoteza i koza postaje mjesovita

- mjesovitu kozu moze uzrokovati i prebogata krema. Koza ju ne moze upiti, osjecat ce se masno, proizvoditi sebum i pore ce se zacepljivati


Zakljucak, mjesovitoj kozi treba puno vise paznje i odgovarajucih proizvoda, igranje i kombiniranje kako bi dosli do prave kombinacije.

Ako Vam se sve ovo cini komplicirano, moj savjet je da birate proizvode na kojima pise "za normalnu kozu". Iz mog iskustva, s takvim preparatima ce te najmanje pogrijesiti .

Ovo su bili moji savjeti za njegu mjesovite koze, sad ocekujem Vase savjete, trikove i preporuke <3

78 komentari:

  1. Buduci da vec lagano sve vise gubim nadu i odustajem da ce se moje lice ikada popraviti, takodjer sam pocela uzimati kreme za normalnu kozu. Isto planiram i s umivalicama, samo da potrosim ove koje imam.
    Uzela sam si Yves Rocher tonik s kamilicom jer inace koristim dosta jace (meni osobno pomazu, ali isusuju :/ )
    Problem je sto mi neke umivalice previse uzrokuju zatezanje koze, tipa Garnier, iako su stvarno dobre i djeluju na pristice.
    Stvar je sto ja nemam masni dio koze, cak ni ljeti nije nesto masna, izuzev ako stavim kremu onda mi zna izbiti sjaj na celu.
    Miteseri mi se napune cim ih ocistim, bilo ja bilo kozmeticarka. -.-
    Ja sada pokusavam piti sto vise vode, ubaciti zeleni caj jer navodno umanjuje crvenilo, drugo ne znam sto bih vise.
    Promise Phan je na svom kanalu rekla da kada joj izbiju pristici, da popije nekoliko casa vode i da se povuku do drugog dana- jel istina ili ne, ko ce ga znati..vrijedi pokusati! :D
    Moj brat je u ranoj fazi puberteta imao dosta mitesera i crvenih pristica koje se ne mogu istisnuti.
    Tata mu je u ljekarni kupio za probu kremu (bila je za problematicnu kozu, no dosta gusta i masna) i tonik.Potrosio je samo ta pakiranja i dosta se povuklo iako ima mitesere i boli ga uvce- kaze, "pa kao da ti to itko vidi iz daljine..a i da vidi, ko uopce gleda tudje mitesere?!" :D
    Sve u svemu, veoma dobar post na koji cu se cesto vratiti!
    :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Istina, mnoge umivalice koje su namijenjene problematičnoj kozi jako isusuju a to nije dobro.

      Nisam znala ovo za vodu, ajd bas cu probati. Ionako su menapale neke aknice pa kako kazes, vrijedi probati.

      Eh..muskarci uvijek imaju odgovor i mozda ne gledaju mitesere kod drugih , ali mi zene itekako to vidimo kako kod sebe tako kod drugih :)

      Izbriši
  2. Zaboravila sam nadodati da se nikako ne mogu sjetiti imena proizvoda, a fakat su jeftini! Alkaloid ih proizvodi i bijeli su s plavim slovima. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. alkaloid im je promjenio ambalazu i izgleda da je i sastav promijenio jer nisu dobri kao sto su prije bili :( (niki)

      Izbriši
    2. Znam za tu kremu, Young Derm ili tako nesto od Alkaloida. Nisam znala da su ju promijenili. Cini mi se da sam jos nedavno vidjela stare ambalaze plavo-bijele po ljekarnama.

      Izbriši
    3. E, da, tako se zove!
      Ali promijenili su formuli jer sam prosle godine htjela kupiti i rekli su da mijenjaju formulu i da nece stici jos neko vrijeme.
      Ali ako LHH kaze da nisu tako dobri, malo sam u nedoumici jer su prije bili odlicni!

      Izbriši
  3. Imam i ja mješovitu kožu i to je definitivno najnezahvaliniji tip jer moaš, kao što si sama rekla, kombinirati proizvode i načine njege.
    Za mene su peelinzi svetinja, bez njih mi ništa ne ide. Iako su mi obrazi suši od t-zone, ljeti se na njima jako prošire pore (kao sad), napune sranjima i po njima izbiju prištići. Sad muku mučim s tim i naručila sam neki puder protiv prištića, a preferiram mineralnu kozmetiku jer nije komedogena. Iz kuće ne mogu izaći bez prozirnog pudera u prahu za matiranje, a od preparative koristim uglavnom laganije proizvode - fluide, lagane nekomedogene kreme, mrvicu hranjivije kreme oko očiju (izbjegavam ulja odnedavno), volim micelarne iako mi rijetko koja paše (jedina zasad je Cattier Bebe), a BB kreme su mi malo prehranjive za kožu iako mislim da ću opet preći na njih jer imam sve češće epizode sa nepravilnostima i van PMS-a (mislim da nisu hormoni, nego samo klima i prehrana ovo ljeto na jugu). Super post ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uh, mjesovita koza je stvarno teska za njegovati. Kao i tebi, i meni pilinzi najbolje pomazu.
      Cesto moram otcepljivati T zonu i za sada su mi oni najbolji pomagaci.

      Takodjer volim jako mineralne pudere i ne znam ni sama zasto se ne vratim njima.

      Slazem se i za BB kreme, volim ih ali cesto su mi preteske, mozda su najbolja opcija za zimu.

      Izbriši
  4. I ja sam isto sretna vlasnica mješovite kože koja je ove godine pronašla savršenu kremu, a to je Nuxe Merveillance i odlična mi je. Vrijedi svake kune. Imam osjećaj kao da su mi i kapilare na licu od nje manje vidljive, a koža je naizgled prekrasna, svježa i pomlađena. Što se tiče prištića, njih nemam, pa ne mogu reći kako utječe na njih. Inače pijem i citrofit.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Volim Nuxe, nisam navedenu kremu isprobala. Znam da postoje cak tri verzije. Za suhu, normalnu, fluid...
      Koju verziju ti koristis? I moram sad istraziti sto je citrofit :))

      Hvala ti na preporukama :)

      Izbriši
    2. Ova je za normalnu do suhu, ali je super. Ne volim premasne kreme, ali ni one nakon kojih osjećam zatezanje kao da ih nisam niti mazala.
      Evo kopipejstam:
      Crème Merveillance Enrichie
      Za vrlo suhu kožu
      Zahvaljujući hranjivim biljnim uljima Ince Inchi, marule i lješnjaka, ova bogata njega vraća ugodu i podatnost vrlo suhoj koži dok istovremeno intenzivno zaglađuje vidljive mimičke bore i jača strukturu kože.

      Učinci na kožu
      Smanjena pojava vidljivih mimičkih bora. Koža je podatna i opuštena.
      Vrhunski prirodni sastojci
      Sjemenke mimoze i latice nevena koži vraćaju strukturu i volumen stimulirajući proizvodnju kolagena, a korijen bijelog slijeza uz dodatak ekstrakta hrastove kore i biljke Acmella intenzivno zaglađuje bore. Mikrosfere hijaluronske kiseline bubre u dodiru s kožom i popunjavaju bore. Hranjiva biljna ulja Ince Inchi, marule i lješnjaka pružaju neopisiv osjećaj ugode na koži.

      Da li je ovaj proizvod za mene?
      Primjenjena je za suhu i vrlo suhu kožu. Idealna je za žene od 35. do 45. godine života s vidljivim mimičkim borama
      To je to.
      Mene trenutno ne smeta što se malo sjajim na ovim masnijim zonama, pa ju ne kombiniram sa nekom drugom.
      Citrofit je nešto što pijem općenito za organizam, kao prevenciju
      http://alternativa-za-vas.com/index.php/proizvodi/citrofit
      Citrofit ima jako široko djelovanje, evo link gore.
      I nema na čemu, drago mi je ako pomogne.
      Inače, nabavih i ono zlatno ulje.:rofl:

      Izbriši
    3. PS Crème Merveillance je za normalnu do suhu
      Crème Merveillance Enrichie je za vrlo suhu

      Izbriši
    4. Odlicno !!

      Odmah se bacam na potragu za testerima. Imala sam Nuxe kreme iz nekih drugih linija, ovu jos nisam imala prilike probati.

      Sada si me bas zainteresirala.

      Citam o Citrofitu, ovo totalno odlicno zvuci. Vidim da ima zaista siroku primjenu.

      Svidja mi se :)

      Zlatno ulje od Nuxa?

      Izbriši
    5. Citrofit je super, malo je gorak, ali ga nakapam u slatki sok (maraska sirup, onaj prirodni). Tko voli mlijeko, kaže da se u njemu gorčina ne osjeća niti malo. Ja nažalost ne volim piti mlijeko, a u čokolino ga ne želim miješati. :rofl:
      Osim citrofita, super je i zelena magma. Ali citrofit mi se sviđa i zbog ovih "ženskih" problema, te zbog dosta mogućnosti vanjske primjene.
      Baš me zanima kad probaš kremu da li će ti odgovarati.Javiš.
      Ulje od Nuxa je ono suho, samo u varijanti sa zlatnim listićima, koristim ga za tijelo, pogotovo nakon ovog sunca, a i krasno se svjetluca, a malo daje dojam bronzera. Ne prenapadno naravno. linkić http://www.nuxe.hr/Nuxe.aspx

      Izbriši
    6. Sviđaju mi se preporuke, mislim da su nam svima korisne i zato ti hvala :)

      Svakako se bacam u potragu za testerima a sto se tice Citrofita mislim da cu ga uzeti, od svega nabrojenog cemu sluzi meni treba :D

      Ulje od Nuxa mi je godinama favorit i uvijek ga imam i verziju s šljokicama i obicnu verziju.

      Izbriši
  5. Moj tip koze nazalost :/. Da li si imala priliku da korstis Losionu -Cleanser Clean & Clear za čišćenje mitesera (ljubicasta boca), ako jesi da li je djelotvoran? I da li se moze ljeti nanositi? Hvala na odgovoru :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam za taj losion. Previse je agresivan, ima puno alkohola. Mozda samo za ponekada ali ne bih ti preporucila stalno koristenje jer moze izazvati jace lucenje sebuma.

      Bolji izbori su losioni koji nemaju alkohol ili barem u sto manjoj kolicini.

      Izbriši
    2. I kod mene je mjesovita s tim da mi na obrazima nije suha nego normalna, a na t zonama masna. Nego, sta mislis da uzmem ovaj tonik? http://i1.wp.com/www.manface.co.uk/wp-content/uploads/2012/08/la-roche-posay-effaclar-astringent-lotion-micro-exfoliant.jpg?resize=589%2C401

      Izbriši
    3. Kupila sam nedavno taj tonik jer sam citala dobre recenzije. Iskreno, kada sam vidjela sastav : alkohol na prvom ili drugom mjestu razocarala sam se jer mi takvi proizvodi uzrokuju bas kontra efekt. Nazalost, kod mene se to potvrdilo, nakon nekoliko koristenja dobila sam akne oko nosa .
      E sad, meni takvi proizvodi nikako ne odgovaraju bez obzira što mi je T zona dosta masna.

      Bolji mi je izbor neki lagani tonik koji ocisti pore a nema agresivnih sastojaka .

      Izbriši
  6. Eh da je ovakvih članaka bilo prije 15 godina život bi mi bio puno lakši a lice u boljem stanju :)

    Prilično dugo sam bila sigurna kako imam mješovitu i problematičnu kožu.
    Tek prije 7-8 godina sam razmišljajući više o njezi kože shvatila da proizvod koji isušuje T zonu ne može biti dobar za cijelo lice.
    Tada sam malo istraživala i počela koristiti preparate za suhu ili normalnu kožu.
    Preparati za vrlo suhu kožu su mi premasni i preteški.

    Otada je stanje super, pokoji prištić u PMSu a nekad i taj period prođe bez iznenađenja, nema crvenila, svrbeži i ljuskanja oko nosa, usana i na obrazima..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Apsolutno se slazem..toliko krivih preparata je proslo kroz moju kozu.
      I sama sam kriva za odredjene probleme koje sada imam. Cim se pojavio neki novi proizvod za matiranje , ja trk po njega.

      Sada se vjecito moram boriti s dehidracijom i ravnotezom koze.

      Izbriši
  7. Martina post je O D L I C A N!
    Sve sto si napisala podcrtavam i potpisujem.
    Moja koza osim sto je mjesovita jos je i osjetljiva.
    Nemam problem sa pristicima nego sa prosirenim porama oko nosa i na trokut zoni cela.
    Sto se pilinga tice meni pasu kremasti i sto blazi jer mi je osjetljiva koza (predlazem Caudalie kremasta blaga piling krema).
    Jednom mjesecno napravim sama piling od kokosovog ulja i smedjeg secera (zlica kok.ulja i zlica secera zamutiti u smjesu i nanijeti na lice laganim kruznim pokretima te ostaviti na licu 10 min da stoji potom isprati toplom vodom).
    Probajte :)
    Molim preporuke za dnevni fluid?Topicrem?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Elma :)

      Hvala ti na preporukama, svakako cu isprobati ovaj kucni piling.

      Za osjetljivu kozu svakako su blagi pilinzi bolji izbor, nikako nije dobro dodatno irititati ionako osjetljivu kozu.

      Topicrem fluid je meni odlican, iako u ponekim razdobljima prelagan za moje suhe obraze pa moram stavljati serum ispod njega.

      Izbriši
  8. I ja ta "sretnica" mjesovite koze! Dugo sam koristila nepravilnu i preagresivnu njegu, da ne velim da sam uvijek imala naviku skinuti make up ali ne i nanjeti kremu jer sam zivjela u uvjerenju da tako isusujem pristice. Pilinzi i maske su za mene bili rutina koja se provodila svega 2,3 puta godisnje. Sve je to dovelo do pojacanog lucenja sebuma, punjenja pora, pristica, crvenila, perutanja.. Plakala sam kakva mi koza bila pa jos sve to pogorsala preagresivnim kozmetickim tretmanima. Spas sam nasla otkrivanjem tvojeg bloga i jos kojeg kombinirajuci razne proizvode. I kad ti frendice vele kak ti je lijepo lice znas da je dobar posao napravljen! Hvala!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nazalost, tvoja prica je vrlo slicna mojoj, a primjecujem i da moja sestra grijesi kako sam ja.
      Koristila sam preagresivne preparate u nadi da ce suzbiti moje probleme na T zoni. To je bila velika greska jer sam ih koristila na cijelom licu.

      Pilinzi i maske su vazan dio rutine, barem jednom tjedno treba bolje ocistiti kozu i dodatno ju nahraniti.

      Drago mi je da si pronasla najbolje rjesenje za sebe :))

      Izbriši
  9. Odlični saveti, baš si nabrojala sve šta treba :) Tretiramo kožu na sličan način, a i ja matiram T zonu puderom u prahu/kamenu i onda tokom dana koristim blot papiriće.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :)

      Blot papirici su spas preko dana kada T zona sjaji, kada ih nemam dobra opcija je obicna papirnata maramica.

      Izbriši
  10. JA isto imam mesovitu kozu ali nije mi toliko izrazen problem. Tj obrazi su mi normalni, nisu nikad skoro suvi niti me koza zateze, pa im ne treba toliko da se nahrane lepo. Zato ja volim umivalice koje su za problematicnu i mesovitu kozu. Nikad mi se nije desilo da mi isuse obraze toliko da osecam bilo kakkvo zatezanje, a T zona se lepo opere. Kad se sminkam na T zonu stavim matirajuci puder, a ako sam ce dan van kuce ponesem papirice za blotovanje. Mnogo ih volim a mrzi me da nosim puder i cetkicu sa sobom. Volim maske sa glinom, preporode mi T zonu a nisu mi preagresivne za obraze. Ipak imam prilicno srece sa kozom i pored masnih delova.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Maske od gline su super, ove godine sam otkrila i masku od neem-a koja je takodjer odlicna, samo ju ne smijem precesto koristiti.

      Odlicno da si pronasla najbolji nacin njege !

      Izbriši
  11. stvarno nije lako s mješovitom kožom! odličan članak, Martina! :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Ja imam masnu kožu pa se sad osjećam pomalo olakšano, jer barem ne moram kombinirati razne preparate, nego udri sve istim hehe :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Masnoj kozi je malo lakse , ali vrlo slicno. Treba pripaziti na preagresivne sastojke i ne previse isusivati da ne bi vracala pojacanim sebumom.

      Izbriši
  13. Ja imam masnu T zonu i normalne obraze. Mislim da bih poludjela da imam još i suhe obraze, to je stvarno komplicirano. Super post :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tebi je lakse jer te obrazi ne zatezu pa ti cesto odgovara jedan proizvod za cijelo lice.

      Hvala :))

      Izbriši
  14. Odličan post. I ja se borim sa mješovitom kožom i najčešće me spašavaju pilinzi i maske. Još tražim idealnu i dobru kremu za lice, a do tada se snalazim sa fluidima i serumima jer mi najbolje odgovaraju, ali krema mi baš fali. Zadnjih dana sam uvela kremu uz fluid i lice mi bolje izgleda, tako da mi je to baš potrebno.
    Jel' imaš prijedlog za neki dobar piling ali da je nešto jeftiniji od onog od Dermalogice?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Takodjer kao i ja, jos trazim idealnu kremu iako mi one vecinom odfovaraju zimi. Do tada serumi+fluidi, maske i pilinzi...

      Sto se tice pilinga, nije mi los bio od Avene, Loccitane. Nazalost, u drogerijskom asortimanu nisam naisla na odgovarajuci jer su svi bili ili preblagi ili pregrubi.

      Mozda neki kucni recept?

      Izbriši
    2. Da, koristin DIY tu i tamo, ali bi tila probat i neke druge. Do sad sam bila oduševljena najviše Trilogy pilingom, sad ću onda isprobat ili L'occitane (koji je dobar? isprobala san Anđeliku al nije to, to) ili od Avene. Probat ću potražiti prvo testere. Ako mi ne budu ok, naručit ću Trilogy opet.

      Izbriši
  15. Wow! Odličan članak! Takođe sam ponosna vlasnica mešovite kože i svesna sam koliko je zahtevna nega iste. Lice tretiram umivanjem blagim sapunima (trenutno koristim iz Mullera- Aveo sa začinskim biljem i s nevenom, mislila sam da će biti malo žešći prema koži, ali fino je moje lice odreagovalo na tu kombinaciju, sapun uopšte nije isušujući) ili koristim umivalice poput Babylove s kamilicom. Serum je obavezan deo nege, s tim da ga nanosim samo uveče. Preko dana, samo na područje T-zone, nanosim Biodermin sebium pore refiner i zadovoljna sam kako koža izgleda, a i dopada mi se taj sveži osećaj koji traje i traje...
    Što se pilinga tiče izbegavam ''kupovne'' i minimalno dva puta tjedno počastim kožu DIY pilingom/maskom jer sam samo tada sigurna šta sam nanela na lice. Najčešće su to: piling od kave (hvala Voodoo blonde :) ) ili belance s kašičicom meda + zobene pahuljice (ovu masku skidam blazinicama potopljenim u čaj od kamilice). Kombinacija je puno, samo ne treba biti lenčuga :D
    Veliki pozdrav s istoka ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mi mjesovite stvarno imamo bezbroj kombinacija :)

      Drago mi je da si pronasla svoju dobitnu i sa si zaovoljna.
      Imala sam nekoliko puta Biodermin Pore refiner. Iako nije puno napravio po pitanju stiskanja pora ipak ih je odrzavao cistima.
      S tim da sam ga nanosila samo na T zonu, za obraze mi je bio premalo hidratantan.

      Morat cu baciti pogled na taj DIY piling, zaista je tesko pronaci sve sto nam odgovara.

      Lijep pozdrav i tebi :))

      Izbriši
  16. Odlican post :)
    Mozes li mi otkriti koja je to hidra spricalica kojom si bila zadovoljna a sadrzi ceramide i glicerol? Tnx

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala **

      to je bila kombinacija hidrolata i navedenih sastojaka. Odlicno je osvjezavala i davala vlagu.

      Mislim da imam negdje recept, dala mi je draga osoba koja ga je napravila pa cu ti nadopisati :)

      Izbriši
  17. Fenomenalan post :) U jednom dahu sam ga procitala ;)

    Bila sam uverena da imam kombinovanu kozu, ali citajuci tekst malo sam se zbunila. Meni je koza u principu, manje-vise izgleda normalna. Kao tinejdzerka sam imala masnu kozu sklonu pojavi bubuljica, pretezno na obrazima. Uspela sam to da saniram godinama, ali sada je u prilncipu ok, osim prosirenih pora koje me dovod do ludila. Ponekad mi je suvlji samo deo oko nosa, ne znam zbog cega...

    Izgled lica mi se znatno pogoljsao od kako sam pocela da koristim arganovo ulje kao intenzivnu nocnu negu i crni marokanski sapun na prirodnoj bazi, od crnih maslina. Prezadovoljna sam i ne nameravam da menjam negu ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :)

      u tinejdjerskoj dobi vise-manje smo svi muku mucili s masnom kozom.

      Drago mi je da si pronasla svoju dobitnu kombinaciju s kojom si zadovoljna. Sto se tice arganovog ulja, nailazila sam na razna misljenja: od preporoda do katastrofe, nisam isprobala iako moram priznati da me dugo privlaci :)

      Izbriši
  18. Kao i uvijek, odličan članak! Pročitala sam ga cijelog iako nemam mješovitu kožu, već suhu i dehidriranu i sad vidim da je meni puno lakše u odabiru proizvoda za njegu nego vama mješovitima :) I čitajući komentare, a i sama po sebi, vidim da je hrpa nas koristila masu proizvoda koji nisu namijenjeni našem tipu kože...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iako imaš manje komplikacija oko svoje koze, dobro je znati . Možda ce nekome u tvojoj okolini trebati savjet.

      Hvala **

      Izbriši
  19. Ja mislim da je moja mješovita koža stvar genetike, jer mi i tata i tetka imaju takvu. Moguće je i to što kažeš da sam koristila mnogo pogrešnih proizvoda dok sam bila mlađa. Sa cijelim se postom slažem, jedino ne koristim nikakav tonik, uopšte ne vidim svrhu toga u mom slučaju. Takođe ne čistim lice kod kozmetičarki jer sam bila kod apsolutno svake u Banjaluci i rezultati su dobri 7 dana, ili mi se znalo desiti da mi naprave ožiljke jer ne shvataju sa kakvom kožom rade. Sada idem na put i jedva čekam jer ću naći neke proizvode kojih nema kod nas, trebaju mi još dobar piling i serum. Moja je koža sada ok, nisu mi uopšte isušeni obrazi, iako bi T zona mogla manje da se masti, a zanimljivo mi je što to kod mene nije T zona, jer mi se brada uopšte ne masti, ali je čelo...hmmm...
    Uvijek nešto pametno za pročitati kod tebe:)
    Ako imaš neki odbar piling za preporučiti osim Dermalogice, javi:) Serume znam koje ću da tražim:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Definitivno, genetika igra ulogu i u ovom slucaju.

      Tonik kako sam napisala nije nuzan ali cesto koristan i njegova je upotreba individualna. Dok nekima zlata vrijedi, nekima ne treba. Sve ovisi kako pripremimo i ocistimo kozu.

      Sto se tice pilinga, jako dobar, njezan a ucinkovit mi je godinama bio Avene-ov piling. Rado mu se vracam :)

      Izbriši
    2. Nisam čitala komentare kad sam postavila svoj, gore vidim poslije da je neko isto pitanje postavio, pogledacu obavezno, hitno mi treba piling:) čini mi se da sam nekad probala tester

      Izbriši
  20. Ja imam mjesovitu al kod mene nema tolikih problema sa aknama ili pristicima, vec t zona masnija, obrazi i ostatak lica suho, poneki pristic najcesce zbog hrane, mitesera sam imala al odkako koristim JMO piling, i silverex sapun oni su se gotovo svi povukli(imala sam ih oko nosa), a za hidratizaciju koristim JMO serum i onda cisto ulje, ili kremu od maticnjaka od melisse, posto nemam taj problem zacepljivanja pore i pristica ulja mi ne izazivaju nered, a nahrane kozu, pogotovo arganovo, jojobino, psenicnih klica, i sad za ljeto baobaba posto stiti kozu od sunca, a ako osjetim da ce izaci koji pristic to sve rijesi ulje cajevca, za tonike se slazem, ja koristim u tu svrhu hidrolat divlje ruze, smilje, te krastavca za okolocno podrucje, a kozu kroz cijelu godinu spricam termalnim vodama LRP i Vichy, uvijek poslje pranja lica, a i tokom dana ako odlucim ostaviti kozu da dise par sati, a novost u njezi zahvaljujuci tebi je C-Serum i (da se ne ponavljam) OBOZAVAM GA, takoder probala sam metodu ciscenja pora uljem i jako mi se svida, na krpici nije bilo puno necistoce ali sretna sam da je 'izvuklo' sve, te radim maske za lice od roze gline (otkrice ovog ljeta) i to jednom u dva tjedna jer mi je tako dovljno, i takoder uzela sam si zelenu glinu za piti kao dodatak prehrani. A namjeravam uzeti i nim za raditi masku te nabaviti kremicu retinola za lice, te raditi koncentrate) aha kiselina(trenutno koristim avene).Super post, znam puno cura koje vide masnu t-zonu i onda odmah idu isusivati cijelo lice preparatima za tu vrstu koze a obrazi im se onda ljuste i crvene od suhoce i dehidracije, vjerujem da ce puno pomoci.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jooj JMO :)))

      Imaju stvarno odlične stvari. Sve što sam probala bio je sami vrh.
      Imala sam čak i Silverex sapun, nije bio loš ali nije mi napravio čuda pa ga nisam više kupovala.
      Draga, zavidim ti na ustrajnom korištenju prirodnih preparata, sigurna sam da djeluju puno bolje nego kupovni. Morat ću se i ja baciti u istraživanja kombinacija ulja za svoju kožu.

      Drago mi je da si zadovoljna oil cleasing metodom, odlična je, kao i roza glina koju također volim :)

      Mislim da će žene dosta toga naučiti iz tvog komentara :)

      Izbriši
    2. Ja sam davnih dana rekla zbogom kemiji, i to kada sam imala 13/14 dosla u posjeti baki u marocco i kada me pogledala nasto licim a jos manje je razumjela sta na bocicama od uriage gela, tonika, kreme pise, koza mi se ljustila, pristici su bili posvuda, sva izmasakrirana i onda mi je rekla da perem nekim sapunom od argana i mazem arganovim ulje, koza mi se oporavila to ljeto, tako sam i pocela se interesirati za prirodnu kozmetiku i isprobavati, dermatologicu sam zaboravila, kao i ona mene jer me ne vida vec skoro 4 godine, JMO me odusevljava sada pokrecu reciklazu njihovih proizvoda tako da za 3 potrosene bocice dobijes jedan od ta tri proizvoda (koji izaberes) novi i besplatan, jedva cekam ovo, imam toliko bocica njihovog pilinga i seruma, a i sapun za brijanje (savrsennnnnnn), takoder googlajuci sastav neki njihovih sapuna, naisla sam da imaju sapun od narance i ginsega sa piling efektom, koji je super za mjesovitu posto ginseg sprjecava isusivanje a naranca je za masnu kozu jos piling efek za pristice, kosta 70 kn za 130 grama stvarno je pristupacno jos kada gledamo da u sastavu apsolutno nemaju nikakvu kemiju, a i sva njihova ulja su organskii uzgojena i ne rafinirana, kao i vodice i ekstrakti biljaka (pitala sam ih putem fb stranice), vrijedi probati, ako ne za lice uvijek sapune potrosim za tusiranje, najvise njih prakticiram jer im je bolji sastav, zbog jednostavnijeg postupka dobivanja.

      Izbriši
    3. Bravo za baku!

      Ja sam tek pocela pazljivo istrazivati prirodnu kozmetiku. Puno mi je pomogla i Green Girl s svojim super proizvodima i ovakve preporuke.

      JMO jako volim, nisam imala puno stvari ali ono sto sam imala je bilo odlicno.

      I ja sam vise od sapuna, bas ih volim i za lice i za tijelo i svakako cu uzeti u obzir ovaj od narance i ginsenga :))

      Izbriši
    4. Javi ako ti se svida :))

      Izbriši
  21. Maska koja je meni izvukla iz lica sve pristice je jedna no-name iz Jordana koja se sastoji od blata iz Mrtvog mora, meda, ulja i glicerina (jos ima par prirodnih, ali sam zaboravila :/ )
    Samo sto je jako isusujuca, ali moze se staviti samo na T-zonu.
    Veci problem je sto je ne mogu nigdje kupiti! :D
    A odlican piling koji sam probala je isto jedan no-name od marelice, malo kremast ali savrseno izriba, a ostavi kozu mekom!
    Aloe vera gel mi podosta smanjuje isusivanje lica i manje mi se rule odredjeni dijelovi.
    Za kratkorocni uspjeh, prije spavanja stavim kremuna lice i baby puder na pristave dijelove.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Izgleda da ćemo morati u Jordan po kozmetiku :D

      Već mi je netko hvalio , možda ti neke super stvari iz Jordana. Šteta što ne znamo nazive .

      Aloavera gel sam imala i on mi je onako smirivao kožu ali slabo hidratizirao, možda ovisi i koji proizvod.

      Ovo s baby puderom je odlična fora, čula sam da jako pomaže kad se lice ospe pristicima !

      Izbriši
  22. Znaš da sam i ja na kraju došla do tog zaključka i uzimam proizvode za normalnu kožu. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Definitivno još najbolji izbor. Barem kod mene se tako pokazalo :)

      Izbriši
  23. i ja došla do zaključka da se najmane fula s proizvodima za normalnu kožu :) prestala sam kožu maltretirati s proizvodima za matiranje, a više pazim na hidrataciju, a onda koristim ili one blotting papers za višak masnoće i samo matiram puderom u prahu. ali od krema za masnu kožu sam stvarno odustala čak i za t zonu jer stvarno naprave više štete nego koristi :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Poptuno se slažem, proizvodi za matiranje samo rade štetu, to sam se uvjerila milion puta na svojoj koži.

      Pravilna hidratacija je zaista najbolje rješenje koje će donijeti rezultate.

      Izbriši
  24. Ja imam mešovitu kožu i baš je teško negovati je.
    Poslušaću tvoj savet pa ću sve da kupujem za normalnu kožu, možda bude bolje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pokušaj, kod mene se pokazalo da takvi proizvodi najviše odgovaraju za kompletno lice .

      Izbriši
  25. Isto imam mješovitu prema masnoj, zna me zatezat od silnog pranja, tretmana protiv prišteva itd. uglavnom dobar trik koji koristim zadnju godinu je dodavanje par kapi jojobe u koju već kremu/fluid koristim za dodatnu vlagu. obožavam to ulje, ne začepljuje pore, a odlično čuva vlagu, inače po sastavu najsličnije ljudskom sebumu i što je najbolje može na sve tipove kože jeeej :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Fantastičan savjet !

      Jojobino ulje je zaista zakon, i ja ću probati tako. Evo upravo razmišljam kako me lice jako zateže :/

      Izbriši
  26. Odličan, odličan post ! Moram se sloziti s tobom kad kazes da je mjesovita koza najzahtjevnija za njegovanje. Moram priznati da otkad sam počela pratiti blogove svoju kozu puno bolje i pametnije njegujem.
    Takoder, ne kupujem striktno proizvode za mješovitu ili masnu kozu. X puta sam se uvjerila da mi proizvodi za normalnu kozu savrseno odgovaraju, ili čak i oni koji su namijenjeni suhoj, ali to samo za nocnu njegu. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Mell :)

      Zahtjevna je užas jedan, nikako na zelenu granu s takvom kozom :(

      Slazem se s tobom, najbolji izbor je kozmetika za normalnu a ponekad i za suhu kozu koje redovito uzimam posebno za zimu.

      Izbriši
  27. ma nema šta ti ne znaš :*
    prije mi je bilo lakše, koža je bila samo suha... s godinama se surla zamastila ;)

    OdgovoriIzbriši
  28. i ja sam mjesovita, ali srecom mi nije bas jako velika razlika tipa da su mi ekstremno suhi obrazi a masna t zona, pa mi nije toliki problem u pronalasku odgovarajuce njege, zasad kao sto si napisala, blaga cistilica, hidratantna krema i matirajuci puder po t zoni kod sminkanja su mi dovoljni :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To znaci da je tvoja mjesovita u boljem stanju od moje ekstremne :)

      Drago mi je da si pronasla odgovarajuce proizvode :)

      Izbriši
  29. Otkako sam pocela citati tvoj blog njega lica mi se znatno promijenila. Vec sam tu pisala kako imam osjetljivu kozu a ujedno i mjesoviti tip koze i time nemogucu kombinaciju za njegovanje jer mi 98% proizvoda smeta, na tvoju preporuku sam (uz ostale savjete) isprobala nivein zeleni tonik za matiranje lica i nikad mi bolja koza ljeti nije bila! zna po cijeli dan biti matirana samo od toga tonika. Plus sto je tonik dobrog sastava tako da ne izazove pristice na licu ili isusi kozu. Tako da zahvaljujem na preporuci, zlata vrijedi :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mjesovita koza je sama po sebi teska za njegovati a kad je jos osjetljiva,skoro je nemoguca misija pronaci odgovarajuce proizvode.

      Drago mi je da si zadovoljna :)

      Izbriši
  30. Meni savrseno pomaze zelena glina i ulje lesnika. Ne znam da li ste probali to ali ja sam odusevljena.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nazalost, oboje je super ali me oboje dosta isusuje. Mozda samo na masnim djelovima

      Izbriši
  31. imamo isto problem. ja mjesovitu kozu lica imam otako sam završila razdoblje puberteta. do tada sam imala nešto prišteva po licu ali nista vise od toga. onda je krenula ta masnoća,sjaj... dugo sam koristila samo avonove proizvode za mjesovitu kozu,njihov tonik. sad imam mali mlion drugih pomagala :) jako mi je dobra afroditina krema za mjesovitu kozu iz linije hydra termal,kako se već zove :/ također koristim biodermim mat fluid sa spf 50. maske obično kupim u dm-a a nezaobilazna je i miceralna :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da si pronasla odgovarajuce proizvode, i ja volim Afroditu i Biodermu :)

      Izbriši
  32. I ja sam ponosna vlasnica mjesovite koze :) Otkrila sam da mi najviše paše ova rutina: ujutro i navečer umivam se Melvitinim gelom za mladu kožu, a onda kombiniram L'Occitaneov matirajući fluid od anđelike(savršen je, obavezno ga isprobajte) i Eucerinovu Aqua porin light kremu. Ujutro matirajući fluid(on je i vrlo hidratantan) koristim na T zoni, a kremu na obrazima, a navečer fluid nanesem samo na čelo, a na ostatak lica Eucerinovu kremu. Kad osjetim da će mi na čelu izbiti prištići, obilno prekrijem to područje Lushevim Grease Lightingom koji pomaže jedino ako otkrijete prištić prije nego što je iskočio pa ga sanirate. Jedinom me muče miteseri na nosu, tu nisam našla odgovarajuću njegu. Zanima me zna li netko dobar kozmetički salon u kojem bih mogla očistiti pore?

    OdgovoriIzbriši
  33. ja sam isto tako vlasnica mješovite kože, i kako je već jedna cura napisala, meni pilinzi itekako dobro dođu. Naime meni je čelo najmasnije, nos i nije baš i brada je malo, a obrazi su suhi. Imam Essence umivalicu za sve tipove kože sa limetom i krastavcem i ona mi je baš nekako blaga, fino očisti ali ne osjećam zatezanje obraza. Volim Balein piling za mješovitu kožu, malo je grublji pa s njim čelo, nos i bradu malo bolje istrljam a lice lagano. Trenutno sam u fazi isprobavanja alverde matirajuće kreme, pa još skupljam utiske, i nabavila sam i Baleinu noćnu kremu isto za mješovitu, čak mi se čini da je ona malo masnija od ove ali mi taman fino "legne" na obraze :)

    OdgovoriIzbriši