Imate li problema s hemeroidima?

Posted by Dear Skin at 00:36




Okeeej, zovem se Martina i imam problema s hemeroidima :P

Ovaj post će biti bez fotografija, nadam se da ne očekujete fotke ovog zdravstvenog i estetskog problema :D

Svi znamo što su hemeroidi: nabubrene i ogromne venske nakupine u retkalnom kanalu i njegovom rubu.

Kada se pojave najčešće bole mada nije kod svake osobe isto. 

Uzroci mogu biti:

-pretilost

-trudnoća

-kronična stanja - bolesti krvožilnog sustava

-opstipacija ili proljev 

Razlikujemo dvije vrste hemeroida:

- unutarnji ( vrlo često uzrokuju krvarenje kod stolice)

- vanjski ( vidljivi  jer se nalaze na stijenki rektuma)


Većini žena koje poznajem, hemeroidi su se pojavili u trudnoći - hormonske promjene, stvaranje pritiska na donji dio tijela i trudovi.

Ali...što je s ženama koje nisu rodile , a imaju problem s hemeroidima?


Moj problem , javio se još kada sam bila djevojčica od 12 godina. 
Pretpostavka je bila da je uzrok pretilost o kojoj sam pisala u ovom postu.
Sjećam se tada da mi je majka dala ulje gospine trave (kantarion) kojim sam ublažavala bolove i svrbež.

Kasnije, problem se nastavio i pogoršao. Obišla sam mnoge doktore i specijaliste i svi su potvrdili jedno- neuredna probava i opstipacija.

Kod opstipacije stvaramo pritisak na debelo crijevo i rektum, također i kod žurbe. 

Vrlo često želimo "što prije obaviti" veliku nuždu i samim time opet stvaramo preveliki pritisak.

Uvela sam puno povrća i voća u prehranu i pokušala piti što više vode. Na taj način, donekle sam regulirala probavu i riješila se opstipacije.

 Napominjem da sam jedno vrijeme bila ovisna o laksativima što nikako ne preporučam.
Zašto, to ću Vam pisati u jednom od narednih postova gdje ću se više posvetiti probavi i opstipaciji.

Što se tiče lijekova, nema kreme ili masti  koja nije prošla kroz moju kućnu ljekarnu. 

Da ne nabrajam, sve što su mi pripisivali liječnici ili savjetovale prijateljice.

Donekle sve rade jednak učinak: ublažavaju simptome koji su jako bolni i neugodni, stanje se privremeno smiri.

Ono što sam primjetila kod sebe, stanje je super dok se ne dogodi neki preokret u mom životu:

 promjena prehrane, putovanja, stres , pa čak i promjena godišnjeg doba.

Savjetovala bih svima koji primjete bol kod pražnjenja crijeva, svrbež, iritacije a posebno 

krv u stolici, da se jave svom liječniku bez imalo srama i nelagode.

Ponekad nabrojani simptomi mogu upučivati na puno gore bolesti od hemeroida: rak debelog crijeva.
Specijalist će dijagnosticirati i dati terapiju.

Ono što bih Vam ja savjetovala iz vlastitog iskustva:

1. promjena prehrane : puno žitarica, povrća, voća, čajeva i vode

2. skinuti kile ukoliko imate višak

3. regulirati probavu

4. NE NAPREZATI SE za vrijeme obavljanja nužde: ako ide-ide, nemojte ništa na silu

5. smanjiti stres

A sad drage moje, slušam Vaše dragocjene savjete! 

Nažalost, mnogo žena, pa čak i mladih djevojaka ima problem s hemeroidima i svaki savjet je dobro došao.










39 komentari:

  1. Osobno nemam problema sa hemeroidima ali neki meni jako bliski ljudi imaju i stoga znam kako je to velik i neugodan problem. Prehrana i stres svakako imaju veliku ulogu u pojavi hemeroida.
    Svaka čast na ovome postu, na otvorenosti i iskrenosti - sigurna sam da ćeš mnogima pomoći!
    Martina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Samo mogu reci : blago tebi i nadam se da nikad neces imati problema s tim užasom :/

      Nažalost, skoro svaka druga osoba ima problem i zaista je borba dugotrajna , a što je najgore, stalno se vracaju beštije :/

      Iskreno se nadam da će post kao i savjeti čitateljica pomoći i meni i svima kojima treba :))

      Izbriši
    2. Post, savjeti i međusobna razmjena iskustava svima će pomoći! Svakako treba više ovakvih tema - tema o kojima se baš i ne priča, a mnoge muče.

      Izbriši
    3. Upravo to.Nažalost, mnogima je neugodno pisati/pričati o tome , a kamoli otići kod doktora. nikako ne smijemo zanemarivati simptome i nadam se da ćemo utjecati na okolinu za koju znamo da imaju sličnih problema , da posjete liječnika što prije.

      Izbriši
    4. U trdunoćama su me ubile te poteškoće , ali i prošlo je kad sam se dobila : Pomogla mi je mast FAKTU i masaža kod tuširanja uljima za tu namjenu.

      Izbriši
  2. Ova slika ubija :D :D
    Ja sam jednom imala hemeroide i to sam dobila na sam rodjendan ove godine :D :D
    Mislim da sam ih dobila jer sam pila neki caj od kojeg navodno moras na toalet,a dosta sam se recimo naprezala kada sam njega pila..to je sada moje misljenje..mozda nije ni od toga..ne znam.. dobila sam neku mast koja kao hladi medjutim mene je to toliko peklo kada sam mazala da su mi suze isle na oci .. 5-6 dana sam mazala i od tada je sve ok nisam vise imala problema :)
    Nego imam jednu prijateljicu koja isto tako cesto ima problema :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kud baš na rođendan?? :P

      Eh, to ti je to: piča si sigurno neki čaj za čišćenje, jel da? I onda si svaki čas išla na toalet i naprezala se. Izbjegavaj to...jako mi je poznato, nažalost.

      I da, mnoge masti imaju mentola koji bi trebao hladiti , ali i mene pečeee :/

      Izbriši
  3. Napokon da se piše o hemeroidima. Imam 33 godine i dobila sam hemeroide u trudnoći. Sjećam se da mi je žena s kojom sam ležala u bolnici savjetovala kantarionovo ulje koje je najbolje pomagalo. Za par mjeseci su se povukli, mada osjetim da se ponovno javljaju kako si napisala kod svakog stresa.

    OdgovoriIzbriši
  4. Jedam problem koji me zaobišao u potpunosti, iako zadnje vrijeme često čujem u krugu ljudi u kojem se krećem da ih muče problemi sa probavom općenito, među ostalim i hemeroidima.

    OdgovoriIzbriši
  5. svaka cast za post!!!
    ja sam jedan (valjda, nisam ga gledala jer nisam imala zelju XD, a i nisam mogla od stomaka XD) dobila u zadnjem tromjesecju trudnoce ali hvala bogu, nije bilo nekih vecih problema osim neke vrste nelagode ali ni to nije bilo tako strasno kako sam mislila da ce biti s obzirom na moj prag tolerancije na bilo koju vrstu boli koji je ispod nule i s obzirom da sam se naslusala svega o tome, imam u blizoj okolini par ljudi sto imaju problema s tim i znam koje muke muce :/. znam da ima veze sa prehranom, nacinom zivota, posebno sjedilackim, stresom... nisam znala to za laksativne cajeve ali ja to nisam nikad ni pila. no, sad kad promislim, jedna frendica koja pije te cajeve otkad je znam, a opsjednuta (iskompleksirana) je tjelesnom tezinom i izgledom do bolesti, ima velikih problema s hemeroidima...
    ja sam za jos postova ovog tipa!

    OdgovoriIzbriši
  6. Uf hemeroidi su bas gadan problem. Imala sam ih nekoliko puta: nakon poroda i crijevnih viroza. Brzo sam ih se rijesila kremom, pogotovo nakon rjesavanja problema sa probavom.
    Kako nemam problema sa probavom nisu se vracali. Kod mene za dobru probavu utjece sljedece: izbjegavanje suhe hrane tipa sendvici, barem jedan obrok u danu mora biti kuhan. Takodjer svjeze zrelo voce, kompot i cesto, rekla bih svakodnevno konzumiranje svjezeg lisnatog povrca (zelene salate, kupus) izrazito regulira probavu. Kod mene je to najvaznije i jako povoljno utjece da imam redovnu probavu. I ne manje vazno, svako odgadjanje obavljanja nuzde jako pogorsava stanje, tako da treba otic makar u prvi kafic nego trpiti. Memorysun

    OdgovoriIzbriši
  7. da, na žalost njih se nikad ne može riješiti, samo ublažiti stanje. srediti stil života je zapravo najbolja prevencija - stres je nemoguće regulirati, ali količinu vode i vlakana te kretanja svakako možemo. Žao mi je što ljudi danas nasjedaju na skupe nedjelotvorne preparate ugl. u obliku tableta koje kupuju i bacaju novce. Radila sam s nekim takvim preparatima te znam da tableta ne pomaže protiv hemića. Treba se mazati sa antiseptičkim mastima (ili staviti čepić) koji će ujedno stisnuti te nabrekle krvne žile. U svakom slučaju, drago mi je da nemaš tabu tema :)
    bug_lady

    OdgovoriIzbriši
  8. Meni su se pojavili u trudnoći i bilo je pakleno i dugotrajno. Sad je stanje puno bolje i nekad se pojave, uglavnom ako pojedem malo više čokolade u PMS-u jer čokolada zatvara probavu, pa sav taj proces praženjenja crijeva traje duže i onda se stvara pritisak i eto hemeroida opet. Dosta mi pomažu npr. jabuke, pa se trudim pojest jednu svaki dan, a i veće količine unosa tekućine (voda i razni čajevi) isto dosta pomognu, samo se na vodu malo teže natjeram od kad je zahladilo. Ali dobro, bitno da sam skužila kako mi organizam funkcionira, pa se s tim problemom nosim puno lakše. Nije lako, ali izdrži se nekako.

    OdgovoriIzbriši
  9. Slika je stvarno...recimo da docara savrseno taj osjecaj :)))
    Imala sam ih, necu da ih imenujem, i meni se iskljucivo javljaju kada jedem puno suhe hrane. Covjece, kako to umije biti nezgodno. Imala sam i krv u stolici i otisla sam doktorici ali me blago pogledala kao, sto panicarim, dala mi neku mast i to je bilo to. Nazalost, u BiH, doktori se smiluju pogledati te onako pristojno tek kada si slucaj neka mi Bog oprosti, ali pred smrt. Nije pretjerivanje, pitaj bilo koga iz BiH i reci ce ti isto. Mozes misliti kako sam onda ja sa 20 i nesto kuka u dupetu prosla...Ista stvar je bila i kada mi je lijeva ruka trnula od izrazitog stresa kroz koji sam prosla prije 3-4 godine. Nisu me nigdje htjeli poslati na pregled uz izgovor da ce ih kolege tracati sto su poslali dijete da slika srce. Da, iako se uredno uplacuje zdravstveno posto sam zaposlena. Sva sreca pa nije bilo nista ozbiljno. Na temu hemer...znas vec cega :D
    Znaci, kod mene je to zbog suhe hrane koju cesto jedem kad sam na poslu jer iako sam tamo 12h jednostavno nemam bas uvjete da sebi kuham nesto "na kasiku". Pokusavam onda kuci kompenzirati kuhanom hranom. Imam prijatelja koji nakon sto je dobio otkaz na poslu, samo sjedi kuci i pred laptopom je. On je sebi stvorio takav problem sa tim koje ne imenujemo da ce najvjerovatnije na operaciju. Mene je uvijek strah da se nije u pitanju rak debelog crijeva jer kod nas je stopa prezivljavanja niska posto ga kasno otkriju. Joj teska je tema ali drago mi je sto si je pokrenula.

    OdgovoriIzbriši
  10. Bome ni mene nisu u trudnoci zaobisli,gadno je ali hvala Bogu proslo je samo od sebe. Kod mene su to bile "cari" trudnoce i htjela bih samo reci da molite Boga vi koje jos niste rodile da vas to zaobiđe :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Ja sam u zadnjih 10-tak godina imala 3-4 puta problema s vanjskim hemeroidima i meni su savjetovali samo pranje s hladnom vodom i povuku se za nekih 5 dana.

    OdgovoriIzbriši
  12. Slažem se, kantarionovo ulje je i meni pomoglo i više uopće ne upotrebljavam mazalice iz ljekarne. Ja ih ne mogu u potpunosti riješiti jer cijelo radno vrijeme sjedim...kao i moje radne kolegice također. :(

    OdgovoriIzbriši
  13. Opet pomeras granice :))
    Sestra je imala strasan problem u trudnoci i puno joj je pomogao melem jednog naseg travara (na zalost prodaje se samo na jugu Srbije, kao i najbolja krema protiv opekotina ever)

    OdgovoriIzbriši
  14. Na svu sreću još se nikada nisam susretala s njima, pa sam neke stvari u ovom postu i naučila. Nadam se da će me zaobići i u trudnoći jer vidim da se dosta žena upravo tada prvi put susrelo s tom napasti :((

    OdgovoriIzbriši
  15. Prošla sve ovo (višak kila, sjedilački način života...) nimalo se rado ne sjećam tih iskustava. Što je najbolje u trudnoćama nisam imala nikakvih problema, uglavnom se javljaju kod promjene prehrane, kad povećam unos suhe hrane, a smanjim povrće i vlakna. Probala sam sve mazalice (kantarion rules :) ) Srećom oduprla sam se laksativima, radije sam posezala za prirodnim stvarima (mekinje, žitarice, probavin). Ono što mi je znalo pomoći kod jaaako tvrde stolice su glicerinski čepići za djecu (vrlo rijetko sam ih koristila, u krajnjoj nuždi). I kažu da lakšem pražnjenju pomaže čučnuti položaj kod vršenja nužde - s obzirom da baš doma i nemamo čučavce :D pomoć si možemo tako da stavimo malu šamlicu ili stolčić (tipa onoga što djeci stavljamo da mogu do umivaonika ili školjke) i na to stavimo noge prilikom obavljanja nužde
    I na kraju veliki zagrljaj svim supatnicama

    p.s. baš mi je drago da se ne libiš pisati o svim škakljivim temama, rijetko se tko odluči na to, a ovakvi su članci više nego potrebni :*

    OdgovoriIzbriši
  16. Svaka ti čast da i o ovome pišeš. Mislim da je to sve češći problem i kod mladih djevojaka ali zbog srama i neugodnosti o tome ne govore, a svakako bi trebale.

    OdgovoriIzbriši
  17. Pohvala što si se odlučila na ovaj post... Nažalost mnogi zbog srama zaobilaze ovu temu u širokom luku...
    Ja sam ih imala nakon poroda, i sestra mi je savjetovala ispirati ih HLADNOM vodom više puta dnevno...ja sam je poslušala i mogu reći da su za mjesec dana u potpunosti nestali...

    OdgovoriIzbriši
  18. Nemam direktnog iskustva s hemicima, ali imala sam neredovitu probavu I probleme sa stolicom. Sve se promijenilo kada sam presla na vegetarijanski nacin prehrane, buduci da jedem velike kolicine zdravog voca, povrca, zitarica I ostalih namirnica bogatih vlaknima koji olaksavaju probavu. Takodjer je istina da meso sporije prolazi kroz probavni sustav te na taj nacin usporava rad crijeva, te izmet bude tvrdji.. sto uzrokuje naprezanje.
    Eto, savjetovala bih vam da probate izbaciti meso na mjesec-dva, cisto da vidite kako ce biti, pa kasnije ako ne mozete bez mesa lako ga vratite u prehranu. Kroz taj period vegetarijanstva mozete samo steci zdrave navike tj nauciti se jesti vise svjezih namirnica I raznolikih izvora vlakna. Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  19. Navijala sam za ovaj post jer sam prije 3 tjedna imala takvo pogoršanje da sam tjedan dana trpjela takve bolove da nisam mogla iz kuće :( Tjedan dana samo na juhicama i čokolinu. Imala sam i prije problema, svaka promjena, putovanje, nedovoljan unos vode rezultira opstipacijom.. svako putovanje mi je mukotrpno, svako ljetovanje.. Ovaj put sam se vratila kući nakon studentskog života u kojem sam imala svoj ritual i zbog toga trpila probleme. Otkada pijem svaki dan barem dvije šalice čaja probava mi je bolja a i drugi problemi (kronične upale mjehura) su se jako prorijedili. Čitala sam baš o problemima s hemeroidima i naišla na podatak da osobe koje žive u mjestima gdje nema klasične wc školjke već čučavce, nemaju problema s hemeroidima jer je čučanje najprirodniji položaj. Rekla sam da ću si nabaviti kahlicu (nonu) :D
    Super post :)

    OdgovoriIzbriši
  20. Joj, hvala Bogu da nemam problema sa tim. Ali moj dečko ima. Njeg brat i otac su morali čak da se operišu zbog ovog problema, a nadam se da on ipak neće morati :( Mogu da zamislim samo kako je :(

    OdgovoriIzbriši
  21. Hvala Bogu nemam problema sa hemeroidima, ali je moja mama godinama muku mučila i na kraju ih je dala operirati jer se rušila od bolova i krvi. Probala je sve, od prirodne medicine, alternative, lijekova, mazalica, ali ništa. Imala je tri operacije i sve je dobro prošlo. Tako da i ti razmisli o operaciji. Nije tako strašno. :)

    OdgovoriIzbriši
  22. Nakon sto sam u showu dr Oza cula savijet kako treba koristiti vlazni toaletni papir, moji problemi su nestali. I svaka cast na ovakvim postovima:)

    OdgovoriIzbriši
  23. Hvala Bogu,nisam nikad imala problema sa tim,nadam se da i necu.Blizi ukucani su imali,a neki jos imaju i muku muce sa tim.Procitala sam sad nekoliko savjeta koje cu im prenijeti,npr.ovo za vlazni toalet papir.Svaka cast na postu,ocito treba i ovakvih tema,drago mi je da pises o svemu bez nekih ogranicenja.A mi smo tu da pomazemo jedni drugima:-)

    OdgovoriIzbriši
  24. Imam problem,bolje reci imala sam,Bogu hvala,a spasio me Pilex,kapsule sa americkog trzista,koje kupujem u Zg jer ih nema kod nas u Bosni. Imate na internetu sve o njima,bijelo-plavo pakovanje,da ne bi doslo do zabune,jer ima i neki jeftini od himalaya herbals.

    OdgovoriIzbriši
  25. Moja mama je imala problema s hemeroidima za vrijeme kemoterapije zbog opstipacije i dosta joj je pomagao Violetin vlazni toaletni papir s ekstraktom nevena...ne znam kako, ali joj je to dosta ublažavalo upalu.

    OdgovoriIzbriši
  26. Nadam se da nisam poslala dupli post!
    Ja nemam problem sa hemoroidima ali imam sa opstipacijom i doktorka mi je preporucila glicerinske cepice.
    Moj muz ima problem sa unutrasnjim. Donekle mu je pomogla mast Faktu ali najvise magneti koji se stavljaju u rektum svako vece po sat vremena oko mesec dana. Zovu se Magnetoplak i proizvodi ih Institut "Mihajlo Pupin-Piezotehnologija " Beograd. Ako si u mogucnosti probaj da ih narucis . Stvarno su pomogli. Nije ih imao godinama ali zbog neredovne ishrane i nepridrzavanja saveta lekara opet su mu se vratili pa ih je ponovo koristio . Stvarno pomazu.

    OdgovoriIzbriši
  27. Na početku svojih dvadesetih, kad sam počela raditi ovaj divan stresni bankarski posao, od neredovite probave uzrokovane grozomornim stresom, dobila sam unutarnje hemoroide. Šta reć, a da sama ne znaš? Grozan osjećaj... Slažem se da treba jesti što više voća, povrća, vlakana, a ono što je meni pomoglo, a pomaže mi još uvik, je maslinovo ulje. Domaće! I znam da će ti ga po meni poslat jedna naša Kaštelanka, ali ja nikako da odem doli, idem tek sredinom 12. miseca za jedan vikend. ;)

    OdgovoriIzbriši
  28. najbolji mogući savjet je koristiti vlažne maramice poslije nužde - nema svrbeža sto posto! onda je samo u rijetkim slučajevima potrebna krema (ako dođe do krvarenja)
    i pijte puno vode :)

    OdgovoriIzbriši
  29. Imam jako spor metabolizam i puno sjedim, pa su se pojavili i hemići. Osjetim ih tu i tamo, ali ništa ne koristim. Nadam se da ćeš pisati o tome koja ti sredstva najbolje pomažu.

    OdgovoriIzbriši
  30. Imam i ja problema, i to pojavili su mi se poslije teske operacije i lezanja od dva mjeseca. Promjeniti ishranu, sto manje sjediti, praktikovati mlake kupke sa kamilicom a iskreno, ja sam na kraju isla i na sklerozaciju nakon kolonoskopije. Jeste neugodno ali ne i bolno. P.s. odlicna tema!:)

    OdgovoriIzbriši
  31. Drago mi je sto sam naisla na ovu temu. Citajuci komentare, samo sam se dodatno zabrinula i preplasila. Hemoroide (unutrasnje) imam vec vise od 2 godine, konstantno! Probala sam bukvalno svasta i nista ne deluje. Isla sam kod lekara i objasnila da se nikada nisu povukli, i da mi nista ne pomaze, on je konstatovao da su blagi i prepisao mi mast koja takodje nije imala nikakvog efekta. Onda sam otisla na pregled preko veze, kod rodjaka, koji je okupio tim strucnjaka za hemoroide. Tog jutra, kada sam trebala otici na pregled, moji bolovi su bili bukvalno za 70% manji, jedva da sam i osecala da imam problem, kao da je na nervnoj bazi problem nestao bas pred pregled!!! Nekoliko lekara me je tog dana pregledalo, i bas je bilo neprijatno kada citav tim lekara gleda u vas, u toj muci. Bukvalno svi su se slozili da su vrlo blagi hemoroidi, iako sam objasnila da 2 godine konstantno imam bolove, kao da staklo prolazi kroz mene! Veoma pazim na higijenu, koristim iskljucivo vlazni toalet papir i maramice, a i samo brisanje mi je jako bolno! Cesto i krvarim. Oni nisu imali nikakav odgovor na moj problem! Vise od 2 godine, svaki odlazak u toalet mi je bolan i vise se ni ne secam kako to izgleda kada ne boli i kako je to kada je stanje normalno :(((
    Da li je IKO imao problem kao ja??? Bukvalno vam pisem i placem jer ne znam sta nije u redu vise :'(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja često imam problem, kada se odlučim otići doktoru da se sve smiri i onda se osjećam ko debil jer ispada da je sve u redu :/

      Preporučam ti odlazak kod nekog doktora prema preporuci, za kojeg se zna da je tata-mata u tome, i svakako pripazi na prehranu, kretanje i maži nekom namjenskom kremom dok ne dobiješ terapiju.

      Izbriši