Kozmetika za svaki džep: Čudo od retina by Maja

Posted by Dear Skin at 15:50
Iznimno zadovoljstvo mi je objaviti ovaj post moje suradnice Maje, koja nam piše o svom iskustvu s retinom o kojem sam Vam pisala u ovom postu.
Napokon možete pročitaati i iskustvo iz "prve" ruke.


O retinu već pjevaju ptice na grani, te je malo nezahvalno pisati o nečemu o čemu postoji puno informacija i recenzija beauty blogerica. Eyedetox je pisala o njemu ovdje .
 Na forum.hr na ovoj temi http://www.forum.hr/showthread.php?t=185869  postoje svi odgovori koji su vam potrebni za korištenje retina. U ovom postu ne bih željela ponavljati već dostupne informacije o retinu nego reći ukratko što ja vidim kao najbitnije, te iznjeti svoje iskustvo.
Kada pričamo o retinu govorimo o aktivnoj supstanci tretinoin koji je karboksilna kiselina vitamina A. Brandirana imena retina ovisno o proizvođaču su: Aberela, Airol, Renova, Atralin, Retin-A, Retino-A, Avita, Retacnyl, Refissa, ReTrieve, or Stieva-A .

VAŽNO - Gore navedeni proizvodi su lijekovi. Ne kozmetički proizvodi. Niti jedan lijek koji je na tržištu ne može tamo biti ako ne djeluje. Djelovanje se dokazuje dugogodišnjim istraživanjem, a nakon izbacivanja na tržište lijek se prati još 10-tak godina. To je najveća razlika između ove kreme  i kozmetičkih krema. Nema mačka u vreći. Kozmetička industrija ne može patentirati svoje proizvode na način kako to čini farmaceutska. Pa tako i ne ulaže u istraživanje toliko koliko farmaceutska industrija. Ukoliko nekoga zanima razlika, to može biti i jedna tema za neki post ili postavite pitanje u komentare.

Retin je izumljen 1969. kao lijek za akne . S vremenom se dokazalo i pokazalo da njegova  nuspojava u vidu pilinga lica i skidanja mrtvog sloja pegla bore, miče hiperpigmentacije, zaglađuje kožu i daje blistaviji izgled. Uobičajen je slučaj da lijek koji izlazi na tržište zbog jedne indikacije, kasnije se koristi i za neke druge. Djelovanje retina zvuči kao SF, ali nije. Retin stvarno uklanja akne i regulira lučenje sebuma. Za to je patentiran. Stvarno  smanjuje bore, uklanja hiperpigmentacije, zaglađuje kožu čime se smanjuje izgled proširenih pora, uklanja ožiljke i obnovljena svježiji izgled.
Ovo je reklamna fotografija. Reklame su uvijek uljepšane. No ova i nije tako daleko od istine ;-).


Moje iskustvo:
Retin sam otkrila na forum.hr i kao zaposlenik farmaceutske kompanije ostala zapanjena iskustvima i podatkom da postoji lijek protiv bora. Naravno da sam ga pod hitno nabavila i počela koristiti. Bilo je to 2010. godine u siječnju.
2 godine i 9 mjeseci sam koristila Janssen Cilag Retin-A kremu 0,05%. Cijena joj je od 105-125kn ovisno o tečaju. No jedna tuba meni je dovoljna za godinu dana korištenja 1-2 x tjedno. Nakon prvih 6 mjeseci pokušavanja češćeg korištinja, prešla sam zbog perutanja, na korištenje jednom tjedno. Kreme se koristi malo, zrno graška dovoljno je za cijelo lice. Tako sam se npr. prošle zime prevarila kupivši odmah dve tube, pa je proljetos drugoj istekao rok. Novija verzija ima plavu tubicu.



Ljetos sam kupila vitamin-A  tj. retin u ulju na ebayu. Proradio istraživač u meni.  Još sam u fazi isprobavanja, i treba mi još tri mjeseca da donesem konačni sud, no zasad mi se čini da ću se vratiti gore navedenoj kremi, iako je ovo ulje niže cijene. Koristim ga jednom tjedno 3-4 kapi.


Idealni retin bez nuspojava je postojao u vidu francuskog Avibona, koji nije uzrokovao perutanje te se smio nanositi na područje podočnjaka i oko ustiju na koje se gore navedena dva ne smiju stavljati, iako retin putuje kožom i djeluje i tamo. Nažalost Avibon je proljetos, baš kad sam ga htjela nabaviti, povučen iz prodaje zbog problema stabilnosti. Ne zna se kad će ponovo u prodaju.
Retin djeluje dugoročno. On je čudo od kreme, no djelovanje na bore, pore i hiperpigmentacije realno je vidljivo nakon pola godine korištenja, a nakon godine u punom sjaju. Druga koža.


        1.    Od njega sam očekivala da ukloni moje hiperpigmentacije i to je učinio. Ocjena 5/5

        2.      Očekivala sam ne nastajanje novih bora jer ih nisam imala puno i po tom pitanju isto nije                             zakazao. Ocjena 5/5

  3. Očekivala sam smanjenje pora, ni tu nije zakazao, stvarno su pore pliće. Ali su još uvijek tu L. Bojim se da je to i zbog moga tipa kože. No uvijek čiste ;-) ocjena 3 do 4/5

4.     Ukupno sviježiji izgled, e tu je nadmašio sam sebe Ocjena 5+/5

Retin nažalost ne djeluje baš nešto na tonus lica, no za to i nije deklariran pa ga neću ocjeniti. Protiv obješenosti treba posegnuti za drugim preparatima.


Za mene retin je čudesan jer: uz njega ne koristim gotovo nikakav drugi tretman za borbu s godinama na licu ne računajući lagani piling kiselinama svakih 10 dana sa   pilingom iz Mullera, korištenje C i E vitamina u njegi lica koji dolaze iz najoobičnijih jeftinijih drogerijskih krema ili pripremljenih kod kuće ( i to ne redovito - sram me bilo), kreme koje koristim su uglavnom baby kreme jeftinijeg ranga i naravno pobožno korištenje krema s visokim spf-om po danu. Ovdje i važna napomena: SVE ŠTO POSTIGNETE S RETINOM MOŽE NESTATI U SAMO JEDNOM DANU NEKORIŠTENJA KREME SA VISOKIM SPF-OM. Dapače, možete učiniti veliku štetu jer retin stanjuje gornji rožnati sloj kože, te je koža puno osjetljivija na sunce, a već odavno znamo da su sunčeve zrake najveći neprijatelj lijepe i njegovane kože.
NUSPOJAVE:
Najveća i najteža nuspojava retina je dehidracija i perutanje. „Guljenje“ gornjeg sloja kože  kod mene je vidljivo kao jako perutanje, ponekad crvenilo kojem nema velike pomoći kad krene. Osim eventualnog pauiranja.  S vremenom ono se ublažuje što neki zovu navikavanjem na retin, no ja bih rekla da tome nije tako, nego jednostavno kad se prvih par mjeseci  skine taj najrožnatiji gornji sloj, perutanje postane puno manje, gotovo nevidljivo.
Primjetila sam po svom iskustvu i onom što sam čitala, pa i iskustvu Martine – dearskin, da je ova nuspojava puno izraženija kod osoba s masnom kožom nego kod onih sa suhom, iako je strah od korištenja veći kod osoba sa suhom kožom. Moje objašnjenje tomu je sljedeće: osobe sa suhom kožom već znaju koje kreme trebaju koristiti da kožu navlaže i nahrane, a i gornji rožnati sloj im je tanji zbog tipa kože. Sto puta sam se zapitala u fazi perutanja što mi to treba, da li će perutanje ikad stati, čak se i uplašila da radim štetu svojoj koži.

A sad najvažnije: DOKAZNI MATERIJAL
Znam da slika govori više od riječi ali ipak ću prokomentirati. Na idućoj slici lijevo vidi se moja koža u jesen 2009. Slika nije slikana za ove potrebe, a probleme koje sam imala sam uvijek skrivala, pa je bilo teško naći sliku gdje bi se vidjelo pravo stanje kože. Mrljice koje vidite iznad gornje usnice nisu brkovi, nego hiperpigmentacije kao i na obrazima i jagodicama. Najjača hiperpigmentacija je bila na čelu no to sam skrivala šiškama. Slika desno je moja koža danas. Nije idealna, ali je vidljiva ogromna razlika. Mislim da će vam najviše govoriti podatak, da sam nakon godinu dana korištenja retina shvatila i uvidjela (uz potvrdu profesionalnog make up artista) da imam rozi podton kože. Moje lice je jednostavno  prije bilo žutkaste boje zbog svih hiperpigmentacija i sivila samog lica.




Ako vas zanima kako je drugima djelovao retin prosurfajte naći ćete još puno dokaznog materijala.
Kakva su vaša iskustva ako ih imate? Razmišljate li o retinu?
Ukoliko se spremni podnjeti perutanje ja Vam ga svakako od srca preporučujem.

Disclaimer u vezi trudnoće i dojenja, odgovor stručne osobe:

Ako planirate  trudnoću ili ste trudne, ovaj tretman nemojte koristiti. Iako ima puno polemika oko ovog pitanja, evo što kaže stručnjak koji je posjetio moj blog:

"Ovo o dvogodišnjoj pauzi mazanja prije trudnoće nije istina za retinoicnu kiselinu već jedan drugi derivat vitamina A - etretinat koji je također retinoid i koristi se peroralno za terapiju psorijaze, dakle ne za tretinoin odnosno retinoicnu kiselinu. Dakle nisu svi retinoidi isti, to je grupna imenica gdje spada svašta i različita su svojstva svakog spoja njihova toksičnost i sama učinkovitost na kraju krajeva.

I jos nešto retinol je vitamin A1 (alkohOL- retinOL kužite :)) i na koži on nije aktivna forma vitamina A (samo je u oku retinol aktivan kao retinal koja daje vidni pigment rodopsin-zato ako ga nema imamo problema s vidom), već je to samo retinoicna kiselina odnosno tretinoin ( ne tretion kako sam vidio da ga nazivate). Dok se on (retinol) konvertira u retinoicnu kiselinu ode ga vise od cca 70% ako govorimo o čistom retinolu i nemate sigurno učinak koji bi bio signifikantan, okej ....to si zapamtite :) retinol unešen kao kapsulirani oblik (dakle u kapsuli) u tijelu ima aktivnost do 100 puta manju od retinoicne kiseline a zamislite si onda kolika mu je ucinkovitost na koži kad ga nema šta tako brzo konvertirati u aktivni oblik, a o njegovoj stabilnosti ću reći da je više nestabilan nego stabilan kao kemijski spoj samostalno. "





110 komentari:

  1. Već dugo razmišljam da ovo probam, no baš zbog toga što imam jako suhu kožu nisam se usudila... Sad mislim da ipak hoću :D

    OdgovoriIzbriši
  2. nisam nikada koristila retin, ali mi zvuci strasno cinjenica da je lice osjetljivije na sunce ? sta radis ljeti? stalno si sa sesirom? sta se desi ako se izlozis suncu, naravno sa spf kremom? i da, da li se tvoja koza i dalje peruta nakon koristenja? i sta ako prestanes da kotistis retin? koza ti izgleda sasvim normalno :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ljeti kao i zimi nosim zastitnu kremu spf 50. Kad sam na moru obnavljam je cesto, izbjegavam suncanje od 12 do 16. Maja

      Izbriši
    2. Ovo sve i mene zanima ;)
      i nisam shvatila, jel krema ide na recept uz placanje ili se može kupiti bez recepta?

      Izbriši
    3. ja sam prvu kupila bez recepta, ali sada su mi rekli da ne moze vise nijedna bez recepta (drugu sam kupila prije tjedan dana pa je svjeza informacija :) ).. iako mislim da zavisi od ljekarne do ljekarne

      Izbriši
    4. Zaboravih odgovoriti, kada se prestane koristiti retin, nakon nekog vremena koža se vraća na staro, ponovno se zadeblja gornji sloj kože. Ukoliko se zaštitna krema za sunce koristi i dalje, pigmentacije se ne bi trebale vratiti.

      Izbriši
  3. Razlika je stvarno velika, ovo "desno" lice je kao fotošopirano :)
    Ja bih ga koristila zbog problema sa masnom kožom i aknama. Ne znam da li ima tko da ga je koristio baš u tu svrhu..?
    Da li u Hrvatskoj ima ijedna krema sa retinom ili se sve nabavljaju iz inozemstva?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. u ljekarnama di sam ja gledala narucuju iz inozemstva, ali ne placa se dodatno..

      Izbriši
    2. Joj hvala! I ja sam iznenadila kad sam stavila siike jednu kraj druge. Maja

      Izbriši
  4. ja ga koristim vec 3 mjeseca, jos uvijek sam u fazi crvenila i perutanja, pogotovo oko nosa i usana di izbjegavam stavljati, ali sam negdje procitala da se retin sam siri ispod koze bez obzira di ga stavili a di ne, tako da se jos uvijek borim s time. kozu vlazim s dm-ovim pantenolom ili shea maslacom kako kada. Moje hormonske akne jos uvijek izlaze kada hormoni polude, ali stvarno primjecujem sta puno brze nestanu i akne i oziljci.. Meni je dermatologinja rekla da se on smije koristiti samo 6mj. i nakon toga se mora napraviti pauza, tj. koristi se 6 jesenskih i zimskih mjeseci, a kad je sunce jace se ne smije koristiti bez obzira na zastitni faktor!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da li nakon toga stavis pantenol? koliko puta tjedno koristis retin?

      Izbriši
    2. da, ali treba pricekat bar 15-20 minuta da se retin skroz upije jer ako stavim pantenol odmah onda pece. Isto tako nakon pranja lica treba pricekati da se dobro osusi jer retin ne reagira dobro s vodom, pretpostavljam da zato pece i pantenol ako se odmah stavi. Prvo sam ga koristila svaku drugu vecer 2mj., sad svaki dan, pa ako mi se bas puno ljusti onda napravim dan pauze.
      Meni je zapravo najteze bilo naci nesto za hidrataciju jer vecina krema ima parfeme i alkohol u sebi, tako mi je npr. loreal hidratantna krema napravila opeklinu na vratu zbog alkohola (brzo je proslo), pa me je cisti pantenol spasia!

      Izbriši
    3. ovo sto sam napisala svaki dan mislim na svaku vecer jer po danu se ne smije stavljati :)

      Izbriši
    4. danas sam kupila ovaj balein aqua serum o kojem svi pricaju i na prvu mi se cini bolji od pantena, tj. struktura je normalnija i laganija i ne pece me nista, tako da mozes i ovo koristiti s retinom, na ovom linku je review o serumu http://www.sminkerica.com/kozmetika/balea-aqua-serum/

      Izbriši
  5. Krasan, detaljan i informativan post! Milim da ću se i ja sad dati u malo istraživanje, ne za sebe, već mamu koja ima hiperpigmentacije ispod očiju, šteta što se ova dva proizvoda koja koristiš ne mogu koristiti na okoloočnom području...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! Retin putuje kroz kožu, tako da djeluje na podočnjake iako se tamo direktno ne nanosi.

      Izbriši
  6. Ja nisam stručnjak, ali logika mi govori ako su to kreme koje liječnik izdaje na recept da bi se riješio neki problem, onda ih treba shvatiti kao lijek, a ne kozmetičko sredstvo. Kako ova supstanca kožu čini iznimno osjetljivom na sunce, peruta se i crveni znači da je koža pod velikim stresom u razdoblju u kojem se koristi krema sa tako jakim postotkom. Ne znam koliko je dobro koristiti tako nešto agresivno na svome licu kroz duži period. Kroz kraći, kao terapiju, to mi je jasno. Ne želim biti negativna, ni pametovati (to ni ne mogu jer ni nisam dobro upućena u temu), ali samo bih molila da se svemu ipak pristupa s nekim razumom i sumnjom (sumnja je zdrava vrlo često) i da li vrijedi mučiti svoje lice i biti toliko na oprezu sa svim i svačim samo zbog još malo ljepote. Ne treba sebe ipak preozbiljno doživljavati. Autorica teksta, čini mi se da je spomenula da je farmaceutske struke i vjerujem da onda zna o čemu priča i poštujem to, no osjećala sam potrebu ipak izraziti svoje mišljenje da ne treba svaku stavku koja nam se nudi u utrci za ljepotom shvaćati sasvim olako.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Još da dodam da mislim da sam negdje pročitala da komercijalni kozmetički preparati sa retinolom kao kreme, serumi,... imaju vrlo nisku koncentraciju i da je sve ok, ali nisam sigurna da li ove ljekarničke kreme koje imaju visoku koncentraciju uopće recimo smiju koristiti trudnice; autorica teksta nije to spomenula u nuspojavama, da li je sigurno za korištenje prilikom trudnoće.

      Izbriši
    2. Slažem se u potpunosti s tvojim komentarom i s komentarom koji je napisala Snow. Kreme s retinolom se izdaju na recept kao tretman za lječenje akni, jednako kao i ljekovi koji ga sadrže. I nije mi jasno zašto se u tekstovima na ovu temu vrlo rijetko spomene da pripravke s retinolom NE smiju koristiti trudnice i dojlije, kao ni osobe koje planiraju trudnoću jer može izazvat probleme s plodom. Nisam sigurna koliko je tu koncentracija bitna, ali smatram da to treba provjeriti kod stručnjaka dermatologa... Uzimala sam i tablete i kreme s retinolom kao terapiju za akne, pomoglo mi je, ali stvarno mi nije jasno zašto se ljek koji može propisati samo dermatolog predstavlja kao kozmetički preparat, kad to nije....I nažalost nisu sve osobe dovoljno informirane, niti će ih dermatolog upozoriti ako nisu kandidat za korištenje....kad sam bila na terapiji ljekom koji sadrži retinol, vadila sam krv svakih mjesec dana i redovito išla na kontrole, pa ne bi to radili da nema potrebe za tim...
      Uglavnom, da sad ne duljim, molim da se ako bude sličnih članaka na ovu temu jasno upozori tko ne smije koristiti određene pripravke, a tko ne, jer ne čitaju svi komentare...

      Izbriši
    3. Eto iako razumijem strah i oprez u korištenju retina, moram negirati nekoliko podataka.
      Retin u gore navedenom obliku se izdaje na recept (tretinoin ). Jednako tako neki lijekovi šeću (pogotovo oni protiv bolova) između liste lijekova koji se izdaju na recept i bez recepta jako često. Lijek je uvijek lijek i uvijek treba pročitati uputsvo na njemu bez obzira da li ste ga dobili na recept ili ne.
      Npr. retinyl palmitat je moguće kupiti u kozmetičkim proizvodima u konc. do 1%, manje je štetan pa to može biti opcija za sve one koje je strah. On je bio i sastojak Avibona, bezreceptnog retina kojeg je proizvodio Schering, a prodavao se u apoteci kao ostale kreme - lijekovi. Misliim da je taj retin neka siva zona pa se nitko 8ni farmnaceutska ni kozmetička industrija) ne želi odreći svog dijela kolača.

      Što se tiče upozorenja, prihvačam kritiku, no nadam se i dalje da čitateljice neće na osnovu jednog posta odlučiti koristiti bilo koji proizvod, jer naše lice zaslužuje da se informiramo, kao i naše zdravlje. Baš iz tog razloga nisam napisala gdje sam retin kremu nabavila, nego sam stavila dva linka , gdje možete pročitati gotovo sve o retinu, pa i nuspojavama, savjetima za buduće trudnice a i kako doći do njega.

      Izbriši
  7. Bez obzira sto su u pitanju kreme, njih ne smiju koristiti trudnice i zene koje planiraju trudnocu.
    Taj vrlo bitan podatak je mojoj prijateljici zaboravio reci dermatolog, no srecom nije bilo nikakvih problema, ali bila je na korak da ga tuzi.
    Kod mene su te kreme takodje u planu s obzirom da imam 32 god. Mislila sam poceti ove zime, ali mi se na kraju ipak nije pocinjalo. Nemam bore ni ikakav vidljiv problem sa kozom, pa mi se ne mili upustati u privikavanje koze i perutanje, a s druge strane nisam sigurna da li se uopste i savjetuje kao preventiva, ili tek kad se neke borice bore vec pojave, no onda je svakako teze.
    Neki savjet u vezi toga?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Retin se nakon dolaženja do traženih rezultata preporučuje koristiti 1. tjedno za održavanje stanja. Kao preventiva se koristi jednako tako ;-)

      Izbriši
  8. Drage cure, o retinolu i trudnoći smo jako puno raspravljale i pisale u mom postu i komentarima ispod njega koji je naveden na linku na početku ovog teksta.
    Naravno, ovakvi preprati se izdaju na recept i svaki dermatolog će odlučiti da li ste kandidat za njega ili ne, iako ga redovno prepisuju jer nije neuobičajeno da ga koriste žene širom svijeta patako i kod nas za razne kožne probleme.

    Kako je Maja napisala, ovdje je njeno iskustvo i rezultati korištenja, sve ostale informacije postoje na internetu, forumima i slično.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja sam ti taman htjela napisati da dodaš na dnu teksta disclaimer da ga trudnice, dojilje i žene koje planiraju trudnoću ne smiju koristit :).
      Nema veze što se već pisalo, zbog žena koje te prate i zbog onih koji će preko Googla doći direkt na ovaj post dobro je da bude i to naglašeno.

      Ja još uvijek čekam sa svojim prvim retinom :). Za par godina definitivno :)
      Super post <3

      Izbriši
  9. Drago mi je jako da je Snow pomenula ovo za trudnocu. Koliko ja znam osobe koje planiraju trudnocu cak ne bi trebalo da koriste kreme sa retinolom i derivatom istog, i da unose prekomenre kolicine vitamina A jel to moze da dovede do neki deformiteta kod fetusa. Ne znam tacno. Pre svega zbog ovoga bezim od retinola sto dalje, bar za jos jedno 10ak 15 godina :) Steta je sto ovo nije napomenuto u tekstu posto devojke cesto ne citaju komentare, a mislim da je bitno ovo naglasiti. Isto tako mislim da sve kreme koje su jace pa se svrstavaju u lekove ne treba bas olako da se kupuju.

    OdgovoriIzbriši
  10. Pošto je ovo beauty blog , ja se iskreno zahvaljujem trudu kojeg je Maja uložila u ovaj post i pokazala nam što
    RetinA može učiniti za našu ljepotu.
    Ja se nadam, da ču ga se jednom dočepati i sprobati. Mislim, da sam negdje čitala, da ga u Austriji ima u ljekarnama baz recepta..

    OdgovoriIzbriši
  11. Prije nekoliko godina sam dozivjela dvije prekrasne stvari. Prva: "otkrila" Martinu-dear skin a druga, ona mi "otkrila" retin. I od tada, niti mogu bez Martine, niti bez retina XD
    Elem..na Retinu sam cca tri godine, s tim da sam imala vece pauze (po nekoliko mjeseci pa do vise od pola godine) cisto iz razloga sto mi je teze dostupan (U BIH ga nigdje ne mozes naci...).
    Nalazim se u srednjim dvadesetima tako da ne mogu pricati o borama, niti imam hiperpigmentacijske mrlje i slicno...
    Ali mogu reci zbog cega JA licno volim retin!
    Savrseno cisti pore!!!!
    Zatim, zahvaljujuci njemu, koza se brze obnavlja (ne, meni to perutanje ne smeta, cak uzivam u tome XD).
    Koza je na ocigled dostaa cisca, blistavija i gladja.
    I jednostavno primjetim da mi ten bolje i ljepse izgleda kad ga koristim, nego kad ne koristim.
    Ne pretjerujem sa njim, stavim jednom ili dva puta u sedmici.
    Jedina mana: zaista isusuje lice i nije lako naci odgovarajuce kremice koje ce to ublaziti i otkloniti. A i ten postane osjetljiviji pa je potraga jos teza.
    Sve u svemu, kad saberem pozitivne i negativne strane, pozitivni preovladavaju, tako da, zivio retin!!! <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znači dijelimo ljubav ;-) Sva sreća pa ga ima dosta za sve.

      Izbriši
  12. Zanimljiv post, to sam čekala! Sviđa mi se komentar stručnjaka na kraju, naravno opreza nikad dosta, zato uvijek fino treba dobro istražiti, a ne paničariti prije upuštanja u nove eksperimente. ovo bi meni super došlo jer tako i onako imam akne a koristim benzil peroksid već godinu dana koji super djeluje ali ima nažalost isti efekt isušivanja i perutanja pa ako mogu usput prevenirati borice zašto da i ne. odlična stvar koja meni pomaže kod peroksida sa stalnom suhoćom je kombinacija hydraluron od indeeda i cicaplast baume od LRP-a - zaista rješi problem za dan, vjerujem da bi djelovalo i s retinom. iva

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Meni nije ništa pomoglo osim prorijeđivanja nanošenja, no rezultati nisu izostali.

      Izbriši
  13. Odlična recenzija, jeva čekam da ovo počnem koristiti, čim završim sa dojenjem :-) a rado bih odmah odmah počela da koristim ovo čudo…. rezultati su fantastični… ovo mi je jedina nada da ću se uspjeti riješiti hiperpigmentacija i proširenih pora barem malo :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! Ima vremena, uživaj u bebi. Prije ili kasnije ćeš problemčiće s kožom riješiti ;-)

      Izbriši
  14. Odličan članak!!Nadam se da ću ga uspjeti nabaviti i počet koristiti uskoro jer sam zaista već umorna od borbe s svojim proširenim porama...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! Nažalost meni je na porama najmanje djelovao, one su s godinama i problem gubljenja elastičnosti kože, tu možda bolje pomažu vježbe lica. No s druge strane mene je uvijek bilo strah da ću dobiti pore velike kao kvrge, kakve imaju žene i muškarci mog tipa kože, a one su eto ipak malo bolje, pa možda i tražim previše od jedne kreme.

      Izbriši
  15. Majo, svaka pohvala za ustrajnost u korištenju, odličan članak i znanstveno-detaljni pristup koji obožavam!
    bug_lady

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Joj hvala Ana, sječajući se nekih tvojih postova na forum hr, znam da imaš veliko znanje pogotovo o lijekovima, pa mi je tvoj pozitivan komentar veliki kompliment.

      Izbriši
  16. Ja retin koristim cca 9. mj. imam mješovitu/masnu kožu, pjegice, dosta svjetla put, i najbitnije 40 god. (od danas-šmrc) ......uglavnom počela sam ga koristiti kao prevencija za bore....za sada sam imala sreće i nemam neke bore (imam one sitne smješkiće oko očiju i to smoa dok se smijem)....ja ga koristim svaku večer i nisam imala neke bitne probleme, naravno perutanje me živcira i povremene "opekotine" kao reakcija na neku novu kozmetiku i sl... ja bez obzira na to ne odustajem, jer sve što sam pročitala u svezi borica sve se na kraju svodi na retin.....zato ja ne mislim prestati do daljnjega s njim, bez obzira na nuspojave i probleme vezane uz korištenje istog. Meni je jedino problem nači idealnu kremu i ostatak kozmetike (čišćenje make-upa) koji se slaže sa retinom i koja k tome smanjuje perutanje. Ako toko ima kakav prijedlog rado ga prihvaćam?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bok,
      ja imam prijedlog da koristiš retin rijeđe, svakako ne svaki dan jer za prevenciju i nema potrebe ga koristiti svaki dan. Ja ga koristim jednom tjedno, perutam se lagano treći dan i to je to. nakon njega samog stavljam baby kremu sa bademovim uljem.

      Izbriši
    2. stavr je u tome da ja nisam imala skoro nikakve reakcije sa prvom kremom i odmah ispočetka sam brzo došla na rutinu da stavljam svaki dan i to u ljetno doba....
      Kakva je to baby krema sa bademovim uljem ? Koja?

      Izbriši
    3. Ova: http://www.babyartikel.de/produkt/pflegezubehoer/hipp_babysanft_intensiv_creme_wind_und_wetter_50ml
      Nuspojave ovise i o tipu retina. Gore navedeni tretinoin koji je karboksilna kiselina vitamina A ima najjače djelovanje i kod njega je perutanje jače. Mogući razlog tvog perutanja sada je možda drugi tip retina.
      Iskreno, stvarno mislim da nema potrebe ju nanositi svaki dan ukoliko si postigla rezultate koje želiš.

      Izbriši
  17. Ja i dalje, nakon što sam pročitala ovaj tekst i oba prethodna i sve komentare ispod, ne znam bi li isprobala ili ne. Samo zbog tog spominjanja mogućih problema u trudnoći/dojenju (i to s odmakom od 2-3 god.). Još uvijek mi nije jasno da li je dozvoljeno ili nije. S obzirom da je ovo već treći post, bilo bi super ako bi autorice ili netko tko ima pristup nekim stručnjacima (više njih, ne samo jedan), pita za mišljenje, ili eventualno da se zalijepe tu linkovi na neke stručne tekstove. Sve navedeno mi zvuči više nego idealno, ali ni rizik nije za zanemariti. Pa ako ne moramo čekati do 40 i neke za započeti da bi onda skužili da u biti i nije bilo nikakvih negativnih nus pojava, to bi bilo super kada bi saznali i ranije :D
    BTC

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da bilo bi dobro saznati ranije, no što se tiče trudnoće, bolje je igrati na sigurno. S tim da retin ne samo da održava stanje bora, nego ih i briše pa ukoliko se krene kasnije, ne gubi se toliko puno ;-) Sretno!

      Izbriši
    2. Da je samo do bora, nije bed početi i iza 40te ;) Al je do hiperpigmentacije...
      BTC

      Izbriši
    3. Evo coco je dolje napisala da nekima nije pomogao. Znam da su cure pokušavale još sa niacimidom ili tako nešto, ima tema na forum.hr, ako nisi do sada čitala pogledaj. Sretno!

      Izbriši
    4. Jesam, pratim i tamo temu ;)
      BTC

      Izbriši
  18. Drage cure hvala na prekrasnim komentarima i stručnom komentaru na kraju teksta.
    Ispisale ste puno više nego što sam ja uspjela.
    Ja bih nadodala što se trudnica i budućih trudnica tiče, ne samo da ne koriste retin, nego neka izvrnu svoju cijelu kozmetičku torbicu i provjere sastojke svojih krema, i ostale kozmetike. Od viška znanja glava ne boli.

    OdgovoriIzbriši
  19. Odličan post, već sam ranije razgovarala sa kozmetičarkom o ovome,ali obzirom da je moja koža sklona ekcemima, ipak se nisam odlučila za to. T.B

    OdgovoriIzbriši
  20. Sve citateljice koje imaju u planu da pocnu sa retinom, neka za svaki slucaj prije procitaju temu o njemu (na forum.hr, ima link).
    Mnoge zene su pisale o svojom iskustvu i samo da kazem, mnogima NIJE bas pomogao sto se tice hiperpigmentacijskih mrlja!!
    Naravno da je sve to individualno ali uzimajte sve sa rezervom. Moze pomoci a moze i da ne pomogne.
    Isto tako sto se tice bora. Imajte u vidu da je to samo krema...znaci, nije neka magija i nemojte ocekivati nerealne stvari jer cete onda biti razocarane :)
    Isto tako, nemojte ocekivati da ce vam izbrisati pore ili ih upola smanjiti. Nece :D
    Ja imam 'normalne' pore pa evo nakon 3 godine nisam primjetila niti da su smanjene a kamoli nestale.
    Ali, postale su cisce! To definitivno jesu.
    Ten je cisci, blistaviji, gladji- sta vise pozeljeti? :))
    Eto, ovo je jedan ovako realan referat o retinu. Zaista je dobra stvar ali nije magija ;)
    Sretno svima!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala coco!
      Tebi i nekima nije magija, meni je, žao mi je baš. Nakon isprobavanja svega i svačega retin je jedini koji je meni dao rezultat.

      Izbriši
  21. Da li mi recept moze dati moj ljecnik opce prakse ili moram bas u dermatologa ici?
    Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  22. Zanimljivo iskustvo zapamtit cu za neke buduce dane, za sad mi nesto ovako intenzivno ne treba :)

    OdgovoriIzbriši
  23. Ja sam pre godinu i po koristila Avibon, nabavila ga iz Pariza, i pocela negu s hladno cedjenim uljima, a koza mi nikad nije bila lepsa nego tad. Mislila sam da je zbog ulja, ali nakon sto sam potrosila tubicu, bila je takva jos neko vreme, pola godine otprilike. Koristila sam je kao nocnu negu.
    Zbog epilacije sam prestala da je koristim i razmisljala sam sad opet da je nabavim. Nije valjda da su je povukli iz prodaje i u Parizu? :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost povukli su je iz prodaje zbog problema sa stabilnošću.Ove zime sam ju tražila preko kolegice u Francuskoj.

      Izbriši
  24. dva mjeseca koristim retin svaki drugi dan, ten blistaviji i svjetliji a koža njezna..borice oko ociju i pore prosirene su jos tu al ja se nadam da ce se upornost isplatiti :) samo nikako da nadem odgovarajucu kremu za hidrataciju,pa ako je neko svojom zadovoljan da javi :)

    OdgovoriIzbriši
  25. Žene, zašto ne probate hidratantne kreme od LRP-a, imaju zaista krasne i dobre, potom čuvena Babylove kremica, Avene rich...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. koja je to kremica od bebylove..ja sam vidjela samo kupke i sampone..

      Izbriši
    2. Piše na njoj Babylove leichte gesichtscreme, dlična krema, nemasna, hidratantna, gusta, lako se razmazuje, upija brzo, miriši, m čak se lice manje masti do jutra i feftina, a imate i onu hvaljenu Hipp Intesive kremicu, obje su na dječjem odjelu

      Izbriši
    3. ja sad imam LRP Hydroohase intense rich, ali moram priznati da nisam nešto oduševljena, jako je hvaljena i očekivala sam puno više....

      Izbriši
    4. Super preporuka Dear Skin!
      koristim obje i još par baby kremica. Mislila sam pisati o njima kasnije, a idući post o kremama sa spf-om, sad vidim da je možda bolje da idući post bude o baby kremama ;-)

      Izbriši
  26. ja neki dan uzela djeciju kremu tj ,mast koja sadrzi retynil palmitate

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Retinyl palmitate je slabiji od retinola, koji je slabiji 8 puta od gore navedenog tretinoina. Ako ga ima u maloj količini neće uopće djelovati.

      Izbriši
  27. stvarno djeluje...koristim airol vec 2 mjeseca i stvarno ima efekta,a sa aknama se borim 10 god,napokon da nesto stvarno nije samo reklama.

    OdgovoriIzbriši
  28. čula jesam, probala nisam... sad bih baš i mogla, hvala na prosvjetljenju :D

    OdgovoriIzbriši
  29. izvrstan post, zasad neću isprobavati takve doze retinola, ali jednog dana svakako budem :)

    OdgovoriIzbriši
  30. Drage dame, prvi put se javljam ali rado citam ovaj blog. U Egiptu mozete kupiti Retin A u skoro svakoj apoteci za app. 6 eura. Naravno i ja sam ga kupila i koristim ga od novembra 2013. godine. Prvo sam ga koristila svako vece ali zbog burne reakcije proredila sam na svako drugo-trece vece. Bubuljice sam dobila tamo gde ih nikada nisam imala ( mislim da je to jedino podmladjivanje .....povratak u pubertet ). Izadju pa se povuku pa izadju jos gore !!! Rekla bih da skoro sve dame su u 20im ili 30im pa ne vidim zasto bi nesto ovako agresivno koristile. Ja imam 43 godine i veoma lose mi koza izgleda nakon retinola . Pigmentacije su neznatno ublazene ali se i ne primecuju od bubuljica i nekog bolesnog izgleda koze. Da dodam da sam retin koristila po ps-u znaci , hidriranje, blagi piling itd.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja imam 40. Žao mi je što imaš takvo iskustvo, no po načinu kako si ga krenula koristiti nije ni čudno. Nisi ga koristila po ps-u. Ako pažljivije pročitaš linkove koje sam stavila vidjeti ćeš da je uputa krenuti najbolje svaki treći dan, pa na svaki drugi. Hidratacija nakon pola sata, te u dužem periodu korištenja povečavati razmak za hidrataciju. Preporučenim tempom do korištenja svaki dan se dolazi tek nakon mjesec, ili dva ili tri ovisno o koži, ja npr nisam nikad to postigla.
      Što se tiče rezultata kao što sam napisala vidljivi su tek nakon šest mjeseci, a u punom sjaju nakon godine dana.
      Kod retina vrijedi ona: manje je više. Ako skidaš gornji sloj kože ne možeš očekivati da ćeš to riješiti jako brzo, jer jako brzo znači i agresivno za kožu.
      Što se tiče prištića, to je uobičajena pojava u periodu privikavanja na retin, mnoge žene su zbog toga i odustale, što mi je razumljivo.
      Eto još jednom želim napomenut

      Izbriši
    2. Kako si napisala da si krenula u novembru 2013., 2 mjeseca sigurno nije dovoljno za vidjeti rezultate ako ga se nanosi prema uputama, to je sve još uvijek faza privikavanja kože.

      Izbriši
  31. zna li neko je li preporučljivo koristiti neko ulje dok se koristi retin, npr.za kokosovo sam cula da je super ali ne znam slaze li se sa retinom..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sva bazna ulja ( avokado, badem, jojoba, suncokret ..pa i kokos) se lijepo slažu s retinom. S eteričnim uljima treba pripaziti, ovisno od ulja do ulja

      Izbriši
    2. jos samo da pitam sta mislis o ruzinom ulju ili ulju od korjena divlje ruze cini mi se da se tako zove..sa retinom?

      Izbriši
  32. Draga Maja, prvo pohvala za odličan post!
    prije dvije godine sam koristila Retin s tvoje prve slike (Janssen Cilag), imala sam vrlo pozitivno iskustvo, no kako mi se stanje kože pogoršalo nakon skidanja s Diana, sam se morala i maknuti s Retina jer mi vezano za akne nije pomagao. Sad bih se vratila na korištenje, nakon što sam biljnim pripravcima dovela PCOS u red :) no nikako naći kremu na slobodnu prodaju. Ima li neka koju bih mogla nabaviti na slobodnu prodaju u ljekarnama, ako da, kojeg naziva?
    pozdrav, S.M.

    OdgovoriIzbriši
  33. Bok, da li postoji ljekarna u Splitu gdje se može nabaviti? Ili da problikujem pitanje, gdje i kako se može uopće nabaviti? hvala

    OdgovoriIzbriši
  34. Drage cure.
    Nisam duze nabavljala kremu, pa ne znam odgovor na vasa pitanja.
    Postavila sam pitanje na forum hr, mozda netko zna, pokusat cu jedan dan iduci tjedan otici do ljekarne gdje sam prosli put kupila pitati i tamo. Imam rodbinu u Austriji pa cu i njih pitati.
    Za sve ovo mi treba malo duze vremena pa vas molim da mi na mail maja.memorysun@gmail.com mail na koji vam mogu javiti, ili mi posaljite privatnu poruku na forum.hr na ime memorysun ukoliko imate account. Maja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Majo, ja ne znam kada si zadnji put kupovala, no Retin A je u defekturi već jako dugo. Zamjena mu je Airol koji se može kupiti u ljekarnama koje naručuju ii uvoza. Cijena u Zagrebu se krece od 80 do 145 kn . Jedno vrijeme se moglo kupiti bez recepta ali koliko sam čula, postrožili su i sad traže recept.
      Možda nekome znači, u C.Gori se može kupiti po cijeni od 5 eura

      Izbriši
    2. Hvala tebi i Sanji. Ja ga nisam kupovala godinu i pol, odmah sam kupila 2 tube, a trosim ga stvarno malo.
      Tu je jedna djevojka navela da se i u Austriji moze nabaviti bez recepta Airol pa se nadam da ce se cure nekako snaci. Maja

      Izbriši
  35. Kod nas u R.Spskoj kosta 12 km i izdaje se bez recepta AIROL...

    OdgovoriIzbriši
  36. Koistim airol kremu vise od mjesec dana i nemam nikakve reakcije na kozi,prvih par dana sasvim malo ljustenja oko nosa i to je to,koristim svaku vece na ocisceno suho lice,neki put i preskocim staviti hidratantnu kremu,da li je to ok,ili je jos rano da pocne koza reagovati ili sam ja jedina na planeti na koju retin ne djeluje..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ti si jedna od sretnica koja nema velike nus pojave što ne znači da se neće pojaviti kasnije, Sve je individualno, kod nekog je izraženo ljuštenje, kod nekog izbijaju akne, kod nekog je lice jako osjetljivo i suho. Sve je individualno i ima puno žena poput tebe da ne osjete nus pojave. Sve je to normalno ali trebala sam upozoriti na moguće efekte. Samo nastavi prema pravilima. I da, poanta je doći do toga da se ne koristi hidratantna krema i ostavlja samo Airol tokom noći, ako ti krema nije potrebna tim bolje.

      Izbriši
  37. Hvala puno na odgovoru,znaci postoji mogucnosti kasnije da se pojave neke promjene,ja sam se i tako pripremila psihicki na rusvaj po faci,zasad je tako kako je,nikakvih promjena.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, vrlo je individualno. Kod nekog se pojave nuspojave odmah, kod nekoga kasnije. Sve je normalno i potrebno se pridržavati uputa, nikakopojačavati dozu.

      Izbriši
  38. Zdravo,

    hvala za ovaj post, vrlo informativno...primijetila sam da imaju farmaceutkinje i doktorice prelijepu kozu i uvjek sam se pitala dali je to slucajnost...sad razumjem da nije, vi vrlo dobro poznajete te produkte...:)

    VAZNO PITANJE: Obozavam taman ten, obozavam da se suncam a zelela bi izboljsat teksturu svoje koze imam i malene mrljice od akni, kako je sad s time ako bi koristila Retin zimi i jeseni i ako ga u prolecu prestanem koristiti, jer se mogu onda normalno suncati? I dali ce koza i dalje imati ljepsu teksturu ako koristiv UV zastitu?

    I dali bi mogla preporuciti neki dobar produkt za smanjivanje pora? Nemam nesto puno velike ali hocu da izboljsam kozu koliko je moguce.


    Hvala puno:*

    OdgovoriIzbriši
  39. u Crnoj Gori ga nema,ko moze da mi pomogne da nadjem ovu kremu,hvala!


    zorica

    OdgovoriIzbriši
  40. drage cure,zanima me moze li se nabaviti retin u ljekarni bez recepta?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. i mene zanima da li se u Splitu može kupiti retin krema bez recepta? AIROL?

      Izbriši
  41. A koje sredstvo za prekrivanje akni (koje se pojave kao reakcija na retin) smijem koristiti? Ima li neki isprobani, blagi korektor recimo? hvala

    OdgovoriIzbriši
  42. pozdrav! može jedno pitanjce :)
    ovaj retinol sa ebaya na drugoj slici, kakav ti se pokazao? jesi ga stavljala na lice? vidim da je za oralnu upotrebu pa me zanima jel se uopće smije mazat po licu obzirom da je za oralnu upotrebu i obzirom da je ulje?

    OdgovoriIzbriši
  43. Pozdrav svima,

    Imam dogovoreno za IPL laserom pomladjivanje koze lica ( pokusala bi u cetiri, pet puta ukloniti laserom popucale kapilarice oko nosa i na obrazima, i male pigmentacijske mrlje) i bas danas sam kupila od nutrogene nocnu kremu sa retinolom. Zanima me mogu li slobodno stavljati tu kremu po noci i ici jednom mjesecno na tretman laserom?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne bih ti preporučila. Dok ne završiš s laserom nemoj ništa agresivno koristiti uključujući retinol.

      Izbriši
  44. Zdravo, i ja imam pitanje.Koristim Airol nedelju dana po uputstvima sa bloga samo jednu stvar nisam skapirala ili sam u čitanju preskočila.Naime počelo mi je blago perutanje i peckanje lica,ništa strašno,samo ne znam da li da pravim pauzu ili da slobodno nastavim.Mažem kremu svako veče,malu količinu kako je i preporučeno,a ujutro se umijem i hidriram kožu i čuvam od sunca.Mogu li da nastavim uprkos perutanju jer nije jako vidljivo niti mi mnogo smeta?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Perutanje je normalno i tako ti se ljušti koža a izvire nova, mlada koža koja je jako osjetljiva. Obavezno stavljaj hidrataciju iza Airola, i tokom dana plus pbavezna UV zaštita. Možeš prorijediti upotrebu na nekoliko puta tjedno.

      Izbriši
    2. Hvala na brzom odgovoru,mislim da cu ipak prorediti upotrebu dok se ne naviknem,od jutros me lice bas zateze i bolucka me kad se smejem.Samo jos nesto,pise da za dnevnu negu ne treba koristiti kreme sa kiselinama.Ja inace koristim vichy idealia serum i idealia kremu, a imam i aqualia thermal riche.Moze li ista od toga sada da se koristi ili da menjam?Posto mi je lice bas suvo, ne mogu da ocenim da li je to samo zbog airola ili mi i ova dnevna nega sada ne odgovara.

      Izbriši
    3. Airol slobodno možeš koristiti i samo dva puta tjedno dok se koža ne navikne. Isušuje grozno, ja kada sam koristila htjela sam stavljati svinjsku mast koliko mi je lice bilo suho :D Ove Vichyeve kreme su ok što se tiče sastava ali kako ti je sada lice osjetljivije ako te bilo koja bude peckala ili smetala zamjeni s nekom drugom.

      Izbriši
  45. Svinjska mast :)))) vidis to mi nije palo na pamet ali sam u ozbiljnom iskusenju da celo lice premazem labelom. Sad sam se vec privikla i lakse je, a ovaj razgovor je pomogao, kad se upustis u nesto o cemu pojma nemas, puno ti znaci par saveta od nekog ko zna sta prica. Hvala jos jednom, divna si.

    OdgovoriIzbriši
  46. http://m.ebay.com/itm/221734835572?nav=SEARCH evo na e bayu..u tajlandu je proizvode

    OdgovoriIzbriši
  47. Postovana,posto sam procitala iskustvo sa kremom retina A na vasem blogu odlucila sam da potrazim i nasla kremu grckog proizvodjaca.Sad imam par pitanja ukoliko mi mozete pomoci.Imam probleme sa licem od 31god. sad imam 38 i zbog tih akni koje se pojave ostale su mi oziljci ali nekako sam uspela da se manje pojavljuju.Moram napomenuti da sam koristila i laser jednom,piling hemijski i pila u dva navrat po 4-5 meseci cak roacutan..i vratilo se sve..i dalje imam masnu kozu i kod dr,sam bila hormone vadila i to je ok...Zanimljivo je da od kad koristim kremu i to sam mogla svako vece od pocetka jer neko preveliko perutanje i isusivanje nisam imala,naprotiv kad ustanem predeo cela,nosa je toliko mastan da obrisem maramicom..pitam se da li je to normalno tako? I bilo mi je dobro lice do pre 15 dana kad su pocele podkozne po bradi koje nikako da prodju..koristim i bezolperoksid kremu ciljano na mesta gde treba kad se pojave akne ali ove traju bas..znaci 4 meseca koristim retinol i dalje masna koza kad ustanem najvise..da li mozete neki savet da mi date i da li je to normalno tako i te reakcije..hvala unpared..

    OdgovoriIzbriši
  48. Odradila sam dvije trudnoce i znam da po ovome gore navedenom krema Airol nesmije da se koristi zbog def ploda.Zanima me posto jos uvijek dojim a dijete ima preko godinu dana na koji nacim mu krema moze skoditi ako ima ikakvih saznanja ?Nabavila sam kremu a onda citam ne koristiti u trudnoci i kod dojenja.

    OdgovoriIzbriši
  49. Pozdrav,

    koja krema je trenutno dostupna u Hrvatskoj (Zagreb) sa retinom? Airol? Ili neka druga? Išla bih kod dematologa i tražila recept ako ga budem mogla dobiti. Imam problem sa hiperpigmentacijama koje više ničime ne mogu prekriti!
    Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  50. zanima me gdje se može kupiti ili mi samo link ostavite bila bi puni zahvalna .. hvala

    OdgovoriIzbriši
  51. Pozdrav,
    godinama imam problem s hiperpigmentacijom,obilazila sam razne dermatologe,kozmetičarke,toliko toga koristila,da bi listu trebala pisati danima,rezultata nema,čak se stalno šire,a na more ne idem radi tih fleka godinama,strogo sam se pridržavala uputa,tako da sam zbilja blago rečeno razočarana..Molim Vas gdje se u Splitu može naći Airol krema ,ako netko zna ,ta informacija bi me spasila i da li se ta krema može koristiti s c serumom za lice,
    Hvala

    OdgovoriIzbriši