utorak, 11. ožujka 2014.

Kako se riješiti napadnih trgovkinja i dobiti što želimo u parfumeriji




Koliko puta Vam se dogodilo da uhvatite malo vremena za sebe i  krenete u parfumeriju s namjerom da malo pogledate novitete, isprobate neki kozmetički proizvod, saznate o nekoj određenoj liniji ili jednostavno njušnete neki parfem?
Na ulasku Vas dočekaju nasmiješene i uređene tete u crnom i još niste zakoračile a već Vas oblijeću sa svih strana i prate u stopu.




Ako ste iskusni kupac i znate točno po što ste došle, vjerojatno će te odmah naručiti svoj proizvod i krenuti prema blagajni, ali što ako ste "slabić" kao ja i pokleknete pod nagovaranjima, hvaljenju i nuđenju proizvoda slatkorječivih teta i odjednom se nađete s osam neplaniranih proizvoda na blagajni i samim izlaskom iz parfumerije postanete ljute na sebe i cijeli svijet oko sebe?!Umjesto da sa radošću dođete doma, izbacujete otrovne strelice prema svojim ukućanima, poznato?

Kako doskočiti tom porivu?

1. U parfumerijama rade profesionalke-trgovci. Bez obzira na kozmetičko znanje (ili neznanje), treninge, edukaciju i slično, te tete su prije svega-trgovci.
Ponašajte se kao da ste ušle u trgovinu sa živežnim namirnicama, ne pokazujte strahopoštovanje prema luksuznim policama, stalcima i živahnom osoblju .
Ponašajte se ljubazno, prirodno i opušteno.

2. Komunikacija: uspostavite komunikaciju sa osobljem. Na pitanja osoblja "Mogu li Vam pomoći?", "Izvolite?" odgovarajte na primjer:

"Dobar dan, došla sam vidjeti što ima novoga kod mog omiljenog brenda _____"

"Pročitala sam u časopisu da je izašla nova maskara od ______"

"Hvala, pogledala bih malo, ako budem trebala pomoć, pozvat ću Vas"

Vrlo vjerojatno da će Vas malo pustiti na miru i suptilno promatrati iz nekog kuta, no ako trgovkinja krene za Vama, pustite ju da se vrzma jer vjerojatno tako mora radi uputa svojih nadređenih.

Neke trgovkinje nemaju takta i svoje mušterije gledaju prenapadno, odmjeravajući ih od glave do pete, pri čemu imate dojam da mjeri Vašu kupovnu moć na temelju outfita. To mi se puno puta dogodilo i moram priznati da je vrlo neprofesionalno, ali što se može.
Ne moram ni pisati koliko su takve procjene pogrešne i trgovkinje moraju znati da su žene sa ruksakom i tenisicama jednako platežno moćne kao i one sa svježom frizurom i u kostimu.




3. Isprobavanje ne košta (još uvijek) ništa. Neka Vam ne bude neugodno isprobati sve što Vas zanima: makeup, teksture kremica, mirise...Nitko i ništa Vas ne obavezuje na kupnju i zapamtite da su svi oni stalci i testeri tamo radi nas kako bismo mogli probati.
Moj savjet je da isprobate ruž ili puder a posebno miris i odete negdje u blizinu na kavu.
U tom periodu ćete dobro razmisliti da li Vam je baš taj ruž tako divan kao u parfumeriji.
Ako ne prestanete o njemu razmišljati cijelo vrijeme, vrlo vjerojatno da ćete se vratiti po njega.
Kod parfema je ovaj trik posebno važan jer ćete u tom periodu dobiti pravu sliku o njegovom razvijanju na Vašoj koži.

4. Vrlo često sam nailazila na jako ljubazno osoblje i promotorice koje su se puno trudile oko mene i dale sve od sebe da pomognu naći pravu nijansu sjenila i slično.
Iako sam već odlučila naručiti to sjenilo s neta, uvijek sam se ljubazno zahvalila na njihovom trudu i ljubaznosti, zatražila njihovo ime i obećala se vratiti . Vrlo često sam znala dotične osobe pohvaliti njihovim šefovima.
Kada se nađete u takvoj situaciji, nemojte se osjećati loše jer niste potrošile novac, oboje ste pokušale, ali jednostavno nije išlo. Događa se...


5. Ako ste ušle radi određenog proizvoda i bojite se alergijskih reakcija i slično, zatražite tester na način :" Želim isprobati ovaj puder/kremu na svojoj koži kako bih bila sigurna da je ispunio moja očekivanja, ne želim riskirati nuspojave na mojoj osjetljivoj koži", puno bolje nego samo ući i zahtjevati tester jer ga vrlo vjerojatno nećete dobiti :P


6. Ukoliko ste navratile da Vas našminka vizažist, imajte na umu da se očekuje da kupite neki proizvod i treba se izvući iz takve situacije..
najbolje je da kažete kako želite testirati izdržljivost makeup-a par sati pa će te se vratiti, ili jednostavno želite vidjeti nijanse na svom licu u ostalim uvjetima/osvjetljenju.
Možda najbolje da se ipak šminkate same :D

Sve ovo zvuči malo brutalno, no primjetila sam da se mnoge žene ustručavaju ulaska u parfumeriju upravo radi sličnih situacija. Nadam se da će Vam moj vodič pomoći, i zapamtite: budite ljubazne i dobre, poštujte posao i vrijeme osoblja, iskomunicirajte svoj cilj jasno i pristojno i ne dozvolite nikome da vas šikanira.

Jeste li imale neugodne situacije u parfumeriji? Koji su Vaši savjeti za sretni izlazak iz parfumerije?

Broj komentara: 50:

  1. Mene užasno nervira kad prodavačica krene za mnom i nudi mi pomoć. Ako mi treba pomoć sama ću joj se obratiti. Osećam se neprijatno kad neko svo vreme stoji pored mene ili bulji u mene.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Klasična situacija. Znam da im je to posao i da tako moraju, ali zaista, zaista nas sve to nervira. Kozmetika kao daje pomalo intimna stvar i sve volimo imati mira dok razgledavamao.

      Izbriši
  2. Ma isto i kod mene u Makedonija nervirame shto non stop su zad mene staje kako monu lizu i ne mice se :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Genijalan post! Trudim se biti ljubazna sa prodavačicama pa čak i ako me u 3 mestra Mullera njih 4 pita treba li mi pomoć.
    Ja sam u nedjelju nasjela na prodavačicu u Melviti koja me nagovorila na nešto što mi ''treba''. I sad sam ljuta na sebe :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eto,o tome ti pričam. Nagovore nas ili se mi osjetimo "dužne" nešto kupiti a kasnije nam bude krivo i ljute smo na same sebe. Nadam se da je bar bilo onih 50 posto popusta.

      Izbriši
    2. je :) pa je 200mL micelare oštalo 50 a ne 100 kn, što bi fakat bilo previše.

      Izbriši
  4. Odlican post!! :-D
    Meni je prije bilo neugodno "besciljno" lutati parfumerijama bas zbog pogleda i upita prodavacica i promotorica, ali nema kod mene vise neugodnosti. Ako zelim samo gledati, isprobrobavati testere i istrazivatu lijepo se zahvalim i kazem da cu ih pitati ako trebam pomoc. U slucaju da znam tocno po sto sam dosla onda im kazem sto trazim i dipustim da malo "treniraju" svoje prodajne vjestine na meni jer rijetko se dogada da dodem po 2 stvari a izadem s 6, uglavnom znam po sto sam dosla i toga se drzim... i ne, ne treba mi bas jos taj jedan ruz za koji prodavacica/promotorica misli da mi treba - sama znam koji mi ruz treba. ;)
    I ponekad znam biti uistinu brutalna kada su predosadne! ;)
    Martina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sjećam se kada je bila Sephora u Zagrebu da sam se najlošije osjećala otkako odlazim u parfumerije. Konstantna pratnja, navala prodavačica, odmjeravanje...tada sam zaista morala biti i ja pomalo brutalna, jer po njima vjerojatno nikad ne bih kupila ništa :/

      Izbriši
  5. Kod mene obicno ovako:
    Dobar dan, mogu li Vam sto pomoci?
    Ja kazem: hvala, ne treba, pozvat cu vas ako bude trebalo :), i odu. Ne volim one sto sute a prate me, i gledaju sta radim, ali to su rijetki slucajevi, onda odmah izjurim od nervoze i nista ne kupim :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Klasika! Znam da tako moraju , no one moraju naučiti prepoznti kupca i biti malo suptilnije, jer eto, rade kontra efekt kod kupaca.

      Izbriši
  6. Divan divan post! Kod nas u Lilly-ju su prodavacice prenapadne, posebno ako se pridje standovima sa sminkom, tu stoje uvek pored tebe i promatraju da se ne krade. Ja ih razumem krade se mnogo ali nama koji ne krademo to je previse. U DM-u situacija je mnogo opustenija. Ja ih uglavnom vrlo lako iskuliram. Ili kazem nesto trazim to i to ako mi ne sto bude trebalo zvacu vas. Ili prosto kazem neku recenicu da vide da ne znaju vise od mene, pa im bude glupo da mi nesto pricaju jer vide da to verovatno vec znam. Ako gledam preparativu cesto stojim dugo i citam sastav i onda ako mi pridju i hoce da pomognu ja kazem nesto tipa gleda da nesto nema ....neki zeznuti sastojak za izgovaranje.... i onda me opet puste. Nekad se i samo raspricam sa njima, pa vide da nisam kradljivac. Generalno mi ne smeta da me promatraju, ako ne stoje bas za vratom i dishu u mene.
    Razumem ja njih tako moraju, ali moraju da se nauce suptilnosti. Mada od kad sam dozivela da sam u Lilly-ju uzela neku LRP kremu sa police a kutija prazna jer je neko ukrao tubicu iz kutije, razumem ih jos vise. Apotekarka se bas bila smorila kad sam joj rekla...kaze mi: Stalno devojke tako kradu, ne znam vise sta da radim.... Uzas.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I kod nas je u DM-u puno opuštenije i zapravo se tamosuper osjećam.Imaju kamere, prodavačice su suptilne i gušt je razgledavati, mada kupci često koriste i otvaraju proizvode koji nisu testeri.Znam da se krade i da one moraju paziti ali morale bi pronaći neku formulu da se mi krajnje potrošačice osjećamo ugodno.

      Izbriši
    2. za razliku od Kozma u kojem žena baš nesuptilno stoji kraj mene...

      Izbriši
  7. Hahaha, odličan post!
    Hvala Bogu razvila sam prijateljski odnos sa onima kojima treba pa me ne smaraju a ono što nikako ljudi ne mogu da vežu za mene - namoćorastu facu ''ne prilazi mi'' za extremno dosadne :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moraš nam jednom demonstrirati tu namoćarastu facu da i mi upotrijebimo takvu taktiku :D

      Izbriši
  8. ja se trudim biti skroz pristojna, ali ukratko kažem da ako mi budu trebali da ću ih sama pitati što mi treba; što se tiče nagovaranja i reklamiranja proizvoda, uopće nikakav utjecaj nemaju na mene, najčešće ih i pristojno prekinem ako im predstavljanje proizvoda traje duže od 20-ak sekundi; nejčešće mi trebaju da ih pitam gdje se što nalazi; ovo što kažeš da (neki) znaju odmjeravati, to je totalno istina, tako nepristojno i neugodno, procijenjuju ponekada kako će se ponašati prema nekome na osnovi njegove torbice ili odjeće, to sam doživjela doslovno, da sam bila i procijenjena praktički kao prosjak i dobila izderavanje i paniku u Irisu da ne smijem dirati Chanel testere sa svojim prstima!!!, a bilo je i da su se toliko ulizivale kad bih znala ući sređena poslije posla da je bilo preglupo i isto neugodno malo; ovdje ljudi i procijenjuju ljude na način da- tko ima love valjda će to stalno pokazivati i stalno biti našminkan i sređen; stalno i uvijek; lijepo si završila post, zadržati svoj stav, ali uvijek se držati bontona, a trgovaca i trgovkinja kao i u drugim poslovima ima profesionalnih, a ima i ne tako dobrih;

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Užas! To odmjeravanje i procjena na temelju izgleda je prestrašna. Ja sam često odlazila onako raščupana i sportski obučena gdje su me gledale kao da ću ukrasti pola parfumerije,a zapravo sam tada znala potrošiti brdo para. Istovremeno sam doživjela da sređene gospođe ulaze i doslovno samo žicaju testere i nikada ništa ne kupe. I uvijek dobe, eto...toliko o procjenama i profesionalnosti :P

      Izbriši
  9. Super post sa dobrim trikovima za nas koje je lako nagovoriti. Cesto izgubim pola dana na proizvode koje nisam htela da pogledam . Krenem ka Lancome standu a promoterke me od uku ka sasvim necemu drugom.
    Pocela sam praktikovati "namcorastu facu" ,ali onda nema testera :)) .Bas na taj nacin trazim testere kao sto si opisala. I znam da ih imaju. Ako mi ne daju samo im lepo kazem :' Znate li da na ovaj nacin gubite kupce? " . I vise nikad ne udjem u tu parfimeriju.
    Ne mogu bacati pare na preparate koji mi ne odgovaraju . I imam bas netolerantnu kozu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Izgleda da imamo ista iskustva i jednostavno me takve stvari jako odbiju. Izabrala sam par mjesta gdje se najugodnije osjećam, mada me nervira kada mijenjaju djelatnice, na kraju..ispadne da mi je najdraže kupovati online.

      Izbriši
  10. Super post, jako si dobro sve opisala, ja obicno nasjednem.Odlučim isprobati i pogledati sastojke neke nove kreme koju prodaju pod prirodno a od prirode ni u tragovima. Onda se osjećam da sam izmorila prodavačicu jer kremu naravno ne mislim kupiti i kupim nešto drugo, npr zadnji put neku skupu narukvicu koja mi uopće nije trebala, jer se osjećam obaveznom potrošiti nešto novaca i to je momenat kad sam ja ljuta na sebe.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Potpuno te razumijem..koliko sam stvari kupila koje mi nisu trebale samo jer sam se osjećala dužnom što je osoblje uložilo puno truda oko mene. Na kraju sam uspjela i to riješiti u glavi i sada im se samo ljubazno zahvalim i kupim kada dobro razmislim.

      Izbriši
  11. super je post, iako te moram ispraviti kod ovog zadnjeg. ja radim kao vizažist/ promotor za jedan brand i šminkam u parfumeriji. mogu ti odmah reći da mi često dođu ljudi na šminkanje i ne kupe ništa. kad sam ja bila na praksi, davno, onda se išlo drugačije, šminkanje se najavljivalo i bookiralo, te se očekivala kupnja barem dva proizvoda. danas tome više (većinom) nije tako iako će npr imati plakat da prilikom kupnje dobiješ to i to :) neću nikoga gledati ružno ako se ne odluči na kupnju, a rado ću porazgovarati o rutini, proizvodima koje gospođa/gospodična koristi, predložiti nešto što bi možda odgovaralo i obrazložiti zašto. nema veće sreće nego kada mi se netko oduševi na stolcu ili zajedno pronađemo idealno rješenje ili proizvod za određeno područje/problem ili što već i ta osoba mi se zahvali na pomoći :)
    što se tiče ovo da kažu da žele samo istestirati trajnost, to je ok i sigurno će pomoći pri odluci o mogućoj kupnji, no ne treba biti izgovor. nije mi se jednom dogodilo da mi netko priđe i kaže da taj dan ima večeru/rođendan/svadbu nečiju i zamoli da ga našminkam a ne bi sada ništa kupio. i to je super, volim iskrenost :)
    naravno, nećemo se zavaravati, ipak ja jesam tamo da promoviram svoj brand, ali to se može napraviti na puno više načina nego uvjeravati nekoga u za kupnju, klijent će zapamtiti lijep pristup, izlazak u susret, savjet, prijedlog, a na kraju i isprobani proizzvod.. toliko od mene :)

    (naravno, ovo je samo poje gledište, ne trvrim da su svi takvi dakako i da su svi vizažisti/promocije takve prirode)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eh draga, da su sve vizažistice kao ti, ja bih odlazila na šminkanje svaki dan a vjerojatno bih vremenom kupila sve proizvode. Nažalost, ne moram ti ni pisati kakve sam sve situacije doživjela od amaterki koje rade ovaj posao:od lošeg šminkanja, do doslovce stavljanja proizvoda na blagajnu i vučenja prema njoj da kupim što je ona zamislila. Na kraju je došlo do toga kada mi netko predloži šminkanje u parfumeriji, jednostavno odbijem kako se ne bih dovela u neugodnu situaciju.
      Ovakav način na koji ti radiš i opisuješ, to je jedino profesionalno i ispravno.

      Izbriši
  12. Prije sam bila jako plašljiva pred takvim dotjeranim gospođama u parfumerijama, ali sam s godinama shvatila jednu stvar: one su tamo da usluže mene, i ako će mi usluga biti loša, jednostavno ću otići potrošiti svoj novac negdje drugdje. S vremenom sam postala dosta odrješita u komunikaciji, i vidim da je to jedini način da ih udaljim od sebe kad me krenu napadati s akcijama, promocijama i savjetima. :D Također, obzirom da sam ja ta koja je UVIJEK u tenisicama i s ruksakom, točno znam sve te poglede i sumnju u očima kad me vide pored stalka nekog luksuznijeg brenda. Prije me je to plašilo, doslovce sam se crvenila kao paprika kad bi mi se neka od njih obratila s onim "svisoka" tonom, sad samo uključujem ignore gumb i adio.

    Kad ulazim u parfumeriju ili drogeriju i neka od njih me presretne s pitanjem može li mi pomoći, ja joj otvoreno kažem "ne, hvala" jer znam da ne mogu one meni odabrati bolju kremu nego što ja sama sebi mogu proanalizirati sastojke. Ako me neka izrazito uporna nastavi salijetati s prijedlozima, kažem joj ponovno dosta ozbiljnim tonom "hvala, znam što tražim, budem sama pogledala" i generalno me tada ostave na miru. Inače nisam konfliktna osoba i da mi neka nastavi disati za vratom, ne bih se svađala niti bih zvala poslovođu dućana, ali bih se okrenula i izašla van bez proizvoda. Nema teoretske šanse da ću dućanu s takvim uposlenicima dati lipe, niti ću trošiti svoje živce / vrijeme na korekciju tuđih poslovnih manjkavosti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čitajući tvoj komentar, pronašla sam se 100 posto. Iako ponekad pokleknem pred akcijama i promocijama, vremenom sam naučila zuzeti stav i postići cilj koji sam odredila ulaskom u parfumeriju. Kada se samo sjetim brdo neplaniranih i nepotrebnih stvari koje sam znala donjeti doma samo radi "dobrog posla" tgovkinja :P

      Izbriši
  13. mene ne mogu nagovoriti na nesto sto ne zelim. tako da tu nemam problema. ali mi jako smeta odmjeravanje. pa onda znam malo se bolje obuci i jace nasminkati kad zelim biti posluzena kako treba. zalosno, al istinito :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E to je zaista žalosno,odmjeravanje kupaca koje čine jako napadno je najgore u cijeloj priči i ponekad se zapitam kako te osobe izgledaju kada nisu u uniformama, voljela bih ja malo procijeniti :P

      Izbriši
  14. Baš sam prošli tjedan bila u Bipi, bez nekakve namjere.. išla sam malo "ubiti vrijeme", naravno da sam i uzela par sitnica... ali bilo mi je tako žao jer je ispalo da sam odbrusila prodavačici, a nije mi to bila namjera... zadubila sam se u proučavanje nekog proizvoda i ona mi je prišla s upitom da li trebam pomoć, a ja sam joj kao iz topa rekla - ne! Nisam imala vremena da kažem ostatak rečenice koji inače govorim - ne, hvala, znam već što ću kupiti ili malo razgledavam i sl., a ona se već uvrjeđeno okrenula i otišla za blagajnu, na kraju mi nije niti odzdravila kada sam odlazila :D Treba biti taktičan i inače jesam takva.. no u ovom slučaju je došlo do krivog shvaćanja i baš sam se cijeli dan loše osjećala zbog toga :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uh, znam taj osjećaj...ja sam se jednom tako ponijela prema promotorici u Bipi kada me jezaskočila s Mixom a baš nisam bila raspoložena. Kasnije mi je bilo krivo pa sam se vratila kupiti kremu za ruke. Vjerujem da su one navikle na svakakve kupce, sve je to dio posla.

      Izbriši
  15. obično pusu za vratom i nude odmah pomoć a nisam ni došla do police. obično me puste na miru kad kazem da samo gledam, a bilo je i situacija kad su mjerile od glave do pete. i kao sto kazes, bile mi u tenisicama ili tip top od-do jednako na kraju lijepu svotu ostavimo, zar ne?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je, odjeća i izgled apsolutno ništa ne govore o kupcu.

      Izbriši
  16. ma meni nema mržeg od toga da mi prodavačica puše za vratom i hoda za mnom,doslovno me uhodi. takve trgovine izbjegavam u širokom luku i ne pada mi na pamet tamo trošiti novce. nisam opuštena i onda umjesto da potražim stvarčice koje mi odgovaraju brže bolje se muvam naokolo i ne kupim ono što mi treba. na kraju budem ljuta neshvaćajući takve napadne osobe. u DM-u su mi super,nikada me nisu gnjavile,hodale za mnom i sl., ako mi treba pomoć pitam,one mi pomognu i super. a u Mulleru me izluđuju,jedna gospođa je 20 min hodala za mnom kao da sam kradljivac,ne znam samo kako joj se da,dobrano me naživcirala. dok npr. u Bipi imam dobra iskustva,odmah mi se ponudila za pomoć,no dala mi je testere da isprobam neke proizvode,nije bila nametljiva,već simpatična i uljudna. ima nas svakakvih,no napornim i drskim prodavačicama bi ja dala opomenu - da sam poslovođa,jer svojim ponašanjem ne da potiču prodaju,već tjeraju ljude iz trgovina. jako dobro napisano! :)

    OdgovoriIzbriši
  17. nitko me ne može nagovoriti na kupnju nečeg što ne želim i što nisam isprobala, znam koliko moj novac vrijedi, a ako dotična prodavačica ne zna, postoje druga mjesta gdje ću ostaviti svoje novce :)
    a srećom osobno nisam imala problema s vizažisticama, istina, nisam puno koristila njihove usluge, ali za npr. da vidim kakvo je prekrivanje određenog korektora na mom vitiligu ili tako neke stvarčice za koje baš i ne mogu napraviti žešći fail. I nisam primjetila da su mi gurale proizvod, jedna predraga teta u Mulleru mi je čak jednom prilikom rekla da ne kupim određeni proizvod :)

    no svakako ima i onih koje prate i nakon "hvala, ne trebam pomoć, zvat ću vas ako ju zatrebam", no takvima se ne zamaram nego izađem iz parfumerije i potrošim novce negdje drugdje :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Da ja malo pokušam obranit našu trgovačku branšu!
    Morate biti svjesne da "tete" u parfumerijama,drogerijama,dućanima.. rade onako kako im je naređeno a to uključuje-povlačenje za rukav,negdje se radi i na proviziju pa samim tim mi kupujemo stvari koje nam ne trebaju. Da li znate da "tete" ponekad moraju gurati i prodavati određeni proizvod pa će te u takvim situacijama slušati hvalospjeve za neki proizvod koji realno nije ništa posebno ali to će te tek kasnije i same shvatiti. Kada je u najavi nova roba tada osim sniženja dolazi i "utrpavanje"proizvoda koji se nije dovoljno prodao.....
    Moja prijateljica je radila kao poslovođa u parfumeriji i često bi se morala voditi za onim što je rekao šef a ne za onim što mi u stvari tražimo.
    Uvijek u parfumeriju treba ući samo po ono što ste si doma zacrtale,što vam zaista treba i po proizvod o kojem ste nešto čuli i pročitali i sa mišlju da vas poslužuje profesionalni trgovac a ne profesionalni dermatolog,vizažist,doktor, kemičar. Ja sam trgovac i jako često čujem famoznu rečenicu"UZMI IM PARE NISU TVOJE"
    Nadam se da sam vas malo osvjestila i molim vas nemojte samo kriviti "tete" ako ne radimo onako kako nam je rečeno ostajemo bez posla,a to si malo tko danas može priuštiti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja to sve apsolutno shvaćam, danas se sve vrti oko profita i to nam je svima jasno. No, mnogi trgovci bi trebali uvesti neku bolju strategiju "ZA UZIMANJE PARA" jer mnogim agresivnim nastupima čine kontra efekt i žene se sve više okreću online kupnjama u miru svoga doma.

      Izbriši
  19. Odličan post! Mislim da se ovakve situacije svima nama događaju. Najgore mi je što se sve renomirane parfumerije u Splitu nalaze u shopping centrima, pa pod neonkama ne mogu odrediti točnu boju ruža ili sjenila. Sjetila sam se jedne situacije kada sam se osjećala jako poniženo! Ušla sam u dućan odjeće XYZ gdje su sve skupe, markirane krpice. Oni imaju čuvara koji se neprekidno motao oko mene i gledao da nešto ne ukradem jer je valjda procijenio da nemam dovoljno novaca za kupnju tih skupih krpica. Užas!

    OdgovoriIzbriši
  20. odličan post, super što se u komentarima moglo vidjeti i gledište 's druge strane ogledala' :D
    naučila sam se bez ustručavanja reći da samo gledam, ali isto tako ako nešto ne mogu naći na policama tražiti pomoć... obićno kupujem u drogerijama i baš i nisam imala neugodna iskustva, ali u parfumerijama jesam... ili sam samo imala nesreću pa sam naletila na curu koja je totalno snob, ali zato sam joj na kraju rekla da miris koji sam htjela kupit kod njih sad odoh kupit u dm-a ;)

    OdgovoriIzbriši
  21. Odličan post :) Shvaćam da prodavačice rade svoj posao onako kako im se kaže, ali ako u jednoj parfumeriji dvije prodavačice rade različito, onda to ovisi samo o njihovom osobnom pristupu prema potencijalnim kupcima. Mislim da je problem naših trgovaca općenito (ne samo u parfumerijama) pristup, odnosno pronalaženja granice da budu uslužni, a opet ne prenaporni, ali to je stvar i do škole jer većina ljudi koji radi po trgovinama nije završilo trgovačku školu i žalosno je što ja kao kupac mogu na prste jedne ruke nabrojati divne trgovce zbog kojih se stalno vraćam i kupujem u određenim trgovinama.

    OdgovoriIzbriši
  22. Ranije sam bila strašno isfrustrirana napasnim prodavačicama, pogotovo u parfumerijama gdje me redovito valjda zato što sam u 99% slučajeva totalno casual obučena prodavačice odmjeravaju ili u stilu što ja tu radim uopće, ili što sam to došla ukrasti. Moram priznati da sam i ja postala dosta odriješita s njima, jer nakon takvog njihovog stava u samom startu, malo mi se ne da biti ljubazna. Obično uđem već znajući što hoću i iskreno nemam naviku previše razgledavat po parfumerijama, a ako ih i pitam za kakvu pomoć, nažalost obično nemaju pojma...zna mi se još uvijek dogoditi da me obrlate i da izađem s nečim što požalim, ali vrlo rijetko

    OdgovoriIzbriši
  23. "Hvala, pogledala bih malo, ako ću trebati pomoć,pozvati ću Vas" -> Hvala, pogledala bih malo, ako budem trebala pomoć, pozvat ću Vas. Oprosti, bilo je jače od mene, očito imam OKP na gramatiku. :D

    Inače, jako dobar članak. Jučer mi se dogodilo da se, čim sam otišla u Müller pogledati Caudalie, pored mene stvorila teta i izravno piljila u mene...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga, evo ispravljeno :) Ponekad pišem kao što govorim što nije uvijek ispravno :)

      zato Vas volim jer mi pomažete i savjetujete u svemu <3 <3

      Izbriši
  24. Ja na neka mjesta vise uopce ne zalazim jer mi je dosadilo odmjeravanje po odjeci i gledanje kao da cu nesto ukrasti, srecom sa prenapadnim prodavacicama nisam imala problema, valjda zbog istog razloga :D

    OdgovoriIzbriši
  25. Ja sam tvrd orah i ne mogu me nikad nagovoriti na ono sto ne zelim. :-)
    Obicno ih odmah smetnem sa rijecima da nesto gledam, ili se zelim upoznati sa novitetima i da cu ih pozvati ako zatrebam pomoc. Nisam nesto imala neugodnih situacija sa curama koje rade ili promoterkama. Trudim se i ja razumjeti njih jer ipak su trgovci i imaju odredjene direktive kako da se ponasaju. Jedino mi idu na zivce one bahate koje odmjeravaju na osnovu odjece i nakita i same se ponasaju nadmeno kao da su neke bogatasice a ne obicne trgovkinje, a nisu svjesne koliko mogu pogrijesiti. Znam jedan par koji izgledaju tako da bi im udijelio, a malo je reci da imaju love, da putuju i kupuju skupu kozmetiku, a ne bi se po njima nikad reklo. I vrlo bitno za napomenuti, na prste jedne ruke mogu reci koliko sam puta naisla na zbilja edukovanu prodavacicu u parfimeriji ili apoteci, o drogerijama da ne govorim.

    OdgovoriIzbriši
  26. Tacno znam gdje kakva politika poslovanja vlada u drogerijama i parfumerijama u mom gradu pa su mi se greske mogle dogoditi samo jednom XD
    Iz tog razloga, samo jednu ekskluzivnu parfumeriju posjecujem, da bi pogledala kozmeticke novitete i isprobala parfeme ali sa vrata znam kako se trebam postaviti. Tj. odmah kazem da sam dosla samo da pogledam i ako budem trebala pomoc da cu je potraziti. I nikad nikakvih problema nemam.

    OdgovoriIzbriši
  27. jako korisne stvari si napisala :)
    poznato mi je sa čime se sve devojke susreću.
    moje iskustvo sa parfimerijama je u najvećem broju slučajeva pozitivno, Znam kad odem, zašto sam otišla i šta mi treba. Teško da će me ubediti da kupim i puder i rumenilo jer mi treba, ako sam otišla samo po maskaru, na primer. Ne dam se :D
    Kada ne želim pomoć, lepo to kažem, kad mi treba savet, ne libim se da pozovem neku od devojaka koje tu rade :)

    OdgovoriIzbriši
  28. Odlican clanak. Posebno meni koja sam u drugom uglu, tj u uglu prodavca mi je interesantno procitati kako razmislja kupac. Mada sam i ja vrlo cesto kupac i prodavaca ima svakakvih.

    OdgovoriIzbriši
  29. Super post...prepoznajem sebe da stojim ispred ulaza u parfimeriju kada vidim praznu radnju i nekoliko prodavacica :D

    OdgovoriIzbriši
  30. I ja sam malo pomalo naučila protiv takvih prodavačica.
    Inače stvarno nisam materijal osobe koju se lako nagovori na kupnju nečega što mene nije privuklo nego što mi netko nudi, em jer znam koliko radim za novac kojim raspolažem pa ga ne želim potrošiti jer to želi prodavačica, nego ću ga potrošiti na ono što mene zanima, pa makar potrošila i previše, em zato što sam radila godinu dana u savjetovanju kupaca jedne firme gdje se na kraju to savjetovanje pretvorilo u čisto nagovaranje korisnika da kupe ono što je u targetu taj mjesec, gdje ako ne bi radio na taj način radno mjesto bi ti bilo jako upitno. Tako da znam da koliko god one pušu nama za vrat toliko i njima možda pušu poslodavci pa razumijem, ali znam da koliko sam ja na tom svom poslu pred kraj izgubila živce i obrazlagala nadređenima zašto to nije najbolji način pristupa potrošačima, ipak one kao najniže u tom lancu prodaje imaju vjerujem isti taj pristup "ili budi agresivan prodavač ili doviđenja" i one ne mogu ništa.
    Najčešće ipak onim naprasnim prodavačicama na skupljoj kozmetici postavim neko kompliciranije pitanje npr. o sastavu pa kad vide da znam puno više od njih uglavnom ne gnjave, ako nastave gnjaviti sa glupim odgovorima i nagovaranjima jednostavno pristojno pozdravim i izađem ili pokupim samo ono po što sam ciljano došla.
    Na probna šminkanja ne pristajem ukoliko me ništa od toga s čim će me našminkati ne zanima jer mi je ipak žao da se cura toliko potrudi a da ja ne uzmem ništa.
    U zadnje vrijeme sam se toliko ohrabrila da sam čak i testere tražila. :D
    Inače imala sam situacija i sa onim uhodama po dm-u (lovci na lopove), valjda su im sumnjivi ljudi koji čitaju sastav, a i jednom sa promotoricom koja me uvjeravala da kupim hranjivu kremu iako je bilo ljeto i ja očito masne kože.

    OdgovoriIzbriši
  31. ja vec stoljecima imam politikuna "jel vam mogu kako pomoci" odgovaram "ne hvala samo gledam, ako bude sto trebalo pitat cu vas" i nije me odavno nitko uhodio, zapravo kad i trebam onda pitat nesto treba im stoljece dok skuze i odazovu se

    OdgovoriIzbriši