SVE O TONIKU ZA LICE

Posted by Dear Skin at 23:40



Napokon post o jednom proizvodu koji je sastavni dio dnevne beauty rutine. Često ste me pitale razna pitanja o toniku, zato krenimo od početka.

ŠTO JE TONIK?

Tonik za lice je vodeni proizvod koji se nanosi na lice nakon čišćenja (gelom, pjenom,mlijekom,micelarnom..), a prije seruma i/ili kreme.

Tonik nije sredstvo za čišćenje i/ili uklanjanje nečistoća, makeup-a i slično, to mu nije namjena.

Vrlo često nas kozmetički brendovi zbunjuju nazivima, pa ponekad umjesto riječi "tonik za lice" možete naići na proizvode pod nazivima "losion za lice", "lotion za lice", "toner", "face water".

KOJA  JE NAMJENA TONIKA ZA LICE I ZAŠTO GA KORISTITI?

Nakon čišćenja lica, a posebno umivanja, koži je potrebno vratiti prirodni pH, također, ukoliko čistite mlijekom ili balzamom za čišćenje,potrebno je ukloniti ostatke proizvoda s lica.nakon umivanja, potrebno je ukloniti vodeni kamenac sa lica.

Tonika za lice ima mnogo vrsta i koriste se sukladno vrsti kože i/ili problemu:

1.Tonik za osvježenje i vlaženje, posebno za suhu i osjetljivu kožu- najblaži oblik tonika. Preporuka je da sadrže malo ili nimalo alkohola (0-10 %)


2.Tonik za normalnu, mješovitu i masnu kožu- tonici koji djeluju antibakterijski, protuupalno i rade laganu eksfoliaciju kože (piling). Obično sadrže nešto više alkohola (oko 20 %), ali mogu biti i bez.


3.Tonik za masnu kožu, proširene pore i slično. Ovakvi tonici djeluju kao astrigens, pročišćuju i stežu pore, djeluju kao regulatori sebuma, dezinficiraju i umiruju. Obično sadrže dosta alkohola (20-60%), ali postoje takvi tonici koji ga nemaju i takvi su najpoželjniji. Najčešći sastojci u takvim tonicima je salicalna kiselina.

* nemam ni jedan takav tonik, na fotografiji je samo jedan namjenjen masnoj koži-Bioline pure skin koji ne sadrži alkohol a kao djelatnu tvar ima azeloglicin.

ŠTO SE KORISTI UMJESTO TONIKA?

1. Hidrolati ili cvjetne vodice- služe kao prirodni tonici, može se koristiti jedna vrsta hidrolata ili mješavina više njih. Obično se koriste prije biljnih ulja za lice o kojima sam pisala u ovom postu i/ili prije kreme.


2.Termalna voda- vrlo često žene koriste termalnu vodu umjesto tonika. Termalna sadrži minerale koji umiruju kožu, ali meni osobno termalna služi više kao osvježenje tokom dana, posebno u ljetnim mjesecima.

3. Micelarna tekućina- često čitam kako žene koriste micelarnu umjesto tonika. Micelarna je sredstvo za uklanjanje nečistoća i to joj je namjena. Obično ne sadrže djelatne tvari koje imaju tonici zato micelarna nije tonik, kao što tonik nije micelarna za čišćenje.
Jedina micelarna koju sam koristila umjesto tonika je Nuxe od ruže (recenzija) koja sadrži latice ruže i hijaluronsku kiselinu.


4. Home made pripravci- sigurna sam da znate za mnoge domaće recepte za izradu tonika.
Meni jedni od najdražih:

Tonik za masnu kožu, hiperpigmentacije i sivilo lica:
- u dva dcl hladnog zelenog čaja dodati dvije čajne žličice limunovog soka (može kupovni koncetrat). Koristiti samo navečer ili ujutro prijeSPF kreme.
Tonik za hidrataciju:
-žlicu zobenih pahuljica preliti vrućom vodom ili mlijekom. Kada se ohladi, procijediti.Ovaj tonik posebno voli moj brat koji ima jako osjetljivu kožu.

Oba tonika držati u hladnjaku.

KAKO SE KORISTI TONIK?

Kako sam već napisala, tonik koristimo nakon čišćenja uobičajenim sredstvom i nakon umivanja. Možete ga nanositi blazinicom, gazom ili prskati po licu, ovisi kako je pakiran Vaš tonik. Ja vrlo često nanosim tonik prstima poput seruma samo obilnije.

DA LI JE TONIK POTREBAN?

Kao kod većine preparata, i tonik je individualna stvar. Posebno ako gel za umivanje koji koristite ostavlja lice svježim, čistim i toniranim, tonik slobodno preskočite.
Ja osobno tonik ne preskačem i vrlo mi je važan beauty proizvod, s time da ih koristim ovisno o potrebama kože. Zimi radi suhog zraka i grijanja najviše volim hidratantne i uljaste tonike, dok za ostala godišnja doba najviše biram one koji stežu i čiste pore.


Koristite li tonike za lice? Koji su vaši favoriti? 

77 komentari:

  1. ne koristim. moram priznati da sam valjda jednom u životu, u pubertetu probala, i nije mi sjelo. ne vidim mu potrebu u mojoj dnevnoj rutini. znači zaista pomaže koži?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E sve ovisi draga, ako ne osjećaš potrebu a kako vidim, imaš lijep ten onda ti ne treba. Ja koristim tonik preko 20 godina i sad da li je radi navike ili šta,jednostavno mi rutina ni izgled nije isto kada ga nemam. Jednostavno mi je nezamislivo nemati tonik mada u zadnje vrijeme sve više koristim hidrolate od kojih vidim itekako koristi jer preko njih dajem koži važne sastojke.

      Izbriši
  2. Imala sam zeleni od Garniera iz Essential linije i bio mi je super. Nije iritirao, odlično je osvježavao i hidratizirao :) Sad sam za probu uzela Thayers od ruže jer sam čula da su jako dobri.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za taj zeleni Garnier sam čitala puno pohvala. Imam momentalno Thayers od ruže i zadovoljna sam.

      Izbriši
  3. tema kao narucena :D zanima me vas savijet u vezi hidrolata za masnu/mjesovitu kozu licaa ?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iz iskustva znam da je uvijek bolje pomiješati više vrsta hidrolata.Ljetos mi je GG napravila tonik za masnu/mješovitu kožu koji je sadržavao hidrolat ružmarin verbenon, hidolat stolisnik, hidrolat grejpuz dodatak aloe vere, krastavca i lopoča.
      Inače, za masnu kožu se preporuča neroli, ružmarin, lavanda. a toplo preporučam hamamelis koji djeluje adstrigentno, antibakterijski, regenerativno, protuupalno i smanjuje crvenilo.

      Izbriši
    2. Hvala !! :)) ja namjeravam pomijesati hamamelis i ruzmarin, i dodati par kapi eu cajevca

      Izbriši
    3. Zvuči odlična kombinacija!!

      Izbriši
  4. bez tonika ne funkcioniram godinama i probala sam svakakve. iako imam jako masnu kožu ne volim tonike s alkoholom. tonik koristim ujutro nakon umivanja i navečer prije spavanja svakako,a ukoliko sam kod kuće bez make up-a i tijekom dana jednom. osim što mi vlaži kožu,lijepo mi i čisti lice i pore,te višak masnoće. još uvijek sam u potrazi za svojim HG tonikom :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Potpis, ja jednostavno ne mogu bez tonika i stalno isprobavam različite. Još sam najzadovoljnija s GG tonicima.

      Izbriši
  5. Rotiram po potrebi a leti je obavezan deo rutine. I ja volim zeleni Garnier i rado mu se vracam (makar je za mesovitu kozu) :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E pa morat ću probati taj Garnier kada ga toliko hvalite .)

      Izbriši
  6. Ja kada negdje putujem nakrace vrijeme, uvijek zaboravim ponijeti tonik i posizim jer mi fali! :D Iskreno, tek kada prebrisem lice tonikom, onda sam sigurna da sam lice 100% ocistila jer cak i kada koristim BB kreme, uvijek ostane bar mrva na vratu, donjem dijelu lica, etc.
    Jos od 12-te godine imam naviku da koristim tonik. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako nekako i ja, sjećam se da sam prvi put krala mami neki Rosalov tonik a ona ih isto obožava i od tada mi je nezamislivo da ne prebrišem lice tonikom barem dva puta dnevno,makar pošpricala za osvježenje.

      Izbriši
  7. Bez tonika ne mogu zamisliti skidanje šminke. Koristim Clinique tonik koji isušuje i sva se operutam od njega. Kad potrošim uzet ću hidrolat ruže. Imaš li neku preporuku? 42 godine,mješovita koža

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Clinique ima zaista agresivne tonike. Topla preporuka hidrolat ruže:)

      Izbriši
  8. Odlican,jako koristan post! Ni ja ne mogu bez tonika,stalno isprobavam neke nove,probala sam Biotenov,Avonov iz Naturals linije(sa pamukom i breskvom)-oba su vrlo blaga,a sada trosim cuveni zeleni Garnier Essentials i jako je dobar. Kris

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vidiš, nisam nikad probala Avonov tonik, moram pogledati recenzije, a za Biotenom baš patim, čitam stalno o toj firmi na blogovima a kod nas je nema. Još jedan glas za Garnier?

      Izbriši
  9. Definitivno moram nabati od GG Wet the skin čim potrošim L'occitane karite vodicu!

    OdgovoriIzbriši
  10. Ja volim tonike, koristim ih godinama, u biti stalno jedan te isti. Shiseido iz linije Pureness i odlicno mi sjeda na kozu. Bude meksa i svjezija.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tonik iz te linije nisam probala, ali fluid za umivanje je fenomenalan!

      Izbriši
  11. uz nuxe micelarnu, koristim njihov i tonik od ruže i mogu reći da je odlična kombinacija

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Misliš na tonik sa ružama? Čini mi se da sam vidjela još neki iz Nuxa namijenjen masnoj koži?

      Izbriši
  12. Fenomenalan post! Taman ljudi i ne znaju cemu sluze tonici pa je ovo odlicno da vide koji njima treba. SUper si se setila za ovaj post!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga, istina, puno upita sam dobila oko tonika gdje se jednostavno neke činjenice ne znaju, a i poizvođači jako zbunjuju.

      Izbriši
  13. Još jedan odličan post!!!
    Ok, iako sam već stara baba, ja do sad zbilja nisam znala točnu svrhu tonika...
    Uvijek sam mislila da je to nekakav marketinški trik i mislila sam si da ako lice očistim odstranjivačem šminke (dvofazni uljni za oči + micelarna za ostatak lica), umijem sa gelom za umivanjem i isperem vodom da mi tonik tu više nije potreban...
    Mislim da ću sad malo razmisliti o tome da ga uvedem u svoju dnevnu rutinu.
    Vidim tu sliku Olival tonika sa uljem smilja, planiram uskoro isprobati tu liniju (piling i masku) jer sam čula samo riječi hvale pa me zanima kakav je taj tonik??? Bi li bio dobar za suhu i osjetljivu kožu???
    Tenkju :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Palčice :)

      Po meni tonik nije nikakav marketinški trik već koristan proizvod. Iako, nije nužan, sve ovisi kakvi su ostali proizvodi koje koristimo.
      Što se tiče Olivalovog tonika, velika preporuka za suhu i osjetljivu kožu!

      Izbriši
  14. Za masnu kozu sklonu pristicima, jel potrebno ocistiti lice micelarnom pa onda tonik stavit da umiri i hidratizira kozu? Hvala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Upravo tako. Ja koristim micelarnu, nakon nje se umijem pa upotrijebim tonik za smirivanje i vraćanje Ph kože. Umivanje možeš i preskočiti, ali ja volim umiti micelarnu i ostale proizvode za čišćenje.

      Izbriši
  15. Probala sam mali miljon tonika i sve šta mogu reći je to da ih ne volim. Užasno mi smeta taj ljepljivi osjećaj na licu koji mi ama baš svaki ostavlja. :/ I mislim da su hidrolati daleeeeeeeko bolji izbor od tonika, barem meni. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja sam sve više zaljubljena u hidrolate,a što se tice ljepljivosti, vjerojatno nisi naišla na onaj pravi :)

      Izbriši
  16. Fantastično što si pisala o njima - meni su takođe ne zamenljivi! Bila sam ih redovno koristila pa napravila pauzu ali poslednjih godinu dana mi je nezamislivo bez njih!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znala sam da ih i ti koristiš i voliš. Hvala ti :*

      Izbriši
  17. Thayers se moze samo preko web shopa nabaviti, jelda? Kad bi ga barem bilo u zg-u, ali tako i tako bi digli cijenu do nebesa.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost, samo na iHerbu i nije uoće skup. To si u pravu, ukoliko dođe u Zg opet ćemo naručivati s neta :/

      Izbriši
  18. Imam masnu nečistu kožu i sa agresivnim tonicima na bazi alkohola sam kožu dovela do dehidrirane. Izbjegavala sam tonike dok nisam probala prirodne na bazi hidrolata i dodataka i obožavam ih, posebno ljeti kada se kreme tope na licu, onda se svako malo špricam :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Puno žena se opeklo agresivnim losionima i tonicima koji imaju puno alkohola. Takvi tonici dugoročno rade štetu, i super da si prešla na hidrolate, divni su. Koje koristiš?

      Izbriši
  19. Koristim afroditin tonik young& pure refresh ili tako nesto, svidja mi se osjecaj koze poslje tonika tako da i dalje planiram imati tonik u rutini njege lica.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da prijateljica koristi takav, baš ću užicati koji ml da ga isprobam :)

      Izbriši
  20. Volim tonike i ne mogu zamisliti da stavim serum ili kremu na lice prije tonika, ali također mislim da je to i stvar navike :) Trenutno koristim Apivita tonik s citrusom i propolisom i obožavam ga:D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čitala sam recenziju kod tebe o Apivitinom toniku i od tada mi je na WL :D

      Izbriši
  21. Draga nasa, svaka cast za ovaj post!
    Iskreno, pojma nisam imala za sta ustvari tonik sluzi.
    Mislila sam da je fora u tome da cisti lice i to je to.
    Svasta cemo mi nauciti od tebe.

    Poslije posla idem u nabavku tonika za lice, hvala ti za prosvjetljenje.

    :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Presetna sam ako si s ovim postom naučila nešto novo, puno žena još ne zna ili ne vidi svrhu tonika. Javi mi obavezno koji si izabrala :))

      Izbriši
  22. A ne koristim tonike, ne da mi se čekati još da se i to upije u lice.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hihihi, ako ti netreba ok, ali šteta da zbog dnevne žurbe peskačemo korisne stvari .)

      Izbriši
  23. Prije sam redovito koristila tonik, onda sam prije nešto više od pola godine razvila reakciju u vidu sitnih prištića na neki i ne mogu se sitit koji je bija u pitanju, L'occitane, Melvita ili Vichy nešto od toga, proslijedila sam ga dalje.
    Prije koji dan sam uvela jedan od L'occitanea iz karite linije i za sad sam zadovoljna, ali rano je za konkretnije dojmove.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vjerojatno ti je neki sastojak smetao, šteta što ne znaš točno o kojem je riječ da u budućnosti izbjegneš :)

      Čekamo recentiju Loccitane .)

      Izbriši
  24. Ja koristim hidrolate, geranij i lavanda trenutno, inace i od smilja. To je to, unutra dodam žličicu biljnog glicerina i to onda koristim. Jako sam zadovoljna

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hej draga, za što koristiš smilje? I ja imam taj hidrolat i koristim kao oblog za podočnjake. Lavandu ne volim radi mirisa ali znam koliko je vrijedan hidrolat, jedino o geaniju malo znam, imala sam ga u kombinacijama u tonicima, ali zapravo nisam puno čitala o njemu.

      Izbriši
    2. Smilje kod mene ima istu namjenu kao i kod tebe, ja ga još i špricam po licu. Često se znam počastiti sa stiskanjem prištića onako nabrzinu pa mi hidrolat geranija sluzi za smirivanje upala i antifungicilan je, fino mirisi i stvarno sluzi svrsi. Dok mi je za tu namjenu cajevac preintenzivan, iako odličan.

      Izbriši
    3. Nakon što sam pročitala tvoj komentar, nazvala sam ljekarnu i rezervirala geranij :D

      Treba mi i hvala na preporuci :)

      Izbriši
  25. Koristila sam u kasnom pubertetu dosta agresivne tonike po preporuci dermatologa koji ne znaju svoj posao. Ucinili su mi samo stetu. Posli ih par godina nisam koristila pa sam ih opet uvela ima cca 2,3 godine. Koristim uglavnom svaki dan ako mi se da inace nisam preveliki fan. Moj omiljeni tonik je clarins od irisa i mislim da mi nece nikada dosaditi. Od hidrolata koristila samo ruzu od melvite i meni je to bzvz, morat cu pronaci nesto za lito sto nije agresivno, a za masnu i porastu kozu sluzi. Ugl volim koristit tonike kad nemam problema s kicem u vidu pristica.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Joj ti agresivni tonici i losioni, dermatolozi su to masovno pepisivali i žene bi se samo oljuštile. Clarins od irisa nisam ni znala da postoji, imala sam njihov od naranče i bio mi je super. Melvitin hidrolat nije pravi hidrolat, to je više kao tonik jer ima i drugih sastojaka i nikad me nije privlačio. Za ljeto uvedi hidrolate, možeš se njima osvježavati (menta), čistiti pore, hidratizirati..ma milion kombinacija.

      Izbriši
  26. Ja sam tonik junkie...imam tri...ujutro koristim Decleor za matiranje, a navečer prema preporuci Caroline Hirons prvo tonik s kiselinama, a zatim hidratizirajući...oba mi je smućkala divna GG

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tonik junkie hihihihi, što bih ja tebala reći? Pogledaj fotke i još mi nije dosta :D

      Taj tvoj s kiselinama, otkako si ga prvi put spomenula, odmah sam naručila kod GG :D i super mi je :)

      Izbriši
  27. koristim i tonike i hidrolate i termalnu :D

    OdgovoriIzbriši
  28. tema je super,ja sam probala dosta i skupljih i jeftinjih ali nisam neku razliku nikad primjetila,nekako mi je vise sve to napuhano,dok nisam presla na prirodnije,sad koristim jabukovo sirce,pola to pola voda uopce ne koristim vise puder,to u kombinaciji sa kokosovim uljem posle,ma extra.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Potpuno s eslažem, od nasjkupljih do povoljnijih, sve sam više oduševljena pirodnim tonicima. Čula sam za jabukovo sirče, pomiješaš s vodom u omjeru pola-pola i koristiš dva puta dnevno?

      Izbriši
    2. DA,upravo tako samo je bitno da jabukovo sirce bude to prirodnije,ja koristim BRAGO,ono je najbolje na trzistu,al je stvarno predobro,probaj i ti pa javi utiske :)

      Izbriši
  29. Tema za 10 jer mnogo volem tonik za lice i mnogo sam ih probala a trenutno mi je najdraži od svih Thayers Rose Petals sa iHerba...jednostavno ako lice ne pređem tonikom kao da nisam ništa uradila, sad da li je to stvar navike ili...ne znam ali ih mnogo volim i mislim da mi gode licu mom :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Komentar kao da sam sama napisala :D

      Bez tonika kao da to nije to, i ja jako volim Thayers :)

      Izbriši
  30. Odličan post, baš si lepo pojasnila razlike između vrsta proizvoda i otklonila mnoge nedoumice :) Ranije sam redovno koristila tonike, sada ih već duže vreme ne koristim i iskreno ne vidim neku razliku.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :) Tonik nije nešto nužno niti se od njega bide posebne razlike, ali dugoročno itekako pomaže da koža ostaje što ljepša, naravno, treba naći onaj pravi.

      Izbriši
  31. Po tebi, treba li tonik poslije maske? Inace odlican post!
    Lidija

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Lidija, ovisi koju si masku koristila. Ako je neka za čišćenje kože koja dosta isušuje onda je dobro nanijeti toniknakon uklanjanja. Ako je maska koja služi hidratizaciji i revitalizaciji onda ako je lice lijepo i mekano, nema potrebe:)
      Hvala ti:*

      Izbriši
  32. Tonik mi je neizostavan, ujutro za očistiti lice (mada nije sredstvo za čišćenje, ali meni je to ujutro nakon umivanja običnom vodom sasvim dovoljno) i kao dio večernje rutine nakon skidanja šminke...od nedavno ga navečer zamjenjujem hidrolatima i skroz sam zadovoljna kombinacijom :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hidrolati su zakon, sve ih više i više volim:)

      Izbriši
  33. Tonike ne koristim, neznam, nekako nemam naviku ....ali ovaj tonik za hidrataciju koji si gore opisala mi zvuči zanimljivo :-) Moja koža na licu je trenutno jako suha, sklona iritaciji, ljušti se....mislim da bih svakako trebala nešto poduzeti, samo nikako da to dođe na red.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako je tako i ako se odlučiš koristiti tonik, neka bude strogo bez alkohola, topla preporuka hidrolati s dodatkom glicerin, aloe vere i ceramida.

      Izbriši
  34. Koristim i tonik, i vodicu i termalnu vodu u svojoj njezi. I odlično mi koža reagira. Odličan post kao i uvijek. :)

    OdgovoriIzbriši
  35. ne bih mogla zamisliti svoju rutinu bez tonika, koristim ga i ujutro i navečer, i zbilja ih volim :D
    a koji? trenutno jedan s iherb-a, a mislim da sam probala skoro sve drogerijske brandove, bitno mi je samo da je bez alkohola ;)

    OdgovoriIzbriši
  36. Volim koristiti tonike, možete mi reči kako se zove onaj sa kiselinama od GG? Nisam ga pronašla u katalogu proizvoda..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zove se također Wet the skin, samo se dogovoriš s GG kakav tonik ti treba i sa kojim sastojcima.

      Izbriši
  37. jojj di se kupi ovi Thayers tonik??? predobro izgledaju i nemaju alkohola. iman strah od tonika, posto mi je jedan od Mixe i to za osjetljivu kozu izgriza lice, uz to da iman atopicnu kozu, i jos nakon toga procitala negdi ka, da su tonici agresivni...odonda ih nisan koristila, a svi mi preporucuju tonike....

    OdgovoriIzbriši