Činjenice o AHA kiselinama

Posted by Dear Skin at 00:38

Alpha hydroxy acid (AHA kiseline) su česta tema na ovom blogu. Pisalo se puno o njima u ovom i ovom postu kao i kroz razne teme o njezi kože.
 Volim AHA kiseline i često ih koristim u raznim proizvodima. Dobre su skoro za sve vrste kože osim iznimno osjetljive. Služe smanjivanju  bora, hiperpigmentacije, osvježenje i revitalizaciju, ožiljke, akne, sivilo, mitesere itd.

Danas donosim neke činjenice o AHA kiselinama koje možda nisu svima poznate:

1. VISOKA KONCETRACIJA: kod odabira preparata sve želimo što veći postotak kiselina u nadi da će brže i bolje djelovati. Tu Vas moram razočarati jer visoka koncetracija ne znači bolju djelotvornost. Vrlo je bitan Ph proizvoda. Ja nisam stručnjak pa ne mogu stručno objasniti, ali recimo da imamo dva proizvoda s jednakim postotkom kiselina 10 %. Prvi ima Ph 3, a drugi Ph 4,5. Prvi proizvod će dati bolje rezultate jer je aktivan postotak razmjeran Ph proizvodu. Tj. što je viši Ph, kiseline su manje djelotvorne odnosno iskoristive. Tako da visoki postotak kiselina nije mjerilo kvalitete, jedini je problem što mnogi proizođači ne navode koliki je Ph.
Nemojte se iznenaditi kada Vam proizvod s niskom koncetracijom AHA djeluje bolje od onog s visokom.

2. AHA kiseline su moćne kada je u pitanju piling, čišćenje pora, suha i gruba koža. Kod bora i hiperpigmentacija, ožiljaka i akni nisu toliko moćne kao u segmentu pilinga, no djeluju. Jedino što je činjenica : kada ih prestanete koristiti stanje se vrati na staro.
Znači, AHA djeluju dok se koriste.

3. Postoje razne AHA kiseline, o vrstama sam pisala u ovom postu. Glikolna kiselina ima najmanju molekulu i tako dublje prodire, no kod većina osoba izaziva akne, kao što je slučaj kod mene. To nije loše, izvlači neprijatelje van, ali treba imati živaca i volje to sanirati.

4.AHA kiseline ne stvaraju novi kolagen kao što to radi recimo retin. One djeluju na bore na način da ih "peglaju", ali ne stvaraju novi kolagen koji bi ispunio duboke bore.

5. AHA najčešće peckaju i to je normalno. Koriste se isključivo na suhoj koži 20 minuta nakon umivanja, ali ne smiju iritirati. Blago crvenilo je normalno, ali efekti kao što su žarenje, jaka iritacija i slično nije znak da je proizvod djelotvoran. Smanjite upotrebu na nekoliko puta tjedno ili prestanite s upotrebom.

6. AHA kiseline stanjuju kožu, ali ne bi smjele isušivati već povećavati nivo vlage. Ako Vas isušuju, nemojte koristiti i pazite ovisno o Vašem tipu kože koliko ih često koristite.

7. AHA kiseline nisu za svakoga. Često me o kiselinama pitaju žene koje imaju divnu kožu. Ne, ne trebaju Vam AHA kiseline.

8. AHA kiseline ljeti? Bolje ne jer je teško izbjegavati ovo prejako sunce, ali ako ne možete bez njih, pokušajte prorijediti upotrebu, a intezivnije nastaviti na jesen.

9. I za kraj, ne zaboravite na UV zaštitu tijekom dana.

Znate li za još koju činjenicu o kojoj se malo piše/čita? Kakva su Vam iskustva s proizvodima s AHA kiselinama?





12 komentari:

  1. Odličan post!
    Moja koža sada super izgleda zahvaljujući kiselinama, ujednačenog je tona, a mrljice su izblijedjele, te sada bez problema mogu biti bez pudera što mi je prije bilo nezamislivo! :)
    Sada malo pauziram, a na jesen krećem opet!

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlično, korisno i detaljno! Kao i uvek. Hvala :*

    OdgovoriIzbriši
  3. Sto sam naucila o kiselinama, naucila sam od tebe i eventualno babushke i mell, tako da je to manje vise i sve sto znam :) ali nadam se dovoljno.
    Trenutno sam se bacila na glikolnu jer mi ona najbolje odgovara, posebno u andalou proizvodjacu glikolne maske. Sad koristim i avene cleanance K.

    OdgovoriIzbriši
  4. Kao totalna zaljubljenica u kiseline jednostavno moram nešto napisati ;-) Jednostavno, otkad sam ih otkrila, dogodilo mi se točno ono o čemu je Estee pisala u prvom linkanom članku - apsolutni preporod kože, manje se mastila, glatka, sjajna i što je najbolje od svega - sve su mi kreme odgovarale i niti jedna mi nije izazvala prištiće.
    Samo mala napomena, vezana za za priče o ph i postotku - ph je znači mjera jačine kiseline u nekoj otopini - ph0 je jako kiselo, ph7 je neutralno, a ph14 je jako lužnato, dok je prirodni ph kože oko 5, pa je upravo stoga ph kozmetičkih kiselina o kojima pišeš jako bitna stavka. Sudeći po istraživanjima, koža s ph<5 u boljem je stanju od one gdje je ph>5, a uočena je i korelacija s količinom prirodno prisutne bakterijske flore. I meni osobno zanimljiva činjenica - tuširanjem se ph kože znatno diže i potrebno je oko 6h da se koža povrati prirodni ph. Kako je u Zagrebu ph vodovodne vode trenutno 7 (a zakonski je dopušteno i do 9), matematika je jasna.
    Kako je prošla baba s kiselinama, sad kako je ljeto tu, preporučila bih aha/bha ovisnicama da probaju Cosmelove proizvode za umivanje s 1% i 5,5ph i 8% s 3.5ph. Ovaj drugi mi osobno jako smrducka po zelenom čaju, ali fantastično čisti - kad sam ga prvi put kupila sam doslovce za dva dana uočila da mi je lice nevjerojatno glađe. A bilo je ljeto kad sam se riješila kiselina i ništa drugo nisam promijenila u njezi. Ponekad se zna osjetiti to peckanje tijekom umivanja, a ja sam ga znala koristiti i kao masku i duže držala na licu. Blaži sam koristila samo za jutarnje umivanje. Super mi je još što je hrvatski proizvod, prirodno i povoljno - 60kn su umivalice. Veliki nedostatak je da ih nema u svim ljekarnama, a i one koje ih imaju nemaju sve na lageru jer rade male serije. U svakom slučaju, stvarno mi se pokazao kao super proizvod - kad nisam bila na kiselinama, to i Dermalogicin GCE su mi držali lice savršenim bez obzira na more, sunce i spf kremice.
    Se ja to uvijek raspišem :-P

    OdgovoriIzbriši
  5. Samo se ti raspisi, iz tvojih komentara uvijek nešto nucimo i dobijemo super preporuke. Od Cosmels sam skoro sve probala i još uvijek koristim njihov losion za tijelo s aha. Umivalice o kojima puses su mi njihov najdraži proizvod. Fluid s 10% me malo isusivala dok mi je krema bila malo premasna. I deraligicin GCE je moj favorit tako da Živjele AHA! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E da, i Cosmelova okoloocna je navodno jako dobra, teta magistra koja ih radi mi je rekla da ju zenske jako hvale i da ju zbog toga zovu njihovom Bajaderom ;-) Nemam bas problema s boricama, ali meni je bas solidna bila, malo smrducka kao i sve na prirodnoj bazi, ali onako je gusta, sto ja volim, samo mozda malo masnjikava pa treba dosta da se upije, tako da je prije za jesen/zimu. A cijena je smijesna, 50ml 90kn.
      Jedino mi se njihov aha losion za tijelo nije iskazao za urasle dlake, mozda zato jer je preslab 14%, ali nisu ni drugi proizvodi.
      A fora mi je i sto kad imaju promocije po ljekarnama bude bas ta magistra koja ih i miksa.

      Izbriši
    2. Da, tu okoloočnu sam imala čak dva puta,. Bolja od 10 puta skupljih krema, fino nahrani i posebno dobra za zimu. Ima i pakiranje od 20 ml što traje i traje. Nisam nažalost bila ni na jednoj njihovoj promociji, baš bih voljela. Probelm je što ih nema često u ljekarnama pa moram u Lavanda Miu koju baš ne volim :P

      Izbriši
  6. Odličan post, sad sam nadopunila svoje znanje o kiselinama :D

    OdgovoriIzbriši
  7. Što bi onda bilo pametno za prvi susret s "AHA-ićima"? Čisto da probam? Umivalicu, kremicu, koncentrat neki, serum ili što.. :) Tnx!

    Tia

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za početak možda neka krema s niskim postotkom Čisto da vidiš kako ce ti koza reagirati.

      Izbriši
  8. nadasve koristan post :)
    ja ih volim, spasile su mi lice u jednom trenutku u kombinaciji sa bha, i i dalje znam posegnuti za njima,
    kada situacija to nalaže :) moja koža super reaguje na njih i rezultati su i više nego
    pozitivni i odmah vidljivi :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Imam problem sa proširenim kapilarima. Da li mogu koristiti kiseline ?

    OdgovoriIzbriši