HIPERPIGMENTACIJE OKO OČIJU

Posted by Dear Skin at 00:31


Tamni kolutovi, sjene, pjegice i mrlje oko očiju a nisu podočnjaci? Velika vjerojatnost da Vam se pojavila periorbitalna hiperpigmentacija. Vrlo često se miješaju dva različita estetska problema: podočnjaci i hiperpigmentacije oko očiju, pa ću pokušati objasniti koje su razlike.
Podočnjaci su plavičasti kolutovi čiji se intezitet pojačava ili smanjuje ovisno o stanju organizma i ponašanju nas samih. Uzroci tamnih podočnjaka su razni:
  • alergijske reakcije (hrana,maskare, kreme..)
  • bubrežne infekcije
  • pušenje
  • pms
  • dugotrajno zamaranje očiju
  • geni
  • hormonska neravnoteža
Periorbitalna hiperpigmentacija je stanje kože kada vanjski sloj kože oko kapaka počinje proizvoditi višak melanina (pigment), što može biti vrlo neugodno jer predstavlja estetski problem. Osim oko očliju, takva hiperpigmentacija se javlja i na drugim dijelovima tijela (iznad usne, pazusi, vrat itd)
Izgled hiperpigmentacija oko očiju može biti različit:
BLAŽI OBLIK
plavičasta, tamna koža oko očiju koja može biti ravnomjerno raspoređena pa jako sliče podočnjacima, a može biti i mjestimična nakupina melanina, kao i pjegice koje se šire licem sve do očiju.

TEŽI OBLIK
jako tamna, plava koža oko očiju i na kapcima koja može biti na oba oka ili mjestimično

UZROCI HIPERPIGMENTACIJE OKO OČIJU:
  • najčešći uzrok su geni, odnosno, mogu biti nasljedne
  • hormonska neravnoteža (posebno nakon poroda i menopauza)
  • nuspojava nekih lijekova: neke terapije ili lijekovi mogu izazvati hiperpigmentacije, posebno kontracepcija i razne hormonalne terapije, pijete li gospinu travu također oprez
  • pogrešna njega: vrlo često zanemarujemo korištenje SPF zaštite na predjelu oko očiju a ona je izuzetno važna. Drugi problem je korištenje okoloočnih krema s retinolom koje se smiju koristiti samo za noć. Naravno, proizvođači to rijetko naglase pa istu kremu trošimo kao jutarnju njegu što može izazvati hiperpigmentacije.Isto vrijedi za sastojke poput AHA kiselina, parfemi u proizvodima
KAKO IZBLIJEDITI HIPERPIGMENTACIJE OKO OČIJU?
  • Koža oko očiju je iznimno osjetljiva i nježna. Iako znamo da se za tretmane protiv hiperpigmentacija koriste proizvodi s AHA kiselinama i hidrokinonom, ne preporučujem Vam upotrebu takvih preparata jer mogu izazvati neugodne reakcije. Hidrokinon je jako učinkovito sredstvo za izbjeljivanje ali postoje studije o njegovoj štetnosti pa ga ipak pokušajte izbjeći. Ono što je dobro za lice i tijelo, ne mora biti dobro i najčešće nije za područje oko očiju. Jedina opcija su PHA kiseline koje djeluju poput AHA ali su puno nježnije. Nažalost, na tržištu nema veliki izbor krema s PHA namijenjenim području oko očiju, jedina za koju ja znam je Neostrata Bionic eye cream.
  • Osim PHA kiselina, možete izraditi vlastitu kremu s glukozaminom i niacinamidom koji djeluju na tamne mrlje a recept i postupak sam opisala u ovom postu. 
  • ono što bih ja od srca preporučila za početak borbe su prirodni izbjeljivači koji su bezopasni za primjenu oko očiju: biljno ulje ploda divlje ruže,noćurka, pšenične klice, macerati tratinčice i mrkve i eterična ulja poput celera koje ukoliko koristite obavezno nanosite kao noćnu njegu jer je fototoksično i ne koristi se preko dana, zatim eterično ulje sjemena mrkve i smilja. Mješavine ja osobno prepuštam ozbiljnim aromaterapeutima, ali postoji neki osnovni recept pa ako ste voljne same izmješati,on glasi ovako:

90 % biljno ulje ploda divlje ruže ili macerat tratinčice
2 kapi eterično ulje sjeme mrkve
Mješavina se koristi samo navečer a preko dana je obavezna UV zaštita.

  • dermokozmetički tretmani: danas se nude razni tretmani izbjeljivanja, i ponekad je najbolje problem prepustiti stručnjaku. Dermatolog će izvršiti piling pomoću stručnih preparata prema procjeni Vaše kože i težini slučaja a rezultate možete očekivati već u nekoliko tretmana.
KADA OČEKIVATI REZULTATE? 
Rezultati izbjeljivanja mrlja su različiti i ovise o raznim faktorima:  
  • podneblju u kojem živite
  • vrsti hiperpigmentacije 
  • količini i podijeli pigmenata unutar kože 
  • vrsti kože itd.
  • vrlo važna je redovita primjena preparata i strpljenje
I za kraj, nažalost, činjenica je da potpuno izbjeljivanje mrlja je skoro  nemoguća misija i toga moramo biti svjesne. Možemo ih izblijediti no one se uredno vraćaju u ljetnim mjesecima kada je poseban naglasak na sprečavanju i prevenciji, gdje bih posebno naglasila nošenje  sunčanih naočala tokom čitave godine.

Imate li problema s hiperpigmentacijama oko očiju?



22 komentari:

  1. Ja imam hiperpigmentacije oko očiju al mislim da mi je to nasljedno. Skoro svi moji izgledaju isto kao na tvojoj zadnjoj slici. Mislim da je to problem kod tamnoputih ljudi kao da se taj melanin pojačava. Nisam probala ništa protiv toga al mogla bih sa uljem ruže jer ga imam u kući.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bilo bi dobro da imaš i eu celera ili mrkve pa bi rezultati bili bolji, ali svakako poradi na prevenciji i zaštiti. Istina, taj problem je češći kod tamnoputih osoba mada nema pravila.

      Izbriši
  2. Čim sam videla naziv posta, ostavila sam sve što sam počela da čitam i prebacila se na njega. Moram priznati da nisam znala da se hiperpigmentacija može javiti ispod očiju. Inače imam hiperpigmentaciju, nasledna stvar kod mene, ali joj nisam pridavala nikakvu važnost, odnosno nisam koristila ništa od takvih krema. Iskreno, da mi kožni lekar i roditelji to nisu rekli, ne bih imala pojma da je imam, jer sam ja do skoro mislila da je to isključivo kada ti se pojavljuju jako beli delovi na licu ili rukama. Već godinu dana pokušavam da se izborim sa podočnjacima i moram da priznam da me je malo sramota što nisam ni pomislila da je to zapravo hiperpigmentacija, a ne podočnjaci kako sam mislila. Ima i podočnjaka, naravno, zbog nepravilnog bioritma, ali ako uzmem u obzir da je ovo počelo da bude izraženije tek od kad imam problema sa hormonima, onda mi je jasno da ima i hiperpigmentacije. Inače, moj otac je ponosan što sam 99% stvari povukla na njega, pa je tako kada smo bili kod lekara koji je rekao da imam hiperpigmentaciju srećno rekao: ''Jao, pa znam da ima, sve je na mene.'' Malo se raspisah, ali hvala tebi za ovaj post, mogu slobodno da kažem da je jedini u poslednje vreme koji mi je stvarno pomogao, sad znam na šta da obratim pažnju, a ne da kao luda kupujem okoloočne kreme i sa svakom gajim nadu da će se povući.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga, nema te što biti sramota jer jako puno osoba miješa podočnjake i hiperpigmentacije, zato sam i htjela objasniti neke razlike, što nije čudno jer djeluju naoko skoro identično. Nažalost, nasljedna karakteristika i geni igraju veliku ulogu i tu ne možemo ništa. Mogu se ublažiti i dobro posvjetliti ali pravilnom njegom i prevencijom. Pazi na sastojke koje koristiš, upotrrijebi neke od navedenih koji dokazano djeluju a preko dana zaštita od UV (čak i zimi), ne moraju biti kreme, mineralni korektor ili puder te sunčane naočale su super zaštita.Btw, ja sam naslijedila od mog oca jake listove i bedra čime se on cijeli život hvali a ja bih radije da me majka priroda obdarila maminim genima .D :D

      Izbriši
  3. Sad si razmišljam..a što ako ovo moje uopće nisu podočnjaci nego hiperpigmentacija? Lako moguće jer ih imam spavala ne spavala, bila zdrava ili bolesna. Mogu ti reći da mi se uopće ne da boriti s posvjetljivanjem. Takvi su kakvi su :) Ako izmisle nešto brzo i učinkovito tokom godina, može. Do tad kud koji mili moji.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moguće da jesu, alisrećom, uspješno ih skrivaš a niti nije tako strašno :)

      Izbriši
  4. Ja imam podocnjake od uvijek jos i kao dijete a i moja kćer ih ima, dakle mislim da je to nasljedno kod nas, međutim prije nekih godinu dana sam skidala svoje brčiće sa nekom depilacijskom kremom i ispocetka sam bila idusevljena kako je sve to ravno i glatko postalo a onda sok i nevjerica ! To područje pocelo je poprimat nekakvu zelenkastu boju, naravno odmah sam prestala sa depilacijaama ali ta neka cudna boja mi je ostala:( i sto sad napravit? Em imam brčine em je zeleno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Depilacijske kreme su jaka kemija koja može oštetiti kožu, no najvažnije je što si stavila iza nje na lice. Ako si stavljala neke sastojke poput retinola ili AHA ovo je neminovna nuspojava. Sada bi bilo dobro da mažeš uljem ploda divlje ruže dok se koža ne oporavi i ne vrati prijašnju boju.

      Izbriši
  5. Izuzetno koristan post, hvala ti! Imam hiperpigmentacije i to baš jako izražene, ali, srećom, ne u području očiju, a nikad mi nije palo na pamet da pokušam da ih lečim nekim preparatima, bila sam ubeđena da se to može sanirati jedino nekim ozbiljnijim tretmanima tipa lasera.. Proučiću hidrokinon i preparate koji ga sadrže.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ozbiljni tretmani daju brže i dugotrajnije rezultate, ali bolje da počneš s nečim prirodnijim, nije kodtebe to tako strašno :)

      Izbriši
  6. Dobar post, informativan. Rijetko se o tome pise tako da dosta zene o tome i ne zna.
    Ps. nije perioralan (sto bi bilo "oko usana") vec periorbitalan

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. tako je, perioralno je oko usana, a periobitalno oko očiju, ispravljeno, hvala :)

      Izbriši
  7. Oduvijek imam taj problem i već sam se navikla na njega. Nikakve kreme mi nisu pomogle, jedino korektor ima uspijem ublažiti stanje. No budući da su mi i gornji i donji kapak hiperpigmentirani znalo je biti i smiješnih situacija kada sam ljude morala uvjeravati da nisam stavila smedje sjenilo nego su mi kapci prirodno takvi :D Ova mješavina zvuci dobro, možda ju i isprobam. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod mene isti problem. kao da sam se igrala smeđim rumenilom po očima! :( Ali od kada sam drastično promjenila prehranu i ta boja je počela drastično nestajati. sad skoro da je nemam. Pa pokušaj :D

      Izbriši
    2. Draga, kakvu si prehranu uvela? Podijeli s nama iskustvo :)

      Izbriši
  8. Naučila sam nešto novo i korisno opet,kao iz svakog tvog posta uglavnom :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Moji podočnjaci su uvijek isti i nasljedni pa onda tko će ga znati jeli jedno ili drugo...mada mislim da kod mene nije koža drugačije pigmentirana već je toliko svjetla i tanka da je gotovo prozirna pa se sve nazire od ispod :)) Interesantno je čim malo potamnim preko ljeta, podočnjaci su mi duplo manje vidljivi...Ovu pigmentaciju sam dosta viđala da ljudi imaju i po gornjim kapcima pa onda doslovno imaju tamne kolutove oko očiju...

    OdgovoriIzbriši
  10. Da li si koristila ovu mesavinu (ulje ruze + mrkve)? Ako je odgovor potvrdan, odakle si nabavljala ulja? :) Krema koju pominjes (s glukozaminom i niacinamidom), da li se moze koristiti za podrucje oko ociju? Malo me zbunjuje sto si tu kremu preporucila ovde, a u postu u kom si opisala pripremu navela si da bi podrucje oko ociju trebalo izbegavati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jesam, ulja inače kupujem isključivo od renomuiranih proizvođača ali ovakve mješavine radije prepustim aromaterapeutima da ih izrade pa kupim gotovu mješavinhu. Što se tiče kreme, ona može oko očiju ali ne odmah već kada se koristi neko vrijeme na licu kako bi se vidjele reakcije kože na te sastojke.

      Izbriši
  11. Da li moze vas imail da vam posaljem sliku mojih podocnjaka da mi tacno kazete da li su podocnjaci ili pigmentacija hvala unaprijed

    OdgovoriIzbriši
  12. Ako moze vas imail da vam posaljem sliku svojih podocnjaka da mi kazete da li su podocnjaci ili pogmentacija hvala unaprijed

    OdgovoriIzbriši