KAKO PREPOZNATI PRAVI MINERALNI MAKE-UP

Posted by Dear Skin at 21:16

Nedavno sam pisala o kozmetičkim obmanama, igri riječi i marketinškim trikovima u ovom postu, no zaboravila sam na još jedan trik kojim se pojedine kozmetičke tvrtke služe i time zbunjuju nas krajnje potrošače. Kako sam prije nekoliko dana recenzirala Jane Iredale rumenilo (klik),pitala sam Vas na Facebook-u, koristite li mineralna rumenila. Na to pitanje, odgovarali ste imenima brendova čija rumenila nisu mineralna i to me inspiriralo na današnji post.
Posljednjih godina, nema žene koja nije čula za mineralni makeup jer su mnogi brendovi prihvatili ovaj trend te na tržište izbacili svoje verzije "mineralnih" proizvoda. Naravno, ponovo smo žrtve obmana jer parole "S dodanim mineralima" nije prava mineralna kozmetika, zato ću danas pokušati objasniti koje su razlike i kako znati odabrati pravi mineralni komad kozmetike.
ŠTO JE MINERALNI MAKE-UP? dekorativna kozmetika izrađena isključivo od prirodnih sastojaka, odnosno minerala iz fine zemlje. Ne sadrži nikakve kemikalije, boje, konzervanse, silikone, alkohol i parfeme koji se nalaze u  konvencionalnoj kozmetici.
PREDNOSTI MINERALNOG MAKE-UP-a:
  • sadrži UV zaštitu
  •   primjerena za sve tipove kože uključujući i najosjetljiviju
  •   ne iritira kožu i ima protuupalno djelovanje
  •  ne čepi pore pa koža diše, a samim time je odličan za masnu kožu
  • ne sadrži ulja i silikone pa neće pogoršati akne
  • pravilnim nanošenjem traje cijeli dan
  • mineralni puder pogodan je za cijelo lice kao i za podočnjake 
  • potpuno prirodan i zdrav izgled
MANE MINERALNOG MAKE-UP-a:
  • isušuju kožu upravo radi činjenice da ne sadrže nikakva ulja. neki proizvođači dodavaju sastojke poput aloe vere i ekstrakata algi za dodatnu vlagu.Ipak, osobe s suhom kožom moraju dobro hidratizirati kožu prije mineralnog make-up-a 
  • ističu pore ako se ne nanose pravilno.Kako nanositi mineralni puder, opisala sam u ovom postu.
KAKO PREPOZNATI PRAVI MINERALNI MAKE-UP?
Kada kupujemo mineralni make-up, najvažnije je da proizvodi posjeduju certifikate (BDIH,  Skin Cancer Foundation, NaTrue..). Na tržištu ćete pronaći mnoge proizvode koji imaju oznaku "mineralno", "obogaćeno mineralima" i slično, ali morate provjeriti da li se radi o pravoj mineralnoj kozmetici ili se radi o kozmetici koja je samo malo obogaćena mineralima.
Sastojci koje ne bi smjeli sadržavati pravi mineralni puderi su : talk (talc), bizmut oksiklorid ( bismuth oxychloride), sintetička bojila, konzervanse, mineralno ulje (parafin) i ostali upitni sastojci.
Sastojci koji se nalaze u mineralnom puderu: čisti minerali visoke čistoće, najčešći su titanijev oksid, cink oksid, pigmenti željeznog oksida, mineral tinjac ( mica) koji se sastoji  od kalijevog, magnezijevog i aluminijevog silikata.
PRIMJER: razliku ću Vam najlakše pokazati kroz sljedeći primjer:

PROIZVOD 1: reklamira se i prodaje pod nazivom "pure minerals" što navodi kupce da se radi o čistim mineralima. Izgleda poput mineralnih pudera (prah), ali pogledajmo sastav:  Zinc Oxide, Aqua (Water), PhenoxyethanolMethylparaben, Propylparaben,LysineMagnesium ChloridePotassium ChlorideZinc ChlorideSodium ChloridePotassium Sorbate. and may contain: Mica, Cl 77163 (Bismuth Oxychloride), Cl 77491 (Iron Oxides), Cl 77492 (Iron Oxides), Cl 77499 (Iron Oxides), Cl 77891 (Titanium Dioxide)
U sastavu vidimo fenoksenitol  koji je na glasu da djeluje na središnji živčani sustav, izaziva povraćanje i proljev. Parabeni za koje znamo da su nepoželjni i kancerogeni, kalij klorid je otrovan kada se unosi oralno, u malim količinama izaziva unutarnje krvarenje , cink klorid izaziva crvenilo i iritacije i ne bi se smio udisati i natrijev klorid koji se koristi u kuhinji, ne pada mi na pamet zašto je u puderu.
Ispada da je u sastavu ovog "mineralnog" pudera jedino cink oksid poželjan mineral izuzev bizmut oksida koji je također mineral ali nije poželjan jer izaziva crvenilo, a može izazvati i otekline. Bizmut oksid koriste mnogi mineralni brendovi, ali svakako ga izbjegavajte.Čini mi se da ga čak Bare Minerals ima u sastavu, ako nisu promijenili u posljednje vrijeme.
Dakle,  OVO nije mineralni puder i velika obmana kupaca 

PROIZVOD 2: Prodaje se pod čisti mineralni puder, također u izvornom obliku (prahu). Posjeduje sve potrebne certifikate plus  certifikat Skin Cancer Foundation. Sastav: Titanij dioksid, zink oxide, mica, borov nitrid, stearinska kiselina, ekstrakt algi i nara. U sastavu vidimo čiste minerale plus ekstrakte algi i nara za dodatnu njegu i vlažnost.
OVO je pravi mineralni puder, bez parabena, talka i mineralnih ulja.

SAVJETI KOD UPOTREBE MINERALNOG MAKEUP-A:
  • odgovarajuća četkica kako bi se pigmenti ravnomjerno rasporedili i time dobili prirodan izgled
  • fiksator u spreju nakon šminkanja je poželjan da bi se minerali fiksirali, a lice dodatno osvježilo. Ne smije biti na bazi alkohola već hidratantan i nježan za kožu.
  • obavezno lagani nanosi, po potrebi nadograditi novim slojevima jer u suprotnom može izgledati neprirodno
  • kod proširenih pora ili suhe kože, dobro je umiješati mineralni puder u dnevnu kremu i nanositi poput tekućeg pudera
  • nijanse obavezno isprobati na koži i na danjem svjetlu, posebno kod pudera za lice
MINERALNI MAKEUP Vs KLASIČNI: dugoročno ljepša i zdravija koža, pravi ulog u budućnost. Ljekovitost minerala je odavno dokazana i nadam se da su Vam svi gore navedeni razlozi dovoljni da razmislite o njezinoj upotrebi.
ZAKLJUČAK: kada birate brend, obavezno provjerite sastav i potrebne certifikate jer nije svejedno koji proizvod koristite i kakva je čistoća proizvoda. 

ŠTO SVE SPADA U MINERALNI MAKEUP:
  • puder za lice koji je bazično u prahu, ali postoje mineralni puderi u kamenu, te tekući mineralni puderi
  • rumenilo, bronzer, highliter za obraze, koji su također bazično u prahu, ali postoje tekući, u kamenu, te stickovima
  • sjenila za kapke
  • ruževi i sjajila

  Koristite li pravi mineralni make-up ili ste žrtve marketinških trikova proizvođača?

30 komentari:

  1. Super post! Što misliš o Max Factor mineralnom puderu? Izbrisali su mi se sastojci...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nevjerojatno da ne mogu izguglat sastojke, uglavnom, obzirom da nema certifikat, upitno je

      Izbriši
  2. Odličan post! Svakim danom me sve više iznenađuje koliko nas kozmetička industrija može obmanjivati, a mi vjerujemo kao budale. Zbilja pomaže kada netko ovako pokaže da nije baš sve tako kako piše da jest. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala:) Nažalost, tako je. Ubace mrvicu minerala i proglase puder mineralnim, kao i kod prirodne kozmetike :/
      Svuda moramo čitati sastojke :/

      Izbriši
  3. Koristim MAD minerals pudere i odlični su. Imam masnu kožu koja reagira na sve, i oni mi nikada nisu napravili nered na licu.
    Bude malo nereda kad ih se počne koristiti, ali kad se stekne praksa nema ni s time problema. Preporučujem ih svima :)
    Sastojci su: mica, zinc oxide, iron oxides, titanium dioxide ultramarine blue.
    Poz :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Probala sam, odlični su, posebno za masnu kožu, preporuka!

      Izbriši
  4. ovim postom si me navela da se zapitam koliko to minerala sadrži moj mac mineralize skinfinish puder i rekla bih sad guglajući sastojke da bi i on lako mogao u ovu kategoriju "obmanjujućih" proizvoda, mada ga ja ni nisam kupila misleći da se radi o mineralnom puderu, svejedno bi njegov naziv mogao navesti na misao da je riječ o mineralnoj kozmetici...hvala bogu pa mi zasad još nije prouzročio nikakve nepravilnosti na licu, nadam se da ni neće :O

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Volim MAC, ali njihova "mineralna" rumenila i puderi nisu prava mineralna kozmetika. Takvi nazivi zbunjuju i kupci mogu pomisliti da koriste mineralnu kozmetiku, u konačnici je bitno da ti odgovara i da si zadovoljna, mada uvijek treba provjeriti sastav.

      Izbriši
  5. Super post. Možeš reći koji brandovi imaju prave mineralne proizvode?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :) Dosta toga nema kod nas nego samopreko interneta: Meow, Everydays minerals (na Pink Pandi), Lauress, Bare Minerals, Jane Iredale (Dermacare centri), Youngblood (ima uBahlen studiju u Zg), MAD Minerals itd

      Izbriši
  6. Uh, teško je kod tebe izdvojiti, ali mislim da ti je ovo jedan od najboljih postova, obradila si temu o kojoj se uopšte ne piše. Mislim da nikad nisam koristila pravu mineralnu šminku i upravo zato što sam znala da većina toga šta se kod nas prodaje pod mineralno veze nema sa onim šta bi trebalo da bude nisam ni eksperimentisala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Primjetila sam u svakodnevnoj komunikaciji da mnogi ne znaju i misle da koriste nešto mineralno a zapravo se radi o klasičnoj kozmetici s malo dodanih minerala.

      Izbriši
  7. Iako se ne razumem u šminku uopšte ovo je predobar post jer nakon većine tvojih postova naučim nešto mnogo korisno za sebe pa gledam da to primenim kad mi se ukaže prilika :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je Tijana, jednom kada ćeš nabasati na mineralnu kozmetiku, znat ćeš na što obratiti pažnju.

      Izbriši
  8. Odličan post.. :) Prije sam kooristila ArtDeco mineralnu podlogu da bi nakon nekog vremena shvatila da to uopće nije pravi mineralni make up..zaista je važno dobro pročitati sastojke a ne samo što proizvođač napiše jer to ne mora uvijek biti točno... trenutno koristim bareminerals original podlogu i mogu reći da sam oduševljena, zaista je puder odličan a inače imam suhu i osjetljivu kožu, tako da ga svakako preporučam.. i kao što si napisala dobro je koristiti nakon nanošenja fiksator u spreju da bi podloga bolje sjela, u tu svrhu mi se pokazalo najbolje termalna voda..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam dugo koristila AD mineralni puder iako svjesna da nije prava mineralna kozmetika. Lijepo mi je izgledalo na licu, ali sada ipak pazim kada želim mineralni makeup da onda kupim i onaj koji to stvarno je.
      Mnoge žene s suhom kožom se žale da im ne odgovaraju ovakvi puderi jer ih isušuju, ali mislim da su zapravo jako prozračni i da treba dobro nahraniti lice i poprskati hidratantnim sprejom i onda nema problema.

      Izbriši
  9. Možeš li molim te napisati o kojem se toćno puderu radi u drugom primjeru?! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Radi se o Jane Iredale Amazing base puderu koji je ovdje kao primjer kako izgleda sastav i certifikati pravog mineralnog pudera.
      http://eyedetoxx.blogspot.com/2013/10/jane-iredale-amazing-base-mineralni.html

      Izbriši
  10. Odlican post kao i uvijek!
    Zanima me tvoje misljenje o La roche-posay Toleriane Teint Mineral kompaktnom puderu? Jesi li ga isprobala, kako prekriva, trajnost i cime ga je najbolje nanositi? Unaprijed hvala! :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Taj puder nije naravno pravi mineralni. U sastavu ima talk pa čak i mineralno ulje i bizmut klorid. Dakle, sastav nije najsjajniji i mogao bi uzrokovati akne. Ja sam ga imala dva puta, nije mi naštetio ali sam ga koristila samo kao matitanje T zone, nekao podlogu. Ima srednje prekrivanje a nanositi četkicom poput kabukija.

      Izbriši
  11. Super članak opet, i ja smatram da danas svi nasjedaju na "mineralno" u nazivu kao zaista mineralno, neke prijateljice su me znale pitati dali da kupe Avonov mineralni puder a ono par minerala i to na kraju popisa sastojaka, žalosno da nas tako varaju...
    Ja za sada koristim Everyday Minerals i Bare Minerals proizvode, a zanimljivom kozmetikom mi se čini Couleur Caramel dostupna je kod nas u Mulleru, imaju krasna sjenila, i imam njihov mineralni puder koji mi je super, rekla bi jeftinija verzija Bare Minerals, malo slabije prekriva od BM ali kako je mineralan makeup zaista nadogradiv tj prekrivanje se može postiči u super jako ako se ima strpljenja ne uzimam mu to za manu, također njihova sjajila mi se čine prekrasnima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Every Day minerals su odlični, uzela sam dosta testera pa još razmišljam oko nijanse. Bare Minerals sam samo jednom imala puder, žao mi je što nema kodnas jer se mora naručivati ali pokušat ću naći nekoga tko putuje da mi kupi.
      Za Couleur Caramel si mi već ukazala ali nisam stigla pogledati, ako su vrijedni pažnje definitivno ću proučiti. Znaš li cijene odprilike?

      Izbriši
    2. U groznoj sam gužvi pa javljam dosta kasno odgovor, sori, pa cijene za sjenila su oko 80 kn, tako su negdje i rumenila, dok su npr bb krema, bronzer, korektori i puderi oko 150-200 kn.

      Izbriši
    3. Hvala ti najljepša draga Matea :))

      Izbriši
  12. Odličan članak. Zanima me da li s obzirom da su sastojci mineralne kozmetike prirodni, da li to u pravilu podrazumijeva i višu cijenu te kozmetike ii ovisi od slučaja do slučaja? Znam da Jane Iredale skuplji, ali neznam kako je sa ostalima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prava ,mineralna kozmetika je nešto više cijene ali i tu ima velikih odstupanja. JI spada među najskuplje, recimo od Every Days mineral puder je puno veći a košta tri puta manje (nekih 100 i nešto kuna)

      Izbriši
  13. hej drage korisnice, gdje se mogu kupiti every days mineral puderi u splitu?
    hvalaaaaaaaa;)

    OdgovoriIzbriši
  14. Pozdrav iz Srbije! Svidja mi se post,veoma je korisan jer imam osetljivu kozu i vec duze vreme tragam za pravim mineralnim puderom,ali ga je testo naci bas zbog neodgovarajucih sastojaka :/ da li si koristila alverde mineralni puder u prahu? Sve najbolje...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav, probala sam Alverde i od svih drogerijskih najviše mi se sviđa sastav.

      Izbriši