CVJETNE VODICE ILI HIDROLATI

Posted by Dear Skin at 21:05

Sa cvjetnim vodicama ili hidrolatima vjerujem da ste se već susreli jer danas skoro svaki ozbiljan brend prirodne kozmetike nudi u svom asortimanu razne hidrolate. Kao kod većine kozmetike, cvjetnim vodicama se naziva sve i svašta pa ću u današnjem postu pokušat ću objasniti koje su osnovne razlike, kako prepoznati prave hidrolate te koji izabrati. Cvjetne vodice sam već spominjala u ovom postu i osobno uvijek imam više vrsta hidrolata bez kojih ne mogu.
ŠTO SU HIDROLATI? Kada se proizvodi eterično ulje iz biljnog materijala destilacijom, stvara se nusprodukt: cvjetna vodica za čiju proizvodnju je važno da je bilje certificirano i ne zagađeno pesticidima (organsko). 
STABILNOST I MIRIS HIDROLATA: hidrolati su lako kvarljivi i nestabilni i obično ih se mora potrošiti u roku od 6 mjeseci no često neki proizvođači dodaju  alkohol ili konzervanse no to nije-to. Kada govorimo o hidrolatima, želimo one koji su 100% čisti. 
Ako ste ikada isprobali određeni hidrolat npr lavande različitih proizvođača, vjerojatno ste uočili razlike u mirisima, pa čak i kod istog proizvođača. Mirisi se mogu razlikovati jer ovisi o biljnoj vrsti ali i o našoj koži. Hidrolat kada pošpricate obično imaju jak, oštar miris koji za nekoliko trenutaka hlapi i većinom se ne zadržava na koži.
Moram napomenuti da 100%-tni hidrolati nekim osobama neugodno mirišu i obično ih miješaju s raznim tonicima u koje je dodan parfem radi ugodnog mirisa ali ne moram naglašavati koliko su pravi hidrolati bolja opcija od raznih parfumiranih i alkoholnih vodica.
ČEMU SLUŽE HIDROLATI?  Hidrolati imaju zaista široku primjenu :
  • kao tonik za lice : nakon umivanja a prije nanošenja kreme/ulja
  • kao osvježivač kože tijekom dana: umjesto raznih vodica kojima osvježavamo kožu, puno bolji izbor su hidrolati 
  • u terapeutske svrhe: tretiranje psorijaze, dermatitisa i ekcema, za ispiranje usne šupljine, kao kapi za nos, za ispiranje vaginalnih područja, kao oblozi
  • u izradi kozmetike kao vodena faza
  • u kulinarstvu
  • kao podloga parfemu, tako dulje traju 
KAKO KORISTITI HIDROLATE? 
Najjednostavniji način korištenja je da se poprskate hidrolatom nakon čišćenja lica i potom na tako vlažnu kožu nanesete ulje ili kremu. Međutim, hidrolate možete međusobno miješati i tako napraviti vlastiti tonik. Isto tako možete u hidrolat dodati aloe veru u omjeru 10:1 i tako dobijete obogaćeni tonik za vlažnost i elastičnost
  • kao oblog poprskate blazinicu te nanesete na umorne oči, protiv podočnjaka ili na modricu te ubod insekata
  • tijekom dana kao osvježavajuća vodica čak i preko makeup-a
  • za liječenje kožnih problema: prskati nekoliko puta dnevno oboljela mjesta
  • nakon brijanja i depilacije
KOJI HIDROLAT IZABRATI? Hidrolati se biraju prema tipu i stanju kože pa tako postoji neka generalna podjela:
  • masna s aknama:  hidrolat čajevca (Melaleuca alternifolia) djeluje antibakterijski i antiseptički. Za aknastu kožu koriste se još i hidrolat timijana i geranija.
  • masna koža bez upalahidrolat ružmarina  (Rosmarinus officinalis) obnavlja kožu, smiruje upale i čisti pore a također djeluje protiv uraslih dlačica. Hidrolat nerolija (Citrus aurantium ssp. amara) odličan hidrolat i kod svih tipova masne kože Steže pore i djeluje protuupalno a kako ima antioksidativni utjecaj odličan je izbor kod zrele i masne kože. Za masnu i mješovitu kožu možete izabrati i hidrolat lavande.
  • osjetljiva koža: hidrolat kamilice jako djelotvoran protiv crvenila i nadraženosti kože, zatim hidrolat stolisnika i matičnjaka.
  • nadražena koža: hidrolat hamamelisa, lavanda, kamilica, sjeme mrkve, arnika i smilje.
  • zrela koža protiv bora: hidrolat bušina (Cistus ladaniferus), zatim hidrolat ruže (Rosa damascena) koji je posebno dobar za tanku, osjetljivu kožu a odlično je ta dva hidrolata pomiješati. Hidrolat smilja (Helichrysum italicum) koji regenerira stanice kože a odlično djeluje protiv modrica, hematoma i podočnjaka(kao oblog). 
  • suha koža: Hidrolat geranija (Pelargonium x asperum), hidrolat lavande (Lavandula angustifolia) koji je odličan hidrolat kod upalnih stanja kože jer jako regenerira kožu. Hidrolat rimske kamilice (Anthemis nobilis) koji sam već spomenula i s kojim ne možete pogriješiti za bilo koji tip kože. Odličan je kao oblog za umorne i nadražene oči. 
*ovo su samo neki od mnogih vrsta hidrolata 
KOJI HIDROLAT KUPITI? Kako sam na početku napisala, cvjetnim vodicama se danas naziva svašta na tržištu, stoga obavezno pročitajte sastav i kupujte hidrolate koji nemaju dodan alkohol, parfem i konzervanse. Birajte renomirane proizvođače koji posjeduju certifikate, u suprotnom moguće je riskirati iritacije ili alergije jer 100% hidrolati su potpuno blagi i neškodljivi za kožu.
Koristite li hidrolate? Koji su vam najdraži? 


31 komentari:

  1. Djeluju zanimljivo, samo se nadam da nisu preskupi, kolika im je otprilike cijena?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Cijene variraju ovisno o vrsti cvjetne vodice, od 60 do 100 kn.

      Izbriši
    2. Hvala na odgovoru. Nažalost, preskupe su za moj školski budžet, zasad ću se držati običnih tonika za lice.

      Izbriši
  2. Ja prskam cesto cistu ruzinu vodicu i bas mi osvjezi lice-osobito ljeti!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ružina vodica je zakon, posebno za dehidriranu kožu.

      Izbriši
    2. Rose of Bulgaria ružin hidrolat!! :) Najbolji mi je na svijetu. Iako malo smrdi, al' ishlapi dok kažeš keks.

      Izbriši
    3. Kako sam napisala, pravi hidrolati nekima lijepo miriše a nekima ne, no to je individualno i radi se o prirodnim mirisima a ne dodanim parfemima.

      Izbriši
  3. Pohvale za uvijek edukativne postove na Tvom blogu:)
    Otkad koristim prirodnu kozmetiku razlika na kozi je preeeogromna, a cvjetne vodice su pravo blago za kozu. Trenutno je to dr. Stribor cink&neroli i mogu reci samo palac gore takav proizvod :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na temelju mnogih pitanja, zaključim da se neki pojmovi miješaju stoga mi je drago kada mogu opisati neke razlike. Dr Stribor tonik planiram uskoro isprobati a neroli je jedan od mojih najdražih hidrolata :)

      Izbriši
  4. koristim florihana hidrolate i to u zadnje vrijeme najviše bušin i ružmarin. A posebno mi je drag hammamelis

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bušin još nisam imala ali zato hamamelis uvijek imam kod kuće.

      Izbriši
  5. Gdje kupujete hidrolate? Jeste li mozda probali Melvita cvjetnu vodicu sa damascanskom ruzom? Lijep pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Melvitinu cvjetnu vodicu nisam probala, ne znam joj sastav ali odbila me cijena jer mislim da se pravi hidrolat damaščanske ruže može kupiti puno povoljnije. Inače, kupuju se u prodavaonicama koji drže biljna i eterična ulja.

      Izbriši
  6. Hmm nisam ih probala, koristim tonik za lice. Mada deluju zanimljivo i dobro. Mozda u buducnosti probam :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako voliš prirodne tonike, svaka preporuka :)

      Izbriši
  7. Postovana uvek imas dobre i edukativne tekstove. Svaka cast.
    Volim ruzinu vodicu i cajevac, Puno pozdrava.
    Ana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Ana, drago mi je da ti se sviđaju tekstovi, a također mi je drago da voliš i koristiš cvjetne vodice :)

      Izbriši
  8. Priznajem da nikad prije nisam čula za hidrolate a mislila sam kako poprilično znam o njezi lica.Da li se hidrolati mogu kupiti u biljnim ljekarnama ?Namjeravam svakako isprobati.Kao i uvijek odličan post.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, ima ih u biljnim ljekarnama, one koje prodaju i ulja. Samo pazi da su čisti hidrolati a ne nekakvi tonici s alkoholom i parfemima. Oshaldi, Primavera, Alpstories itd.

      Izbriši
  9. Hvala ti na odgovoru.Potražit ću pa ti javim rezultat.

    OdgovoriIzbriši
  10. puno su jeftinije kod malih proizvođača ;)
    na prvu sam bila neugodno iznenađena mirisom, ali nisam odustajala, navikla se i sad ih zbilja volim, premda najčešće koristim lavandu :D

    OdgovoriIzbriši
  11. Ponovno odlican post. Meni bi dobro dosao hidrolat kamilice jer mi je koza prilicno osjetljiva. Ima li ih u Kemigu i koje su jos tvoje preporuke?
    Mogu li se drzati u hladnjaku, da im se produzi rok trajanja ili ih je svejedno dobro iskoristiti unutar 6 mjeseci?

    OdgovoriIzbriši
  12. Mozda preporuka koji su to mali proizvodjaci?:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hidrolati se lako kvare jer nemaju konzervanse pa ih je dobro drzat na tamnom i hladnom, ne mora biti nuzno hladnjak. Ima u Kemigu, terra organica izbor hidrolata a za osjetljivu kozu he super kamilica, maticnjak, hamamelis, busin itd. Pogledaj trgovinu Kantarion, nude aromakozmetiku domacih proizvodjaca

      Izbriši
  13. Probala sam hidrolat nerolija i stvarno sam oduševljena.Spasio me ovo ljeto.
    Hvala još jednom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da si zadovoljna, hidrolati su zakon <3

      Izbriši
  14. Zanima me dali se hidrolat od ruže može koristiti u kulinarstvu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Može, pod uvjetom da je čista bez dodatnih sastojaka.

      Izbriši
  15. Odličan post :)
    Da li su oni iz bio&bio dobri?
    Ako ne gdje da kupim dobar hidrolat, a da je blizu centra u zg?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dobri su iz Bio&Bio, možeš i u Kemigu u Bauerovoj 5. Tamo ja najčešće kupujem

      Izbriši
  16. Ja sam nedavno sebi kupila ružinu vodicu i odlična mi je. Zapravo sam slučajno u apoteci naletila na nju i sjetila se da je mama tražila za kolače, i onda smo popolovile, jer nisam mogla odoljeti , a da ne probam... Imam rosaceu, a trenutno su mi najveći problem one odvratne kvržice, a vjeruj da su mi se znatno smanjile od samo dva dana korištenja ružine vodice. Ja je nisam prskala, jer je došla u staklenoj flašici, nego je nanesem na tufer, pa na lice...odlična mi je...

    OdgovoriIzbriši