Sve o kremama sa SPF....PART 3

Posted by Dear Skin at 21:46



Iako sam o ovoj temi već dva puta pisala u ovom  i ovom  postu , ipak postoje još neke predrasude s kojima se susrećem skoro svakodnevno.
Ovaj puta neću pisati zašto su one važne jer to sam sigurna već znate, danas ću pisati o predrasudama i činjenicama vezanim uz korištenje ovih preparata.

1. Kreme s faktorom su kreme za sunčanje

Ovo je predrasuda broj 1 iz razloga što mnogi kupuju kreme s faktorima prije odlaska na ljetovanje kako bi mogli nesmetano uživati na plaži.
Sunce ne zna da li ste na plaži ili u gradu. Ono ne zna da li sjedite na terasi kafića i pijete kavu, vozite bicikl po prirodi ili ste upravo legle na svoju ležaljku .
Sunce nas nažalost prži jednakim intezitetom gdje god se nalazile.
Zato, kreme sa SPF nisu kreme za sunčanje, one bi trebale biti naše dnevne kreme.

2. Krema s SPF-om uzrokuje madeže

Ovo je predrasuda koju sam nedavno čula i priznajem, totalno se iznenadila s obzirom da dolazi od strane liječnika?
Molim neka mi netko objasni ako sam u zabludi ali kako je to moguće osim ako žene koje su sklone madežima ne misle , ako su se namazale da mogu satima visiti na suncu jer tada ni jedna krema ne pomaže .

3. Sa kremom s SPF ne mogu potamniti

Velika predrasuda zbog koje je mnoge žene izbjegavaju. Naravno da se može potamniti samo je to tamnjenje puno sporije ali i zdravije. Mi sjeverke obično nemamo vremena za sporo tamnjenje pa izbacujemo kreme sa faktorima ili koristimo niske faktore kako bismo došle s juga tamne i da svi vide da smo bile na moru :D
Ovo je velika glupost jer to malo boje koju uhvatimo brzo se ispere a riskiramo velika i dugoročna  oštečenja. Ionako je preplanuli izgled odavno out a na cijeni svijetla aristokratska put.
Ugledajte se na naše Azijatkinje koje itekako čuvaju svoj porculanski ten.

4. Koristim puder ili BB kremu koja ima SPF

Eh, radi ove predrasude sam upotrijebila čak i svoje fotografske sposobnosti :D

Dakle, uzmimo za primjer proizvod na kojem piše SPF 30, da bi dobile takvu zaštitu, tog proizvoda morate nanijeti 1-1,5 ml na lice i vrat.

Uzela sam jedan tester od 1,5 ml i iscijedila iz njega sadržaj:

Pogledajmo kolika je to količina u odnosu na kovanicu od 1 kn

Poprilična količina, zar ne?

Pogledajmo sad jednaku količinu pudera:

Eto, ako stavljate ovoliku količinu pudera ili BB kreme onda ste pravilno zaštičene ali čisto sumnjam jer je ovo količina za najmanje 3-4 šminkanja.
Pogotovo ako kao ja pogriješite u nijansi i kupite pretamnu BB kremu koja ima SPF 35 i morate ju toliko razmazivati i blendati da što prirodnije izgleda, od SPF 35 ne dobijete ni 5 !

Nažalost, ovako velika hrpica kreme nam je često preteška i premasna za lice, te nam uzrokuje probleme kao što su : osjećaj težine, osjećaj masnoće, punjenje pora, prištiči i ostali nered po licu.

Kako tome doskočiti?

Birajte lagane teksture kao što su fluidi i losioni. Oni su obično namijenjeni masnoj koži pa usput i sadrže sredstva protiv akni i matiraju.
Ako Vam je koža mješovita poput moje, stavite koju kap seruma na obraze i suhiije dijelove lica kako biste izbjegle isušivanje.
Ako imate suhu kožu, pripazite u sastojcima na kojem je mjestu alkohol.

5. SPF se ne zbrajaju

Na primjer, koristite kremu sa SPF 20 i puder sa SPF 15. Ta dva faktora se ne zbrajaju.

6. Skupe kreme vs jeftine

Ovdje nema razlike, čak što više, mislim da kad kupimo skupu kremu i platimo ju 350 kn vrlo ju štedljivo trošimo i samim tim ne nanosimo dovoljnu zaštitu.
Problem j jedino što obično HE proizvođači dobrano rade na teksturi svojih proizvoda pa su njihove SPF kreme obično kozmetički najprihvatljivije.
Najvažnije je da na Vašem preparatu postoji ovakav simbol

Taj simbol označava da je preparat u skladu s EU propisima o UVA zaštiti.
Inače, europski standardi za SPF kreme su najstroži u cijelom svijetu pa nije ni čudo da mnoge Koreanke i Amerikanke naručuju SPF kreme iz Europe.

7. SPF zaštita oko očiju

Kupovala sam razne okoloočne kreme koje sadrže spf zaštitu, Clarins, Shiseido, Eucerin, Lrp...

nažalost, meni osobno takve kreme ne odgovaraju jer me peku za oči. Pogotovo ljeti kada se znojim pa znoj tjera kremu u oko ili na plaži kada izađem iz mora.
Iako je SPF važan za okoloočno područje, ja namažem svoju uobičajenu hidratantnu kremu oko očiju pa kad se upije, natapkam SPF preparat kojim mažem lice.
Koristim mineralna sjenila koja također štite od UV te nosim stalno sunčane naočale.

8. Matematika SPF-a

Vjerujem da to već znate ali nije loše ponoviti :

SPF 15 blokira 93% UV zraka
SPF 30 blokira oko 97% UV zraka
SPF 50 blokira oko 98% UV zraka

Zašto onda koristimo spf 50 kad je neznatna razlika? Radi UVA koji ako ste pročitale moj post u kojem sam objasnila kako se računa i zašto je važno štititi se od UVA onda Vam je jasno :)

Eto drage moje, nadam se da je mnogima više jasno zašto stalno govorim o zaštiti od sunca.
Naravno, ako imate kakva pitanja slobodno ih postavite u komentarima a meni preostaje da recenziram mnoge SPF preparate koje sam imala i probala kako bih Vam olakšala izbor :))

120 komentari:

  1. Sve mi postaje puno jasnije sa svakim tvojim pročitanim postom ;-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je Arena, ponekad mi se zaista čini da ponavljam kao papiga ali uvijek nešto ostane nedorečeno :D

      Izbriši
    2. Samo ti ponavljaj bitne stvari.... kao što si rekla uvijek bude nešto što zaboraviš reći. evo npr. ova info o količinama potrebnog spf proizvoda me zaista iznenadila, nikad ne stavim ni jednog proizvoda u toj količini osim eventualno ako sam na plaži.....

      Izbriši
    3. Istina, ova količina je stvarno puno ali je tako, i mnoge od nas tanko mažemo kreme i u zabludi smo da smo zaštičene :)

      Izbriši
  2. Odgovori
    1. Hvala Zmaju :)

      Odličan nick, to je moj kineski horoskop i uvijek kad vidim tvoj nick, sjetim se toga :D

      Izbriši
  3. hahaha, najjace je ono za kolicinu pudera koju stavljamo na lice XD. to je meni za tjedan dana! super post, morat cu jos malo podrobnije procitati.
    a moram priznati da me ta 'radenska' (mineralna XD) kozmetika nije nikad privlacila, mnoge cure kazu da je komedogena sto meni nema logike ali dobro. jedno vrime je bila đir, sad vidim da je manje forsiraju. eto npr moze post i o tome ;).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eto, morala sam slikovito demonstrirati ono o čemu pišem kako bi bilo jasnije.

      Mnoge od nas mrze SPF preparate iz ovog ili onog razloga ali činjenice su takve kakve jesu.

      Ni ja nemam previše iskustva s mineralnom kozmetikom, koristila sam i nisu mi bile komedogene ali vratila sam se iz praktičnih razloga na "normalne" pudere. Ostavila sam samo mineralni korektor i sjenila.

      Izbriši
    2. za mineralnu kozmetiku se priča da se taloži u jajnicima i da može izazvati neplodnost... mene samo zanima kako s lica može doprijeti do jajnika ;)

      Izbriši
    3. Haha, sad si me baš nasmijala :D

      Moram priznati da za ovo prvi put čujem ali više se ne obazirem na te propagande: dobro ovo-loše ono jer svake godine nešto novo objave :)

      Izbriši
  4. Odlično mi je što si napomenula da spf u puderu zapravo i nema neki faktor jer bi ga trebalo nanijeti u debelom sloju da bi on imao neki efekt. Mislim da ću uzeti onaj Eucerinov fluid o kojem si pisala, valjda mi neće bit masno :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Taj fluid iako piše matirajući da te ne bi iznenadilo, nije matirajuć. Čak je pomalo mastan kad se nanosi ali vrlo se brzo upije, ne ostavlja masni trag i nije težak.

      Ja svake godine kupim jedan primjerak jer ga bezbrižno stavljam kad krenu vručine jer je jedan od rijetkih koji mi ne začepljuje pore

      Izbriši
  5. Priznajem,nisam dosad nikad koristila kremu s SPF kao dnevnu kremu. Uvijek sam ih tretirala kao kreme za sunčanje. Pred par mjeseci na Lisa E.blogu čula upravo ovo-dnevne kreme s SPF- i kad je nabrojala par krema koje se mogu kupiti i kod nas u ljekarnama ostala sam paf..Ti si mi to posvijestila na počecima svog blogopisanja tako da sam brže-bolje pohitala i kupila si fluid SPF 50. - tnx!
    Što se tiče madeža ne znam,ali znam što se dogodilo mom sineku-da ga zaštitim od ljetnog sunca dok je bio kod bake na selu, mazala sam mu lice i uške Vichy kremom,s naglaskom na nos, jagodice,uške-te godine je dobio milijun pjega po licu...Da li je to do proizvođača, sastava kreme, tj. filtera koji je stavljen u dotičnu kremu, ne znam. Znam da toga prije nije bilo,a sad imamo"zvjezdice"...
    Dobar post kao i obično..Uvijek nešto novo naučim..
    makoro

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da se sve više žena osvještava jer sunce nije kao što je nekad bilo i koriste kreme sa spf kao dnevnu njegu.
      Vani su to odavno osvijestili ali i mi smo itekako upućene :D

      Ovo za pjege i madeže mi je zaista misterija, definitivno sam da se sunce izbjegava koliko je moguće i koriste kape, šeširi, suncobrani...kreme su tek na zadnjem mjestu u borbi protiv hiperpigmentacija.
      I odlično je piti Astaxantin, u to sam se uvjerila koliko dobro štiti od UV zraka

      Izbriši
  6. Uverila sam se u ucinkovitost spf krema, sad na prvi znak sunca odmah mazem lice i vrat ...to mi je nezaobilazni deo nege lica, odlican i poucan post :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja sam se uvjerila u njihovu učinkovitost prije 7-8 godina , i za mene je SPF krema jedina dnevna krema koju koristim :)

      Hvala :)

      Izbriši
  7. Divan i koristan post!
    Ljudi stvarno imaju predrasuda, tako da treba širiti svest :)
    Ja imam samo jednu nedoumicu, davno sam pročitala da faktor 50 kao ''ne postoji''?! Da je ono najrealnije 20 ili 30SPF

    OdgovoriIzbriši
  8. Nedavno su postojale kreme čak s spf 100 ili je pisalo na njima "total sunblock", takve kreme su dovodile u zabludu potrošače koji su mislili da s takvom kremom mogu biti na suncu koliko žele i time riskirali opekotine i ostale sunčane "blagodati".
    U EU je odavno zabranjeno pisanje takvih oznaka a momentalno rade da izbace oznaku spf 50 jer time dovode potrošače na pomisao da su totalno zaštićeni a nisu. Ni jedna krema ne može 100% zaštiti i kako sam već pisala, kreme su zadnja stavka u zaštiti od sunca.
    Najvažnije je izbjegavanje sunca pa zaštita naočalama, suncobranima, kapama a tek onda kreme uz pretpostavku da se redovito obnavljaju i dovoljno nanose.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. u SAD je još dozvoljeno na proizvodima pisati SPF 100

      a ovo s madežima mi je prvi glas :/

      Izbriši
    2. Znam, zato sam i napisala da su u EU najstroži zakoni glede SPF i da su Ameri u velikim zabludama. Zato i jesu sve pjegave, naborane i zagorene :D

      Izbriši
    3. Dok na primer, u Australiji je max spf 30, normalno zbog jakog sunca kojem su ljudi izlozeni tokom cele godine. Da nisi mozda probala Invisible Zinc kreme sa spf-om?

      Izbriši
    4. Nažalost, nemam pojma o kojoj se kremi radi, jel znaš potpuni naziv?

      Izbriši
    5. ESP Environmental Skin Protector 30+ tako se zove, ima valjda 18% zinc oxida. Nego ja sam cula da hemijski filteri npr Octocrylene mogu da bukvalo udju u krvotok i da izazovu ostecenja dnk prouzrokovana slobodnim radikalima. Ali bolje i duze stite.:(

      Izbriši
    6. Nisam to vidjela a kamoli probala. Momentalno koristim kremu koja je kombinacija mineralnih i kemijskih filltera i jako sam zadovoljna.
      A što se tiče tog prodiranja u krvotok , nemoj me tjerati da napišem svoje mišljenje :D

      Izbriši
    7. E napisi bas me zanima, :Dja sam samo za to cula, nigde nisam nasla nikakve podatke o tome :D. Ali realno jeste problem sa hemijskim filterima sto mogu biti nestabilni.

      Izbriši
    8. Koliko god čitala o tim famama ja nisam naišla ni na jedan dokaz da se nekome nešto dogodilo ako je koristio kemijske filtere , više sam čitala o posljedicama ne korištenja zaštite.
      E sad, stvar je ko šta voli, ja koristim ono što mi djeluje i od čega vidim koristi.

      A ta plašenja javnosti za mene se obična Bio$Bio propaganda, ali kažem, ko voli nek izvoli, svatko zna što je za njega najbolje :)

      Izbriši
  9. Odličan post, presretna sam! :D Idem čitat i ona druga dva prethodnika!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Lenka:)

      Tvoja koža je tako lijepa da je zaista šteta ne čuvati ju kako treba :)

      Izbriši
  10. Moram pohvaliti tvoje fotografske sposobnosti, sviđa mi se što si htjela pokazati fotkama. Smrtno sam ozbiljna :-)
    Meni je sve ovo poznato al eto voljela bih da sam ranije saznala te informacije, a ne kad sam dobila prve fleke i pitala se 'a otkud sad ovo!?'. I eto par puta mi se dogodilo da izgorim u rano proljeće sa prvim jačim zrakama sunca čak i na putu do dućana ili pri šetnji sa psom, znači u 20ak minuta. Najgore je kad nas sunce uhvati nespremne.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :D

      Hvala miss, dugo sam razmišljala kako najbolje demonstrirati količinu koju trebamo nanositi pa mi je samo spontano sinulo :D

      Istina, sunce nas uhvati nespremne ali ako usvojimo naviku korištenja krema sa spf kao dnevne kreme, to se rijetko može dogoditi.
      Naravno, tu su i razni pomagači u obnovi kao što su all over stickovi, puderi u kamenu i slično što nam pomaže obnoviti zaštitu.

      Izbriši
  11. haha, dodjes kao opasna uciteljica a mi nestasna djeca koja ne zele da slusaju XD odlicna recenzija, posebno mi se svidja demostracija :D i slazem se da je ispeceni ten totalno out...a i ruzno za vidjeti. licno, kada sam na moru, uvijek sam pod velikim sesirom i ogromnim suncanim naocalama...kao da sam hollywoodska diva koja se krije od paparazija :D
    Coco

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Upravo tako :D

      Koliko god pisali o ovoj temi, uvijek se ne kaže sve do kraja.

      Hahaha, diva :))
      Ja izgledam ko brzi gonzales s ogromnim šeširom koji mi prekriva i ramena :D

      Izbriši
    2. Mi imamo doma sombrero ali ogromni, originalni. Donijela sestra sa ekskurzije iz Spanije i bas prije neki dan, ne znamo sta cemo sa njim, stoji dugo u kesi i kaze sestra (posto prati s vremena na vrijeme tvoj blog i idol si joj), daj M., sa tim ce biti 100% zasticena od sunca i svega XD evo ga, samo duplo veci :D http://i.istockimg.com/file_thumbview_approve/2514727/2/stock-photo-2514727-sombrero-hat.jpg

      Izbriši
    3. Hahhaha, sad si me pošteno nasmijala :))

      Upravo tako nešto slično imam samo nije ovako lijep već neki koji se dijelio u časopisima ali je funkcionalan, ima širok obod i na plaži kao da imam suncobran na glavi :D

      Puno pusa tebi i sestri :))

      Izbriši
    4. Jao, mislim da znam na koji mislis, vidjala sam to i tako je suuuuuper! :)
      :*

      Izbriši
  12. Znaci SPF zasebno, nezavisno od SPF u kozmetici :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je.Krema je najvažnija, spf u makeup-u dobro dođe kao dodatna zaštita ali nikako kao primarna:)

      Izbriši
  13. Meni je novo ovo u vezi kolicine :D definitivno ne stavim toliko :) Jest da mi je puder faktor 35 (vichy dermablend), ipak ga ne tobam po licu :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pokušaj zamisliti količinu koju stavljaš, što misliš koliki spf ti ostaje na licu i da li ti je dovoljan?

      Btw kako kod vas Dermablend ima spf 35? Kod nas je 20 ako nisu nešto promijenili :)

      Izbriši
    2. Moj ima 35 :) http://noisettecorner.blogspot.com/2012/12/vichy-dermablend.html

      Izbriši
    3. Aha, nisam zamjetila ovakav kod nas.

      Izbriši
  14. danas sam cijeli dan radila na otvorenom i mislim si koje sam srece sto sam na vrijeme nasla informacije o kremama/fluidima s spf-om. vjeruj mi, informacija o spf-u nikad dosta, narocito kad se sjetim koliko nas nekonkretne informacije dovode u zablude (kao ove o kojima si ti pisala) - imam puno madeza, ali nisam jos cula ovu foru da krema uzrokuje pojavljivanje novih, mada sam na svojoj kozi naucila da previse nezasticenog izlaganja suncu uzrokuje pojavu istih.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Toliko i ja znam , da se upravo od sunca stvaraju madeži stoga mi je ova informacija bila jako zbunjujuća. Pogotovo nas zadnjih godina zasipavaju reklamama i apelima da ljudi s puno madeža posebno paze i idu na redovite preglede.

      Izbriši
  15. Kao i uvek predobar post! Moracu da obnovim zalihe spf mazalica uskoro. Posebno da nadjem nesto normalno za lice i oci. Neka preporuka?:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost, kako sam pisala , mene SPF u kremama grize za oči stoga samo malo potegnem kremom koju koristim za lice oko očiju ( ne preblizu oka ) a najviše se štitim kvalitetnim sunčanim naočalama.

      Preporuke su zaista teška stvar, morat ćeš dosta istraživati kako bi našla onu koja ti odgovara u svim tvojim zahtjevima. Važno je da ima onaj simbol koji sam postavila, tj da je prošla standarde o UVA zaštiti.

      Izbriši
  16. Odličan post! Sve pohvale..;))

    OdgovoriIzbriši
  17. Možeš li reći kako odabrati kvalitetne sunčane naočale?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kvalitetne sunčane naočale nažalost moraju biti od renomiranih proizvođača, sve one koje se prodavaju na placevima, štandovima i slično i za koje ne dobijete certifikat su nažalost više štete nego koristi. Takve naočale mogu naštetiti našim zjenicama i bolje onda ništa ne nositi nego to jer se tada oko barem prirodno brani od sunca žmirkanjem.
      Ne mislim da naočale moraju biti Doce Gabanna ili Chloe da bi bile kvalitetne, postoje jeftinije marke koje se prodaju u optičkim radnjama. Inače, za sve te naočale rade ista stakla Luxotica i kod dizajnerskih dodatmo plaćamo ime.
      Topla preporuka su naočale firme Uvex ili Polaroid. Nisu preskupe a jako kvalitetne i štite od svih vrsta zračenja

      Izbriši
  18. S koliko godina je preporucljivo koristiti SPF kreme?
    (Koristim jedino ako se nalaze u puderu, uglavnom :P)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost sunce ne zna za godine, jednako obasjava od 0 do 100 godina :)

      Izbriši
  19. Zaštita od sunca je zaista neiscrpna tema i bojim se da mnogo ljudi ni ne zna kako je sunce opasno.
    Samo bi nadodala da je uz dobru kremu jako važno i izbjegavati sunce od 11-17 sati.
    I nevjerojatno mi je da neki roditelji s malim bebama i te sate provode na plaži, na žalost imala sam prilike to videti prošle godine.
    Mislima da niti suncobran u to vrijeme nije pouzdana zaštita.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svakako, kako sam već pisala , zaštita kremama je zadnja stvar u dobroj zaštiti od UV zračenja

      Izbriši
  20. Ma ti si ženo sjajna! Tako lijepo predstaviš i objasniš problematiku da svatko može razumjeti i nekako se vidi da tvoje znanje dolazi iz iskustva i iskrenog zanimanja za te teme. Radujem se svakom novom postu. A šta se tiče zaštite, ja pazim, a od ove godine planiram i svog dragog na SPF! :-)Pozdrav!
    G

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :)

      Otkad sam shvatila koliko je sunce štetno ne prestajem govoriti a sad i pisati o tome, drago mi je ako su moji postovi korisni i razumljivi :)

      Izbriši
  21. Svaka ti čast na ovom i prethodna dva posta. Živim na moru 29 godina i uvijek koristim kremice sa spf faktorom, u zadnje vrijeme sam ih i uvela u svoju dnevnu rutinu. Ali, nisam imala pojma da se zaštita ne zbraja i kako se računa UVA zaštita i puno ti hvala na tome. Vidim da u svojoj dnevnoj rutini, što se tiče krema za lice, moram nešto promijeniti i dosta sam toga naučila, a sada idem istraživati :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da si savjesna i paziš na svoju kožu , samim tim što živiš na moru i izložena si višem indeksu zračenja.

      Izbriši
  22. I ja sam za maksimalno izbjegavanje sunca, ali baš mi se ljeti zna dogoditi da svaki dan idem pješke na posao usred dana - loša ideja bez obzira na faktor.
    S druge strane, na moru često ne znam što bih od neugode koju mi stvaraju spf proizvodi na licu. Možeš misliti, ljeto, plaža, borovi, dobra knjiga... a ja ne mogu skrenuti pažnju s tog preneugodnog osjećaja na njuški. Pa bi me još jednom najviše zanimalo koje kreme preporučuješ kao najugodnije - vidim Eucerin Fluid...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, kako sam pisala, kreme sa SPF su često kozmetički neprihvatljive- masne i teške.

      Probaj birati losione i fluide, oni su se meni pokazali najbolje riješenje. Lagani su na koži, ne maste ju i nisu ljepljivi.
      Osim Eucerin fluida, odlični su mi Avene emulzija, Bioderma AKN fluid i jedna od boljih Uriage Hyseac spf 30 ili 50

      Izbriši
    2. Thanks... i još si negdje pisala da se veliki spf može pomiješati s kremom bez faktora, svakako je malo podnošljivije, probat ću razne na taj način.

      Izbriši
    3. Tako je, često znam kada mi je krema sa spf pregusta ili preteška, malo pomiješati s običnom hidratantnom kremom, tako mi je razmazivija i bolja podloga za puder.

      Izbriši
  23. Obožavam ovakve tvoje postove! Sve si savršeno objasnila, a slikoviti primeri su odlični :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :)

      Zaista je ova tema neiscrpna i uvijek postoji nešto što se ne objasni do kraja :)

      Izbriši
  24. sjećam se kao da je jučer bilo kad mi je susjeda rekla da neću nikad pocrnit ko koristim kreme sa viskom spf. o boze kako sam joj onda povjerovala! sva sreća a me više nitko u to nemoze uvjerit. i dalje kupujem kremu sa spf 30-35 dobijem boju sporo al je bar boja. na more nikad neidem prije 17h tako da izbjegavam najjače sunce i najgore uv zračenje

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Velika predrasuda radi koje se žene ne štite u želji za preplanulom puti a rizik je ogroman !

      Izbriši
  25. a sta je s kremama za dicu?! koje su dobre ako postoji nesto takvo, da nije puno kemije... :/ ja cu s malim ovo lito prvi put na more, naravno da cemo imat suncobran, bit u hladu ako ga bude, ic rano ujutro i kasno popodne. za sada sam samo tetstere l'erbolaria nabavila.
    i jos :P sta da ja nabavim za svoje lice i kad da to stavim jerbo ujutro ide serum pa dnevna krema i balzam ispod ociju, bi li to sve bilo previse ako bi na to stavila spf i jos puder (koristim sve u malim kolicinama ali svejedno). moja koza je mjesovita do masna s porama i nekim starim oziljcima, flekama, tu i tamo me pristic posjeti da me podsjeti da sam XX s ocitim viskom zenskih hormona (iako ih nisam nikad kontrolirala).
    i sad imam prijedlog za post do kojeg mi je mozda malo vise stalo trenutno (ono o mineralnom make upu me i ne zanima toliko XD), a to je o cellyju i anticelulitnim kremama. mislim, to je besmislena tema, sizifov posao, borba s vjetrenjacama ali sta ces, nama zenama mos svasta uvalit XD.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za djecu se uvijek preporučaju mineralne zaštitne kreme, Avene bijela mineralna je odlična zaštita, iako sam čula da su fenomenalne LaRoche Posay Anthelios Dermopediatrics SPF 50 i Avene dječje mlijeko spf 50, i obje imaju 100 ml a mame kažu da se i one njima namažu i da ih odlično štiti i da je dobra podloga za makeup.

      Ako misliš uvesti spf kremu u svoju dnevnu rutinu, po meni izbaci tu dnevnu koju koristiš. Ja sve kreme koje nemaju spf koristim kao noćne ili kad sam po doma. Za van dnevna krema mi je uvijek krema sa spf.

      Ah celulit....što se tu ima previše pisat? Hhahaah, ali ajde napisat ću kako se ja borim s njim :D

      Izbriši
  26. u biti mislim da ti nemas celulit, ne jedes cokoladu, jedes zdravo... :D mogla bi ja nesto napisat o tome ali bi izgledalo vise kao patnje mladog goldfincha XD. ma salim se. nisam koristila nista krema vise od dvi godine i sad bih opet pocela pa ne znam sta da uzmem.
    hvala na odgovoru :*! samo me zanima ako izbacim dnevnu kremu, kako cu se preko dana borit protiv stresa, slobodnih radikala, suzavat pore i ostalo... :oo: ( a inace mi to sve moje dnevne kreme uspjesno rade XD)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Krema koja oslobađa od stresa, slobodnih radikala, sužava pore ???
      Daj majke ti otkrij koja je to da odmah nabavim zalihe !!!

      Nisam pametna što bih ti rekla, ako si zadovoljna s tom kremom a nema spf, ja bih ju koristila kad nisam vani ili za noć.
      Ako piše na njoj "dnevna" ne mora se koristiti danju jer ne zna krema jel dan ili noć :D

      Izbriši
  27. to je moja imaginarna krema tj krema kao dnevna postoji samo sam joj ja zamislila jos neka svojstva XD, ona je kao moj izmisljeni superjunak XD.
    a sada dosta sale, radi se o ozbiljnim stvarima!
    ps: a pegla i bore XD

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako takva krema postoji, mislim da će kozmetička industrija odmah propasti :D

      Izbriši
  28. super post.sutra idem da si kupim avene spf kremu.suha mi je koza,al ljeti se uzasno znojim po licu,meni je to problem veliki i mrzim to puno.zato se dvoumim izmedju kreme i emulzije.iako mi je koza suha mozda je ipak emulzija rjesenje za takvu kozu?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Preporučam ti da prvo uzmeš testere i kreme i emulzije prije kupovine. Iskreno, iako imaš suhu kožu ja bih ti radije preporučila emulziju jer mi je iz nekog razloga bila hidratantnija od kreme. Ali svakako trebaš isprobati prije odluke :)

      Izbriši
  29. Draga deat skin, upadam potpuno nevezano na temu i unaprijed se ispricavam ali nikako nemogu naci taj clanak. Sjecam se da sam kod tebe procitala clanak o istiskivanju mitesera kod kuce i zanimae ona mala spravica. Jel bi mi mogla dati link sa ebaya jer u kozmu nema to cudo. Lp, Marta

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam svoju spravicu jako davno naručila i više nema takvog modela,evo od ovog selera je naručila nedavno moja sestrična i stiglo je za 7 dana, također Twezzerman i još su dva u pakiranju pa možeš s nekim podijeliti.

      http://www.ebay.com/itm/370524488843?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

      Izbriši
  30. "Sunce ne zna da li ste na plaži ili u gradu. Ono ne zna da li sjedite na terasi kafića i pijete kavu, vozite bicikl po prirodi ili ste upravo legle na svoju ležaljku." :D :D :D :D

    odličan post! :)

    OdgovoriIzbriši
  31. Imam masnu kozu, preko leta uglavnom koristim zastitnu kremu i preko puder u prahu (Chanel), ali on nema zastitu.

    Koliko sam shvatila, ako koristim kremu, npr. pomenuti Eucerin fluid iz posta, i preko puder u prahu (i naocare), dovoljno sam zasticena?

    Tokom godine uzimam dnevne kreme sa niskom spf-om, do 20 spf, za leto (nazalost tek od pre par godina) uzimam 50 za lice. Imam 25 godina, ali se ne suncam i ne przim, niti posecujem przilice-solarijume. Hvala :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dobra i kvalitetna spf krema, malo pudera u prahu i naočale su po meni najbolji izbor i najveći svjetski dermatolozi će se složiti samnom :)

      Izbriši
  32. Bukvalno svakim tvojim postom sve vise razumem. Pisi jos, obavezno! :)

    OdgovoriIzbriši
  33. Naravno, o pravilnoj njezi se uvijek ima što reći :)

    OdgovoriIzbriši
  34. Odličan post! Sviđa mi se ovaj foto prikaz vezan za BB kreme. :)

    OdgovoriIzbriši
  35. jučer sam bila vani, na licu bb krema a na dekolteu ništa, rezultat - dekolte crven a lice ok ;)
    najviše mi smeta što se najviše znojim baš po licu pa ćim zatopli izbjegavam bilo šta stavit na lice :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ista stvar kod mene :-(

      kad zagrije sve mi se cijedi s lica da sva kozmetika pada u vodu.

      Izbriši
  36. Ok ... i ovo je post za arhivu :D ... printanje radi ;).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :D

      tako sam ja prije , printala razne članke i uvezivala, pa sam si radila sama svoje priručnike :)

      Izbriši
  37. Koje biste kreme od Avene-a preporučili?
    Normalna do kombinirana koža - blago masna T-zona, ne previše osjetljiva koža, lako i brzo tamni.
    Hvala. :-)
    ana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Definitivno Hydreance optimale spf 20 zimi i Emulzija u naranđastoj tubi spf 50 :)

      Izbriši
  38. Eye, molim te potvrdi mi da ovo ide zajedno (iz svega kako pišeš 99 % sam sigurna da može, ali eto, tvoja provjera za svaki slučaj, dakle):
    1. Vichy dry touch SPF 50 (ima avobenzon, zaista je "suha", jako dobro se drži cijeli dan, na prvu gusta, teška, ali izvrsno se upije, lijepo sjeda puder, najbolja SPF krema do sada za mene)
    2. nakon toga stavljam SVR toniranu kremu za intolerantnu kožu SPF 50 s mineralnim faktorima

    (Aqua (purified water), titanium dioxyde, octyldodecanol, hexyldecyl stearate, glyceryn, zinc oxide, isononyl isononanoate, polyglyceryl-4 isostearate, cyclopentasiloxane, sodium chloride, dipentaerythrityl pentaisononanoate, olus oil (vegetable oil), dimethicone, CI 77492, tridecyl salicylate, cetyl dimethicone, sorbitol, tocopheryl acetate, tiliroside, hexyl laurate, cetyl PEG/PPG-10/1 dimethicone, disteardimonium hectorite, dimethicone (vinyl dimethycone crosspolymer), aluminium hydroxyde, magnesium sulfate, methicone, propylene carbonate, hydrogenated vegetable oil, triethoxycaprylylsilane, trimethoxycaprylylsilane, candelilla cera (euphorbia cerifera (candelilla) wax), pentaerythrityl tetra-di-t-butyl hydroxyhydrocinnamate, methylparaben, CI 77491, CI 77499.)

    koja u sastavu ima i silikona (nju koristim kao puder, da mi malo ujednači ten, dakle, zapravo je uopće ne koristim kao zaštitnu kremu jer kao što si već puno puta naglasila ni takve tonirane niti BB kreme se ne stavljaju ni približno u dovoljnim količinama da bi pružile zaštitu od sunca, meni ova nijansa i tekstura jako paše i opće se ne obazirem na SPF 50, nego zapravo kao da ga nema, a Vichy radi posao zaštite, pa je zato bitno da se zaštita ne poništava). Zapravo uopće ne kužim kako sam od svih pudera zapela baš za tu SVR kremu (koju si hvalila prošlo ljeto). Btw, jesi li probala i imaš li namjeru probati novi YSL Le Teint Touche Éclat puder (Lisa E. ga hvali, mislim da imaš njihov korektor/iliminator). Puno hvala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bome se dobro štitiš :)
      Svaka čast. Ne vidim ništa sporno u ovom načinu:)

      Probala sam YSL puder, sviđa mi se ali ostavljam šoping za zimu jer se na mojoj mješovitoj koži pokazao nepostojan :)

      Izbriši
  39. uzela sam tester bioderma emulzije za mjesovitu kozu, mislim da je 30spf. ugl meni se to ne sviđa na licu :/ i ne mogu zamislit stavit puder priko toga, cini mi se previse. cak iman osjecaj da sam u zadnje vrime izdehidrirala kozu, ne znam ni ja s cim ali se malo guli po nosu. i mene zbunjuju tj opterecuju :P ti sastojci, ja to nisam nikad gledala, sad ne znam sta je vise minus, a sta plus :oo:. u opticaju je vise pudera: clarins ever matte, guerlain divinora, dior forever, estee lauder dw i dw light. za lito planiram uzet onaj neki shiseido sa spf, sta mislis? oni su kompaktni cini mi se...nisam nikad koristila. ugl ja patim od teksture kreme i mirisa tako da je malo vjerovatno da ce mi se ista od ovih spf emulzija sviđati XD.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E draga moja, ja ne znam što da ti kažem, ja sam napisala činjenice da je sunce opasno i kako utiče na našu kožu. A nama je dalje što ćemo koristiti a što ne. Istina spf kreme su teške, guste i relativno loše podloge za puder . Ima žena koje ne koriste visoku zaštitu i nemaju nikakvih problema, sve ovisi koliko si na suncu i izložena UV zračenju. Ali ne zaboravi da koža pamti sve pa tako i izloženost sunčevim zrakama.
      Ajd barem u tim puderima imaš koliko toliko zaštitu, pripazi na kremu koju koristiš ispod njih i koji su sastojci u njoj

      Izbriši
  40. Postoji i još jedan mali problem. Avobenzon i Octinoxate. Danasnji puderi i bb kreme uglavnom imaju barem mali SPF. Problem je naći bb kremu (ili puder) koji je kompatibilan sa kremom sa SPF-om. Dakle, oba preparata moraju sadrzavati samo JEDAN od tih sastojaka. U protivnom se SPF-ovi poništavaju.

    Ja imam cc kremu Max Factor (sa spf-om 10) i Garnier bb kremu (sa spf-om 15). Obje kreme imaju Octinoxate (sastojak s nastavkom- cinnamate). Sad mi je veliki problem naci obicnu kremu sa visokim spf-om, a koja nema u sebi avobenzon (iliti Butyl methoxy dibenzoylmethane) da mi se sav trud ne ponisti.

    OdgovoriIzbriši
  41. P.S. Tek sam sad primjetila da si vec pisala o avobenzonu i da si upućena u sve to. Jel znas onda koju matirajucu kremu sa visokim spf-om, a da nema avobenzona u sastavu?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vrlo teško pitanje, izbor je jako sužen: SVR spf 50 za masnu kožu i Heliocare gel spf 50

      Izbriši
    2. Jel znaš gdje se mogu kupiti te kreme. Negdje u centru Zagreba?

      Izbriši
    3. Imaš u Farmaciji u Jurišićevoj ali prvo zatraži testere :)

      Izbriši
  42. nema srice za mene s tim emulzijama za lice, barem ovim ljekarnickim. nasla sam naime roc oni anti fleka i tekstura nije losa ali miris...OCAJ! ka pitura za kosu-fuj. ja to ne mogu koristit :/. niti mogu zamislit stavit kolicinu od 1,5 ml :O. i bacila sam sve kutije od pudera, a na bocicama ne pise sastav i sad bi tribala cackat po netu i zbrajat i oduzimat...:oni smajlic sta se vata za glavu: XD
    nekako virujen da bi mi se clarins svidia ali bojim se da cu se nacekat dok dođe u moj posjed.

    OdgovoriIzbriši
  43. ''Dakle, uzmimo za primjer proizvod na kojem piše SPF 30, da bi dobile takvu zaštitu, tog proizvoda morate nanijeti 1-1,5 ml na lice i vrat'' jel mi mozes reci odakle ti ovaj podatak? hvala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Testiranja kreme se rade dok je krema nanešena u debelom sloju i kao takva nudi zaštitu koju piše. Ukoliko je stavimo u tanjem sloju i zaštita se smanjuje. Stručnjaci savjetuju da na lice nanesete kreme u količini 2 mg/cm². Ukoliko nanostite manju količinu kreme sa SPF 30, njen SPF se smanjuje, a time se smanju i zaštita od UV zračenja! U teoriji 1/4 do 1/3 žličice je dovoljno dobar za lice, ali ukoliko kremom pokrivate uši i vrat treba uzeti veću količinu.

      Izbriši
  44. Imam 18 godina i normalnu do suhu kožu,koristim bb kreme i tekuće pudere sa spf-om no kada sam pročitala ovo shvatila sam da trebam koristit kremu za lice sa spf svaki dan.Zamolila bi te da mi preporučiš neku dobru kremu za lice koju bih korisitla svaki dan cijelu godinu(po mogućnosti da nema puno štetnih sastojaka:parabena ...i da je cijenom prihvatljiva)te koliki spf bi trebao biti i da li treba biti vodootporna? unaprijed hvala :))

    OdgovoriIzbriši
  45. Koja bi vasa preporuka bila za zastitu od sunca masne koze sa melasmom.Preko toga bi normalno trebala staviti i neku anti rid kremu ili serum uhh godine..37g.Pa puder..bacila sam puno novaca na neadekvatne proizvode.Bila sam i kod Dermatologa ali doticna me je pokrala tako reci naplatila je pregled kog nije ni bilo.Nije se udostojila da pridje i pogleda kozu lica.Hvala unapred Dear Skin.Izuzetno mi je drago sto sam u kontaktu sa tobom zato sto znas o cemu pricas.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Sanja, prvo na čistu kožu ide serum ili ono što koristiš protiv bora a kada se upije onda zaštitna krema. Ona uvijek ide zadnja na kožu. Biraj fluide ili emulzije, iako niti jedna ne matira, one su puno laganije i pokušaj pronaći testere Eucerin sun fluida, ROC Solei fluid, Avene i Vichy. Dobra je i Uriage spf 30 za masnu kožu. A što se dermatologa tiče, tu te potpuno razumijem :(

      Izbriši
  46. Draga Dear Skin :), molim te napisi kada tacno stavis kremu sa spf? Koliko minuta ili sati posle budjenja? Da li imas puno prozora u stanu? Da li ih koristis dok si unutra? Da li je obnavljas posto operes zube? :)Hvala puno unapred! p.s.Sretan Bozic! Sve najbolje!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav, spf kreme koristim nakon umivanja i seruma. Obično je to nekih pola sata od buđenja mada zimi koristim puno niže faktore. Pisala sam o obnavljanju spf zaštite u ovom postu tj kako ja to radim
      http://eyedetoxx.blogspot.hr/2015/05/obnavljanje-uv-zastite-tijekom-dana.html

      Izbriši
  47. Jos dodatnih pitanja:) Da li si probala mozda skincode spf 50 za lice? Ja sam danas kupila i nesto mi nije jasno, kako pise da je bez uljanih komponenti kad ima vitamin E? Jel moze to tako? Nisam ga jos probala, nadam se da je dobar i lak.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nažalost nisam probala, ne mora značiti da je masna i teška jer vitamin E može služiti samo kao konzervans u manjoj količini. Javi dojmove kada isprobaš

      Izbriši
  48. Hvala ti, zlatna si, sve si odgovorila <3 Sada cu da naucim napamet to sto si tamo pisala :) Ja nikada nisam koristila spf... Mozda ponekad nesto nisko, u nekoj kremi hidratantnoj da se slucajno naslo ali te stvari mrzim, a nisam imala ni pojma o uva zracima, bore me nisu zanimale,nisam isla na more niti bazen pa sam racunala nije mi ni potrebno da stitim ni lice ni telo... Koza mi je bila prema masnoj, uvek po neka bubiljica i mnogo se znoji leti. Ja zapravo leti cak nisam koristila nikakvu kremu, ne mogu da podnesem. Puder takodje, nisam ga stavljala od gimnazije, a imam 36 godina :) Ne snimkam se, totalno sam prirodnjak :) E onda, od pre par godina su poceli problemi zimi, sa isusivanjem. Leti i dalje nista nisam stavljala, samo nocu neke lagane, "vodenaste" i to ponekad, kad osetim potrebu. A onda sam videla da sam ostarela :( Cini mi se preko noci! Zapravo mi nazolabijalne najvise smetaju, obrazi su mi naglo pali, pore se prosile na obrazima, bore na celu...I ja krenem da se zanimam za kozmetiku, da citam po netu i obrazujem se. :)Sad imam toliko krema da svi misle da sam poludela :) Kako nikad nisam stavljala spf dobro i izgledam, ali ja mrzim toplotu, sunce i ne izlazim napolje ako bas ne moram sve do 19 uvece pa sam mozda i dobro prosla. Elem, u skincode negde u sredini je vitamin E, i reklamiraju ga kao bogatog tim vitaminom.Ako zelis napisacu ti sve sastojke da vidis da li bi ti bio zanimljiv :)Bila je promocija pa sam uzela. Do sada mi nista nije prijalo od visokih faktora. Cak i roc pro-preserve mi je previse :( ne mogu da podnesem bilo sta na licu kad je toplo :( Prosle godine sam celo leto bila sakrivena u sobi, a koristila sam njega kad moram da izadjem i biodermu, ali to jedva izdrzim i cim stignem na ciljno mesto ja se umivam. Sad sam uzela collistar 50 za osetljivu kozu i ovaj skincode pa cu silom da stavljam, jer sam se obezbedila i retinolom i aha kiselinama. Nadam se da ce da mi isuse kozu da jedva cekam da stavim kremu :)))) p.s. koristim adapalene za torzo, zato sam te pitala za njega, jer nije skup pa kad se malo naviknem na retinol da predjem mozda i na lice sa njim. Imala sam samo jednom reakciju na grudima, crvenilo i svrab ali sam proredila stavljanje i sada nema problema. U medjuvremenu stavljam biodermu AI ujutru i uvece, a sonu gel svako trece vece, samo to i nista preko. Mnogo mi je pomogao ovaj rezim, bubuljice na tom delu su bile uzas :( I ogromne i bolne i ne prolaze danima, kao cirevi. Doduse ja vec dvegodine radim na tome a ih iskorenim, exfoliac losionom.Izvini, dosta sam pisala o temama koje nemaju veze sa glavnom.

    OdgovoriIzbriši
  49. Opet ja :) I opet pitanje :) Razmisljam se... da li bi bila ispravna zastita leti ako umesto da stavljam 50 zastitni faktor stavim neki manji, npr. eucerin aquaporin spf 25 ( gde je naglaseno da stiti i protiv uva ) i prosto da nju cesce stavljam tokom dana? Lakse bi mi bilo da obnavljam neku laksu kremu sa manjim faktorom :) I npr. ne budem napolju, ne idem na sunce itd.. Sta mislis? p.s. Probala sam tester Skincode- daily defense & recovery cream SPF 30 i bas mi se dopao.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pročitala sam tvoje "muke" po faktorima i ljetne probleme. Pošto izbjegavaš sunce za tebe nema problema da koristiš i niđi faktor. Meni je ta Eucerinova odlična krema jer i hidratizira kožu tako da nema problema.

      Izbriši
    2. E TO! :) Bas si brza, hvala ti <3

      Izbriši
  50. Odgovori
    1. Skincode ću obavezno isprobati! Hvala ti

      Izbriši
    2. Uklonila sam komentar jer sam se zenula :) Tako ti je to kad citas 15 strana u isto vreme. Na mom testeru NEMA fizickih a na cosmetic analiser ih ima. Mozda je to sastav za neko drugo trziste, ili je neko pogresio. Cula sam da kod nas ( EU ) cink oksid ne moze da se koristi u zastitnim kremanma ali mozda je i to samo jos jedna vise neistina sa neta. Dakle, gore navedeni skincode nema fizicke,ima samo hemijske filtere.

      Izbriši
  51. Evo, da ne bude da sam malo luda ( sto ipak jesam :))) kad sam pisala da Skincode Daily Defense & Recovery Cream spf30 ima mineralne filtere, na ovom linku to pise.

    http://www.tricellularcare.com/index.php/skincode-essentials/day-care/daily-defense-recovery-cream-spf30.html

    Ali to izgleda vazi samo za Singapur i Indoneziju. Nadam se da ce biti sanse da ga nekad ima i kod nas...U svakom slucaju verzija u Srbiji nema cink i titanijum ali je ipak lepa i lagana i ja cu je kupiti :)))

    OdgovoriIzbriši
  52. Stavili su avobenzon u Ducray melascreen emulziju :/ Sad moram ganjat Heliocare kremicu na sniženju :/

    OdgovoriIzbriši