Sve o maskama za lice

Posted by Dear Skin at 23:26



Prema nekim nepisanim pravilima, kod pravilne njege kože kako kod kuće, tako u salonima, iza pilinga, na redu su maske za lice, o nekima sam pisala u ovom postu.

ŠTO SU MASKE I KOJA IM JE NAMJENA?

Maska za lice je proizvod koji se koristi uglavnom nakon pilinga ili čišćenja lica, te tijekom masaža lica. Maske bi trebale biti koncetriranije od krema za lice, zato se ostavljaju na koži određeno vrijeme i potom uklanjaju s kože.
Maska je proizvod koji bi trebao liječiti stanje kože kao što su dehidriranost i znakovi umora, umiriti crvenilo i iritacije, očistiti nečistoće, pomladiti  i njegovati kožu.
Vrlo često, maske za profesionalnu upotrebu koje se koriste u salonima se razlikuju od onih za kućnu upotrebu. Takve maske su "jače", odnosno koncetriranije od "kućnih" iz razloga što  stručna osoba mora biti educirana za njihovu upotrebu.


VRSTE MASKI:

Ovisno o vrsti kože i njenim potrebama, postoje razne maske:

Hidratantne maske:

Svrha im je dodatno hidratizirati i to je jedna od najtraženijih vrsta maski.  Tekstura ovih maski jako varira od proizvođača do proizvođača. Neke su gelaste i prozirne, najbolje su kad se drže u hladnjaku, posebno sad u ljetnim mjesecima jer tako dodatno osvježavaju. Osobno nisam ljubitelj gelastih maski jer ne rade svoj posao kako spada na mojoj koži. Trenutno osvježe, ali nakon uklanjanja koža nije dodatno hidratizirana.
Mogu biti i polugelaste što je bolja varijanta od ovih prvih, no i dalje nije moja sreća. Kremasta tekstura (ala lagana krema za lice), bolje prodire u kožu i dobro rade svoj posao. Hidratantne maske mogu biti i guste teksture, te su definitivno najbolji izbor za jako dehidriranu kožu.
Kome su namijenjene: svim tipovima kože, a posebno dehidriranoj i isušenoj koži.



Hranjive maske:

Tekstura hranjivih maski obično je jako gusta i "debela". Pomalo su masnjikave mada nije pravilo jer služe da vrate lipide i vlagu jako suhoj ili isušenoj koži. Ovo je moj najdraži tip maske posebno zimi.
Kome su namijenjene: suhoj, umornoj i koži pod stresom.



Anti-Age maske:

Pojam "anti age" kada su maske u pitanju su po meni marketinški trik. Obično sadrže vitamine i antioksidante i njima opskrbljuju kožu i na taj način djeluju na bore ili rade trenutni lifting. Nemojte imati prevelika očekivanja od takvih maski u smislu bora jer maska ne može utjecati previše bez dodatnih proizvoda.
Kome su namijenjene: zreloj, suhoj i umornoj koži


Maske za čišćenje:

Pored hidratantnih, najtraženija vrsta maski. Bez obzira na tip kože, mnoge osobe se bore s miteserima, začepljenim porama, komedonima i sebumom. Ova vrsta maski bi trebala dubinski očistiti pore, smanjiti mašćenje kože i djelovati na mitesere.
Postoje danas razne maske za tu namjenu, najčešće se u tu svrhu koristi glina, posebno zelena i AHA kiseline. Pripazite kod odabira takvih maski, neke su jako agresivne i ako nemate jako masnu kožu, mogle bi isušivati. Kako je moja koža mješovita, najdraže maske su mi za tu namjenu od roze gline o kojima sam pisala u ovom postu.



Enzimske maske:

Ovaj pojam je isto što i enzimski piling. Proizvodi koji sadrže AHA i/ili BHA kiseline , a mogu sadržavati C vitamin. Duboko djeluju, čiste pore, posvjetljuju kožu i hidratiziraju. Inače, ova vrsta maski je odličan izbor za sve vrste kože i zaista su djelotvorne, ali pripazite u slučaju osjetljive kože da je proizvod blag i namijenjen za osjetljivu kožu. Mogu lagano peckati, ali ne smiju stvarati crvenilo, izazivati neugodan osjećaj i iritirati.




Umirujuće maske:

Vrlo često se nazivaju S.O.S. ili Calming maske. Namjena im je umiriti osjetljivu, ljuskavu i crvenu kožu. Po teksturi  su slične hidratantnim i hranjivim maskama, sadrže umirujuće sastojke i obično se ostavljaju na koži tijekom noći.

Peel-off maske:

Maske koje se nanose na kožu i nakon sušenja,uklanjaju potezanjem s lica. Osobe s osjetljivom kožom , ovu vrstu  maski moraju izbjegavati. Najbolje su za masnu i mješovitu kožu. Ja osobno ne volim ovakve maske, puno posla oko uklanjanja, nered u kupaoni, a učinak uglavnom mršav.



KAKO SE KORISTE MASKE:

Na svakom proizvodu su preporuke proizvođača koliko dugo i često koristiti pojedine maske. Obično se preporučuje 10 minuta jednom do dva puta tjedno, ovisno za koju je namjenu. Hranjive i hidratantne maske se mogu češće koristiti od onih koje služe čišćenju.
Kod upotrebe maski, nemojte štedjeti, one moraju ići u debelom sloju, osim ako nije striktno naznačeno "tanki sloj". U suprotnom, dobivate preslab učinak.

KORISTITI MASKE ILI NE?

Probala sam zaista mnogo maski za lice. Veliki broj takvih proizvoda uglavnom ne radi ništa posebno. Iza upotrebe, lice je čišće, glađe, svjetlije i glatko, ali nažalost, već sljedećeg dana, koža je ista kao prije korištenja maski. Posebna frustracija su mi maske za hidrataciju koje vječito istražujem i nikako pronaći onu koja radi dugoročan posao dubinskog hidratiziranja. Maske u koje vrijedi uložiti su enzimske i umirujuće maske jer sadrže sastojke koji obećavaju ono za što su namijenjene.

ŠTO KORISTITI UMJESTO MASKI:

1. Hidratantna krema, malo deblji sloj uobičajene hidratantne kreme može zamijeniti hidratantnu masku. Nakon 10 minuta, višak umasirajte u vrat i dekolte.

2. Hranjiva krema, na isti način zamjenjuje hranjivu masku.

3. Limunov sok, izmrvljena tableta Aspirina pomiješana s vodom u pastu mogu zamijeniti enzimske maske u slučaju masne kože i mitesera.

3. Snijeg od bjelanjka jajeta može zamijeniti lifting masku, posebno super prije važnog dejta

4. Aloa vera gel može zamijeniti umirujuću masku pod uvjetom da ne sadrži neke dodatke kao što je na primjer čajevac.

5. Razne home made maske iz kućne radinosti.

6. Posebno dobro funkcionira par kapi omiljenog seruma ili biljnog ulja umiješano u malo uobičajene kreme. Na taj način "pojačate" kremu i dobijete odličnu masku za lice.

DA LI JE MASKA POTREBNA?

Iako su većina maski na tržištu prilično razočaravajuće, moje mišljenje je: da, trebaju nam maske kao dodatna njega jer na taj način pružamo koži dodatnu dozu sastojaka koji nam često nedostaju. Posebno nakon ljetovanja kada nam je koža pod stresom od soli i sunca.

Koristite li maske za lice? Koje su Vaše omiljene?


21 komentari:

  1. Mislim da su nam maske potrebne, ako ništa drugo bar imamo opravdanje za petnaetsak minuta odmora i opuštanja :D
    Ja obožavam maske, a moja najdraža je od GG Endless love <3

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlican post,bas si sve obuhvatila!Ja obozavam maske,uvijek volim isprobati neke nove,bas sam nekidan kupila Apivitu od narance za hidrataciju pa me bas zanima kakva ce mi biti.A sa vremena na vrijeme napravim i neku u kucnoj radinosti.

    OdgovoriIzbriši
  3. Najdraža maska Nikel sa narančom! Jedina koja stvarno hidratizira, ostalo kako si napisala-bolje djelovanje dobijem debelim slojem kreme.

    Nada

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se za ovu,posebno je dobra zimi:)Marina

      Izbriši
  4. Volim maske, ali mi se kolekcija nešto prorijedila :/ Dermalogicu, kao što znaš, obožavam :D Jako mi je dobra i ona Afroditina plava iz vrećice, fino hidratizira. Olivalovu moram nabaviti što prije, a voljela bih i Andalou. Treba mi nešto s Cekačem :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja volim maske za lice i uvijek ih koristim. Bez maske za čišćenje ne mogu, koristim ju umjesto pilinga kad mi je koža u lošem stanju, perutava ili masnija ljeti. Najviše volim samozagrijavajuće. (Btw, taman sam potrošila sve maske za čišćenje pa ako imaš preporuku, bilo bi super, da isprobam nešto novo :) ). Enzimske maske su sljedeće na listi omiljenih. SOS maske za umirivanje kože su mi potrebne, ali radije umjesto njih koristim čisti aloe vera gel koji smiri situaciju odmah. Hidratantne maske volim, ali nisu mi prijeko potrebne jer koristim deblji sloj kreme kako si rekla. Najviše volim hidratantne koje se mogu koristiti i na području oko očiju, to mi je super praktično. Odličan post! :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Odličan post :) Ranije sam najviše koristila maske za čišćenje, imam i sad nekoliko, ali sve više dajem prednost hidratantnim mada, isto kao ti, nijednom nisam u potpunosti zadovoljna.

    OdgovoriIzbriši
  7. trenutno ih imam 36, sve ih rotiram i sa svima sa zadovoljna :) i ne mogu bez njih. Totalna ovisnica :D.
    kad imaš kožu kao ja maska je spas, krema je samo za zaštitu.

    OdgovoriIzbriši
  8. Sviđa mi se Freeman avocado&oatmeal maska za čišćenje lica, ima glinu u sebi i dobro čisti. Nema posebno dugotrajan učinak, ali par dana sam mirna od većih komedona po nosu i dijelu obraza,a to me najviše pati i zadovoljna sam :) Što se tiče kućne radinosti, volim praviti masku od limunovog soka i zelene gline, a kad trebam dubinsku hidrataciju jednostavno namažem lice medom dok sam pod tušem. Prekrasno nahrani, ne masti kožu, i imam dojam da mi polako izjednačava mješovitu kožu lica. Tople preporuke!

    OdgovoriIzbriši
  9. Hm....upravo sam skinula hidratantnu masku sa lica... Odličan ti je post kao i svaki objavljeni-:))) maske za lice su potrebne i ja ih stavljam otprilike svaki drugi dan ali za različitu namjenu. Neki put si lice nakon čišćenja natrackam i domaćim medom i aloe verom+ ulje od Gospine trave....

    OdgovoriIzbriši
  10. Jako volim maske. Kako sam mješovitac, koristim ih 3 puta tjedno (utorak, četvrtak i subotu). Prva dva puta koristim hidratantnu masku koju nanosim u debljem sloju nakon čišćenja lica pjenom za pranje lica, a zadnji put pilingiram lice te nanosim masku za facu s ciljem prikupljanja viška sebuma i čišćenja pora. Trenutno u postavi imam hidratantnu masku od mlijeka i meda, masku sa glinom, masku za čišćenje proširenih pora, masku za uklanjanje viška sebuma. Sve su isprobane osim maske za čišćenje proširenih pora. Moram stati na loptu s tim maskama. :D

    OdgovoriIzbriši
  11. Volim Avon maske za lice, a često probam i poneku u pakovanju za jedno ili dva korištenja.
    Probala sam nekoliko vrsta Skinlite maske i to mi je omiljena vrsta maske, nije kao one koje se moraju zguliti sa kože, već je kao neka natopljena gaza koja osvježi lice. Posebno mi se svidjela Skinlite sa dodatkom maslinovog ulja.

    OdgovoriIzbriši
  12. Nužne ili ne, ja sam u nekoj intenzivnoj maska-fazi, stalno bi neke nove isprobavala pa sam se opskrbila malo :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Upravo pročitala tekst i odoh staviti masku prije tusiranja, totalno sam ih zapostavila i ovo me podsjetilo:-D

    OdgovoriIzbriši
  14. Ja volim peel off maske :) Nervira me samo kad mi se sljepe za obrve ali nije toliko strašno. Volim i glinaste maske, dobro mi dođu s tim da imam mješovitu kožu a i volim napraviti domaće maske, trenutni favorit mi je s kavom jer djeluje i kao piling :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Najdraže su mi hranjive maske i od njih uvijek imam najbolji učinak. Peel off maske ne koristim godinama jer sam ih probala tonu i uvijek mi je taj neki niškorist osjećaj s njima, a ove za čišćenje koristim rijetko, samo kada imam nekih problema, ali moram priznati da uvijek imam barem jednu-dvije vrećice u pričuvi i one su samo za te gadne situacije. :D

    OdgovoriIzbriši
  16. jesi li probala Payot? kažu da je savršena maska za dehidriranu kožu

    OdgovoriIzbriši
  17. Odličan post, ja volim kad je ovako sve zbirno, edukativno i korisno :)
    volim kako maske za dubinsko čišćenje, tako i za hidrataciju :)
    trenutno bih pohvalila hauškinu revitalizujuću i njihovu sa glinom za čišćenje.
    fine su mi i maske montagne jeunesse, plus jako su pristupačne :)
    pravim nekad i domaće sa glinom i to je to kod mene :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Odličan post :) U fazi sam eksperimentiranja s maskama i nikako da nađem neku s kojom sam relativno zadovoljna. Najčešće koristim maske za čišćenje zbog moje masne kože, a tu i tamo ubacim i koju za hidrataciju :D

    OdgovoriIzbriši
  19. Stvarno odličan i detaljan post :)
    Trenutno sam u "maska fazi" i imam ih nekoliko (istinabog jeftinijeg cjenovnog razreda)...
    No iskreno ni ja još nisam našla svoju HG masku, u biti trenutno najviše tražim neku jakooo hidratantnu!
    Od ovih tvojih imam Olival masku, i ok je, ali nije čudesna :)
    Planiram još nabaviti i Merzovu za okoloočno područje, jer sam o njoj čula samo riječi hvale, a onda prestajem sa kupovinom dok sve ne potrošim! - A to će potrajati... :)

    OdgovoriIzbriši
  20. Što je bolje,prirodne maske ili ove u trgovini?

    OdgovoriIzbriši