DIY SERUM PROTIV HIPERPIGMENTACIJA

Posted by Dear Skin at 02:31

Na tržištu je raznih proizvoda koji obećavaju uklanjanje hiperpigmentacija vrlo visokih cijena, najčešće-neopravdano. Kupujemo razne "revolucionarne" serume, kreme, mažemo i mažemo a rezultati su mršavi ili nikakvi. Danas Vam donosim recept za učinkovit home made serum koji koriste na tisuće žena i uspješno uklanjaju hiperpigmentacije. Postupku me naučila prijateljica pod nadimkom Estee Lauder koja je za Vas napisala post (klik) o hiperpigmentacijama.
Za razliku od ovog jednostavnog recepta za C serum (klik) čije sastojke možete nabaviti u obližnjoj ljekarni, za serum protiv hiperpigmentacija, morat ćete posegnuti za online narudžbom jer nema svih sastojaka na našem tržištu.

RECEPT:

  • 20 ml aloe vera koncentracija 10:1 (ljekarne, što čišći to bolji)
  • 4 ml destilirane vode
  • 1 ml glukozamina
  • 1 ml niacinamina B3

POSTUPAK:
U 4 ml vode otopiti 1 ml glukozamina što traje oko minutu, dodati 1 ml niacinamida i promiješati. Sve zajedno dodati u aloe vera gel dobro promiješati i pretočiti u bočicu, po mogućnosti s pumpicom.
Postoji i jednostavniji način a to je da se glukozamin i niacinamid u istoj količini (svaki po 1 ml) otope i umiješaju u 20 ml nekog neutralnog seruma (npr Balea Aqua, Vichy Aqualia Thermal, Avene hidratantni i slično).
VAŽNO: Ovo je recept za 5% serum i bitno je da se količina glukozamina i niacinamida ne prekorače! Područje oko očiju izbjegavati.

UČINAK SERUMA je vrlo brzo vidljiv. U kratkom periodu izbjeljuje flekice, hiperpigmentacije, i djeluje na akne, kako kod postojećih problema, tako i kao prevencija.

KOMBINIRANJE S OSTALIM PROIZVODIMA: ovakav serum je odličan za sve koji iz nekog  razloga ne podnose AHA kiseline ili retinol i bilo bi najbolje u početku koristiti ga samo s osnovnom hidratantnom i SPF kremom. Međutim, neke osobe koje podnose i ostale sastojke, kombiniraju, što donosi brže i najbolje rezultate. U tom slučaju  kombinirati glikolnu i mliječnu kiselinu svaku drugu večer, dok ovaj serum, koristiti preko dana ispod kreme s visokim SPF. Proizvoda s glikolnom kiselinom postoji zaista veliki izbor na tržištu (najbolji omjer cijene i kvalitete je Biodermin Sebium serum) i takve proizvode  koristiti navečer na suhu i čistu kožu 45 minuta prije hidratantne kreme. 
Kao maksimalan učinak u izbjeljivanju, cjelokupnoj kombinaciji dodaje se i umivanje kojičnim sapunom (klik).

Ovo je dakako najjednostavniji recept, postoje mnogi recepti koji se tiču same izrade krema i losiona u  koje se dodaju glokozamin i niacinamin što je najbolja opcija, ali moja preporuka je takvu izradu prepustiti profesionalcima zato što postoji rizik da nećete pogoditi prave omjere i time poštivati pravila o postotcima.
Jedan od mogućih recepata za kremu s niacinamidom i glucosaminom:

  • 20 ml vode
  • 2 ml aloe vere koncentracije 10:1
  • 2 grama emulgatora ili mala čajna žličica ( phytocream ili hitecream)
  • 1 ml glicerina (ljekarna)
  • 1 ml niacinamida B3
  • 1ml glukozamina. 

Od 20 ml vode uzme se koji mililitar vode da se otopi niacinamid i glukozamin te  doda u emulziju, koja se napravi tako da se zagrijavaju na pari emulgator, glicerin i aloe vera, te ostatak vode. Ja se osobno nisam upuštala u izradu kreme. Gore opisani serum, mi je čisto dovoljan, ali dobro je znati da se može izraditi i vodena krema bez masne faze koja sadrži vrijedne sastojke za izbjeljivanje.

U svakom slučaju, ovakav serum i kombinacija sastojaka može puno pomoći kod izbjeljivanja postojećih fleka,  kao prevencija flekama, te velikoj pomoći protiv prištića i u prevenciji bora.

ŠTO JE GLUKOZAMIN? U njezi kože posvjetljuje, liječi hiperpigmentacije, smanjuje staračke pjege, poboljšava tonus kože. Koristi se i kao oporavak suncem oštećene kože, te potiče prirodnu proizvodnju hijaluronske kiseline.
ŠTO JE NIACINAMIN, VITAMIN B3? U njezi kože djeluje protuupalno, protiv akni, kontrolira sebum, posvjetljuje, oporavlja suncem oštećenu kožu, sprječava gubitak vode, smanjuje fine linije i poboljšava elastičnost.

Sve sastojke možete naručiti na BulkActives, cijene svih sastojaka zajedno iznose otprilike 200 kn što će Vam potrajati za cca 30 komada seruma, što u konačnici ispada manje od 10 kn po serumu.
Ipak, nismo svi vični DIY receptima, ako ipak kupujete proizvode za posvjetljivanje, izbjeljivanje, elastičnost i prevenciju akni, potražite u popisu ova dva vrijedna sastojka.

Jeste li isprobale već kućne serume protiv hiperpigmentacije? Imate li koji prijedlog istog?

64 komentari:

  1. Wow, ovo je stvarno nešto šta se ne čita svakog dana :) Svaka čast za eksperimentisanje, verujem da je delotvorno no nemam poverenja u sebe u tom smislu, verovatno bih nečeg stavila previše ili kupila neki pogrešak sastojak tako da se držim gotovih proizvoda.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To je sve jednostavnije nego što mislite. Točno godinu dana od kada sama pravim kreme, moja koža je doživjela preporod. Prestala je vječita potražnja i nezadovoljstvo za okoloočnim kremama. Isto takve kreme mi koristi i kčerka i baš neki dan si govorimo kako već godinu dana nismo kupile industrijsku kremu.

      Izbriši
  2. Ja sad taj niacinamid stavljam u kremu koju ujedno koristim i oko očiju. Već duže vrijeme, tako da se ne trebate bojati. Dapače i na tom području će malo izbjaliti i osvježiti kožu. Ako netko sam pravi kreme, napišem recept.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Estee, možeš li molim te napisati recept za kremu oko očiju jer ja baš na tom području imam hiperpigmentacije koje bih voljela ublažiti.. hvala ti

      Izbriši
  3. Voljela bih isprobati ovo, puno hvala na ovom receptu, nadam se da će i na mojoj koži biti djelotvoran :)
    S obzirom da prvi put naručujem ovakve sastojke, želim biti sigurna da je to uistinu to, pa da li mi netko može potvrditi jesu li to ovi sastojci:

    https://bulkactives.com/glucosamine-n-acetyl-glucosamine.html?search=gluco
    https://bulkactives.com/niacinamide-vitamin-b3.html?search=b3

    (pretpostavljam da ova ostala dva ima kupiti u našim ljekarnama)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Je, to je to. Ako voliš mlječnu kiselinu, bulk ima dobru, a i nije skupa.

      Izbriši
  4. Vau, ovo je mrak, moram probati, bilo bi fora da dođe neki DIY članak o kremama, pogotovo o onim oko očiju :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Definitivno, uskoro ćemo i o ostalim DIY kremicama :)

      Izbriši
  5. Je li ovo sigurno za trudnice? Ili one koje pokušavaju to postati? Bila bih jako zahvalna kad bi jedan post bio o tome što je od krema/sastojaka sigurno za trudnice, a što izbjegavati :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovaj serum je siguran za trudnice, treba izbjegavati druge sastojke poput retinola, ali dobra ideja, trebalo bi napisati poseban post. Nešto sam već pisala u ovom postu
      http://eyedetoxx.blogspot.com/2013/03/trudnoca-dojenje-i-kozmetika.html

      Izbriši
    2. Kad smo vec kod trudnoce i planiranja smijem li koristiti paula`s choice skin perfecting 1% BHA Gel Exfiliant? Hvala Martina

      Izbriši
    3. salicilna kiselina (BHA) je popularna u kozmetici za problematičnu kožu jer duboko čisti začepljene pore, zdravstveni stručnjaci ih ne preporučuju trudnicama zbog nedostatne količine informacija o njihovoj neškodljivosti. Salicilna kiselina spade u skupinu salicilata gdje je i acetilsalicilna kiselina (Aspirin, Andol i dr.), te ima i protuupalni učinak, no s druge strane postoji i određeni broj osoba koji su alergični na salicilate i može izazvati i krvarenja. Obzirom na njegovu mogućnost prodiranja u dublje slojeve kože, pa je time rizik izraženiji, a neke studije koje su rađene su pokazale kako u oralnom obliku salicilna kiselina djeluje štetno na plod. U trudnoći treba izbjegavati AHA, BHA i PHA kiseline kao i retinol.

      Izbriši
    4. hvala. suzdržat ću se od korištenja. što je sigurno, sigurno je!

      Izbriši
  6. Zanima me da li salju u Bosnu,koliko se placa postarina ,i koliko se ceka,ako neko zna nek javi ,unaprijed se zahvaljujem

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Šalju u Bosnu, možeš birati dvije poštarine, povoljniju od cca 6 dolara i čeka se oko 3 tjedna ili skuplju od cca 18 dolara pa stigne za 7 dana.

      Izbriši
    2. Ne treba 3 tjedna, meni je zadnji put došlo jako brzo, izgleda da su promijenili službu, samo oni šalju koliko mi se čini samo ponedjeljkom.

      Izbriši
    3. Meni je zadnji put putovalo oko 2 tjedna, a prije par mjeseci oko 3, super da su ubrzali.

      Izbriši
  7. A da Este Lauder napravi nekoliko pa kupimo od nje? :D
    Priznajem, ljencina :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ovaj post je došao kao poručen, u poslednje vreme gledam kako da izbelim fleke i ujednačim ten. Hvala na podeljenom receptu :) !

    OdgovoriIzbriši
  9. Odličan recept. Isprobat ću ga, iako nisam baš vična u mućkanju, ali vidjet ćemo kako će to ići :D

    OdgovoriIzbriši
  10. Ovaj post je došao u pravo vrijeme! Proizvodi izgledaju odlično i rado bih ih probala. malo sam ne vješta u sparavljanju seruma i strah me da nešto ne pođe po zlu! Može li gospođa napraviti serum, pa da ih kupim kod nje? Bila bih jako zahvalna

    OdgovoriIzbriši
  11. Odličan i poučan post! Borim se s aknama pa bi mi ovakav serum mogao pomoći. Definitivno ću ga isprobati uskoro.

    OdgovoriIzbriši
  12. Ni ja nisam baš sigurna u svoje sposobnosti mućkanja al ako gospođa Estee Lauder ima volju za








    smućkati serum ( ja ću
    kupovati dokle god imam hiperpigmentacijske mrlje):):):)




    napraviti par seruma ja bih joj bila zahvalna do kraja zivota.

    OdgovoriIzbriši
  13. Tipkovnica me zeza oprostite :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Bas sam htjela napisati da bi bilo najbolje da nam gda EL sa iskustvom u tome napravi serum, naime ja nisam sigurna da bi mi uspio, plus sto imam doslovde dvije flekice koje bit trebalo izblijediti pa mi se cini neisplativo uzimati sve sastojke za jedan-dva seru a

    OdgovoriIzbriši
  15. Drage moje, Estee ne proizvodi serume za prodaju već isključivo za svoju upotrebu. Ovo je toliko lako za napraviti da su mi kompliciranije palačinke za izmutiti :))Jedino što treba je naručiti glokosamin i B3

    OdgovoriIzbriši
  16. Sve češće mi ispada vilica od tvojih postova ;)
    Puno hvala Estee i tebi na recpetu! Nisam sigruna hoću li koristiti ovaj proizvod ili probati prvo s kiselinama jer ima još gadova za riješiti, ali bilo bi super kada bi mogao funkcionirati na okoloočnom području jer mi tu upravo najviše i treba :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za najbolje rezultate, kombinira se sve po malo, no i ovaj učinkovit a povoljan serum daje fenomenalne rezultate. Uskoro ću napisati kako napraviti okoloočnu :)

      Izbriši
  17. https://www.google.hr/search?q=body+%26+soul+aloe+vera+m%C3%BCller&biw=1280&bih=685&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=tXotVPvBIYiCzAO2qYLoDw&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=-O7XPnPpgt3f5M%253A%3BTQQ_gNkdF0S93M%3Bhttp%253A%252F%252Fc2157932.r32.cf0.rackcdn.com%252Fdeal_15338_popup.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.modernakup.si%252FBODY--SOUL-Aloe-Vera-ali-Oliva-losjon-za-telo-250-ml_15338%3B600%3B675

    moze li ova aloe- vera........nisam našla bolju sliku , iz mullera je nije skupa a pise: gel za tijelo sa 99%
    aloe vere iz kontroliranog bioloskog uzgoja za sve tipove kože primjeren......???

    OdgovoriIzbriši
  18. http://www.codecheck.info/kosmetik_koerperpflege/koerperpflege/koerpercremen_oele/ean_2200085575518/id_783255/Body_Soul_Aloe_Vera_Bodygel.pro

    ova??

    OdgovoriIzbriši
  19. 20 ml aloe vera koncetracija 10:1 (ljekarne, što čišći to bolji)........ zbunjuje me ovo 10:1......jel to dakle samo 20 ml.. te 99% aloe stavim??
    4 ml destilirane vode
    1 ml glukozamina
    1 ml niacinamina B3

    hvala Martina na brzom odgovoru.čekam da mi netko odgovori i idem mučkat !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. 10:1 je oznaka koncetracije aloe vere, trebalo bi tako pisati i na njoj.

      Izbriši
    2. ne vidim da to pise ali pise da je 99% tna.... onda je valjda to to :) hvala

      Izbriši
    3. Da, to je to. Javi kako je uspjelo :)

      Izbriši
    4. Martina jel znas mozda neki kupovni losion sa 2% -tnom salicilnom kiselinom??? Ti pada šta na pamet?

      Izbriši
    5. Losion za tijelo, lice, u koju svrhu?

      Izbriši
    6. Serum gotov.........napravila sam sve x 3 da mi duze traje, miriši po aloe......super.jedino imam vec niacinamin B3 i glukozamin star vec god. dana a nevidim nigdje rok trajanja od kada se otvori naručeno sa Bulka ?! hm.....

      Izbriši
    7. Losion za tijelo, negdje sam pročitala da je ok za sitne prištiće...........a nezz koi bi to bio?? i daje bas 2% tna salicilna u njemu?!

      Izbriši
    8. Ako si čuvala na hladnom i suhom te dobro zatvoreno nemaš brige. I moje zalihe su stare oko godinu dana i sve ok.
      Za tijelo ćeš teško naći samo s BHA kiselinama, meni ga je napravila Green Girl a inače sam godina koristila Cosmelovo mlijeko s14% AHA i uspješno mi je uklanjao sitne prištiće.

      Izbriši
    9. ok, hvala........ evo sad mučkam i c.-serum...... :) sat vremena treskanja, pitala sam u ljekarni zasto toliko dugo treba da se otopi vit. C kazu da ga trebam malo zdrobiti te kristale kao zlicom u zlicu.........eo pokusala i sad mučkam to, nadam se da cu skratit vrijeme topljenja..... :) ....... kako i kada da koristim taj serum sa niacinaminom i glukozaminom...... jel mogu to svaki dan??

      Izbriši
    10. Ovaj s glukozaminom možeš svaki dan i ujutro i navečer a ovaj s C vitaminom svaki drugi-treći dan. Tako bar ja radim i to mi se pokazalo kao dobra kombinacija. Ima da zablistaš :)

      Izbriši
    11. Toplo preporučam izdrobiti kristalice c-vitamina ( one iz DM.-a) svi se rastopili u 20 min mučkanja :) :) :)
      Martina.......sta misliš za tijelo jel bi se trebale pojačati koncentracije ? ( ruke, leđa). pričam o niacin, glukoz.. serumu ??
      Kad zablistam javit cu vam :)

      Izbriši
    12. Ne, nemoj povećavati koncetracije. Ovo je recept za 5% serum i ne preporuča se na svoju ruku povećavati koncetracije . Ovo s kristalićima ču obavezno probati, nisam se uopće sjetila toga, hvala :))

      Izbriši
    13. Dobro neću , svaki čovjek zna nešto svi ludi znaju sve :) :) :) Probaj evo u manje od sat sam smučkala oba seruma .... jeeee
      Cosmel losion, koja trgovina u Zg ga ima...... pise i da dostavljaju, to mi je draže nekako imaš link ??

      Izbriši
    14. Ja kupujem u Farmacijama, ali svaka ljekarna ga može naručiti. Imaš na njihovim stranicama popis ljekarni. Mada, sada sam uzela od GG sličan losion pa ću vidjeti koji mi je bolji.

      Izbriši
    15. ok, budem svakako :)

      Izbriši
  20. Vidim da spominjete i C serum, jeste li probale dodati Ferulic acid? Ako da, kako se s njime barata.
    Možda Estee Lauder mi može pomoć
    Hvala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Možeš dodavati svašta u serum ali nemoj za početak radi reakcija. felurična se mora miješati s alkoholom radi otapanja u što čišći alkohol koji smije na kožu.
      Malo je kompliciranije, ali imam negdje recept, budem potražila.

      Izbriši
    2. Evo obećanog recepta:
      SERUM niacin/glukozamin/ferulicna

      u 4ml destilirane vode dodati:
      1ml glukozamina
      1ml niacinamida
      mijesati dok se ne otopi
      dodati 20 ml aloe vere
      sve dobro promijesati

      u 2 ml vodke otopiti ( ili 70% medicinski alkohol)
      0,5 ml ferulicne
      ako se lose otapa dodati jos 1ml vodke i dobro promijesati dok ne postane bijela jednolicna masa (ne smije biti grudica, ma koliko sitne bile)
      sve dodati u prethodno namijesan serum

      ukapati 5 kapi e vitamina
      + 5 kapi ulja divlje ruze
      dobro promijesati i preliti u bocicu.


      - mijesati drvenim ili staklenim stapicem

      Izbriši
    3. Evo zapisala sam, puno hvala :-).

      Izbriši
  21. Oprosti što opet gnjavim, u kojem periodu treba potrošiti gornji i ovaj donji serum s feruličnom kiselinom? Hvala na odgovoru.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako držiš na hladnom itamnom mjestu, kroz 3 mjeseca osim ako ti ne promijeni boju ranije :)

      Izbriši
  22. Draga Martina, koja si ti carica! Beskrajno ti hvala na ovom prefamoznom blogu, obožavam te čitati! Toliko si me toga naučila, toliko mi otvorila oči, nemam dovoljno riječi hvale za oduševljenje tvojim blogom. U 11 mj sam krenula s pilinzima AHA i sad sam trudna tako da mi je ovaj recept došao kao naručen! Hvala tiiiiiiiiii!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Helena, hvala ti na čitanju i čestitke na prinovi <3

      Izbriši
  23. Hej! Kako misliš 1ml glukozamina i 1ml niacinamida. Oboje su u prahu. Ako si mislia na 1mg onda opet postoji problem jer gdje izvagati tako malu količinu. Isto tako, ako bi se prvo radila vodena otopina niacinamida (ili glukozamina) opet ne znam kakvo razrjeđenje treba napraviti da bi se dobio % otopine koji je potreban za ovaj serum da bi na kraju ispao 5%tni serum.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kitchen Plastic Measuring spoon Spoons Cup upišeš u Ebay, ja sam konkretno kupila ovaj
      http://www.ebay.com/itm/320726065673?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

      Ako se držiš recepta, dobit ćeš precizni%-tak seruma i nikako ne povećavati količinu sastojaka.

      Izbriši
    2. Hej, Hvala ti za link. Sad mi je jasno. Zapravo nitko ne znam koliko je to zapravo grama niacinamida i glukozamina..... Još jednom hvala.

      Izbriši
  24. Bok! Htjela sam isprobati serum, ali na BulkActives nema trenutno glukozamina za naruciti. Dal znate gdje ga jos mogu nabaviti?

    OdgovoriIzbriši
  25. Postovani,bila bih Vam jako zahvalna ako bi napisali koliko u serum treba staviti glukozamina i niacinamida u gramima ili miligramima. Unaprijed hvala!

    OdgovoriIzbriši